Ihanaa, kevättä kohden matkataan
Helmikuun pinossa en tainnut ehtiäkään edes käydä kirjoittelemassa, joten lyhyesti kuulumisia laittelen hetimiten
Hilda-Lyydia on nyt 7kk ja päivän. On oppinut ryömimään ja hiukan myös konttaamaan, nousee istumaan ja istuu tuetta. Neito on tosi menevää sorttia, ympär asuntoa pitäisi koko ajan olla menossa, ja kaikki kiinnostaa. Isoveli on nyt 1v8kk ja lapsosista on jo jonkin verran seuraakin toisilleen, nytkin tuossa masullaan nenät vastakkain lattialla tutkivat palapelin paloja.
Kaksi hammasta on neidillä ja ne tulivat aika aikaisessa vaiheessa, nyt ei kuukausiin ole tullut lisää. Yöunet on säännölliset, tyttö nukahtaa hyvin, mutta heräilee usein. Syö kaksi-kolme kertaa yöllä vielä, kiinteitä menee kolmisen annosta päivässä, eikä nyt ole aihetta lisätä. Painoa oli 6kk neuvolassa 9,5kg ja pituutta 69cm. Meidän neiti on melkoisen pullea, mutta nyt jo oli paino alkanut hieman tasoittua eli sitä ei kerry enää niin nopeasti kuin aiemmin, tietysti kun liikkuukin niin paljon jo. Luulen että liikkumisen opettelu aiheuttaa tuota yölevottomuuttakin, kun neiti saattaa vartin/tunnin välein havahtua itkemään ja rauhoittuu heti kun nostan syliin. On onneksi joka yö ollut yksi pidempikin unipätkä, joten on vielä jotenkin jaksettu me vanhemmatkin
Hilda rakastaa repiä aikakauslehtiä pieniksi paloiksi ja tunkea niitä suuhunsa, jatkuvasti pitää olla estelemässä
Ei kylläkään syö niitä palasia, vaan kastelee ne vaan kuolallaan, niin että saa muovailtua niistä sellaisia klähmäpalleroita... Ja suuttuu tietysti verisesti, kun otetaan lehdet pois häneltä. Maton hapsut on myös ihania. Kaikki kiinnostaa tosi paljon.
Nuo lapset kommunikoi keskenään semmoisella rähinällä, se on hauskaa kuultavaa. Kiljuminen oli vähän aikaa sitten tosi kiva juttu, se on onneksi mennyt ohi jo se vaihe. Sitten Hilda pitää sellaista pientä hiljaista höpinää koko ajan itsekseen, vähän niinkuin kuiskailisi hss, tzzzt, thhsssh....
Potalla on Hilda käynyt nyt jonkin aikaa, isoveikkakin aloitteli 7kk iässä kun istumaan oppi.
Itse imetän vielä, eikä ole kuukautisia ollut, mutta vauvakuume on jo kova. Onnittelen sydämestäni Suhoskaa ja muitakin odottelevia :heart:
Minä en ole töihin paluuta vielä miettinyt, en halua mennä vielä aikoihin. Vaikka mies kyllä haluaisi, koska kokee että me nyt menetetään ihan hirmusti kun ei ole kuin yhden ihmisen tulot... mutta kun omat lapset on vaan kerran pieniä ja sitä aikaa ei sitten saa takasin enää ikinä, kun se on ohi. Rahalla ja omaisuudella ei kyllä ole merkitystä sen rinnalla. Eikä mieskään olisi valmis edes esikoista vielä aikoihin laittamaan hoitoon, joten tuskin kuopustakaan
Meillä on pikkuneiti pysynyt terveenä tähän asti;kyllä kai kun on äidistään kaiken vastustuskyvyn imenyt!
Minä siis sairastellut vähän liiankin kanssa.
Hauskaa viikkoa kaikille, Vib ja Hiltukka 7kk.