**ELOVAUVAT 2006**

Iltaa!

Voi, mun sydän aivan suli äsken, kun kurkkasin makkariin! Isi ja poika ovat yhdessä torkuilla ja isi pitää kättään suojelevasti pojun päällä. :heart: =) Aika samalla tavoin kyllä itsekin joskus nukun pojan kanssa. Heräsin yhtenä aamuna siihen, että olin nukahtanut imettäessä ja poika oli sängyssä reunan puolella ilman kunnon putoamisesteitä.. :headwall: Onneksi oli nukkunut sikeästi ja taisin kyllä vaistomaisesti pitää kiinnikin hänestä. Välillä mua kyllä vähän väsyttää, kun poitsu heräilee kahden tunnin välein. :snotty: Ei onneksi ihan joka yö kuitenkaan.

Täällä onkin monella alkanut vauvauinnit! Taitaa olla tosi suosittu harrastus nykyään. Me ei päästy tänään polskuttelemaan, kun oli uintikisat hallilla. :( Taidetaan ehkä vaihtaa toiseen paikkaan, kunhan kevätkausi on ohi. Nostivat nimittäin hintoja kaupungin uimahallilla, niin samapa se sitten vaikka kävisikin jossain muualla.

Käytiin vähän katselemassa turvaistuimia tänään. Napero mahtuu kaukaloon ehkä vielä kuukauden päivät, ikävän ison tilan vie toppahaalari. :/ Vaunujenkin kova koppa on jo ahdas, sekin menisi tosi paljon kauemmin, jos ei olisi makuupusseja yms. Mutta niin siitä turvaistuimesta. Alustavasti kallistuttiin Maxi-Cosin istuimeen (meillä on sen kaukalokin ja hyvä on ollut!), joka laitetaan kasvot menosuuntaan. Vähän tosin mietityttää, kun on se suositus, että pitäis laittaa toisinpäin. :/ Valmistajat on kuulemma nykyään sitä mieltä, että voi hyvin olla niinkin päin. Nooh, turvallisiahan ne kaikki on kuitenkin. Meillä on autossa niin lyhyet turvavyöt, ettei voida edes harkita osaa malleista. :(

Kävin eilen kavereiden kanssa syömässä ja eikös tullutkin puhelu parin tunnin päästä, että koska tuut... :snotty: Poju ei ollut suostunut syömään pullosta, mutta oli sitten onneksi nukahtanut ilman isoja huutoja. Oliskohan ollut liian tujua maitoa, kun se oli pakastimesta ja pari kk vanhaa. On varmaan mun maito paljon laimeampaa nykyään.

Ikäviä kiukkuiluja siellä parilla vauvelilla! Toivottavasti rauhoittuvat pian! :hug:

Koskas hansu teidän häät on? Onko jo kaikki valmiina? ;) Täällä on häämessut parin viikon päästä ja meidän on tarkoitus mennä sinne poitsun kanssa. Täytyy varmaan jättää vaunut kotiin ja ottaa rintareppu/liina vain mukaan, ettei olla tientukkeena ruuhkassa.

Jep, taidan vähän katsella tenttikirjaa. *haukotushymiö* Mulla alkaa muuten ensi viikolla taas iltaluennot. Odotan jo ihan innolla, vaikka itse aihe ei kyllä kauheasti kiinnostakaan. On vaan kiva päästä taas tekemään omia juttuja ja päästä kotoa pois välillä!

Heip! :xmas:
 
Ai niin, soseet ei vieläkään uppoa. :( Eilen sain hyvin huijattua pojan nielaisemaan pari lusikallista, kun otin imurin esiin kesken "syömisen". Nassikka katseli silmät suurena, ei taida liian usein sitä nähdä! :LOL: Annoin muuten teollista maissia ja hyi miten pahalta se maistuu ja haisee mun mielestä! :x En tiedä sitten, mitä poika siitä tykkäsi, kun se ei nyt muutenkaan vielä soseista välitä yhtään. Oliskohan maissisosetta vaikeaa tehdä itse? Onko joku tehnyt? En oo ikinä tehnyt maissista mitään.. :ashamed: Nyt oon pakastanut vasta bataattia, porkkanaa ja kukkakaalia ja perunaa tietysti keitellyt.
 
Hei!

Meikin oltiin tänään ensimmäistä kertaa vauvauinnissa ja kyllä oli kivaa. Alkuun jännitin että mitenköhän Alex jaksaa uiskennella kun heräs jo klo 6.15 mun kännykän soittoääneen :ashamed: no kerkes poitsu syömään hyvin ennen uintia ja oli oikein pirteä. Alex tykkäs tosi paljon pulikoida siellä vedessä. Alex ei tykännyt kellua selällään vaan pönkesi itseään koko ajan ylöspäin :LOL: Alexkin simahti kotimatkalla ja nukkui reilun tunnin vauvauinnin jälkeen ja sit kun heräs niin kiljuva nälkähän siillä oli.

Soseita menee meillä vaihtelevalla menestyksellä. Porkkana piti sitten jättää pois kun ilmeisesti siitä tuli kirkuvan punaiset posket. Täytyy testata vielä joskus myöhemmin että johtuiko se punoitus porkkanasta. Parina päivänä sai porkkanaa ja kumpanakin päivänä posket oli ihan punaiset. No uskaltauduin sit kuitenkin aloittamaan päärynäsoseen ja sitä menisi varmaan niin paljon kuin uskaltaisin antaa. Nyt iltapäivällä söi jo puoli purkkia päärynää ja varmaan enemmänkin olisi mennyt mutta en uskaltanut antaa. Suu ammollaan odottaa päärynää ja maiskuttaa sitä ihan onnessaan :D Ens viikolla ajattelin aloittaa maissin ton perunan kanssa.

Meillä on nyt eilinen ja tämä päivä mennyt ilman kauheita kitinöitä, onneksi. Toivottavasti jatkuu samaan malliin. Alex taisi edellisyönä unohtaa herätä syömään kun söi vain kolme kertaa + aamulla 7 aikaan minkä jälkeen noustiin jo ylös. Tuntui kyllä siltä kuin olisi saanut nukkua vaikka kuinka kauan.

Kävin tänään katsomassa kaverin vauvaa, syntyi eilen. Voi että kun se oli suloinen ja pieni. Ei meinaa uskoa että Alexkin oli niin pieni vielä muutama kuukausi sitten. Joku on varmaan käynyt vaihtamassa mun vauvan isompaan :LOL: Isommasta vauvasta tuli mieleen eilisissä uutisissa näytetty puolalainen poikavauva mikä oli syntyessään painanut yli 7 kg ja 66 cm pitkä. Melkein saman kokoinen kuin Alex on nyt ajatella jos itekin olisi saanut niin valtavan kokoisen vauvan. Mun mahaan ei kyl olisi niin iso vauva mahtunut.

Jep mut nyt taidan mennä nukkumaan.

Mimmi + Alex
 
No voi p*****e!!!! Kirjoitin pitkän jutun ja sitten virhe ja koko teksti katosi!!! :headwall: :headwall: :headwall: :/

Anna Karenina: Eli olen tehnyt maissisoseen itse. Ostat pakastemaissia (makea maissi niminen maukkaampaa), keität pienessä määrässä vettä muutaman minuutin. Sit kaada osa keitinvedestä pois ja jätä talteen! Soseuta sauvasekoittimella ja lisää tarvittaessa keitinvettä joukkoon. Lopuksi olen painanut vielä siivilän läpi jotta kaikki kuoret jäävät tässä vaiheessa vielä pois. Tosi maukasta, sileää ja tasaista sosetta. Ja ei muuta kuin syömään!! :D Poitsu tykkää tosi paljon ja munkin mielestä se kaupan purkkimaissisose on ihan :x :$ .
Maissi joukossa on helppo pakastaa myös perunaa soseena, rakenne ei oikeastaan kärsi. näin ei tarvitse aina keittää sitä yhtä perunaa..
Olen tehnyt myös puuroa maissijauhosta. Poika tykkää siitä kuin hullu puurosta, tai pikemminkin kuin lenni puurosta.. :D :LOL: Sekaan vain hedelmäsosetta makua antamaan ja johan maistuu.

Mutta nyt kattoon telkkaa. Tiistaina 5kk neuvolakuulumisia!!

*Tuisku ja Lenni 5kk*
 
Liinos pikaisesti
Anna K.: mä oon tehny ite peruna-porkkana-maissisosetta, pakastemaissia käytin (sitä suositellaankin käytettäväksi kun tölkkimaisseissa on usein suolaa ym.). Siitä ei tosiaan tuu yhtä sileetä kuin kaupan soseesta. Jos tuntuu että ne maissin kuoret jättää soseen liian karkeaksi, voi sitä maissimössöä koittaa lusikalla painella siivilä läpi et saa ne kuoret pois soseesta.

Mä tykkään ihan hirmuisesti maissista, mutta se kaupan maissisose.. :$ Ja kaupan peruna-kukkakaali, hyi!!!! Lucas söi sitäkin ihan reippaasti, mutta mun mielestä se oli niin kaameeta liisterimössöä et päätin ettei sitä pojalle enää anneta! Jatkossa siis vaan ite tehtyä peruna-kukkakaalia.

Kaupan Hipp merkkinen luomu peruna-porkkana on muuten aika hyvää kun ottaa huomioon et on purkkisosetta ;)
 
Anna Karenina meillä on häät heinäkuun puolessa välissä ja eipä olla oikeen mitään suunniteltu tai tehty. juhlapaikka ja kirkko on varattu, hääpuku ostettu ja ruokahommat hoidossa (mies tekee kaverin kans, kun ovat kokkeja). kampaaja ja kuvaus pitäis varata ens viikolla ja vähitellen alkaa tekeen niitä askartelu hommia. vähän on jo mielessä, että minkälaista tehdään. täällä ois kans huomenna toiset häämessut, mutta en tiiä meenkö. millon teillä on häät? siitä maissisoseesta, että minä oon kans tehny ite, eli keittäny pakastemaissin ja sauvasekottimella soseuttanu, enkä ees oottanu niitä kuoria pois ja kuitenkin kelpas!

Annoin Topiakselle nokkamukilla omaa maitoa ennen ku mentiin syömään iltatisut. saa nähä vaikuttaako yöuniin, ku monesti illalla tissit tuntuu niin tyhjiltä.

mut nyt meen kyllä itekin nukkuun \|O
 
Kiitos maissisoseen teko neuvoista kaikille. On tarpeen mullekin, kun oon aivan onneton kokkaaja =)

Ronja keksi tänään ryömimisen :heart: tai no eihän se paljoa eteenpäin päässy, mut nyt tajus et niitä käsiäkin pitää välillä siirtää. Tähän saakka on kyntäny naama matossa kiinni ja peppu pystyssä ja sit kädet on jääny jumiin mahan alle. Toinen oli aivan innoissaan ku tajus miten pääsee eteen päin ilman et nenä menee ryttyyn ja kädet jää jumiin. Päikkäreistäkään ei meinannu tulla mitään kun heti sänkyyn päästyään pyörähti mahalleen ja sit rupes punkemaan eteenpäin :D

Aika hauska, meille tuli libero kerhosta kukka lelu ja kirje jossa pahoiteltiin kovasti että olivat lähettäneet meille vahingossa sammakon kukan sijaan :LOL: eipä hirveesti ainakaan mua haittaa. Sammakko on ollu tosi suosittu, mut siihen Ronja on nyt vähän jo kyllästyny, niin kukka on nyt ihan ykkös lelu :D

Meillä on ens viikolla neuvola ja onkin kiva tietää paljonko tytsy on kasvanu, kun 60cm vaatteita alkaa jo jäädä pieneksi :whistle:

 
Liinos pikaisesti
Mites teillä muilla sujuu vaipan vaihdot nykyisin?

Lucas on ihan vauvasta saakka rakastanut vaipan vaihtoa ja niistä ollaankin selvitty ilman kiukkua tms.
Paitsi 4kk lähtien vaipan vaihto oli hankalaa kun poika koko ajan oli pistämässä varpaita suuhun.. No ne hankaluudet oli pientä tän hetkiseen tilanteeseen verrattuna. Nimittäin nyt Lucas on keksinyt et myös hoitopäydällä on kiva kääntyä mahalteen ja tekee sitä koko ajan! Vaikka hoitopöydällä on tosi ahdasta kääntyä niin eipä tunnu poikaa haittaavan, päin vastoin! Kun saan pojan käännettyä takas selälteen niin menee kaks sekunttia ja taas ollaan toisin päin :headwall: Vaihda siinä sitten vaippaa joo.. Ja kaiken huipuks poika vaan nauraa kun mä koitan saada hänet pysymään selälteen. Välillä tuntuu siltä et Lucas ihan tahalteen tekee äiskälle kiusaa.. :kieh:
 
Heissuli!

Mimmi-78:Kiva, että teillä on kitinä helpottanut! =) Meilläkin alkaa olla nyt jo hieman helpompaa... En vielä kovin kuitenkaan uskalla hehkuttaa, mutta tuntuisi helpottaneen. Kyllähän se neiti viikon pitikin äitiä melko lujilla :kieh: Enää viikko, niin saadaan se isukkikin takaisin kotiin =)

Maissisoseen olen tehnyt myös itse kaupan pakastemaissista. Tehosekoittimella pyöräytän soseeksi ja kyllä sinne vähän niitä kuoren palasia jää, mutta meillä eivät ole menoa haitanneet. Hyvin menee alas :p Jos oikein "isoja" palasia on, niin otan ne kyllä sitten lusikalla pois. Seuraavaksi pitäiskin sitten ottaa kukkakaali kokeiluun...

Liinos:Meidän tyttönen on vasta keksinyt varpaiden olemassaolon ja niitä on nyt kiva tavoitella hoitopöydällä ollessa. Vielä meillä ei pyöritä mahalleen, kyljelleen kyllä, joten melko helposti sujuu vielä vaipanvaihdot :D Kovasti kyllä monottaa äitiä mahaan välillä...

Vitsit, kun menee Emilian massu kovalle noista kiinteistä :/ Luumua olen kyllä nyt taas sille antanut, mutta tulosta ei vielä ole tuottanut. Pari päivää on nyt ähissyt ja yrittänyt, tuloksena vain pari vauhtiviivaa... Lisää luumua nyt toistaiseksi, kai...

Tiistaina oliskin sitten se lääkärineuvola. Kiva nähdä paljonko on tyttö kasvanut, kun painoa tuntuu ainakin tulleen ihan kivasti muutaman viikon aikana :)

Varaan huomenna ajan kampaajalle. Kiva saada uusi väri ja malli hiuksiin! Ja tulee kyllä todellakin tarpeeseen... :whistle:

W & Emilia :heart:
 
Ukkis pikana
Mekin aloitettiin vihdoin vauvauinti =) Eevi oli kun vanha tekijä ja nautti silminnähden touhusta :D Ei itkun tirahdustakaan koko uikkireissulla. Käydään nyt jonkun aikaa tytön kans yksin uimassa harjoittelemassa touhua, ja sitten siirrytään sisaruinti-ryhmään niin pojukin pääsee taas uimaan. Mein poju aikanaan kans tykästyi uimiseen silminnähden ja käytiinkin viime toukokuulle asti uimassa.

Eipäs tässä kummempia, soseet alkaa pikkuhiljaa tytölle maistua =) vasta ollaan hedelmäsosetta ja banaania maisteltu mutta hyvin näyttää maistuvan alkukangertelujen jälkeen. Pitäis vaan saada kasvissoseetkin maistumaan, kohta on pakko alkaa niitäkin maistelemaan.

Enää neljä päivää reissuun lähtöön :D Huomenna alkaa pyykki-ja pakkausrumba. Pitää miettiä miten saada viikon vaatteet koko porukalle mahtumaan yhteen matkalaukkuun ja toiseen sit penskojen viihdytystavarat ja likan vellit yms. :whistle: Ei viitsis hirveätä määrää tavaraa ottaa, mut onneks hotellilla on itsepalvelupesula niin vaatemäärän ei tartte suuri olla.

No juu, mukavaa alkavaa viikkoa =)

Ukkis ja Eevi
 
Pikaisesti kuulumisia.

Elsa alkoi just äsken oikein urakalla kääntyä vatsalleen, kun istun tässä sen vieressä. Oli ensin aivan hämmästynyt ilme ja sitten leveä hymy, kun Elsa itse tajusi, että voi näin liikkua :D

Kyllä nyt on mukavaa kun sataa lunta, tänään jo kaksi tuntia taloyhtiön lumitöitä takana, huoh! Ei olisi ehkä sittenkään pitänyt toivoa sitä lunta tälle viikkoa, heh.

No nyt täytynee mennä keitteleen tytsille iltapuurot.
 
Kiitos kaikille maissiohjeista! Niitä kuoria vähän mietinkin, mutta nypin sitten vaikka pois jos jää liian isoja paloja.

Hansu, meillä on häät syyskuun alussa. Ollaan kaikki isommat jutut jo varailtu, mutta koristelut sun muut on vasta mietinnässä. Eiköhän sieltä messuilta saa kivasti vinkkejä! Mulla on jo puku ja kenkiäkin oon tilaamassa piakkoin. Kiva, kun sulla on henkilökohtainen kokki! :D Saa juuri sellaiset ruuat kuin itse haluaa. :)


Ärsyttää, kun mun äiti ottaa ihme paineita siitä, ettei mein poika syö vieläkään kiinteitä kunnolla - ja nimenomaan perunaa!!! Hänen mielestään tästä tulee kohta jo ongelma. :snotty: No mä en vielä minään ongelmana asiaa pidä. Kysyn ens viikolla neuvolassa, mitä mieltä terkka on. Äsken annettiin nassikalle ekaa kertaa puuroa. Ajattelin kokeilla, jos se uppoaisi paremmin. Ja kyllä tuntuikin maistuvan paremmin, meni monta lusikallista. Eiköhän se tästä! :wave:
 
moi!

meillä ei soseet vieläkään oikein uppoa, kuningatar-sose tänään uppos jo vähän paremmin kuin muut on kelvanneet mutta kiirehän niiden oppimisella ei vielä ole.

Vaipanvaihto on täälläkin jo aika hauskaa puuhaa, käännytään heti mahalleen kun ollaan alustalla. Hoitopöytää en ole käyttänyt enää kuukauteen, nykyisin vaihdan yleensä lattialla vaipat.

hansu ja anna k. meidän pitäis kanssa mennä naimisiin kesäkuussa ja valmistelut on aika samalla viivalla teidän kanssa. Paikka sentään on jo varattu. Puku ja muut asusteet on kanssa valmiina mutta kaikki askartelu hommat on vielä aloittamatta..

Lumi on oppinut päristelemään ja se vasta hauskaa touhua onkin, kuola oikein lentää kun päästään kunnolla vauhtiin..

eeve ja päristelijä-lumi
 
Pikku vinkki vielä jos tulee se virhe teksti lukemaan niin kannattaa painaa ensin ylhäältä vihreää nuolta takaisin, sitten vihreää nuolta seuraava ja kun sitten kun tulee kysymys painike jossa ok tai peruuta niin painaa ok:ta ja tekstin pitäisi tulla näkyviin. Meidän koneella se on ainakin toiminut..
 
Hei kaikki! :wave:

Siitä on jo aikaa, kun tänne viimeksi kirjoitin! Enkä ole nytkään ehtinyt kunnnolla lukea teidän juttujanne! Joskus käynyt pikaiseen lukemassa! Toivotttavasti kaikilla menee hyvin ja suurempi murheita ei ole kenellekään tullut! :hug:

Täällä poika jokeltelee mielellään, juuri oppi kääntymään selältä vatsalle, kikattelee :heart: ja muutenkin käyttäytyy siivosti. Enemmän äksöniä tosin tarvitsee päivä päivältä! :)

Meillä mennään vielä maitolinjalla eli en ole vielä siirtynyt soseisiin! Tosin tänään maisteltiin ekaa kertaa pikkulusikallinen perunaa, joten siitä se lähtee. Huomenna mennään 5 kk neuvolaan katsomaan, mitä ollaan kasvettu. Veikkaan, että pituutta on nyt jotain 70 cm ja painoa yli 9 kg, joten mitään pieniä ei täällä olla! Kaksi flunssaa tosin ollaan käyty läpi, mutta niistäkin selvitty. Toisessa niistä lähti äänihuulten tulehduksen vuoksi äänikin, mutta onneksi meni ohi! Täällä harrastetaan sellaista ihanaa virkayskää :LOL: Äidin mielestä se on aika hauskan kuuloista!

nyt menen vielä lukemaan juttujanne! Hyvää illanjatkoja kaikille!! :wave:

Eloveena-70 ja pyörijäpörriäinen 5kk poika
 
Huomenta!

Liinos meillä on myös toi vaipanvaihto välillä aika taistelua. Alex tykkää myös kääntyä hoitopöydällä heti mahalleen jos ei käänny niin potkii ihan hirveesti ja vaippaa saa asetella pyllyn alle monta kertaa. Aina kun on saanut vaipan kohdilleen niin poika nostaa pepun ilmaan ja punkee itseään ylöspäin hoitopöydällä ja vaippa on ties missä.

Mä tein eilen sitä maissisosetta. Mielestäni sain siitä aika sileetä tehosekottimella. Vielä ei olla sitä maisteltu, ajattelin tänään antaa sitä perunan kanssa. Mun mielestä se maissisose maistui tosi hyvälle :p Jos perunakin uppoaisi sitten paremmin kun on maissia joukossa. Ei meilläkään pelkkä perunasose uppoa sitten millään enkä kyllä yhtään ihmettele eihän se maistu yhtään miltään en minäkään söisi tollasta vauvojen perunasosetta. Päärynä sen sijaan maistuu poitsulle hyvin muita hedelmiä ei olla vielä maisteltu. Kuinka monta uutta sosetta te olette aloittaneet viikossa?

Alex heräs tänään jo kuudelta. Se oli ihan yltä päältä pissassa niin oli pakko mennä vaihtamaan vaatteet ja vaippa. Tottakai Alex luuli että nyt on aamu kun vaatteita vaihdellaan. Joo Alex oli tosiaan sillon yhtenä yönä unohtanut herätä syömään kun söi vaan kolme kertaa nyt on taas parina viime yönä herännyt 1-2 h välein syömään eipä siinä paljon itse tarvitse nukkua no toivossa on hyvä elää että meillä joskus vielä nukutaan vähän pidempiäkin pätkiä.

On muuten ihanaa kun vihdoinkin tuli lunta. Tosin tänään ei varmaan tarvii vaunuttelemaan lähteä kun ei ainakaan meidän pihassa ole vielä tehty lumitöitä ja täällä meilläpäin ne tehdään muutenkin tosi huonosti.

Jep mut nyt täytyy mennä viihdyttämään tota poikaa.

Mimmi + Alex
 
Täälläkin ollaan jo katseltu seuravaa tuvaistuinta ja voitte uskoa miten ne on meikäläisen silmin kallistunut 14 vuodessa ;) No, turvallisuus on tärkeä ja meillä liikutaan autolla tosi paljon. Ollan vähän kallistttu Gracon cosmicin puoleen hm..
Matkarattaat ostettiin just kaverilta käytettynä, kun poika on jo niin painava kantaa, menevät pieneen tilaan autossakin. (nekin oli sattumalta gracot)

Kovasti on tarkkaavaisuus lisääntynyt ja meillä viihdytään jo paremmin pieniä hetkiä itsekseenkin lelujen kanssa. Hyppykiikku on nyt uusinta hauskaa. Muskarissa kävimme viimeviikolla ekakerran ja mukavasti viihdyimme molemmat. Vauvat olivat hirmu kiinnostuneita toisistaan :)

Tissillä ja gedelmäsoseilla mennään, mutta ajattelin kohta ostaa lihapitoisia ruokia, kun kasvis sose ei meillä maistu millään. Jokos muut on niillä aloitellut?

5 kk:den neuvol rokotuksineen perjantaina, moido :wave:
 
Iltatähti :wave: Meillä on esikoisella gracon cosmic ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Esikoinen on jo 3v.4kk ja mahtuu vielä ihan hyvin istumaan siinä ja painoa on jo reilu 17 kg. Ostettiin tuo istuin kun esikoine oli vähän yli vuoden ikäinen, hän mahtui siihen asti ihan hyvin olemaan siinä vauva kaukalossa. Kohta täytyy esikoiselle ostaa joku uusi istuin kun tää nuorempi sit siirtyy siihen gracoon. Meillä oli tuo istuin aluksi selkä menosuuntaan mut sit piti kääntää toiste päin kun pojan jalat eivät meinanneet mahtua olemaan. Mikä auto teillä on? Meillä on ford focus (farmari) ja meidän autoon ei aineskaan kaikki istuimet mahtuneet.
Aarolla rupeaa olemaan vähän sellaista että muualle ei voi nukahtaa - ainaskaan ilman huutoa - kuin tissille :headwall: Eihän siinä muuten mitä, mut kohta en uskalla lähteä kotoa mihinkään ettei poika oo mukana. Viimeks oli pitänyt iskälle sellasen huutokonsertin ettei oo tosikaan. Oli vaan kiukutellut sitä kun väsyttää ja ois pitäny olla se tissi :/ Tänään kun tultiin kaupasta kotia (automatka kestää n.15 min.) niin poika huuti puolet matkasta kun väsytti \|O Sit se vaan yhtäkkiä hiljeni ja oli unten mailla. Aaro kun ei syö tuttia :headwall: Kyllä se ois vaan hyvä välillä se tutti. Mut nyt pitää mennä,tuolla huudetaan henkilökuntaa :LOL:
 
meillä on kans aamut aikaistunu, puol 9 noustaan ylös aikaisemman 10.30 sijaan. eilen oli päikkäritkin vähissä, tyttö touhus vaan iloisena. muskari alkoi eilen, oli ihan kivaa, vähän laimeeta ku ei tunnettu toisiamme tai osattu niitä lauluja mut mukavalta vaikutti porukka kuitenkin.

tää on mahtava ikä seurata, ku kehitys on nyt niin nopeeta.eilen tyttö teki juksun isälle, isä vaihtoi vaippaa ja tyttö oli hissukseen, pesun jälkeen just ennen ku uus vaippa oli kiinnitetty reväytti haarat auki ja otti varpaista kiinni ja pissas kaarella pöydälle. ihan paineella että bodykin meni vaihtoon :LOL: ja neiti kuikuili iloisena... nyt on taas kiekuminen ja kiljunta jäänyt ja matalat vokaalit ja konsonantit tullu uudelleen, ja juttelu lisääntyny, oli vähän aikaa hiljaisempaa.

tänään varmaan aloitetaan kukkakaali porkkanan ja perunan kaveriksi.
 
Hei pitkästä aikaa.... Olen käynyt aina lukemassa mutta jostakin syystä ei ole saanut aikaiseksi kirjoitella kuulumisia :ashamed: (kun ei muka tapahdu mitään uutta)

Lauantaina oltiin Aatun kanssa ensimmäistä kertaa vauvauinnissa ja täytyy sanoa että pitkästä aikaa oli IHANAA.... Mies oli mukana apuna ja tuntui että kahdestaan tai siis kolmestaan liikkellä oleminen oli ihan parisuhdeterapiaa =) . Aatu oli vedessä kuin kotonaa eikä "sukeltamisesta" pelästynyt ollenkaan. Sukeltaminenhan tässä vaiheessa on veden kasvoille kaataamista. Puolituntinen meni nopsaan ja saunassa sitten tissuteltiin... sekin oli niin herttaista.

Eilen oli sitten 5 kk nla ja painoa ei ollut tässä joulun aikaan tullut kuin 105g lisää... ei ollut Aatulle jouluruoat maistuneet ;) . Pituutta oli tällä kertaa 66.2 cm. Siis pieni notkahdus käyrässä, mutta on kuulemma rintalapselle yleistä jossakin vaiheessa. Rokotuskin saatiin suhtkoht kivuttomasti. Aatu tuskin huomasi pistämistä. Ensimmäinen lapsi meillä joka ei huuda kurkkusuorana pistettäessä \|O .

Ruokia on maisteltu. Riisipuuroa olen tehnyt riisihiutaleista. Se Aatulle maistuu hyvin kun sekoittaa siihen päärynää. Tänään aloitettiin aamu peruna-parsakaalilla ja se on aiheuttanut lievää pepun pärinää jo heti ensimmäisten tuntien aikana. Meillä ollaan tähän asti maisteltu lähinnä hedelmiä ja tuota riisiä vellinä ja puurona. Maissi ei oikein maistu Aatulle, joten siitä on luovuttu. Hedelmistä päärynä, persikka, banaani ja luumu ovat olleet kokeilulistalla, samoin ananas ja mango vähäisissä määrin. Porkkanaa on nyt syöty vähemmän kun on kokeiltu muuta. Ajattelin huonosta painonnoususta huolimatta vielä jatkaa vain kahdella aterialla l. aamu-ja ilta-aterialla. Kun kokemusta on siitä, että maidon tulo muuten vähenee. Yöllä(21-7( 8 ) onneksi syödään vielä kahdesti (puoli3 ja n.6)

Kolmen äiti75 ja Aatu tänään 5kk<br><br>
 
moi,minäkin aattelin nyt sit ees jotain kirjottaa kun ei saanu aikaiseksi kun käydä joskus lueskelees muitten kirjotuksia.lara on nyt 5kk ja on kääntynyt 4kk ikäisenä selältä vatsalle ,mut nyt ei oo edistystä tullu.muuten on tyytyväinen mut lattialla olo tympii selvästi sen takia kun ei pääse lelujen perään.kuinkas muitten yöt menee?meillä heräillään kerran tai kaks.onko kukaan alottanut antamaan vielä soseita jossa on lihaa?meillä syödään peruna/porkkana sosetta ja puuroa.kuinkas päiväunet muilla? tällästä tällä kertaa nyt täytyy käydä kattoos neitiä 2v kun ei tahdo päikkäriänsä ottaa...

mirella79 ja Lara 5kk :wave:
 
Moi!

Täällä kans väsyttää. \|O Takana pari huonosti nukuttua yötä. Toissa yönä Minsku heräsi syömään 2,4,6 ja 8:lta noustiin, kun koululaiset piti laittaa kouluun. Ja mä olin tietty niin väsyny yöllä, että joka kerta, kun tytti alkoi imemään, nukahdin saman tien tissi tytin suussa. Joten kun taas neidin tuli nälkä, tuntui että olin imettänyt koko aika siitä asti, ku olin edellisen kerran heränny. Samana yönä (ennen kuin aloin nukkua) piti vielä pumpatakin, kun maitoa tuli niin, että joka paikka oli märkänä. Olin just päässyt sänkyyn, kun tytti alkoi kitistä. Tutilla sain hänet nukkumaan sinne kahteen asti. Eli en ollut pahemmin nukkunut ennen ekaa syöttöä. Yöt on levottomampia nyt, kun Minsku saa kiinteitä ja illalla maissivellin ennen nukkumaan menoa. Ajattelin, että velli pidentäisi unta eikä tarvitsisi syöttää niin usein. Täytyy muutaman viikon kuluttua antaa iltaisin puuroa, josko se parantaisi yöunta.

Kiitos maissisoseen ohjeen kertojalle. Tein eilen sitä ja siitä tuli hyvää. Annoin maissin kanssa bataattia ja ekan kerran hieman perunaa. Tuntui tytille maistuvan, oli sen verran makeaa tuo maissi. Tein loppukesästä pakkaseen luumusosetta meidän omista luumuista. Olen nyt joutunut antamaan sitä, kun tytin masu meni ihan kovaksi. Sunnuntaina pukerrettiin kakkaa koko päivä ja pikku kikkanoita sai vain aikaiseksi. Nyt on luumu auttanut. :D Harmin paikka, että jouduimme "tappamaan" puun (=mies kuori varresta pinnan pois syksyllä, jotta puun juuri kuolisi myös. Ja se kaadetaan keväällä.). Se on keskellä terassia ja ens kesänä teemme (ehkä) katoksen terassin päälle eikä puu voi olla siinä. Sitä paitsi joku oli istuttanut sen aikoinaan liian lähelle taloa. Siinä oli vaan aivan mielettömän hyvät hedelmät.

Meillä on myöskin vauvauinti hallin kiinni ollessa lauantai-iltana. Eli siellä ovat vain vauvauimarit paikalla. Joulutauon jälkeen Minsku olikin innolla mukana uimassa. Tavoitteli jo leluja ja muutama hymykin tuli. Eikä hän ole enää niin jännittynyt. Hän uskalsi jopa läiskytellä vettä. =) :heart:

Mekin laitettiin hyppykiikku. Meillä on myöskin Emman kiikku. Se on vähän iso neidille. Jos laittaa kädet niistä käsiaukoista, ne sojottaa ylös, kun reuna tulee niin ylös kainaloon. Mutta kyllä Minsku siinä tykkää hyppiä ja pyöriä. On varmaan kiva olla pystyasennossa.

Mä päätin, että laihis alkaa tänään. Katselen tässä muutaman viikon, miten se lähtee käyntiin itsekseen. Ja jos tuntuu olevan ongelmia, liityn painonvartioihin tai keventäjiin. Liikkuakin täytyy enemmän. Mulla vaan tulee lantio niin kipeäksi kävelystä. Se ei ole vielä palautunut raskaudesta Mä tykkään kävelemisestä ja kävelisin mielelläni pitkiä matkoja, mutta kun se sattuu. :/ Täytyis mennä fysioterapiaan, kun vaan saisin aikaiseksi.

Ai ihanaa. :p Mulla on huomenna aika täydelliseen kasvohoitoon. Sain sen joululahjaksi mieheltäni. :heart: En ole ikinä ollutkaan kasvohoidossa. Taitaa sattua ainakin aluksi, kun nipistellään mustapäitä. Mutta se hieronta on varmaankin taivaallista.

:wave: Heips!

Maxine ja Minja 4kk3vk<br><br>
 

Yhteistyössä