Emättimen sisällön "laajuus"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ontto79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ontto79

Vieras
Hei, olen juuri kolmekymppinen nainen ja kaksi lasta maailmaan saattanut kymmenisen vuotta sitten. Toisen synnytyksen jälkeen gyne totesi että kohdunlaskeuma olisi, mutta kukaan ei ole sen jälkeen maininnut asiasta... Mietin vain, että vaikuttaisiko se vaivaani jos sitä nyt onkaan..
Ongelmani on emättimen laajuus, suuaukko on kohtuu tiukka, mutta siitä sisääänpäin on suunnilleen pelkkää tyhjää... Eli olen "ontto" sisältä. Lantionpohjalihaksia olen yrittänyt jumpata ( ei ole tehonnut), kuulia olen käyttänyt, mutta viimeksi kuula (pieni ja painava treenikuula) meni maatessani todella syvälle ja jäi jonkin nipukan taakse, enkä meinannut sitä pois saada, tämän jälkeen kuulat on saaneet jäädä..
En tidä onko minulle kuulista edes hyötyä kun pysyvät sisällä pienimmätkin aivan helposti, lihaksia jännittämättäkin.
Mutta onttous häiritsee, onko kenelläkään vastaavaa ja mikä avuksi???

Kokeileppa narullisia hieman isompia kuulia. Itselläni on SferaDuo merkkiset silikoniset pallot, ja toimivat erinomaisesti. narulenksukka jää ulkopuolelle, ja pallot on helppo poistaa treenauksen päätyttyä.

Auttavatko ne isommat tai pienemmät tällaiseen, vai vahvistavatko lähinnä emättimen suuaukon seutua? Isommat kuulat omistan myös mutta ne tuntuvat epämiellyttäviltä, ja tosiaan ei tarvitse edes pienempien ja painavampien kanssa jännittää... Pieniä käytin puolisen vuotta noin viitenä päivänä viikossa puolen tunnin ajan ennen tätä paniikkia sisään jäämisestä, pienistä kuulista en ainakaan ole huomannut olevan apua. Isompia en ole säännöllisesti käyttänytkään epämiellyttävän tunteen vuoksi. Pitäisikö kuitenkin yrittää niillä isommilla vielä jos tähän ei muuta apua ole saatavana...

Isot kuulat pysyy missä vaan!
Aloittajalla tuskin on emättimen väljyydestä kysymys, kun pieni, painava kuula hyvin pysyy sisällä.

Hassu totuus vaan on, että aika iso osa emättimen sisäpinnasta on lähes tunnotonta. Ehkä siitä tuo "onttouden tunne".

Jep. Emätinhän on hyvin venyvä kapine, sinne mahtuu vaikka mitä - kuten synnyttäneenä sinunkin pitäisi tietää - joten jos kuulat kerran pysyy hyvin sisällä, ei liene aihetta huoleen.

Minä en ole synnyttänyt, mutta joskus epäilin olevani "löysä" ja kärsin myös lievästä ponnistusvirtsankarkailusta, vaikka olen alle 30. Ostin Smartballsit, joita aloin käyttää ensin vain kotona ja myöhemmin lenkillä. Pelkkä kuulien pitäminen sisällä ei sinällään auta mitään (tai hyvin vähän), mutta lihasten hallinta kehittyi kyllä suhteellisen paljon, kun opin puristelemaan kuulia ja sain kunnolla tuntumaa sisuksiini. Aikaisemmin tuntui juuri ihan tunnottomalta ja ontolta. En vain ollut löytänyt lihaksiani. Enää ei virtsakaan karkaa aivastaessa, kun tiedän mistä kohtaa jännittää lihaksia sillä hetkellä.

Olen ollut jo melko pitkään (12 v. esikoisen syntymästä alkaen) näiden kuulien vannoutunut käyttäjä. Ovat antaneet apua erityisesti jokaisen synnytksen jälkeen palautumisessa. Lantionpohjaa en ole muuten jumpannut, vaan säännöllisesti melkein päivittäin annan kuulien hoitaa tämän.

Asiaa tehostaa kun sopivan rauhallisella hetkellä vaikka siellä kassajonossa, bussissa, tms keskittäydyn liikuttelemaan kuulia lihaksia supistellen. Tärkeää on huolehtia alussa riittävästä liukkaudesta jotta ne kuulat ei takertele sinne kiinni. Narulliset isommatkin on edelleen ollut ihan hyvät itsellänikin. Niiden vaan pitää olla mukavasti etteivät tunnu paljoa siellä edes olevankaan.

Kuulia on tullut hankittua useanlaisia, ja ne smartballsitkin on hyvä ja laadukas vaihtoehto. Viimeisin ostokseni kaalimato comista: ben-wa XL tyyppiset, jos nyt oikein muistan. Ovat 28mm kokoiset ja haasteelisen painavat.

Naisen emätin laajenee pohjastaan joten et ole mitenkään epänormaalin ontto. Emätin ei ole pohjaan asti suora ja tiukka kuin vessapaperin hylsy.

http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/app/images/nn/yhdynta.jpg

Minusta on ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen (josta on jo kauan, niinkuin toisestakin) tuntunut, että on varmaan sama paneeko minua vai aaltovaasia...tiukkoja mutkiakin on, mutta kokonaisuudessa väljyyttä riittää. Jumpannut olen pitkään ja ahkerasti, kuulilla ja ilman, mutta se jäi, kun sanottavaa vaikutusta ei ollut.Nyt kaksikin gyneä sanoi, että laskeumat ovat sitä luokkaa, ettei näitä jumpalla korjata. Eli leikkaukseen olen jonossa...

sitten todella vaikuttaa tähän onttouteen... Tämä neitonen tilaa heti huomenna gynekologille ajan, kummaa kun siitä ei ole vuositakastuksissa mitään mainittu, vaikka synnytyksen jälkeen tosiaan on todettu sellaisen olevan. Nyt asia tutkitaan, kiitos sinulle nimim. laajuuskokemuksia. ihana kuulla etten ole yksin ongelmani kanssa. voisitko vähän valottaa vielä millainen leikkaus on, mitä tehdään ja millainen toipumisaika?

Lääkärikirja Duodecim on lääkäreiden ylläpitämä sivusto, jossa runsaasti tietoa erilaisista oireista, sairauksista, hoidoista ( yli 10.000).

Selaamalla allaolevaa linkkiä löytyy vastauksia moniin kysymyksiin.

Allaolevassa linkissä aiheena kohdunlaskeuma.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00140

Mulla oli samaa, että tiesin, ettei paikat huipputimmissä ole, mutta silti pallo saattoi juuttua sisälle ja joskus ihan vähän sattui kun kiskoin palloa ulos. Mun käsitys on, että kohtu vaikkei olisi laskeutunut, niin saattaa silti kohdunkaula olla sen verran tiellä, että pallo jäi sen taakse yai päälle. Tuntui ihan tehottomalta käyttää palloja, kun siellä se nökötti tukevasti jumissa. Ei tarvinnut lihaksia käyttää. No, siihenkin auttaa kuitenkin emätinpallot, eli lihaksia treenaamaan vaan.

Yhteistyössä