Vauvantuoksuisia uutisia myös täältä! Saimme suloisen prinsessan ke 3.9. :heart: :heart: :heart:
Neiti syntyi loppujen lopuksi hyvinkin yllättäen. Kaikki synnytystä enteilevät merkit hävisivät ja täälläkin vaan tuskailin turhautumistani... Tiistaina kävin viimeisen kerran neuvolassa, silloin oli rv 41+3 ja lähinnä puhuin terkan kanssa, mitä yliaikaiskontrollissa tapahtuu, mitä käynnistys on yms. Iltapäivällä lähdettiin ajaa Mikkeliin, kun esikoinen oli ollut siellä jo yli viikon mummolassa hoidossa, kun "vauva syntyy ihan pian". Ajoin vielä itse koko matkan (~130km) eikä ollut ollenkaan hankalaa. Tarkoituksena oli ajella seuraavana päivänä kotiin. Illalla käytiin nukkumaan n.23 aikaan.
Yöllä heräsin ekaa kertaa n.2 aikaan pissalla käymään. Olin ihan hiestä märkä, ja paita tissien kohdalta maidosta märkä... palasin kuitenkin nukkumaan. Viiden aikaan heräsin uudelleen ja tunsin miten jotain valuu housuihin, tosin luulin, että se on valkovuotoa. No, eipä ollut, vaan vedet siinä meni, alkuun vain pieniä lorahduksia, mutta voimistui koko ajan. Herätin miehen, joka tyyliin lähti heti käynnistämään autoa, itse halusin käydä suihkussa, enkä jaksanut kiirehtiä. Ei vielä edes suppaillut. No, heti suihkun jälkeen supparit sitten alkoivat ja tulivat samantien 2min välein. Alkumatka sairaalaan oli "ihanaa" pomppuista kylätietä, jiihaa...
Sairaalassa oltiin n. 6 aikaan. Olin jo silloin 4cm auki, joten päästiin samantien synnytyssaliin. Siellä oli pallo ja ilokaasu valmiina mun toiveiden mukaan. Pallo ei kyllä auttanut yhtä hyvin kuin viime kerralla, mutta ilokaasu kyllä. Aika meni todella nopeasti, enkä ollut uskoa korviani, kun kätilö kysyi, että joko ponnistuttaa, saat alkaa ponnistamaan heti kuin siltä tuntuu! Avautumisvaiheen kesto 3,5t kuin viime kerralla 25t!!!
Ponnistusvaihe kesti 13min, terve tyttö syntyi klo 8.43 ja mikä parasta, ilman repeämiä tai eppareita! Neidin mitat oli 54cm ja 3960g, pipo 36cm. :heart:
Sairaalassa oltiin 2 päivää, kunnes laskivat kotiin. Oma olo on ollut todella pirteä, enkä oikein vieläkään ymmärrä, että synnytys oli noin helppo ja lyhyt! Esikoista tosiaan tehtiin yli vuorokausi, tuli repeämiä ja 2 epparia -> liikkuminen oli tuskaisaa, nyt ei mitään! Ainoo muistutus synnytyksestä on kipeät jälkisupparit ( ja -vuoto...) ja tietty sylissä tuhiseva nyytti! Tyttö on oikein suloinen ja helppo vauva ja ollaan koko perhe aivan tytön haltioissa, jopa isoveli 3,5v, jolle alkuun oli pettymys, ettei tullutkaan poikavauvaa... nyt jo hoitaa pikkusiskoa hellästi :heart: .
Tulipa nyt testattua Mikkelin keskussairaala, kovasti toivottivat tervetulleeksi sinne uudelleenkin synnyttämään
ja hyvinhän siellä kaikki sujui.
Täytyy paremmalla ajalla palata lukemaan teidän muiden kuulumisia, tsemppiä vaan lopuillekin kärvistelijöille!!!
Hemuli ja tyttö 4 päivää :heart: :heart: