Elovauvat 2016

Varovaisesti ilmoittaudun... Parissa testissä on näkynyt vaalea plussaviiva. Katsotaan jatkuuko raskaus, kun edellinen meni kesken. En vielä ilmoittaudu listalle vaan vasta sitten kun saan kunnon viivan näkyviin testiin.

Mutta iinaalisan kysymykseen: Kun sinulla on viikkoja esim. 4+0 niin raskautesi on kestänyt jo neljä viikkoa ja olet siksi viidennellä viikolla. :) Sama kuin jos olet 20-vuotias, niin elät jo kolmatta vuosikymmentä. :)
 
Onko teillä tota Vau.fi odotuskirjaa jossa on äitin puoli ja isän puoli? En ymmärrä missä viikossa mun pitäis liikkua kun isolla lukee 4. viikko ja sitten sen yläpuolella raskaus 3 viikosta 0 päivästä 3 viikkoon ja 6 päivään? Eikö siinä pitäis lukea pikemminkin 4 viikosta 0 päivästä 4 viikkoon ja 6 päivään? Häh oon vähän sekaisin (n):D Eli jos oon rv 4 pitääkö mun lukea 5 raskausviikkoa? :LOL: Anteeksi jos hermostuttaa tällänen tyhmyys :LOL:
Mulla on tuo kirja ja samaa tavasin itsekin :D Sekavaa, mutta siinä ilmeisesti puhutaan tuossa kohtaa jo neljännestä raskausviikosta vaikka raskausviikot onkin vasta 3 (eli 3 viikosta ja 0 päivästä 3 viikkoon ja 6 päivään) .
Eli tossa kirjassa katson itse enemmän noita alla olevia viikkoja mitkä täsmää raskausviikkojen kanssa.
Ja sen ylemmän otsikon mukaan katsottaessa menee noin niinkuin kirjoitit että täytyy rv 4 lukea jo sitä viidennettä viikkoa. Anteeksi sekava selostus :)
 
Joo iinaalisa, ihan oikein oot lukenu :) se menee niin että jos sulla on nyt jo takana neljä täyttä viikkoa menkkojen alusta niin oot silloin viidennellä viikolla. Ihan samalla lailla kuin vaikka 7-kuinen vauva elää ensimmäistä ikävuottaan ja 15-kuinen on jo toisella vuodella :)
 
Se oli kans vaikea tajuta että yksi raskauskuukausi on neljä viikkoa eli 28 päivää. Kun mulla nyt siis omien laskujeni mukaan on viikkoja 4+1, oon viidennellä viikolla raskaana ja jo toisella kuulla :D
 
Toivottavasti Nuska83:lla lähtee viivat vahvistumaan! Raskausoireista oli puhetta, mulla ei oo vielä oikeastaan ollut muuta kuin menkkamainen jomotus. Se oli myös esikoisesta eka oire ja kesti useamman viikon. Hajut on myös ehkä ruvenneet tuntumaan vahvemmin, huomasin selvästi tänään kaupassa kävelleeni kalatiskin vierestä!
 
Moikka

Torstaina raskaustesti näytti viivaa eilen näytti viivaa ja tänään tehdyssä digitaalisessa näytti "Raskaana 3+" pakko se on uskoa :love:

Lapsia on kolme 12v, 6v ja 4v, kaksi viimeistä saivat alun neljännellä IVF ja toisella ICSI ja tämä raskaus on saanut alun luonnollisesti, joka ihmetyttää. Takana on yhteensä lukuisia keskenmenoja rv 5-15.

Tässä jännitetään alkaako raskausoireita ilmaantumaan ja onko masussa elämää. Ehdottomasti menen varhaisultraan jos vielä parin viikon päästä olen raskaana.

Kertominen tulee vasta llähempänä 12+0 viikkoa ajankohtaiseksi katsotaan nyt rauhassa.

Laskettu-aika liikkuu siinä 1-3.8 välillä

Saara
 
Moikka

Torstaina raskaustesti näytti viivaa eilen näytti viivaa ja tänään tehdyssä digitaalisessa näytti "Raskaana 3+" pakko se on uskoa :love:

Lapsia on kolme 12v, 6v ja 4v, kaksi viimeistä saivat alun neljännellä IVF ja toisella ICSI ja tämä raskaus on saanut alun luonnollisesti, joka ihmetyttää. Takana on yhteensä lukuisia keskenmenoja rv 5-15.

Tässä jännitetään alkaako raskausoireita ilmaantumaan ja onko masussa elämää. Ehdottomasti menen varhaisultraan jos vielä parin viikon päästä olen raskaana.

Kertominen tulee vasta llähempänä 12+0 viikkoa ajankohtaiseksi katsotaan nyt rauhassa.

Laskettu-aika liikkuu siinä 1-3.8 välillä

Saara
Kiva että tulee lisää porukkaa :) Miten alkuraskaus on menny?
 
Keksitääs nyt yhdessä joku kiva nimi meijän pinolle, kun on esim huhtikuun hurmurit 2016 jne. Mä voin tehdä sitte vaikka uuden alotuksen sillä uudella nimellä ja kerätä ton ekan listan tohon etusivulle...katoin vähän mallia kuinka muissa pinoissa on tehty, kun enää ei saa tolleen taulukko muotoon!
Nimi ehdotuksia kiitos! Itelle tuli mieleen vaan elokuun elohiiret tai elohopeat tai eloisat :ROFLMAO:
 
Moikka! Perjantaina plussan sain digiin ja ilmoittautuisin mukaan joukkoonne:) tällä hetkellä meen 4+2 päivillä, jännää:D mulle vauva on 3., miehelle ensimmäinen. Kaksi vanhempaa lasta on 5v ja 7v. Ikää mulla on 27v. Neuvolaa olisi tarkoitus varata huomenna ja varhaisultraan aiotaan mennä:) molempien pari läheisintä ystävää asiasta tietää, mun vanhemmille joudutaan viikon päästä kertomaan, kun ollaan lähdössä yhdessä reissuun - ennen lähtöä kuoharit ja asiasta kerrotaan:D tuntuu että edellisistä rakkauksista on toooosi pitkä aika (no onkin:ROFLMAO:) niin jännittää taas kaikki eri tavalla, mitähän uutta neuvolassakin ono_O:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Moikka! Perjantaina plussan sain digiin ja ilmoittautuisin mukaan joukkoonne:) tällä hetkellä meen 4+2 päivillä, jännää:D mulle vauva on 3., miehelle ensimmäinen. Kaksi vanhempaa lasta on 5v ja 7v. Ikää mulla on 27v. Neuvolaa olisi tarkoitus varata huomenna ja varhaisultraan aiotaan mennä:) molempien pari läheisintä ystävää asiasta tietää, mun vanhemmille joudutaan viikon päästä kertomaan, kun ollaan lähdössä yhdessä reissuun - ennen lähtöä kuoharit ja asiasta kerrotaan:D tuntuu että edellisistä rakkauksista on toooosi pitkä aika (no onkin:ROFLMAO:) niin jännittää taas kaikki eri tavalla, mitähän uutta neuvolassakin ono_O:LOL:
Tervetuloo mukaa :) ihanaa että tulee lisää porukkaa! Onko ollu jo jonkinlaisia oireita? Milloin on la? :)
 
Mä varmaan joudun pinosta poistumaan :cry: Tänään aamulla ei ollu viiva testissä vahvistunut ja pyyhkiessä paperiin jäi limaista verta :( Näyttää siis siltä, että joudun kohtaamaan elämäni ensimmäisen keskenmenon! Ehdin jo niin iloita mun aina haaveilemasta elovauvasta, mut näyttää siltä, että kohtalo on kuitenkin päättänyt toisin...

Kannatan kuitenkin "elokuun epelit 2016" <3
 
Mä varmaan joudun pinosta poistumaan :cry: Tänään aamulla ei ollu viiva testissä vahvistunut ja pyyhkiessä paperiin jäi limaista verta :( Näyttää siis siltä, että joudun kohtaamaan elämäni ensimmäisen keskenmenon! Ehdin jo niin iloita mun aina haaveilemasta elovauvasta, mut näyttää siltä, että kohtalo on kuitenkin päättänyt toisin...

Kannatan kuitenkin "elokuun epelit 2016" <3
Voi ei Tiuhti83, oon pahoillani sun puolesta! :( Voimia sinne päin <3
 
Deleted member 134720
Täälä eilen.plussa testi tehty ja tänään clearbluen testilläki 1-2viikkoa. LA olis 7.8 vähän jännittää tämä sillä mies aloitti opiskelut vasta nyt syksyllä ja talossa touhuaa valmiiksi jo 7kk ikäinen poika.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83

Yhteistyössä