Hei,
Minulla on ollut nyt kohta kaksivuotiaalle CityCross (alussa Citykopan kanssa) ja OzoneCity ja ne ovat olleet kuin yö ja päivä. Eli CityCrosseja en suosittelisi kenellekään. Suojaisat vauvalle toki, mutta mielestäni melko raskaat työntää ja lumikeleihin liian matala tavarakori (jarruttaa lumessa kamalasti). Lisäksi satutin käsiäni parikin kertaa, kun tavarakoriin piti laittaa ruokakasseja, istuinosan alla oli jotain terävää metallia ja lisäksi tavarakorin ja istuimen välillä ei ole riittävästi korkeutta. Myöskin etenkin jalkatuen säätö hankalahkoa.
OzoneCity taas on unelmankevyt työntää ja ohjattavissa yleensä vaikka yhdellä kädellä. Tosi helposti pääsee esim. raskaiden ovien läpi, kun voi kääntää rattaat yhdellä kädellä. Tavarakoriinkin pääsee näissä helpommin. Lisäksi niihin on ostettavissa erikseen talvipyörät ja itse vaihdoin nyt juuri runsaan lumen takia niihin. Toki vaihtaminen ei ole mitään sellaista mitä tekisi usein, mutta Emmaljungan huollon ohjeilla ja oikeilla apuvälineillä osaan tehdä sen ihan itse.
Istuinosan osalta meidän n. 85 centtisellä pojalla on vielä kasvunvaraa ja pienikin vauva istuu niissä paremmin, kun istuin on sellainen "kuppimainen". Istuimen saa myös hyvin pystyyn asentoon tai ihan makuuasentoon, jolloin lapsen jalat kylläkin jää aika ylös, mutta hyvin on poika aina niissä nukkunut. Ozonessa ei kuitenkaan ole aivan yhtä suojaava kuomu kuin isommissa Emmaljungan istuimissa, mutta esim. jalkapeitteen kanssa suojaa silti hyvin tuiskuilta. Kuomussa ei myöskään ole tuuletusluukkkua, vaikka takareunan voi napittaa auki ja raottaa hiukan. Miinuksena Ozonessa vielä siitä, että selkänojan kallistus vaatii harjoittelua eikä ole ainakaan meidän n. vuoden 2010 mallissa aivan helppoa.
Jos itselle nyt olisi toinen vauva tulossa harkitsisin varmaan joko Emmaljungan Ozone Cityn citykopalla tai Emmaljunga Duo Edgen Duo S-rungolla tai sit mahd. Bugaboo Cameleonin (uusin paranneltu versio, miinuksena verrattuna Emmaljungaan vähemän suojaava kuomu + hiukan leveämpi runko ja plussana talvipyörämahdollisuus + sivulle avautuva turvakaari). Emmaljunga Duo Edgessä Duo S-rungon osalta pitäisi kuitenkin katsoa tarkkaan juuri tuo maavara ja huomioida ettei se todennäköisesti ole aivan yhtä ketterä kuin OzoneCity (eli nitroCity runko). Taitaa olla hieman pidempi runko ja isommat kääntyvät etupyörät ovat maastossa ehkä parempia mutta ketteryydeltään aihtaissa tiloissa hieman heikommat, arvelisin.
Itse asumme kaupungissa ja käytimme aiemmin vaunut päivittäin esim. kun menimme lähikauppaan. Käymme kuitenkin usein myös maalla ja OzoneCity on toiminut hyvin myös hiekkateillä. OzoneCity ja Duo Edge ovat varmaan molemman kamalan isot kasaan taitettuina, mutta Emmaljungassa on tunnetusti hyvi jousitus.