***ELOMASSUT 2008***marraskuussa

tiitukoo, miulla ihan sama tilanne tänää!!

Tukkalähtee päästä!! Onko muilla samaa?? hirveetä ku haroo hiuksia, ni hurja nivaska on samantien olkapäillä.. ja suihkussa märkää päätä ku kokeilee, ni käet on täynnä hiuksia.. plah.. toivottavasti jotain jää jälelle..

ja uus kuva mein mönkijä madosta :D , taitaa lähtee liikkeelle ennenku kääntyy!!!

 
iltaa :) Pikku mies unilla ja itsekin sitä kohta pitäisi mennä, kun aamulla on taas menoa kymmenen aikaan. Meillä on pojan kanssa varsin kiireistä, tälläkin viikolla ei olla pahemmin oltu kotona, keskiviikosta lähtien olen ollut sisareni luona tekemässä töitä, onneksi äijä on juuri silloin vedellyt sikeitä.

Tänään totesin, että jätkä on kuin etana, jättää aina jälkeensä märän läntin, kun kuolaa ja puklailee :LOL:
Pojan sylissä pitäminen ei ole enää niin kamalan helppoa, sillä jätkä punkee koko ajan etukenoon, en tiedä minne olisi menossa.
 
Sone
äitilpr : Ihana mönkijä :) Miula lähti tukkaa heti synnytyksen jälkeen, ja paksut, pitkät kynnet lohkes jo laitoksella. Nyt on rauhottunut hiustenlähtö,onneks, koska miull aon muutenkin aika ohut tää fleda..

Meille tuikattiin kans rokote toissapäivänä, ja meni tosi hyvin. Yökin meni hyvin, mut viiime yö oli tois levoton! Nukahti vasta 12 jälkeen ja kitis koko yön vieressä. Kuulema 3päivää voi rokote viel vaikuttaa et on levoton tai kiukkunen.. Tiie sitte...
 
Täällä kökötän yksin kotona, outoo :/ . Ei kuulu mitään ääniä. Pojat lähti hoitoon kun olen illalla lähdössä sinne meitin pikkujouluihin. Tuli heti ikävä, mutta on tää hienoo kun saa hetken vaan olla. Mieskin on töissä, joten olen ihan yksin. Ostin pari siideriä, ne varmaan riittää mulle, enempää ei varmaan tarvi juoda :LOL:

Aleksin vein mummulaan ja oli kauhee jotenkin jättää sinne kun toinen piti mua kädestä kiinni ja hymyili papan sylissä. Ei meinannu päästää irti.

Nyt jatkan töllön katsomista, ehkä palailen tänään vielä ennen kun lähden

salah ja Aleksi 1pv vajaa 3kk
 
Heipat

Poika nukahti terassille, joten vähän kuulumisia tänne. (mukava tuo terassi on, mutta kyllä laiskistaa kun niin helppoa vähänkin huonommalla saallä laittaa sinne nukkumaan eikä 'tarvii' lähtee lenkille.. )
meillä tänään valvottiin noin 3.30-5.30.. sitten otettiin vielä kolmen tunnin unet, onneksi.. ja nyt aamulla nukkui vielä tunnin ja nyt sitten tuolla ulkona unilla.

Olen nyt alkanut taas salilla käydä, tarkoitus olisi edes se pari kertaa viikossa, saahan siellä vähän omien ajatusten kanssa olla. Ja kyllä jotenkin paremmin jaksaa taas sen jälkeen.
Nyt ensi viikolla varmaan mennään sellaiseen seurakunnan perhekerhoon (vai millä nimellä se nyt oli) ja kerran kuussa olisi myös mll:n äiti-vauva kerho, joten ensi kuussa ehkä sinnekin sitten.
Ja kunhan vauva tulee kolme kuukautta niin ehkä jumpassakin käydään joku kerta. =) ihan mukavaa että vähän rupeaa noita menoja olemaan niin ei ihan mökkiydy ja saa vähän seuraa muista mammoista =)

Meilläkin tuota iltahuutoa on, mies yleensä nuo iltanukutukset hoitaa, kantaa sylissä, juottaa pullosta vähän maitoa, hyräilee ja lopulta poika puoliunessa ja laskee sänkyyn, heijaa vähän sänkyä ja sinne yleensä sitten nukahtaa. Melkein kuin kello n. 21.30 joka ilta unessa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
terkuin miranth ja poitsu oisko jotain 2,5 kk
 
kamala päivä :(. poika on kiukutellu monta tuntia. varmaan mahavaivoja kun kiukkuaa joka asennossa ja huutaa kun päätä leikattas. nyt onneks sain sen nukkumaan päiväunille mutta kyllä tuli multakin itku kun 2-3 tuntia huutoa kuuntelin ja toinen vaan itkee vaikka mitä tekis
 
Aivan uskomatonta, en tiedä voiko johtua vaipoista, mutta tänään laitoin ekaa kertaa harsovaipan ja villahousut pikku ukkelille, kun sain käytyä ne hakemassa... Poitsu veteli päikkäreitä reilut 2h putkeen, tähän asti on nukkunu max. tunnin putkeen, enemmän sellasia pikku tirsoja. :) Muutenki vaikuttaa vielä tyytyväisemmältä ku ennen... Jospa nuo kestot nyt on sitten meidän juttu.

nea, meillä oli yks päivä kamala huuto ja yritin vaikka mitä vaippojen vaihtoa ja syöttämistä jne. ratkaisu oli kuitenkin yksinkertainen, oltiin vain kunnon seurustelu-tuokiota vailla. :D Äiti oli tainnu uppoutua liiaksi omiin hommiin... :ashamed:

Tiitu ja Rasmus, ke tulee 3kk
 
Heippatirallaa taas, kun on viime kirjoituksesta taas aikaa vierähtänyt! Terveisiä Facebookista :ashamed:

Meidän tyttö sitten oppi kierähtämään selältään masulleen, kaksi päivää vajaa kolme kuukautta vanhana :) Nyt hän sitten tekee sitä koko ajan kun lattialla on. Ja kierii ties minne pöydän alle ja kolauttelee päätä lattiaan... Muistaakseni meidän poika ei näin "nuorena" osannut vielä kääntyä...

Rintaraivarit ovat taas ohitse, ainakin hetkeksi. Ruokailu on taas molemmille osapuolille mukava hetki :)
Nukkuminenkin on sujunut hyvin, alkaa löytyä jo vähän rytmiä ja yöunille nukahtaa omaan sänkyyn. Siinä vaan kestää joskus tuhottoman kauan että tyttö nukahtaa kunnolla, tuttia saa käydä pistämässä jatkuvasti. Ei hän mitään itke, puoliunessa känisee ja tutti hiljentää. Kunnes tutti tippuu ja siihen herää :) Sitten kun hän kunnolla nukahtaa niin ei hän tuttia syökään koko loppuyönä.

Jos täällä on muita Facebook-faneja niin minut voi lisätä kaveriksi, voin yksärillä pistää nimen. Olisi kiva pitää yhteyttä vaikka sitäkin kautta!

Lilli ja Jade reilu 3kk
 
Täälläkin edelleen taustaillaan. Tulee kirjoiteltua harvemmin, kun neiti haluaa olla sylissä ja silloin kirjoittaminen ei onnistu, mutta lukea voi.

Eipäs täällä sen ihmeempää. Neiti keksi pari päivää sitten, että kädessä olevan lelun voi työntää suuhunsa. Tähän asti on vain katsellut lelujaan tai pitänyt niitä kädessä ja imaillut vain nyrkkejään. Kyljelleen neiti osaa kääntyä, mutta ei tee sitä kovin usein.

Täysimetyksellä mennään edelleen. Olen jättänyt neidin muutaman kerran pariksi tunniksi hoitoon pullon kanssa. Tosin kun syötän hänet hyvin ennen lähtöä, niin pullo ei kelpaa, vaan hän mielummin odottaa rintojen paluuta luokseen. Sovin juuri anopin kanssa, että alkaisin jättämään neidin heille kerran viikossa säännöllisesti siksi aikaa, että pääsen itse jumppaan. Se onkin aika luksusta. =)

Olemme käyneet vauvan kanssa perhekerhossa, babybiossa sekä vauvajumpassa. On kiva päästä välillä vauvan kanssa tuulettumaan ja tapaamaan muita mammoja vauvoineen. Vauvauintiin olemme menossa koko perhe joulukuun alussa.

Nukkumisesta: neiti on joitakin kertoja nukkunut yöllä jopa 7 tuntia putkeen. Onko näin pitkä imetysväli uhka koko hommalle? Tuolloin on tietysti rinnat maitoa täynnä ja pinkeenä. Jossain väitettiin, että maidontuotanto voi vähentyä jos väli tulee liian pitkäksi, mutta tuntuu hölmöltä laittaa yöksi varmuuden vuoksi kello soimaan, että pääsee pumppailemaan rintoja tyhjemmiksi. Aamulla vauva sitten tankkailee kunnolla, jos yöllä syö vähemmän.

Marikki ja pikkuneiti ensi viikolla 3kk
 
marikki: itse olen tehny useampana viikonloppuna niin että olen juonu muutaman saunasiiderin ja olen sit ollut seuraavan yön imettämättä ja maitoa on riittäny silti hyvin. eli ainakaan miun maidon tuotantoon ei ole vaikuttanu se että olen joskus jopa 9 tuntia imettämättä.
 
Heipat kaikille :)

Täällä jälleen yksin kotona, kohta lähden hakeen poikia kotiin, on jo kova ikävä. Meillä Aleksilla tulee tänään tasan 3kk täyteen :) . Niin se aika sitten menee eteenpäin.

Olin eilen tyttöjen kanssa pikkujouluja viettämässä ja kivaa oli. Humalaan en itseäni juonu, joten nyt on todella hyvä olo. Pelkäsin vähän, koska mies on iltavuorossa ja olen yksin poikien kanssa kotona, mutta oli ihan hyvä että tajusin pitää jonkun sortin järjen eilisessä juomisessa ettei tullu krapulaa :) . Siskoni joutui kylläkin sairaalaan, hain hänet äskön sieltä kotiin :(

Kohta ajattelin leipoa suklaapiirakkaa, on esikon herkkua. Lupasin tehdä hälle sitä kun tulee isiltä kotiin, mutta ajattelin tehä sen jo ennen. On sitten yllätys kotona odottamassa :) .

Aleksilla oli kuulemma menny mummulassa tosi hienosti yö. Oli nukahtanut kymmenen maissa ja herännyt aamulla seitsemän aikoihin. Oli siis sielläkin nukkunu koko yön heräämättä.

Nyt leipoon että pääsen hakeen kullanmurut kotiin

salah yksin kotona (ja Aleksi tasan 3kk)
 
Moro!
Noista "vauvakerhoista": Suosittelen lämpimästi kaikille, etenkin jos ihan lähipiiristä ei löydy samassa elämänvaiheessa olevia. Itse olen käynyt seurakunnan ja MLL:n erilaisissa kerhoissa ja tykännyt kaikista. Vertaistuki on tarpeellista ja ihanaa vaikkei mitään suoranaisia "ongelmia" olisikaan. Yleensä noissa kerhoissa on varsin kepeä ilmapiiri, eikä seurakunnan kerhotkaan ole mitään jeesustelua. Itse kehiteltiin oma kerhokin esikon ollessa vauva. Meilläpäin neuvolassa pidetään ryhmäneuvoloita 3x vauvan ensimmäisenä vuotena. Ekan ryhmäneuvolakerran jälkeen päätettiin muiden mammojen kanssa alkaa tapailemaan toisiamme kerran viikossa lähileipomolla. Näin siksi, että kaikki pääsivät kotoaan pois eikä kellekään tullut kahvitustaakkaa. Kivaa oli! Edelleen nähdään mammojen ja lapsien kanssa silloin tällöin, lapset pian 4v.

Arki täällä ennallaan. Lauri on kiltti, perustyytyväinen vauva. Syö ja nukkuu hyvin, tosin välillä heräilee yöllä useasti. Rintamaitoa edelleen saa pelkästään ja kasvaa sillä hyvin. Isot pojatkin ihan ok, vaikka keskimmäisellä on ihan kamala 2v uhma (sen ikäisethän siis osaavat ja tietävät kaiken, ja haluavat kaiken). Poliisina saa isommille useasti olla, onneksi ovat aika tasavertaisia nahisteluissaan.

Parisuhdetta pitäisi varmasti hoitaa enemmän. Iltaisin vaan tuppaa olla niin väsynyt, ettei jaksa toista huomioida, kun on niiiiin ihanaa istua yksin sohvan nurkassa poikien nukahdettua ilman että kukaan vaatii mitään. Pitää sitten pitkin päivää yrittää halia ja pusia aina mahdollisuuksien mukaan. Seksi jää vähille, kun oma makuuhuone on poissa pelistä vauvan nukkuessa siellä (kai mää olen jotenkin tylsä ja vanhanaikainen :LOL: ) Mutta ei noin pientä henno vielä siirtää nukkumaan isoveljiensä seuraan. Kesällä sitten.

Pian ollaan lähdössä ostoksille. Joululahjoja ajattelin jo katsoa kummilapsille. Ja miehen veljen perhe sai pe-la-yönä vauvan, joten kyllähän sillekin pitää jotain kivaa keksiä, etenkin kun on perheen ensimmäinen :heart: Kamala vauvakuume tuli itsellekin, olin ihan kateellinenkin kun sain tekstarin vesien menosta ja sairaalaan lähdöstä :whistle: On ne vauvat NIIN ihania :heart:

Voikaahan hyvin mammat ja vauvat!

B ja Lauri 11vkoa
 
Nyt on pojat haettu kotiin ja on niin ihanaa kun on taas lasten ääniä kodissa :heart:

Aleksi soi äipälle ison hymyn kun menin sitä hakemaan, oli ihan sen näkönen että ihanaa kun tulit hakemaan mut kotiin :heart: . Ja esikkokin oli yhtä hymyä. Nyt ollaankin ilta ihan keskenämme kolmistaan kun mies töissä, tulee vasta yöllä. Pistin just ranskikset ja makkarat uuniin ja suklaapiirakka odottaa jääkaapissa jälkiruuaksi :)

Me ajateltiin Aleksin kanssa alkaa käymään tuolla seurakunnan perhekerhossa perjantaisin. Se on itseasiassa meidän naapuritalossa joten ei ole pitkä matkakaan. Joulun jälkeen olis tarkotus alkaa käymään

Nyt viihdyttään pikkukaveria, ähinä kuuluu leikkimatolta kun isoveikka lähti huoneeseensa.

:wave:

salah ja kolmikuinen Aleksi (niin ja ihana esikkoni)
 
Joup!

Kohta pitäs lähtee viemään poitsua kerhoon, mut en oo ees herättäny sitä vielä.. kohta nukkunu 12h :D

Hirveesti saanu tehtyy juttuja vkloppuna!! Pesin eile 4 koneellista pyykkiä, neiti on saanu vaatteita hirveesti, niitä oon saanu laitettuu, järjestelly laatikoita, kaappeja..

Pitää kyllä nyt mennä herätteleen, ettei myöhästytä!!

Pikku neiti on edelleen rauhallinen ja tyytyväinen. Kovasti pyrkii masullaan jo eteenpäin.. jos laittas paljaalle lattiailla varpasillaan ni varmaan meniskin eteenpäin, mutta en viitsi kokeilla, tosi kylmät lattiat meillä.. neiti onkin 3 peiton päällä aina lattialla ja kaukana parvekkeen ovesta..

nyt häviän

ä ja Tíitu tänään 3kk :D
 
Sone
Onpas täälä vauvat oppinu jo hienoja taitoja :) Meillä tytsi lähinnä vaan jumettaa selällään, ei pyri kylelleenkään, eikä oikeestaan viihdy mahallaan. Leluja en ole edes hokannu antaa käteen, pitäs olla jotain pehmeitä leluja ettei paukuta itteensä päähän :) Tällä vaavalla ei taida olla mihinkään kiire, niinkun esikoisella, joka kans kääntyili jo tän ikäsenä. Aava tykkää olla liinassa tosi paljon, lattialla ei niin kauheesti viihdy vielä. Aika rauhallinen edelleen, jos ei lasketa viimisiä paria päivää, kun on nukkunut vähän levottomasti.

En mie muistanu että vauvat nauttii niin paljon hyppyyttämisestä, tänäänkin Aava nauraa räkätti ääneen ihan höpönä :) Ei voi olla mitään ihanamman kuulosta! :heart:

 
Heippa!

Viikonloppu meni taas hurinalla ohitte.
Me oltiin la miehen ja meidän kavereiden kanssa viihteellä. Lapset oli mummilla. Hyvin oli pärjänny yksin kahen lapsen kanssa. Aliisa oli nukku koko yön heräämättä ja viime yönki nukku kokonaan. Jee, kyllä teki terää, ku sai nukkua hyvin. Edellis yö ku oli kemiallista unta ja kovin montaa tuntia ei edes keretty nukkumaan. Taksi jonossa meni 1½h! Oltiin vasta viideltä kotona, syötiin vielä ja aamulla herättiin ennen yhtätoista. Oli pakko lähtee hakee ihanuuksia kotiin. :)

Aliisa on oppinu ottamaan esineen käteensä ja tunkee sen samantien suuhun. Ja jos ei lelua oo käden ulottuvilla yrittää saada koko nyrkin suuhun. Eilen illallaki nauroin, ku sil oli peukaloa lukuunottamatta kaikki sormet suussa. :D

Ens viikonlopuks lähetään mökkeilemään meijän suvun kanssa. Ihanaa!!

Nyt tulee vieraita!

Heipat ja aurinkoista viikonalkua!

Ainii, tääl sato illalla lunta. Pieni valkonen kerros maassa. =)

HooÄs ja Aliisa 3kk2vrk
 
Heippa pitkästä aikaa! Meillä oli vihdoin eilen ristiäiset ja poika sai nimeksi Valtteri. Koskakohan häntä oppii kutsumaan sillä nimellä? Ristiäiset meni ihan mukavasti, loppuvaiheilla alettiin vähän itkemään, kun oli jo pitkä päivä takana ja päikkäritkin jäi juhlien vuoksi normaalia lyhyemmiksi. Illalla poju oli ihan yliväsynyt, eikä meinattu saada millään nukkumaan. Toisaalta se on kyllä aika normaalia täällä, ei meinaa noiden vaunuissa nukuttujen päiväunien lisäksi nukkua kauheesti. Aamulla pojalla oli kauheat ihottumat poskissa, mietin josko ne olisi tullut mun vaatteista jotka ostin ristiäisiä varten enkä tajunnut pestä ennen juhlia. :ashamed:

Vaipoista meillä on ollut käytössä sekä Liberoa että Pampersia, kokoa 3. En ole vielä päättänyt kummista tykkään enemmän. Kestoja haluaisin kokeilla, mutta olen aika pihalla niistä ja vähän laiska ottamaan selvää niin en ole osannut aloittaa. Jonotan kestovaippayhdistykseltä sellaista kokeilupakettia, missä on käsittääkseni erilaisia vaippoja, muttei sieltä ole vielä kuulunut mitään. Vaippajätettä kyllä tulee ihan kauheasti, olisi kiva ainakin osa korvata kestoilla ja säästää vähän maapalloa.

Meillä on yöt ollut tosi vaihtelevia. Tässä meni varmaan reilu viikko, että herättiin aikaisemman yhden kerran sijaan kolme neljäkin kertaa ja sitten toissayönä taas vaan kerran ja viime yönä muistaakseni kaksi kertaa.

Hiusten lähdöstä oli puhetta ja kampaaja viime viikolla kyseli multa, että onko hiuksia lähtenyt normaalia enemmän ja selitti, että raskausaikana hiuksia ei tipu kaikilla niin paljon kuin normaalisti, mutta sitten ne tippuu raskausajan jälkeen.

Meillä ei vieläkään edes yritetä kääntyillä, mutta lelukaaren alla poika viihtyy välillä pitkiäkin aikoja. Saatan kantaa sen systeemin tuohon ruokapäydän viereen, niin saan syötyä kun toinen siinä heiluttelee lelujaan. Joskus yli puolikin tuntia viihtynyt siinä. Siihen pieneen punaiseen muoviseen helistimeen, mikä tuli äitiyspakkauksessa, tarttuu jos se laittaa käteen ja heiluttelee, mutta muut pehmeämmät lelut on sen verran isompia ettei niistä saa vielä otetta.

Jotain harrastuksia sitä pitäisi kehitellä Valtterin kanssa, ettei käy pitkiksi nää päivät kotona. Kerran käytiin mll:n vauvakerhossa, mutta siellä ne muut vauvat oli sellasia kymmenkuisia ja äidit puhu töihin menosta, niin oli siinä vähän ulkopuolinen olo. Vielä muutama muukin vauvakerho katsastamatta, yksi on tosin keskustassa ja sinne pitäisi sitten mennä bussilla tai autolla. Joku jumppa tai vauvauinti voisi olla hauskaa, tosin mun viimeisimmästä uimahallikäynnistä on vuosia vuosia. Tosi tyhmä kysymys, mut en omista uimapukua, niin voiko sinne mennä ihan bikineissä, ei siis mitkään narubikinit vaan ihan "asialliset" mustat perusbikinit..

Perjantaina käytiin painokontrollissa ja hyvin oli paino noussut ja pituuttakin tullut runsaasta pulauttelusta huolimatta, mikä oli helpotus. 2,5-kuukautisella poitsulla mittaa 63 cm ja painoakin jo 6,6 kg.

Nyt äitille jotain välipalaa ja siivouspuuhiin.

Siili ja Valtteri 2,5 kk
 
Heipat

Ei meilläkään taida olla kiire mihinkään vaavilla. Parina päivänä muutama viikko taaksepäin yritti kääntyä, mutta ilmeisesti luovutti koska sen jälkeen ei käänny edes kyljelleen. Ei mun puolesta tarvikaan vielä. Meillä tykätään kovasti olla leikkimatolla ja seurailla isoveikan leikkejä. Sitterissäkin viihtyy ja nyt vauvakeinussakin kun voi pitää jo istuvassa asennossa. Siitä on helpompi tarttua leluihin. Lelut menee suuhun aina välillä, ei läheskään aina. Jos siitä lelusta saa otteen ni sitä pitää ensin ihmetellä jonkun aikaa, sit suuhun jos jaksaa kiinni pitää niin kauan :) . Sylissä kun on niin pitää ehdottomasti olla istuvassa asennossa tai "seisomassa" sylissä, muuten tulee armoton huuto :) . Mahallaankin viihtyy leikkimatolla ja hienosti päätäkin jaksaa pitää.

Nyt esikko haluaa tulla koneelle, sen oma kone ei ole kiinni piuhoissa joten helpompi tulla tähän aikuisten koneelle :) .Palailen vielä.

salah ja Aleksi 3kk ja 1pv. (ja esikko kuka lukee vieressä mitä kirjoitan :heart: )
 
Ihana mikä joulun tuntu tuli kun esikon kanssa tehtiin äskön piparkakkuja =) . Jo pelkkä tuoksukin on aivan joulunen. Joulusiivousta pitäis alkaa tekeen pikkuhiljaa, mutta siihen ei meinaa löytyä motivaatiota. Jos huomenna alottas keittiön kaapeista.

Oltiin tänään kahden tunnin vaunukävelyllä ja oli kyllä tosi ihanaa reippailla pienellä pakkas ilmalla kun aurinko paisto täydeltä terältä.

Onko monelle tullu kolmen kuukauden rokotuksesta jotain oireilua? Meillä rokotus torstaina, vähän jännittää valvotaanko seuraava yö.

Nyt ei jaksa enää kirjottaa

salah ja aleksi
 
Hei!

Ihana päivä, ulkoiltu on tänään paljon ja käytiin myös anoppilassa. Kerrankin hyvä reissu, oli mukavaa:) Saatiin miehen veljeltä iso kassillinen vauvanvaatteitakin.

Mäkin olen Feissarissa, laittakaas vaan nimiä Lilli85 ja kukas se toinen oli, en muista:)

Meidän esikoinen on alkanut pelätä pimeää, voi pientä! Pitäisi nyt ehkä etsiä joku pieni himmeä yövalo tai joku, minkälaisia kokemuksia muilla on pienten pimeänpeloista?

Tyttönen voi hienosti, hieman välillä takkuaa syöminen(täysimetyksellä vielä) ja väsyneenä voi kovinkin itkeä, ei malta nukahtaa. Illat on vähän sellaista itkeskelyaikaa meillä nykyään. Mä olen vähän pumpannut maitoa nyt syöttöjen välillä, vaikka tyttö syökin todella usein, ihan siksi että saisin lisättyä maitomäärää, ja se todella on auttanut. Eli kyllä pitäisi tytön pärjätä vielä jonkin aikaa rintamaidolla:) Öisin syö vielä kyllä sen 4 kertaa ainaskin.

Rokotuksista meillä ei ole kummallekaan lapselle tullut oireita. Kuumettahan siitä voi tulla ja rokotuskohta voi olla kipeä.

Ihanalta kuulostaa tuo piparien leipominen, Salah:) Pitäisiköhän meidänkin alkaa valmistella joulua jo, kun se menee sitten niin nopsaan ohi kuitenkin:) Hassua, olen kahtena edellisenä jouluna ollut raskaana, nyt en olekaan, ja saan syödä kaikkea! Viime joulu ajoittui just pahinpaan pahoinvointiaikaan eikä vielä haluttu kaikille kuitenkaan uutista sillon kertoa. Muistatteko kun täällä juteltiin, koska meinataan kertoa tuttaville yms... nopeasti aika mennee!

vib ja Hilda 3,5kk
 
Me saatiin tänään 3 kk rokotus, kun Daniel oli flunssassa silloin pari viikkoa sitten varsinaisessa 3 kk neuvolassa. Rokotuksesta ei "sanonut" mitään, saa nähdä millainen yö tulee, nyt ei ainakaan mitenkään erityiseltä vaikuta. Terveydenhoitaja sanoi, että kuumetta voi nousta tai olla kiukuinen pari päivää :/
Painoa oli taasen noussut ja on nyt huimat 7,880 kg ja pituus 62,2 cm. Ei (onneksi) vielä mennyt 8 kg rikki.

Täysimetyksellä vielä mennään ja jos tilanne pysyy samana niin en kiirehdi kiinteiden aloitusta. Mutta jos alkaa tissilla enemmän roikkua tms. niin kaivetaan vellit tms. esiin.

Hiustenlähdöstä on ollut puhetta. Minullekin kampaaja selitti, että raskausaikana hiukset ei lähde ja yleensä viimeistään, kun lopettaa imetyksen hiukset tippuu koko raskausajan edestäkin. Kampaaja tosin lohdutti, että kyllä ne noin vuodessa takaisin kasvaa :)

Harrastuksista on myös ollut puhetta. Vauvauintiin olisin mennyt mutta täällä päin niitä ei ainakaan tämän vuoden puolella ala. Mll kerho ja seurakunnan kerhot olisivat, mutta niistä en ole erityisen kiinnostunut. Muskariin ajattelin osallistua vuodenvaihteen jälkeen.

Lauren-78 ja Daniel 3,5 kk
 
Iltaa!

Onpa täällä ollut hiljaista viime päivinä...

Salah meilläkään ei tullut mitään oireita rokotteesta. Yö nukuttiin oikein hyvin, enkä laittanut suppoakaan, kun en kokenut tarpeelliseksi.

Mun ei onneksi tarvii tehdä tänä jouluna joulusiivoa, kun päästään muuttamaan uuteen kotiin ennen joulua. Täyttä kaaosta tulee siis olemaan meidän joulu, kun kaikki tavarat on hujan hajan =)
On kyllä ihanaa kun tänä jouluna voi taas nauttia jouluruuasta. Viime jouluna oli kamalaa olla joulupöydässä sukulaisten ympäröimänä kun kaikki ruuat ja tuoksut etoi niin kamalasti...

Hiuksia lähtee täälläkin päästä oikein urakalla, välillä ihmettelen etten vielä ole kalju. Kerran on jo mennyt pesuhuoneen lavuaarikin tukkoon miun hiuksista... :whistle:

Me ajateltiin aloitella tällä viikolla käymään tuolla seurakunnan perhekerhossa, katsotaan onko se meidän juttu. Eihän tuo poju siitä mitään vielä hyödy, mutta saisinpahan minä jotain seuraa ja täytettä päivääni! Ja sitten kiinnostaisi myös tuo äiti-vauva jumppa. Sinne osallistumisen edellytyksenä on, että vauva osaa kannattaa tarpeeksi niskojaan... Mitenkä tuo tarpeeksi tulee sitten tulkita? En siis osaa päättää uskallanko jo mennä sinne vai pitäisikö vielä odotella...

Kääntyilemisestä ym. Eipä ole meidänkään pojulla mikään kiire minnekään, kyljelleen kääntyy, mutta ei edes ihmeemmin yritä vääntäytyä mahalleen. Masullaankin kun on niin pitää kyllä hienosti päätään ylhäällä, mutta ei yritäkkään liikkua mihinkään suuntaan.
Mulle se kyllä sopii, että on vielä jonkun tovin paikallaan niin mun on huomattavasti helpompi pakata noita tavaroita muutoa varten ja sitten uudessa paikassa purkaa tavaroita, jos poju pysyy paikallaan :D

Mutta nyt tekemään pizzaa kun pojukin on jo unten mailla!

Ruusulainen ja poju 3kk 2vko
 
piti tulla kertomaan että täällä kolmen kuukauden iän saavuttamisen kunniaksi Bayden päätti alkaa kierimään olohuoneen poikki! ekan kerran siis käännyttiin mahalleen kun ikää oli 2kk 2vkoa mut nyt sit tänä iltana poika jatkoki kierimistä samaan suuntaan takas selälleen ja uudestaan ja uudestaan kunnes oltiinki jo melkeen kolisemassa kirjahyllyyn pahki!

salamanteri&Bayden 3 kk :heart:
 

Yhteistyössä