Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Vauvamaha Täällä kärsitään pohkeisiin kohdistuvista suonen vedoista!!! :/ Joista yritän sitten öisin ympäri asuntoa ravaamalla päästä eroon :'( Kamalan tuntuista!!!

Veera- Tänään varasin itse sängyn lastentarvikkeesta hinnaksi jäi 139?!! Siellä on nyt joitakin tarjouksia!!! Mutta jos et halua yli satasta maksaa niin oli siellä vielä sänky mikä maksaa vain 49?!!! Kannattaa käydä katsomassa!! Tai sitten jos hyvällä tuurilla löydät hyvän käytetyn?! :)

Omaa napaa: Tänään neuvola!! Hemoglobiini oli taas laskenut 116:sta:/ !!! Paineet ok!! Painoa 400g/viikko!! Ja sokerirasitukseen pitää nyt sitten kummiskin mennä :headwall: !!! En haluaisi yhtään :ashamed: !!! Kohdun korkeus 26,5!!! :heart: Sykkeet +140!!! Ja nyt vasta huomasin että vauvan paino arvio oli jo 1825g Saa nähdä minkä kokoinen vaaveli syntyy :)

Nyt lähdettävä laittamaan lapsille iltapalaa!!! Sen jälkeen lapset nukkumaan ja miehen kanssa kahdestaan grillaamaan :) :whistle:
Välillä kiva tehdä jotain kahdestaan :heart:

Bebes & Tytsy 28+5 :heart:
 
Tuleva mami:mulla on muutenkin äippäpolikäynnit loppuaikana 2 viikon-4 viikon välein(lääkityksen takia),jossa vauva ultrataan joka kerta.

Mulle sanottiin,että jos vauva on perätilassa rv 36-37,niin kääntöä voidaan yrittää,mut mä en kyl aio antaa edes yrittää,vaan toivon kovasti,että tämäkin pikkuinen ymmärtäisi kääntyä itsekseen,kuten tuo taaperokin kääntyi vasta rv 34 oikeinpäin.Ja jollei käänny,niin edessä lienee sektio :/ Joka on mulle ihan kammo asia jo ajatuksena...

zamppa:eek:nnea kosinnasta :flower:

Tänään tuli ruskovillalta 2 pienet villahousut :heart:
Kun kelit viilenee,et malttaa olla sisällä,niin alan pestä vaatteita ja harsoja valmiiksi :heart:

Me ostettiin kuopukselle toissavuonna se stokke sleepy ja se oli kallis sänky,mut tykkään yhä hirmuisesti,kertaakaan tyttö ei oo yrittänytkään vielä tähän päivään mennessä kiivetä sieltä pois,on kauniin muotoine ja ihana kun siinä on pyörät allla ja kun vauva-ikä on ohitettu,niin sänky muuntautuu joko 2 tuoliksi,tai pikku sohvaksi.

 
Täällä yksi matti myöhäinen ilmoittautuu.. Saatiin tietokone ja netti käyttöön joten nyt kokeillaan "palstailua".. kakkosen pitäisi syntyä elokuun 25 päivä. Kaikki sujunut mallikkaasti koko raskauden ajan ei voi kun nauttia olostaan! Lukaisin noita teidän kirjoituksia..
Ja zampalle onnittelut! :flower:

Anu27; Kurjaahan se on sairaalassa vuodelevossa olla, mutta kaikkihan on vaan sen pienen ihmisen parhaaksi joka siellä massussa kasvaa.(ja toivottavasti kasvaa vielä monta viikkoa) Ovatko lääkärit tuosta painon tippumisesta olleet huolissaan, sitähän on tippunut kuitenkin aika reilusti.?
Nyt nukkumaan ettei tämä koneella olo ihan valtaudu koko yöksi.
 
Hei vaan kaikille!

Lämpimästi tervetuloa joukkoomme vispilä, meitähän tänne mahtuu!

Eilen oli neuvola, ja tässäpä sieltä kulumisia lyhyesti:

paino: +470g/viikko, yhteensä painoa tullut 4,9kg
RR:92/50 (mulla aina matalalla)
Hb:122 (nousua edelliskerrasta, kun viimeksi oli vain 102)
Sf-mitta:26,5 cm
Tarjonta: RT
Sykkeet: 140-160
Liikkeet: ++

Eli kaikki kai yleisesti ottaen hyvin!

Tänään illalla olis sitten ensimmäinen perhevalmennus.

Nyt ulos aurinkoon löhöilemään :D

Ai niin se piti vielä sanomani, että profiilista löytyy uusi päivitetty masukuva :heart: .



inom 31+2
 
Anu27 & OmituinenOtus: Toivottavasti molempien paaperot pysyvät vielä turvallisesti massussa! Hermoja makoiluun. :hug:

Meillä taitaa peiton pöllytykset olla tällä erää ohi. Aloin tänään vuotamaan verta kesken kaiken. Soittelin sairaalaan ja sanoivat että jos vielä huomenna vuotaa niin sitten näytille. Kyllä vähän säikäytti, kun sen verran paljon kuitenkin vuotaa. Muutenkin on vähän huono olo, päätä särkee toista päivää ja turvotus vaivaa. Vettä juon ainakin pari litraa päivässä, niin pysyy turvotus edes jotenkin kuosissa.

No, mutta kunhan olo tästä helpottaa, niin menen auringosta pihalle nauttimaan. Isäntä osti mulle eilen uudet bikinit, kun ei toivoakaan, että vanhat mahtuis päälle. :LOL: :kieh: Eilen piti heti rannalle päästä.. oli kyllä vähän valas_rannalla olo, mutta mitäpä pienistä. :p

-Capri ja Tiitiäinen 28+6-
 
Capri: Toivottavasti ei olisi mitään vakavaa :hug: .

Kertokaapas vauvanne hikottelusta: Kuinka usein teillä muilla vauva hikottelee masussa? Minulla hikottelua esiintyy ihan päivittäin, yleensä 2-3 kertaa päivän aikana. Mahtaakohan näin tiheät vauvan hikottelut olla ihan normaalia?
 
Tervetuloa vispilä vielä mukaan!ennättäähän tässä toki:) ja omituinen otuskin:eek:n kiva kun olet mukana yhä!


Onnea kosinnasta zamppa!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart:

Omaa napaa en ole ehkä KUUKAUTEEN teille purkanut,joten.....


....suppareita yllättävän vähän!Mutta suonenvedot ja suonikohjut särkee ja pakottaa armottomasti.Jumpanvetokertoja olisi vielä 4-5 iltaa ja sitten ansaittu "äippäloma",jos sitä nyt siksi voi kutsua,kun kotona olen ja arki jatkuu samana.Sellainen tunne on kuitenkin,että "lähtö on lähellä" eli jotenkin minusta tuntuu,että syntynee kuitenkin heinäkuun puolella tämä pikkuinen.Sukupuolesta ei ole aavistustakaan ja se on oikeastaan oikein jänään kun neljättä varrotaan!!!Kuin joulua odottelisi:)

Nyt pihalle kun ilma on niin upea kerrassaan!


VOINTEJA!!!!!
 
aurinkoinen tervehdys täältäkin!

meillä oli tänään nla. kaikki reilassa, hemppa ja verenpaineet hivenen matalia, mutta ei aiheuta toimenpiteitä. jari-maija oli sillä hetkellä pää kylkikaarissa, ehkä. on kuulema vaikeasti tunnusteltavissa. kiinnittynyt ei kuitenkaan vielä ole ja pyörii siihen malliin, että on väliin miten päin sattuu.

häkkisängystä: meillä myös stokke, ollut jo molemmilla aikaisemmilla häkkisänkynä ja tällä hetkellä on kahtena tuolina jari-maijan syntymään asti. sitten saa ensisängyn muodon ja vauvan kasvaessa suurennetaan häkkisänky kokoon. olen kanssa tykännyt hirveän paljon, kuten myös tripp trapp tuoleista, nekin toimii pitkälle kouluikään asti.

meillä esikko oli varsinainen hikottelija. kuopus ja tämä ei niinkään. kai se on ihan normaalia, en osaisi huolestua.

meillä on peiton pöllyyttelyt kanssa taas vaihteeksi harvassa. mua ei vaan jostain syystä sytytä. keski-vaiheilla sitä olikin jo ihan aktiivisesti juonessa mukana, mutta nyt sitten ei millään.

bikinejä olen kanssa itelleni harkinnut, hirvittää vaan se sovittaminen! yhet mulla on, joissa on säädettävä ja matala vyötärö. täytyy kokeilla niitä ensin. tällä hetkellä tunnen itseni todellakin valaaksi. eilen sain 20cm pitkä verinaarmun navan alle, kun laitoin pyykkikaapin ovea kiinni. kietaisuhame täytyy sitoa kiinni tissien alta ja lähes kaikki paidat rullautuu ylös samaan osoitteeseen.

sf mitta oli 28cm, ihan normaali siis. en muista oikeasti tunteneen itseäni suureksi aikaisemmissa raskauksissa. syynä saattaa ehkä sekin, että isosisarukset ovat keskitalven lapsia, jolloin pukeutuminen on ollut muutenkin löysempää ja peittävämpää. kesäkuunotsikko osuu kyllä ihan naulan kantaan! reilun kuukauden päästä saatetaan jo lueskella ekoja synnytyskertomuksia.

zampalle onnittelut kosinnasta :flower:

vispilälle tervetuloa, vielä kerkiää hyvin mukaan.

poika heräs. välipalalle ja takasin ulos nauttimaan kesästä!

voikaahan paksusti,
jari-maija 31+2
 
....en edes huomannut keskustelua ennkuin nyt,mutta meillä on kans kaksi Tripp Trappia (toinen nyt ilman turvakaarta ja pehmusteita) ja sitten Stokken Sleepi,tällä hetkellä pinnasaänkynä mutta jatkopala ja suurempi patja löytyy myös "isomman lapsen sänkyä" varten.Onhan ne kalliita mutta ÄLYTTÖMÄN HYVIÄ!!!!!!!!


Että näin.


Kassu ja Alma
 
me oltiin rantsussa useampi tunti tänäänkin lasten kans uimassa ja löhöilemässä ja olen ihan ruskea.Aamulla olin parturissa,värjyytin tukan vaaleax ja päätin hiukan kasvattaa pidemmän mallin hiuksiin,joten täl kertaa ei leikattu lainkaan.

Vielä tosta stokke sleepistä,mä sain aikoinani hiukan suostutella isäntää,että suostui sen ostamaan :D ei edes monen vuoden takuu houkuttanut miestä innokkaammaksi ostosta kohtaan,mutta autoihin tuollainen raha summa laitettuna ois ollut ihan "pikkuraha" :headwall:

Nyt sit yritän perustella,mix haluan kalliit tuplat :D
 
Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin :)

Rv 31+4
Painonnousu/vko +665g
RR 118/68
Hb 113 (noussu! jee! :D )
Sf-mitta 30
Tarjonta RT
Syke 140-150
Liikkeet ++

Viime yönä kävin 6 kertaa pissalla :whistle: AIka vähänä asia tällä kertaa :D

milana ja ötti 31+4
 
Moi vaan! Toivottavasti ette ole mua potkasseet vielä pois joukostanne vaikka en ole kirjotellut moneen kuukauteen! Ei vaan ehdi töiden jälkeen kun touhua on niin paljon.. Vaan nyt lääkärin määräyksellä pitää lepäillä. Jouduin kahden viikon saikulle supistelujen takia. Kohdunkaula oli lyhentynyt ja pehmentynyt. Esikoisen aikaankin supisteli jonkin verran mutta sillon niilllä ei ollut mitään vaikutusta joten en nytkään osannut olla juuri yhtään huolissaan.. Vaikka ikävästi tuo massu aina kävellessä /kummarrellessa yms tulee kipeäksi ja kovaksi. :(
Outoa nyt sit vaan lepäillä seuraavat 2 viikkoa. Esikoinen on päivät hoidossa kun mitenpä sitä lepäilis jos hän olis kotona.
Inom, kyselit hikottelusta. Tää masuvauva ei oo vielä alkanut hikotella mutta hyvin on muistissa kun esikoisella aikanaan oli masussa hikka monta monituista kertaa päivässä, ja sama jatkui sitten hänen syntymänsä jälkeen =) Ihan normaalia varmasti on!

No mut koitan tästä lähtien kirjotella useammin ainakin nyt sairasloman aikaan.. Hyvät voinnit kaikille!
 
Uusitut sivut tuottivat hieman päänvaivaa, mutta löysinpäs teidät! ?

Omituinen Otus: Ei kuulosta hyvältä, että vatsanahat sanoisivat ritsräts. Ai jai. Siihen täytynee kuitenkin varautua.

Moni kertoo vauvan hikottelusta, mutta mä en ole huomannut mitään sellaista. Muita, jotka eivät ole hikkaa tunnistaneet?
Liikkeitä tuntuu kyllä jatkuvasti. Maha on ihan toispuoleinen, vinossa oikealle. Ja oikeassa kyljessä kyllä huomaa, että joku sieltä kovasti yrittää läpi.

Kertokaapas nyt yhdelle tumpelolle, miten olette pesseet tutit/tuttipullot? Vieläkö niitä keitellään vai onko jotain muuta tapoja? Haurastuttaako pesuaineet kumiosat?

Jaksamista erityisesti Anulle, Omituiselle Otukselle ja toki kaikille muillekin odottajille!

/ Pellava rv 28+6
 
Ihanaa, kun aurinko paistaa ja on lämmintä =) on tullu oltua ulkona vaan kaikki päivät ja nautittua auringosta.

vaavi kasvaa ja potkii kovin mahassa välillä. :heart: Turvotusta on paljon ja mikään ei tunnu auttavan... :headwall: Enää mahtuu yhet kengät jalkaan.. olisko teillä vinkkejä mikä auttaisi turvotukseen? Neuvola meillä on maanantaina.
 
No jos niitä ei saa keittää niin riittäisikö se että vedenkeittimellä keittää veden ja kaataa tuttien päälle hautumaan?????

Täällä mahassa kaikki loistavasti, kerroin teille aiemmin että kävely tuottaa ongelmia mutta nyt ei ole yli viikkoon ollut mitään kipuja.
Vauva on siirtynyt liikkumisessa venyttelemään jaloillaan eikä juurikaan potki enää eli ilmeisesti tila alkaa loppua... luojan kiitos että loppui ne rytäkät... :LOL:

Mulla neuvola seuraavan kerran 18. päivä ja sitten lähden viikon reissuun itäsuomeen juhannusta viettää... Ai että ku pääsee rannalle hengittelee raikasta ilmaa...

29+0

 
Meidän Mamma kuoli tänään :'( Syöpään ja tiedettiin myös että aikaa ei ole enään paljon mutta silti :'( silti se pysäyttää ja lamauttaa mielen ihan kokonaan :'( :'( Pakko vain sinnitellä eteenpäin :/

Vauva ollut rauhallinen myös aamulla sanoinkin vauvalle että liiku edes vähän ja silloin alkoi monotus :) Vauvankin takia pakko olla vahva ja katsoa eteenpäin...välillä tulee huonompia hetkiä!!! :( :'(
 
bebes: Otan osaa. Voimia!

Omaa napaa hieman. Joku kyseli hikasta. Meillä vaavilla on hikka melkeinpä joka päivä. Viimeksi neuvolassa siitä mainitsin ja neuvolatäti sanoi olevan normaalia. Muut jutut tässä raskaudessa olikin sitten hieman ihmetyksen aiheita. Neuvolatäti epäili että LA heittää viikolla tai kahdella. Sanoi että saattaisi olla niin että raskaus olisi hieman pidemmällä. Mutta mietitään sitä ens viikolla kun on taas aika neuvolaan.

Nyt ulkoilemaan ku ei vielä ole liian kuuma.

Niiskuneiti83 ja mukelo (32+4)

 
bebes : :hug: OTAN OSAA!

Mulle on ainakin kerrottu et ananas esim. mehuna tai sitten ihan vaikka purkista syötynä auttaa turvotukseen, samoin mansikat.. Poistavat siis nestettä hyvin. Tiedä sitten häntä kun en ole ikinä vielä siitä vaivasta kärsinyt,onneksi :) Mutta tämä siis vinkiksi niille jotak sen asian kanssa kamppailevat! Ja voihan se olla että sama vaiva tulee itsellekkin vielä näillä helteillä... :headwall:

Mutta nyt esikoisen seuraksi päikkäreille :)
 
bebes: Osanotto myös täältä! :hug:

Kiitos Inom! Ainakin näyttää ettei vuoto ollut mitään pahempaa, enään pikkuisen tihruttaa.

Turvotukseen mulla auttaa toi runsas veden juonti ja ainakin eilinen turvotus hävisi kun join kolme litraa vettä ja söin ison purkin ananasta. Mun profiilista löytyy tod.näk. linkki keskusteluun turvotuksesta. Siellä oli lueteltu muitakin ruokia, joista on apua.

Aurinkoista odotusta äitylit! :wave:
 
Meillä oli eilen neuvolan järjestämä synnytysvalmennus ja täytyy sanoa, että eipähän ollu mistään kotosin. Tyttö oli sijainen ja luki miltei kaiken paperista. Käytännöstä ei paljon mitään sanomista.. Videota ei näyttäny, ku hänestä kuulema aataminaikainen. No joooh..

Pahin homma oli se, ku eteen tuli esittelykierros, jota mie en osannu oottaa ollenkaan enkä oikeestaan ois halunnu mitään itestäni kertoa. Miltei viimenen pariskunta oltiin kierroksella ja ainoat, jotka lapsettomuuspuolelta raskautunu.. Kukaan ei ainakaan tunnustanu. Ja miulta pääsi itku :ashamed: Siinä vaiheessa, ku piti kertoa, jotta millaset fiilikset oli ekassa ultrassa ni en ehtiny sanoa, ku "eka ultra oli rv 6+3 lapsettomuuspolilla.." :snotty: Voi persetti sentään... Pääsi tunnekuohu yllättämään.

No joo.. Ens kerralla ois imetys ja jotain muuta. En tiä sit mennäänkö, ku varmaan sairaalan valmennuksessa ihan samat asiat käydään läpi ja käytännössä tuo imetyskin sit tulee tutuks synnytyksen jälkeen.

pietu- rv 31+5
 
Tänään kävin neuvolassa. Ja tässä sieltä kuulumisia.

Rv 31+6
Paino -215/vko
RR 121/79
Virtsa prot +
sf 29
tarjonta rt
syke 140-150
liikkeet ++

Nyt oli siis jo toista kertaa pissanäytteessä valkuaista. Viimeksihän se oli plus/miinus. Nyt oli sitten plussalla. Viimeksi kätilö kyseli että onko ollut valkovuotoa. Nyt selitys olisi se että jos "tikistää" pissaa niin saattaa näyttää plussaa. Mutta kaks kertaa peräkkäin. Maanantaina käyn antamassa uuden näytteen. Paino oli sitten laskenut. Ei kuitenkaan mitään hätää kun sf-mitta oli kasvanut. Nyt mennään lähempänä keskikäyrää. Tänään tuli ekaa kertaa huimaava olo kun kätilö kuunteli sydänääniä. Omituista että yöllä saatan herätä selälläni eikä mulla ole yhtään paha olo.

Tyttö tuli kipeeks taas vaihteeks. Taitaa olla ihan flunssa vain vaikka näyttää olevan punaisia näppylöitä naamalla. Ei ne näppyät ole ainakaan vielä muuttuneet vesikelloiksi, joten tuskin se vesirokkoa on. Hyvähän se olisi kyllä vesirokko sairastaa pienenä.

Tervetuloa uusille elomasuille!

Bebes: Lämmin osaanotto! :hug:

 
Bebes: Osan otto..!! Voimia!!!!

Pietu: Meillä oli tänään eka valmennus, ja tykkäsin kovasti. Puhuttiin Synnytyksen käynnistymisestä ja millon pitää lähteä sairaalaan ja mitä siellä tapahtuu. Sitten käytiin läpi kipulääkkeet yms. Meillä oli myös pieni hetki jossa isät saivat keskenään ja äidit keskenään vaihtaa ajatuksia. Pidettiin myös esittelykierros, mutta en itse maininnut mitään noista lapsettomuus jutuista,eipä se niille kuulu miten olen raskaaksi tullut. Ensi kerralla käydään läpi miten itse voi helpottaa kipua ja isän rooli synnytyksessä yms..Harmi että teillä oli menny huonommin..

Ihanaa kun kesä on vihdoin tullut.. Tekis vaan mieli olla ulkona makamassa auringossa.. Ootteko uskaltanu ottaa ihan normaalisti aurinkoa? Mä en oo mahaa pitäny kauheesti paljaana.En kyllä tiedä onko siitä mitään haittaa jos ottaa aurinkoa mahalle, mutta ei kait ne uv säteet kovin terveellisiä vauvallekkaan oo...

Ei muuta kuin aurinkoista päivän jatkoa!!!!

jonna ja möhkis 29+5
 
[/b] En ole pitkään aikaan käynytkään täällä kirjoittelemassa. Täällä onkin tapahtunut paljon muutoksia.Osaankohan enään tätä sivustoa käytää..

Me menimme nyt sitten 2.6 naimisiin! :heart:
Joten meillä on tässä ollut paljon tekemistä ja tapahtumaa.

Mahassa kaikki hyvin. Vauva liikkuu tosi paljon ja jotkut liikkeet ovat jo tuskaa.
Nyt meillä on vauvalle kaikki paikoillaan. Pinnasänky saimme tänää meidän makuhuoneeseen, koska meidän esikoinen (1v8kk) vaihtoi jatkettavaan sänkyyn. Päiväunet meni normaalisti uudessa sängyssä ja 30 min sitten vein tytön nukkumaa. Toivottavasti tämä yökin menee normaalisti.

On ollut kyllä tosi ihanat ilmat! Mieskin tämä viikon lomalla jotta saamme vietettyä kuherrusviikkoa. :LOL:

Neiti-84 rv 31+3
 

Yhteistyössä