emmaljunga crosswayn renkaat ja kuomu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruusamari -76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruusamari -76

Vieras
Mites on muilla crossareiden omistajilla, onko samaa vikaa kuin meidän uudehkoissa rattaissamme, joita käytetty n. 20 kertaa. Eli kuomu ns. valuu alaspäin työnnettäessä, mikä on minun mielestäni inhottavaa, esim kun sataa lunta, niin jatkuvasti saa kuomua nykiä ylös. Toinen juttu on renkaat, jotka toimivat kuten kuuluu, mutta huomasin renkaiden hieman lenkuttavan sivuttain kun ollaan liikkeessä. Sinänsä ei menoa haittaa, mutta pistipä silmään.Mites teillä muilla?

Renkaat vähän aina lenkuttaa, mutta jos se häiritsee niin käy näyttämässä lastentarvike liikkeessa. Ja se kuomu on portaattomasti säädettävä (yksi emmaljungien parhaita puolia), joten se todella voi liikkua itsekseen. Sitä kyllä saa kiristettyä, jos se elämää häiritsee?

Mulla myös 1viikon vanhat crossway:t
ja just kysäsin vaunuliikkeestä mitä teen kun kuomu valuu kesken matkan sanoi että kuomun alaosassa mistä siis "sätyy" on siin ulkopuolella mustat muovi tupit ne kun ottaa pois pienen ruuvimeisselin avulla varovasti niiin löytyy ruuvi jossa "jousikiristys" eli kiristyy kun kiristät pihdeillä ruuvia.
Älä liikaa kiristä vaan vähän kerrallaan ja kokeile välillä koska sopiva kireys kun liikutat kuomua.
Sitten vain painat muovitupit takasin paikalleen. =)
Sano myyjä että ne kuomut joko säädetään sopivan kireäksi tai ei siellä tehtaalla. :wave: toivottavasti tästä oli apua en oikein muuten osaa sitä selittää :whistle:

siitä renkaiden lieppaamisesta niin sisäkumi on tod. näköisesti kierteellä jos ilmakumit... mulla uudet sport classicit ja renkaat lieppas niin sanovat liikkeeltä että renkaat tyhjiks ja päälliskumi pois ja sisäkumin tarkistus että suorassa ja sitten uus täyttö ja jos sitten vielä lieppaa niin liikkeelle ja toki vanne kannattaa tarkistaa sillon kun ei ole kumi ympärillä että on suora!
tämän voi tehä iha itekkin mutta toki liikkeetkin tekee sen tarvittaessa! mulla jäi yksi rengas lieppaamaan eli vanne hieman vääntynyt elikkäs tänään renkaan vaihtoon liikkeelle!

Yhteistyössä