¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Onpas täällä ollut hiljaista tänään...

kiinea:lle tervetuloa joukkoon! :flower: :wave:

Nyt on meidän tulokkaalle ostettu vaunut! On hienot Gessleinit! Pinnis ja hoitopöytä jäi sitten ostamatta, ku ei Ikeassa ollut hoitopöydän tasoja ollenkaan. Olivat loppuuneet... :kieh: Sitten ei tullu ostettua pinnistäkään, ku alko niin harmittamaan... Ja miehen hermot ei näköjään ole tehty kiertelemään tupaten täynnä olevaa huonekaluliikettä, joten päädyttiin aika nopeasti lähtemään pois ja jättämään ostokset seuraavaan kertaan... :LOL: Onneksi tuo Ikea on tullut jäädäkseen...

Kiia ja kamu 32+4

Huomenta!!

Nyt on 4v. synttärit juhlittu ja kaikenmaailman prätkähiiri ja batman kamaa kämppä täynnä :D

Ja voi että niitä herkkuja :p , nytki vejän salaa fasupaloja ja vaahtokarkkeja :kieh: .. no pitää huomenna palata ihan oikeesti maanpinnalle tossa syömisessä.. mut tänää tulee viel yhet vieraat, ni jos niitten kaa sais isommat syötyy pois!!

Hyvin jaksoin eilisen, vaikka jaloilla olin lähes koko päivän.. mut nyt on nakit ja varpaat vähän turpeen oloset ja alamaha ja alaselkä hellänä.. eilen oli koko päivän se tukivyö, ni miusta tuntuu et se rasitus tuntuu nyt ku se yö on pois ja maha saa löllyy kokopainolla =)

Kiva ku piti pojan seurax herätä, mut ei näköjään äitin seura kiinnosta, ku höpisee iteksee noitten hiirien kanssa tuolla omassa huoneessa!!

Ja meillä kävi parin viikon ikänen vaavi kylässä eilen.. ja mie pidin sitä sylissä.. kyllä se oli pieni ja kevyt ja sulonen!! kohta meillä on oma :heart:

mutta eipä tässä muuta!!

Tervetuloa uudelle odottajalle!!!

Sateista päivän jatkoa mammoille ja masukoille!

Äiti lpr 32+5

*muok* joku kyseli noista ultrista.. meillä ei oo ku niskapoimu ja rakenne, mutta mie saatan päästä kokoarvio ultraan sitten lähempänä LA:ta, isokokoisen vauva veikkauksen takii.. esikoltaki pääsin. Mutta tohon pääsee vaan jos katotaan aiheelliseksi.. mikä on miusta kyllä tyhmää, ihan hyvin vois vaikka kaikki ensi synnyttäjät käyttää siinä, ni ei tulis sitten ylläreitä synnytyksessä..

Huomenta!

Tervetuloa kiinea, onks sulla millon la? Lisään sut sitten tonne meidän listalle oikeaan kohtaan. :wave:

Mulla alkanu tulemaa noita ihan karseen tuntusia sukkapuikkokipuja! Eilen ei meinannu millää loppua, ja teki niin helkutin kipeetä tonne alakertaa. |O

Viime yönä alko lapsivedet menemää liruttelemalla. Unessa siis! :D
Ja aina kun herää noista synnytykseen liittyvistä unista, harmittaa niin vietävästi ku haluis jo oikeestikki saada tän pikkusen pihalle kohta puolii.

Sumuista sunnuntain jatkoa kaikille!!

Tervetuloa mukaan kiinea =)

melluli: Mulla on ollut yks äippäpolikäynti ja toinen tulossa heinäkuussa, jolloin samalla synnytystapa-arvio. On vaan tarkempaa seurantaa tuon sairauden tilanteen ja reumalääkityksen takia, vaikken oo niitä pillereitä nyt joutunutkaan raskauden aikana syömään just ollenkaan. Vähän jännittää, kun toi oikee lonkka on suht huonolla liikkuvuudella, että onnistuuko synnyttäminen alakautta - toivottavasti... Sitä jo viimeks siellä arvottiin ja seuraavalla kerralla asian pitäis selvitä.

jyffe: Oon kuivannut pari ekaa vaatesatsia ulkona ja nyt huonoilla ilmoilla pakko ollut kuivailla sisällä. En oo tullut edes ajatelleeksi koko siitepölyasiaa. Eilen sain luukutettua vikan vaatekoneellisen - nyt ois enää pinniksen reunapehmusteet pesun edessä.

HooÄs pelästytit niin hitonmoisesti :LOL: Ekaks kun luin noi sukkapuikkokivut ja sen jälkeen vesien menot, niin en kerennyt lukee edes loppuun saakka, kun piti tarkistaa luinko ihan oikein sen edellisen :D Saa nähdä kuka täältä sen ekan nyytin lähtee hakemaan... Kahden viikon kuluttua alkaa jo heinäkuu =)

Mua on alkanut ahdistaa välillä ihan tajuttomasti toi meidän äiti, kun se vauhkoo niin kauheesti kaikista asioista :headwall: Luulis melkein, että on kyseessä sen eka lapsenlapsi, vaikkei edes oo.
Se on jo (!) kesäkuun alusta kysynyt noin kaksi kertaa viikossa, joko oon pakannut itselleni sairaalakassin ja laittanut vauvalle kassin valmiiksi. Sen mielestä mä en sais ajaa autolla yksinäni jos vaikka sattuu kolari, liikaa ei kannata istuskella ettei vauvalla oo mahassa huono asento, liikuntaakaan ei kannata hirveesti harrastaa ettei vaan ala supistella... Ja mies, kun yksi ilta vietti (vieläpä kotona) saunailtaa juomineen pitkästä aikaa vanhan kaverinsa kanssa, niin siitä sain kuulla kuinka iso mies voi olla niin vastuuton :eek: JOS synnytys olis alkanut, niin kuinka mä olisin päässyt sairaalaan - sanoin, että kyllä niitä taksejakin kulkee, mutta mutsi sanoi, että olis voinut olla sellainen tilanne, etten olisi pystynytkään enää soittamaan jne jne jne... Mä tuun oikeesti kohta HULLUKSI sen kanssa |O !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kaikkee oon jo koittanut sanoo, mutta mikään ei auta. Kohta pitää varmaan suuttua sille oikein kunnolla. Sillä oli tapana hoitaa mun siskon lapsia hyvinkin paljon niiden ollessa pieniä ja puuttua samalla kaikkeen mahdolliseen kasvatukseen ja kodinhoitoon liittyvään. Miehelle sanoin just eilen, että meillä se ei ihan sillä kaavalla tule onnistumaan... Apua tietenkin saa tarjota ja sitä otetaan vastaan tarvittaessa, mutta kun se on jo puhunut muuttamisesta lähemmäksi, että saa hoitaa vauvaa sitten usein (lue; koko ajan). Sydämestäni toivon, että toi meno pikkuisen rauhoittuu. Onneks mun isä on paljon rauhallisempi tapaus ja uskon, et se koittaa himmata noita juttuja aina pikkuisen.... Sori tilitys, painaa vaan tollainen niin paljon :headwall:

Hyvää vointia joka elokuiselle :wave: kaneliomena ja Elmeri 32+5

ensin ajattelin odottaa tiistaita kun silloin on äitipolilla tarkistus kun on noita supistuksia tullut jo jonkin verran ja mieli tekis lähtee juhannukseksi n.180km päähän lähimpään synnytys sairaalaan olis yli 70 km mutta saa nähä saako matkustus lupaa mulla oli perjantaina neuvola ja siellä sf mitta oli pienentynyt n.1,5cm ja vauva oli laskeentunut jonkin verran mutta ei ole kiinnittynyt no eilen ei pystynyt välillä istumaan kun vauvan pää painoi niin pahasti eli on jo välillä tosi alhaalla jännittää tiistai että miltä näyttää että tuleeko kohta pika lähtö laitokselle, toivottavasti ei ihan vielä menis etes heinäkuun puoliväliin sitten ois jo tarpeeksi viikkoja ettei ois keskonen, mutta mielenkiinnolla seurataan kuka lähtee ensimmäisenä

kaneliomena: Meillä on melkeinpä toisin päin, että äiti ei höösää yhtään. Yhtenä päivänäkin se totesi, että nyt kun en enää ole töissä, niin lihon paljon helpommin ja mun pitäisi liikkua enemmän ja oikein kannustaa minua pyöräilemään. Mitään synnytyksestä ei ole vielä sanonut ja ei muutenkaan tuputa omia mielipiteitään, kun tietää, että mä en sitä kestä. Vaunujen ostosta kun puhuin, niin äiti totesi vaan, että enkö minä ole yhtään taikauskoinen, kun äipän mielestä ne vaunut kannattaa ostaa vasta kun se lapsi on jo syntynyt tai ainakin mahdollisimman myöhään ja muutenkin se on sitä mieltä, että mitä turhaan sitä näin aikaseen tavaroita hankkii, pikku hiljaa sitä nyt voi alkaa hankkimaan, mutta ei mitään kiirettä.

Iskä taas ei puhu eikä pukahda, se on sellainen jurrikka muutenkin, totesi vaan kun yksi tuttu kysyi, että mikä hänestä tulee, niin iskästä tulee kuulemma joulupukki :D

heippa!
Tervetuloa mukaan kiinea!!:) Mukava saada vielä viimeiselläkin kolmanneksella uusia massuttajia mukaan =)

Kaneliomenalle ja Tiinalle :hug: , jaksamisia kumpaisellekin ja toivotaan ettei Tiinan ihan vielä tarvisi laitokselle lähteä/jäädä tiistaina!! :hug:

(.) ei isompia, eilen oli melko kipeenä paikat kun lähdettiin miehen kanssa (fiksuina..) yli 30kilsan skootteriajelulle!! :whistle: Ei siinä mitään jos se matka ois taittunu pitkin asfalttia, mutta kun koko matka oli enemmän tai vähemmän kuoppaista soratietä.... Vietettiin siis vloppua vanhempieni luona, marsuherrat mukana tietysti ;) Äsken kotiuduttiin ja kävin samantien suihkussa ja mies painui lenkille..

Oon alkanu näkee lähes joka yö jotain synnytykseen tai vauvaan liittyviä unia.. Sitten inha herätä kun haluais jo että se vauva-arki alkais jne, pääsispä synnyttää jo!! :LOL:

Upp3 ja Mötky 31+5

ja kiinealle munkin puolesta! =)

heh, tuli noista unista mieleen, että synnytin muka kaksoset, tytön ja pojan, ja se poika oli ihan älyttömän isokokonen ja sillä oli hampaat ja se hymyili vaan ja tyttö oli ihan pieni ja heiveröinen. imetin niitä muka kokoajan ja "ammuskelin" maitoa muka pitkin seiniä ja jahtasin ukkokultaa ryntäitten kanssa ja kastelin senkin.. ja kehuin miten synnytys meni ihan "hujahtamalla" ettei tuntunu missään. :LOL:

Onhan se ihan varma, meinasin pyörtyä jo pelkästään siitä kun pelkopolin ajalla, kätilö näytti synnytyshuoneen ja esitteli kaikkee siel, johtuu kyl osittain tosta mun sosiaalisesta jännittämisestä ja paniikista..

pikkunen on kyllä myllänny taas tänään, varsinkin kun istuu niin tuntuu et potkii kokoajan tohon kylkiluitten alle ja sit puskee päälläsä tai jollain tonne alas, sit tuntuu siltä iha kun olis maanjäristys mahassa kun pikkuakka päättää kääntää kylkee.. ihana. :heart:

minäpäs rupeen siivoileen, sadepäivän ratoksi..

t. hosso ja iida 32+5

Apua ihan hirvee paine alapäässä, kohta poksahtaa :'( en muista tämmöstä ku ihan viime metreillä edellisistä! onko tää nyt sit normaalia jo nyt? onneksi huomenna lääkäri kontrolli. sit naapurin rouva meinas et mulla maha tippunu ihan alas :eek: saattaa se olla ku niin painaa ja tuntuu oudolle.
kaveri on kyllä vielä poikittain tai perätilassa ku potkut tuntuu ihan alhaalla välillä potkii selkään päin ja välillä taas kääntyy jyskyttään masun puolelta.

hirvittää kyllä tuo paineen tunne! ihan kamala..

pitääpä verrata parin viikon takaista kuvaa ja nyt, onko masu tippunu. apua jos on :eek:

triine 30 tasan

Heip! Olipa taas lukemista, kun en oo viikkoon(??) tällä palstalla vieraillut. Jotenkin kun palattiin Suomeen, kotiin ja töihin, kaikki aika tuntuu katoavan jonnekin, kun Norjassa sitä tuli roikuttua netissä ehkä liikaakiin muun tekemisen puutteesta...

Meillä on ollut esikoinen mummolassa torstaista asti. Tosi oudolta tuntuu, vaikka on ollut aiemminkin yötä pois kotoa, viimenen vuosi kuitenkin oltiin tosi tiiviisti yhdessä... mut saas nähä, koska meillä on seuraavaks miehen kanssa kahden keskistä aikaa - ehkä sit kun vauva on 1v ja imetys on loppu?

Ultrista oli puhe, niin sekä Jyväskylä että Baerum (minkä alueilla oon raskausaikana asunut) tarjoavat tasan yhden ultran. Jkl:ssä se on 10-12 viikon, esikoiselta käytiin sit yksityisellä rakenneultrassa, oli n.100?:n lysti. Baerumissa saatiin rakenneultra kunnan puolesta ja kun jaksoi sinne viikolle 19 asti jännittää, ei oo tarvinnu ite maksaa ultraa. Noista ultristahan oli muutama kuukaus sitten joku englantilainen vai usalainen tutkimus/väitös, että niitä ei sais tehä kovin usein, ennenkuin on tarkemmin tutkittu, mitkä on vaikutukset sikiöön. Kaikki tietohan muuttuu vähän väliä, saas nähä, miten tässäkin asiassa käy.

Pyöräilystä: esikoiselta se loppui jo aiemmilla viikoilla, nyt taas sujuu ihan helposti ja kevyesti!

Sitteriä ei hankittu esikoiselle, eikä sitä kaivattu kertaakaan - eikä sit hankita kakkosellekaan. Kyllä ilman sitäkin pärjää! Vauva viihtyy myös lattialla(viltillä/puuhamatolla) ja syöttäminen onnistuu sylissä/syöttötuolissa tai vaikka auton turvakaukalossa.

Suonenvetoja on ollut mullakin, tulee joka yö klo 5! Alkoivat, kun unohdin parin päivän ajan ottaa vitamiinit (voi olla sattumaakin). Päivällä on ok olo, vaan 2x on tarvinnut Suomeen tulon jälkeen vetää tukisukat jalkaan, Norjassa oli päivittäin.

Tuttimateriaaleista taas: alkuun ei oo väliä, onko tutti/tuttipullon tuttiosa silikoonia vai luonnonkumia, mutta kun vauvalle tulee hampaita, pitäis siirtyä luonnonkumiin, kun silikoonista voi irrota jotain. Näin mua ohjeistettiin neuvolassa.

Triine tuskaili paineen tunnetta alapäässä, ei oo vaarallista. Mulla siirtyi maha alas jossain rv 20 tienoilla ja silloin oli paljon paineen tunnetta + liitoskipuja, välillä jo tuntui, et vauva tulis oikeesti ulos, kun oli kohdunsuu niin paineessa. Vaan eipä oo pitkään aikaan kipuillut/ollut painetta, vauva on jo muokannut itelleen sinne hyvän, sopivan paikan :). Esikoinen tuli myös tosi aikasin alas ja mua sit varoteltiin, et synnytys on lähellä, mut katin kontit! Esikoisella oli vähän hassun mallinen pää syntyessään, "tonttulakki", kun oli ollut raivotarjonnassa ja tosi alhaalla pitkään, mut muotoutui kuitenkin ihan normaaliksi suht nopeaan.

Noista ponnistusvaiheen kivuista sanoisin, et eipä siinä vaiheessa kyllä enää mitään kipuja ole! Avautumisvaihe on se tuskallisin ja pisin... mulla oli kivunlievityksenä ilokaasu, mitä ei enää ponnistuksessa saanut käyttää, epparikin tehtiin ilman puudutteita, mut eipä se sattunut ollenkaan, sen verran vauvan pää jo oli venyttänyt paikkoja. Sit kun ruvettiin tikkaa, laitettiin puudute, neula teki kuitenkin ihan eri lailla kipeää kuin vauva...
Maha mulla jäi viimeeks laitokselle, heti synnytyksen jälkeen oli hassua kävelle suihkuun ja pissalle, kun ei enää ollutkaan mahaa! Sellainen löysä nahka vain roikkui! Yllättävän nopeaan se hävis/kiinteytyi, en nyt muista aikaa, mut kyllä mä taisin jo kesällä uida bikineissä(??), kun esikoinen syntyi maaliskuussa.

Imetysliiveistäkin olitte puhuneet, mä rupesin aika pian käyttää omia/tavallisia liivejä, kun koin, ettei imetysliivit tue ollenkaan. Mulla on sellaset "kainalotissit" niin pitää olla hyvät tuet sivuilla, että ne on "oikeessa asennossa".

Neuvolassa/lääkärillä kävin tällä viikolla, kaikki oli niinkuin pitääkin. Seuraava aika ois laitettu 2 viikon päähän, mut terkka sit suostui 3 viikkoon, kun en ite näe mitään järkeä rampata siellä noin tiheään... Lupasin soittaa heti, jos tulee muutoksia oloon. Oma olo on ollut tosi pirteä ja hyvä, turhalta hössötykseltä vain tuntuu rampata neuvolassa tiuhaan... Painoa on nyt alkanut tulla vauhdilla, viimesen kk aikana 5kg (yhteensä 10kg) mut lääkäri vain sanoi, et nythän sitä painoa alkaakin tulla enkä saa missään nimessä lopettaa syömistä (sanoin, et oon syömässä koko ajan) että 20kg ei oo mikään ongelma mulle, kun oon niin laiha normaalisti. En mä kyllä tosta painosta ite jaksa stressata, tuntuvat muut siitä stressaavan ihan tarpeeks :D ! Esikoiselta tuli 16kg ja aika samoilla viikoilla alkoi painon ripeä nousu, alkuun ei meinannut silloinkaan tulla kiloja ollenkaan.

Töissä on ollut ihan mukavaa ja sen verran oon suunnitellut kaikkea uutta ja kivaa, et mitenhän sitä malttaa 5 viikon päästä jäädä äitiyslomalle???

Jokohan muistin kommentoida kaikkea, mitä piti? Hoppas, johan tällä viestillä on pituutta.... pitäis käydä vähän useemmin lukemassa&kommentoimassa =)

Hemuli 30+1

Täytyy lohdutella täältäkin päin, että itselläni oli ihan kamalaa paineentunnetta ja hankala kävellä yms jo viikolta n. 23 lähtien. Vauva oli tosi alhaalla, ja painoi kohdunsuuta, tosin ei tietenkään vielä silloin ollut kiinnittynyt. ( Ei kuitenkaan lähtenyt syntymään, vaan ykskaks yllättäen pomppasi takaisin ylös joskus viikolla 29! Tosi omituista. Nyt sitten ihmettelen, onko pt vai rt vai mikä lienee, kun ei näistä liikkeistä ota mitään tolkkua, eikä neuvolan tätikään oikein osannut kommentoida miten päin tyyppi mahassa kellii).

Heippa!

Viikonloppu (to-su) meni mummolassa. Ihme inspiraatio ja energiapaukku iski muhun perjantaina ja lauantaina kun aloin äitini kans suunnitteleen ja toteuttaan (tai olin työnjohtaja =) ) niiden pihaan kukka ja kivikkojuttuja! Ne on laajentanut mun mummolaa ja asuvat kaks sukua siinä. Siinä on vielä kauheasti tekemistä ja nyt laittelevat sitä parin hehtaarin pihaansa pikkuhiljaa. Osa on perunapeltoa ja osa sitten pihakäytössä. Tänään sitten iskikin taas kamala väsy ja päänsärky. Osaksi varmaan ilmakin tehnyt kun koko ajan synkää ja sataakin välillä.

Noita sukkapuikkokipuja on alkanut nyt olemaan mullakin. Torstaina ja tänään oikeastaan enemmän. Ja supistelujakin taas mutta ei niin pahoja. Mun kaveri oli saanut maanantaina neljännen tytön 37+ jotain viikolla ja painoa oli 1870g ja 42cm!! Se oltais käynnistetty ens viikolla mutta lähtikin ite syntymään. Se joutu käyä ultrassa usein kun sen vauvan kokoa seurailtiin kun oli niin pieni. Vauva pääsee kai pian jo kotiin kun voi niin hyvin ja syö ja kaikki sokerit ja lämmöt ym pysyy. Uskomattoman pikkuinen! En osaa ees kuvitella mille näyttää kun on kumminkin jo lähes täysiaikainen ja silti noin pieni!

Synnytysunia oon alkanut kans näkemään ja innolla jo ootan että saan synnyttää ja pääsen mahasta eroon! Vauvalla alkaa oleen jo niin ahdasta ja potkut sattuu joka puolelle ja kun mitää ei pysty tekemään, kumartelemaan varsinkaan niin alkaa jo kypsyttään! Heinäkuuta ootan ja sitten ei haittaa vaikka loppupuolella kuuta syntyisikin..

Sitteri meillä on tuollainen Emma merkkinen jonka saa käännettyä makuuasennosta istumaasentoon ja siltä väliltä. Meillä on vauvana tytöt joskus nukkuneetkin siinä meijän keskellä tai sitten vaununkopassa pääpuoli korotettuna kun pulauttelivat niin paljon. Kovalla käytöllä meillä ja vauvakin siinä varmasti viihtyy.

Auto joudutaan vaihtamaan vielä ja nyt hyvä vaihtoehto löytyikin, isäntä just kysy että soitanko siitä huomenna kun ite on töissä. Jäiks! En mä osaa kyllä siitä mitää kysyä! Se olis kyllä muuten tosi kiva auto.

Kiinealle tervetuloa mukaan! =)

Luen ajan kanssa nuo aiemmat jutut tarkemmin nyt vaan pikaa selasin kun kotiuduttiin ja vielä pitäis laittaa lakanat omaan sänkyyn ja purkaa kasseja.

Mammaliini83 ja Api 31+5

Iltoja kaikille!!!

Eilen oltiin koko päivä juhlissa, oli miehen serkkutytön häät!! No hyvin meni, vaikka kyllä oli kieltämättä ihana tunne ku juhlat loppu ja sai heittää korkkarit nurkkaan!! Jalat oli aikas kipeät... Mut ihanat häät oli ja niin ihana oli syödä oikein kunnon ruokaa ja herkkuja mahan täydeltä.. :D Vähän oli muuten vaikeuksia löytää nätti äitiysmekko... tuntu että valikoimat on kamalan suppeat ja hinnat korkeat.. Mut h&m:ltä kuitenki löysin ihan nätin yksinkertaisen mekon ja sillähän nuo juhlat tuli juhlittua.. :)

Tänään onki sitte ollu oikein kunnon lepopäivä. Väsyttäny kyllä jatkuvasti ja nukuinki varmaan 1,5h päikkärit pojan kanssa yhtä aikaa.. Keskiviikkona ois neuvola, joten saapa nähä onko hemoglobiini edelleen laskussa, vai oiskovähän noussu ku oon kyllä koittanu rautaa syyä. Mut väsymys kyllä kertoo huonosta hempasta... :/ Tänään oli myös joku ihan ihme huono olo-kohtaus.. oksetti ja pyörrytti. Ja yöllä ku kävin veskissä ni huimasi kamalasti. Toivottavasti eivät oo mitää vakavampia oireita... vaikka heti kyllä huolestuttaa ku tuollasia tulee... :/

Kiinea, tervetuloa joukkoomme mukaan!!:)

Upp3, sä kirjoitit tuosta skootteri-ajelusta.. tuli vain mieleen, että saiskohan raskausaikana ees ajella skootterilla/istua kyydissä? Ku mun mielestä ainaki moottoripyörän kyydissä istuminen on näin loppuraskaudesta kiellettyä, ni mitenhän on tuon kanssa?
En halua säikytellä, mut tuli vaan mieleen tuollanen juttu?

Joku kirjoitteli paineen tunteesta alapäässä.. Mullaki on ollu sitä nyt tässä raskaudessa muutaman kerran ja oon kyllä säikähtäny.. yhtenä päivänä paine oli tosi voimakas ja oikeasti tuntui, että vauva tulee ulos kohta... :eek: Mut ohi ne on sitte menny kuitenki.. outoa vaan, ku en muista että viime raskaudessa ois tuollasia ollu...

Sitteristä: Meillä on ihan parus abc:n sitteri minkä saa keinumaan tai tasaselle alustalle ja sit selkänojan saa eri asentoihin. Poitsu ainaki tykkäs siinä istuskella ja katella ja siinä oli helppo hoitaa kaikki soseitten maistelut yms.

Mut nyt vois lähtä pikkuhiljaa unta etsiskelemään.. mies lähti kalalle, mutta mulla on täällä seurana 2 pikkusiskoa kesäloman vietossa... :)

Annilia & Nuppu 31+6

kiinea Tervetuloa!!

Teimme eilen kesän ainoan lomamatkan Power Parkkiin. Meiltä on sinne matkaa vain 150 km. Iskä kävi tytön kanssa laitteissa ja minä istuskelin sekä valokuvasin päivän tapahtumia. Tuo puisto on kyllä aivan ihana ja tosi paljon oli laitteita alle 2v taaperolle. Tyttö oli innoissaan ja todella rohkeasti meni laitteesta toiseen.

Tämä päivä ollaakin levätty koko poppoo. Tyttö on nuhainen ja yllättävän väsyksissä ollut ,vaikka ei kuumetta ole ollutkaan. Mulla noita kipuja ja painetta on myös monenlaisia. Lepoa vaan hoidoksi niin paljon kuin voi.
Eipä oikein keksi mitää kirjoittamista, jotein heippa ja hyvää yötä!
-Poni ja Manteli 30+4

Tervetuloa kiinea! Kiva saada lisää helsinkiläisiä ketjuun. =)

Perjantai meni rempatessa. Lauantaina olinkin sitten niin väsynyt, että nukuin ja söin, ja nukuin ja söin ja sitä rataa.

Tänäaamuna nuori mies tuli bussipysäkillä ihailemaan mun mahaa. "Onpas ihana maha. Kunnon potkupallo!". Tuli hyvä mieli. :) Piti sitten itsekin katsoa työpaikalla peilistä, niin kyllä mun maha tosiaan on kunnon potkupallo. :LOL: Itsestä tuntuu lähinnä isolta ja kömpelöltä, joten on kiva, että maha huomataan positiivisessa mielessäkin.

Ja enää kaksi viikkoa töitä!! Tämä viikko on vielä tällainen vajaa viikko. Jaiks.

Marikki ja pikkuinen 30+6

huomenta!
Annilia, apua en mä aatellu ollenkaan et skootteriajelu ois kielletty.. :eek: Onkohan tuo kaatumisvaaran vai ihan sen istumisen ym vuoksi...? Kaatumisvaara meillä minimoitiin körryyttelemällä toosi hitaasti mutta silti, riskaapelia hommaahan tuo tietty on tässä vaiheessa.. :$ Ja kävely oli vähän hankalaa kun välillä pysähdyttiin jaloittelee, mutta kun perille pääsi ja olemaan "normaalisti" niin oli taas ihan normaali olo...

Sain eilen äitiltä fleecepeiton, nyt siis sitä leikkelemään ja vaippoja ompelustelee!! :wave:
Sateista päivän jatkoa..
Upp3 ja Mötky 31+6

Huomenta!

Tulin pikaseen käymään, kavereita tulossa kohta kyläilemään.

Annilia, muakin kiinnostaa millasen mekon löysit häihin?
Meillä on viikkoa ennen mun la:ta kaverin häät ja joku päälle mahtuva mekkonen pitäis löytää. Tosin aattelin jättää ostamisen ihan viime tinkaan, koska jos en sit pääsekkään juhliin.

Sitterinä meillä on esikolta jäänyt tollanen perus abc:n, minkä selkänojan saa kolmeen eri asentoon. Poitsu tykkäs ainakin ihan kauheesti seurailla siitä maailman menoa, saa nähä viihtyykö tää seuraava lapsukainen siinä yhtä hyvin. =)

Ei muuta tällä erää, tuun paremmalla ajalla taas.

Hyvää maanantain jatkoa masut ja mamit! :wave:

tänne ei mitään uutta.. miehen kanssa piti ottaa matsi heti aamusta, ni nyt on vitutus käyrä taas kohillaan :( , ihmeen hyvinhän tässä on mennyki viime ajat..

nyt syön kakkua ja kohta on varmaan taas pahaolo.. pitää kyl tänää saaha nuo loput herkut pois..

eipä muuta..tuun takas ku on jotain oikeeta sanottavaa

äiti lpr 32+6

Imetysliiveistä on ollut puhetta ja itsekin sitä miettinyt, että minkä kokoiset pitäisi hankkia? Pitäisiköhän ottaa yhtä kuppikokoa suuremmat kuin nyt. Miten muilla meni, joilla on jo asiasta kokoemusta? Täytyisi pyrkiä hankkimaan kaikki mahdollinen valmiiksi, meiltä kun matkaa lähimpään lastentarvikeliikkeeseen on 160 km.

Monet ovat kyselleet, että joko synnytys on alkanut pelottamaan niin ei ole ei, mitenkäs muilla? Joko synnytys pyörii mielessä? Millainen matka muilla on synnärille? Meiltä matkaa tulee 90 km ja jos tulee ongemia tms. niin sitten tätyy mennä Ouluun, jonne on matkaa tuo 160 km.

Tuli heti aamusta hankittua kesäkukat, joten täytyy mennä istuttamaan niitä. Tykkään kyllä hankkia ja istutella kukkia, mutta niiden hoito onkin sitten aina toinen juttu.

Lauren-78 & pikkuinen 33+1

kiinea:lle tervetuloa mukaan :flower:
Lauren-78 , itse olen ostanut tosi minimaalisesti tavaraa lastentarvikeliikkeistä.tavallisista kaupoistakin löytyy imetysliivit ym.. itselläni tosin johtuu siitä,että olen niin pihi, ja en halua maksaa samasta tuotteesta nelinkertaisesti lastentarvikeliikkeestä.
sama meidän eläimet, hyvin harvoin ostetaan mitään eläintarvikeliikkeestä mitään, ovat tuotteet niin ylihinnoiteltuja..
eilen saatiin hoitopöytä kasattua!!jee!! pakko oli heti kaikkia tavaroita ja lelujakin siihen asetella, laittaa valmiuskuntoon =)
huomenna neuvola, ja tarkoitus olisi varata äippäpolille samalla se lääkärikäynti, saa nähdä kuinka suuri meidän vekara jo on :D
ukko pelottelee,että sieltä tulee se 5 kilonen jässikkä :D (ukon sisarukset 4-5kg ja 54-58cm syntyessä.. :LOL: ukon suku muutenkin tosi pitkää, mut en tiedä paljonko se sikiöön vaikuttaa..
nyt aamupalalle..

ajatar&vekara 31+3

neitiperho
Heissan

Jääny taas kirjoittelut vähemmälle. Tai yritin tuossa yks päivä kirjoitellakin jo tänne ja sitten onnistuin sähläämään ja poistamaan koko tekstin. Ei sitten jaksanu uusiksi ottaa.

Eipä tänne tosin mitään uutta kuulu. Vointi ollut ihan ok nyt viime aikoina. Sain labratkin tietää ja eikä niissä ollut mitään vikaa. Hb 114, joten sehän on ihan ok. Ihme vaan kuinka mulla aamuisin on välillä niin huono ja hutera olo. Vissii sit vaan verenpaineet niin matalat. Ruoka on pysynyt hyvin sisällä, mutta närästys alkaa taas palaamaan. Lääkkeistä siis oli apua noin viikoksi. Noh, kyllä se närästys nyt lievempää on ollut lääkkeiden avulla.

Vaavi hyppii mahassa ihan kiitettävästi, iltasin ihan sattuu kun makuuasennossa on. Viikonloppu meni oikein leffailessa. Pe oltiin kolmen likkakaverin kanssa syömässä ja sitten mentiin katsastamaan Sex and the City-leffa. Aivan ihana!!!!! Mä niin hulluna tohon sinkkuelämää sarjaan muutenkin. Eilen sitten miehen kanssa mentiin pitkästä aikaa yhdessä leffaan ja katsastamaan Tapahtui Vegasissa. Oli sekin ihan hyvä leffa. Meillä aina hauskaa käydä katsastamassa tollasia leffoja ja samalla muistella paikkoja. Oltiin nimittäin viime vuonna häämatkalla jenkeissä. Kierrettiin jenkkejä 3vkoa ja tuli erittäin tutuksi just Miami, New Orleans, Las Vegas ja Los Angeles sekä hurjan monet muut paikat. Vähän kaipaa uudestaan samanlaiselle reissulle.

Mutta joo..itsekin pitäisi miettiä jotain hametta sinne häihin HooÄs. Mut jos tosiaan myöhemmin sitä alkaisi vasta miettimään. Mut jos keksit jostakin jotain kivaa niin ilmoita heti!!

Jaksakaa mammat ja masut! Ja hauskaa viikonalkua. Niin ja tervetuloa uudella!! :D

Pojan ekat synttärit juhlittu:) On niiin paha olo :x Ei nuo herkut mulle kyllä sovi yhtään, en jää kyllä paljosta paitsi vaikken niitä syökään:) En meinannut saada yöllä unta kun oli niin huono olo, ja vieläkin! Onneksi muuten oli ihanat juhlat, kävi kivoja vieraita ja poika sai mieluisia ja tarpeellisia lahjoja, ja ennen kaikkea nautti ihmisten huomiosta:) Poika on niin suloinen kun kävellä tepsuttaa kädet levällään ja kieli keskellä suuta :heart: Päiviteltiin taas eilen miten nopsaan vauva-aika menee; meidän pieni vauvelikulta se vaan kävelee! Oikea synttäripäivä on sitten juhannusaattona, täytyy sitten vielä juhlia kolmestaan.

Me suunniteltiin miehen kanssa, että sittenkin siirryttäisiin olkkariin nukkumaan ja annettaisiin makuuhuone pojalle(ja myöhemmin vauvalle).. kyllä me sinnekin mahdutaan jotenkin, mutta sitten pojalla olisi siellä tilaa leikkiä ja touhuta enemmän ja vaatteet ja lelut mahtuisi paremmin. Makuuhuone on tuossa ihan vieressä että kuulen kyllä jos poika herää; vauva tietysti nukkuisi siellä missä minäkin.

Vielä tuohon sitterikeskusteluun lisäystä:) Meilläkin nuhaisena nukkui paremmin sitterissä hieman kohotettuna kun oli ihan pikkuinen.

Mitäs juhannusssuunnitelmia mammoilla on? Me mennään yhdeksi päiväksi leirintäalueelle ja toiseksi päiväksi siskon appiukon mökille. Toivottavasti olisi kivat ilmat!

Yhteistyössä