Alapään korjausleikkaus - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymyksiä

Vieras
Gyne arvioi alapääni ja sanoi, että on mahdollista mennä korjausleikkaukseen. Lievä kohdunlaskeuma on parantunut, mutta minulla on paha arpikudos välilihassa. Uloste jää ikäänkuin taskuun, enkä saa suolta kerralla tyhjäksi. Emättimen suuaukko on iso tuon sivulle vetävän arven takia.

Sisältäkin taitaa olla paikat väljähtyneet, koska pienet kuulat putoavat melkein heti pois ja isommista alin tulee nopeasti ulos. Ylempi on pysynyt joskus pidempään. Lantionpohjalihastreeniä olen tehnyt, mutta ei ole juuri auttanut kuin ehkä tuohon kohdunlaskeumaan.

Haluaisin kuulla kokemuksia teiltä, jotka olette käyneet leikkauksessa tai olette juuri menossa siihen. Tehtiinkö se yksityisellä vai kunnallisella puolella? Mitä maksoi? Nukutus vai puudutus? Tuliko ikäviä jälkiseurauksia? Miten paraneminen sujui? Miten seksi sujui leikkauksen jälkeen? Muuttuiko paremmaksi vai menikö tuntoherkkyys?

[QUOTE="Vieras";28986058]Eiköhän noin pahat vaivat kannata korjauttaa. Ei kokemuksia. Eikö lääkäri tiennyt vaihtoehdoista?[/QUOTE]

Lievään virtsankarkailuun sain reseptin estrogeenipuikoista, mutten ole uskaltanut aloittaa niitä, koska olen muutenkin ylimärkä seksissä ja pelkään myös syöpäriskiä. Lääkäri myös varoitteli, että korjausleikkauksessakin on riskinsä. Emättimen muoto pitää korjata symmetriseksi, jolloin pitää tehdä kaksi viiltoa takaosaan. Riskinä on, että muodostuu taas arpikudosta eli tilanne ei välttämättä paranekaan tuon suuaukon osalta. Peräsuolen tilanne taas jäi vähän epäselväksi, koska vähättelin ulostamisvaivaani. Katsomme tilannetta uudestaan puolen vuoden päästä.

Sinä pääset varmaan kunnalliselle puolelle hoitoon, kun on tuo ulostamisongelmakin. Käytä ihmeessä sitä mahdollisuutta!

Googlaamalla löysin sen verran 'tietoa', ettei julkiselle puolelle ilmeisesti pääse, jos ei ole selvää laskeumaa. Minulla ei siis ainakaan ole virtsarakon, eikä kohdunlaskeumaa. Ehkä sitten on jotain peräsuolen/takaseinämän laskeumaa, jos sellaista nimikettä on olemassa. Tietysti yritän päästä kunnalliselle puolelle, jos se vain suinkin olisi mahdollista.

kun selitätte julkisesta puolesta niin hei ei sellasta oo. me kaikki maksetaan se puoli. preventiivine -puoli on tärkeää!!

if U flex it, U break it.

Kyllä se julkinen puoli on olemassa ja me kaikki tiedämme, että me veronmaksajat kustannetaan se. Mikä on siis ongelma?

Toki minä käytän sitä samalla oikeudella kuin kaikki muutkin, jos siihen on aihetta. Pienituloisena duunarina olen maksanut veroja yhteiseen pottiin jo 26 vuotta.

Vauriot tulivat, kun repesin synnytyksessä, eikä niitä pysty itse treenaamalla parantamaan.

Saanko kysyä oliko synnytys tai oikeastaan ponnistusvaihe pitkä? Vauva huonossa tarjonnassa, muita ongelmia? Vauva isokokoinen?

Mietin vaan kuinka herkästi tulee pahoja ongelmia ihan normaalissa synnytyksessä, jossa suht. nopea ponnistusvaihe ja vauva kolmekiloinen.

[QUOTE="vieras";28986613]Saanko kysyä oliko synnytys tai oikeastaan ponnistusvaihe pitkä? Vauva huonossa tarjonnassa, muita ongelmia? Vauva isokokoinen?

Mietin vaan kuinka herkästi tulee pahoja ongelmia ihan normaalissa synnytyksessä, jossa suht. nopea ponnistusvaihe ja vauva kolmekiloinen.[/QUOTE]

Ensimmäisessä synnytyksessä ponnistusvaihe pitkittyi ja kesti 1,5 tuntia. Välillä supistuksetkin lakkasivat ja laitettiin oksitosiinitippa, jotta ne taas voimistuivat riittävästi. Itse sain kuitenkin lapsen lopulta puserrettua ulos, eikä imukuppia tarvittu. Lapsi oli 3,5 kiloinen ja normaalitarjonnassa.

Toinen synnytys parin vuoden päästä oli syöksysynnytys ja vauva (3,7 kg) tuli ulos kahdella työnnöllä. Sekin repi paikkoja. Minua kasaan kursinut kätilö kauhisteli ensimmäisen synnytyksen jälkeisiä tikkauksia ja sanoi, ettei hän niitä enää voi parannella, mutta yrittää nyt kursia paikkoja kasaan, miten parhaimmaksi näkee.

Suurin osa vaurioista tuli jo ensimmäisessä synnytyksessä.

[QUOTE="aapee";28986642]Ensimmäisessä synnytyksessä ponnistusvaihe pitkittyi ja kesti 1,5 tuntia. Välillä supistuksetkin lakkasivat ja laitettiin oksitosiinitippa, jotta ne taas voimistuivat riittävästi. Itse sain kuitenkin lapsen lopulta puserrettua ulos, eikä imukuppia tarvittu. Lapsi oli 3,5 kiloinen ja normaalitarjonnassa.

Toinen synnytys parin vuoden päästä oli syöksysynnytys ja vauva (3,7 kg) tuli ulos kahdella työnnöllä. Sekin repi paikkoja. Minua kasaan kursinut kätilö kauhisteli ensimmäisen synnytyksen jälkeisiä tikkauksia ja sanoi, ettei hän niitä enää voi parannella, mutta yrittää nyt kursia paikkoja kasaan, miten parhaimmaksi näkee.

Suurin osa vaurioista tuli jo ensimmäisessä synnytyksessä.[/QUOTE]

Eli todennäköisesti syynä siis on ollut tuo pitkittynyt ponnistusvaihe. Kamalan pitkä O:, onneksi pääset korjausleikkaukseen. itselläni oli esikoisen kanssa 15 min, mutta painoi 2 kg, koska syntyi liian aikaisin. Nyt olisi toinen synnytys ja lapsi yli 3 kg ja olen aika pienikokoinen. Käynyt olen pelkopolilla tämän takia, koska pelkään nimenomaan pitkää ponnistusvaihetta ja sen aiheuttamia vaurioita, lapsen jumiutumista ja muuta. Olen miettinyt vielä sektiotakin, mutta haluaisin yrittää alakautta. Ensimmäinen synnytys oli helppo.

[QUOTE="vieras";28986665]Eli todennäköisesti syynä siis on ollut tuo pitkittynyt ponnistusvaihe. Kamalan pitkä O:, onneksi pääset korjausleikkaukseen. itselläni oli esikoisen kanssa 15 min, mutta painoi 2 kg, koska syntyi liian aikaisin. Nyt olisi toinen synnytys ja lapsi yli 3 kg ja olen aika pienikokoinen. Käynyt olen pelkopolilla tämän takia, koska pelkään nimenomaan pitkää ponnistusvaihetta ja sen aiheuttamia vaurioita, lapsen jumiutumista ja muuta. Olen miettinyt vielä sektiotakin, mutta haluaisin yrittää alakautta. Ensimmäinen synnytys oli helppo.[/QUOTE]

Yleensä toisen lapsen ponnistaminen ulos on huomattavasti helpompaa kuin ensimmäisen, koska ensimmäinen on jo kertaalleen raivannut tien auki. Eihän se toki aina niin mene, mutta enimmäkseen kuitenkin.

[QUOTE="aapee";28986574]Kyllä se julkinen puoli on olemassa ja me kaikki tiedämme, että me veronmaksajat kustannetaan se. Mikä on siis ongelma?

Toki minä käytän sitä samalla oikeudella kuin kaikki muutkin, jos siihen on aihetta. Pienituloisena duunarina olen maksanut veroja yhteiseen pottiin jo 26 vuotta.

Vauriot tulivat, kun repesin synnytyksessä, eikä niitä pysty itse treenaamalla parantamaan.[/QUOTE]

mitä te oikeudest tiedätte? ensin pitää osata sanoo NETTO ja sit vasta selittää veroista.

sä rikoit sä maksat.

dawq on trollaaja, jos hän joskus kännipäissään katkaisee jalkansa, maksakoon sitten itse korjausleikkaukset omasta pussistaan, sillä siinä on jo syyntaetta. Olkoon aatteelleen uskollinen ihan omassa todellisuudessaan. Älkää hyvät mammat uhratko yhtään viestiä enää tuolle "turhantiedontrollaajalle".

Yhteistyössä