Mitä aikaa teidän vauvat nukahtaa yöunille? Meijän tyttö on alusta alkaen nukahtanut 23 aikoihin ja sit nukkui aiemmin 12 h, nyt 10-11 h (siis heräillyt toki välissä). Eli meillä nukutaan melko myöhään, mutta mikäs siinä. Meinasin yrittää muuttaa rytmiä aikaisemmaksi, mutta tyttö vaan nukahti myöhemmin
. Aloitin siis iltasyötön aiemmin. Nyt viime aikoina olen saanut nukutettua omaan sänkyyn melko usein (ehkä 65 % öistä). Eli maraton imetyksen jälkeen (1,5 h) laitan omaan sänkyyn ja kuunnellaan postista tullutta ilmaista kehtocdlevyä. Silittelen päätä, laulan mukana ja katson silmiin alussa. Yleensä sänkyyn laitettaessa alkaa kunnon hymyilyt ja juttelut. Sitten vähitellen koitan poistua tilanteesta. Jos ei ole nukahtanut klo 24 niin otan tytön syömään ja käyn ite nukkumaan
. Meillä nukutaan edelleen melko nihkeästi, noin 13h/vrk.
Täälä on kans ostettu r-testi
. Yhdet menkat tuli kun tyttö oli 2 kk (nyt 3,5 kk), mutta sehän on normaalia, että menkat ei ala heti kunnolla. Se siitä, en usko, että on mitään, mutta varmuudeksi! Mutta
Sartsa, jos et halua vielä raskaaksi, niin miten olisi oikeasti ehkäisy! Olisi se kyllä rankkaa saada uusi vauva jo vuoden päästä, mutta onhan ne muutkin selvinneet.
Kauhia kun ei jaksa lukea vanhoja viestejä ja sit tulee koko ajan sellainen fiilis et toistanko mä itteäni. Kun joskus miettii, että kirjoitanpa tänne jotain, mutta sit ei kerkiäkään, niin aina ei muista, mitä on kirjoittaut. Ja muutenkin on vauvan syntymän jälkeen ollut höhlä-ADHD-olo. Olenkohan mä tästäkin jo kirjoittanut
. Koittakaa kestää!
En ole vielä käynyt missään äiti-vauva-jutuissa. Vuoden alusta ajattelin alkaa käydä MLL:n perhekahvilassa. Onko joku muuten menossa vauvauintiin?! Mua se ei nappaa. Tyttö on vielä kylvyssä aika jäykkänä, koskakohan se alkaa nauttia kylvetyksestä??
Kehityksestä...tyttö kurluttaa hirveästi ja syö käsiään (välillä yksittäisiä sormia
), pyörii akselin ympäri selällään, kääntyilee kyljilleen ja seuraa todella tarkkaan, mitä äiti tekee.
Joko osaatte sanoa luonteesta jotain?? Temperamenttinen, hitaasti lämpenevä, herkkä, helppo?? Mä en osaa sanoa. Sanoisin tavallinen vauva
. Itkee kun on asiaa, viihtyy jonkin aikaa itekseen, mutta ei kuitenkaan ole ihan helppo/ vähään tyytyvä/ kaikki kelpaa -tyyppi (joka esim nukahtaisi nopeasti ku laittaisi sänkyyn...).
Tyttö on ollut hoidossa vasta yhden kerran 3 h. Ei oikein voida jättää pidemmäksi aikaa, koska ei syö tuttipullosta. Isän kanssa oli 4 h kun äiti kävi pikkujouluissa. Toivottavasti helpottaa sitten kun aloitetaan kiinteät (ajattelin aloittaa 6 kk iässä).
Hitsi, kaikista jutuista tulee mieleen, et joko oon kirjoittanut tästä...No nyt luen uusiksi, mitä oon jo kirjoittanut niin ens kerralla muistan!!!
Ihanaa vauva-arkea kaikille
.