***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

Sone
Kipeenä ollaan!

Vauva on ihan tukkonen , mutta kuumetta ei vielä onneks ole.. Viime yö oli ihan kauhea, toinen ei saanu syötyä kunnolla kun nenä ihan tukos. Piti tunkee sitä suolaliuosta ja imee mehupillillä räät pois kun ei ole niistäjää tullut hankittua. Arvatkaa miten paljon tuo pötkylä tykkäs siitä toimenpiteestä!! Säälittää niin uskomattoman paljon. :'( Voisakohan tää hemmetin tauti mennä ohite ja nopeesti ja pääsis taas normiarkeen. Valituslistaan lisään myös sen että kiva järjestellä ristiäiset kun on ite kipee ja penskat.. Noh, kai se tästä , toivottavasti..
 
Meillä vauva nukkuu yhdet päikkärit pihalla vaunuissa. Lähes joka päivä käydään vaunuttelemassa ja sen jälkeen jää nukkumaan ulos noin 2-3 tunniksi.

mammaliini83: Juu, kuten totesitkin, teidän neiti jää kyllä toiseksi meidän neitin tukan kasvussa!! Sillon synnytyssalissa kätilö yritti valehtelematta laittaa sitä sydänäänianturaa vauvan päähän ainakin 5 kertaa eikä onnistunut. Aina se irtosi. Sitten lopulta se tuumasi, että täälähän tuntuu olevan paljon hiuksia :heart: Lopulta se saatiin päähän jäämään.

sussuliini: Mukavaa, että löytyi toinenkin neiti, jolla on kunnon "karvalakki" päässä :LOL: Sairaalassa monet hoitajat tuli aina ihalemaan Camillan hiuksia, kun oli niin tummat ja pitkät!! Yleensä tuollainen pöheikkö taitaa olla aika harvinaista.

Sammasta myös täällä :wave: Oon yrittäny haarukalla rikkoa pienen määrän puolukoita ja kaivaa sit lautaselta pumpulipuikkoon puolukan nestettä. Sen jälkeen oon hinkannu puikkoa kieleen. En oo kyllä huomannu mitään eroa ja sammasta on edelleen :headwall: Apteekista sais jotain ainetta, mutta sillä värjääntyy sitten vaatteetkin violettisiksi ja se ei lähde pesussa pois. En tiedä mitä tekis. Niin, ja tietääkö kukaan miten usein tuota puolukkamehua pitäis laittaa kieleen?? Ennen joka syöttöä vai??

Tamponit: Mulle on vauvaa edellisen lapsen aikana sanottu lääkärineuvolassa, että suositus on, että tamponeita ei käytettäisi puoleen vuoteen synnytyksestä. Vasta sen jälkeen voi taas käyttää. Mä en ite henkilökohtaisesti niistä tykkää :ashamed:

nea85: Meillä Camilla menee nukkumaan siinä 20-21 aikoihin. Eli Salkkareiden jälkeen vaihdan sille vaipan, meen sänkyyn maata ja imetän kummatkin rinnat. Yleensä se riittää, saan nostaa puolinukkuvan vauvan omaan sänkyynsä ja sille tielle nukahtaa. Pääsen makuuhuoneesta pois joskus ennen ilta yhdeksää, että aika pitkän sitkeää on tuo yösyöttäminen!! Sitten herätään ekan kerran syömään noin klo 24-1 yöllä ja siitä 2-3 tunnin välein aamuun asti.

Vauvan rytmistä: Kolmen kuukauden jälkeen vauvan rytmiä voi ruveta harjoittelemaan ja sillon sille alkaa jo hahmottua päivän ja yön ero. Ennemmin ne on vielä sekaisin eikä kannata puuttua siihen, eli siihen asti lähes vauvan rytmissä mennään. Näin oon jostain joskus kuullut. Korjatkaa jos olen väärässä!!

Jes, tänään päivällä onkin neidillä ihka ensimmäinen lastenneuvolakäynti!! Jännittää jo lujaa, että mitä neiti nyt painaa ja paljonko on pituutta tullut, sekä mikä on pipon mitta :LOL:

Joko te ootte joutuneet siirtymään 50 senttisistä vaatteista 60 senttisiin? Musta tuntuu, että pitäis alkaa jo vaihtaa suurempiin vaatteisiin. Kaikki tasan 50 senttiset on jo pieniä ja osa 56 senttisistä vielä menee, mutta niitä ei ole montaakaan. Haikeaa, kun nyt jo pitää siirtyä isompiin vaatteisiin vaikka neidillä ikää vasta 5 viikkoa :'( Niin se aika vain rientää, mutta ennemmin kai hieman suuret vaatteet vauvan päälle kuin pienet ja kinnaavat.

Camilla vielä nukkuu, joten kerrankin jaksoin aamusta tulla poikkeemaan koneelle. Mutta palailen taas toisella kertaa ja yritän huomenna ehtiä kertomaan ensimmäisen neuvolan kuulumiset.

Teillä on muuten kauheen söpöjä vauvoja profiilissa :heart: Ja toi hiustyyli vaihtelee kaikilla aika paljon :LOL:

Tatjana80 ja Camilla 5 viikkoa 1 pvä
 
Onpa toisilla tukkaa, meillä vaan haituvat päässä ja se takatukka. Jätkä on varsinainen pellavapää.

Meillä jäi nyt 50cm vaatteet pieniksi ja 56cm ovat aika sopivia, jotkut vielä isojakin, joten ei vielä 60cm siirrytä. Poika on muutenkin tuollainen kaponen malli.

Olen nyt parin päivän sisällä huomannut, että jätkä on alkanut selvästi tuijottelemaan juttuja. Minuakin katselee silmiin hyvin tiiviisti, aiemmin katse on harhaillut ja kasvot eivät ole kiinnostaneet ollenkaan. Totinen poika meillä vielä on, ei pahemmin hymyile vielä, muutamia hassuja hymyjä on tullut ja nekin tietysti vielä tahattomia. En minä mitenkään malttamattomana odota, että poika väläyttäisi ensihymyn :LOL:
Kaikenlaisia äännähdyksiä on alkanut kyllä tulemaan.

Tänään jätkä oli ensi kertaa puuhamatolla hieman pidempään ja viihtyikin siellä. Oli myös kaksi koirista siinä ja tuo 6-kuinen pentu olisi halunnut leikkiä vauvan kanssa, yrittä saada sitä riehumaan ja minä yritin selittää että ei se nyt taida sun kanssa painia, ei se vielä osaa :D

Sunnuntaina olisi ristiäiset ja nimestä ei vieläkään tietoa, jotain aavistusta jo on, mutta lopullinen päätös on tekemättä. Periaatteessa toinen ja kolmas nimi on tiedossa, mutta kutsumanimestä vielä väännetään, sillä kumpikaan ei tykkää toisen vaihtoehdoista, joten ei olla päästy yksimielisyyteen.

shihtzu + pikkumies 4vko 2pv
 
Heips!

Tytsyn 1kk neuvolakuulumisia eiliseltä;

Paino 4770g (synt.3430g)
Pituus 57.2cm (synt.49cm)
Pipo 39cm (synt.34cm)

Terkan teksti neuvolakorttiin: Virkeä, jäntevä neiti. Tyytyväinen on. Kasvaa hyvin. Suussa sammasta -> kotihoidoksi puolukkaa.

Tosta puolukasta sammaksen hoitoon neuvo, että kastan omaa sormea puolukan mehuun ja hieron sitä kieleen. Alkuun parin päivän ajan usean kerran päivässä.

Mulla tänään jälkitarkastus. Eilen kysyin, että pitääkö se itse varata tai mitä, niin sanoi että voi varata itse tai voi katsoa samantien koneelta ajan. Onneksi kysyin, koska seuraava vapaa aika olis ollu tän päiväsen jälkee vasta kolmen viikon päästä.
Mä oon vähän kahenvaiheilla vielä, että otanko pilsut vai laastarin.

Meillä on tytsyllä jo käytössä suurimmaks osaks 62cm vaatteita. 56cm on jo aika pinkeitä pituus suunnassa. Aika jätti tuo meijän tytsy mun mielestä, ku ikää on vasta kuitenki reilu kk. :D

Jaaha, kommentoiti tältä erää ohi, likka heräs nokosilta. Meijän esikoispoika täyttää tänään muuten 3v. Iso poika jo. =) :heart:

HooÄs ja Aliisa 1kk1vko1pvä :D
 
Tää meidän poika nukkuu päiväsaikaan aika vähän. Tahtois valvoa vaan, eikä malttais käydä nukkumaan ainakaa helpolla vaikka häntä ihan selvästi väsyttäis ku silmät luppaa ja haukottelee yms. :LOL: Kyllä se sit kuitee lopulta tipahtaa ja nukkuu päiväsaikaan yhteensä reilu kuusi tuntia parissa tai kolmessa erässä. Yöllä sit taas ei nukkumisen kans oo ongelmia. Nyt viime aikoina hää on joskus kymmenen aikoihin ruvennu yöunille ja heränny sit kolmen-neljän välil syömään. Sit seuraavaks hän herääkin aamukasilta. Ihan hyvä vaan tuo...

Nii ja tuosta hymyilemisestä ja nauramisesta. Mein ukko oli varmaa heti ku synty, semmoinen hymypoika. Kätilökin sanoi, että onpas hänellä hienot hymykuopat.
:D Tuossa kuvassa, joka mun profiilista löytyy, poitsu on 6 päivän ikäinen. Eli ihan heti oli kova poika hymyilemään. Hän onkin tuollainen hymyileväinen ja iloinen tapaus :heart: |O

Nyt tuo on alkanut ääntelee ää, yy... :D

Esineiden seuraamisesta. Tuo osas seurata esineitäkin aika pian syntymästä. Oisko ollu viikon ikänen, ku seurasi jo tarkkaan!
 
Heippa!

En ole koneella ehtiny sit kk istua :wave: eilen yritin, mut loppu lyhyeen.

Meillä tyttö nyt 5 viikkoa ja on kyllä super rauhallinen tapaus. Nukkuu päivät ja yöt välillä vähä tissiä, et jaksaa nukkua :D vielä ei ole minkäänlaista rytmiä. täysimetyksellä mennään.
pulloon olen pumpannu maitoa, et olen päässy ratsastamaan pariksi tuntia. kiirre on aina takas :LOL: touhussaan aina muka lähtee. ei ole isi perään soitellu, niin ite pitää sit soittaa :LOL:

1kk neuvolassa käytiin viime viikolla:
4350 g (3250)
52 cm (48)
36 cm (33)

hyvin maito piisaa, se on aina niin helpottavaa ku puntarille pääsee!
ensimmäisiä oikeita hymyjäkin on jo sadellut :D katsoo pitkään suoraan silmiin ja sit väläyttää niin makean hymyn, et jalat lähtee alta!!
tissillä välillä alkaa ääneen nauramaan, se on tosi hassua :heart:

profiilissa on kuva tytöstä.

ristiäiset oli viikko sitten ja tyttö sai nimeksi Neea Annika. nimi päätettiin vasta samalla viikolla.

alampas selaileen teidän turinoita!

triine & neea
 
Tuosta amppumavälikohtauksesta... mun on ainakin pakko yrittää mieleni jotenkin "kovettaa" koska muuten alan hysteerisesti pelätä omien lasteni puolesta kun maailma on tällainen... :( Kamalaa. Olen muutenkin sellainen että miehenkin puolesta pelkään että sattuu työtapaturma tai ajaa kolarin tai jotain.. saati sitten että tapahtuisi jotain tuollaista... :(

Toisiin asioihin. Meidän Hiltu on aika hyvin omaksunut perheen rytmin, ja se on tosi hienoa. Meillä menee illat yleensä niin, että esikoinen saa kahdeksalta iltapuuron, pesut ja isi menee nukuttamaan, ja Hiltu yleensä alkaa niihin aikoihin väsähdellä ja pikkuhiljaa tankkailla yötä varten. Siinä yhdeksän-kymmenen aikoihin vasta vaihdan hänelle vaipan ja yöpuvun, koska yleensä tuossa vaiheessa tulee viel kakka... Nukkuu sitten mun kainalossa sohvalla kunnes menen itse sänkyyn, ja Hiltu nukkuu mun vieressä. Poika herää klo8-9 ja tyttö klo10... mainiota, koska ehdin just saada pojan pestyksi, puetuksi ja ruokituksi siihen mennessä:)

Meillä neiti käyttää jo kokoa 60-62, ei ole mahtunut pienemmät aikoihin! Paitsi joistain sukkiksista mahtuu pienempikin koko. Ei meillä pojallekaan mahtunut pienimmät vaatteet kuin pari viikkoa:)

Esikoisella oli sammasta kanssa, laitoin puolukkasurvosta tuttiin ja sitten suuhun, ja kyllä se auttoi vissiin parissa päivässä. Se kannattaa kyllä hoitaa ettei mene peppuun. ja keittää tutit ja pullot hyvin:)

Meidän prinsessa ei kauheasti hymyile, totinen on ja vähän sellainen nenän nyrpistelijä :heart: Muutaman hymyn olen saanut silloin tällöin kuitenkin. Tyttö tykkää huitoa leluja nyrkeillään, meidän pitäisi kaivella pojan vanha leikkimatto jostain esille. Mulla ei ole hajuakaan missä se on, saati kaikki siihen kuuluvat lelut... mutta nyt tyttö vääntää kakkaa siihen malliin että saan mennä pyllyä pesemään:)
 
neitiperho
Kamalaa!!! Ei voi ymmärtää taas tota ampumis juttua. Ihan hulluja ihmisiä alkaa olemaan täällä Suomessakin. Tällä menolla en päästä omaa neitiä ulos ovesta ennenkuin musta aika jättää...no joo :whistle: Hirveetä se silti on.

Meillä myös on siirrytty 62 vaatteisiin. Muutamat 56 viel menee mutta ne reilummat sellaiset. Täysin päivärytmi myös meiltä löytyy ja kyllä alusta lähtien ollaan tietoisesti tehty ero päivään ja yöhön. Miksi ei saisi tai voisi? No tämä meidän tapa ja jokaisellahan on oma tapansa. Erilaisia me ihmisetkin =) Nyt tosiaan muutamana iltana ollaan nukahdettu 22.30 ja herätty ensimmäisen kerran syömään 5.15 ja seuraavan kerran 8-8.30 jolloin vaipan vaihto, päivävaatteet päälle ja taas syödään.

Hymyjä on meilläkin bongattu parin viikon ajan, mutta nyt selkeästi alkaa hymyilemään jopa äipällekin tarkoituksella. Heräämisen jälkeen ja yleensä silloin kun tyytyväisiä ollaan ja seurustellaan alkaa ihan naurattamaan. Kyllä se niiiin sydäntä lämmittää kun näkee oman lapsen tyytyväisenä ja suloinen hymy naamalla. Profiilissa on vielä neidin 1vko kuva. Täytyy jossakin vaiheessa päivittää sinne 1kk kuva.

Nyt jos siirtäisi neidin omaan sänkyyn mun mahan päältä. Toisten päikkäreiden aika alkoi hetki sitten.
Ja ihania lapsukaisia teillä kaikilla. Ihana nähdä muiden lapsista kuvia :heart:
 
heippa! te joilla maito riittää tosi hyvin niin onko teillä jotain niksejä millä saatte maidon tulon lisääntymää? meillä poika syö jatkuvaan ja saan olla vähän väliä sitä imettämässä. haluisin pumpata maitoa pakkaseenkin mut ei kyllä riitä yhtään ylimäärästä. poika juo kaiken mitä tulee.
 
Yksisormikirjoitusta taas täällä. Nyt kylläkin esikko nukkuu sylissä. Ei sitten millään suostunut nukahtamaan vaunuihin missä aina päikyt nukuu. No saipahan koirat pitkän lenkin. Äitin syliin sitten rauhoittui. Ihanaa tämä 2 vuotiaan uhma. Onneksi vauva nukkuu ,jotta voin tätä kiukkupussia sylittää.

nea Meillä tämä vauva ja esikoinenkin ovat iltavirkkuja. Vauva nukahtaa 23-24 välissä yöunille. Esikoinen aikoinaan aloitti yöunet 01-02 maissa. Nykyisin menee noin 23 maissa nukkumaan. Meidän perheessä valvotaan aina myöhään ,kun olen neljä iltaa töissä yhdeksään asti ja muinakin iltoina pitää eläimet illalla ruokkia. Väkisinkin illat venyy, mutta ei se haittaa ,kun aamulla ei ole kiirettä mihinkään. Mun työ on myös sellainen ,että lasten ei tarvi hoitoon mennä.

Meilläkin on alkanut tulla tietoisia hymyjä. Ihanaa :heart: . Vaateista käytössä 56 cm ja joitakin 60 cm. Taitaa muutama 50 cm myös olla, kun koot heittelee niin paljon.
-Poni ja vauva 6vko
 
Heipat!

Yhdellä sormella kirjottelua pikaseen, vauveli täs sylissä.

Neuvolassa käytiin tänään, hyvin neiti kasvaa :)
Eli 1kk neuvola
4880g (3880g)
55,3cm (50,5cm)
py 38,3cm (35,5cm)

Sammaksen hoitoon täti kehoitti käyttään tosiaan puolukkaa ja painotti, että usita kertoja päivässä. Meillä ei sammasta kovin paljoa ole, mutta eipä sit lisäänny ainakaan.

Ja tamponeista oon kuullu sellasta, että jälkitarkastuksen jälkeen sais jo käyttää.

Neidillä oli viikko sitten tiheetä imua päivisin, noin kolme päivää. Nyt sitten tilataan ruokaa yöllä. Kyllä laittaa vähän väsyneeks, kun yhden ja neljän välillä neiti syö tunnin välein. Mutta tätä ollu jo pari yötä, joten eiköhän se pian rauhotu.

Nyt mentävä pesulle, neiti tuoksahtaa aika vahvasti :)

Emeelia ja Helmi 1kk ja 2pv :heart:
 
Hello :)

Meillä on ainakin yörytmi ollu jo pidempään. Eli nukanhdetaan 22-22.30, herätään syömään yleensä 04-05 välillä ja sitten herätään ja noustaan ylös siinä seiskan aikoihin. Päivällä rytmi on vielä hiukan hakusessa, mutta kyllä se kerkiää.

Oltiin eilen siskon kanssa taas salilla ja ai että mä nautin kun pääsee vähän nosteleen painoja, nyt kun sitä huomaa siihen pystyvänsä :) , on ihan eri ihminen kun tulee takasin kotiin.

Meillä Masan ristiäiset on vasta 19.10. Nimi on päätetty ja kummitkin kaikki kysytty :) . Meidän vauvalle ei tulekaan sylikummia ollenkaan, koska siitä ei koskaan päästy yhteisymmärrykseen. Päätettiin että minä pidän Masan sylissä :) . Saa nähdä mitä kaikki sanoo, koska asiasta ei tiedä kukaan muu ku mun sisko. Vieraita tulee joku 30 henkee, jos kaikki kutsutut pääsee paikalle.

Nyt pyykkejä laittaan ennen ku masa herää

salah ja masa 1kk 7vrk
 
neitiperho: Meillä on tehty alusta saakka myös ero yön ja päivän välille tietyillä rutiineilla esim. päivä- ja yövaatteet, ilta- ja aamupesut jne. Vauva oppi tämän hyvin, kun on alusta saakka yösyötöillä nukahtanut suoraan uudelleen, mutta päiväsaikaan haluaa kovasti seurustella syöttöjen ja vaipanvaihtojen jälkeen.
Lisäksi meidän pikkumies on aika tarkka aikataulustaan, kun joka päivä syömiset ja nukkumiset hoituu suht samalla kellonlyömällä :D

hosso: Täällä kans alkanut reuma huononemaan ja se vetää välillä mieltä matalaksi. Olkapäät, sormet ja lonkat on välillä aivan tajuttoman kipeet ja jäykät. Kortisonia ja Buranaa oon nyt ensihätään särkyihin syönyt, mutta kai se kohta on siirryttävä järeempiin lääkkeisiin.

Seuraa tyhmähkö kysymys ja hävettää jo valmiiksi etten ole tätä asiaa ainakaan aiemmin huomannut :ashamed: Elmerin päässä näkyy siinä aukileen kohdalla edessä sydämen syke tosi hyvin... Siinä on sellainen kuoppa (mitä en tosiaan ole aiemmin edes nähnyt), jonka kohdalla päälaki sykkii - onko tää ihan normaali juttu? :/

Käytiin tänään Elmerin kanssa shoppailureissulla etsimässä ristiäisvaatteita. Yllätys yllätys mitään en vielä löytänyt, joten jää sitten nekin hankinnat viime tippaan torstaille :headwall: Poju viihtyi hienosti vaunuissa ja turvakaukalossa viisi tuntia ja nyt onkin sitten uni maistunut ihan eri tavalla, kun on ollut päivällä uusia kokemuksia :D Pitäis alkaa varmaan miettiin virsiä sun muuta, kun pappi tulee huomenna käymään, että olis jotain valmiina =)

Illanjatkoja toivottelevat, kaneliomena ja Elmeri (7 viikkoa + 2 päivää )
 
siis mänkä kokonen teidän vauvojen aukile on?! nyt vasta huomasin että meidän pojalla on kauheen iso.. en oo ennen tätä ees huomannu sitä ja nyt tajusin sen ja se on tosi iso miusta.. minkä kokonen sen pitäs olla?
 
Sone
Hymyjä meilläkin on tullut varman viikon ajan, mutta harvakseltaan. Aika totinen tyyppi, ja edelleen hyvin rauhallinen. Tykkää hirveesti seurailla äitin kasvoja ja ikkunoita ja valoja. Hoitopöydällä olevat tavarat kiinnostaa myös hirveesti :)

Viime yö meni jo paremmin, nenä tukossa edelleen , mutta ei tuntunut häntä haittaavan muuten kun syötön ajan. Kävi nukkuu 21.30 ja syömään heräs 2 aikaan ja 6.30. Nyt viel nukkuu tuhisee tuola. :) On se ihana nyytti... :heart:
 
Täällä nukuttiin yö yhdellä syötöllä, ihanaa.:) Poika nukahti joskus klo21 aikaan ja heräili klo3, mä vaihdoin vaipan ja mies syötti. Sit nukuttiin klo6 asti jolloin miehellä soi herätyskello ja noustiin sit koko perhe aamukahville. Vauva on oppinut tuohon että noustaan miehen kans kumpiki aamulla nii hänki sit alkaa huutelee makkarista että mitäs te minut tänne jätittä, minäki haluan kahville!!:D Söpöliini. :heart:

Tilasinpa sit eilen kaksplus lehden ku kiva myyjä soitti ja kauppasi ens heinäkuuhun asti 25eurolla lehdet!!:) Vauva-lehti meille tuleeki jo.. tosin nyt nuo lehtien lukemiset on jääny siihen et samana päivänä ku laatikkoon kolahtaa nii selaan läpi ja kiinnostavimmat vaan luen.. Mut apua yms varmasti löytyy vuosienki päästä nii hyvähän nuita on "hamstrata" :LOL:

Ja eilen soittelivat myös seurakunnasta, niillä on tapana kuulemma käydä tervehtimässä vastasyntynyttä, nii sieltä tulee joku käymään ens keskiviikkona, tuo tuliaisena kuivakakun ja vauvalle villatöppöset :)

Upp3 ja Eetu 5vko 5vrk

Ainii, lauantaina Eetu menee miehen siskolle päiväks hoitoon ja me lähtää miehen kans ouluun!!:) kivaaa!
 
auttakaa minuu tuon aukileen kanssa.. onko normaalia että se on kasvanu? ennen en ees huomannu sitä ja nyt se on tosi iso.. neuvola olis ens viikolla niin sit neuvolan täti katsoo sen mut onko teillä tietoa onko normaalia että se kasvaa noin huomattavasti?
 
Moiks!

Tosta aukile jutusta, en osaa varmuudella sanoa, mutta mun mielestä sen ei kuuluis isontua. Normaalia on, että se on välillä montulla ja siitä näkyy sydämen syke.
Voithan sä nea85 soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä vähän varmempaa tietoa, ettei tarvi itse olla epätiedossa ens viikkoon asti.

Tytsy nukkunu melkein koko aamupäivän. Aina välillä ollu hereillä reilu puol tuntia ja sit nukahtanu syliin. Hyvä niin, kerkeen kerranki vähän tehä kotihommia, ku hereillä ollessaan haluaa olla vaan sylissä.

Meillä on lauantaina pojan 3v. kemut. Pitäs vielä loppuviikosta leipoa vähän. Miehen siskon mies on kokki, ja lupautu tekemään täytekakun ja kinkkupiirakan sinne. Ihanaa, mä oon aika tumpelo tollasia leipomaa. :D Ja teemaksi poju halus pääkallot! Ilmapalloja ja servettejä oon jo löytäny pääkallon kuvilla. Ja kakkuun tulee valkosuklaasta pääkallo + miekat. =)

Seuraavaks pitääki sit alkaa miettii ristiäisiin tarjoiluja, kynttilöitä ym. koristuksia. Ja kirkon vahtimestarille pitäis soittaa, et pääsisin kattoo millanen se kahvituspaikka on. Sit osaisin ostaa koristeita paremmin.

Mulla oli eilen se jälkitarkastus. Kaikki ok ja päädyin pilsuihin. Otan jossain vaiheessa talvella hormonikierukan, ni popsitaan nyt siihen asti noita. =)

Mä koitan lisätä profiiliin neidin kuvan.

Nyt äkkii jatkaa siivoilua. :wave:

HooÄs ja Aliisa 1kk1vko2pvä
 
Nyt on kuva rohviilissa. :heart:

Ja vielä piti kommentoida tuosta vauvan hiustyylistä. Meijän neidillä on ollu alusta asti muualta lyhyt, paitsi niskassa kasarityyliin pitkä niskatukka ja ihan päältä pitkä, aina pystyssa oleva tukka. Kuvassa jotenkuten näkyy tuo päällä oleva "keesi" :D
 
Nea85: Mun mielestä meidän vauvan aukile on myös isontunut tai ainakin sen erottaa helpommin. Minä uskoisin, että se johtuu siitä, kun vauvan pää kasvaa niin vauhdilla.

Täällä on alkanut yörytmi vähän parantua. Enää ei seurustella niin hanakasti öisin. Ihanaa! Puklailu jatkuu vanhaan malliin.

Meillä on myös nimi vähän hakusessa. Ristiäisiin on vielä 2,5 viikkoa, joten vielä ehtii pallotella. ;)

Ja aiemmin joku kommentoi, että heidän neiti on todella neitimäinen. Meidän neiti ei ole sitten yhtään neiti. Röyhtäilee, piereskelee ja karjuu. Pissat ja kakat vaipassa ei paljon haittaa. Niitä vain ehkä vähän ähistään. :LOL: Neiti on alkanut hymyillä. Samalla hohottaa hauskasti. Tulee tosi hyvä mieli, kun vielä kuitenkin harvinainen hymy tulee kasvoille.

Ja hiustyylistä vielä: täältäkin löytyy kunnon kasaritakatukka!

Marikki ja neiti 1kk
 
Sone
Profiilissa meijän pötkylän kuva, otettu eilen! :heart:

Jännä miten erinäkösiä vauvat kuitenkin on, kun kattoo teijän muitten laittamia kuvia :) Hauska kuvitella minkänäkösiä vanhemmat on, kun näkee nyytin kuvan :)
 
Heippa hei kaikille pitkästä aikaa!

Meen jätkä on jo yli 60 cm ja kasvaa kovaa vauhtia. Neuvolatätikin oikeen ihmetteli mihin se kasvaa :D En vielä ehtinyt lukemaan läheskään kaikkien kuulumisia, lähinnä tan sivun lukasin läpi. Meidän poika on niin kova oleen jo hereillä, että lähinnä sais vaa sitä pallotella siivoomisesta tietoakaan tai muusta tekemisestä. Ei sitten millään suostu nukkumaan omassa sängyssä :headwall: Yölläkin, vaikka olisi puoliunessa kun sen sinne nostaa niin johan nousee meteli etten mä täällä nuku. Nyttenkin otin pojan kantoliinaan, että saa sentään jotain aikaiseksi. Onneksi tässä on pari päivää mennyt vähän paremmin ja aina vaunuihin nukahtaa hyvin. Oisko vinkkejä miten vois totuttaa omaan sänkyyn? Mä olen jo alkanut miettiin et onko patjassa vikaa tai jotain |O

Ens sunnuntaina ois ristiäiset. Pojasta tulee nyt sitten Aati. Anoppi oli ihan kauhuissaan aluksi nimestä ja raahasi ties mitä nimilistoja tänne :D Loppuen lopuksi hänkin tottui siihen onneksi. Vissiin aika erilainen nimi muka...on Aateja sentään jo 400 suomen maassa ollut. Meille tulee 27 vierasta...on tässä vielä järjestämistä huh huh. Toivottavasti yöt on kaikki yhtä hyviä kuin parit viimeiset.

Mä otan varmaan taas nuva ringin käyttöö....kätevä kun ei tarvi joka päivä popsii pilsuja. Ellei sit kierukka....sopiikohan se kaikille

Ennu ja Aati 6 viikkoa ja 2 päivää
 
Aargh.. kirjoitin jo pitkän pätkän, ni esikoinen kävi sammuttaa koko koneen.. :kieh:

Noh, nyt yritetään uudestaan. Meillä oli siis aamulla Olivian lääkärineuvola ja mun jälkitarkastus. Ihan hyvin oli neiti kasvanu ja muutenki tuntu olevan kaikki ok. :) Pituutta nyt 55,5cm (syntyessään 49cm) ja painoa 4575g (3010g) ja pipo 39cm (34,5) eli hyvin kasvetaan! :) Hullulta vaan tuntuu, että joillekki saattaa syntyä 4,5kg kokoinen vauva ja meiän neiti painaa sen verran nyt 2kk iässä.. :whistle: Oma jälkitarkastuski sujui ihan rennoissa merkeissä, vaikka etukäteen siitä ressasinki, ku täällä on se mieslääkäri.. :kieh: Mut se onneks jutteli kaikkea mahollista siinä samalla, ni ihan rento tunnelma oli.. :)

Meillä oli eilen illalla täällä Rotinat, eli vauvailta. Oli kyllä mukava tavata muitaki äitejä ja hirveesti sain leivonnaisia: sämpylöitä, ruisleipää, erilaisia piirakoita, kuivakakkuja, muffinsseja, pullaa jne.. ei tarvi ihan hetkeen leipoa itellä ku pakastin nyt täynnä :p Saa nähä kuin paljo sitä painoa kertyy ku nuo kaikki syö.. :kieh: :D

Tuosta painosta tuliki mieleen et nyt vasta kävin eka kertaa puntarilla synnytyksen jälkeen tuolla neuvolassa, ja ihan kivasti oli paino laskenu! Enää 1kg ylimäärästä ni sit ollaan jo normipainossa, mikä oli ennen synnytystä.. ei paha.. :) Itestä kyllä tuntuu että tuota läskiä ois enempiki, mut kai se on vaakaan uskottava.. :kieh: :D

Mut nyt nukuttamaan esikoista, ku pikku-neiti jo nukkuu.. vois itekki torkahtaa samalla ku niiiin väsyttää taas.. :xmas:

Annilia & Olivia kohta 2kk
 
Moi!

Onko teillä ilmenny itkuherkkyyttä, siis itellä? Mä saatan pillahtaa itkuun ihan vaan ajattelemalla mein vauvelia. Siis herkistyn todella helposti ilosista asioista. Ja joka kerta kun neiti hymyilee, niin itku pääsee. Ihan hullua.

Isäntä meni tänään töihin... Outoo, kun se on ollu 5 viikkoo kotona. Ja tiän, että esikon kans tulee vaikeeta, kun mies ei oo kotona. On niin sen perään.

Nyt syömään :wave:

Emeelia ja Helmi
 

Yhteistyössä