¤¤¤ELOMASSUT MAALISKUUSSA¤¤¤

Pika pikaa...

Toi yhteisö on tällänen keskustelu foorumi. Ei siis mesen tapanen. Paitsi taitaahan siellä on muuten sellanen chatti puoli missä voi keskustella reaali aikasesti jos muita yhteisön jäseniä sattuu samaan aikaan olemaan kuulolla. En oo ihan varma onks siel, mut niin muistelisin...

Tosta mä en ookkaan ihan varma, et pitääks sinne hotmailii luoda sähköposti jos ei siel viel oo...Mites te jotka ootte nyt saanu jo hakemukset menemää, ni onko pitäny olla hotmaili? Vai onko joku muukin maili osote käyny? :wave:

Nyt töihin päin!!

Hyvää viikonalkua kaikille!!

Huomenta kaikille!

Pakko kai se on uskoa, että vauva liikkuu täälläkin.. En oikein tiedä, kun mulla on ollut kahdenlaisia tuntemuksia: liukuvia tosi epämääräisiä alavatsalla ja nyt sitten eilen ja tänään ennen nukkumaan menoa ja tänään aamullakin tunne, että jotain megakokoisia kaasukuplia on mahassa :D sellaisia teräviä, kummallisia, niin hassun tuntoisia että on ollut pakko nauraa ääneen! ei noin hullua tunnetta voi ollakaan...
Osaiskos joku neuvoa, näin ensisynnyttäjällä kun ei ole hajuakaan, miltä ne tuntuu. Ja nuo 2 eri tuntemusta on ihan erilaisia keskenään. Jos nuo jälkimmäiset on potkuja, niin voin 100% varmasti sanoa,ettei niitä ole ollut ennen näitä päiviä. Noita liukuvia taas vähän aikaisemmin.

Ensi viikon pe olis 4d, en malttais odottaa..
Me ei muuten aiota kertoa kellekään sukupuolta ennen syntymää, eli pidän sen täältä palstaltakin salassa. ;)
Hauskaa viikon alkua kaikille!
t. sairaslomaileva pieniananas ja vauva 18+6

Taivaannasta ja Heitsu86: Tervetuloa elokuisiin mukaan ja onnea odotukseen :wave:

vilma71: Meillä kans on uusioperhe ja mies on ottanut myös mun kaks lasta edellisestä liitosta kuin omikseen! Mies yleensä menee lasten kanssa saunaan ja touhuaa muutenkin. Harva mies taitaa näin hyvin ottaa "omikseen" toisen puolison lapset.

Täällä myös on pääsiäisruohot kasvaneet jo muutaman päivän ajan. Toissapäivänä taidettiin lasten kanssa ruohoon laittaa tiput paikoilleen. Laitoin ruohon kasvamaan peräti 5 purkkiin ja lapset oli kerhossa tehny omat purkkinsa. Nyt siis 7 kasteltavaa ja hoidettavaa ruohopurkkia :LOL: Toistaiseksi tiput on aika hyvin pysyny ruohossa, sillä nuorin, 2-vuotias tahtoo olla oikein sellainen tipuvaras :D Oonkin antanu sille pari omaa tipua :p

Meillä siis lapset 6 v., pian 5 v ja 2 v. Isompien lapsien kans pärjää ja jaksaa ihan kivasti, kun heistä on paljon apua ja osaavat pyydettäessä itse tehdä esim. leipänsä ja muut pienet jutut. Kaksvuotias ei vielä kakkaa eikä pissaa potalle, joten nostamista pyllypesulle lavuaariin tulee joka päivä vähintään sen kerran. Oonkin opettanu tytön aina kiipeämään vessanpöntölle ja saan siinä riisuttua vaipan eikä ole pitkä matkaa siirtää ja nostaa häntä lavuaarille. Supistuksia eikä muutakaan vaivaa onneksi ei ole nostamisista tullut, ainakaan vielä.

Tuo kaksvuotias on muutenkin hassu. Se saa välillä jotain ihme halauskohtauksia ja tulee yht´äkkiä mua tai isäänsä halaamaan ja suukottamaan niin maan perusteellisesti, että ei siitä meinaa tulla loppuakaan :LOL:

Tosi mahtava juttu, että pikku hiljaa täällä on muitakin jotka on ruvenneet tuntemaan masuasukkinsa liikkeitä :heart: On se vaan hieno tunne tässä vaiheessa! Lopussa se ei ehkä ookaan ehkä yhtä ihanan tuntuista =)

Huomenna olis sitten neuvola. Saas nähdä onko verenpaine pysynyt hyvänä ja onko hemoglobiini noussut rautalääkkeiden avulla, hmm. Se jää nähtäväksi sitten. Joo, ja hirvittää jo paljonko on tullu painoa lisää :ashamed:

Tatjana80 ja rv 19+3

Hyvää viikonalkua kaikille! Ja tervetuloa uusille.

Onnittelut liikkeistä pieniananas!

Onko kenelläkään muistikuvaa siitä, millä viikoilla ei enää suositella lentämistä? Olettaen siis, että kyseessä on normaali raskaus? Täytyy muistaa kysäistä neuvolasta asiaa, mutta mielelläni kuulisin, mikäli joku teistä muistaisi asiaan liittyen jotakin.

Minä olen lapsien kanssa mennyt kertakäyttövaipoilla, ja luulenpa, että niin mennään kolmosenkin kohdalla. Olen valitettavasti aina niin kovin helpon elämän perään, mutta myöntää täytyy, että ajatuksena synnyttämämme jätevaippavuori aiheuttaa huonoa omatuntoa.

Täällä on muistaakseni ollut viime päivinä puhetta myös synnytysten ajankohdista. Esikoinen syntyi kolme päivää ennen laskettua aikaa ja kakkonen viikolla 38+0. Toivoisin kovasti, että tämäkin ottaisi muutamien päivien varaslähdön.

Ja takaisin töiden pariin. Mukavaa päivää.

toinen kolmannes on kuulemma turvallisinta aikaa lentää. luin että viikon 28 jälkeen pitais olla lääkärin todistus raskauden normaalisuudesta. kansainväl. lennoilla ilmeisesti 36 takaraja, lyhyillä kotim lennoilla saattaa saada 38 asti lentää jos ei ole komplikaatioita tai ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuutta. näin luin tämmöiseltä sivulta http://www.fc.fi/matkustajalle/raskaus_ja_lentaminen/ mut en tiiä onko kaikilla lentoyhtiöillä sama homma.

Poika väsähti jo unille :heart:

Ulkona satelee taas jotain epämääräistä, voi harmi kun eilenkin oli jo niin keväistä... mä en haluaisi enää tässä vaiheessa maaliskuuta yhtään mitään talveen viittaavaakaan(olisi talvella mieluummin ollut talvi)! :) No, kevät tulee aina, vaikka ei uskoisikaan. Ja aika menee tosi nopsaan!

Vielä noista meidän tuplista, joku kyseli, oliko se Piua? Niin, ne on Emma-merkkiset, mutta en usko että enää uutena myynnissä. Ostin nettikirppikseltä ja maksoin 15 euroa. Ovat täysin ehjät ja puhtaat, eli taisi olla aika löytö:) Kankaissa ei ole haalistumia eikä nyppyjä, mutta normaalia kulumaa kyllä. Renkaissa käytön jälki kyllä näkyy, mutta ei sekään haittaa. Kantokoppaa ei kuuluunut kauppaan, mutta meillä on noihin sopiva Emman pehmeä koppa ennestään. Sen saa takaistuimelle ja on saman värinenkin:) Testasin eilen noita pihalla poika ja kassi kyydissä, ja hyvin kulki.

Nyt voin laittaa tupliin tarkoitetun rahan muuhun, tai pitäisiköhän ottaakin äitiyspakkaus sittenkin? Nyt tuli vasta mieleen! Olen nimittäin koko ajan ajatellut että otan rahana. Harmi kun vielä ei tiedä värejäkään:) Tuo 07 on tosi nätti, meillä poika ei ehtinyt sitä saada, vaan on siis 06, mutta tykkäsin siitäkin. Se on kyllä ihana tunne kun saa hypistellä ihania vaatteita. Täytyykin miettiä asiaa uudelleen. Ensi kerralla neuvolassa saan paperit.

Mulla on muuten vissiin jotenkin enemmän taipumusta tuohon supisteluun, kun niitä tulee ihan pitkin päivää ja yölläkin saatan herätä että supistaa. Olin viime raskaudessa vähän saikullakin puolivälin jälkeen, mutta silloin oli myös muutoksia kohdunsuulla. Ei mistään ennenaikaisesta synnytyksestä ollut pelkoa, mutta oli hyvä ottaa kuitenkin rauhallisesti. Tein siis silloin kahta työtä, jotka oli seisomatöitä, mutta ei raskaita.

Mulla on myös iskenyt kamala nälkä. Alkuraskaudessa ei ruoka maistunut yhtään ja vähän myöhemminkin syöminen meinasi unohtua kun päivät menee touhutessa :) Mutta eilenkin söin kolme lämmintä ateriaa :eek: Pakko oli, kun vatsa ihan kumisi tyhjyyttään! Kamalaa.

Mulla odottelee postissa paketti jossa on uusia taskuvaippoja meidän pojalle, jee jee! Tein muuten eilen tilaa kaapissa vauvan tavaroille. Meillä on pojallakin aika paljon vaatteita, koska meillä menee ainakin kaksi vaatekertaa päivässä(kuolaa, ruokaa sun muuta) ja on kiva kun ei koko ajan tartte pestä vaatteita. Vaipat pestään joka toinen päivä, mutta ne kuivuvat vessassa "piilossa", kun taas muut pyykit kuivuu täällä meidän olkkarissa kaiken keskellä ja poitsu renkuu pyykkitelineessä vedellen vaatteita alas:)

Tulipas taas pitkä selostus, kiva jos jaksatte lukea. Täytyy käydä tuolle yhteisöön hakemassa:)

Hauskaa maanantaipäivää kaikille!

Vib 19+3

Heippa kaikille ja tervetuloa uusille.
Ei ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua mutta lukemass joka päivä olen käynyt palstaa. Viikonloppu meni taas hujauksessa ja isäntä lähti tänään työ reisulle ja tulee vasta huomenna illalla kotiin.

Liikkeet ovat tuntuneet nyt pari päivää niin että tietää että se on pikkuinen kun siellä mätkii eikä ilmakupla.
Viime yö meni hiukan heikosti. koko yön näin painajaisia ja heräilin monta kertaa. On vissiin jonkin sortin stressi päällä ja nyt särkee päätä ihan mukavasti, mutta kaipa se siitä helpottaa päivän mittaan.
Nyt on muutaman päivän aika stressaavaa kun odottelee niitä tuloksia. Tänään ei vielä tullut ehkä huomenna.

Hyvää pääsiäisen odotusta kaikkille masuille.

Tuntuuko supistukset tässä vaiheessa vaan ihan alamasussa? Mulla yks päivä nimittäin meni koko kohdun YLÄosa aivan kivikovaks ja tuntui sellaselta vannemaiselta puristukselta, ei käynyt kuitenkaan kipeää.. Supistusko??

Mulla oli myös viime yö melko inhottava, näin nimittäin unta mun kuolleesta kaverista. :'( Heräsin siitä unesta onneks, mut olin niin säikkynä et en uskaltanut vessaankaan lähteä tms. Oon öisin hirveä arkajalka, pelkään näkeväni aaveita tai jotain kuolleita läheisiäni... :ashamed: :whistle: Onneks sain sit unen taas ja nukuin loppu yön rauhallisesti, ja heräsin ennen klo 7 keittämään kahvit :D Sit ennen yhdeksää lähdettiin lähes tunnin lenkille miehen kans, käytiin sellainen ihana rantapolkulenkki tekee. Hanki kesti ja linnut lauloi, tulispa jo kesä.:) Nyt mies on salilla, ja mun pitäis lukea ens viikkoiseen psykologian yo-kokeeseen.. Sit ois kirjotukset ohi!!!! Toivon niin paljon, ettei tarvis uusia sitä enkkua syksyllä.... Ei tarvis teidänkää enää lukea näitä valitusvirsiä paskasti menneistä kokeista yms ;)

Päivänjatkot!
Upp3 ja pikkuinen Mötky 18+6

Moikka kaikille ja tervetuloa uusille! :)

Arvatkaas mitä, kaks päivää rakenneultraan!! :) se on siis keskiviikkona klo 12.50.. Mua jännittää :LOL: Täällä kyllä vauva möyrii ja pyörii masussa joka päivä.. :) tuntuu ihan selkeesti, isi ei kyl oo tuntenu vielä ku vaavi lopetttaa aina potkimisen kun isi koskee masuun :heart: Käytiin tosissaan katsomassa lauantaina sitä 2pvää vanhaa poikavauvaa, sydämen se vei mennessään.. Mieskin kysy kun lähettiin että " Voiko miehille tulla vauvakuume" :D KAi niille voi.. Sit mäkin tajusin että hei, mun mahassa tosiaan kasvaa tommonen vauva :) Viimesiä saikkupäiviä vietellään, ellei sit jatku vielä, jos ei niin perjantaina työt kutsuu.. Ärsyttää kyl sen verran että vois jäädä kokonaan jo pois :LOL: Maha kasvaa hitaasti mutta varmasti, kohtu on mullakin tosi hyvin tunnettavissa kun makaa, näkyy selkeet rajat.. Ja ei ne supistukset edelleenkään ole loppunut.. :(

Semmosta täältä. Jospas keksis jotain kehittävää tekemistä kun mieskin on iltavuorossa ja tulee kotiin vasta puol 11.. Onpahan mulla omaa aikaa tässä touhuilla kaikkea :D

Katham ja vaavi 20+1

pikainen hip! :wave:

ultrassa vauvalla oli kaikki superisti, hyvää kehitystä aivan aikataulussa jne.
saanko esitellä: irtosoran ja tulevan-herra-isän jälkikasvu paljastui pojaksi :D

jeijei, olemme niin iloisia hyvistä kehitystiedoista, että ei mitään rajaa :)

irtis 18+5

Onnea liikkeiden tuntemisesta pieniananas!

Onnea poikauutisista irtosora! Välillä poikakin tähän joukkoon :)

Mekin suunniteltiin että ei sukupuolta kerrota kenellekään jos se nyt keskiviikkona saadaan selville. Mutta mitä lähemmäs ultraa päästään, sitä enemmän tekisi se mieli paljastaa :) No, katsotaan millä mielellä sitten ultran jälkeen! Pari päivää enää :)
Mies on ainakin ihan hermona, en muista että hän esikoisen ultrissa olisi näin hermostunut ollut :) Hän sanoi että nimenomaan jännittää se että kumpi siellä on. Hän välillä sanoo että voi kun siellä olisi poika niin saisi yhden pelikaverin lisää :LOL: Sitten välillä taas tuntuu toivovan tyttöä :)

Tiitti on tosiaan alkanut tekemään sitä että jos vähänkin yöllä käännän kylkeä niin hän alkaa heti tökkimään :) Yrittää varmaan sanoa että olepas äiti paikoillasi että muutkin saa nukuttua :D

Tuli kyllä eilen illallla valvottua vähän liian pitkään joten päiväunien paikka...

Lilli ja Tiitti 19+5

Onnea kaikille liikeiden tuntijoille ja sukupuolen jo selvittäneille myös pippurilta ja "Nestorilta" :flower:
Kuulumisia nopeasti kirjoittelen. Eli mieskin tunti eilen aamulla liikkeet. kommentti oli "sehän potkii ja riehuu!" nii-in arvaas miltä se tuntuu kun yrität keskittyä töihin... :LOL: Johon mies vain hymyili... :) Aiemminkin olis voinut tuntea, mutta herkesi toinen liikkumasta kun tuleva isukki kosketti masua. Tuli ramppikuume! :LOL: No ny onneksi on hiukan lähempänä todellista isukallekkin, kun liikkeet tunti...

Piti se minunkin käydä hypistelemässä vauvan vaatteita... ja annoin äidilleni luvan ostaa yhden vaatteen kun kerran rakenneultrassa ollaan käyty. Aivan ihana pupu potkari saatiin, neutraalina värinä tietenkin kun ei vielä tiedetä sukupuolta.

Mutta nyt kotiin! hypistelemään tätä vaatetta ja ihmettelemään, voiko joku olla noin pieni ja voiko se todella olla meidän pikkuisemme! :heart:

Terkuin pippuri ja "Nestori"

Aamulla käytiin sit rakenneulterassa :heart: Ihana pieni siellä meni kun viimestä päivää ja heilutti meille. Saatiin naama kuvia ja "ympärysmitta" kuva missä näkyy kaikki mitat :D Kyllä se siellä mennä viuhtoo mutta vain murto-osa tuntuu kyllä mulle asti. Sukupuoliasiasta sen verran että äitillekin paljastin että rimpsuja saa ostaa :heart: Gyne sanoi että ei oikeuteen lähde, mutta ei täällä mitään näytä roikkuvan :LOL: Rakenteet ja istukat sun muut näytti olevan kunnossa, onneksi! Oon vähän ollut jostain syystä huolissani, mutta nyt oon vaan yhtä hymyä :saint:
Menin suoraan töihin ultásta ja kävin syömässä niin tarhasta soittivat että poika itkee pissatessa edellen. Eilen alkoi valitus että pissatessa sattuu ja ajateltiin että seurataan huomiseen. Käytiin antaan pissanäyte ja päivystykseen odottamaan. Lääkäri sanoi että pippelin pää on tulehtunut ja vähän mätikin :( Jotain rasvaa pitää hakee ja kylvyssä lillutella. Uusinta piisanäyte kun on parantunut. Hö, tosi kipeä toinen :ashamed: Éi muuten mutta toi pissaaminen.
Mulla on kanssa joku pesänrakennusvietti meneillään. Koko viikonlopun oon sisustanut ja ommellut verhoja ja ostettiin nojatuolikin :D En jaksais vaan oottaa että se tulee B) Ihanaa saada kotiin uutta ilmettä :D
Mäkin ajattelin että ostan semmosen trikoisen kantoliinan ja alan niitä kestoja värkkään jahka oon saanu kaikki verhot ommeltua..En ole vielä ihan perillä niistä kaikista kuorista ym. mutta mututuntumalla mennään :LOL:

Mä en sinne msn:ään tule, on tuo kerhonkin puoli vähän jäänyt paitsioon.

fosfori ja pampula 20+1

Onnitteluja kaipaa moni ja niitä nyt sitten tästä kauhia määrä lähtee jokaiselle :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Ja onnea vielä teille jotka ootta käyny rakenneultrassa, kovasti ootan sitä omaa ens viikolla....
Nyt täytyy pyytää anteeksi, mutta kopsaan tekstiä, kun en jaksa alusta alkaa kirjoittamaan...väsyttää niin kovin, TAAS ...

omaa napaa: viime viikolla supisteli tosi kipeesti useampana päivänä..olin ihan panniikissa.. mutta onneksi vauveli aina iltaisin päätti äiskää hieman piristää ja liikkui TOSI ahkerasti, nyt sitten liikkuu koko ajan :D . Masennustakin ja väsynystä on ihan mielenä... :'( itkettää kaikki.

tänään oli neuvola. 5viikossa hb oli laskenu 132:sta 116:sta, eli se on osa syy tähän väsymykseen, huomenna menen kilpirauhasverikokeisiin, ku alkuraskaudessa heittelivät kovin ne arvot, niistäkin saattaa johtua ne masennusjutut..
verenpaine oli 120/66, eli tosi hyvä.
Vauva liikkui KOKO ajan, ei 10sek pysyny paikoillaan, ajattelin ääneen että varmaan ADHD lapsi jo ennen syntymäänsä :LOL: .
130 oli syke, eli poikaan kallistuisi...vaikka ens viikollahan se selviää sitten...
painoo oli tullu +300g/vko, että ei kauhiasti, onneksi :D
ja pissi oli puhdas, luojan kiitos.
Johan tässä on syöty kax antibioottikuuria tulehduksiin, ja pitää kuulemma sellaista lääkettä kuin "Nitrofix" syödä joka päivä raskauden loppuun asti (???).
kauhian isoja tabuja, ja kauhian pahanmakuisia.. :x

Lämmintä ruokaa en pysty edelleenkään syömään, eli salaateilla mennään, ei kyllä närästäkkään.. :D

Mutta nyt pitää lopetella nää lötinät, vauveli liikkuu niin älyttömän ahkerasti että pitää kuulemma mennä sohvalle, että muutkin saa tuntea ne liikkeet ( tuntuuvat selvästi jo masun ulkopuolelle ) Ihanaa! :heart:

Ajatuksin AE ja Muru 19+4

Vitsi, täällähän pitäis käydä suurinpiirtein joka päivä seuraamassa keskustelua, ettei jää kauheesti jälkeen.. :LOL: Nytkin on näköjään tullut sivukaupalla turinaa. Noh..hyvähän se vaan on, että tulee! :D

Tännekin kuuluu hyvää. Pikkuinen mellestää masussa ihan tosissaan. Etenkin iltaisin, kun käyn sohvalle pitkäkseni katsomaan telkkaria tai kun menen nukkumaan. Eli yleensä silloin, kun pitäis alkaa rauhoittumaan, niin hän alkaa temmeltää
=)

Mies ei liikkeitä vielä tunne. Neuvolassa sanottiinkin, että mulla on tilava lantio ja kohtu jotenkin somasti jemmassa sen uumenissa, että saattaakin jokunen viikko kulua, ennenks ne liikkeet alkaa ulkopuolelle tuntua. Harmi sinänsä.. Mut noh, josko malttais odottaa :)

Yhteistyössä