~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

hei kaikille :)

Jee, yksin kotona =) , oon meinaan jonkun aikaa kaivannu tätä hetkeä, että saan olla ihan yksin kotona ja mennä vaikka päikkäreille jos on sellanen olo. Poika siis lähti siskon kanssa kaverin mökille ja mies on iltavuorossa. Poika tulee kylläkin kotiin illalla, mutta on pientä luksusta kun saa muutaman tunnin olla vaan.

Äiti ja isä on tuloillaan saksan maalta ja ovat suomessa lauantaina :heart: , kutsuin ne jo syömäänkin sillon. Ne kun ei ole nähny tätä meidän uutta asuntookaan vielä. Ajattelin saunankin heille lämmittää sillon. Mulla on ollu äitiä tosi kova ikävä koko kesän :ashamed: .

Oltiin pojan kanssa uimarannalla ekaa kertaa tän kesän aikana. Oli tosi ihana vaan istuskella ja kattella kun poika kahlaili (ei osaa uida) rannassa. Huomenna mennään oikein ajan ja eväiden kanssa uudestaan samalle rannalle. Nyt täytyy yrittää nauttia näistäkin lämpimistä ilmoista kun eihän sitä tiedä kauan näitä riittää.

Joo, mutta nyt taidan mennä hetkeksi lepäilemään sohvalle ja kattoon yhen leffan loppuun. Taisin viimeksi nukahtaa kesken kaiken.

salah ja Masa 35+3
 
miranth: Naistenklinikalla käytiin tosiaan. Oli ihan hyvä käynti, mutta ei siellä mitään sellaista kerrottu, jota ilman ei selviäisi. Sitä painottivat, että soittaa ennenkuin lähtee sinne. Ovi synnytysosastolle on pääaulasta eli suuntaa vain pääovelle. Pääovella on info-piste, josta voi kysyä, että minne mennä, jos ei tiedä, joten ei huolta siitäkään. Yöllä pääovi on lukossa, mutta sen vieressä on summeri, josta avaavat. Ja niitä synnytyshuoneita on tosiaan monia. Ja jos ne jostain syystä sattuvat kaikki olemaan varattuja, niin ei joudu käytävälle ponnistelemaan vaan Kätilöopistolle tai Jorviin. Mutta koska niitä huoneita on niin monta, niin suht harvinaiset ruuhkatkin purkautuu tunnin-kahden aikana. Mutta jos käy niin huonosti, että on täyttä, niin kertovat lisäohjeita silloin, kun soittelee sinne. Naistenklinikasta jäi hyvin rauhallinen kuva, vaikka siellä oli tosiaan täysi tohina päällä lähes kaikissa huoneissa. Kukaan ei huutanut, kirkunut tai kiroillut, juossut tai edes kävellyt rivakasti. Ainoa negatiivinen asia, joka jäi mieleen oli synnytyshuoneen kaamean vihreät kaakelit, mutta ne ovat aika pieni asia. Kätilöitä on Naistenklinikalla aina yksi kahta synnyttäjää kohden. Kesäaikana ei ole opiskelijoita. Jos synnytys menee syyskuulle, niin sitten voi saada yhden opiskelijankin mukaan synnytykseen (siitäkin voi aina kieltäytyä). Jäi sellainen kuva, että mitään ei väkisin tehdä, vaan aina äidin ja vauvan toiveiden mukaan. Vauvaa ei edes pestä ennenkuin parin tunnin kuluttua synnytyksestä, ja sekin tehdään siinä samassa huoneessa. Isille on oma kahvihuone, jossa on jääkaappi. Sinne voi viedä omia eväitä. Sairaalan kanttiini ei nimittäin ole 24h auki.
 
Heippa!
Neuvolassa käyty ja kaikki ok.
rv 37+2
paino 62,5kg (kolmessa viikossa +2,3kg :eek: ,mutta turvotustakin on joten...)
turvotus +
RR 134/77
Pissa puhdas
Sf 32cm (reilu viikko sitte 30cm, mut oli eri mittaaja)
RT
syke +139, liikkeet ++

Verenpaineet siis ok, sanoi että raskaana olevilla ei saa mennä yli 160/90..lähellä yheksääkymppiähän toi alapaine kävi koti mittarin mukaan, oliko toissapäivänä 88.. Sain pissatikkuja kotiin, että jos paineet taas nousee tai/ja tulee muitaki myrkytysoireita niin saan tarkistaa onko pissassa häikkää. Sf-mitta huitelee tasaseen tuossa keskikäyrän alapuolella.. Seuraava käynti ens viikon keskiviikkona.:) Ja ens viikon torstaina (ja sillo pe-la-su myös..) ois se kauan odotettu muutto!!!!!!!:)
 
Pitkästä aikaa!

Pikaisesti tarkemmat tuedot pojastaja synnärikertomusta:

Eli syntyi rv 37+2. Painoa 2880 g ja 48 cm.

Vedet meni klo 0300 17.7. Aluksi aattelin, että mulla on menny virtsanpidättyskyky :LOL: , ku vettä tuli vain lorauksina. Sitten tulvahtikin enemmän. Soitin synnärille, josta neuvottiin seuraamaan tilannetta tunnin pari. Vettä alkoi tullakin sitten urakalla. Side kastui kertaheitolla läpimäräksi.
Oltiin synnärillä klo 0420. Otettiin käyrää ja tarkistettiin että poika yhä perätilassa ( Suunniteltu sektiohan olisi ollut 30.7. ). Menin sitten raskaana olevien osastolle loppuyöksi. Siellä aloin vasta tuntea supistuksia, vaikken niitä sellaisiksi aluksi tajunnutkaan. Olivat ihan menkkakipuja vain, mutta tulivat tietyin väliajoin. .
Aamulla ennen yhdeksää lääkäri kävi sanomassa, että sinä päivänä leikkaus ja kellonajasta ei tarkempaa tietoa, ku kaks leikkausta ennen minua. Soitin miehelle kotiin, että tänään se tapahtuu. Puoli kymmeneltä hoitaja tuli ja sanoi, että alkaa valmistella minua leikkaukseen. Multa ajettiin karvoitus ja laitettiin virtsakatetri sekä tippa käteen. Sitten jo kymmeneltä minua löhettiin viemään saliin. Onneksi mies ehti kans paikalle vaiika sekin mainas olla hilkulla.
Kaikki tapahtui niin äkkiä etten oikein ehtinyt mitään ajattelemaan! Poika kaivettiin mahastani ulos klo 10:49. Sieltä heräämön kautta osastolle, jossa sen päivän sängyn vankina, ku oli kaikenlaista kipupumppua minussa kiinni. Toivuin kuitenkin aika nopeasti ja olin jalkeilla jo perjantaina aamusta.
Maanantaina viimein päästiin kotiin, olin jo tukkaa myöten täynnä sairaalaelämää! Mukana oli 56 cm vaatteet ja poika hukkui niihin! On täytynyt ostaa 50 cm vaatteita, että olis pojalle jotain sopivaa päälle pantavaa! Nyt opetellaan vauva-arkea ja nautitaan pikkumiehestä.

Nytkin herra sylissä, joten sori jos virheitä, yhden sormen tekniikka käytössä... :D

Tässä nopeasti kertomusta! Paljon jäi kertomatta... Yritän ehtiä lukea kuulumisianne, mutta tämäkin hetki oli ainutlaatunen. Ei tänne enää ehdi niin usein... :)

Hyviä vointeja kaikille ja paljon onnitteluja jo vauvaantuneille! :flower:

Kiia ja poju
 
Kiva kiia kun kerkesit kertoo kuulumisia, ja onnea vielä kerran!

Haluun kans jo oman nyytin.. niin tarkkaa tulee syynättyä vessapaperikin aina, mutta siitäkään mitään ikinä löydy :kieh: , ois niin jännä ku alkas antaa jo jotain merkkejä :ashamed:

kampaajalla käynti piristi päivää ja tätä loppuodotusta kyllä kivasti :D . tosin se istuminen siellä ei kyllä ollu mitää herkkua..

Mutta huomiseen mammat!!

VOIDAAN PAKSUSTI VIELÄ NÄÄ VIIME HETKET!!!!!

äiti lpr 38+2 edelleen.. :headwall:
 
Kiialle vielä kerran onnea aivan kauheesti :heart: :heart:

Kyllä alkaa itselläkin olemaan sellainen olo,että mahasta olisi päästävä eroon. Tänään hilkun verran parempi päivä kun eilen, johtunee siitä että saan oikeesti levätä. Ei ole tarvinnut tehä ruokaa tai mitään muutakaan. Itsekin syöny vaan valmisruokia. Kattelin just leffan tuolla sängyssä maaten ja sitten sauna päälle. Olipa taivaallista saunoa ihan kaikessa hiljasuudessa. Laitoin erilaisia saunatuoksujakin :) .

Täälläkin lähti hm:lle tilaus, olin kyllä luvannut itselleni etten tilaa mitään nyt vähään aikaan, mutta pakko oli. Ne oli niin ihania. Tilasin meille kaikille vähän jotain, mutta masalle tuli kyllä tilattua aikas kasa vaatteita. No, toivottavasti mies ei revi peliverkkareita :/

Nyt taidan mennä katteleen töllöö vielä hetkeksi, kyllä ne varmaan kohta sen pikkumiehen kotiin tuo.

salah ja masa 35+3
 
SATTUU!! |O siis mun maha on tulessa, ihan kauheita supistuksia tullu nyt lyhyen ajan sisällä. Äsken kuului sellanen ihme poks- ääni mahasta ja minähän jo kerkesin säikähtää että kalvot puhkesi ja odottelinkin että millon alkaa vettä tihkumaan, mutta ei ole mitään tullut..mitä ihmettä?? :eek: pidätte varmaan ihan hulluna, mutta en halua vielä synnyttämään, en ainakaan vielä ens viikolla kun oltaisiin sinne reissuunkin lähdössä. Alkaa vaan vähän "huonolta" näyttämään kun olen näin kipeä...

Triinu ja pikkukaveri 36+0
 
Triinu Jännää! Vaihdetaan, mä otan sun supparit ja meen synnyttään, niin jää sä kärvisteleen masun kanssa :LOL:

Nyt olis sairaalakassi melkein valmiina, imetysliivit vielä puuttuu sieltä. Ja jotain omia vaatteita. Vauvan kotiintulovaatteet ajattelin vielä laittaa johonkin kassiin ja turvakaukaloon, niin saa tuo mies sitten tuoda ne kun tulee meitä hakemaan. Oon edelleenkin ihan ulkona että mitä hemmettiä sille vauvalle puetaan päälle kun sairaalasta lähdetään, mutta eiköhän se sitten selviä kun näkee millanen ilma sillon on...

Jotenkin nyt jomottaa tonne masuun... vaikka en oo ees kauheemmin tänään rehkiny. Ja päätäkin särkee... Ja mulla siis oikeesti menee hermo ton mun jalan kanssa! se on niin tajuttoman kipee ja turvoksissa... muuten olis kaikki suht hyvin mut sit toi jalka pilaa kaiken :headwall:

Kuulin tänään et mun työkaveri on kuollu :| Se oli yli vuoden sairaslomalla, sairasti syöpää. Tuli vähän surullinen olo kun kuulin...

Kai sitä vois mennä tonne sohvalle löhöön. jaksa enää mitään tehä...
 
Heitsu86: Mikäs sulla on siinä jalassa? siis onko joku ihan tietty vaiva vai onko nyt loppuraskaudesta kipeytynyt? Siks vaan kyselen, ku tuli mieleen, että raskaana ollessahan on veritulppa vaara ja se voi tulla usein just jalkaan. Mun serkulle tuli se, ja hän sanoi että jalka oli ihan tajuttoman kipeä, niin ettei sillä voinut kunnolla astua.. en halua todellakaan pelotella sinua, mut tuli vaan tuollainenkin vaihtoehto mieleen!?! Toivottavasti se ei kuitenkaan ole sitä... :hug:
 
Annilia siis sattuu tohon jalkaterään kun astuu. Eilen lääkärille siitä valitin, hän kyllä höpötti jotain jostain tukoksesta mutta totesi ettei ole sitä, kun mittasi molemmat pohkeen ympärykset... En sitten tiiä mitä tää on. Kun mielestäni en ole sitä mihinkään loukannut jne. Mutta ärsyttävää tää on! :/ Ja voihan siis olla että jalka ihan vaan rasittuu kun on kuitenkin painoo tullu lisää jne. en tiiä... kunhan paranis sitten viimestään kun vauva syntyy! =)
 
Onnea täältäkin vauvaantuneille!!! :heart: :flower:

tälläinen pikainen päivitys täältä suunnalta. ketuttaa!!! viimeset kolme päivää supistellu jatkuvasti = kivuttomia, ja kivuliaita (mulla tuntuu supistukset selässä) mun maha on ihan älyttömän hellä ja kipeä, alapäässä tuntuu millon mitäkin ja olo on ihan kauhea. käskivät tulla sit käymään äitipolilla kun soitin sinne.

vauvalla painoarvio oli 3,3kg
kanavaa jäljellä 2cm (kahessa viikossa lyhentyny sentin)
ulkosuu pehmeä ja sisäsuu pehmentynyt

eli todennäkösesti en ihan heti varmaan pääse synnyttään, ainakin itestä tuntuu siltä.. argh. käskivät käydä hakemassa vauhtia kotoo ja ottaa panadolia kipuihin. supistuksia näky käyrällä jonkin verran. voikohan tosta ennustaa mitään?

t.erittäin malttamaton hossa ja pikku iida 38+2
 
Paljon Onnea taas poksahtaneille =)

Itsellä ollu tosi tuskaisaa viikon verran, plaah. Ens viikolla viimeinen lääkärikäynti, jota odotellessa. Öisin nukun noin kaksi tuntia kun pissattaa ja hiki virtaa vaikka mitä tekis.
Supistelee ja vihloo alapäätä.

Joku puhui joskus, että pitää vaunuissa lakanaa niin pidättekö jotain lakanaa tai sellaista froteemuovia siinä?
 
OONNEA Mikkkalle Pikku -ladystä :flower:

Niin alko elomassutki "poksahtelemaan" tiiviimpään tahtiin, ja monet oottavat ja toivovat posahtamista. Itellä se tuntuu niin kaukaselta (la 30.8.) ja jotenki en oo aatellukaan et mä aikasemmin jakaantuisin vaikka ootan jännällä 12.8. olevaa lääkärineuvolaa (tuntuu et kaikki muut on jo käyneet vikalla lääkärillä). Se ois kokoarvion paikka ja tosissaan saavatki mitailla ettei tule yllätyksiä taas synnärillä. Sf- mittaan en ite tuijoittais, samaa linjaa menee käyrä jo kolomatta kertaa ja vauvat ovat olleet kahdessa edellisessä kerrassa ihan eri kokoisia :/ . Ovat kuiten puhuneet käynnistyksesstä ennen la jos vaikuttaa isokokoiselta. Jotenki toivon et jos joutuu käynistämään, ni alkas ennen sitä ittekseen syntymään, kai se ajatus käynnistyksesstä tuntuu jotenki "luonnottomalta" ku edelliset o tullu "itekseen".

Annilia tuossa Heitsu86 kanssa kirjoitteli siit veritulpasta, mulla itellä o tosi kipeä vasen jalka jossa ihan kivan kokoiset suonikohjut, tukisukat tuo helepotusta mut illalla jalka on aivan "levoton". Mietin vaan mitä tapahtuu jos tulee veritulppa? Miten se ilmenee?

Tukala olo alkaa olee täälläki ja flunssaki iski, dedä o dukossa... , välillä toivosin et ois äkkiä H-Hetki, mut siltikki tuijotan vaan sitä la, ja kuvittelen et viikkoa ennen korkeintaa voi syntyä... toisaalta ei sillä mikään hoppu ole ku mun vauvan vehkeet on edelleen varastossa, vaatekaappi kaupassa ja pinnasänky pihalla palasina oottamassa te joku hiois sen loppuun ja maalais :D

mut menenpäs laittaa tiskikoneen käyntiin

toivottavasti tuosta mun tekstistä saa jotain tolokkua... :whistle:
 
Mikkkalle hirmusti onnea pikku-ladysta =)

Miun selkä alkaa sanoo sopimusta irti ihan oikeesti.. ja viime yö... klo 2 aikaa kävin vessassa.. sit heräsin hirveeseen möyrintään klo 3 jälkee ja maha ihan sekasi.. mies juoksi jo vessaan et nytkö lähetään :D , no ei ku paska vaan lentää.. ja nyt aamusta ennen 7 hirvee nälkä... eikä tuo poitsukaan varmaan suostu nukkuu päikkäreitä tänää, eli oon kuollu ennen iltaa.. plah..

pienen pientä limaa kyllä ollu yöllisillä vessa reissuilla huomattavissa :D , mutta en tiiä.. niinhän jotku sanoo et ennen synnytystä maha tyhjenee itestään, mutta MITÄ HEMMETTIÄ MIE SIT VIELÄ KOTONA OON???? :kieh: :kieh:

Kiva ku oon nyt jo näin kypsä, ni mitä oon siite ku mennää jo yliaikaa.. no pitänee alkaa skarpata.. hirveesti ei vaan voi/jaksa enää tehä mitää mikä veis huomion muualle.. selkää koskee, masuu koskee, jalat väsyy.. plah..

no meen muualle valittaa!!!

Äiti lpr 38+3

jännää tosin kyllä se, ku nytki voi olla joku jo tositoimissa, ku kaikki ei kirjottele joka päivä, kateellisena jään odottamaan lisää vauva uutisia :headwall: :D
 
Onnea Mikkka!

Huonosti nukuttu yö takana. Kukuin ylhäällä yhteen asti yöllä ja sitten heräsin kuudelta. Sen jälkeen en saanut enää unta. Pläääh.

Minusta myös synnytys tuntuu vielä tosi kaukaiselta. Olen niin asennoitunut siihen jouluvauvaan. Ja meidän pitäisi myös muuttaa ennenkuin vauva syntyy, joten oikeastaan toivonkin, että pysyy masussa yli lasketun ajan. Vaikka toisaalta olisi kiva päästä tästä jättimahasta eroon!
 
huomenta!
onnea mikkkalle pikkuladysta :flower: :flower:
joo nyt rupee varmaan tässä pinkassakin tapahtuun kun onhan sentään heinäkuun vikat päivät menossa.
eilen olisit viimeinen lääkärinla ja kaikki oli aika lailla ok, paineet oli hieman koholla ja pissassa oli leukkarit kahella plussalla se meni viljelyyn.
olin aika kipee sen sisätutkimuksen jälkeen jomotti,tuikki ja supisteli koko päivän ja tuli limatulppaa reilummin eli toivottavasti jotain taas tapahtui alakerrassa.
ruvettiin tekeen aitaakin niin eilinen ilta meni sit lautaa maalatessa tänään pitäs jatkaa niin pääsis isäntä tekeen sitä ku töistä pääsee.
voi että on vähän haikee mieli kun meidän "vauva"(tänään 2-vee) on viikko sitten antanut papalle tuttipullot ja vaipankin se haluaa vain öisin käy päivällä ite pytyllä.
mut nyt aamukahavien keittöön ja aamulehen lukuun.

moido!!!! voikaa hyvin!
 
onnea mikkkalle pikkuladysta :flower:

Tänään olis toivoa, et sais pari tuntia omaa löhöily aikaa :p ja helle :D aurinkoa ottaan, jippii!!
5-vee lähti ranuan eläinpuistoon ja 1 vee alkaa parin tunnin päästä päikyille ja ukko on ollu yön öissä ja nukkuu :D tämmöset tilaisuudet on tosi harvassa!!

nyt sit hampaan pesulle ja koirien kans lenkille, saa ne väsytettyä kans :LOL:

koittakaa jaksaa, kyllä ne sieltä syntyy.. (heheheh veemäisiä sanoja) kyllä sitä itekki oottaa, et menis pari viikkoa vauhdilla ja syntyis sit heti ku alkaa tympäseen :LOL:

Triine 35+5
 
huomenta!
Onnea Mikkkalle ihanasta pikkuneidistä!!!! :heart: :heart: Alkaa olla jo jännää, aina aamuisin pakko tulla lukemaan heti herättyäni että onko tullu vauvauutisia, ja useamman kerran jo on ;) Millonhan se ois oma vuoro, huoh.. Ollaan juteltu vauvalle että sit 5.8. jälkeen hän sais pistää päänsä esiin yksiöstään ja pulahtaa tänne äitin ja isin iloksi.:D Ennen tuota ajankohtaa on "liikaa muuta hommaa" (muutto, kosmetologikäynti, Oulureissu :D ) että pliis jos viittisit siihen asti olla siel mut heti sitte tulla ku käsketään!! :LOL: Joo o...näinhän se menee ;)

Yö tuli nukuttua ihan hyvin, yhesti piti pissalla käyä mut sain onneks heti unen taas..mies yritti herätellä mua tahallaan ennen töihin lähtöä mutta murisin vaan ja käänsin kylkeä, väsytti :D |O Näin unta että aloin vuotaa verta....oli karua herätä ku kuvittelin et oon oikeesti vuotanu ja et pöksyissä on side. :eek: :LOL: siinä unessa olin lähössä kouluun, ja muutenki oon nyt koulu-unia nähny, eikai se tarkota että mulla ois JO NYT ikävä sinne laitokseen?!?! Vastahan mä valmistuin, ja aikomus kuluttaa koulunpenkkiä on monen vuojen päästä seuraavan kerran ;)

en eilen muistanu sanoa et vauvan pää liikkuu viel jonku verran, eli ei oo viel kiinnittyny :| Ja tuntu eilen ku se akkeli punnitsi mut että se oikeen ällistyi miten paljo on tullu painoa...vaik onki turvotusta nii se vähä vihjaili siihe suuntaan että liikaa painan..joo onhan mulle tosiaan ehkä 12kg tullu lisää, ja alussa painoin alle 50kg....kyseli vähä veemäisesti että oonko syöny kahen eestä ja onko ruoka maistunu....perhanan mummeli :kieh: mut joo, sen 500gramman yli meni painonnousu viikkoa kohti eikä sais mennä. ite en stressaa tuota ollenkaa, "oma" neukkutäti on sanonu et mun painonnousun on ollu ihanteellista ja sievää, ja näin lopussahan se vauva vasta alkaa tosissaan kasvaa.. eli en kuuntele enää tuota sijaismummelia ku tuun pahalle tuulelle, vaik se yrittäis asiaa puhuakkin. :D

puuuh.joko tää valitus riittäis?! nälkä tulee ku vaahtoaa!! aamupalalle siis!

Upp3 ja Mötky 37+3
 
Upp3 älä huoli tuosta painonnoususta. miulla on melkee joka kerta tullu se +800g /vk ja yht. nyt 18kg vai 19kg.. itseäni kyllä syyttää saan, mutta silti välillä tuntuu, et en oikeesti oo herkutellu enkä mitää ni se vaan nousee :ashamed: .. mut pääasia, että vauva mahtuu syntymään!!! ja sit saan kuitenkin puotettuu sitä painoo, ku pääsee taas lenkille ym!!!

Mie vähä laitoin tossa vauvan vaatteita vielä kondiksee ja sain ne kotiutumis vaatteetkin valmiix, mut mitä mieltä ootte, ku laitoin body,potkarit, sukat, hanskat, hattu ja sit laitoin koko collari puvun ja vaihtoehdox sen Äpakkauksen kevyt vanupuvun (esikon vanhan, ku on ohuempi..), ni onx toi vanupuku liikaa?? siis en oo laittaas noita pukuja päällekkäin, vaan jompikumpi.. ku eihän noista ilmoista kyllä tiiä..??

tällästä mietin täällä.. jotenki heikko olo.. söin hyvän aamupalan kyllä ja juonu vettä..mut jotenki heikko, ei jaksa yhtää olla pystyssä ja kuuma ja kaikkee.. eilen kampaaja leikkas miulle otsatukanki, mut taju meinas äsken lähtee ku se on niin kuuma, ni pakko oli laittaa taas se sama hemskutin huivi päähä ja ponnari, ettei vaan oo päällä kuuma...

vauva tuu jo.. äiti ei enää jaksa oottaa :heart: :heart:

että tylsää täällä.. poika kiittää ku äiti ei jaksa tehä taas mitää.. saiskohan sen lahjottuu parvekkeelle mehujätskille :p

äiti lpr 38+3
 
neitiperho
Ärsyttävää tuollainen painosta muputus, varsinkin kun kuulostaa aika turhalta sun kohdalla Upp3. Ymmärtäisin että mun kohdalla esim neuvolassa siitä oikeesti sanottaisiin. Mulla kuitenkin oli jo muutama ylimääräinen kilo ennen raskautta ja nyt jo tullut 15kg lisää :ashamed:

Veritulpasta teille tuli puhetta. Yleensä tosiaan ilmentyy jaloissa, mutta toki mahdollista ihan missä päin kroppaa vaan. Yleisesti kuitenkin jaloissa maan vetovoiman vuoksi. Oireina yleensä punoitus, kuumotus tulpan alueella. Kohta myös yleensä kosketusarka ja liikkuminen todella hankalaa raajan kanssa erittäin kovan kivun vuoksi. Normi kipulääkkeet eivät yleensä auta ja turvotusta myös on. Vrt. raajaa toiseen raajaan. Siinä tälläinen lyhyt selkeä tunnistus tulpasta. Niin ja jos sellaista syytä epäillä, välittömästi lekuriin. Tulppa nimittäin voi lähteä liikkeelle ja olla hengenvaarallinen, joten liikkuminen myös minimiin ennen lääkitystä.

No, mutta sen aika selkeästi yleensä huomaa. Ne mahdollisia raskaana olevilla, koska liikkuminen muutenkin huonompaa ja painoa tullut nopeasti lisää. Mutta onneksi ei nyt tosiaan niin yleisiä. Sama pätee esim. paljon lennoilla olevia ihmisiä.

Mutta pakko vaan ihailla kun ihana ilma. Eilen oltiin anoppilassa pesemässä muutama matto miehen kanssa. Saipahan vähän samalla aurinkoa. Jos nyt vielä vähän menisi pihalle puuhailemaan jotain ja saisi vielä vähän väriä, sitten suihkuun ja voikin alkaa laittamaan itseään hieman siistimpään kuntoon. Tänään reissuun!!!!!!!!!!!!!!!! Ihanaa!! Anteeksi pakko tuulettaa.
Vähän mua vaan jännittää se kopterilento. Mulla hirvee korkeenpaikan kammo ja lentokoneessakin mua alkuun aina hirvittää :D No mutta päästään ainakin nauttimaan yhdessä olosta ja ensimmäisestä hääpäivästä miehen kanssa.

Joten oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua mun puolesta kaikille mammoille ja mahoille!! Myös katkerana ja kateellisena ilmoitan onnittelut jälleen vauvautuneelle Mikkkalle :flower:

Jaksakaa vielä kaikki ja onnelliset vauvautukoot :LOL:
Neitiperho+Iines-Eetu 37+......jotain..laskuri ei taas pelitä
 

Yhteistyössä