**ELOVAUVAT 2006**

Ehtoota...

Hansu: :hug:
Mulla alkaa kanssa mitta täyttyä noiden yöheräämisten kanssa... Viime yönä melkein nukuin pinnasänkyä vasten, kun yritin saada pientä jatkamaan uniaan, mutta tissille oli vaan pakko päästä yhä uudelleen \|O
Silloin vannoin, että aloitan kuitenkin ne puurot aiemmin, jos niillä olisi yhtään vaikutusta tuohon... :whistle:

Ei ole kyllä meidän neiti kovin innostunut tuosta kääntymisestä, kun ei ole sen alun jälkeen enää suostunut kääntymään... Jospa sitäkin taitoa pitää hetki sulatella :snotty:

Päivärytmeistä meillä ei ole enää tietoakaan, vaan ollaan menty nyt päivä kerrallaan miten milloinkin... Hereilläoloaika on pidentynyt ihan hirmusti! Nytkin neiti tuossa leikkii, vaikka heräsi päikkäreiltä jo 14.30. Pitää taas laittaa aikaisemmin yöunille, kun ei halunnut ottaa pikku torkkuja tässä välissä... Katotaan nyt, minkälaiseksi tämä rytmi lopulta muodostuu...

iltatähti: Meillä Emilia vierasti ensimmäisen kerran reilu 3kk ikäisenä isovanhempiaan ja siitä lähtien on kyllä selkeästi vierastanut, mutta vain tiettyjä ihmisiä. Yleensä on kyllä kovin kiinnostunut muista ihmisistä ja reippaasti hymyilee kaikille =)

Kokeilinpas sitten antaa ne korvikejämät kissalle, niin eipäs vaan kelvannutkaan meidän mirrille! Hyvällä ruokahalulla kyllä latkii aina miehen mysleistä jääneen maidon :LOL:

On teillä kaikilla kyllä hyvin kasvaneita naperoita :) Meillä on 5kk neuvola viikon päästä, saa nähdä meneekö 6kg rikki silloin :D

Nyt hetkeksi lauleskelemaan tytön kanssa ja sitten hissukseen iltapesuille =)

W & Emilia
 
Munkin oli pakko nyt tulla kertomaan että kyllä se vika on minussa ettei ruoka kelpaa... :kieh: Annoin meinaa kaupan peruna-porkkana sosetta ja johan uppos hienosti! Eli ei taida äitin mössöt kelvata prinsessalle....

Meilläkin herätään noin sata kertaa joka toinen yö ja joka toinen menee taas kivasti... voi kun joskus tosiaan sais nukkua koko yön *haaveilee...*

Vierastamisesta - Riina on vierastanut aina 7viikkosesta lähtien... välillä enemmän ja välillä vähemmän... melkoisen raivostuttava taito....

nyt pitää viedä neiti kylpyyn ja nukkumaan et pääsee kattoo Idolssia...

Emppu & Riina
 
öh...tulin kirjottamaan jotain, mutta heti unohin mitä ja piti palata kattoon että mihin piti kommentoida... eli... wilhelmiina: meillä on kans valvomisaika pidentyny. tänäänkin valvoi kerran melkein 3 tuntia, eli nykyään valvotaan 2-3 tuntia ja ilta on sitten asia ihan erikseen. minäkin eilen sängystä heiluttelin puoliunissaan sänkyä (keinutassut alla). on nuo yöheräämiset kyllä tosi hirveitä. miks ne synnytyksen jälkeiset hormoonit ei kestäny kauempaa, ku sillon alussa sitä oli niin skarppina yöllä. nyt sitä kiroaa itekseen aina ku sängystä kuuluu kitinää! : mieskin eilen valitti, että meinas mennä hermot, ku topias itki yöllä. ai sillä meinas mennä hermot, no entäs mulla, sehän vaan makas sängyssä. en viikolla koskaan pyydä nukuttaan, ku sillä on niin aikanen herätys muutenkin, herää 6-6.30 aikoihin. enpä kyllä kovin monesti viikonloppunakaan käske auttamaan, ku sillä ei oo tissiä :LOL: ja kuitenkin jossain vaiheessa tarjoan tissiä jos ei meinaa millään nukahtaa.

Emppu80 pitää varmaan kans kohta kokeilla niitä kaupan soseita jos tää jatkuu pitkään näin. jospa ne maistuis paremmin. eipä nuo äidin tekemät ruat maistu hirveenä miehellekään sillon harvoin kun niitä teen. mies on kokki, ni se hoitaa meillä ruokapuolen. =)

mut nyt kattoon telkkua, ku mies meni tekeen pojalle iltapesun.
 

Hansu nauroin ääneen kun luin sun miehen kommenttia kun se ois voinu olla meidän isännän suusta. Ja sama tilanne meilläkin, että annan miehen nukkua yöt, mut vaikka mies kuorsaa usein syöttöjen läpi, niin silti kuulee kommenttia seuraavana aamuna, et olipas rankka yö... Oon myös itse usein miettinyt (puolinukuksissa pää pinnasänkyä vasten) niitä ihania synnytyksenjälkeisiä hormooneita kuin uskomattoman hyvin sitä sillon jaksoi...

Meillä on myös känkkäränkkä kylässä *huoh*. Onkohan tää jotain yleistä 5-6kk känkkistä...?

En ole uskaltanut vielä kirjoittaa tänne, kun meillä on normaalisti ollut yöherätykset 2-3 tunnin välein, niin nyt on mennyt jo 3 yötä 7 tunnin syötönvälillä! Nyt tietty ensi yönä herätään tunnin välein kun uskalsin asian mainita. En niinkään sano tätä siksi kun olen aivan innoissaan uudesta käänteestä ( :) olen tiettykin) mutta lähinnä siksi, että uudet kuviot alkoivat ihan yhtäkkiä ilman mitään muutosta ruokatapoihin tai päiväuniin, että toivottavasti tämä antaa toivoa muillekin yöherääjille. Täytyy poikaa vieläkin kääntää aika usein ja laittaa tuttia suuhun, mut syönnit on jääneet pois.

Voi te ootte kyllä superäiteja kun teette itse ruuat. Me ollaan vaan ostettu kaupan purkkiruokaa kun olen niin tumpelo ja laiskis, etten ole itse jaksanut niitä tehdä :ashamed:.

Iltatähti meillä poika vierastaa välillä enemmän ja välillä vähemmän. Varsinkin 4 kk kohdalla oli selkeästi ihan vaihe jolloin vierasti enemmän ja vielä nytkin huuto pääsee, jos tilanne/ihminen tulee liian nopeasti liian lähelle.

SantaMaria meillä myös oli paljon vähemmän kasvua 4-5 kk kohdalla vaikka poika syökin kuin barrakuuda (en kyllä oikeasti tiedä syökö barracudat paljon).

Tervetuloa Äitylille näin itsekin melko uutena osallistujana.

Yskäisinä E & Robert
 
Liinos pikaisesti
Semmosta vaan tulin kirjottelee et kun jotkut teistä tuskailee kun vauveli ei meinaa soseita syödä.. niin meillä on ihan toisin päin! Lucas taitaa syödä muidenkin edestä :whistle: Eilen aloiteltiin aamupuuro, eli nyt Lucas syö neljä kiinteetä ateriaa päivässä. Vuorokauden aikana Lucas syö puuroa yhteensä 3dl, kasvissosetta 1dl, kana-kasvissosetta puoli piltti purkillista ja hedelmää yhden purkillisen.

Nyt täytyy mennä kun poika kitisee sängyssä..

-Liinos
 
wilhelmiinaonpa teillä nirso kissa :D meidän isompi kissa söi tänään Ronjan kaurapuuron jämät kun kerkes ennen koiraa kupille :LOL:
iltatähti Ronja on kans alottanu nyt vierastamisen. maanantaina kun käytiin mun äidin luona niin Ronja vierasti mummia, vaikka ei ollu ku viikko siitä ku edellisen kerran nähtiin. Meni kyllä aika nopeesti ohi. Mut eilen nähtiin kaupassa pappi joka kastoi Ronjan, niin sitä ei vierastanu yhtään vaikka tuli Ronjalle juttelemaan.

Mut nyt nukkumaan, jos tänä yönä sais vaihteeks nukkua vähän rauhallisemmin \|O
 
Hei!

Olipas tänne parin päivän aikana kerennyt tulla paljon tekstiä. Mä olen ollut nettipimennossa.

Äityli06:lle tervetuloa mukaan

5kk neuvolassa käytiin. Painoa oli 7510g, pituus 67.8 cm ja pipo 44 cm. Alexin paino ja pituus menee keskikäyrällä. Alexin kasvu tasaantu 2kk iässä tolle keskikäyrälle ja siinä on pysynyt. Meille annettiin myös lupa harjoitella istumista. Syöttötuoli vaan pitäisi hommata.

Sasu Teillä kuulostaa olevan vähän samanlaista kuin meillä. Alex ei ole nyt korviketta saanut kun en ole uskaltanut antaa. Niin hirveät traumat siitä jäi kun toinen oksensi sitä korviketta. Posket on Alexillakin enemmän ja vähemmän punaiset. Mangoa maisteltiin tossa yks päivä niin siitäkin taisi tulla jotain reaktiota kun posket oli punaiset ja puklu lensi tuntu että kaikki tuli taas pihalle vaikka pari lusikallista sitä vaan sai. Pojan iho on täynnä ihottumaläiskiä. Jätin nyt päärynäsoseenkin pois vaikka se poitsun herkkua onkin. Täytyy nyt katsoa johtuuko se ihottuma siitä vai onko se vauvauinnista johtuvaa samoihin aikoihin kun on kummatkin aloitettu ja niihin aikoihin toi ihottumakin paheni. Ainakaan vielä ei ole ihottuma yhtään parantunut vaikka viikkoon ei ole päärynää saanut eli kai se sitten vauvauinnista johtuu. Toivottavasti siellä nyt kuitenkin pystyttäisiin käymään.

Kiva kuulla etten ole ainoa joka on kypsynyt yöheräilyihin. Mä olen niin täynnä noita yöheräilyitä. Kunpa Alex heräis edes kerran pari yössä mutta ei kun herää vähintään sen viis kertaa ja ainoa mille rauhoittuu on tissi. Naureskelin myös Hansun miehen kommenttia. Meillä mies myös valittaa aamusin että huh huh olipas yö. Joo olihan se kun mies saa kuorsata eikä tarvitse kertaakaan nousta yöllä sängystä. Minäkään en öisin miestä vaivaa kun hänelläkin on kuitenkin aikainen herätys aamulla töihin enkä viikonloppuöisinkään vaivaa.

Mä ajattelin aloittaa Alexille iltapuuron. Alex aloitti nyt aamulla kaurapuuron maistelun kun ei tiedä jos siitä tulee jotain masuvaivaa niin ei mene yöt enää enempää plörinäksi. Ilme oli näkemisen arvoinen. Kaksi lusikallista annoin ja makeat irvistykset sai puuro aikaiseksi eli tovi taitaa mennä ennen kuin poika tottuu puuroihin. Kai siinä oli liikaa kokkareita kun oli ihan tavallista kaurapuuroa. Tissimaidolla lantrasin puuron tosi löysäksi, mutta ei uponnut. Täytyy varmaan ostaa niitä Piltin tai vastaavia puuroja kun ne on vähän hienompia jos ne uppoaisi paremmin.

Vierastamisesta Alex on alkanut myös vierastamaan. Mä olen kyl huomannut että vierastaa etenkin silloin kun on juuri herännyt päiväunilta ja jos heti unien jälkeen joutuu vieraaseen syliin niin siitähän huuto nousee. Kun on kunnolla herännyt niin sitten ei enää vierasta.

Nyt taitaa olla pojan päiväunien aika. Kuuluu aikamoinen narina tuolta lattianrajasta :LOL:

Mimmi + Alex<br><br>
 
Vihdoin jaksaa jo koneelle tulla :whistle: Mie sain jostain hirveen mahataudin :x Keskiviikko-aamuyöstä lähtien mikkään ei pysyny sisällä, koko päivän oksetti ja kuumeen nosti yli 38. Eilen ei enää oksettanut mutta vatsa on edelleen löysällä ja mahassa sellanen vellova olo edelleen. :$ Ruokaa oon jo saanu syödyksi onneks, mut muuten vielä olo aikas vetämättömissä :whistle:

Eevillä on jostain kummasta tullu taas kauheet ilmavaivat :/ tyttö pierrä paukuttaa yöt päivät, liekö sit nuo hedelmä ja marjasoseet vai tisumaidon kauttako lie miun vaivaiset syömiset. Ei ne hirveesti tyttöä itketä mut tietty massua välistä sattuu ja kovia paukkuja päästelee, kun aikaihmiset :whistle:

Meillä on ens tiistaina 5kk neuvola, saas nähä onko neidille tullu miten painoa ;) Pituutta on varmasti tullu mut tyttö tuntuu niin höyhenen kevyeltä, että liekö paino noussu ollenkaan viime käynnistä. NO sitten nähdään.

Nyt pittää lähtee, esikko-ukkeli on lähössä mummon ja vaarin kans edeltä mökille, pittää mennä halimaan ja pusimaan :D :heart:

Ukkis ja Eevi kohta 5kk (ens tiistaina)
 
Tere,
nettipimennossa täälläkin ollaan oltu...

juu mähän kirjoittelin että ei syödä tissiä yöllä...heh tosiaan kaikki muuttui takas kun saimme lapsille riesaksi räkätaudin!!
ja oikeen kunnon räkätauti olikin -koputtaa puuta että se on nyt sit oikeesti ohi-

reilun viikon kesti eka sairastu poika ja sit typy,rokotuksetkin saattoi edesauttaa sairastumista, mene ja tiedä mistä näitä nyt sit aina tulee...
mutt lähinnä typy siis AIVAN TUKOSSA, kitinää ja vitinää ja nenän niistämistä nena friidalla = suosittelen!!! moista vehjettä.

Viikon jälkeen käytiin lastenlääkärillä ONNEKS TAUTI EI OLLU KORVISSA
huokaus, mutta sanoi ett jos viel muutaman päivän päästä tautia on ni sit uudestaan näytille.
Tais tuo tyttö lääkärin sanoja pelästy kun parani lähes tulkoon samantien :LOL:

Nyt sitten vaan pitäis taas koittaa jaksaa rauhottaa öitä, no ei hän montaa kertaa herää, syö nyt sit taas kerrran mutta välillä kipeenä oli jo semmosa tuttirumbaa ett hohhoijaa!
Ikävää kun toinen on ihan tukossa eikä siks uni kulje.

Muutama yö on nyt mennyt ihan kivasti,
yksi syöttö noin kello 3. Ja on musta ihan jees.

Ruokahalu on likalla mahtava, lautasellinen kaurapuuroa menee komennuksien kera aamuinilloin, sit liha/kasvissosetta ja hedelmää jossain välissä. Maito edelleen äidiltä.

Ens viikolla typykkä onkin sit jo puolvuotta!!! HUI"! mihin aika menee...

tämmöistä täällä,
kaikille uusille ja vanhoille :wave:

Pamuk
 
meillä ollaan oltu räkätaudissa tää viikko,kuumettakin oli 38.7c pahimmillaan ja atooppinen ihottuma paheni varmaan sen takia. mennään allergialääkäriin ens viikolla ja testeihin myös.nyt oon laittanu 0,5%kortisonia ja se on auttanu tuskaisuuteen.mahakin on ihan tukossa ollut, tänään annoin vaan luumua ja muuten tissiä,että sais kakan kulkemaan.

hitto ku naapuri on ajattelematon, poraa seiniä näin myöhään(tai poras puol 9). miks ei voi päivällä tehdä jos kerran on pakko porailla. just olin tytön nukuttanu ja sit joku rupee poraamaan. laitan vihaisen lapun rappuun. nyt sit tyttö on ollut hereillä klo 16 lähtien ja aivan ylikierroksilla, järkyttyi niin poraamisesta ettei rauhoittunu enää nukkumaan.tai oikeestaan minnekään...kanniskeltu ollaan muutenkin päivät pitkät ku kipeenä on oltu.

meilläkin mies väittää heräävänsä aina yöllä syöttöihin ja valittelee miten raskasta on taas ollut. aargh, miten sais tajuumaan ettei tod. ole sama asia että hän herää. no ei kai mitenkään..

 
meillä ollaan oltu räkätaudissa tää viikko,kuumettakin oli 38.7c pahimmillaan ja atooppinen ihottuma paheni varmaan sen takia. mennään allergialääkäriin ens viikolla ja testeihin myös.nyt oon laittanu 0,5%kortisonia ja se on auttanu tuskaisuuteen.mahakin on ihan tukossa ollut, tänään annoin vaan luumua ja muuten tissiä,että sais kakan kulkemaan.

hitto ku naapuri on ajattelematon, poraa seiniä näin myöhään(tai poras puol 9). miks ei voi päivällä tehdä jos kerran on pakko porailla. just olin tytön nukuttanu ja sit joku rupee poraamaan. laitan vihaisen lapun rappuun. nyt sit tyttö on ollut hereillä klo 16 lähtien ja aivan ylikierroksilla, järkyttyi niin poraamisesta ettei rauhoittunu enää nukkumaan.tai oikeestaan minnekään...kanniskeltu ollaan muutenkin päivät pitkät ku kipeenä on oltu.

meilläkin mies väittää heräävänsä aina yöllä syöttöihin ja valittelee miten raskasta on taas ollut. aargh, miten sais tajuumaan ettei tod. ole sama asia että hän herää. no ei kai mitenkään..

 
morjens!

Kuinka moni imettää vielä? Mun maidon tulo loppui kokonaan, neiti on 5 kk. Olen joutunut antamaan jo pari kuukautta korvikkeita oman maidon lisäksi. Jotenkin olen hyvin pettynyt itseeni. Olin ajatellut imettää neitiä pitkään, mutta minkäs teet.
Paljonko teillä menee maitoa päivässä? Meillä menee n.6-8dl. Sopiva määrä?
Neiti syö lisäksi päivällä velliä ja illalla puuron. Syömisrytmi on tosi outo; Aamulla klo 7, 13, 15 ja klo 19 jälkeen tunnin välein klo 23 saakka. Sitten neiti nukkuukin sinne klo7 ja sen syönnin jälkeen nukutaan klo 11 saakka. Mä en käsitä miten ikinä enää jaksan nousta aamulla töihin???!!!!
Alma oppi kääntymään 4 kk iässä, mutta on ollut laiska kääntyjä. Nyt parin päivän sisällä hän ei ole suostunut olemaan selällään, vaan kääntyilee jatkuvasti.
Uusi asia on käsien ihailu. Mies nauraa joka kerta, kun neiti ihailee kättänsä. Pitäähän sitä itseensä tutustua! Minusta on niin hauskaa katsoa, kun neiti kehittyy.
Jouduimme sitten lopettamaan toisen koiran korvien takia. Krooninen korvatulehdus äityi niin pahaksi. Kamala tunne, kun lapsen korvike on poissa. :'( Onneksi on vielä toinen.
Neiti on haltioissaan heiluvasta hännästä! Koiramme korvat ovat hyvin pitkät ja olen saanutkin neidin suusta ottaa korvan pois useamman kerran. Niitä on aivan ihana seurata, kun makaavat vierekkäin ja neiti tutkii karvakorvaa ja naureskelee sille ääneen. Naurusta tulikin mieleen, että käykääs katsomassa youtube:ssa sellainen video, kun hahaha. Nauroin vedet silmissä. Milloinhan neiti nauraa niin kovaa! Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Meidänkin tyttö on kipeänä, eilen pärski koko päivän ja illalla veti aivan tukkoon. Pitänee viedä maanantaina lääkäriin jollei mene ohi. Meillä todettiin nyt sitten maitoallergian lisäksi muna-, vehnä- ja possunliha-allergia. Ollaan nyt 1% cortisonilla saatu tytön iho melko hyvään kuntoon!

Joo nuo yöt... \|O Heräillään vähän väliä: tutti hukassa, käännytään masulleen, potkitaan ja viuhdotaan mahdotonta vauhtia jne. Meillä meni viime viikolla kolme yötä että tyttö nukkui paremmin kuin hyvin mutta taas tällä viikolla ollaan palattu entieseen. Nyt tietysti flunssa valvottaa. Jospa nää yöt joskus helpottais...

Ensi viikolla täytetäänkin jo puoli vuotta! Hui miten nopsasti aika kuluu! Jaahas, pitää mennä!
 
Tulin pikaseen lueskelee kuulumisia ja jos tässä kerkeis muutaman rivin kirjottaakkin
5kk neuvolassa käytiin viikko sitten ja 68cm on Aleksilla pituutta ja noin 8,5kg painoa
Ryömimään lähti viime viikolla ja nyt käy aina nykäsee antennin johdon irti seinästä,meillä ei sais kattoo töllöö ;)
Hampaita ei vielä näy eikä kuulu vaikka ikeniä on kutittanu jo pari kuukautta,Aleksi hankaa niitä ite harsolla
Kiinteitä menee puuroa,hedelmiä ja broilerisosetta ja kohtuu hyvin maistuu
Yöt menny vähän levottomaksi nyt liikkellelähdön jälkeen,ennen kun heräs korkeintaan kerran yössä ni nyt saattaa herätä kolmekin kertaa siihen et on kääntyny mahalleen ja ryöminy liian lähelle sängynpäätyä
nyt pitää lähtä laittaa isommille aamupalaa :wave:
 
Äityli06
huomenta!!!

Täällä myös sen verran nuhaa että jätettiin uinti väliin... Mutta muuten hyvin. Poika syö kerrän yössä...Niin ja meillä poika menee nykyään parhaiten nukkuun niin että viet iltapuuron jälkeen sänkyyn ja nukahtaa heti =)

Omettämisen lopetin jo pojan ollessa 2,5kk

Eikä meillä ole ollut mitään ongelmia syömisen kanssa,poika odottaa vaan suu auki :heart:

Siis ainakaan vielä :attn:
 
Huomenta täältäkin!

Me tervehdyttiin onneksi sen verran että päästiin tänään vauvauintiin, kun viime kerta jäi väliin ja sitä edellinen kerta meni vaan kiukutteluksi. Tänään sitten onneksi taas meni hyvin ja Pihla nautti uimisesta kovasti, oli ihan innoissaan. Ja pääsi jopa jo sukeltamaankin :D hetken oli sen jälkeen hämmästynyt ilme ennen kuin hymy tuli!

Minäkin olen ihan kypsä yöheräilyihin :headwall: viime yö meni taas lähes ilman nukkumista. Pihlalla tuli jostain ihan hirveät vatsavaivat ja koko yön sai tisutella, sylitellä tai tassutella. Mitään muuta outoa ei eilen syöty, mutta kun oltiin papalla käymässä niin Pihla halusi kahvipöydässä niin hirveästi herkkuja kun muutkin söi, että annettii sille maissinaksu kun niitä papalla oli. Innoissaan sitä söi ja hyvin se sujui kun se sulaa suuhun niin nopeasti. Olisikohan siitä voinut tulla vatsavaivat? Ihmettelen vaan kun muuten kuitenkin ollaan maissia jo syöty, sen takia uskalsin antaakin.... :/

Minuakin hymyilytti hansun kommentti miehensä sanomisista, ihan sama juttu täälläkin on :D meilläkin minä aina hoidan kaikki yöheräilyt kun mies kuitenkin käy töissä niin ei mielestäni voi edes vaatia. Ja hoidan myös viikonloppuöinä kun ei tolla miehellä tule tisseistä maitoa :LOL: silti usein kuuluu että olipas yö taas.... :whistle: vaikka joskus kuuluu kuorsaus koko ajan ;)

Jandhe ja vesipeto-Pihla
 
Heissuli!

Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille! :hug:

Meilläpä ei mitään ihmeellistä... tasaisesti mennään ja rytmiä haetaan :/
Soseet kyllä maistuu Emilialle tosi hyvin ja ajattelinkin nyt alkaa itse tekemään myös hedelmä- ja marjasoseitakin, kun ollaan noilla kaupan mössöillä aloitettu. Luulisi mahan kestävän ihan tuorettakin ;) On ainakin vähän tuhdimpaa...

Mies pitää yhden viikon isyyslomaa kuun lopulla ja sain vihdoinkin varattua ajan kampaajalle sille viikolle, on kyllä letti todellakin sen tarpeessa :snotty: Viimeksi kävin 5 vk synnytyksestä ja nyt saan ihan kokonaan uuden värin ja mallin =) *ei malttaisi odottaa \|O :D *

Mitähän sitä vielä piti... eipä enää muista ei... :/

No, ihanaa talvipäivän jatkoa!! :wave:

W & Emilia
 
Kiitokset kaikille kyssäriini vastanneille! :flower:

Luultavasti siis kuuluu asiaan tämä kasvun tasaantuminen eikä tarvi olla huolissaan.

Mulla oiskin toinen kyssäri: Oletteko huomanneet 3 tai 5 kk:n rokotteen jälkeen viikkoja kestävää kiukkuisuutta???
Nimittäin aloin tuossa miettimään ja tosiaan rokotteesta alkoi tuo meidän pojan kenkuttelu... Siis 5 kk:n, siitä tuli myös paikallisreaktio, parin sentin pahkura reiteen ja punoittava läiskä iholla. Paikallisreaktio meni parissa päivässä ohi mutta kiukku senkun jatkuu... 3 kk.n piikistä ei tullutkaan meillä mitään mutta nythän sitten tuli korkeampi vasta-aine taso. Tuota rokote-infoa kun tulvii vähän joka puolelta niin ihan olen melkein varma että rokotteeseen tuo poika tällä tavalla reagoi eikä olekaan mikään ikään liittyvä juttu. Katoin nimittäin myös pakkausselosteen Pentavacista netistä ja aika kammottavaa luettavaa lisäaineiden kohdalta...
Onko kukaan jättänyt vauvaansa rokottamatta? Voisi sitten vertailla :D

Vierastamisesta; meillä on vierastettu jo n. 3 kk iästä mutta viime aikoina enemmän. Jonkun aikaa jos poika saa katsella isän tai äidin sylistä "vieraita" niin sitten ei enää niin huuda jos tulevat lhelle tai ottavat syliin. Esim. mummu oli meillä yötä ja aamulla otti pojan aamupesulle niin hirveä huuto, ei enää heppu muistanut että mummu meillä oli :)
 
vitsi kun aika menee nopeasti!! :eek: En oo muistanut käydä edes kirjotteleen mitään pariin viikkoon... :snotty: Tuntuu että päivät kiitää silmissä ja parin viikon päästä Lennikin täyttää jo puoli vuotta! Apua.. :D

Eilen käytiin ostamassa pojalle turvaistuin! Aikamme pähkäiltyämme päädyttiin sitten Graco Cosmic:n. Tänään mies sitten asensi sen autoon, laitettiin etupenkille selkä menosuuntaan, kun kolmiovinen auto, ja käytiin koeajolla. Poika ainakin viihtyi ja nousee sen verran korkeammalle että näki hienosti maisemia. Jaloille jää reilusti tilaa joten mahtuu siinä kyllä matkustamaan siihen suositeltavaan kolmen vuoden ikään asti (siis selkämenosuuntaan ja sitten käännetään toisinpäin). Ihmettelen vaan kun eräässä liikkeessä meitä kehoitettiin ostamaan kasvot menosuuntaan laitettava istuin juuri tuon automme koon takia. Myyjä kumosi täysin suositukset selkämenosuuntaan matkustamisesta ja sanoi kasvot menosuuntaan olevan aivan yhtä turvallinen. :eek: Onneksi en uskonut myyjän puheita vaan menimme toiseen liikkeeseen jossa taas puollettin, hyvin perusteluin, tätä selkämenosuuntaan matkustamista. Ja löydettiin sitten meidänkin autoon sopiva istuin. Onneksi on nyt sekin asia sitten kunnossa. Ja vaikka poitsu on vasta 5,5kk niin tuo istuin on 0-25kg, joten sopii jo hyvin. Kaukalo tuntui ahtaalta ja Lennikin protestoi siinä olemista pitkillä automatkoilla hyvin äänekkäästi.. :xmas:

En edes muista mitä kaikkea piti taas kirjoitella.... :snotty:
Joku kyseli muuttamisesta. Meillä on tän kuun aikana muutto edessä ja vielä toiselle paikkakunnalle. Kyllä on erilaista muutta pienen lapsen kanssa kun tuntuu ettei aikaa pakkaamiseen tunnu löytyvän., Olisi kuitenkin kiva pakata suhteellisen rauhassa että saa tavarat järkevästi laatikoihin ja turhat pois ettei tulisi turhia muuttokuormia ajettua.. No eiköhän se tästä.


Ruoka uppoaa Lenniin ihan uskomattoman hyvin! Tuntuu välillä että on ihan sama mitä lusikalla tarjoaa kun kaikki uppoaa. Ja varsinkin kaikki muiden syömiset kiinnostavat kovasti ja kaikkea pitäisi saada maistaa. Ensi viikolla ajattelin ottaa lihan mukaan ruokavalioon. Millä olette aloittaneet? Itse ajattelin ostaa maustamatonta broileria, kypsentää ja jauhaa se.
Puuroista olen antanut kauraa, maissia, riisiä ja ohraa. Kaikki maistuu!!
:D Hiutaleet vedän sauvasekoittimella pienemmäksi että tulee tasaista puuroa. Ja vähän hedelmäsosetta joukkoon. Lmppari taitaa olla kaura-riisi-persikka puuro.

Hampaita ei meidän pojalla vielä ole mutta lähellä ne kyllä ovat. Kävelytuoli on saavuttanut meillä suuren suosion ja sillä on mukava ajaa takaa kissoja,koiraa,äitiä ja imuria ja... :D

Juu mutta nyt ompi mentävä... :wave:
Pikaista paranemista kaikille kipeille pikkuisille!! :hug:

*Tuisku ja Lenni 5,5kk*<br><br>
 
hei taas pitkästä aikaa kaikille! ei olekkaan pitkään aikaan jaksanut kirjoitela :ashamed: .
Meilläl on yöt menny kauheeks hulinat viimisen viikon verran. Lumin mielestä tissiä pitäisi saadan ainakin tunnin välein. Jos laittaa tutin suuhun niin sitten vasta suuttumus tuleekin.
En nyt muista olenko kertonut, että Lumille on tullut 2 hammasta. Lumi ei vielä liiku eteenpäin, taaksepäin vähän päästään ja navan ympäri pyöritään.
Tein tänään sitten maissisosetta ja siitä tuli oikein kunnon tatinaa...Empulle on muutenkin soseet alkanut maittamaan ihan hyvin, alkuun ei meinannut maittaa mikään mutta nyt kelpaa jo ihan hyvin.
Mikä teidän lapsien lempilaulu on? meillä taivas lyö tulta on aika kova juttu tällä hetkellä, kuuli sen kerran radiosta ja oli aivan innoissaan, nyt kun itse aloitan laulamaan sitä niin alkaa kauhea nauru heti, lie johtuako äidin laulutaidosta :whistle: :LOL:
Enpä muista mistä muusta piti kirjoitella, hyviä viikonlopun jatkoja kaikille :wave:
ainiin meilläkin isi on paljon kivempi kuin äiti..
 
Meillä vielä imetetään :wave: Tosin Aatu ei kovin mielellään tissille muuten kuin yöllä asetu. Yritettävä vielä on.....

Huomenna lähdetään teneriffalle B) ja äitiä jännittää taatusti enemmän kuin tenavia \|O . Saa nähdä miten sujuu.

 
Tuisku onkos teidän autossa kuinka pitkät vyöt? Meilläkin rupeaa pikkuhiljaa olemaan tuo istuimen ostaminen ajankohtasta ja meilläkään ei mikään suurensuuri tuo auto ole. Isompiin kaukaloihin ei vyöt riitä, joten mitenköhän mahtaa käydä tuon istuimen kanssa kun ollaan ostamassa tosiaankin sellasta jonka saa ensin selkämenosuuntaan.

Oltiin tänään ekaa kertaa vauvauinnissa. Suihkussa tuli vähän itku, kun oli vähän unen pöpperössä, mut kun altaaseen päästiin, niin johan ilme muuttu. Alku hämmennyksen jälkeen alko hirvee viuhtominen jaloilla ja muutama riemun kiljahduskin tuli :D Ronja oli myös tosi kiinnostunu muista vauvoista.

Paranemisia kaikille sairasteleville :hug:
 
Pötkis harmaana
Moikka kaikille! Hohhoi, kylläpä laiskuus iski synnytyksen jälkeen kun nyt vasta tänne eksyin :whistle:

Mutta pitemmittä puheitta (jos teidän seuraan saa vielä liittyä...) kuulumisiin. Meitin pojasta tuli Luka, nyt siis on ikää jo 5,5kk. Neuvolassa kolme vkoa sitten mitat oli 65,8cm ja 7280g. Imetän vielä jonkin verran mutta kiinteät aloitettiin jo 3,5kk iässä. Nyt menee jo aamupäivällä liha-kasvissosetta, päivälliseksi kasvissosetta ja illalla puuroa ja marjasosetta.

Yöt on ollu aika levottomia, taidot lisääntyy ja hampaita tulee...Yhden kerran kuitenkin vain syötän yöllä kun tuskinpa useammin nälkä on. Lukalle tuli jo vajaa 4kk iässä kaksi hammasta ja ylös on lähiaikoina pukkaamassa 4... Kiukku meilläkin välillä aikamoista!

Taaksepäin möngitään jonkin verran ja navan ympäri pyöritään, eteenpäin ei vielä päästä. Luka istuu jo aika hyvin, eteen tulee suojeluheijasteet tosi selkeästi, sivuille ei kunnolla. Syöttötuoli otettiin muutama viikko sitten käyttöön kun alkoi olla syöminen muuten hankalaa. Ja pöntöllä käydään kakalla syystä että vaippaan kakkaaminen tuntuu olevan hankalaa kun on veljensä tavoin aika kovamahainen.

Jaahas isäntä tuntuu heräilevän vaunuissa, äkkiä kahvi tippumaan :D

Yritän tästä lähtien edes silloin tällöin käväistä palstalla, jaksamista vauva-arkeen!

Pötkis
 
Heffalump : Ei minun mielestä ole kauhean pitkät nuo vyöt. Kaukalo saatiin kyllä hyvin kiinni mutta penkki piti olla aika takana että ylttyi hyvin. Mutta tuo turvaistuin saatiin kyllä hienosti kiinni ja tuntuu olevan tilaa takanakin. Lapselle jää ainakskin hyvin jalkatilaa. Kannattaa liikkeessä sovitella autoon että tietää mikä sopii! :)

Lenni on oppinut nyt viimeisen viikon aikanan ryömimään ihan kunnolla! :D Ennen vain pyöri mutta nyt liikkuu kuin mittarimato eteenpäin kun näyttää edessä jotain lelua tai näkee jotain muuta minkä luo on pakko päästä. :D :heart: Ja konttausasentoakin poitsu jo hakee hyvin ja hetken siinä heijailee kunnes jalat väsähtävät. Taitaa lähtee aikaisin liikkeelle tämä jätkä... :whistle:

Nyt jatkamaan hommia!! Eli pakkailemaan tavaroita muuttolaatikoihin... :wave:

*Tuisku ja Lenni 5,5kk*
 

Yhteistyössä