¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Hei taasen.

Tän keskiraskaudenko kuuluis olla muka naisen kukoistusaikaa - ei minulla ainakaan. Naama kukkii ja hiukset roikkuu. Mieli on jotenkin koko ajan väsynyt ja maassa, tuntuu ettei jaksa mitään rankempaa tai varsinkaan vastoinkäymisiä! Ja pinna on entistäkin kireämmällä, mies ressu kun joutuu mua kestää. Tänään tosin juteltiin asiasta niin se sanoi et oon hauska (!!) kun oon vihainen! Kiva jos jollain on hauskaa, mun kustannuksella.. Mut parempi näin päin kuin että se suuttuis mun kiukutteluista - joka päivä n.100 kertaa. Mulla on kokoajan hirveen levoton olo, pitäs olla muka tekemistä, mut sit kun on tekemistä niin ei huvita tehä mitään. Saatan vaan maata sängyllä jos pitäis nousta esim. aamupalalle. Sit kun on viel stressi päällä kirjoitustenki takia...

Jos tää tästä kunhan noi rautalääkkeetki alkais nostaa tuota hemppaa, ja muutenki kevät&raskaus etenis.. Hope so.

Ens viikolla rakenneultra, 26.päivä! :heart: On tässä maailmassa onneksi tuo pikku mötky-pötky jonka ajatteleminen piristää ja tekee onnelliseksi (miehen lisäks)!! :heart:
 
(mää en kanssa sinne msn:ään tai kerhoon tule.)

heeh, mies kävi kaupassa ja toi "murkku-mehujään" (mun herkkua) pojan kunniaksi. sitten kysyi, että arvaa mitä ois tullu tytön kunniaksi. kuulemma murkku-mehujäätä sillonki :D

*jatkaa odottamista* :D
 
neitiperho
Heissan.

Täällä taas vähän tokkuraisena ollaan. Koulussa jopa kävin ja sekin tuntui olevan lähtö sinne ponnistuksen takana. Jihaa, huomenna rakenneultra joka vähän piristää mieltä. Mä koko ajan puhunu varmasta poika olosta niin viime yönä sitten näin todellakin toden tuntuisen unen, siinä mulle lekuri sanoi, että sun ennakko fiilis nyt meni vikaan, että tyttö täällä masussa nyt on. Hmm..saa nähdä oliko sitten enteilevä uni.

Tuosta yhteisöstä, musta se aika kiva homma. Tosin tarkoitus sillä nyt varmaan olikin, että voidaan porukassa olla yhteydessä siis tämän odotuksen jälkeenkin, eli tietty nyt varmaan aika hiljaista siellä suunnalla vielä.

Meillä miehen kanssa edelleen kiristyneet välit. Enää tosin ei ota päähän tuo viikonloppu. Mies vaan ei enää tunnu jaksavan mua ja minä taas tällainen pitkävihaisen oloinen ja itepäinen, niin ei hyvä. Siis tiedän että äkästyn nykyään joka asiasta, pitkästyn nykyään myös tosi helposti ja muutenkin olen malttamaton, joka ei ole normaalia mun käyttäytymistä. Sitten ihmettelen käytöstäni itsekin ja mies jo miettii, että nyt sitten meille tulee vissiin ero kun kaikki menee huonosti. ääh..sano sille nyt sitten että tuntuu varmaan johtuvan mun hormoneista. Mies siis ei ymmärrä että hormoonit voi muka heittää mieltä raskaana ollessa. Kun en ollut ennen tällainen niin miksi siis nyt....Ja edelleen miehellä myös ennestään lapsia..haloo...eikö ennen ole joutunut hormooni hyrrän kanssa eläjäksi.... :LOL: Joo no alkaa miehellä kai jossakin vaiheessa se pinna riittämään.

Ja mä en kestä edelleenkään mun kroppaa. Se vaan leviää EIKÄ TODELLAKAAN MITENKÄÄN KAUNIISTI. Voisin siis vaan lyödä vaikka päätä seinään kun v***tuttaa. Että tällaista ihanaa odotusta tänne taas tänää.

Terveisin itse rauhallisuus Neitiperho+pötkö :D
 
Minäkin itseäni tarkastelin peilistä tänään, ja totesin että kyllä minä aikamoinen valas olen :LOL: Ei muuten mutta tuo maha tuntuu puskevan sivuillekin mitä se ei pojan odotusaikana tehnyt vaan kasvoi suoraan eteenpäin.
Persauksesta puhumattakaan, sekin leviää :) Nooh, ei se haittaa!

Minäkin taidan jättää sen msn:n väliin, en ole kerhossakaan kuin muutaman kerran käynyt.

Pesänrakennusvietti tuntuu valtaavan minutkin. Eilen siivosin pitkästä aikaa kunnolla ja järjestin tavaroita paikoilleen. Meidän makuuhuone kaipaa vielä raivausta että pinnasänky mahtuu tänne, odotan kevättä että roskalava tulee taas tuohon parkkikselle ja sinne kylmästi vaan turha roina :)
Pojankin huoneeseen ostettiin tänään pöytä ja kaksi pientä tuolia, pääsee hän askartelemaan itse :)

Joo mutta annan taas muille tilaa :)
 
upp3, sama vika... tuntuu et väsymys tuli takaisin (vaikka hempat 134) ja tuntuu et on maailman läskein ja rumin ja ei oikeen huvita mikään. veikkaan et mulla se et oon normaalistikki kokoa 40/42 ja nyt tuntuu et sitä vaan leviää käsiin. ja sit ku nälkä on ja tekee mieli syyä niin huono omatuntohan siitä tulee. ja sit ku on tuota löllöä vyötäröllä niin nyt sit näyttää vaan tosi isolta eikä raskaalta. ehkä sit ku tuo mun mahavako häviää kun vauva masussa kasvaa niin sit jos sitä itekki näkis ittensä raskaana eikä valaana:)
 
Että mua väsyttää!! |O Mä nukun nykysin tosi huonosti,vessassa pitää ravata ja sit nään hirveesti erilaisia unia?!? Olin mä aamulla ihan virkee ja päivällä, mut nyt iltapäivästä väsähdin täysin. silmät tuntuu raskailta ja olo on niinku ois jotain unilääkettä ottanu. mut pakko vielä sinnitellä, hiukset on ihan pakko värjätä, oon venyttäny sitä joo niin pitkälle,et toi juurikasvu on jotain ihan kauheeta :eek: Sori tää joutava valitus :ashamed:

Onnea tyttö-ja poikauutisia saaneille :heart: :heart:

Pieniananas: onnea liikkeitten tuntemisesta :heart:
Just tänään mietin,ku pötköttelin sängyllä,et miten mukavilta ne liikkeet nyt tuntuu,ku ne oon nii hentoja vielä. Ku vähä aikaa kuluu niin ne ei enää kaikistellen ookkaan niin mukavia ja hentoja :LOL:

Joo tais mies saada tiskattua,joten eiku hiuksia värjäämään.... :wave:

Piua ja tipu 20+3
 
Moi vaan kaikille,ja teretulemasta uusille tulokkaille :wave: !

Ja onnittelut kaikille tyttö/poikavauva-tiedon saaneille :heart:

Itse en ole kirjoittanut pitkään aikaan,mutta lukemassa juttuja aina silloin tällöin.
Nyt hieman tietojen kertaamista.

Meillä menee täällä ihan ok. Selkä alkaa nyt vaan oikkuileen...mulla on sellanen selkävika ollutkin ettei tahdo välilevyt pysyä paikallaan. Kiropraktikolla olen käynyt hoitamassa muutamia kertoja,mutta eivät pysy niin ei sitten. Nyt on ollut hiljasta muutaman kuukauden(ehkä jopa vuoden), mutta viime viikosta lähtien on alkanut tulemaan sellasia säteilyjä jompaan kumpaan jalkaan,lähinnä reidessä ja pakarassa tuntunut. En tiedä miten selkä pysyy kondiksessa koko raskauden ajan kun nyt jo oireilee (viikkoja 17+5) :/ .

Vauvan liikkeitä on alkanut tuntumaan,tai joita epäilen niiksi ja neuvolatätikin sanoi viime viikolla että kyllä ne vauvan liikkeitä taitaa olla. Sellasia hipaisuja tai sitten ilmakuplia...

Neuvolassa kaikki ole ok. Hemoglobiini tippunut edellisestä,mutta ei vielä hälyttävä(113). Verenpaineet ok,100/64. Paino jatkanut tippumista,mikä on kyllä mulle ihan hyvä,kun liikakiloja on.Vauvallehan laihuttaminen ei oo hyvä,mutta ei hoitaja mitään sanonut....ruokavalio kun on kokenut melkoisen muutoksen. Toki nyt tulee herkuteltua(pahoinvointi jäänyt taakse),mutta rasvaset ruoat ovat jääneet.

Rakenne meillä on muutaman viikon kuluttua,mutta me ei haluta tietää sukupuolta. Lähinnä menen sinne tiedustelemaan onko kaikki kunnossa,kun jäi ne alkututkimukset tekemättä(meiltä kun ei kysytty ollenkaan että haluatteko sitä niskaturvotus ultraa vai mikä se on,neuvolassa vaan sanottiin että sellaseen on mahdollista. Ja kun käytiin ultrassa,joka on eri paikassa kun neuvola niin eivät kysyneett mitään asiasta). Että silleen....

Mitäs muuta....
työnantaja ei luvannut mulle suoralta kädeltä että saisin pitää kesäloman ennen äitiysloman alkamista,joten saa nähdä miten käyt. Yritän kyllä ja laitankin lomatoiveisiin alkamishetkeksi juhannusviikon-jolloin oisin yhtäsoittoa poissa.

Mutta nyt nukkumaan tai ainakin makoilemaan sänkyyn...rentoutumaan ja kuuntelemaan vauvan liikkeitä.

hansu27 ja samu-sirkka
 
Iltoja!

Joku kyseli nostamisesta, niin mulla tuo esikoinen on jotain 15-16kg ja kyllä tulee nosteltua päivittäin. Mut ei oo sen takia suppaillut. Huvittava oli täyttää sitä monisivuista terveyskyselyä, että joudunko päivittäin nostaa jotain yli 10kg painavaa töissä tai vapaalla. Sit siihen ei ees mahtunut selittää, että lastani kyllä.

Tänään käytiin taas uimassa - ja kylläpä mahani jo kerää katseita! :heart: Esikoista odottaessa kuntosalilla tuntui kaikki ajattelevan, et tuo hullu tuli tänne synnyttää, nyt oli sentään viel hymykatseita, kun ei maha näytä viel siltä, et synnytän :p Mut kumma juttu, et mulla alkaa aina tulla maitoa uimahallissa. Oisko sit se kylmä vesi syynä (oon tosi vilukissa...) Tänään meni uinti tosi mukavasti, jaksoin uida vaikka kuinka pitkään, eikä suppaillut ollenkaan. Jee!

Eilen illalla olin tuntevinani yhden potkun mahan päälle, mut tiiä sit. Esikoinen on kova poika silittelee mahaa, välillä kyllä aika kovakouraisesti.

Muutama uusikin oli tullut mukaan - tervetuloa munki puolesta. Sinne msm-yhteisöön en varmaan jaksa raahautua, mulla on jo tää ja facebook -riippuvuus :whistle: eiköhän ne riitä :LOL: Harmittaa, kun se kaksplussan kerhopuoli on kuivunut kasaan...

Me ei nähty eilen yhtään virpojaa missään, ei kai oo täällä tapana. Kiirastorstai taas on täällä pyhäpäivä, mut saapa mieski 5 päivän vapaan, kivaa. Ja hui, heti pääsiäisen jälkeen alkaa mun vaihto täällä... heti ekaks illaks pitäiski löytää suomenkielinen lastenhoitaja, onneks sain jo yhden puh.numeron, täytyy huomenna muistaa soitella.

Hemuli 17+2 (? en oo enää varma päivistä...)
 
Heipparallaa elomammat

Olettepa paljon saaneet tekstiä aikaiseksi, en millään jaksanut kaikkea kahlata läpi.
En ole vähään aikaan ehtinyt/jaksanut käydä täällä, mutta uusia ilmeisesti tullut, joten heille tervetuloa!

Parit virpojat kävi eilen. Miehen lapset äidillään pääsiäisen, eli ei tarvitse alkaa munia piilottelemaan ens viikonloppuna. Ensi vuonna sitten taas, kun ovat meillä.

Oltiin perjantaina rakenneultrassa ja kaikki näytti hienolta. Pituutta pikku-Raksulla ultraaja arveli olevan 25cm ja painoa 300g, siitä on hyvä jatkaa :heart:
Vähän välillä epäilyttänyt, kun voi mennä pitkiä aikoja, etten tunne mitään, mutta ultran mukaan kovasti kuitenkin pyöri. Eikä näyttänyt rontti kumpi on, päätti sitten pitää isän ja äidin jännityksessä :headwall:
Ei sillä merkitystä ole, olisi vain ollut mukava tietää...

Meillä on muutto edessä touko-kesäkuussa, joten emme ole hankkineet vauvalle vielä oikeastaan mitään. Nyt ei ole tilaa säilyttää, emmekä halua lisää muutettavaa...kun selviäisi nykyisistäkin. Eli kesäkuun alussa alkaa shoppailu, sopivasti alkaa kesäloma silloin ja mammis heti perään.

Mua ei haittaa vaikka kiloja tulis ja läskit sen kun leviää...ihanaa, mä vaan odotan, että olis niin selkeä vauvamasu, ettei enää vois epäillä pelkäksi rasvaksi ;)
Jos lapsen kerran haluaa, niin miksi ihmeessä stressata ulkomuodostaan? Eiköhän sen voi hoitaa sitten imetysaikana ja sen jälkeen...

Hyviä vointeja kaikille ja olkaa onnellisia raskaudestanne! :heart:
 
Huomenta!!

Eilinen jäikin väliin kun töissä ei toimi netti ku vasta huomenna!!

Onnea poika uutisista!! mie näin toissa yönä unta että oltii ultrassa ja näin pikku pippelin vaavilla :heart: , saa nähä oliko enne uni!!

Mie myös jatkan leviämistä, olin sovituskopissa viime viikolla ja näin itseni takaapäin :eek: ja huh mikä tasapaksu pökkelö :LOL: . pojalta en kyllä ollu näin levee, mut eipä miuta onnex haittaa tällä kertaa!!

sitte ku vaavit on synnytetty ni lähetään reippaille vaunulenkeille ja imetetään hulluna, ni kyllä ne kilot karisee.

heräsin äsken sellasen tunteen kanssa et ois pissaa tullu housuu.. ei onnex ollu, mut en oo heränny yöllä vessaan, ni oli vähän täys olo.. ja nyt seuraa ällö osuus: miulla on pikkuhousun suoja aika märkä joka pv.. miusta tuntuu et sitä pissaa lirahtelee ulos etten ees huomaa, tai sitte se on vetistä valkovuotoa :/ Muilla???

Ja tänään on PUOLIVÄLI!! :/ vähänkö on menny nopeesti aika!!

Ja kellokin menee nopsaa, pitääki lähtee aamupaesuille, mutta jatketaan jos saadaan netti toimimaan tänään!!!

äiti lpr 20
 
Huomenia,
neuvolassa käyty heti aamutuimaan..
Mulla on hemoglobiini tosi hyvä edelleen, 129 tais olla nyt. Painoa oli tullut edelliseen punnitukseen 4 viikkoa sitten noin 1,5kg ja sekin oli vissiin liikaa :O Yhteensä joku alle 2kg tullut joka tapauksessa, mutta ton terkkarin mukaan yhtään enempää ei sais vielä rv19 tullakaan :O Ja mulla oli kuitenkin lähtöpainoindeksi normaalin ylärajoilla, eli ei ainakaan mistään merkittävistä ylipainoista kyse!

Jännää, kun täälläkin monilla on tullut reilusti yli 7 kiloakin jo näillä viikoilla ja mulla näytti, et toikin olis liikaa... Vissiin aika tarkka terkkari on sitten.. Tosin, pitää olla tarkkana, ettei tulis iso vauva, mies on ollut niin iso syntyessään! Sokereita ja rasvoja välttämällä kun voi siihen vaikuttaa ainakin jonkun verran..

Mitäs muuta, tosi hyvät sykkeet kuului, 149 lukee kortissa. SF-mitta oli 15cm, joka on kuulemma keskikäyrän just vähän yläpuolella. Masennuksen seulontalomakkeenkin sain täytettäväksi, hyvä vaan, kun tuntuu että niin monet terkkarit ei noita käytä!
Nyt sitten vaan ensi viikon 4d-ultraa odottelemaan.. :heart:
 
msn-yhteisön vetäjä: Peruin oman jäsenyyteni sillä puolen, joten toivottavasti saat mut poistettua listoilta :wave: Jotenkin vain ei tuntunut mun paikalta se!! Hyvin riittää tänne kirjottelu ja joskus kerhon puolelle. Siellä on vain ollut aika hiljaista nykyään. Tänne taitaa olla jotenkin helpompi kirjoitella :p

Mä oon myös ruvennut leviämään pyllystä ja reisistä |O Maha taas on semmonen oikein edessä ja alhaalle "tippunut" :LOL: Viimeksi imetysaikana sain 11-12 kiloa pois, niin miksei se nytkin onnistuisi! En stressaa sen enempää ulkonäöstäni. Sen tietää jo valmiiksi, että mammutti tulee eikä voi mitään :LOL:

Tänään onkin neuvola kello 11. Katon ehdinkö tulla tänään kertomaan siitä kuulumisia vai meneekö huomiselle.

Mut tiistain jatkot kaikille ja onnea tän palstan toistaiseksi ainoasta pojasta!!!! Taitaa olla tyttövalta ultrien mukaan :D Moni toki on vielä käymättä, kuten itsellä aika 26. päivä.

Tatjana80 ja rv 19+4 (niskapoimu-ultran mukaan olis 20+3) mut ei muutettu neuvolakorttiin.
 
Miulla on tullu jo se 10 kiloo :whistle: painoo.. takapuoli puutuu työpenkille, mutta ei mahda minkään. ei oo terkka vielä laihikselle laittanu, mutta eihän tää painonnousu hyväksi ole.. Sellasta olen kuullut että jos ei äiti sairasta raskausajan diabetestä, ni ei pitäs vaikuttaa sillon syömiset vauvan painoon.. mutta itellä oli poitsu 4kg syntyessään ja kuitenkin jännittää nyt et tuleeko vielä isompi, ku syön omasta mielestä enempi herkkuja nyt ku sillon.. sokeri rasitus on rv 26 ja sittenhän tiiän onko sokerit normaalit. viime syksynä oli ainakin ihan normi sokeri arvo! ja esikon odotusajalla oli normaalit!

Mie en saa oikeen tolkkua tosta msn puolesta.. ja kerhokin on jääny vähälle.. kyllä tää on vaan helpoin tapa vaihtaa kuulumisia, ETTÄ ÄLKÄÄ NYT VAAN TÄÄLTÄ HÄVITKÖ POIS RAKKAAT SISARET!!!!

ja meillä on joku hätävara netti yhteys huomiseen asti, varmaan hankittu miuta varten :LOL:

kohtahan ois ruoka-aikakin!! :p
 
Sinulla on kans yhtä "ihana" neuvolatäti kuin jolla itse olin viimeksi pieniananas . Täti valitti että kun tuota painoa oli jo tullut 4,5kg, ja ettei yhtään enempää kyllä kannattaisi tulla ennen puolta väliä... BMI 20 raskauden alussa. Melkein iski pankiikki, mutta onneksi täältä sai kanssasisarilta tukea :hug: :hug: :hug: Siskoni on ylipainoinen, varmaan jotain 20kg ekstraa, eikä hänen painostaan tai painonnousustaan koskaan sanottu neuvolassa mitään. Hänen teoriansa oli että hoikille (tai siis entisille hoikille :LOL: ) voi neuvolatätien mukaan huomautella painosta koska eivät ole herkkiä painon suhteen, mutta taas ne (kuten siskoni) joille on ekstra komeutta kertynyt, että he ovat "herkempiä" painonsa suhteen eikä siitä siksi sanota mitään.

Tämä siis siskoni aivoitus =) Omasta mielestäni paino on jokaisen oma juttu, koska me kaikki valitaan ihan vapaaehtoisesti ja oman valinnan mukaan mitä me tuosta pään keskellä olevasta vaakasuorasta aukosta laitetaan sisään. Siksi asia ei mielestäni kuulu neuvolatädeille tai kenellekään muullekaan huomauttelijalle =) Eikö se mene jo yksityisyyden loukkaukseksi? Eihän kukaan huomauttele kenenkään hiustyylistäkään tai meikistä. On tää maailma hullu paikka.... :saint: :saint: :saint:

Juu, ja valkovuotoa piisaa täälläkin! Alussa oli kauhea pelko että mitä sinne pöksyihin lorahti, mutta nyt on jo tottunut.

Pepppi ja Ö 18+6
 
Huomenta!

Tuota vetistä valkovuotoa on riittänyt täälläkin. Yleensä eniten silloin, kun pitäis olla menkkojen. Välillä oikein tuntuu, et housuun litisee, eikä oo kivaa...

Mulle sanottiin esikoista odottassa koko ajan, et painoo sais tulla enemmän (olen hoikka ja tuli 16kg). Paitsi kun jouluna olin turvonnut 1kg viikossa, ni sijainen siitä heti huomautti... mutta eipä mua lotkauta muiden huomautukset, pääasia on, että ite viihdyn omassa kehossani! Mulla on aina ollut mottona, et syön mitä haluan ja niin paljon kuin haluan. Karkkia kyllä syön ihan liikaa, mut muuten terveellisesti, ja kun sen verran paljon tulee harrastettuu liikuntaa ja hyötyliikuntaa, ni eipä vai kilot kartu. Mies on kyllä luvannut huomauttaa, jos pylly kasvaa liikaa ;) ja mulle pitääkin huomauttaa siitä!

Hiuksista on ollut puhetta. Mulla on vähentynyt niiden rasvoittuminen, riittää pesu 3 päivän välein ja sekin lasten shampoolla, kun normaalisti joudun pesee 2 päivän välein kampaajalta ostetuilta. Kynnet on vahvistuneet entisestään, niitä alkaa olla jo hankala leikata! Kampaaja joskus suositteli mulle sinkkiä hiusten lähtöön ja sitähän on noissa raskausvitamiineissa - oisko se sit syynä hiusten ja kynsien hyvinvointiin?

Hemuli 17+3

 
Minäkin olen ihmetellyt tuota painosta sanomista... olen itse ollut aina pieni ja painoindeksi on ollut 18 ja 19 välillä. Ekan raskauden alussa mulle tulikin aika paljon painoa, puoliväliin mennessä oli tullut 11kg. Ekassa neuvolassa sanottiin että painoa saa tulla hyvinkin vaikka 16 kiloa kun olen niin pieni, mutta auta armias kun sitä sitten tuli, niin valitettiin! Yhteensä koko raskauden aikana tuli 15 kg. Synnytyksen jälkeen meni 2 viikkoa ja olin entisissä mitoissani, tosin pari kiloa painavampi kuin ennen raskautta, ja sitten kun menin jälkitarkastukseen, niin hoitsu kysyi, onko kiloja jäänyt. Vastasin että on pari kiloa, mutta en koe niitä ylikiloiksi koska edelleen olen ihan samankokoinen(samat vaatteet mahtui päälle!), niin hoitsu sanoi, YRITÄ PÄÄSTÄ NIISTÄ LIIKAKILOISTA EROON, SINULLA KUN OLI SE RASKAUSDIABETESKIN! Ja itse tämä hoitsu oli kyllä paljon tukevampi kuin minä. Silloin oli kesä ja mulla hame ja pieni toppi, ja mun oli pakko sanoa sille että näytänkö minä sun mielestä lihavalta! Olin kyllä vähän loukkaantunut, varsinkin kun hormoonit muutenkin hyrräili :)
Kuitenkin, tässä raskaudessa ei ole niin paljon painoa tullut kuin edellisessä, en tiedä mitä nyt on tullut kun vaakaa ei ole kotona. Musta on vaan kumma juttu, että sellaisille joilla ei paino-ongelmia ole ikinä ollut, niin saa sanoa miten törkeästi tahansa, ja niille joilla on, ei sanota mitään. Mrrr.
 
neitiperho
Heipat mammoille!

Heräsin tänään sitten reippaana jo ennen seitsemää. Näin niin todentuntuista unta, että itsekin säikähdin. Unessa menin rakenneultraan ja juuri ennen kuin aloiteltiin sanoin lääkäri sedälle, että halutaan tietää vaavin sukupuoli. Siinä sitten lääkäri kyseli, että no onko itsellä veikkauksia ja sanoinkin, että vahva poika olo on. Lääkäri sitten hetken tutkailun jälkeen totesi, että kyllä nyt arvaus vikaan meni, että tyttö täällä masussa köllöttää. Sitten heräsin.

Noh, aamulla tietysti oli heti kerrottava miehellekin, että tiedoksi vaan että tyttö me sittenkin saadaan. Nyt hetki sitten tosiaan tultiin sieltä rakenneultrasta. 4D ei oikein onnistunut, kun pikkunen siellä sitten päätti pitää nyrkit naaman edessä visusti ja polvet yhdessä vielä tiiviimmin. Yläkäyrillä kasvaa vaavi ja menoa hieman päällä...mutta kuitenkin aika rauhalliselta tapaukselta vaikutti. Edelleen siltä vaikuttaa, että nyt olisikin menossa rv 19+3, mutta kun heitto niin pieni niin pysytään rv18+6. Saa nähdä ollaanko sitten sairaalassa HooÄs samaan aikaan :D Hyvin on pikkunen kehittynyt ja kasvanut. Sukupuoli oli vähän niin ja näin...täysin varma ei oikein osannut olla, mutta merkit viittaa.................... =)
Enpä siis taida kertoa, koska oli vähän tarkoitus, että miehen kanssa omana asiana tieto pidetään viimeiseen asti. No mutta eiköhän me huonetta aleta laittamaan silti valmiiksi pikkuhiljaa ja aika varma lääkärin arviosta olen, kun itse siinä pikkusta katselin. Hirveä nippu kuvia tietysti tuli, täytyy päivitelläkin niitä omaan profiiliin vaikkapa =)

Mutta nyt kauppaan että pääsee syömään :wave:

Neitiperho+nöpönenä 18+6
 
very important baby hyvä että olit sanavalmis sille hoitsulle! =) Itselläni kans juuri tuollainen REILUSTI ylipainoinen neuvolatäti kommentoimassa tähän asti kertyneitä kilojani. Mutta todella outoa kommentointia ihan synnytyksen jälkeen!!! Pakkohan sitä olla edes jotain rasvavarastoa millä imettää.
 
Ääh, nää ns. "menkkaviikot" on kyl rasittavia, maha on koko ajan oudon tuntunen ja semmosen hellän ja vähän kipiänkin olonen, ja tääl kans valkovuotoo tulee aika reippaasti..
Muuten tänne ei ihmeempiä, potkut tuntuu jo ihan selvästi, yleensä sillon kun istun tai menen makaamaan.. :)

Tosta painosta, mä olen lihonut tähän mennes n.5kg, olin kyllä normaalipainonen ennen raskautta, ja suurin osa tuli ennen 12 viikkoa kun tuli sit puputettua kun jatkuva nälkä oli, mut siis pitääkö siitä olla huolissaan? mulle ei oo neuvolantäti sanonu mitään, viimeks vaan mainihti kun oli 200g tullut että enkö uskalla enää syödä, mut jos jotain mainihtis niin vollottasin varmaan seuraavan kuukauden sit, oon aika tarkka ollu ton painon suhteen aikasemmin, ja nyt tuntuu että oon joku norsu, ja kauheet "paineet" on muutenkin tosta ulkonäöstä, ja kun oon iha kauheen herkillä kaikesta... :ashamed:

Kävin eilen ostelemassa äitiysvaatteita, löysin ihan kivat mustat housut ja sit farkkuhameen, oon yrittäny ehtiä niitä haalareita mut mistään ei tunnu löytyvän.

Mä oon yrittäny epätoivosesti ehtiä sitä isompaa asuntoa, (tällä hetkellä alle 30 neliöinen yksiö!) niin ei tunnu olevan, kaupungilla eikä yksityisillä.. Alkaa hiottamaan ihan hyvin, kun tässäkin on kuukauden irtisanomisaika..

hyviä päivänjatkoja kaikille!!

t. Hosso ja Iida tasan 20 :heart:
 
Hemoglobiini oli rautalääkkeiden avustuksella noussut 122 asti (115 ollut). Verenpaine oli hyvä, 110/60 ja sf-mitta (kohdunpohjan korkeus) oli hurjat 21 cm!!! Menee siis reilusti yläkäyrän yläpuolella. Eipä siitä neuvolatäti ainakaan mitään sanonut. Vauvan sydänäänet pompotti sellaista reilua 140. Mulle oli painoa tullut viime kerrasta (kuukausi sitten) 4 kiloa lisää, eli kilo per viikko :ashamed: Siitä sain hieman huomautuksen. Yhteensä painoa tullut tähän mennessä 8,8 kg. Pitäiskö sitten laihduttaa vai mitä, kun paino nousee noinkin ahkeraa tahtia :LOL: En mä siitä itte sen kummemmin piittaa. Sanokoot neuvolassa mitä tykkäävät.

Syön kuitenkin vain 4 kertaa päivässä. Aamulla 1 voileipä, puolen päivän maissa lämmin ruoka, iltaruoka ja iltapalaksi 1 voileipä. Joskus harvoin tulee syötyä jäätelöä yms. Noh, ei kai sitten muu auta, kun lähteä lenkille.... Se on todellakin jääny vähiin tai oikeestaan ei oo tullu tän 19 viikon aikana tullu käytyä lenkillä kuin 2-3 kertaa :/ Ei vain ole huvittanut ja ensimmäiset viikot meni pahoinvoinnin kanssa ja nyt on kuukauden jo ollut kova flunssa.

Seuraavan kerran neuvola onkin 15.4. ja sillon saan kelan paperit täytettäväksi. Taas kuukausi odottelua, huoh. Onneksi viikon päästä on ultra!
 
Heippati kaikille!

Lomalainen täällä, tunnollisena työntekijänä sairastaa omalla ajalla :/
Kurkku kipeä ja kamala köhä, muutenkin hassu olo, vaikka kuumetta ei ollutkaan.
Sellaista sattuu, eipähän tarvitse juosta kaupoilla...

Lisäsin profiiliin kuvan perjantaisesta ultrasta (14.3.08), siinä pikku-Raksu köllii :heart:

Mukavaa päivää kaikille =)

Mikkka + pikku-Raksu 19+6
 

Yhteistyössä