ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Elomassujen elokuu 2007 ;)
SYNTYNEET ELOVAUVASET 2007:

äippä-86 13.7 tyttö 2640g 47cm
milana 15.7 poika 3130g 48cm
Rica 16.7 tyttö 3950g 50cm
marisa 25.7 poika 2830g 49cm
nessu84 26.7 tyttö 3110g 49cm
niiskuneiti83 28.7 poika 3630g 50cm
kassu 29.7 tyttö 3080g 48cm
merisimpukka 30.7 poika 3010g 49cm
Pipe75 30.7 tyttö 4250g 53cm
Jellona83 30.7 poika 3530g 51,5 cm
Neiti84 30.7 poika 3210g 49,5cm
Hemu2 30.7 poika 4000g 52cm
Nuunuu80 30.7 tyttö 3120g 48cm
Rouva06 30.7 tyttö 3310g 49cm
Ruusu76 tyttö 2910g 49cm
PihlajanMaria 31.7 poika 3380g 50cm
Anskuliini82 31.7 poika 3700g 53cm
Sahei 1.8 tyttö 3340g 49,5cm
Omituinen Otus 1.8 tyttö 3310g 51cm
Augustmam 2.8 tyttö 3360g 50cm
Hipsu07 3.8 poika 4150g 53cm
Feeniks 4.8 tyttö 3460g 48cm
Laluz 5.8 poika 2960g 50cm
Auringonkukka 5.8 tyttö 3294g 50cm
Pauzi 5.8 tyttö 3220g 48cm
Tsuna 5.8 tyttö
Äippä32 5.8 poika 3600g 50cm
ehlk 5.8 tyttö 3560g 49cm
Amalia07 7.8 tyttö 3630g 52cm
emmasofia 7.8 tyttö 2840g 46cm
Wolferiina 7.8 poika 4070g 50cm
alviina 7.8 poika 3670g 52cm
Lara83 8.8 tyttö 3470g 51cm
Iituliini67 8.8 poika
Tiki 9.8 poika 4360g 53cm
Dokhtar 9.8 tyttö 2920g 46cm
Miikpi 9.8 poika 3340g 49cm
Violet 10.8 tyttö 4210g 51cm
JoannaH 10.8 poika 3655g 51cm
Anu27 10.8 poika 3620g 51cm
Pietu 11.8 poika 4380g 54,5cm
Pilkettä 12.8 poika 3812g 52cm
Noppis 12.8 tyttö 2910g 49cm
Marjo85-la10-8-07 12.8 poika 3585g 50cm
Vauvamaha82 12.8 poika
Tuleva mami nyk. Ellenin äiti 13.8 tyttö 3180g 50cm
Mirjamic 13.8 poika 3955g 51cm
Öykä 13.8 poika 4280g 54 cm
Hiiru 13.8 tyttö 3405g 51cm
Edie 14.8 tyttö 4340g 54cm
Villikissa 14.8 tyttö 4216g 52cm
Mizu ? tyttö 3650g 51cm
Milli83 15.8 poika 2840g 48cm
Letizia 15.8 poika 3150g 49cm
Milli83 15.8 poika 2840g 48cm
Pauliina 15.8 poika 3990g 54cm
Metsätähti 15.8 poika 3540g 51cm
Inom 16.8 tyttö 3590g 52cm
Tinnipinni 16.8 tyttö 2885g 49cm
Kaijuli 16.8 poika 2835g 50cm
Mizu 16.8 tyttö 3650g 51cm
Seriina 17.8 poika 3700g 50cm
Herkku1 17.8 tyttö 2900g 49cm
Lillielli 18.8 poika 3620g 53cm
Tea84 18.8 poika 3620g 50cm
Aurora80 19.8 tyttö 3430g 49cm



 

Olo meni sitten kertaheitolla ihan rapakuntoon. Kerroinkin jo aiemmin aamuisen viiltelyn ja kivun joten kun hetken aikaa olin ollut pystyssä alkoi oksettamaan ja huimaamaan. Sitten lensi p...a kaaressa vaikkei sillälailla sattunutkaan. Sitten jouduin menee petiin kun silmissä alkoi sumenee ja siellä ollut sitten tähän asti, oli vaan pakko nousta kun on se pelkopoli kahdelta.
Taksilla tämäkin kilometri mentävä kun en pysty kävelee tässä kunnossa.
Meikäläinen väsyy siis niin helposti pienestä kivusta että alatiesynnytyksestä en kyllä selviä, joten yritän saada sen sektion. Eihän tästä nyt herranjestas mitään tule kun alkaa kunto mennä sekä henkisesti että fyysisesti.

Jep jep, voikaahan hyvin muut!

TinniPinni
 
no niin, pitää heti kokeilla miltä se tuntuu kirjottaa elomassujen elokuussa.. hyvältähän tuo.. ja tuota listaa kun kattelin, ni on kyllä aika naisvoittonen. :)

TinniPinni voimia sulle :hug:
 
Capri: Toivon tosiaan ettei tarvitse siihen vuodeosaston osastonhoitajaan lainkaan törmätä tällä kertaa. En ole varma ketä vanhempaa naista tarkoitat mutta ainakin eräs lastenhoitaja siellä mainitsi minulle silloin jäävänsä 2 vuoden päästä eläkkeelle, eli olisi nyt juuri jäänyt pois.

Neuvolalääkäriterveisiä: Kesälomasijainen sekä terkkarilla että lekurilla joten ihan diipadaapa-jutteluksi meni. Mutta näitä arvoja.
paino +875 per viikko (nyt siis kaiken kaikkiaan tullut 10 kg)
turvotus +
rr 113/77 (minulle raskausajan korkein)
pissassa proteiini +/- ja glukoosi ++
hb 125
sf-mitta 35 (noussut edelleen vaikka vauva laskeutunut)
Minimin sykkeet 170-175 ja raivotarjontaan nätisti lantioon laskeutunut
Kohdunkaula lyhentynyt puoleen (ennen 4 cm nyt 2 cm) ja auki 1 cm
Tuon virtsan proteiini- ja sokeritilanteen takia pitää käydä viemässä huomenna labraan uusi näyte tarkempia tutkimuksia varten. Muutenkin nyt raskausmyrkytysriskin takia tarkkailua kun minulla on lisäksi ollut päänsärkyä ja hengenahdistusta. Minimin sykketkin oli aika korkeat. Eli kaikenlaista pientä häikkää näin elokuun kunniaksi.

77mm ja Minimi 37+5
 
Omppupiirakka tehty ja kohta lähden jalkahoitoon! Aika kivaa tämä kotona oleminen =)

Kysyin vesien menoa kaverilta joka on kätilö ja suositteli makuulla menoa jos ajomatka sairaalaan on pitkä. Ja vesien mentyä suihkussa ei saisi enää käydä infektiovaaran takia. Koko ajan jotain uutta...
 
Mulla edellinen raskaus meni niin että vk:jen 20 jälkeen oli melkein joka päivä supistuksia :kieh: En pystynyt tekemään kunnolla mitään :/
Syytä niihin ei koskaan löytynyt? Mutta sanon vaan että synnytys itsessään oli minulle helppo!!! Pelkällä kaasulla menin synnytyksen läpi!! Eka synnytys oli monin kerroin pahempi :eek: Ekat supistukset tuli silloin kun alkoi synnytys!!!
Toivottavasti sinullakin nuo supistukset tarkoittavat helpohkoa synnytystä :hug: Ei se kivaa ole tiedän :|

Bebes & Muru 37+ :heart:
 
Nyt se sitten on, ELOKUU!!!! Joulukuussa kun testin tein, niin elokuu tuntui niiiin kaukaiselta ja kuitenkin aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti. Keski- ja loppuraskaudesta olen kyllä nauttinut aika suunnattoman paljon, ja etenkin loppua kohden nautiskelu on vain lisääntynyt. :)

Onko muilla esiintynyt ihan ihmeellistä väsymistä? Saatan sanoa ettei nukuta ollenkaan ja olo on niin pirteä ja suunnilleen sekunnin kulutttua olenkin niin väsynyt, että pakko päästä välittömästi nukkumaan!

Vuodoista.. mistä lie johtuu, mutta valkovuoto on lisääntynyt ja etenkin öisin sitä tulee jopa makuulla oikein hulahtamalla. Ja eikä se kyllä lapsivettä ole, kun on väriltään sellaista vaaleaa.... Onko muilla vastaavaa?? Ennen sitä on tullut oikeastaan vain, kun olen esim. kävellyt, mutta nyt siis tulee makuullakin..

Hyviä vointeja kaikille!!

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 37+6
 
Vauva onnittelut Marisalle!!!

Hienoa että vihdoinkin on elokuu. Olis tasan viikko laskettuun aikaan. Vaavi jo ollut laskeutuneena reilun viikon ja viimeyönä kovasti supisteli mutta siihen se jäi.

Vaaville en oo vielä laittanut mitään valmiiksi kun ei vielä tietoa mihin sitä sairaalasta kotiutuu. Ahdistavaa. No huomenna alkaa keittiön asennus ja ensiviikolla ehtii putkimies jos saisi sitten sen wc:n. Että ei turhan stressaavaa loppuodotusta itellä tiedossa. Juu ja pakatakin pitäis jossain välissä. :LOL:
 
jakautuneille :flower:

Huomenta koska keräsin puoli yksi ja lenkin jälkeen tässä vishyä juoden..Muistakaa kaikki juoda se helpottaa pahoinvointia! Jos vaan pysyy sisässä siis..

Eilen alkoi supistamaan klo 13.00 noin vartin välein, kipeästi vihlaisten mutta lyhyesti. Ehkä täällä alkaa tapahtumaan. Olo on toiveikas jospa ei perjantaina tarvitsisi enää käynnistellä.. vaan ois jo ulkona tai matkalla..

Tinnipinni toivottavasti olo helpottaisi. Voimia!

Lapsivesi/makuulla sairaalaan Hyvä kun sanoitte! Muistan kuulleeni tästä. Ei vara venettä kaada? Mulla on 45min matka sairaalaan ja jos vesi menee, voin hyvin pistää kylelleen takapenkille..
Lapsivesi/suihku Tuntuu kyllä aika hassulta että ei nopeata suihkua voisi ottaa? Eihän se puhdas vesi mitenkään [/i]sinne pääse jos pystyasennossa suihkussa vilahtaa kun ei ole kylpeminen tai uiminen kyseessä. Nehän on kiellettyjä.. Taidan ruveta varmistelemaan useasti suihkussa käymisellä. Nytkin on hiki lyhyen sauvakävelyn jälkeen :headwall:

38+5...
 
Neuvolassa tuli taas käytyä...painoa ei tullut viikossa lainkaan..hyvä niin..viimeksi oli tullut kilo/viikko. HB 131, RR 113/72, pissa puhdas Sf-mitta 33.5 ja vauvan syke 140. Todella alas on vauvan pää painunut ja neuvolantädin mukaan mun maha viikossa laskeutunut todella paljon.
Ensi keskiviikoksi varattiin uusi aika..toivottavasti se jää käyttämättä.
 
zamppa
Jälleen yksi viikko täyteen...

Kamala kun tuli puolisen tuntia sitten huono olo. Tultiin miehen kanssa ostoksilta kotiin ja yhtäkkiä vaan tuntui että kaikki alkoi pyörimään ympärillä ja pimenemään. En tiedä miten nyt noin yhtäkkiä iski mutta makuuasennossakin kaikki tuntui edelleen pyörivän ja heiluvan. Nyt yksin kotona, kun mies lähti töihin ja yritän parannella oloa ananaslimulla, vieläkin tuntuu että jotenkin epätodellinen olo.

Soippa, täällä myös yksi Serranon perheen lumoihin jäänyt tuleva äippä. Eilen jäi aamujakso väliin niin pitihän sitä sitten istua tvn ääressä iltapäivällä, kun tuli uusinta.

Meillä sanoivat jorvin tutustumiskäynnillä että mikäli lapsivesi on kirkasta eikä ole kummallisuuksia niin ihan rauhassa voi vielä kotona pakata tavaroita ja käydä suihkussa ennen kuin lähtee sairaalaan. Mutta ei kyllä kukaan ole mitään sanonut että makuuasennossa tulisi mennä jos ei ole kiinnittynyt. Meillä tosin ei taida ihan kokonaan olla vielä kiinnittynyt kun eilen neuvolassa sanoi että päätä pystyy vielä vähän liikuttamaan mutta vähemmän kuin aiemmin. Tosin totesi myös että vaikuttaa siltä, että voi tulla minä hetkenä hyvänsä...

Illalla pitäisi kavereita nähdä kahvien merkeissä mutta nyt on ainakin jotenkin niin vetopois olo äskeisen "kohtauksen" jäljiltä, että en tiedä onko voimia.

Käväisin tuossa aamuisen shoppailureissun lomassa myös duunipaikalla ja oisi tehnyt mieli jäädä itse hoitamaan putiikki kuntoon kun on jotenkin mennyt ihan retuperälle liikkeen ylläpito äippäloman alettua. Oikein hirvitti katsoa paikkoja :eek:

zamppa 38+0
 
Istuimme mieheni kanssa pitkään kuistilla miettien maailman menoa.Väsytti ja kello kävi yhtä.Menimme nukkumaan,mutten saanut unta.Nukuin parisen tuntia viiden ja seitsemän välillä ja aamulla sanoin ensimmäiseksi miehelleni,että tänään meille tulee uusi perheenjäsen.En ollut kovin kipeä.Tiesin vain.Serkkumme veivät kaksi vanhinta lastamme puistoon ja minä lähdin kuopuksen kanssa kävelylle.Muistin ihanan lääkärin edelliset sanat:pysy liikkeellä;)Tunnin lenkin jälkeen lämmitimme saunan ja siinä istuimme mieheni kanssa lauteilla musiikkia kuunnellen ja sanoin,etteikö ole hassua:tässä me istumme ja saunomme ja tiedämme,että maailmaan on tulossa uusi ihminen...aikaa kului.Tuulinen sunnuntaiaamu muuttui iltapäiväksi ja istuskelin lattialla hengitellen ja katsellen Meryl Streepin kasarirakkausleffaa Falling in love.Tuntemukseni vahvistuivat,mutten ollut kovin kipeä.Keitetltiin iltapuurot ja syötin kuopuksen.Kello oli kahdeksan illalla.Sitten sanoin miehelleni että hän voisi viedä minut sairaalaan.Etuovella yhdeksältä suutelimme ja sekin tuntui hassulta:mieheni jätti minut ovelle ja palasi lasten luokse kotiin.Kävelin rauhallisesti hiljaiselle osastolle ja huikkasin tutulle kätilölle tulleeni synnyttämään.Hän ohjasi minut jo tutuksi tulleeseen synnytyssaliin ja vaihdoin vaatteet ja sain sydänkäyrälaitteen massuni päälle.Tasainen jumputus täytti jhiljaisen huoneen.Lämmin tunne täytti minut kun raportin jälkeen vartin yli yhdeksän huoneeseen astui minun "ikoma luottokätilöni",joka on saattanut jo kolme lastamme maailmaan.Jälleen hän taas vain sattui olemaan vuorossa!Uskomatonta.Missään muissa saleissa ei synnytetty ja kätilöni pysytteli paljon vierelläni asentoja ohjaillen ja selkääni hieroen.Minua ei tutkittu,ei pistetty,ei piikitetty.Supistukset tulivat tasaisina ja voimistuivat kerta kerralta ja syvään hengittäen otin ne vastaan säkkituolin päällä synnytyssängyllä nelinkontin.Kymmeneltä kätilöni sanoi,että hengitän erilailla ja hän haluaisi tehdä tutkimuksen.Kohdunsuu oli 9cm auki ja reunoja vain hiven jäljellä.Käännyin takaisin kontalleni ja kahden supistuksen jälkeen lämmin lapsivesi valui jalkojani pitkin.Tunsin tarvetta ponnistaa ja sanoin sen.Rauhallisesti ja määrätietoisesti ponnistin lastamme maailmaan kätilön painaessa välilihaani lämpimällä pyyhkeellä,kunnes pää oli ulkona.Tunsin sen ja vedin kerran vielä syvään henkeä ja annoin lapsemme tulla kokonaan ulos.Maailmankaikkeuden kaunein ja rauhallisin synnytys oli saatu päätökseen ja käännyin istumaan nostaen rinnoilleni uusimman tulokkaamme.Kaikkialla oli hiljaista ja ulkona jo pimeää.Kätilöni ojensi minulle puhelimen ja sanoi,että soita Isälle.Kello oli 22.31.Soitin Rakkaalleni ja siinä huomasimme kätilön kanssa,ettemme kumpikaan tienneet kumpaa sukupuolta vauva oli:)Kätilö kurkkasi ja sanoin puhelimeen:"Onneksi olkoon,rakas.Sinulle on juuri syntynyt tyttö".Mieheni vastasi liikuttuneena vain: "Kiitos rakas.Rakastan sinua." Istukka tuli kivuttomasti muutaman akupunktioneulan avustuksella kymmenen minuutin kuluttua ja tutkimme sen yhdessä.En revennyt mistään,joten tikkejä ei tarvittu.Sitten sain katkaista napanuoran ja kylvettää,punnita ja mitata tytön.Sen jälkeen menin pikaiseen suihkuun ja istahdin keinutuoliin syömään minulle tuotua tuoretta paahtoleipää vauvan imiessä rintaa.

Heinäkuinen ilta vaihtui yöksi ja ilmassa oli jotakin hyvin taianomaista ja kaunista.Näinhän kaiken pitikin juuri mennä.

Kassu ja Klaara

 
Lara83
Hyvää ELOKUUTA kaikille elomasuille! Kyllä aika menikin aika nopeasti, vieläkin tuntuu että siitä on vain hetki kun plussan sain :)
Nyt sitten ei viimeiset viikot kulu millään :headwall:

Siis ei mulle ole sanottu mitään että makuuasennossa pitäisi mennä sairaalaan jos vedet menee.. Ja vielä viikko sitten ei todellakaan vauva ollut kiinnittynyt. No, ehkä se neuvolantäti ajatteli että ei se vauva synny kuitenkaan niin ei tarvitse varoitella :whistle:

Vauvamaha täällä myös tulee kirkasta valkovuotoa oikein hulahtamalla välillä. Mulla ei kyllä voi olla lapsivettä kun on kuitenkin selvästi venyvää tavaraa (suokaa anteeksi). :ashamed:

Pyykkiä on taas tullut pestyä, täytynee mennä laittamaan niitä kuivumaan.

Täällä myös odotellaan innolla Kassun kuulumisia kun vaan jaksat koneelle tulla..

Lara83 ja typy 38+5 :heart:
 
Päivää kaikille minunkin puolesta!

Raskas yö takana ja pelkään, että monta samanlaista vielä edessä. Eilen illalla kuuden paikkeilla alkoi vihlominen, paine ja supistelu ja sitä jatkui iltaan/yöhön asti, tähän kun lisää kipeän rutisevan/paukkuvan lantion, joka hankaloittaa liikkumista muutenkin niin ei todellakaan naurata :snotty: Ja samat oireet on jatkunut tänäänkin, todella väsyttävää ja vielä synnyttääkin pitäs jaksaa jossakin vaiheessa... :eek: No tämä nyt on tällaista valittamista, mutta tämä helpottaa, kun voi jonnekin purkaa tuntemuksiaan! :headwall:

Jospa se tästä, voimia kaikille, koitetaan jaksaa, kun tämä odotus kuitenkin palkitaan niin ruhtinaallisesti :heart:

Öykä & Juniori 38+5
 
Täällä kanssa luettiin silmät kyynelissä tuota Kassun synnytystarinaa. Toivottavasti omakin synnytystarina on tuon kaltainen!

Vesienmenosta ja kiinnittymisestä: Neuvolassa terkka sanoi että jos vauva ei ole kiinnittynyt ja vedet menevät, niin napanuora voi luiskahtaa esiin. Siksi siis makuuasennossa synnärille. Ei varmaankaan kovin todennäköistä että niin kävisi mutta itse en uskaltaisi ainakaan ottaa riskiä.

Täällä turvotus on aivan järkkyä! Vasemman jalan jalkapöydällä on oikein iso kellukka, joka höllyy inhottavasti kävellessä. Nytkin vaikka en ole istunut kuin muutaman minuutin tässä koneella niin vas jalka menee tummaksi väriltään. Taidan soitella neuvolaan mitä siellä on mieltä tästä. Eilisestä tullut kilo lisää painoa. Verenpaine oli kyllä ihan kohdallaan. Samoin eilen neuvolassa pissa oli puhdas, joten ei raskausmyrkytyksen riskiä pitäisi olla.

Nyt :wave:
 
Tippahan se tuli linssiin täälläkin kassun kauniista tarinasta!! :flower:

Vesistä ja kiinnityksestä minulle sanottu juuri kuten edie kirjoitti- synnärillä ja neuvolalääkärissä.

Soippa ja zamppa: serranot rulettaa :LOL: yksinäisen päiväni piriste, jos ei aamusta ni sit ilta päivästä!!

Neuvolalääkäristä kuulumisia: paino +135g/vko, rr 125/76, hb 118, sf 30.5. Painoarvio 2.8-2.9kg, rt, ei kiinnittynyt mutta laskeutunut kyllä hyvin alas että varmaan pian kiinnittyy. Kohdunsuulla kaikki kuten tähänkin asti, plaah, vaikka kuinka jo reilu viikon supistellu ja vihlonu.
Tuntuuko teillä muilla sellaista pientä "pärinää" kohdunsuulla...? Ilmakuplien tapaiselta tuntuu, miehellekkin sanon vauvan taas piereskelevän ovi aukosta!
Sievä ilmaisu... :D

Jospa jaksaisi vielä silittää loput vauvan vaatteet... :wave:
 
kassu aivan ihana tarina! hieman erilainen kuin edellinen kerta, vai kuinka? =)

vesienmenosta mulla itelläni oli ainakin oli se tilanne, että vauva ei ollut vielä laskeutunut, joten nlassa neuvottiin että jos vedet menee, niin silloin vaakatasossa sairaalaan. viime neuvolakerralla terkka sanoi, että vauva on laskeutunut otsaansa myöden, muttei ole kiinni. kysyin tuosta lähtemisestä, niin synnyttämään voi lähteä ihan normaalisti. eli siis vauvan ei tarvitse olla kiinni, mutta laskeutunut. tosin ei mua ekassa raskaudessa tästä infottu, synnytys käynnistyi vesienmenolla ja kärvistelin kotona vielä pitkään ennen sairaalaan lähtöä, enkä taatusti maannut paikoillani. silloin ei ollut mitän tietoa oliko pää kuopassa vai ei.

poika heräilee päikkäreiltä. kuulumisiin!

jari-maija 39+3
 

Yhteistyössä