Em oo tiennyt, että Suomessa on sisäoppilaitoksia!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
joo
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Myös kristillinen "sisäoppilaitos" on olemassa. Käsittääkseni niitä on useampiakin, esim. lestadiolaisilla omansa, mutta tämä minkä minä tiedän olevan olemassa löytyy Turun läheltä.

Kyseessä on Adventistien ylläpitämä paikka, missä on päiväkoti, ala-aste, yläaste ja lukio, aivan tavallisia kouluja ja päiväkoteja sillä erolla, että kaikissa on vahvat kristilliset arvot, uskonnon opetusta on enemmän kuin tavallisessa koulussa, ja sinne saa tulla myös muiden uskontosuuntien lapset, mutta koulu todellakin on arvomaailmaltaan kristillinen eikä siellä opeteta elämänkatsomusta uskonnon tuntien sijalla.
Muutoin noudattaa aivan tavallisesti peruskoulujen oppimääriä.

Ko. paikan nimi on Toivonlinna.

Asuntolassa saa asua aikaisintaan yläaste-ikäinen. Asuntola ei ole mikään lasten kiusaamislaitos, missä lapset jynssää lattioita ja haravoi pihaa ja ilkeä asuntolantäti karjuu ja huutaa ja jättää vaille iltapalaa ..

vaan ihan turvallinen paikka, jossa nuorilla on vastuut ja velvotteet ja säännöt, ja jos niitä ei noudateta, neuvotellaan vanhempien kanssa mitä tehdään.
Nuorilla on omat huoneet tai kahden hengen huoneet.
ne saa kalustaa kuten parhaaksi katsoo.

Toivonlinnassa on ehdoton nolla-linja päihteiden ja tupakan suhteen.

Kyllä voisin - monet muutkin ovat voineet laittaa lapsensa todella hyvään kouluun, jonka arvomaailma on sama kuin oman kodin.

Ei lasta ole hylätty tai unohdettu, vaikka hän viikot onkin poissa.
Niin paljon kun juuri TOIVONLINNASSA on tapahtunut sairasta perverssiota aikuisten osalta lapsiin ja pedofiilisyytteitähän on jätetty ties miten monta tuosta koulusta ihan vain mm. kertomaan minkälaista siellä oli 80-90 luvulla.
Ei nyt ihan kannattaisi sokeasti luottaa ihmiseen, että jos johonkin lahkoon kuuluu niin on nuhteeton!

t. tunnen lähes 20 toivonlinnassa "lusinutta" joten TIEDÄN mitä se on heidän elämässään ollut!
 
jeps
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ihan vastaavahan toi on kuin koulukoti.
no ei kyllä taatusti ole sama kuin koulukoti !!! Näissä kouluissa on sinne vapaaehtoisesti menneitä ja motivoituneita, ja lapsia, joiden kotiolot ovat kunnossa!
Koulukotiin mennään sosiaalitoimen lastensuojelun pakottamana noin karkeasti sanottuna !!

Säännöt on jokaisella kotonaankin, kuten on koulussakin. Tottakai myös asuntolassa on oltava säännöt, mutta aivan inhimilliset ne on.

 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Myös kristillinen "sisäoppilaitos" on olemassa. Käsittääkseni niitä on useampiakin, esim. lestadiolaisilla omansa, mutta tämä minkä minä tiedän olevan olemassa löytyy Turun läheltä.

Kyseessä on Adventistien ylläpitämä paikka, missä on päiväkoti, ala-aste, yläaste ja lukio, aivan tavallisia kouluja ja päiväkoteja sillä erolla, että kaikissa on vahvat kristilliset arvot, uskonnon opetusta on enemmän kuin tavallisessa koulussa, ja sinne saa tulla myös muiden uskontosuuntien lapset, mutta koulu todellakin on arvomaailmaltaan kristillinen eikä siellä opeteta elämänkatsomusta uskonnon tuntien sijalla.
Muutoin noudattaa aivan tavallisesti peruskoulujen oppimääriä.

Ko. paikan nimi on Toivonlinna.

Asuntolassa saa asua aikaisintaan yläaste-ikäinen. Asuntola ei ole mikään lasten kiusaamislaitos, missä lapset jynssää lattioita ja haravoi pihaa ja ilkeä asuntolantäti karjuu ja huutaa ja jättää vaille iltapalaa ..

vaan ihan turvallinen paikka, jossa nuorilla on vastuut ja velvotteet ja säännöt, ja jos niitä ei noudateta, neuvotellaan vanhempien kanssa mitä tehdään.
Nuorilla on omat huoneet tai kahden hengen huoneet.
ne saa kalustaa kuten parhaaksi katsoo.

Toivonlinnassa on ehdoton nolla-linja päihteiden ja tupakan suhteen.

Kyllä voisin - monet muutkin ovat voineet laittaa lapsensa todella hyvään kouluun, jonka arvomaailma on sama kuin oman kodin.

Ei lasta ole hylätty tai unohdettu, vaikka hän viikot onkin poissa.
Niin paljon kun juuri TOIVONLINNASSA on tapahtunut sairasta perverssiota aikuisten osalta lapsiin ja pedofiilisyytteitähän on jätetty ties miten monta tuosta koulusta ihan vain mm. kertomaan minkälaista siellä oli 80-90 luvulla.
Ei nyt ihan kannattaisi sokeasti luottaa ihmiseen, että jos johonkin lahkoon kuuluu niin on nuhteeton!

t. tunnen lähes 20 toivonlinnassa "lusinutta" joten TIEDÄN mitä se on heidän elämässään ollut!
Mä en koskaan nähnyt, kuullut tai kokenut Toivonlinnassa, tai Topilassa, mitään tuollaista. Tosin taisin kerran tuumata asuntolanvalvojalle että siellä harrastetaan lapsityövoiman hyväksikäyttöä - meillä kaikilla kun oli jotkut työt joita sitten tietyin väliajoin vaihdettiin, kuten koulutalon siivous, asuntolakerrosten siivous, keittiöhommat, keskus...kyllä se joskus otti päähän.
 
No minun poika on juurikin tuolla Annatapiossa. Se ei todellakaan ole mikään koulukoti, vaan oppilaitos johon pyritään, ja jossa on lukukausimaksut.
Anna Tapion koulu on yksityinen sisäoppilaitos 7.-9. luokkalaisille. Pälkäneen Aitoossa sijaitsevassa koulussa opiskellaan kolmessa vuodessa normaalin yläasteen lisäksi n. 40 opintoviikkoa matkailu-, ravitsemus- ja talousalan ammatillisia aineita.

Eihän se niin kivalta tuntunut poikaa jättää sinne silloin seiskalta, mutta tärkeintä on se että poika itse viihtyy ja numerot on hyviä.
Tuolla jos missä oppii sosiaaliseksi koska yhdenhengen huoneita ei ole, vaan aina on kämppäkaveri. Koulussa on vielä kaksi hevosta, ja jokainen oppilas jossain vaiheessa joutuu tekemään tallivuoron.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
puhun siis karkeasti vuosista 80-90 luvun taitteessa. Onhan tästä ollut ihan lehdissäkin juttua, kyllä nämä syytteet on ihan totta!
Kyllä mä niistä kuulin tietysti kun asia tuli julkisuuteen, kuulin tuttuja nimiäkin mutta itse en nähnyt silloin mitään. 90-luvun alussa oon siellä ollut.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No minun poika on juurikin tuolla Annatapiossa. Se ei todellakaan ole mikään koulukoti, vaan oppilaitos johon pyritään, ja jossa on lukukausimaksut.
Anna Tapion koulu on yksityinen sisäoppilaitos 7.-9. luokkalaisille. Pälkäneen Aitoossa sijaitsevassa koulussa opiskellaan kolmessa vuodessa normaalin yläasteen lisäksi n. 40 opintoviikkoa matkailu-, ravitsemus- ja talousalan ammatillisia aineita.

Eihän se niin kivalta tuntunut poikaa jättää sinne silloin seiskalta, mutta tärkeintä on se että poika itse viihtyy ja numerot on hyviä.
Tuolla jos missä oppii sosiaaliseksi koska yhdenhengen huoneita ei ole, vaan aina on kämppäkaveri. Koulussa on vielä kaksi hevosta, ja jokainen oppilas jossain vaiheessa joutuu tekemään tallivuoron.
Niin syvästi ihmettelen huumorintajuasi. Profiilissasi oli tässä kerran pieni poika joka rukoili: Tapa Jumala kaikki. Tai jotain sinne päin...

Oletko oikeasti uskovainen vai mikä on juttusi?
 
Mun pikkusisko on ihan innostunut hakemaan annatapioon kun oli eilen kolahtanut postista esite. Menevät katsomaan sitä paikkaa lauantaina ja hän varmaan sinne hakee myös. :) Musta se on ihan hyvä ajatus. Nyt siis sisko on kuudennella. Toivon vaan että pääsee jos oikeasti haluaa. Ja jos paikka ei sovi niin sieltähän pääsee tavalliseen kouluun sitten jatkamaan. Näin ymmärsin. Äitikin oli ihan huuli pyöreänä että Meidän Pikku Julia haluaa sinne. ;) Mut musta se kuulosti hyvältä paikalta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mites vkl:
tullaanko tuolta sit aina pe iltana kotiin ja maanantai aamuks takasin vai miten?
Silloin vuonna jotain tuli muistaakseni voimaan kilometriraja, eli pidempimatkalaiset saivat olla viikonloputkin mutta lähempää tulevat "joutuivat" lähtemään kotiin. Yleensä siis lähdettiin perjantaina koulun jälkeen ja palattiin sunnuntai-iltana. Maanantaina kun piti olla jo aamusta koulussa niin harvalla oli mahdollisuus tulla silloin suoraan. Nykyisistä käytännöistä en tiedä.

ja siis anna tapiosta kysymys.
 
hei peppari
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No minun poika on juurikin tuolla Annatapiossa. Se ei todellakaan ole mikään koulukoti, vaan oppilaitos johon pyritään, ja jossa on lukukausimaksut.
Anna Tapion koulu on yksityinen sisäoppilaitos 7.-9. luokkalaisille. Pälkäneen Aitoossa sijaitsevassa koulussa opiskellaan kolmessa vuodessa normaalin yläasteen lisäksi n. 40 opintoviikkoa matkailu-, ravitsemus- ja talousalan ammatillisia aineita.

Eihän se niin kivalta tuntunut poikaa jättää sinne silloin seiskalta, mutta tärkeintä on se että poika itse viihtyy ja numerot on hyviä.
Tuolla jos missä oppii sosiaaliseksi koska yhdenhengen huoneita ei ole, vaan aina on kämppäkaveri. Koulussa on vielä kaksi hevosta, ja jokainen oppilas jossain vaiheessa joutuu tekemään tallivuoron.
Miksi tuonne, miksi ei tavan yläkoulu?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Toivonlinnassa mäkin, vaikken adventisti olekaan :D
http://www.toivonlinna.fi/

Ja ei, en ole huostaanotettu vaan ihan itse sinne halusin mennä, kun sitä kaveri niin kovin kehui. Parempi silti kuin alko-äidin kanssa kattelemassa keskellä korpea sitä touhua ja kuuntelemassa loukkauksia.
Toivonlinnassa oli 1980-1990-luvulla seksuaalista hyväksikäyttöä opettajien ja henkilökunnan taholta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Toivonlinnassa mäkin, vaikken adventisti olekaan :D
http://www.toivonlinna.fi/

Ja ei, en ole huostaanotettu vaan ihan itse sinne halusin mennä, kun sitä kaveri niin kovin kehui. Parempi silti kuin alko-äidin kanssa kattelemassa keskellä korpea sitä touhua ja kuuntelemassa loukkauksia.
Toivonlinnassa oli 1980-1990-luvulla seksuaalista hyväksikäyttöä opettajien ja henkilökunnan taholta!
No shit, Sherlock :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No minun poika on juurikin tuolla Annatapiossa. Se ei todellakaan ole mikään koulukoti, vaan oppilaitos johon pyritään, ja jossa on lukukausimaksut.
Anna Tapion koulu on yksityinen sisäoppilaitos 7.-9. luokkalaisille. Pälkäneen Aitoossa sijaitsevassa koulussa opiskellaan kolmessa vuodessa normaalin yläasteen lisäksi n. 40 opintoviikkoa matkailu-, ravitsemus- ja talousalan ammatillisia aineita.

Eihän se niin kivalta tuntunut poikaa jättää sinne silloin seiskalta, mutta tärkeintä on se että poika itse viihtyy ja numerot on hyviä.
Tuolla jos missä oppii sosiaaliseksi koska yhdenhengen huoneita ei ole, vaan aina on kämppäkaveri. Koulussa on vielä kaksi hevosta, ja jokainen oppilas jossain vaiheessa joutuu tekemään tallivuoron.
Niin syvästi ihmettelen huumorintajuasi. Profiilissasi oli tässä kerran pieni poika joka rukoili: Tapa Jumala kaikki. Tai jotain sinne päin...

Oletko oikeasti uskovainen vai mikä on juttusi?
Siis tuo Annatapio ei ole mikään kristillinen koulu :attn:
Enkä minä olen mikään uskovainen :saint:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
no ei kyllä taatusti ole sama kuin koulukoti !!! Näissä kouluissa on sinne vapaaehtoisesti menneitä ja motivoituneita, ja lapsia, joiden kotiolot ovat kunnossa!
Koulukotiin mennään sosiaalitoimen lastensuojelun pakottamana noin karkeasti sanottuna !!

Säännöt on jokaisella kotonaankin, kuten on koulussakin. Tottakai myös asuntolassa on oltava säännöt, mutta aivan inhimilliset ne on.
Koulukodeissa on myös säännöt.
Ei noi mitenkään poikkea niistä.

 
Nykyisin Annatapioon mennään maanantaiaamuna ja kotiin tullaan perjantaina. Ruoka on koulussa hyvää ja siellä on kavereita. Todistuksen saa neljä kertaa vuodessa, joten hyvin pysyy seurannassa missä pitää parantaa ja mikä menee hyvin.
Syy miksi ei mennyt tavan kouluun on, että tuolloin asuimme Riihimäellä ja en halunnut että poika menee sinne kouluun. Olimme jokatapauksessa muuttamassa ja vaikka muutimme 2v sitten niin pojan koulu pysyi samana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
no ei kyllä taatusti ole sama kuin koulukoti !!! Näissä kouluissa on sinne vapaaehtoisesti menneitä ja motivoituneita, ja lapsia, joiden kotiolot ovat kunnossa!
Koulukotiin mennään sosiaalitoimen lastensuojelun pakottamana noin karkeasti sanottuna !!

Säännöt on jokaisella kotonaankin, kuten on koulussakin. Tottakai myös asuntolassa on oltava säännöt, mutta aivan inhimilliset ne on.
Koulukodeissa on myös säännöt.
Ei noi mitenkään poikkea niistä.
Noihin haetaan ja hakijoista osa hyväksytään sisään.

Koulukoteihin taas lähinnä joudutaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
puhun siis karkeasti vuosista 80-90 luvun taitteessa. Onhan tästä ollut ihan lehdissäkin juttua, kyllä nämä syytteet on ihan totta!
Kyllä mä niistä kuulin tietysti kun asia tuli julkisuuteen, kuulin tuttuja nimiäkin mutta itse en nähnyt silloin mitään. 90-luvun alussa oon siellä ollut.
Ja mä..2viikkoa
:D
 
joo
Tähän: että miksi sisäoppilaitokseen? Miksi ei voi käydä koulua kodista käsin? Miksi vaikeat murrosiän vuodet joutuu olemaan pois rakkaittensa luota? Vai ovatko ne silloin kovin rakkaita jos tuollaiseen sisäoppilaitokseen 12-15veenä laittavat?

Kai niitä intressejä on monia ihan riippuu perheestä.
 

Yhteistyössä