Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Pellavalle
Lastentarvikkeessa mm. myydään cragon kaukaloita ja matkarattaita jotka ovat yhteen sopivia. On kai niitä muitakin mutten ite oo nähny.
Ollaan päätetty ostaa tollanen yhdistelmä ni ei aina tarvii vaunuja ottaa mukaan ja sitten käyvät matkarattaina isompanakin.
 
PIETU: Isäkuukausi siis käytännössä sellainen että jos isä haluaa pitää vanhempainvapaasta 2 vikaa viikkoa (eli kääytännössä meillä kaikilla se ajoittuu tonne huhtikuulle) niin saa toiset 2 viikkoa kaupan päälle. Tältä ajalta isä siis saa isyysrahaa/vanhempainrahaa. Joo ja on eri kuin isyysloma, eli isyysloman voi pitää vaikka heti lapsen syntymän jälkeen 18päivää ja sen lisäksi se isäkuukausi keväällä.
Kyllä sitä isäkuukautta saa siirtääkin kesämmälle, mutta siinä oli joku rajoitus et minkä ikäinen lapsi saa olla korkeintaan että sen voi pitää.

Eli siis helposti ja yksinkertaisesti näin. Jään äitiyslomalle 1.7. Jos lapsi syntyy laskettuna eli 22.8. mieheni jää siitä välittömästi isyyslomalle joka kestää sen 18 päivää. Keväällä kun mulla loppuis käytännössä vanhempainvapaa 12.5.08 niin mies jääkin isäkuukaudelle 2 viikkoa ennen eli 28.4 ja se kestää sinne 26.5 asti. Eli silloin mulla loppuu vanhempainvapaa jo 28.4 ja jään työttömäksi, koska yhtäaikaa kelan vanhempainrahalla ei voi olla. Näin ollen koska töitä mulla ei ole, saadaan olla kaikki yhdessä silloin isäkuukauden aikana...kun ei tuo työkkäri ole nytkään tarjonnu ahkeraan töitä vaikka olen ollut työtön puoli vuotta.
Niin ja jos sitä isäkuukautta siirtää myöhemmälle niin silti äidiltä loppuu vanhempainvapaa silloin 2 viikkoo ennemmin, koska se on varattu isälle.

Jos tää selvitti hieman eikä ollu sekavasti kirjoitettu. :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
Pihlajanmaria: Onko sulla synnytyspelko vai miksi haluat sektion? Mullakin on vähän pelkoa ja kun lapsi vielä perätilassa niin toivoisin sektiota. Synnytystapa-arvio tehdään vasta noin 3 vkon päästä eli siihen saakka nyt odottelen. Mun kaikki kaverit arvostelee mua kun haluaisin sektion. Mulla on todella alhainen kipukynnys ja pelkään etten kestä niitä kipuja ja että en suostu ponnistamaan jos liikaa sattuu.
Oon varmaan joskus täällä kertonutkin, mutta kyse on siis siitä, että ensimmäisessä synnytyksessä (imukuppisynnytys) sulkijalihakseni repesi ja kirurgi sitten ompeli sen nukutuksessa. Toipuminen oli tosi hidasta ja vaikeaa. En saanut kuukauteen istua taikka nostella vauvaa... Aluksi kärsin myös pidätysongelmista, jotka onneksi menivät ohi ajan kanssa... Haluan nyt siis sektion ja lääkärikin sitä suositteli, koska jos repeäisin uudelleen, repeämät olisi vaikea korjata uudelleen. Eli sinänsä minulla oli "lääketieteellinen syy" sektiolle, vaikka kyllähän mukana oli pelkoakin. Itse alatiesynnytyksestä ei jäänyt pelkoja, sillä en tuntenut mitään kipuja synnytyksessä, enkä edes tuntenut repeäväni, mutta toipumisesta jäi pelkoja... en halua kokea samaa uudelleen. Mutta hei ensisynnyttäjät, älkää antako kokemukseni säikäyttää! Yhtä pahoja repeämiä tapahtuu kuulemma todella harvoin, noin 1 %:ssa synnytyksiä. Eihän se sektiokaan riskitön ole, mutta mun tapauksessa turvallisempi vaihtoehto. En halua ottaa sitä riskiä, että joudun kulkemaan vaipossa loppuikäni! :/
 
=) Selvensi paljon. (Pitääkö tuosta muuten miten ilmoittaa KELA:lle, mikäli tahtoo sen tuolla tavalla pitää?)

Ja miten se on niiden veroprosenttien kanssa? Jos muutattaa niin pitääkö itse ilmoittaa uusi prosentti KELA:lle vai saako ne tiedon automaattisesti?
 
Flunssa nyt sitten iski.. :/ No tulee ainakin lepäiltyä kun ei tosiaan jaksa pystyssä kovin pitkään olla.. Sairaslomalla siis olen edelleen (supistukset lyhentäneet&pehmentäneet kohdunkaulaa) ja ens viikon maanantaina on lääkärikäynti ja sit näkee jatkuuko saikku vai ei.

Pellava, kamera oli meillä esikoisen synnytyksessä mukana ja kuvia alettiin räpsiä sitten kun neiti oli maailmassa :)
Mies oli mukana synnytyksessä ja ihan tuo kunnialla selvisi koitoksesta =)
Suurena tukena hän oli, hieroi selkää mikä mulla auttoi edes jonkin verran ja muutenkin seurana kun kaksin oltiin aika paljon synnytyksen aikana. Jälkeenpäin on sanonut että tyytyväinen on kun sai olla mukana ja näki minkä urakan takana lapsen syntymä on.
Nytkin toivon että mies olisi mukana mutta esikoisen hoitoasia on vielä ratkaisematta.

Me ei olla vielä kummeja pyydetty ja viimeksi pyydettiin vasta tytön syntymän jälkeen. Näin tehdään nytkin ja itse asiassa ei olla vielä edes päätetty että ketä kysymme kummeiksi.

Nyt lepäileen...

30+
 
pellava kyseli kuvista. Isännällä oli kamera mukana ja aluksi ottikin muutaman kuvan, esim. sydänkäyrämonitorin näytöstä=) ja musta kaikkine piuhoineni. Mutta kun alkoi tositoimet, niin kyllähän se kamera unohtui aina poju-rinnalla-kuvaan asti. Mun yks kaveri kyllä tahtoi kaikesta kuvia ja näyttelikin niitä innolla kyläilijöille :/
Pirun tulokas valvotti mua viime yönä vartin yli yhteen. Kun istuin sohvalla, masukki oli hiljaa paikoillaan, mutta kun itse menin makuulle, niin johan alkoi sellainen meno, että oksat pois. Tuloksena oli pituusakselinsa ympäripyörähdys ja mulla on toinen kylki hellänä. Onneks ei kääntynyt perätilaan vaan peppua tunki neukkatädin käteen, kun aamulla käytiin siellä. Sykekin oli välillä lähemmäs 200, neukkatäti otti sykettä useamman minuutin verran. Kyllähän se sykekin sinne perustilaan laski, oli vaan ahkera aamujumppa menossa. Arvot oli kunnossa ja esitietopaperi menossa kohti TYKS:iä. Sf kulkee ylä- ja 0-käyrän puolessa välissä ja pituutta tuntuu olevan tälläkin ihmisenalulla.

Rv 31 ja 1 =)
 
zamppa
Kummeista, ollaan toinen kummi päätetty mutta toista ei vielä tiedetä. Kauhean vaikea yrittää miettiä, kun omista kavereistakin on jotenki sen verran etääntynyt ettei oikein tiedä haluanko ketään niistä kummiksi. ja sitten jos kaverin valitsee niin pyytääkö myös kaverin avokkia vai vain kamua. Vaikeaaaaaa :/

tellervo, pellava me ainakin hankittiin tuo turvakaukalo-vaunut yhdistelmä käyettynä mutta eiköhän niitä myös lähes kaikkia vaunuja myyvät paikat myy.

liikkeistä, kysyttiiin neuvolassa joskus noista liikeseurannoista ja sanoi että ei tarvitse sen kummemmin seurailla jos tuntuu liikkuvan aivan normaalisti. Mutta jos (varsinkin) loppupuolella liikkeet vähenevät niin sitten pitäisi sitä 10 alkaa laskemaan. Mutta eipä ole ollut liikkeistä pulaa ainakaan tällä suunnalla.

Mites ootte muuten muut noita mansikoita syöneet? Tänään kun oli ruottalaisista juttua... itse oon syönyt jo monta litraa mansikoita, tosin espanjalaisia ja aina huuhdellut eka. Mansikat ja jäätelö on ollut aika vankasti viime viikkojen suosikki.
 
Mikäs muilla on maito tilanne? Tai siis onko noussut missä vaiheessa/ tihkunut ennen synnytystä? Mulla nimittäin alko eilen illalla saunassa sellanen valuminen et isäntä meinas tilata tankkiauton... :LOL: Nyt päivällä ei ole taas tullut,mutta tuo lämmin suihku ja sauna pistää aina virtaamaan... Ja jos pumppaa jo nyt niin onko haitaksi vai hyödyksi?? Viikot vasta 31+4
 
zamppa
Mä huomasin joku kaks kuukautta sitten vaatekaupan sovituskopissa, että toinen rinta "vuosi". Onneksi ei sen pahemmin ole vielä alkanut mutta kauhulla odotan jos maito nousee kovinkin paljon etuajassa.
Onhan se mies välillä sanonyt petipuuhien lomassa, että vähän jännälle maistuu :LOL:

Tuntuu että tänään on oikein tullut luuhattua koneen ääressä.. eka töissä ja nyt kotona. Onneksi illaksi sentään muuta ohjelmaa kun lähdetään leffaan.
 
Hei kaikille! Ja heti omaa napaa kun oli toi neuvola aamusella. Viikot 31+0, paino noussut kiitettävästi 433g/ viikko,RR 104/60, B-Hb 116, sf 28, RT ja liikkeet ++.Sykkeet olikin vaavilla sitten aivan jotain ihmeellisen kuuloista ja jouduin käymään sairaalassa käyrillä ja ultrassa. Alussa sielläkin ne kuulostivat siltä että olisi jokin ylimääräinen pomppu ollut sykkeessä mutta tasoittui ihan normaaliin vauhtivauvan rytmiin.Vauva vetää kyllä sellaista sirkust jotta välillä tuntuu tosi ikävälle. Ultrassa ei näkynyt mitään outoa ja lääkäri sanoi että näin nuorella vauvalla voi olla vielä rytmihäiriön tapaista ennenkuin rytmit tasoittuu.Joten enpä ole huolissaan ja anna pelolle valtaa . Vauvan sukupuoli meni nyt sitten taas siihen että ollakko poika vaiko tyttö koska sukupuolielimet näyttivät olevan turvonnet häpyhuulet tai sitten kivespussit, pippeliä ei niin selvää saatu kuvaan jotta olis varmaa tietoa. Näin tällä kertaa. Poikaa veikkas rakenneultra!! Vauvan painoarvio nyt 1700g.
Oli juttua perätila synnytyksistä ja kokemusta on eikä enää ikinä sellaista tekis alakautta.Vaikka eipä toi sektiokaan mikään herkkukokemus ole, kipua kuukausi ja varovaista olemista, ei nostoja eikä liikoja kumartelemisia.Tää on mun lyhyt versio siitä. Mun kokemukset 1 norm alatiesynn. 2 käynnistetty norm. alatiesynn, 3 perätila alatiesynn. ja 4 norm. luomu alatiesynn. Umpparin leikkauksen jälkeen en sektiota halua.
Niin on mulle tehty sterilisaatiokin klipseillä -96 ja se ei sit jostain syystä pitänyt ja tyttö syntyi 2004 ja nyt hänelle täs kaveria ootellaan.Kaikella on kai tarkoituksensa.

Minä en halua enää miestä ottaa synnytykseen mukaan kun ei siellä ole siitä ollut mulle mitään hyötyä tiellä vain on. Kelloa vahtaamassa ja höpöttämässä meneköhän täs vielä pitkään. Miehen sisko yrittää väenväkisin doulaksi tunkea mutta saa rukkaset. mä haluan "nauttia" tästä tän viimoisen kerran yksin. Olenko vähän itsekäs??
 
Pellava en osaa sanoa missä niitä myydään mut luulisin et ainakin isoimmat lastentarvikemyymälät myy niitä.
Meillä oli viimeks kamera mukana mut kun synnytys oli niin nopea niin ekat kuvat tuli otettua vasta sitten kun tulin jo suihkusta.
Mies sevisi synnytyksestä tosi hyvin ja sanoi sen olevan paljon siedettävämpi kuin se oli luullut ja mitä oli annettu ymmärtää, samaa mieltä olin myös minä, luulin sitä paljon kauheammaksi kokemukseksi=)Positiivinen kuva siitä jäi ja siks kai jo näinkin pian oon siihen hommaan lähtenyt uudestaan=)

Valkovuodosta täälläkin sitä riittää ja ilman pikkuhousunsuojaa ei enään halua olla.

kummi asiaa meillä ei oo vieläkään ihan päätetty, esikoisen aikana se oli niin selvää että ketä pyydetään, vaikka ne joita viimeiseksi kysyttiin, ei ihan oo vastannu meidän oodotuksia, aika minimiin on yhteyden pito jäänyt (niiden puolelta).
Mies haluais myös mun puolelta jonkun tän vauvan kummiksi mut mä en löydä ketään omasta lähipiiristä, joka siihen oikeasti sopis :| Kaikki sukulaisetkin asuu niin kaukana et ne ois sit vaan nimellisiä kummeja, enkä halua sellaista.
Ja ne keitä miehen piti pyytää (yks pariskunta), niin eipä oo vieläkään pyytänyt vaikka oon monta kertaa muistuttanut :kieh: Päätin et enään en muistuta kertaakaan, pyytäköön jos pyytää, mä en enään siihen soppaan nenääni työnnä.

Jumii tää kone kyllä nyt niin paljon et taitaa jälleen käydä niin että nää stoorit häviää sitten taivaan tuuliin kun yritän nää lähettää, niin käy ihan joka kerta näillä sivuilla :kieh: :kieh: :kieh:

[/b]Liikkeiden seurantalappua ei täällä anneta ellei oo mitään oikeaa syytä eli jos vauva liikkuu äidistä normaalisti niin niitä liikkeitä ei tarvitse alkaa erityisemmin seuraamaan

laskeutuminen mulla laskeutu vauva viimeksi 2 päivää ennen kuin se syntyi ja silloin päivää ennen syntymää vasta vauva kiinnityi...

Mulle tuli pakkaus maanantaina=)Uuden sain ja hyvin tyytyväinen olin siihen=)Se naisen kondomi oli kyllä meilestäni aika jännittävän olinen kun luin sen käyttöohjeen...
Pari vaatetta oon jo pessyt mutta suurin osa on vielä laatikossa.

Tänään oli neuvola, vauvalla on kaikki loistavasti mut mulla arvot heittelee aika paljon joten reilun viikon päästä pitää mennä uudestaan :/ Jospa ne arvot sillä välillä tasaantuis niin ettei tarttis lähteä äippäpolille lisätutkimuksiin ja alkaa rautaa syömään.

Mut nyt kyllä lopetan kun pätkii ihan mielettömän paljon :kieh: :kieh: :kieh:

Metsätähti+möhö 32+3
 
Pauzi

Laskeutumisesta: Mun käsittääkseni uudelleen synnyttäjällä pitäis laskeutua jopa myöhemmin kuin ensisynnyttäjällä, mut kait siinäkin on yksilöllisiä eroja, niin kuin aina kaikessa. En tiedä tulkitsenko merkkejä oikein, mutta musta tuntuu että vauva on jo hyvin alhaalle laskeutunut, eilen illalla tuntui aivan hirvittävää painetta tuolla alapäässä, ja vauvan pään liikkeet tuntuivat tuolla ihan alhaalla. Samoin usein tuntuu rakossa kauheita vihlaisuja ja painetta, ja tuntuu että on kova pissahätä, mut sit et tule kuin pikku liraus ja paine helpottaa. Esikoiselta muistan samanlaiset vihlaisut rakossa ja kivut, mutta vasta n. 4 viikkoa ennen synnytystä.
Enteileeköhän tämä synnytystä? Ei kai sentään vielä...

Maidontulosta: Kyllä mullakin välillä vähän vuotaa, ei niin paljon kun esikoiselta vuosi. Käsittääkseni ei saa pumpata tässä vaiheessa, ja tokko tuo maito niin kauaa säilyykään pakasteessa että kannattaisi. Eikös pumppaaminen saattaisi aiheuttaa supistukiakin? Joku viisaampi kertokoon...

Kummeista: Me ollaan jo kaikkia kummeja kysytty, jotta saavat rauhassa asiaa miettiä. Ja kaikki ovat jo suostuneet. Meillä tulee myös neljä kummia.

Täällä ollaan ulkoiltu tänään ahkerasti, poika on pyöräillyt ja minä juossut perässä. Nyt vähän alapäätä särkee. Raudan syöminen aiheuttaa selvää ummetusta mulle, voi että se on sit inhottavaa.

Nyt siivoomaan, hauskaa loppuviikkoa!!

Pauzi ja papunen 32+3
 
mulla todettiin sit hepatogestoosi.. sehän on sit vauvelille vaarallinen.. toivottavasti tää menis kuitenkin kunnialla.. nyt ois 3vk sairaalassa makaamista takana.. ihan hirvittä et mitä ne seuraavaksi löytää.. just ku oli tottunu ajatukseen et on tosiaankin raskausajan diapeettes ja joutuu moni pistos hoitoon.. onks muita joille kaatuu kaikki murheet yhtä aikaa päälle.. kun tää ennen aikaisuudenkaan uhka ei ole ohi, kun viikkoja on vasta 30+1..
 
Pitkästä aikaa tänne taas kirjottelen. Seurannut oon kyllä sivusta teän juttuja, mut itellä kirjottelu jääny vähemmälle. Kiva et porukkaakin on tullut elokuisiin lisää!
Viileämmät ilmat tekee kyllä hyvää... Turvotus helpottanut jopa niin, että paino pudonnut parisen kiloa. :) Selkä mullakin temppuilee. (oku muukin valitteli) Öisin selkä menee ihan jökkiin. Hengittäminenkin oikein pistää alaselkään. Parina yönä olen joutunut sohvalle nukkumaan istuma-asentoon.
Meidän "valtsu" on todella reipas kaveri. Potkii ja liikkuu ihan kamalasti.:)
Odotus mennyt ihan hyvin taasen, mitä välillä pientä selkäkipua, liitoskipuja ja harjotussuppareita.
Ostettiin tossa talo, jota aletaan nyt remppaamaan. Saas nähdä ehditäänkö muuttaa uuteen kotiin ennen vauvan tuloa. Toivottavasti.:)

Kummeja mekään ei olla vielä kysytty. Oikeasti, ei edes mietitty. Se taitaa jäädä sitten vauvan syntyman jälkeiseksi hommaksi.
Tavaroitakaan ei olla vielä hankittu. Oikeastaan kaikki on vielä kaupassa. :ashamed: :whistle: Kiirehän tässä tietty vielä tulee, mutta... Hiljaa hyvä tulee. :whistle:

Nyt täytynee suihkuun ja sit tv:n ääreen. Ihanaa odotusta, Elomassut!! :heart:

May ja "valtsu" 28+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja anu27:
mulla todettiin sit hepatogestoosi.. . kun tää ennen aikaisuudenkaan uhka ei ole ohi, kun viikkoja on vasta 30+1..
minulla tuo siis ollut esikoisen odotuksesta saakka. esikoinen syntyi 3,5 viikkoa etukäteen (oli vaikea odotus), kuopus laskettuna. ja kolmas meni kesken (osittain syy tuossa hepatoosissa) ja kun seuraavan kerran raskaudun- toivottavasti pian olisi pikkuinen tuloillaan niin lääkkeitä joudun alusta saakka syömään siihen että saadaan hillittyä sitä.
ei raskaana ja lasten välissäkään ei maksa -ja sappiarvot ole mulla normaalia lähelläkään.. :snotty:

onnea loppu odotukseen :hug:

t. tippunut elokuinen joka nyt toivoo tärpin käyneen.. :D :wave: :wave:
helteisiä loppuodotuksia B)

ps. mennään naimisiin syyskuussa :saint:
 
Kiva lukea, että täällä muitakin jotka sektioon menevät. Mulla varsin hyvät kokemukset edellisestä sektiosta. Pari päivää joutui kipulääkkeitä syömään ja vähän huippasi kävellessä, kun hemoglobiini pääsi laskemaan, mutta viikossa oli jo hyvin toipunut. Itse leikkauksessa sain jotain morfiinin johdannaista jolle olin allerginen, jonka vuoksi oksentelin jo kesken leikkauksen ja kasvot kutisivat kovasti. Mutta mitään kipuja ei kyllä ollut!

Tänään taas käynti neuvolassa, jossa kaikki hyvin. Sinttikin lopulta kääntynyt poikkitilasta pää alaspäin. Sf-mittakin kasvoi 27,5cm eli nyt päästiin jo pikkasen yli alakäyrän. Pientä vauvaa neuvolan"täti" silti meille ennusti.

Kummeista: Pyydetään kyllä vasta kun vauva on maailmassa. Hyvin kerkiää vielä sittenkin! Ollaan toki itse jo mietitty ketä pyydetään näin alustavasti.

Maidosta: Maitoa tihkuu täälläkin jo, mutta ei mitenkään vuotamalla vuoda onneksi.

Voimia kaikille odotukseen!

Meris+sintti 32+6
 
hei vaan kaikille...
äippäpakkauksen hain tänään, ja on ihana!!! Vaatteet oli kaikki nätin värisiä ja toppapuku tosi söpö... Kestovaippaa siinä hetken tutkiskelin ja totesin heti, että ei taida olla minun juttuni... en tosin ole yhtään aiheeseen tutustunut, vaatii kyllä perusteellisempaa perehtymistä asiaan, mutta käänneltyäni ja väänneltyäni kapistusta tulin siihen tulokseen, etten taida moiseen ryhtyä!
Täällä vauveli on ollut aika rauhallinen nyt muutaman päivän, liekö muutenkin
nuo "potkut" vaimeampia kun on perätilassa ollut koko ajan. Tuntuu hassulta, kun kaveritkin kysyy, et näkyykö jalka vatsan päälle kun kääntyy jo? Ei näy ei tosiaankaan... Ärsyttää muutenkin, kun ihmiset taivastelee vatsaani tyyliin: "onpa se pieni, ja tuonko pitäisi elokuussa syntyä?" Tiedetään, alakäyrillä mennään ja maha on pieni, enkä mitään jättiläistä edes halua pungertaa ulos. Ja ollaanhan me kaikki äidit erilaisia, tuntuu vaan, että nykypäivänä pienivatsaisuus ja sf mitan pienuus on jotenkin kamala harvinaisuus.
Ensi viikolla on onneksi äitipoli ja näen vauvan taas ultralla, se kummasti rauhoittaa itseäni, kun toiset ympärillä vouhottaa vauvan pienuudesta...
 
iltaa!

päivällä oli kenkku alku, mutta hyvinhän tämä on lopulta mennyt. puutarhaterapia teki tulosta, suosittelen,jos vaan jossain pääsette puutarhahommia harrastamaan.

[/b]kamerasta meillä on molemmista otettu kuvat heti, kun ovat ulos pullahtaneet.

iskän läsnäolo ekalla kerralla ei mitään ongelmia, mutta toisen jälkeen oli raukka ihan kalpea ja kylmänhikinen, meinasi pyörtyä, vaikkei sinäänsä mitään syytä ollut. kaikki vaan tapahtui vaan kuulema niin nopeasti ja oli ollut niin peloissaan, kun olin kuulema huutanut :eek: no nopea luomusynntys se tosiaan oli ja ehkä siinä huutokin saattoi päästä, kuuluu asiaan. tulee kuitenkin nytkin mukaan, tai ainakin oletan niin. pitäis varmaan kysyä.

laskeutumisesta esikko ei laskeutunut ollenkaan, syntyi rv38+5, kakkonen oli kiinnittyneenä jo rv32 jotain, mutta syntyi vasta rv41+1. tämä tapaus oli ainakin viikko sitten vielä "irtonaisena" pää alaspäin.

maidon tulosta mulla vasen tissi tihkuttaa satunnaisen tipan. esikosta suorastaan losotin jo puolestavälin raskautta ja kakkosesta maito nousi vasta sairaalassa. pumppaamista en suosittele, enkä tiedä onko se maito vielä ihan oikeaa maitoa, vai jotain sen esiastetta.

anu27 kyllä sua nut koetellaan oikein urakalla. toivottavasti saat kuitenkin lääkityksen tuohon hepatogestoosiin. ymmärtääkseni normaalisti edennyt raskaukin käynnistetään aiemmin, jos tauti ilmenee. sulla toivottavsti raskaus jatkuu vielä muutaman viikon.

omassa mahassa möyritään tälläkin hetkellä ja tungetaan kantapäätä kylkikaariin. kantapää tosiaan näkyy ja tuntuu päällepäin. kaikki siellä niinkuin pitääkin, kai?

nyt hyvät yöt. lähen iskän kainaloon, sekun kotiutui tänään jo ysiltä...

huomiseen!
 
Maitoa on tihkunut muutaman viikon ajan. Alukuun ihmettelin aamuisin, kun lakanassa on omituisia läikkiä. Meni muutamia öitä ennen kuin älysin, että rinnoista on tihkunut. Nukun yläosattomissa, joten hyvin tulee tahrat =) Erityisesti ilta- ja yöaikaan maitoa tihkuu, päivisin en ole vielä huomannut.

Kummeja me ei olla kysytty vielä. Yksi on ollut itsestään selvä tapaus molemmin puolin jo ennen raskautta, joten on meillä yksi kummi tiedossa. Tiedetään kyllä, ketä aiotaan pyytään myös kummeiksi, mutta aika on mennyt niin nopsaan, ettei olla vielä ehditty kysellä. Ehkä olisi jo aika :whistle:

Olen taustalla lukenut juttujanne ahkerasti, vaikka oma kirjoittelu onkin jäänyt vähiin. Nyt ihan harmittaa, kun pitää tästä lähteä junaan ja reissuun, enkä ole koneen äärellä muutamiin päiviin.. Riippuvuusko.. :snotty:
 
juu mulla se pistoshoito on fragmin nimistä lääkettä ja kirvelee kyl nin maan perusteellisesti..ööö vai oonko niin yliherkkä, no ainakin neulakammonen.. :D
sit oli tosta sterilisaatiosta, juu meillä mies kans menee siihen on kuulemma hänen velvollisuus , sitten kun meijän lapsiluku on täynnä, mä toivon edelleen vielä yhtä vaaleenpunasta rinsessaa, ei sillä etteikö pojat olisi ihania,mutta en ole vielä valmis sanomaan ettei meille enää tule vauvaa... :heart: haluaisin yhden vielä :saint: ...
juu kummiudesta...meillä oli kaks kummia heti selvillä minun rakas serkku skånesta miehensä kanssa..sain kysellä ensin ruotsalaisista kummijutskista ja samalla lailla niillä siellä...juu ja kaks kummia vielä uupuu on niin monta ehdokasta ettei oikeen tiedä ketä kysyis..
selkäsärystä ollu puhetta..hommatkaa ihmeessä niitä lämpöpusseja vaikka viljapusseja ne vie kivasti särkyä pois..
valkovuodosta...juu sitä tulee ilman pikkuhousun suojia en eläisi tällä hetkellä oon ihastunu niihin lidl aloevera suojiin eivät hiosta , ja on freessi olo ..
tosta freessistä olosta vinkkinä annan jos toi hikoilu ressaa niin apteekissa on bats merkkistä deodoranttia creme versioina ja se ei petä eikä siinä hajusteita, mä en pärjäis ilman sitä...
mulla toi kuumuus mikä oli hikoilutti järkysti oon oon ostanu nivean ison tölkin talkkia makso parieuroa ja puuteroin itteni sillä ja ihanana pysy olo sillä...käytin ennen välillä niitä natusanin mut niin vähän niissä purkeissa ja kauheen hintasia...juu ja itteeni en halua perunajauhoissa rullata, vauvalle tietty sitä käytän :D ...
muuten ei täällä sen kummallisempaa, tänään olis siivouspäivä ja toi kasvimaa pitäs kitkeä...kaipa tää ruho täytyis taas nostaa ylös ja alkaa hommiin...
nirzu 29+jotain
 
Isäkuukaudesta pitää ilmoittaa viimeistään 2 kk ennen kelaan jos sen aikoo pitää ylipäänsä... siis tässä tapauksessa pitääkö sen silloin huhtikuussa tai kesällä niin ilmoittaa pitää joskus helmikuussa viimeistään...

Minä lähden reissuun ens maanantaina joten en osaa sanoa pääsenkö tänne lukee juttuja ku vasta juhannuksen jälkeen mutta onhan noita koneita reissun päälläkin sukulaisissa...

Huomenna mennään parin kaverin kanssa (tulevat kummit) ravintolaan syömään. Aaah, on varattu pöytä ja kaikkee, sit mennään sen jälkeen vielä "jatkoille" kaupungille... toisilla taitaa olla jatkeena alkoholia... minä sinnittelen alkoholittomilla...heh :LOL:

Sunnuntaina pitää mennä miehen papan synttäreille n. 100km päähän ja sitten maanantaina lähden taas reissuun..n. 250km huh huh

Eipä siinä... palaillaan!
 
Imetyksestä: Kertokaahan viisaammat.
Kun esikoisen aikana jouduin pitämään liivisuojia yötä päivää melkein raskauden puolesta välistä asti. Ja imetys meiltä onnistui tosi hyvin 7 kk.
Mutta tässä toisessa raskaudessa olen kerran nähnyt saunassa pienen tipan maitoa rinnalla.
Joten onko mahdollista että kun vieläkään multa ei tihku maitoa niin en pysty imettämään tätä toista samallalailla kun esikoista? Tuleeko sitä maitoa synnytyksen jälkeen kun vieläkään sitä ei tule??

Kummeista: Kummit meillä on päätetty ja ne kysytään vasta vauvan synnyttyä.

Viikkoja nyt 32+5
 
Neiti84..mun kaverit on naureskellu kun mulle on tullut esimaitoa jo raskauden puolesta välistä asti. Heillä kun tuli vasta lapsen synnyttyä..toisella vasta 3 päivän päästä ja imetti yli 6kk. Ja mulle sanoi neuvolassa että vaikka mulla nyt sitä jo tihkuukin niin ei se silti ole mikään tae että riittäisi kovin pitkään.
 

Yhteistyössä