Emmaljunga Duo Edge vs. City Cross

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Odottelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Odottelija"

Vieras
Mulla oli kirkkaana mielessä vielä tänä aamuna, että meille on tulossa Duo Edget Sport- rungolla. Käytiin sitten tänään lastentarvikeliikkeessä katselemassa vaunuja ja nyt rupesi kyllä kiinnostamaan City Crossitkin.
Edget on aika painavat ja ne vie paljon tilaa autosta. Ne voi olla myös kömpelömmät kaupungilla ja shoppaillessa. City Crossit olisivat kevyet ja näppärämmät, mutta miten ne sitten kulkee lumessa, sohjossa ja soratiellä? Edget ovat varmasti paremmat, mutta pärjäisikö City Crosseillakin? Lenkkeillään paljon koiran kanssa.

City Crossien koppa on toki myös pienempi, mutta meillä koppa olisi käytössä loppukevään- ensi kesän. Ehkä hetkisen aikaa syksylläkin. Joka tapauksessa supertopattua vauvaa sinne ei tarvitsekaan mahtua.

Ounou, en yhtään nyt enää tiedä kummat haluaisin :( Olisiko kellään esittää hyviä ajatuksia puolesta/vastaan?

Mulla oli city crossit käytössä 0-6kk vauvalla. Hyvin niillä pääsi koirien kanssa lenkit. Tosin lumikelejä ei päästy kokeilemaan. Mä en vaan ihastunut niihin renkaisiin. Eli ilmakumipyörät varmastikkin paremmat. Shoppaillessa noi city crossit on kaikkea muuta kun kätevät. Eli sitä varten kannattaa hankkia pienemmät rattaat. En tiedä kuinka paljon edget vie autosta tilaa, mutta kyllä noi cc:t vei meiltä suunnilleen koko takakontin vaikka farmari olikin kyseessä.

Mulla oli city crossit käytössä 0-6kk vauvalla. Hyvin niillä pääsi koirien kanssa lenkit. Tosin lumikelejä ei päästy kokeilemaan. Mä en vaan ihastunut niihin renkaisiin. Eli ilmakumipyörät varmastikkin paremmat. Shoppaillessa noi city crossit on kaikkea muuta kun kätevät. Eli sitä varten kannattaa hankkia pienemmät rattaat. En tiedä kuinka paljon edget vie autosta tilaa, mutta kyllä noi cc:t vei meiltä suunnilleen koko takakontin vaikka farmari olikin kyseessä.

No mutta kätevämmät kuin Edget :) Mahdollisuuksien mukaan kannan varmaan kaupoissa vauvaa liinassakin. Meille on tulossa farmari, joten ei päästä edes sovittamaan vaunuja sinne. Siksi ajattelin, että City Crossit olisivat edes varmemmin taakse mahtuvat... Miksi et tykännyt noista renkaista? Lenkkeilittekö soralla yms?

Ne pyörät on jotenkin tosi kohlot (mun mielestä). Kauheen leveet ja raskaammat työntää, kuin ilmakumipyörät. Kyllä niillä ihan ok pääsi hiekkateillä. Tosin mun mielipiteeseen noista renkaista vaikutti sekin, että meillä hajos kolme neljästä. Eli jouduin pistämään 100€ uusiin renkaisiin ja vaunut oli siinä kohtaa 2 vuotta vanhat. Jos olisin ekan hajotessa tajunnut, että kaikki hajoaa lähiaikoina, niin olisin ostanut suoraan ilmakumipyörät. Kaupungissa noi city crossit varmaan olis ihan jees, mutta kyllä mä näin maalaisena suosittelen niitä edgejä. Siihen sitten lisäks jotkut pienemmät kaupparattaat.

Meillä oli duo edget ja tykkäsin kyllä, noista toisista ei kokemusta. Onko city crossit matalammat? Itse ainakin tykkäsin kun pientä vaivaa ei tarvinut kumarrella hoitamaan kesken vaunuttelun vaan oli riittävän korkealla. Mutta lähinnä tulin itsekin suosittelemaan matkarattaita kauppareissukäyttöön. Menee mukavammin auton takapaksiin ja on näppärämmät pyöritellä ahtaammissakin käytäväväliköissä. Ja ihan perus matkiksia saa kohtalaisen edullisesti.

Mulla on vanhemmat duo edget sport rungolla ja näin "maalla" ne on hemmetin hyvät kun ei juurikaan nirsoile maaston suhteen, kaupassa käyntiä yms. reissaamista varten meillä on sit matkikset koska totuus on se että vaikka kuinka laittaa kiinteää koppaa kasaan ja irrottaa rengasta, noi on isot vaunut..Kyllä ne farkun konttiin menee ihan ok, mut meillä toi koira vie sen konttitilan, joten matkikset on sen takia hyvät.

city crossit ollut nyt käytössä 9 kk ja tykkään edelleen tosi paljon! on lykätty niin lumessa, loskassa, sorateillä, jopa metsässäkin. :) itselläni ei mitään valittamista renkaiden suhteen, hyvin ovat toimineet joka alustalla. farkun takaluukkuun mahtuu hyvin ja mahtuu sinne muutakin jos osaa järkevästi pakata. jos olisin nyt ostamassa vaunuja, ottaisin ihan varmasti samat, eri väriset vaan. :D

Kiitos vielä kokemuksista! Päätin tehdä kompromissin ja varasin tänä aamuna Edget, mutta classic- rungolla! Saan edelleen ison kopan, classic- runkokin on ihan kehuttu ja siinä on ne ilmakumirenkaat, että luulisi pääsevän eteenpäin. Kuitenkin runko on jonkun verran pienempi kasattuna kuin Sport, joten pitäisi mahtua autoonkin sitten. Lisäksi me ollaan miehen kanssa aika lyhyitä kumpikin ja olen kuullut, että Sport on aika korkea lyhyimmälläkin aisalla.

Toivottavasti vaunut nyt olisivat sitten mieleen :)

Matkiksetkin laitetaan varmasti jossain vaiheessa, mutta eihän niissäkään ihan pientä pysty kuljettamaan. Ja reissuilla tarvitaan mukaan kuitenkin yhdistelmät, jos ulkoilla aiotaan.

[QUOTE="Odottelija";22147716]

Matkiksetkin laitetaan varmasti jossain vaiheessa, mutta eihän niissäkään ihan pientä pysty kuljettamaan. Ja reissuilla tarvitaan mukaan kuitenkin yhdistelmät, jos ulkoilla aiotaan.[/QUOTE]

Mä ostin matkikset samaa sarjaa kun mitä kaukalo on, joten kaukalon saa kiinni niihin eikä tartte kaupoilla raahata kaukaloo mukana/arpoo kärryjen kohalla et mikä kaukalo niissä on vähiten likasin..Mulla on niihin matkiksiin myös kantokoppa, joten vauvan saa niihin ihan kunnolla nukkumaankin.

Vähän myöhässä, mutta City Crossit on meillä, enkä vaihtaisi mistään hinnasta. Ihanan kevyet ja näppärät. Ei mitään ongelmia renkaitten kans.
Kaverilla vaunuissa ilmakumirenkaat ja sanoi, että koko ajan saa olla lisäämässä ilmaa.

Mä taas en edgejä kokenu mitenkää hankalina shoppaillessa ja farkkuun ne kyl menee kasattuna. Minkäkin pieni jaksoin ne nostaa. Lumessa ne pyörät oli ehdottomat+hiekalla jne. Mie olen 161cm pitkä ja alimmillaan aisa oli just sopiva, kuten miehellekin joka on lähes 190cm.

Joka vaunulle taitaa löytyä puoltavia, että kieltäviä mielipiteitä :) Meillä tuo autoasia on hankala, kun autoa ei tosiaan vielä ole, eikä näinollen päästä sovittamaan, että mahtuisiko sportit vai ei. Ja meilläkin on koira, joka pitäisi tunkea myös sinne peräkonttiin.

Maira, täytyykin harkita tuota matkarata+kantokoppa- yhdistelmää! Sillä voisi pärjätä jonkun verran reissuissakin, jos vaan löytyy hyvät matkikset. Olisiko sulla vinkata tukevia, myös siihen lenkkeilyyn sopivia matkiksia? Jotka kuitenkin menisi pienempään tilaan kuin edget. Kaukaloksi meillä tulee MaxiCosin Cabriofix eikä siihen taida olla kovin montaa matkisvaihtoehtoa saatavilla.

Mä taas en edgejä kokenu mitenkää hankalina shoppaillessa ja farkkuun ne kyl menee kasattuna. Minkäkin pieni jaksoin ne nostaa. Lumessa ne pyörät oli ehdottomat+hiekalla jne. Mie olen 161cm pitkä ja alimmillaan aisa oli just sopiva, kuten miehellekin joka on lähes 190cm.

Meil on noi duo edget sport rungolla ja on hyvät myös 157cm:lle. Kauppareissuilla kyllä käytetään sit matkiksia. Kesällä toi vaunukoppa oli kyllä niin lämmin, että typy lakkasi nukkumassa niissä ja vaihdettiin ratasosaan sitten kokonaan. Nykyään mennään naama menosuuntaan, mut näppärästi saa ton sport rungon sit käännettyä toisinkin päin. Onko tossa classic-mallissa myös heittoaisa?

Niinpäniin, epäilys alkaa taas kalvaa mieltä :/ Olisihan ne Sportit takuulla ihanat maastossa ja lumella. Mutta onko classicit selkeästi huonommatkaan? Olisivat ne kuitenkin pienemmät, kapeammat ja kevyemmät...

[QUOTE="minä";22147777]Meil on noi duo edget sport rungolla ja on hyvät myös 157cm:lle. Kauppareissuilla kyllä käytetään sit matkiksia. Kesällä toi vaunukoppa oli kyllä niin lämmin, että typy lakkasi nukkumassa niissä ja vaihdettiin ratasosaan sitten kokonaan. Nykyään mennään naama menosuuntaan, mut näppärästi saa ton sport rungon sit käännettyä toisinkin päin. Onko tossa classic-mallissa myös heittoaisa?[/QUOTE]

Ei ole. Heittoaisan olisin halunnut, mutta se ei ole ratkaiseva tekijä.

Meillä taas typy ei nykyään oikein meinaa viihtyä noissa rattaissa muuta kuin naama menosuuntaan, joten olen oikein tyytyväinen tohon heittoaisaan. Mut ison tilan autosta kyllä vie. Ei sit olla noit paljoa mukana raahattukaan.
Koira myös meillä ja noi vaunut kulki kyllä tosi hyvin viime talven lumissa ja sohjoissa ison koiran kans.

Voin kyllä luvata, että melko iso farkku pitää olla, että sinne saa isot vaunut ja koirat mahdutettua. Itse en edes suostu koiria laittamaan konttiin, jos siellä on tavaraa ilman, että tavarat on sidottu kunnolla kiinni. Meillä ei mahtunut farkun perään city crossien lisäksi, kuin muutama pieni kauppakassi. Jos siis vaunut kokonaisina. Nyt kun auto vaihtui sedaniin, niin vaihdoin city crossit baby joggereihin. Ihanan pieneen tilaan menevät ja vaikuttivat lyhyellä kokeilulla ainakin paremmilta työntää, kuin city crossit.

Lähdenpä käymään vaunukaupassa, katsotaan nyt saanko päätettyä vihdoin ja viimein mitä sieltä meille tulee :D

vaunuton: Meillä on siis yksi koira (Ei hirveän suuri, muttei pienikään). Tavarat ovat ehdottomasti kiinnitettyjä takakontissa jos siellä on myös koira! Vaunuthan on mahdollista purkaa niin pieneksi kuin mahdollista tarvittessa. Koppa takapenkille ja pyörät irti, säästäähän sekin jo tilaa.

Joo siis osiin purkamalla mahtuu paremmin. Kannattaa vaan sitten tarkkaan miettiä kuinka paljon tulee autoiltua niin, että vaunuja pitää purkaa. Mulle riitti kuukauden kokeilu ton pienemmän auton kanssa. Sitten lähti vaunut myyntiin ja pienemmät tilalle. Jos siis tarvii silloin tällöin matkustaa koko porukalla, niin ei varmaan ongelmaa. Jos taas pitää päästä monta kertaa viikossa liikkeelle, niin voi alkaa jossain vaiheessa kyrsimään se ainainen purkaminen ja kasaaminen. Voihan se tietty olla, että mulla oli vaan normaalia lyhyempi pinna. :)

Yhteistyössä