Elovauvat 2016

Juu neuvolan kautta ilmaiseen varhaisultraan pääsee vain jos on joku painavampi syy siihen (Sairaus, keskenmeno, hedelmöityshoidoilla alun saanut) Itse varasin varhaisultran yksityiselle ihan vaan varmistaakseni että ei ole tuulimuna ja että näkyis että sydän sykkii, tällä hetkellä stressaan niin paljon keskenmenoa ja tuulimunaa että jos jonkinlaisen mielenrauhan siitä varhaisultrasta sais, vaikkakin täällä sen hinnaksi tulee n. 180€, mutta uskon että on sen arvoista.
 
Iinaalisa, oho, ompas sulla aikaisin neuvola :eek: onkos siihen joku syy että se noin aikaisin on? Yleensähän eka neuvola on vasta aikaisintaan tuolloin 8+? Vai liittyyköhän se tuohon sun nuoreen ikään? :)
Itsekkin ihmettelin, että miks jo noin aikasin, mutta terveydenhoitaja sitten vai sano että käykö tää päivä kello tää ja tää, ei hän enempää sanonut. Kyseli toki onko ensimmäinen, toivottu vai vahinko ja oonko jo ostanut raskausajan vitamiinit. Ei hän mitään iästäni maininnut vaikka henkilötunnukseni sanoin, onnitteli paljon ja oli oikein pirteän oloinen nainen :)
 
Juu mäkin ajattelin että oman nuoren ikäni takia neuvolantäti ois jotenkin siitä ohimennen maininnut, mutta oli todella mukava ja ystävällinen.(y) Mulle tää on tosiaan kolmas raskaus, nuoruuden tyhmyyksissä olen tehnyt 2 keskeytystä.
 
Juu neuvolan kautta ilmaiseen varhaisultraan pääsee vain jos on joku painavampi syy siihen (Sairaus, keskenmeno, hedelmöityshoidoilla alun saanut) Itse varasin varhaisultran yksityiselle ihan vaan varmistaakseni että ei ole tuulimuna ja että näkyis että sydän sykkii, tällä hetkellä stressaan niin paljon keskenmenoa ja tuulimunaa että jos jonkinlaisen mielenrauhan siitä varhaisultrasta sais, vaikkakin täällä sen hinnaksi tulee n. 180€, mutta uskon että on sen arvoista.
Juuri mielenrauhan vuoksi myös itse olen menossa varhaisultraan, yksi tuulimunaraskaus on tullut koettua ennen esikoisen syntymää. Tälläkin kertaa keskenmenon riskin toki tiedostan, mutta ihan yhtä pahana ei ole huoli ja pelko sen suhteen mitä esikoista odottaessa. Ehkä oma mieli on nyt rauhallisempi ja toivottavasti pysyykin :)
 
Juu mäkin ajattelin että oman nuoren ikäni takia neuvolantäti ois jotenkin siitä ohimennen maininnut, mutta oli todella mukava ja ystävällinen.(y) Mulle tää on tosiaan kolmas raskaus, nuoruuden tyhmyyksissä olen tehnyt 2 keskeytystä.
Toivon kanssa, että ystävällisyys ja avoimuus jatkuisi ihan vielä kasvotustenkin, että ei tule huonoa makua suuhun siitä, kun täti huomauttaa nuoresta iästä negatiiviseen sävyyn.
 
Joo on mukana raskaudessa onneksi todella innoissan ja ollaan oltu päälle puolitoista vuotta yhdessä ja pari kuukautta sitten muutettu saman katon alle. Mies on minua kolme vuotta vanhempi, että on lapsen synnyttyä sitten 20 vuotta :)
Kuulostaa ihanalta! :love: Mulla mies naurahti, miten luonnollinen olo tuli kun kerroin raskaustestin tuloksesta. Siitä kuulemma tuntui heti siltä kuin meitä ois aina ollutkin neljä :)
 
Kuulostaa ihanalta! :love: Mulla mies naurahti, miten luonnollinen olo tuli kun kerroin raskaustestin tuloksesta. Siitä kuulemma tuntui heti siltä kuin meitä ois aina ollutkin neljä :)
Mahtavaa jos teilläkin mies on ottanu hyvin asian! :) Mun mies oli ensin vähän jännittynyt ja peloissaan asiasta, mutta ihan hetken päästä oli jo vatsassa kiinni ja passitti heti apteekkiin ostamaan vitamiineja :LOL:
Käytätkö itse vitamiineja vielä?
 
Itseäni hieman pelottaa se, että kun lapsi syntyy mies on juuri aloittanut intin ja jään yksin ja se, että asutaan tällä hetkellä 57,5m2 kaksiossa että kuinka mahdutaan tänne sitten ku lapsi oppii kävelemään yms, kai se on siinä vaiheessa pakko vaihtaa kolmioon tai neliöön (n)
 
Asuuko teidän vanhemmat lähellä? Mun vanhemmille on meiltä 150 km matkaa mutta kävin siellä esikoisen kanssa melkein joka viikonloppu (aina silloin kun mies oli viikonloppuna töissä) kunnes palasin töihin kun esikoinen oli 1 v 1 kk. Mun isä oli niin innokas pappailija että se oli oikeastaan win-win-tilanne :D
 
Mahtavaa jos teilläkin mies on ottanu hyvin asian! :) Mun mies oli ensin vähän jännittynyt ja peloissaan asiasta, mutta ihan hetken päästä oli jo vatsassa kiinni ja passitti heti apteekkiin ostamaan vitamiineja :LOL:
Käytätkö itse vitamiineja vielä?
Käytän, mulla on sukurasitetta siihen sikiön hermostoputken sulkeutumishäiriöön, johon foolihapon puute voi johtaa, niin aloitin raskaus ja imetys -vitamiinien syömisen jo pari kuukautta ennen kuin aloin odottaa esikoista ja kun kerran imetän vieläkin niin en oo tullut lopettaneeksi niiden napsimista :)
 
Mun vanhemmat ja isovanhemmat asuu samalla paikkakunnalla, ja sen lisäksi mun vanhemmat ja isovanhemmat on melkein naapureita niin ainakun sinne päin lähtee nii saa 2 kärpästä yhdellä iskulla :D Ja mä kyllä nykyäänkin käyn vähintäänkin joka toinen päivä porukoilla kun ei tästä oo kun 5km sinne :) Toivottavasti omat porukat on ilosia kun vauva uutiset heille kerron. Isosiskolla kylläkin on 2 tytärtä, että ovat jo valmiiksi isovanhempia, mutta varmaan saattaa tää mun nuori ikä mun vanhempia vielä mietityttää, mutta luulen että ottaa silti uutiset ihan hyvin, onhan mä nyt edes täysi-ikäinen :D
 
Vau, teillä on lyhyt matka mummolaan :D Meillä miehen vanhemmat asuu 300 kilometrin päässä, mutta mun täti ja veli onneksi asuu lähellä. Mäkin jännitin esikoisesta, miten varsinkin mun isä suhtautuu kun en vielä siinä vaiheessa tiennyt saavani kuukauden päästä vakituisen työpaikan (elin siis ihan opiskelijabudjetilla eikä mun miehelläkään ollut mitenkään päätähuimaavia tuloja siinä vaiheessa kun tulin esikoisesta raskaaksi) ja isä arvostaa hyvää toimeentuloa, mutta siitä paljastuikin ihan pesunkestävä pappa heti sillä sekunnilla kun se sai tietää mun raskaudesta! :D Meidän esikoinen oli meidän molempien puolilta eka lapsenlapsi eikä tähän esikoisen ja pikkukakkosenkaan väliin ehtinyt serkkuja.
 
Mä ite opiskelen viimeistä vuotta liiketaloutta, kerkee onneks valmistuun ennenkuin esikoinen syntyy, ja keikkatyötä teen tuote-esittelijänä :) Avomies on ollut prismassa vakituisena jo 4 vuotta. Eli toivon mukaan meidän taloustilanne on ihan ok vauvan suhteen! Raskaudesta oon kertonut mun siskolle ja parhaalle kaverille, jännittää kyllä kertoo parin kuukauden päästä muulle maailmalle :confused:
 
Mä oon kertonut yhdelle kaverilleni, joka on myös mun esikoisen hoitotäti. Ai niin, yhden kaverini kanssa puhuin puhelimessa just silloin kun oli pahimmat ovisoireet ja sille jo veikkailin että tärppäisköhän. Viikonloppuna nähdään miehen perhettä ja varmaan kerrotaan niille. Mun vanhemmille kerrotaan varmaan ens viikonloppuna jos lähetään taas siellä käymään.
 
Itsellä asuu vanhemmat 40 kilometrin päässä viiden pikkusiskoni kanssa, ja miehen vanhemmat asuu samassa kaupungissa :) Yritän nähdän vanhempiani niin usein kuin mahdollista.
Itse oon lukion ekalla ja kerkeen onneks tän ekan vuoden opiskelee loppuun ja sit tuleekin kesäloma ja vauva syntyy.
Kertonut oon ainoastaan omalle perheelle, mutta omat pikkusiskot innoissaan huutanut siitä myös tädeille :LOL:
 
En olisi halunnut kertoo vielä kenellekkään ennenkuin on päästy sen rv 12 yli, muttakun siskolla 2v ja 4v tytöt niin saa juteltua raskaudesta sun muusta hömpästä sen kanssa (mies ei jaksa kuunnella koko ajan mun vauvahömppä juttuja:D) ja parhaalle kaverille kerroin sen takia että kumminkin sen arvaisi kun olin jo kertonut ennen plussaa että arvelin olevani raskaana ja olisihan hän sen heti arvannutkin kun lopetin tupakan polton äkkiseltään :)
 
Meillä tietää miehen vanhemmat ja mun muutama ystävä. Omille vanhemmille kerron sitten kun aika on hyvä. Mäkin vähän mietin tuota alkuraskauden ultraa ,mutta hinnat on kyllä aika tyyriitä. Tiedän että tuossa meidän terkassa/ neuvolassa on ultralaitteet ,että en tiedä sitten josko sinne sais vinguttua ajan.

Neuvolan oon varannut ja se on rv8, tuntuu että sinne on ikuisuus. Jouluviikolla :whistle:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä