Elovauvat 2016

Mulla oli ensin varhaisultra 7+, mutta en maltakkaan oottaa niin vaihoin ajan 6+2, eli vähän alle pari viikko pitäis vielä oottaa. Toivottavasti noin aikasilla päivillä näkyis jo syke, ettei tuu sit turhaa stressiä jos ei vielä näykkään. Tänään kävin ostamassa apteekista niitä multivita mama vitamiinejä oli aika tyyriitä, melkein 20€ purkki:eek:
 
Mulla oli ensin varhaisultra 7+, mutta en maltakkaan oottaa niin vaihoin ajan 6+2, eli vähän alle pari viikko pitäis vielä oottaa. Toivottavasti noin aikasilla päivillä näkyis jo syke, ettei tuu sit turhaa stressiä jos ei vielä näykkään. Tänään kävin ostamassa apteekista niitä multivita mama vitamiinejä oli aika tyyriitä, melkein 20€ purkki:eek:

Mäkin hain jo vitamiinit ja mietin samaa ,että on kyllä tyyriitä.
 
Mä tein tänään vielä digitaalisen testin ja sain tulokseksi raskaana 1-2. Tänään ois tasan 2 viikkoa ovulaatiosta jos mun veikkaukset osui oikeaan. Vähän epäileväiseltä kuulosti neuvolaterkka kun soitin ja kysyin äitiysneuvola-aikaa ja sanoin että oireiden perusteella veikkasin ovulaation ajankohdan. Mut jos digitestikin sanoo noin niin eihän se voi yli viikolla heittää! Mun kaveri nauroikin mulle että mä varmaan tunnen kehoni niin hyvin että jotenkin tunsin sen hedelmöittymishetkenkin, mut sitä en kyllä myönnä :D
 
Mä tein tänään vielä digitaalisen testin ja sain tulokseksi raskaana 1-2. Tänään ois tasan 2 viikkoa ovulaatiosta jos mun veikkaukset osui oikeaan. Vähän epäileväiseltä kuulosti neuvolaterkka kun soitin ja kysyin äitiysneuvola-aikaa ja sanoin että oireiden perusteella veikkasin ovulaation ajankohdan. Mut jos digitestikin sanoo noin niin eihän se voi yli viikolla heittää! Mun kaveri nauroikin mulle että mä varmaan tunnen kehoni niin hyvin että jotenkin tunsin sen hedelmöittymishetkenkin, mut sitä en kyllä myönnä :D
Munkin oli vielä pakko tehdä tänään aamulla clearbluen digitaalinen testi jotta uskoisin ja sekin näytti positiivista niinkuin aikasemmatkin testit :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: orgona
Kuinka pitkään ehditte vauvakuumeilla ennen plussaa? Mä en oo käyttänyt esikoisen jälkeen ehkäisyä ollenkaan kun ei ollu mielessä mitään tiettyä sopivaa hetkeä pikku kakkosen syntyä, mut oon vauvakuumeillut ja oottanut menkkojen alkua tai plussaa jostain elokuun alusta kun ekan kerran tuntui että kierto saattais olla palaamassa. Pari kuukautta siinä sit vielä meni ennen kuin palasi ja heti tulin raskaaksi :)
 
Kesällä yritys oli kova, mutta sitten aloitin pillerit uudestaan, ja tää tärppikierto oli noiden edellisten pillereiden lopettamisesta yk 2 :) ja se on totta kun sanotaan että heti tärppää kun lopettaa yrittämästä, me ei edes mietitty vauvaa, ei tähdätty peiton heilutusta ovikseen ja yhdyntöjäkin tuli koko kuukauden aikana 3... :D Ja heti tärppäs.. Kesällä koitettiin heiluttaa peittoo joka päivä, tikutettiin ovista, juotiin karpalomehua ja alotettiin testailu jo viikkoa rnnen menkkojen alkua :whistle:
 
Me mietittiin jo esikoista oottaessa suunnilleen neljälle lapselle nimet valmiiksi :D Sieltä vanhasta varastosta otetaan siis tälle uudelle tulokkaallekin nimi, ellei tuu mitään yllärinimeä joka voittais ne vanhat ideat. Kivaa olla tästä polvesta ensimmäinen joka saa lapsia, niin voi rauhassa uusiokäyttää kaikkia suvun vanhoja nimiä, kun kukaan muu ei oo vielä ehtiny! Meidän esikoinen sai etunimensä isoukkinsa ja toisen nimensä isopappansa mukaan. Tää seuraava jos on poika niin etunimi tulee isopaapalta ja toinen nimi ois muunnos isän toisesta nimestä, jos on tyttö niin etunimi tulee isoäidin tädiltä ja toinen nimi isoisomummolta.
 
Mäkin tein vielä digin aamulla, tuli onneks se toivottu 3+ !
Nimiä en oo vielä miettinyt, ja luulen että siitä tulee aika taistelu ton miehen kanssa, meillä on niin eri maku noiden nimien kanssa, mies tykkää perinteisistä yleisistä nimistä ja itse taas vähän erikoisimmista ja semmosista mitä ei joka päivä kuule :)
 
Voi jestas, nyt huomaa kuinka nää hormoonit jyllää. Mulle on tullu nyt näitä kuuluisia itkukohtauksia, itken niin turhista pienistä jutuista mistä en ikimaailmassa yleensä itkisi. Olin eilen ostanut tortillalevyjä ja tacoja, sitten mies tokaisi että ne tacolevyt on pahoja ja minä sitten pahoitin mieleni siitä ja itkin :D Ja tänään aamulla heitin koiralle pallon, joka sit kimpos miehen pään kautta sen kahvikuppiin joka kaatui sohvalle, ensin nauroin asialle, mutta sitten se muuttuikin harmitukseksi ja itkin melkein jopa hysteerisesti! Onneks miekkonen ymmärtää että nää mielialavaihtelun kuuluu asiaan:rolleyes:
 
Voi jestas, nyt huomaa kuinka nää hormoonit jyllää. Mulle on tullu nyt näitä kuuluisia itkukohtauksia, itken niin turhista pienistä jutuista mistä en ikimaailmassa yleensä itkisi. Olin eilen ostanut tortillalevyjä ja tacoja, sitten mies tokaisi että ne tacolevyt on pahoja ja minä sitten pahoitin mieleni siitä ja itkin :D Ja tänään aamulla heitin koiralle pallon, joka sit kimpos miehen pään kautta sen kahvikuppiin joka kaatui sohvalle, ensin nauroin asialle, mutta sitten se muuttuikin harmitukseksi ja itkin melkein jopa hysteerisesti! Onneks miekkonen ymmärtää että nää mielialavaihtelun kuuluu asiaan:rolleyes:
Joo täälläkin samaa :LOL: Kerran itkin kun oli sanaharkkaa miehen kanssa ja aloin itkemään lisää kun harmistuin siitä kun itkin :D heti perään sitten aloin itkemään katsottuani pehmolelua... :LOL:
 
Mä vähän epäilen että saatan siirtyä tonne heinäkuisiin, mulla tuli tosiaan se 3+ tänään digiin, ja plussankin testasin jo 3 päivää ennen menkkojen alkua, niin mulla luultavasti on oma kierto ollu vähän sekasin tai tosi aikainen ovis. Eli luulen kun meen sinne ultraan niin laskettu aika siirtyy viikolla taaksepäin, eli nyt mentäis ehkä jo viikolla 5+4
 
Varovasti tulin kurkkimaan tähän pinoon! Tänään ja eilen tein testin ja eilen näky perus viivanpaikka, mut tänään oli ihan selkeesti kaks viivaa!! Aika hassu fiilis ja kestää kyllä varmaan tovi totutella ajatukseen :) Oon 32v. ja lapset on 9,5v ja 2,5v, mut vanhimmalla on eri isä. On tää ihan käsittämätöntä! Pillerit oon jättäny pois 1,5-vuotta sitten ja pari kuukautta sitte kirjotin tuolla vauvakuume palstalla, että ekasta lapsesta tulin raskaaksi, kun ostettiin talo ja ajatukset oli muussa, kun vauvassa. Toista aloin odottamaan, kun hommattiin koira ja ajatukset oli siinä. Vitsinä sillon laitoin, että mitäs nyt pitää hommata, että saadaan vauva...no koirahan meille on tulossa parin viikon päästä ja nyt oon raskaana :LOL: Kellekkään en oo kertonu, kun haluan miehelle kertoo vasta kasvotusten ja nähdään vasta parin viikon päästä...tulee piinaavat pari viikkoa! Aattelin laittaa yhden pullan uuniin ja pyytää miestä menee kattoo jäikö mulla ruoka uuniin...katotaanko tajuaako, että on "pulla uunissa" :D

Sitten ehdottaisin sellasta, että tohon ketjun etusivulle ekan kommentin laittanut tekis meistä sellasen listan...siit on aika kiva sit jatkossa seurata montako meitä on jne. Ennen täällä sai tehty sellasen ihan taulukko mallisen, mut nyt en ite ainakaan onnistu, mut tarkotan esim näin...
Nimimerkki Ikä LA Lapsia Tyttö/poika
Tiuhti83, 32v., 6.8.2016, 2
 
Viimeksi muokattu:
Varovasti tulin kurkkimaan tähän pinoon! Tänään ja eilen tein testin ja eilen näky perus viivanpaikka, mut tänään oli ihan selkeesti kaks viivaa!! Aika hassu fiilis ja kestää kyllä varmaan tovi totutella ajatukseen :) Oon 32v. ja lapset on 9,5v ja 2,5v, mut vanhimmalla on eri isä. On tää ihan käsittämätöntä! Pillerit oon jättäny pois 1,5-vuotta sitten ja pari kuukautta sitte kirjotin tuolla vauvakuume palstalla, että ekasta lapsesta tulin raskaaksi, kun ostettiin talo ja ajatukset oli muussa, kun vauvassa. Toista aloin odottamaan, kun hommattiin koira ja ajatukset oli siinä. Vitsinä sillon laitoin, että mitäs nyt pitää hommata, että saadaan vauva...no koirahan meille on tulossa parin viikon päästä ja nyt oon raskaana :LOL: Kellekkään en oo kertonu, kun haluan miehelle kertoo vasta kasvotusten ja nähdään vasta parin viikon päästä...tulee piinaavat pari viikkoa! Aattelin laittaa yhden pullan uuniin ja pyytää miestä menee kattoo jäikö mulla ruoka uuniin...katotaanko tajuaako, että on "pulla uunissa" :D

Sitten ehdottaisin sellasta, että tohon ketjun etusivulle ekan kommentin laittanut tekis meistä sellasen listan...siit on aika kiva sit jatkossa seurata montako meitä on jne. Ennen täällä sai tehty sellasen ihan taulukko mallisen, mut nyt en ite ainakaan onnistu, mut tarkotan esim näin...
Nimimerkki Ikä LA Lapsia Tyttö/poika
Tiuhti83, 32v., 6.8.2016, 2
Oi onnea teille! :love: Toivottavasti miehes tajuaa :D Mutta joo toi on kyllä hyvä idea laittaa ekaan viestiin vähän tietoja.
Mun ois sit Iinaalisa, 16, 7.8.2016, ei lapsia
Onko sulla jo jonkinlaisia oireita?
 
iinaalisa eipä kummemmin oo oireita. Flunssan oireet vaivaa pahiten! Rinnat on kyllä arat ja niihin kiinnitin jo eilen nukkumaan mennessä huomiota, mut tossa oli yks kierto, kun olin varma raskaudesta juurikin rintojen kipeytymisen takia ja pettymys oli aika kova, kun menkat alko! Nyt aattelin sen vaan johtuvan myös menkoista. Sit kauheesti tekee mieli vähän laidasta laitaan kaikkee, mut sekin kuuluu mulla ihan menkka oireisiinki :p Kohdun alueella ei oo mitään tuntemuksia, mut tiistaina illalla tunsin tosi voimakasta "menkka" kipua ja kärsin myös ilma vaivoista, joka tuli tuolta emättimen kautta :confused:
 
Onko teillä tota Vau.fi odotuskirjaa jossa on äitin puoli ja isän puoli? En ymmärrä missä viikossa mun pitäis liikkua kun isolla lukee 4. viikko ja sitten sen yläpuolella raskaus 3 viikosta 0 päivästä 3 viikkoon ja 6 päivään? Eikö siinä pitäis lukea pikemminkin 4 viikosta 0 päivästä 4 viikkoon ja 6 päivään? Häh oon vähän sekaisin (n):D Eli jos oon rv 4 pitääkö mun lukea 5 raskausviikkoa? :LOL: Anteeksi jos hermostuttaa tällänen tyhmyys :LOL:
Ainakin vau.fi kännykkäsovelluksen kuvat on samat kuin kirjan 5. raskausviikon
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä