**ELOVAUVAT 2006**

Heippa! Olen entinen lumihiutale. Sain vihdoinkin aikaiseksi rekisteröityä =)
Meillä syödään nyt ne "pyydetyt" 5 annosta /pvä. 2 puuroannosta ja välipalaksi hedelmä- tai marjasosetta. Kaksi kertaa jo lihaakin. Ensi viikolla taidan tehdä kalasosetta :p . Eikös kalaruoka kasvata! :LOL: Päivällä tisutellaan kolmisen kertaa ja lisäksi tuttelia pari kertaa pullosta.

Neiti ryömii pitkin taloa ja on todella aurinkoinen pakkaus B) Ihanaa kyläillä tuollaisen ilopillerin kanssa.

Nyt on siirrytty kaksiin pidempiin päikkäreihin. Ekat 1,5 tuntia ja toiset jopa 3 tuntia. Ulkona on nyt nukkunut pitkät unet. Iltasella 21 jälkeen nukkumaan, kerran syödään tissistä tai pullosta yöllä ja aamulla puoli kahdeksan ylös.

Mukavia ulkoilukelejä kaikille :wave:

-mamisku ja neiti 7kk
 
Hyvää viikonalkua kaikille!

Ronjalla olikin tapahtumarikas viikonloppu. Lauantaina oltiin vauvauinnissa ja Ronja oli aivan tohkeissaan. Nauroi ääneen ja hihkui kokoajan :D ainahan tyttö on uimisesta tykänny, mut nyt oli aivan täpinässä. Saunassakin innostui juttelemaan toiselle saman ikäiselle tytölle.

La-su välisenä yönä Ronja sitten otti ja peruutti alas sängystä :ashamed: :eek: onneksi tippui jalat edellä. En ole eläessäni varmaan säikähtäny niin hirveesti :ashamed: Mies oli yöllä töissä ja oli kyllä kasannu hirveen peitto ja tyyny vallin sängyn reunalle, mut siitä tuo oli menny kumminkin yli tai ali. Mut onneksi tosiaan Ronja oli tippunu jalat edellä ja otsassa oli vaan pieni punanen läntti, kun oli lattiaan kolahtanu. Ronja kuitenkin rauhottu tosi nopeesti sylissä ja pidin kylmässä vedettä kasteltua pyyhettä otsan päällä. Parissa minuutissa tyttö oli taas oma itsensä eikä enää muistanu että mikään hätä oli ollukaan. Minä en kyllä rauhottunu yhtä nopeesti :( No meidän sänky siirty samantien kiinni seinään. Aamulla ei otsassa näkyny enää mitään ja tyttö oli ihan oma itsensä joten säikähdyksellä selvittiin. Onneksi Ronja ei vielä osaa ryömiä eteenpäin niin ei pää edellä tippunu.

Sunnuntaina Ronja pääsikin sitten ekaa kertaa ratsastamaan. On se aikasemmin istunu tallissa hevosen selässä, mut nyt mä otin sen mun syliin satulan eteen istumaan ja mies talutteli meitä pihalla. Ronja oli aivan innoissaan ja hihkui ja nauroi ääneen :heart: muistaiskohan tuo vielä että tollasta liikehdintää tuntu aina sillon kun oli vielä masussa :D

Puuron syönnistä sen verran että Ronjalle rupes kaurapuuro maistumaan tosi hyvin kun ruvettiin tekemään se veden sijasta korvikkeeseen. Taitaa puuro maistua nykyisin melkein paremmin ku kasvissoseet :p

Minkäs te muut ootte päässy flunssasta eroon? Mä oon ihan vetopoissa itse ja tuntuu että Ronja edelleenkin väsyy tosi nopeesti touhutessaan. Mun mielestä Ronja on ruvennu nyt taas nukkumaan enemmän päikkäreitä, et oiskohan tuo vielä flunssan jälki seuraumuksia vai johtuukohan tuosta hirveästä touhottamisesta mitä tyttö pitää koko hereillä olo ajan.

Hennille :hug: toivottavasti ei te yhtä kipeää kaikkien hampaiden kanssa. Ronjalla ei ole vieläkään yhtään hammasta, vaikka mun mielestä se yksi on pullottanu ikenessä kohta jo kuukauden.

Voimia myös kaikille syömälakkolaisten kanssa :wave:
 
Heissan!

Eevi on tänään tasan 6kk :D :heart: Ja neuvolassakin käytiin tänään. Tuoreet mitat ovat; pituus 67cm ja painoa tasan 7kg =) Hienosti kasvaa, pituus otti noususuhdanteen mut paino menee tasaisesti edelleen -10%käyrää, joka on vakiintunut Eevin käyräksi ;) Pipo tais olla 42,5cm.

Huomenna kimpsut ja kampsut kasaan ja auton nokka kohti Kolia ja Pohjois-Karjalaa :D Pidennetty viikonloppu vietellään siellä, toivottavasti vaan ilmat olis mukavat ulkoiluun.

Eipä siis muuta kun mukavaa viikon jatkoa, mie palailen asialle vasta ens viikolla ;)

Ukkis ja Eevikäinen =)
 
Heffalump ja ronja onneksi ei neidille käyny mitään. Olen itse miettinyt koska mahtaa vahinko sattua. Meillä kun on käynyt niin että neiti on ruvennut nukkumaan meidän sängyssä yölläkin. Syömis ongelmien takia kun se nälkä on yöllä koko ajan ja maitoa kun ei tule kerralla tarpeeksi niin vajaan tunnin välein syödään. Noora ei syö tuttipullosta ja korvike syljetään ulos...en tiedä mikä siihenkin auttaisi, mutta ei sitä pysty väkisin juottamaan. Meidän kohdalla on käyny niin että jos vauva on ylikiltti ja rauhallinen vauvana niin nyt se antaa tulla kyllä oikein tuplaten takas sen vauva ajan. Aivan ihana hän on vieläkin ja kiltti, mutta omaa tahtoa on kyllä vaikka muille jakaa =)

Meillä on huomenna ylimääräinen neuvola nooran painon takia. Halusin et se punnitaan ja katsotaan onko painoa pudonnu kun on ollu kohta 2 kuukautta syömättä kiinteitä(tai menee muutama lusikallinen päivässä). Saas katsoa mitä vaaka näyttää....oikein pelottaa.....

Heidi ja Noora 7kk
 
Huomasin muuten että monella on ollut 7 kk neuvola. Onko teillä joka kuukausi neuvola? Meillä 6kk:n jälkeen on seuraava neuvola vasta 8kk ja sen jälkeen 10kk ja sit 1.v. neuvola. Onko meillä ainoa paikkakunta mis on näin huono käytäntö?
 
Liinos pikaisesti
Henni83: meillä on myös neuvolakäynnit 6kk, 8kk, 10kk ja 1v. Ja toi 10kk neuvola on vaan esikoisille. Me saatiin pojan 7kk mitat kun oli lääkärikäynti just sopivaan aikaan.
 
On aikaa ku viimeksi oon tänne raapustanu kuulumisia. Pikasesti lueskelin muitten kuulumisia ja onnex sitä muuallakin jo liikutaan =) Meillä pimatsu kontaa jo kovaa vauhtia ja seisoo tukea vasten. Sitterissä on aivan turha pitää enään.........isompien perässä mennään jo kovasti.
Meillä olis kans seuraava neuvola käynti nyt 8 kk..pitäs muistaa varata se aika. Ja eka hammaslääkäri käynti olisi samalla reissulla, eli ennen neuvolaan menoa.
 
Petra melkein tippui aamulla sängystä!! Mies oli lähtenyt töihin, eikä ollut laittanut tyynyä patjan alle. Petra oli kieriny aivan sängyn laidalle, ku avasin silmät..Säikähdin todella! Onneksi oli sen verran peittoa edessä, et ei kerenny tippua lattialle asti. Meillä on iso jenkkisänky, joten pudotus olisi ollut aika korkealta.

Eilen aamulla yritettiin syödä taas kaurapuuroa. Eipä sitä paljon mennyt, ja heti otti pientä massuun. Tänä aamuna oli ihan vihreää kakkaa ja yöllä kitisi ja väänteli unissaankin. Herättiinki kai 5 kertaa.

Meillä ei oo 7kk neuvolaa. Mut selvästi on kyl kasvettu.

Päivitin profiilin...
Uusia ilmeitä on opittu kovasti. Uusi juttu on näyttää kieltä kaikille :LOL: <br><br>
 
henni83 meillä neuvolat myös samalla lailla. Lääkäri neuvoloita meillä on vain kaksi eli 2kk ikäisenä ja 8 kk ikäisenä.

Lumin 6 kk mitat painoa 7730 g, pituutta 67 cm ja pipo oli 44.5. Paino käyrä oli lievään laskuun lähtenyt, toiset menee tasaisesti.. No meillä ei vielä olla lihaa syöty, eilen vasta ekan kerran possua maistettiin. Ehkä se paino sitten jatkaa tasaista kertymistään kun aletaan kunnon sapuskat :D .

Meillä ei aamupuuro taas ole pariin päivään ollenkaan maittanut, viikon verran popsikin sitä jo oikein hyvin. Eilen ei maittanut iltapuurokaan vaikka yleensä sitä on vedellyt hyvällä halulla.

Kaksi viime yötä Lumi on heräillyt vähän väliä ja känissyt ja kitissyt, pari viikkoa nukkui tosi hyvin. Meni 8-10 välillä nukkumaan. Heräsi aamuyöllä kerran syömään ja sit noustiin puol 8 ylös.

Tyttö lattialla pääse jo mönkimällä eteenpäin. Jos jotain oikein himoittavaa lattialla on niin sen luo kyllä päästään. Kissat on mitä ihanimpi ja jos ne vaan lattialla sattuvat nukkumaan niin kyllä ollaan heti niiden turkissa kiinni :kieh: onneksi ovat niin kilttejä että antaa ihan retuttaa itteänsä, toinen lähtee kyllä karkuun mutta toinen alkaa vaan kehräämään..

no joo täytyy varmaan siirtyä kotihommien pariin kun tyty on päikkäreillä :wave:
 
Heippa kaikille! pakko hehkuttaa nyt täällä kun meidän poika on vihdoin alkanut oikein syömään kiinteitä! Se alkoi mummolassa viime viikolla, ensin meni 2 ateriaa päivässä, sitten 3 ja nyt näyttäisi menvän jo neljäkin, herralla on ruokahalut heränneet :D Äiti on toisaalta iloinen mutta toisaalta nyt on tissi sitten vähemmällä, nyyh... onneksi tankkaa vieläkin 3 kertaa yössä niin ai tarvi pohtia saako tarpeeksi maitoa päivän aikana, meillä kun on ruokajuomana vesi ja tissiä ei välttämättä jaksa heti ruuan päälle. Siitä vedestä puheenollen kävi pelottava juttu tänä aamuna; annoin Aarolle aamupuuron jälkeen vettä, hän hörppii mukin reunalta, niin muki oli täynnä ja hän työnsikin sitten nenänsäkin veteen ja imaisi, niin veti tietysti vettä hengitystiet täyteen! kyllä siinä pelästyi molemmat kun henki ei kulkenut hetkeen ollenkaan (kummallakaan) mutta parin sekunnin itkun jälkeen jatkettiin veden juontia ja äiti vahti tarkkaan ettei nenu enää ulottunut veteen. Huhhuijaa... :(
 
Hei vaan!

Olipas kiva lukea teidänkin kuulumisia Rica =) Kuinkas siellä odotus etenee?

Heffalump: Onneksi ei käynyt Ronjalle pahemmin! Silloin kun imetin niin yleensä jätin Emilian aamuyöstä viereen nukkumaan, mutta vedin aina silloin pinnasängyn omaan sänkyyn kiinni, ettei vaan pääsisi putoamaan. Nyt tuo tyttö on kyllä ihan mahdoton pyörimään unissaan, niin en kyllä enää varmasti uskaltaisi nukuttaa vieressä :\| Mutta pullosta kun syö, niin omaan sänkyyn menee sen jälkeen sitten unia jatkamaan -jos jatkaa :kieh:

Meillä on nyt siirrytty kaksiin päiväuniin :eek: Ei tuota pikkuista enää saa nukkumaan aamupäivällä. Herää heti kun laskee sylistä sängylle, vaikka näyttäisikin nukkuvan. Itelle taitaa vaan olla vaikeimpia nämä muutokset rytmissä :snotty: Äiti ei tahdo sopeutua muutoksiin... :LOL:

Päksy75:Kylläpäs teillä siellä mennään jo lujaa! Hurjaa on kyllä tämä kehitys näillä alle vuoden ikäisillä :eek: Kohtahan nämä meidän vauvat jo kävelee :D

Tänään on ruoka maistunut Emilialle ihan hurjan hyvin. Aamullakin söi puuroa jopa 1dl :eek: Kakka oli hieman vihertävää ja limaista, jonka uskon johtuneen riisistä. Eikä Emilia siitä edes tykkää. Saapa nähdä olisiko tämä kaikki syömälakkoilu ja kiukuttelu voinut johtua vain tuosta riisistä :whistle: Täytyy jättää se pois.

Nyt taidettiin vaunuissa herätä, voi :headwall: Hyvää päivänjatkoa kaikille!

W & Emilia
 
Moi!

Teillä aika monella tuntuu vauvat nukkuvan vaan kaksia päikkäreitä. Meillä se ei onnistu. Eilen yritin. Aamupäivä meni ihan hienosti, herättiin klo 7. Lounaan annoin jo vähän jälkeen kymmenen ja vähän ennen yhtätöistä lähdettiin pihalle. Alex nukkui 1 1/2h päikkärit. Iltapäivällä ei sit suostunut nukkumaan kun 1/2h eli ilta oli yhtä rutinaa :headwall: Yritin laittaa vielä myöhemmin uudestaan nukkumaan mutta Alex oli päättänyt että ei nuku enempää. Alex on iltaisin tosi väsynyt parina iltana on pitänyt laittaa nukkumaan jo klo 19.30, päikkäreitä kun Alex ei nuku kuin max 3 h. Mä en tajua miten te jotkut saatte lapsenne nukkumaan 2-3h päikkäreitä ja vielä kahdet. Meillä on yli tunnin unet ihan luksusta. Kovilla pakkasilla saattoi tosin nukkua kolmekin tuntia, mutta kerran päivässä. Alex sais vähän enemmän nukkua päivällä ettei noi illat olis niin mahdotonta kitinää.

Meillä on nyt parina aamuna nousut ylös vasta klo 7, toivottavasti jäisi tavaksi klo 6 on liian aikaisin mulle. On kyllä ihana herätä siihen kun pinnasängystä alkaa kuulua pärinä ja Alex kurkkii pinnasuojien takaa että onko äiskä siinä vieressä. Meillä Alexin sänky on meidän sängyssä kiinni. Minäkään en enää uskaltaisi jättää Alexia meidän viereen nukkumaan on jo sen verran kova möyrimään.

Yösyötöistä ollaan muuten päästy eroon mutta klo 5 annan Alexille pullosta korviketta kun toi iltapuurokin syödään jo klo 19. Muuten yöllä heräillään x monta. Pitäis varmaan ruveta nukkumaan korvatulpat korvissa kun mä herään joka ikiseen Alexin inahdukseen ja muutenkin useamman kerran saa kääntää ja tassutella. Mä kun niin toivoin että noi yöt olis rauhoittunut yösyömisen loputtua mutta ei sit näemmä :headwall: . Kai sitten on luovuttava toivosta että meillä joskus nukuttaisiin kokonaisia öitä :'(

Mä olen lopettanut imetyksenkin jo melkein kokonaan, muutaman kerran päivässä saa vielä tissiä. Korvike maistuu Alexille jo tosi hyvin ja ruuan päälle juo 80-100ml. Soseet maistuu aika mukavasti välillä tosin joutu "kikkailemaan" että saa pojan syömään. Iltapuuron kanssa on isoimmat vaikeudet kun Alex on yleensä niin väsynyt jo siinä vaiheessa ettei syömisestä tahdo tulla mitään.

Mä menen nyt keittelemään Alexille riisistä ja kanasta uutta sosetta kun se vielä nukkuu.

Mimmi + Alex
 
Noista kaksista päikkäreistä: Meillä haetaan kaksien päikkäreiden rytmiä... Jos nukutaan kahdet 1,5h unet niin ei tarvita kolmansia. Mutta eilen (ja niin näyttää käyvän tänäänkin) neiti nukkui niin lyhyet toiset unet, vain puoli tuntia, että nukahti/ väkisin 17-18 aikaan vielä kolmansille päikkäreille.

Iltaisin väsymyksen takia on puuron syönti melko sotkuista, kun neiti laittaa ensin sormet suuhunsa ja sitten hieroo puuroisilla sormilla silmiään, korviaan ja hiuksiaan...

Nyt täytyy jatkaa kotihommia :wave:
 
Heffalump- hui Ronjaa! Onneksi ei sattunut. Meilläkin Riina nukkuu meidän välissä ja pyörii ja hyörii kovasti. Onneksi meidän koira nukkuu myös sängyssä Riinan "jaloissa" niin ei neidin pitäisi päästä putoamaan... Ahdasta tosin tuppaa olemaan.

Käytiin tänään lääkärillä tuon Riinan ihottuman takia. Saatiin lähete verikokeisiin... kurjaa kun en haluasi pientä viedä pisteltäväksi... Ja kun verikokeiden tuloksetkin on vähän niin ja näin ilmeisesti... Kai se mentävä on. Lääkäri oli kyllä vähän sitä mieltä, että tuskin on ruoka-allergiaa vaan ihan vaan atooppista ihottumaa jota pakkanen pahentaa. No nyt rasvaillaan sitten vielä entistä tehokkaammin.

Kakka asiaa! Mielenkiintoista.... Elikä kuinka usein teidän vauvoilla toimii vatsa? Musta kun tuntuu että Riina ois koko ajan vääntämässä kakkaa ja saa aikaan vaan pienen kikkareen... :eek: Luumua kun ahkerasti syödään niin sitten tulee ns. kunnon kakka...

Päiväunista - meillä haetaan kyllä kanssa rytmin muutosta selkeesti. Tänään nukku aamusta 9-9.30 ekat unet ja nyt on pihalla nukkumassa ollut klo 13 lähtien eli 1,5h jo! :eek: . Ja tuskin enää nukkuukaan enempää vaan menee sitten yö unille joskus 19 maissa/jälkeen. Joskus näin ja toisena päivänä saattaa nukkua neljätkin unet!

Lähdempä tästä herkuttelemaa pullalla :wave:

Emppu & Riina
 
Kyllä tuo Ronjan sängystä putoaminen tosiaan säikäytti. Nyt tosiaan on sänky seinässä kiinni, niin että Ronjan täytyy kiivetä mun yli jos alas haluaa. Pitäis varmaan opettaa tytsy nukahtamaan pinnikseen yö unillekin, mut oon niin laiska että helpompi on käännellä Ronjaa yöllä takas selälleen tai työntää tuttia suuhun kun on vieressä :ashamed:
Emppu meilläkin löytyy sängystä usein koira ja välillä kaksi kissaakin nukkumasta =) pikkasen on ahdasta välillä, kun kissat varsinkin änkeää aina mun jalkoihin nukkumaan.

Neuvolakäynneistä: meilläkän ei ole tuota 7kk neuvolaa, vaan 8kk on seuraava. Jatkosta en itseasiassa tiedä. Lääkärin tarkastukset on ollu 3kk ja nyt sit 8kk.

Kävin tänään gynekologilla kun on alavatsa ollu jo pidempään (viime vuoden puolelta) välillä kipee. Mitään vikaa ei löytäny, mutta totesi että taidan olla raskaana :whistle: :heart: Oli tarkotus nyt alotella yritystä ja jätin pillerit helmikuun puoli välissä pois mutta viikkoja ois ehkä 5-6 joten tammikuun lopussa olisi tärpänny, eli ei kauheen tehokkaita nuo pillerit :ashamed: Lääkäri halusi kuitenkin varmistaa raskaustestillä, kun ei siitä ultrasta niin selvästi näkyny, joten jännityksessä saa elää vielä jonkun aikaa.

Jotain muutakin oli mielessä, mut pää on tyhjä jälleen, joten palailen myöhemmin :ashamed:
 
Meillä tuo 7kk neuvola oli ylimääräinen,seuraillaan tuota Danielin kasvua vielä kun niin pienenä syntyi. En tiedä kuinka kauan siellä joudutaan ramppaamaan kerran kuussa..

Wilhelmiina,hyvin tämä odotus sujuu =) Nyt kun on nuo alkuraskauden yökkäilyt takana päin. Välillä en edes muista olevani raskaana kun päivät menee tietysti lasten kanssa. Välillä tuntuu ihmeelliseltä kun oikein sitä ajattelee ja tuntee vauvan potkuja,juurihan synnytin ja nyt masussa taas melskataan! :D

Heffalump,siis ihanaa jos olet raskaana! Milloin saat siitä tietää?

Rica ja Daniel
 
Moikka pitkästä aikaa.

Heffalump. Voi kun luin sun raskaudesta, tuli kaipuu, että minä kans. :) Mutta järjellä ajatellen, meillä on jo ihan riittävän monta pientä ihmettä. Ihanaa kuitenkin lukea toisten plussa-uutisista.

Viime viikolla oli Minjan 6kk neuvola. Pituus on 65,4 cm ja paino 6890g. Eli aika köykäinen neiti moneen potraan poikaan verrattuna. :D

Meitin neitillä ei ole vielä hampaan hammasta. Vaikka hammashygienisti tunsi ylhäällä hampaat ikenen läpi jo kuukausi sitten. Kaikkilla muksuilla on hampaat tulleet aika myöhään. Hampaiden harjaus on tosi kivaa Minjan mielestä. Oikein suu auki odottaa, että harja tulee suuhun. Tuntuu varmaan kivalta ikenissä.

Kiinteiden syöminen sujuu ihan hyvin. Aamulla ja illalla syödään puuroa hedelmä/marjasoseen kanssa. Päivällä kasvis-broilerisosetta. Yritän mahduttaa päivään yhden kasvisoseen, mutta tunnit ei tunnu riittävän. Porkkana ja maissi ovat poissa ruokalistalta. Maissista tuli maha kipeäksi ja pylly punaiseksi. Porkkanasta posket tulevat karheaksi ja punaiseksi. Vanhemmillakin lapsilla tuli porkkanasta ihottumaa poskiin vauvana, mutta nyt isompina voivat syödä sitä. Mun vatsa ei kestä raakaa porkkanaa.

Yöunille neiti menee klo 21.30-22 ja herää syömään klo 5. Siitä sitten jatketaan unia klo 8-9. Riippuu vähän siitä, miten paljon koululaiset mekkaloi ennen kouluun lähtöä. Meilläkin pinnis on kiinni meidän sängyssä yöllä. Pinniksessä on pyörät, joten sen siirtäminen on helppoa.

Emppu. Minja kakkaa 1-3 kertaa päivässä. Parsakaali ja mustikka auttavat, jos masu on kovana. Porkkana kovetti masun.

Täytyy mennä. Kutsu kuuluu. :wave:

Maxine ja Minja
 
Hei!
Me ollaan oltu Topiaksen kans mummulassa evakossa eilis aamusta saakka, kun mies oksensi ja ripuloi ma-ti välisen yön. Kuumettakin on, eli ilmeisesti sitä noro-virusta! Piti äkkiä lähtä pois, ettei vaan Topiakseen tartu. Ei oo tarttunu, eikä varmaan enää tartukkaan, ku kuulemma menee 10-16 tuntia tartunnasta, että oireet alkaa. Säälittää vaan se, kun se yksin kotona on sairaana, kuulemma olo on kuin ois junan alle jääny. saa nähä kuinka kauan sitä pitää/saa olla täällä, että uskaltaa mennä kotiin. Täällä muistaakseni jollain oli ollu noro? miten vauva selvisi siitä? siinähän voi joutua tiputukseen, kun se on niin raju tauti.

rica kiva kuulla kuulumisia! on se varmasti hassua, että taas mahassa melskataan! =)

heffalump toivottavasti testi näyttää plussaa jos muutenkin ootte jo puuhastellu vauvaa ;) on kyllä vaan outoa, että vaikka pillereitä syö, ni raskaaksi tulee. mutta eihän ne ehkäisyt oikein ikinä oo 100% varmoja.
itsekin oon alkanu miettimään, että millon sen toisen toivois tulevan, mutta ei nyt ainakaan vielä tän vuoden puolella oo tarkotus.

meillä ei myöskään oo oikeesti 7kk neuvolaa, mutta kun Topiaksella on ollu paino laskussa oikeestaan koko ajan, ni siks saatiin 7kk tarkastuskin. ihan kivahan se on käydä siellä kerran kuukaudessa. ens viikolla onneuvola, mutta 7kk tulikin jo täyteen maanantaina! =) kyllä ne vaan nuo muksut kasvaa vauhdilla! kohta ne on jo vuoden :eek:

Topias nukkuu vielä kolmet päiväunet, eikä ainakaan vielä näytä että oltais siirtymässä kahtiin. yleensä nukkuu 1-2,5 tunnin mittaisia pätkiä ja yhteensä unta tulee 4-5 tuntia. nyt on nukkumassa viimeisiä unia ja kohta on nukkunu tunnin. tänään aamulla nukku 1,5 tuntia, joka on aika vakio ja päivällä 2,5 tuntia. mut joskus päivällä nukkuun lyhyemmin, mutta sitten illalla unet onkin taas pidemmät. yöunille mennään n. klo 20.30 ja aamulla herätään n. 6.30-7.00. yöllä edeelleen annan tissiä kerran, mutta yleensä kuitenkin herätään sen lisäks joitakin kertoja. viime yönä kerran.

miten muuten muut annatte maitoa ja sosetta? annatteko ensin maitoa vai sosetta ja onko siinä välissä taukoa? Jos Topias syö ensin sosetta, ni silloin ei yleensä tissi maistu ainakaan heti, eikä välttämättä oikein myöhemminkään. ja taas jos antaa tissiä ensin, ni sitten ei soseita jaksa syödä paljoo. mietin, että pitäiskö sitä sitten pitää aina jonkun verran väliä niiden kahden välillä?mut sit taas tuntuu, että kokoajan syödään.. ja monesti päivällinen on vaikee mahduttaa mukaan, kun se menee niin lähelle iltapalaa... kyllä on vaikeeta... muutenkin kun tuo syöminen on välillä niin huonoa sekä tissin, että soseen kanssa.

mitähän sitä vielä piti kirjoittaa...
niin onko muilla vauvat hirveitä pomppimaan? Topias on aivan hirveen kova pomppimaan, koko ajan pitäis pomppia seisaalteen ja muutenkin seistä (siis pitää pystyssä, ei vielä ite osaa seistä) pojalle on tullu aivan hirveet jalkavoimat, ku on pomppinu niin paljon =) saa nähä mikä urheilija siitä tulee, kun molemmat ollaan urheiltu paljon ja urheillaan vieläkin. paitsi ittellä on hiukan jääny vähemmälle nyttemmin :ashamed: tänään kyllä kävin hiihtämässä =)

mutta eikähän tässä ollu jo juttua tarpeeksi :whistle:
hauskaa iltaa kaikille! :wave:

tulin vielä lisäämään tosta kakka-asiasta Empulle. Topias kakkaa yleensä kerran tai kahesti päivässä, mutta joskus voi mennä joitakin päiviä, että ei kakkaa ollenkaan ja sitten sitä kakkaa punnerretaan useamman kerran päivässä. niinku maanantaina tuli 5 kertaa :eek: luumua täällä kans syödään kovaan kakkaan epäsäännöllisen säännöllisesti. joskus tosiaan voi tulla vaan sellasia pieniä palloja jos maha on kovalla. huh, olipas mielenkiintoista kakkatekstiä :whistle:

hansu & topias 7kk 2vrk :heart: <br><br>
 
Heini79
Tervehdys täältäkin, on vähän aika vierähtänyt, kun viimeksi olen kirjoitellut.

Meillä on poika yskässä ja mies flunssassa. Onneksi tuo yskä ei mitään pahaa ole eikä muita oireita ole ollut, mutta jos vielä viikonkin jatkuu, niin lääkärissä pitää käydä sitten varmuuden vuoksi näyttämässä.

Huomenna ollaan sitten sinne laivareissulle lähdössä. Innolla odotan jo seisovan pöydän antimia :p .

Viikonloppuna sunnuntaina oltiin Vammalan Ellivuoressa pulkkailemassa siskojeni perheiden kanssa. Oli kyllä todella ihana ulkoiluilma. Oskarikin pääsi muutaman kerran pulkalla alas isin tai äidin sylissä.

Oskari ei edelleenkään ryömi muuta kuin peruuttamalla. Ja ei niitä hampaitakaan vielä näy, ehkä parempi niin, kun pelkillä ikenilläkin osaa ilkeästi purra.

Jos kuvankin profiiliin vaihtaisi viikonlopulta.
 
Hansu joo meillä oli tuota noroa :kieh:. Oli ihan kauheeta kun vauva oksensi viimeiseksi vielä vihreät vatsanesteet ja tietty ensikertalaisäitinä olin aivan vauhkona ja itkukurkussa soitin (yritin kuulostaa hyvin rauhalliselta ja coolilta - varmaan onnistuin... not) terveysneuvontaan, josta sitten kerrottiin mitä varoa ja missä vaiheessa sairaalaan. Pariin ekaan tuntiin ei pysynyt pieninkään tilkka mitään sisällä, mutta sitten kun tuli ne vatsanesteet niin sen jälkeen sain sokerivettä hieman pysymään, sitten pikkusen mehua ja lopulta samana iltana vielä maitoa. Mutta siis oltiin kauhean huolissaan ja äiti hyvin vauhkona. Onneksi isi pysyi suht rauhallisena. Loppujen lopuksi ei tarvinnut mennä sairaalaan kun pissaa tuli koko ajan ainakin vähän ja kyyneleitä myös. Mutta kyllä jossain vaiheessa olimme jo lähes matkavalmiina lähdössä. Huh, tulipa selostus vaikkei pyydettykään - piti vissiin vaan purkaa.

Empulle kakoista... Meillä tulee saletisti niitä muovailuvahakikkareita jos ei olla syöty luumua, mutta sitten kun ollaan niin kakkaa tulee ainakin 2 kertaa päivässä, joskus 4 tai enemmänkin. Meillä poika tosin on kakannut koko ajan omasta mielestäni runsaasti paitsi kun aloitettiin kiinteet niin sillon tuli kerran 5 päivän tauko. Täytyy myöntää, että välillä vähennän luumua, jos on ollut kunnon "suolentyhjennyspäiviä".

En vielä uskalla onnitella Heffalumpia... mutta voi kun tulisi toivottu tulos!

Ymmärrän oikein hyvin tuota vauvakuumetta kun nyt on tuntunut vähän helpottavan tuo vauvan - tai ei enää niin vauvan - hoito. Olisi se aika ihanaa... Haikeena täällä haaveilen kun me ollaan miehen kanssa päätetty pitää ainakin parin vuoden tauko kun raskaus oli aika rankka ja myös tuo vauvanhoidon alku. sniff.

Tsemppiä kaikille raskaana olijoille ja parantumisia kipeille! :wave:
 
Iltaa!

Wilhelmiina: kiva, että otitte sen punaisen! On varmasti hauskan värinen. :)

Oon vielä koneella tähän aikaan, kun poika heräsi äsken pahasta unesta ja itki pitkään. Jaahas, vieläkin kuuluu nyyhkytystä. - noniin, painajainen tuli takaisin ja piti käydä antamassa vähän lohtutissiä, kun ei muu auttanut. :(

Heini79: mukavan kuuloinen pulkkailupäivä teillä! Ja suloinen reippailija profiilissa. =) Me ei vielä olla viety poitsua pulkkailemaan. Saa nähdä ehtiikökään enää tänä talvena; täällä kun sataa jo vettä. :/

Meilläkin oli norovirus viime viikonloppuna. :x Mies oli todella kipeä, mä pääsin vähemmällä ja oksensin vain viitisen kertaa. Hyvä näin, koska muuten en varmasti olisi jaksanut hoitaa vauvaa samalla. Poika ei onneksi sairastunut ollenkaan!!

Siirrettiin muuten jo pinnasängyn pohja alas. Napero kun on alkanut nousemaan matalia tasoja vasten, niin varmuuden vuoksi jo laskettiin pohjaa, vaikkei sängyssä olekaan keksinyt pinnoja vielä.

Nyt on kyllä mentävä nukkumaan, aamulla kun on aikainen herätys. :wave:

Jk. Kiva kuulla sinusta Rica! =) Ja varovaiset onnittelut jo Heffalumpille... ;) :flower: <br><br>
 
Huomenta kaikille....on tässä jo kukuttu puol 6 asti....

Käytiin eilen siellä neuvolan puntarilla ja painoa oli tullu 200g lisää eli 6970g ja 67cm pitkä. Pituus käyrä menee alaspäin vaan....mutta meillä syötiin eilen jopa 6 lusikallista vispipuuroa....eli edistystä. Jos neiti alkais taas pikkuhiljaa syömään. Yöllä saatiin nukkua pitkästäaikaa kunnolla.ei herätty kun 2 kertaa syömään.

Meni ihan kylmiä väreitä kun luin että toiset ovat alkaneet taas lisääntyä. Mulla on ollut hirveä vauvakuume koko ajan vaikka meidän neitikin aika pieni vielä on, mutta ei se pysy enää sylissä kun hetken ja taas on mentävä lattialle leikkimään. Olis niin kiva pidellä taas sellaista pienen pientä nyyttiä sylissä. Toivottavasti Heffalump tulos on positiivinen, jos kerran vauva olisi haluttu ja toivottu. varovaiset onnittelut täältäkin suunnalta

:heart: :hug: Ilmoittele kun tulee varmuus asiasta.... ja onnittelut muillekin äideille joilla on pieni asukki mahassa :heart:
 
emppu80:
meillekin sanoi allergialääkäri että atooppinen iho vaan ei vaikuta allergialta,verikokeessa neg tulokset mut altistin itse pikkuhiljaa ensin riisille ja myöhemmin tuttelille niin kummastakin paheni ihottumat. nyt ollaan ilman ja mäkään en käytä riisiä/maitoa. tuntuu jo viikossa olevan parempi iho,kevyempi rasvauskin riittää jo. aiemmin iho oli kova ja hilseilevä käsistä ja jaloista. myös yläselässä on vähän näppylää ollut. toivottavasti ei tuu muita allergioita. riisin saan altistaa 3kk päästä ja maidon vuoden iässä uudelleen. kelan tukia varten pitää käydä viel lääkäriaseman maitoaltistuksessa soijamaitoa varten...
 

Yhteistyössä