***ELOMASSUT VIIMEISEN KERRAN***

Tervehdys!
Onnea kaikille uusille vauvautuneille

Meillä on edelleen mennyt melko mukavasti, poju nukkuu öisin hyvin, ensin n. kuuden tunnin pätkän ja siihen vielä pari kolmen tunnin pätkää päälle.
Mutta maidon riittävyys on alkanut mietityttämään kovasti. Poju on ollut päivisin melko itkuinen, eikä oikein viihdy missään, vain tissillä on tyytyväinen. Tätä on nyt kestänyt jo muutaman päivän, joten en usko että kyseessä olisi enää tiheän imemisen vaihekaan....

Tähän asiaan liittyen haluaisinkin kysyä hieman neuvoa. Elikäs kuinka paljon annatte lisämaitoa rintaruokinnan lisäksi? Pitääkö ihan vaan koittaa, että kuinka paljon häneen uppoaa? Voiko vauvaa syöttää näin liikaa?
Sitten vielä kiinnostaisi, että jos vauva on täysin korvikkeella niin kuinka usein annatte maitoa?
Vaikuttaa melko hölmöiltä kysymyksiltä, mutta tämä ruoka-asia nyt todellakin vaivaa mieltäni kovasti!!
 
Ruusulainen Pikaiseen vastailen. Meillä tiheän imun kaudet on vaihtelevan pitkiä. Nyt oli 3 päivää. Esikolta ei oikein muista. Jos haluat täysimetykselä jatkaa niin koita vaan imettää ja imettää vaikka tuntuu ettei mikään riitä. Itse ainakin huomaan parin päivän päästä ,että maitomäärät lisääntyy ja vauva taas tyytyväisempi. Imetyksen jatkumisen kanntalta on juuri tuo imettäminen vaan niin tärkeää. Ei tietenkään nälässä tarvi pitää, mutta on päiviä jolloin tuntuu ettei mitään muuta voi tehdä kuin imettää.
 
Ilmoittaudun taas yhtenä kappaleena :headwall:
Kertokaa kuiten, mistä niitä suppareita oikein hankitaan??
Sanoin miehelle tänään, että mulla ei välttämättä pää kestä enää yhtään herätystä siten, että katon kelloa ja huomaan että -jahas, taas on aamu, eikä mitään tapahtunut. Oon tänään ollu ku persiille ammuttu karhu,,, murrrrr :(
41+2
 
Ruusulainen Musta vauvaa ei voi syöttää liikaa, kai hän puklaa liiat maidot sitten pois mitkä ei enää maistu. Tai alkaa pelaamaan pullon kans yms. puljaamaan:) Korjatkaa, jos olen väärässä. Ja kai sitä korviketta annetaan aina silloin, kun vauva on nälkäinen vai noudatetaanko siinä jotain aikataulua? Tyhmiä kyssäreitä varmaan mullakin... :ashamed:
 
Hellou!!

Onpa heittäny hiljasex tään palstan!! Taitaa loputkin alkaa olla synnyttämässä :D

Korvikkeesta, meillä kyllä mennään täysimetyksellä, mutta samalla lailla se vauva itkee ruokaa, sai se rintaa tai pulloa, ja kyllä sen rytmin oppii ite nopeesti tuntemaan! Ja tosiaan vauva kyllä työntää pulloo pois jos sillä ei oo nälkä, niiku tissinkin!! Ja korvikehan on tuhtimpaa tavaraa (käsittääkseni) ni syömis välit on varmaan pidempiä ku tissimaidolla. Meillä esikoinen sai 2kk jälkeen korviketta vaan (no öisin imetin, mut en päivällä), ja hyvin kasvo ja ei oo allergioita. Saa nähä kauanko nyt tissimaitoa riittää!!

Petipuuhat.. jaa.. meillä meni esikosta pari kk ennenku annoin alapäähän koskea.. sillon kursittiin miljoona tikkiä ja viimenen tikki meni liikaa :kieh: , huomas tietyissä asennoissa.. Nyt tuntuu et alapää paranee nopeempaa tahtii, mut vielä ei sinne tökitä millään.. pelottaa kuitenkin ku taas sain niitä tikkejä (viimesen jätti laittamatta, miun pyynnöstä!!) ja sit ku miut kursittiin tuolta sisältäkin umpeen, ku oli se hematooma, ni pelottaa et jos se vaikka hiertyy auki uudestaan tai koskee tai jotain :ashamed: .. oon tällänen herkkis noissa jutuissa.. Mutta aika näyttää millon päästään taas touhuilee, mut onhan onnex muitakin tapoja.. :whistle:

Jaa.. taas iski muistamattomuus..

Kohta pitää lähtee kauppaan hakee neitille tyttöjen bodeja, ku alkaa häiritsee ku joka toinen body on sininen :D Pitäähän tytöllä olla jotain punastakin!! Eikö??!!

palaan taas

äiti lpr ja neiti nöppönen 3vk 2pv
 

Ruusulainen:
Täällä myös ollaan välillä jatkuvasti rinnalla. Sain vähennettyä rinnalla roikkumista hieman antamalla tytölle tutin. Eli osa roikkumisesta johtui ihan vain hillittömästä imemistarpeesta. Kun poika on rinnalla, niin syökö hän jatkuvasti vai onko meininki tyyliin: imu-imu-imu-hengaillaaaaaan pitkään-imu-imu-hengailua...? Jos jälkimmäinen kuulostaa tutulta, niin koita antaa tutti. Muuten yrittäisin vielä antaa rintaa. Vasta jos ihan mahdottomaksi menee, niin sitten korviketta. Maidon määrä ei muuten pääse lisääntymään, jos vauva saa korviketta. Mutta tuskimpa vauva liikaa voi syödä? Siitä en huolehtisi. Meidän ahmatti puklaa ylimääräiset ulos, jos on liikaa ahminut.

Mahtuuko teille muille sormukset sormeen? Mä en saa vieläkään mahtumaan sormuksia sormeen ja olen jo ihan epätoivoinen. Pitääkö mun mennä suurennuttamaan sormukseni? En ole voinut käyttää sormuksia sitten toukokuun ja se surettaa. Turvotusta ei enää silmämääräisesti huomaa, mutta myös osa kengistä puristaa. Tosin kenkien puristaminen voi johtua myös siitä, että epäilen jalkapöydän laskeutuneen raskauden aikana. Onko teillä muilla enää turvotusta vai onko tämä nyt ihan pysyvä olotila? Synnytyksestä on nyt 2,5 viikkoa.

Marikki ja neiti
 
Turvotusta ei enää niin hirveesti oo, mutta läskiä kyllä.. eli ei mahu sormus sormeen täälläkään, vaikka yirtän kokeilla joka päivä.. ja kengät puristaa, mutta uskon että nekin mahtuu taas ku saa painoo pois. Ainakin näin meni esikoisen jälkeen!! Mie en suostu ostaa uusii kenkii, ku miulla on niin paljon noita vanhoja ihania, mitä on ikävä :D

Ristiäisistä ei meilläkään ruokaa tarjota, ehkä sitten jos pitkä matkalaiset olis vaan päivä reissulla, mutta kun ne on meillä yötä ni kotona syyää ja juhlissa vaan kahvitellaan!!

 
Juu, no läskiä on täälläkin vielä. Mullahan tuli painoa raskauden aikana huimat 20kg. Ehkä puristukset johtuu vain uudesta ihrakerroksesta. :kieh: Ei auta muuta kuin odottaa painon putoamista. Laihikselle en kuitenkaan ala vielä, koska paino oli ennen raskauttaa alipainon rajoilla ja imetyksen kannalta ylimääräinen vararavinto on hyvä juttu. Silti toivoisi, että omat housut mahtuisi jo jalkaan.
 
Heippa!

Meillä on tää tietokone ihan sekasin; kaks päivää oli taas ettei suostu käynnistyy sit eilen mies hokas, että käynnistyy, ku irrottaa käynnityksen ajaks näppiksen tosta kojeesta. :LOL: Eli nyt taas parin päivän nettipimennon jälkee taas maisemissa. :wave:

Onnea kaikille uusille elokuisille vauvoille!! :heart: :heart:

Ei taida olla enää montaa jäljellä. Koskahan me osataan tuonne vauvapuolelle siirtyä, siis koskahan ollaan tosiaan kaikki poksahdettu?
Moni oli pääsemässä tositoimiin. Tsempit! Ja tainnu osa niistä jo pienokaisensa jo saadakkin. :flower:

Neiti pitäny samaa vuorokausi rytmiä yllä jo melkein viikon. Nukahtaa illalla ysin aikaa, herää ekan kerran kahen aikaa ja toisen kerran viiden korvilla. Meinaa vaan joka aamu herätä kuuden aikoihin, mutta kun otan kainaloon ja vähän väliä tyrkkään tisun suuhun, niin nukahtaa uudestaan. =)

Hmm..mitähän mun piti viel kirjottaa...Ei muista enää. Palailen myöhemmin lukee tarkemmin kirjotuksianne. :wave:

HooÄs ja Pimatsu 3vko4vrk
 
huomenet!
Täällä oli kiva yö, vaavi nukkui jostain klo 20 tai 20.30 asti melkeen puol kahteen!!:) Sit herättiin neljän ja kuuden aikaan, sen jälkeen ei oikeen enää nukuttanut kun masu hänellä taas kipruili.:( nyt nukkunut jonkin aikaa, ähinää kuuluu kun koittaa kakata... mallasuute sai masua löysemmälle, onneksi, mut siltiki on melkoista kitinää ja itkua ja ähinää jos kakattaa... :/

Turvotus mulla laski nopeesti synnytyksen jälkeen, oisko ollu suunnilleen viikko synnytyksestä kun mahtui sormus taas sormeen!:) ylimääräistä on peffassa ja reisissä niin entiset housut on tosi tiukkoja, nii niitä ei pysty käyttämään ainakaan toistaseks. :(

Meillä poika täysin pulloruokinnalla, ja osaa huutaa kyllä aina kun on nälkä.:D ja kun on kylläinen niin lopettaa imemisen ja nukahtaa.. pulauttelee ylimääräiset ulos, nyt on puklut pienentyneet (koputtaa puuta), ku aluks oli ihan järettömiä kaari puklujakin...

Mulla myös nuita ompeleita tuolla emättimen sisällä ja häpyhuulissa nii en siks oo uskaltanu viel petipuuhiin ryhtyä..pelottaa että repeämät aukeaa. :$ perjantaina tulee synnytyksestä kuukausi, nii luulis niiden tikkien sieltä jo sulavan!! pari langanpätkää on jo irronnu...

Mies tulee varmaan jonku ajan päästä käymään syömässä kotona, nii aattelin sen jälkeen lähteä sit vaunuilee vauvan kans siskon luokse.:)

Nyt hän alkaa heräilee syömään, kai..eipäs kun taitaaki olla vaan masuitkua.:/

Upp3 ja Eetu 3vk 4vrk

PS. Jos joku S-kokoinen tarttee H&M imetys t-paitoja niin minulta löytyis pari käyttämätöntä ja pari muutamaan kertaan käytettyä tarpeettomana, samoin kahdet Carriwell imetysliivit!!;)
 
Sone
Turvotus: Turvotus on hävinnyt kyllä, mutta läski ja nahka ei vielä. Sormus meni koko raskauden ajan sormeen, mutta varuiks otin loppuajasta pois ja laitoin takas kun kotiuduttiin laitokselta. Perseessä ja jaloissa on vielä läskiä kun ei pysty viel pitää farkkuja jalassa, tiukkaa iiiihan liikaa.

Jaloista oli puhetta, minulla myös jalan kaaret laskeutui tässäkin raskaudessa ja kengät tiukkaa. Painon pudotessa viimeksi palautui tosi hyvin, joten uskon että nytkin. Jaloista lähtikin ihan hillittömästi turvotusta pois ekan viikon jälkeen jo! Liikunta ja jalkojen jumppaus auttaa kummasti.

Uimarit hoi: Onko täällä muita ahkeria uimareita? Millonkas olette alottaneet taas uimisen? Heti jälkivuodon loputtua? Minulla ei enää vuoda mutta mietityttää että sehän saattaa alkaa taas uudelleen kun liikkuu altaassa.. Kuntosali taitais olla parempi ekaks.. Lauantaina ajattelin käydä hissukseen aloittelemassa. Lenkkeily ja kuntopyöräily on jo hyvin käynnissä. Ihanaa kun pääsee liikkumaan kunnolla, tätä mie oon oottanukkii!!

Viime yö meni vähän kitisten, masuvaivoja oli tytöllä, ja vihreät kakat väänti. Jotain sopimatonta olen ilmeisesti pupeltanut!

Sone ja Iita 2vko 5pv

 
TurvotuksestaMä jouduin jättämään sormukset pois jo vapun tienoilla ja vieläkään ei mene mikään sormus sormeen. Alkaa olemaan jo ikävä vihkisormusta ja kokeilen myös melkein joka päivä joko mahtuu:) Mulla lähti runsaassa viikossa synnytyksen jälkeen 12kg:a eli se oli pelkkää nestettä. Sellaset 10kg:a olis viel tiputettavana, huoh :ashamed:

Juhlakengät mulla ei mene jalkaan ja jouduinkin yksiin häihin ostamaan uudet kengät, kun en ihan viittinyt sporttisandaaleissa mennä:) Jalka on vissiin levistynyt, kun ei mun jalka enää turvonneelta pökkylältä näytä. Mieskin silloin sanoi, kun turvotukset alkoi lähtemään, että nythän sun jalkas alkaa näyttämään naisen jaloilta... :LOL: Mulla on kyllä ennen raskautta ollut tosi kapea jalka. Ja omat housut ei mene vielä jalkaan tai siis onhan nuo mammahousutkin omat, mutta kyllä sitä jo haluais mahtua norm. vaatteisiin. Täytyy kai käydä ostamassa jotkut halvat tavalliset housut.

Niin noista sormien turvotuksesta vielä, että tuolla vauva.infossa joku kyseli samaa ja siellä hän oli saanut vastauksia, että oli mennyt vuosikin ennen kuin sormukset oli mahtunut sormeen...
 
Onnea taasen vauvaantuneille :heart:

Meillä jatkuu edelleen masukivut ja nyt alotettiin pienen tauon jälkeen d-vitamiinit uudestaan, ostin niitä jekovitteja, ja huuto senkun iltasin vaan yltyy. :'(

petipuuhista meillä kesti vähän päälle viikon kun ekan kerran synnytyksestä, ja kyllä ties sen jälkeen tehneensä... :headwall:

semmosta kyselisin että kuinka pitkään synnytyksestä muilla on mennyt kun menkat on taas alkaneet?? mulla tiputtelee vielä jälkivuotoa vähäsen, nyt on neljä viikkoa synnytyksestä ja alko koskemaan tosi tosi paljon alamahaan ja ristiselkään, ihan niinku ennen kun menkat alkas mut huom. kovemmin.. voiko olla mahdollista että enteilis tulevia menkkoja?

painosta ollut paljon juttua, mulla on jännä, kun kaikki kilot mitä tuli (n.12kg) on lähteny ja enempää ei tipu, nuo lähti 2 vkossa, söin ihan normisti että en kyl laihuttanu.

marikki a kyseli turvotukseta, mulla iski synnytyksen jälkeen ihan kauhea turvotus ja sitä kesti parisen viikkoa, että uskosin että ihan on normaalia..

ristiäisistä meillä ne on nyt tulevana vkonloppuna lauantaina, tarjolla on piirakoita ja munavoita, sit voileipiä joihin itse voi valita päällysensä (kinkkua, juustoa, levitettä, kurkkua, tomaattia, yms) sit on kuivakakkuja, kermakakku, pikkuleipiä.. juomina, kahvia,teetä, limsaa lapsille ja mehua. vieraita on tulossa varmaankin n. 30..

mua harmittaa, suorastaan v*tuttaa, kun mun miehen vanhemmat ei tule ristiäisiin, asuvat n.250km päässä, mutta ilmottivat heti että eivät tule, eivätkä ole edes nähneet koko tyttöä, ei edes kuvista. miehen vanhemmat eivät kyllä pidä muihinkaan lapsenlapsiin mitään yhteyttä, mutta kyllä olisin odottanut että olisivat edes ristiäisiin tulleet.. ja sit olettavat että me lähetään sinne ajamaan, polttavat sisällä yms niin en kyllä ole sitä sinne viemässä... sori kauhea valitus.. :ashamed:

tsemiä ja jaksamisia kaikille, masun kanssa oleville ja jo vauvaantuneille. :hug:

t. hosso ja pikkuinen ähisiä 4vkoa. :heart:
 
heippa!

Ajattelin sen synnytyskertomuksen teille luettavaksi kirjuutella..Eli:

Pieni varoitus kyllä on paikallaan, kaikki kun ei menny niinkun ajattelin..

Eli mentiin ya-kontrolliin 3.9 ja lääkäri päätti käynnistää vauvan koon ja yliaikaisuuden perusteella..

Ensin tippaa n. puol 9- 17.30
Ei kunnollista vastetta, cytoteccia toosaan ja odoteltiin hetki, supistukset alkoivat..Heikkoina.

Yötä vasten kipu-ja nukahtamislääkettä.

4.9. Aamukierrolla erikoisylilääkäri päätti puhkaista kalvot klo. 9.50

Kalvot puhki ja tippa käteen. Supistukset alkoivat n. klo 11 ensin himmeinä ja nopeesti voimistu..

Klo 12. Olin 4 senttiä auki. klo 14. 7 senttiä.
Ja klo 18 olin 8 senttiä auki.

Sen jälkeen kauhee työnnätystarve eikä paikat aukee..Tuskat oli helvetilliset. Pää ei laskeudu. ponnistuttaa. Sain spinaalin. Ihana helpotus.

Klo 18 Ylilääkäri käy katsomassa tilanteen.
Vauva ei laskeudu, auki 9 senttiä. Kasvotarjonta.
Nopea päätös sektioon. Leikkauspöydällä olin 19.30 ruuhkien vuoksi, muuten olisin ollu siellä jo heti 18 jälkeen. Spinaalipuudutuksen sain, epiduraalin vaikutusta ei ehditty odottaa..

Leikkurissa oli aivan ihana henkilökunta, 20:23 tyttö huusi lujaa, itkin onnesta. Tytöllä oli napanuora käden, jalan ja kaulan ympärillä..

Leikkaava kirurgi sanoi, että oli melkolailla viimeset hetket tulla leikkuriin.

Palautuminen on ollut helppoa ja nopeaa, kipuja ei ole ollu ensimmäisen päivän jälkeen. Hyvä niin.

Nyt on kaikki hyvin, tikit poistetaan tänään ja olo vallan mainio.
:heart: :heart: :heart: :heart:
 
Heip ja kiitokset onnitteluista =) . Samoin onnea muillekin, jotka ovat viime päivinä vauvansa saaneet! Kärvistelijöille tsemppiä. Meillä neiti päätti syntyä, kun lähdettiin reissuun ilman mitään vauvakamoja, mielessä kyllä kävi, et ne vois olla fiksua ottaa mukaan... eli eikun vieraalle paikkakunnalle yökyläilemään, saa samalla testattua eri sairaaloiden käytännöt :LOL: .

Meillä on imetys lähtenyt hyvin käyntiin. Maito nousi samana yönä, kun tyttö syntyi sitten aamulla. Neiti on viihtynyt rinnalla enemmänkin kuin hyvin! Saattaa syödä jopa 2t putkeen! Pari ekaa päivää tilasi maitoa ja oli vähän väliä rinnalla, nyt neiti näyttää hämmästyneeltä, kun maitoa tulee niin, että hänen pitää vain niellä. Pumpata ei ole vielä tarvinnut, mutta liiveihin pehmusteiksi laitetut (rinnat on vielä aika arat) liivinsuojat alkaa jo kastua.

Vaippa menee joka syöntikerran jälkeen vaihtoon, neiti on ottanut tavaksi kakkia aina syödessään. Eihän sieltä paljoa kerralla tule, "märkiä pieruja" enimmäkseen. Mutta tosiaan rintaruokinnalla oleville vauvoille tuo kakkimisväli voi hyvinkin olla jopa viikko - tai sitten voi tulla monta kakkaa päivässä. Pääasia, että jotain tulee säännöllisesti vaippaan!

Meidän neitiä sanottiin jo sairaalassa vanhemman oloiseksi. Ei näytä vastasyntyneeltä ja kovasti jo yrittää kannatella päätään, hymyilee, koittaa kääntyä jos äiti häviää näkyvistä yms. No, neiti syntyi 1,5 viikkoa LA:n jälkeen ja on isokokoinen. Pitkiä pätkiä on kerrallaan hereillä ja vaatii seurustelua, määrätietoinen tyttö kasvaa.

Minkäs ikäisinä ootte laittaneet ulos päikkäreille? Oon vielä nukuttanut sisällä, mutta kyllä me eilenkin jo käytiin 2t kävelyllä eikä neiti ollut moksiskaan - eikös se oo sit jo ihan sama laitaa nukkumaan pihalle, kun on näin mukavan aurinkoisia ja lämpimiä kelejä?

Ja mitäs kaikkea piti välttää ite syömästä näin imetysaikana? Kaalia ja tuoretta ruisleipää, mitkä muut tekikään vauvalle vatsavaivoja?

Eka neuvola meillä on perjantaina. Täällä saa vaan haaveilla kotikäynneistä... paljon helpompihan se olisi niin päin, nää vauvojen kanssa lähdöt on aina yhtä hitaita. Aina kun on astumassa ulos, tuleekin nälkä, sitten on kakat housussa, sit onkin esikoisella joku juttu ja sit onkin kello jo liikaa...
Samoin kun soitin tänne sairaalaan, kyselin, et tarviiko tulla mittauttaa keltaisuusarvoja (Mikkelissä sanoivat, et vois viikonlopun aikana käydä, kun vaikka oli hyvät arvot, oli vähän nousua edellisestä päivästä) niin kätilö langan toisessa päässä oli vaan et "siis sulla on nelikiloinen vauva joka syö ja nukkuu hyvin", "onko tää eka lapsi?" ja "mitäs jos soittaisit huomenna neuvolaan ja juttelisit terkkarin kanssa". Eli tästä kyllä pinnat Mikkelin hyväksi... Vaikka ois kymmenes lapsi, niin kai sitä nyt voi äiti silti haluta olla varma siitä, et vauvalla on kaikki hyvin... ja kun nimenomaan soitin kysyäkseni, et tarviiko meidän tulla, kun vauva on virkeä, syö hyvin yms...

Aamulla kävin vaa´alla, sen mukaan ois jo 9kg lähtenyt, toiset 9kg ois jäljellä. Sit kävin vauvan kanssa vaa´alla, toki oli vaatteet päällä, vaippa jalassa ja itelläkin enemmän vaatteita, mut 4,7kg oli enemmän painoa - OHHOH!!! Olihan tää syntyessäänkin jo 3960g ja ruoka on maistunut :D mut silti... no, neuvolassa saadaan sit "vähän" virallisempi tieto siitä, miten paljon on painoa tullut =) .

Hemuli ja Riina 6 päivää
 
hosso, mä kyselin viime viikolla täällä samaa. Mulla nyt synnytyksestä 3vko4vrk ja reilu viikko sitten oli kaks sellasta päivää, ettei ollu oikeestaan ollenkaa vuotoa. Sit alko taas ja sellasta menkkamaista juilintaa oli välillä. Mietinki, että voiko olla jo menkat tää uus vuoto?!

Sitä piti aikasemmin kirjottaa, että tuo meijän neiti on alkanu saamaa ihan järkkyjä rintaraivareita! Varsinki iltasin ja öisin vänkää, huutaa ja rimpuilee niin rinnalla ku pullollaki. Esikoinen oli ihan samanlainen ja on aika kurjaa kateltavaa, ku ei tiiä mistä se johtuu. :( Saako muiden pienet noita raivareita?

Paljon teijän vauvat on kerryttäny lisää painoa ja pituutta 2vkon ikäsenä?
Onkohan tosta tytsystä tulossa kovaa vauhtia pullukka. Kahen viikon ikäsenä syntymämittoihin oli tullu lisää 5,5cm ja painoa 590g! :eek: Esikon neuvolakortista kun katoin, oli hälle tullu 2,5cm ja vajaa 300g.

Nyt äkkiä pyykit kuivumaa, ennen ku likka herää. :wave:

Ainiin, tyttö väläytti viime viikolla ensimmäisen hymynsä. Niitä tulee joka päivä kun lepertelee hälle. :heart: Ihania!
 
Tänään lastenneuvolan täti kävi kotikäynnillä (2 kertaa kävi äitiysneuvolasta ja nyt kerran tuo toinen). Jessus sentään, ei meidän neiti ole enää kohta enää vauva :'( Syntymäpaino oli 4130 g ja nyt tasan 3 viikon iässä paino oli 5100 g :LOL: Viime viikolla paino oli 4670 g. Eli mun ei ainakaan tarvi miettiä saako vauva tissistä tarpeeksi ruokaa :LOL:

Jokelteleeko muiden vauvat jo?? Mä oon jo muutamana päivänä huomannut, että kun vauvalle juttelee niin se jokeltelee pikkuisen ja hymyilee niin pirusti!! Puhuin tänään neuvolatädille tuosta jokeltelusta ja kyllä se totta on, nimittäin hän itekin kuuli vauvan jokeltelua :D Kauhee, kun ainakin meidän vaavi kasvaa liian äkkiää. Sisko viestitti, että niiden neiti oli 2 kk neuvolassa 5550 g ja meillä nyt jo 3 viikon iässä sen 5100 g :LOL:

Sormukset ja turvotus: Mulla ei turvotusta enää ole, mutta läskiä riittää vielä jonkun verran vaikka muille jakaa!! Perse ja reidet on vielä lihavat, että ei normaalivaatteista farkut eikä muutkaan housut mahdu päälle. Verkkarit ja sen tyyliset kyllä menee. Sormukset sain sormeeni viimein noin 1,5 viikkoa sitten. Ne olikin pois sormesta jotain 1,5 kuukautta

Mulle tuli raskausaikana painoa hurjat 24 kiloa lisää :ashamed: Laitokselle jäi jo puolet, eli 12 kg ja toiset mokomat pitäis saada vielä jossain vaiheessa pois. No, ei muutakuin kovaa imetystä vain!!!

Meillä edelleen yöt menee aika hyvin. Ensimmäisen pätkän vauva nukkuu yleensä noin nelisen tuntia ja siitä heräilee syömään 2-3 tunnin välein aamuun asti. Puoli 10 illalla saan yleensä vauvan yöunille. Imetän sen sängyssä makaamalla ehtoolla ja siirrän omaan sänkyyn jatkamaan uniaan. Lisämaitoa ei tarvi vaan pelkällä tissillä mennään :LOL:

Muuten tyttö on rauhallinen ja hymyilee paljon itekseen ja sillon, kun hälle lepertelen!! Kakkaa tulee ehkä jotain 2-5 kertaa päivässä, enemmän ja vähemmän. Pissaakin tulee kiitettävästi!!

Jahas, jos menis laittaan lapsille välipalaa. 2,7 vuotias neiti haluaa pullaa ja pitää sit mennä hälle sitä antamaan :LOL:

Tatjana80 ja neiti 3 viikkoa tasan
 
Sone
Hooäs: Punnituksesta: syntymäpaino 3080g ja 2vko 4pv 3940g. Eli vajaa kilo tullut lisää :) Täysimetyksellä mennään.

Onpas outoa kun tää ei puklaa ollenkaan!!!! Esikko purjoili vähän väliä ja joka paikka oli täynnä puklutahroja!
 
heippa kaikille ja onnea vauvaantuneille ja tsemppiä niille jotka vielä eivät ole saaneet nyyttiä syliinsä.

Meillä vauva arki on hyvin lähtenyt käyntiin. Täys imetyksellä mennään ja pikku neiti on todella tyytyväinen ja nukkuu hyvin.
Päivät menee edelleen melkein vaan ihaillen pikkuista, kyllä tuollainen pikkuinen voi sitten olla suloinen pakkaus. Isommat lapset ovat myös ihan haltioissaan pikku siskosta jopa meidän 13v poika joka muuten on vähän kovis tyyppiä niin mielellään ottaa pikkuisen syliin ja on sen kanssa esim sen aikaa kun käyn saunassa.

Yksi kysymys olisi synnyttäneille? Kärsiikö kukaan muu kauheasta yö hikoilusta. Joka yö herään siihen että olen ihan vesi märkä hiki valuu vaan joka paikasta ja lakana ja peitto ovat ihan märkiä. Välillä en ole kerennyt nukkumaan kuin 20 min ja herään siihen että olen ihan märkä. Luin jostain että joku muukin kertoili että pari viikkoa synnytyksestä on alkanut yö hikoilu.....

Terveyden hoitaja käväisi pikaseen tänään kun eilen siltä kyselin tuosta hikoilusta ja hän kävi ohi kulku matkalla ottamassa hb:n ja se oli noussut jo 121 tuolta 90 johon se laski synnytyksessä. eli se oli jo melko normaali ja verenpaine oli kanssa han normaali.


T: kotiäiti32 + prinsessa 2vko 5pvä
 
salamatkustaja onneksi kaikki on nyt kuitenkin hyvin! =)

HooÄsmulla sama juttu et vuoto lähes loppui, tuli tiputtelua, ja nyt tuntuu kauheata menkkamaista kipua alamahassa..
Ja sama meillä myös, tyttö saa raivareita rinnalla ollessaa iltaisin. En tosiaan tiedä että mistä johtuu, maitoa multa kyllä tulee. (jostain luin että voi johtua siitäkin, kun multa tulee suihkuamalla maitoa, ja iltaisin rinnat on tyhjemmät niin vauva joutuu tekemään enemmän "työtä" maidon saamiseksi että johtus siitä, mutta en tiedä sit)

ja tosta vauvan painosta, meillä oli vajaassa kolmessa viikossa tullut se kilo lisää syntymäpainoon.. viiemeksi viikkopainon nousu oli 490g, neuvolantäti sanokin että jos tätä menoa jatkuu niin kohta ei enää ole "pikku"tyttöä... :LOL:

 
Sone
Mie taas täällä... Esikoinen on hoidossa tänään niin kerkee notkuu koneella :LOL: Juu yöhikoilu oli ihan karmea! Alkoi heti kotiintullessa ja nyt loppunut melkeen kokonaan. Välillä oli sit kauhee palelu! Hormonitoimintahan se temppuilee ja turvokin pois hikoilua myöskin!

Näkö: Juu, oon välillä puoliks sokee! Näkö huonontunut ihan älyttömästi, imetys on kuulem atähän syypää. Luultavasti palautuu kuitenkin sitten kun imetys loppuu. Esikon raskausaikana oli sama homma, mut ei näin paha!
 
Heii, onnea kauhiasti. :) Melkei ärsyttää ettei ehdi täällä käydä kun kerran parissa viikossa vilkasemassa, eikä silloinkaa lukemassa mitä muilla on ollut tarinoitavaa. Mutta syntyneet on ollu pakko käydä skannaamassa aina!

Nyt ollaan neidin kanssa 600km:n taipaleen päässä toisella puolella Suomea sukuloimassa. Matka meni uskomattoman hyvin, kahdella pysähdyksellä ja ilman huutoja. Oli hirmuisen reipas tuo kaveri. :heart: Isällään tuntus jo muutaman päivän jälkeen ikävä olevan joten kaipa sitä pitää kohta kotiutua. Toinen joutui kouluun jäämään.

Meillä yöt on hirmu vaihtelevia, viime yö nukuttiin kokonaan ja toissayö ( tainno, muista nyt mikä yö, alkaa päivätkin pätkimään jos ei saa nukkuu moneen yöhön putkeen ) meniki sitte viis-kuus tuntia huutaessa. Äiti tuli viime yönä vilkasemaan oonko kääntyny tytön päälle unissani kun ei kuulu ininää neljänkään aikaan. :kieh: Nukuttiin niin tyytyväisenä vierekkäin.

Eihän tuota uskalla enää mihinkään tasaiselle yksinään jättää, kauhea vauhti päällä ja hirveä pyörimishinku kun haluaisi jo liikkeelle. Onneksi ei ihan vielä ole kunnolla päässyt, mitä sen muutaman kerran vahingossa kiepsahdellu muttei vielä ole tajunnut mitenkä siinä niin kävikään. Mainioita ilmeitä kyllä löytyy. :)

Pitäneekin lähteä ulkoilemaan. Jaksamista viimesille kärvistelijöille, jos sellaisia vielä löytyy!

nuuris ja Veera 6vko
 
Iltaa!

Meillä on poju enemmän tai vähemmän valvonut tänään koko päivän, siitä lähtien kun aamupäivällä heräsi n. klo: 10. Täällä on satanut vettä koko päivän, joten ei olla päästy vaunuilemaan ja poju kun ei oikein tahdo nukkua sisällä päivisin. (hyviä vinkkejä otetaan vastaan millä hänet saisi nukkumaan sisällä)

Turvotuksia ei mulle tullut raskausaikanakaan, joten sormukset on ollut sormessa koko ajan, vain leikkurissa jouduin ne ottamaan hetkeksi pois! Ja ilokseni huomasin eilen, että vanhat farkutkin menee taas jalkaan JIPII :D

Ristiäisiä meillä vietetään 20.9. ja tarjolla on vain pientä suolaista ja makeaa, ei siis kunnon ruokaa! Ristiäisistä tulikin mieleen, että mikä pätkä se on raamatusta minkä kummi voi lukea ristiäisissä? Itse olen tämän pätkän lukenut kummipoikani ristiäisissä, mutta en yhtään muista.... :ashamed:

Ruusulainen ja poju 5 vko
 
profiilissa beiben kuva.

onko kenenkään muun vauva oikea takiainen eli yöt nukkuu vieressä ja päivällä suostuu olemaan kauempana vain vaunukävelyn aikana, jolloin nukkuu? muun aikaa hänen on oltava koko ajan sylissä.

irtis ja vaikka kuinka vanha vauva :)
 
Meillä vauva kyllä nukkuu yöt omassa kehdossaan, mutta päivisin ei viihdy missään muualla kuin sylissä ja vaunuissa tosiaan silloin kun nukkuu. Olenkin miettinyt, että kauan tätä tälläistä mahtaa kestää, rupeekohan jossain vaiheessa viihtymään lattialla tai sitterissä...
 

Yhteistyössä