~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Noniin. Nyt palailen paremmalla ajalla kun nuo muksut saatu nukkumaan :) Päivitykset kerkesin listaan tehdä, kauheasti tullut nyt ultrakuulumisia ja sukupuolilupauksia!:heart:

Sukupuolesta oli mulla vahva aavistus jo ennen ultraa. Jotenkin erilainen olo kuin noista kahdesta pojasta. Sydän kyllä tykytti tuhatta ja sataa kun kysyin että kumpikohan on tulossa. Ultraaja tosi pitkään etsi ja etsi että onko siellä jalkovälissä mitään,mutta sanoi että ei kyllä etsimälläkään sieltä mitään poikaan viittaavaa löydä! Sanoi että pallit pitäis jo tässä vaiheessa edes vähän näkyä jos on näkyäkseen :D

Päksäkälle voimia, kamalaa tollanen verenvuotelu :(

Miuskille kans jaksamista. Ihan ihmeellisiä nuo siun olot :(

(.) Ultrassa siis käyty tänään ja oli kyllä ihana kokemus! Kätilö oli sama kun viimeeks,tosi mukava. Mulla on istukka edessä,se selittää miksi liikkeet ei oikein tunnu vielä kunnolla. Tutki ihan kunnolla tämän vauvan jalkovälin ja sanoi että aika varmaksi uskaltaa sanoa että tyttö on, puhuttelikin vauvaa sitten tytteliksi :D :heart: Pieni sirppana tämäkin on,mutta empä minäkään iso ihminen ole :D

MM ja LahjaKirppu 19+4
 
Voi ihanaa mittumaaria <3 minusta alkaa tuntua että kun teillä niin monella osunu olo oikeeseen niin mulla varmasti menny ihan vikaan=/ en oikeasti tajua kuinka maltan odottaa vielä viikon!!ja entä jos ei se näytä värkkejään =o varmaan tulen hulluksi=D

päksäkälle tsempit vuotojen kestämiseen..toivottavasti loppuisivat pian!varmasti säikyttelee :(
 
Zalea, en usko vatsalla nukkumisesta olevan sikiölle haittaa, niin kauan kun se ei satu. Ja mä voin taata, että jossain vaiheessa sä et enää PYSTY nukkumaan mahallasi, ei siksi, että se vauva on liian iso, vaan siksi, että se sattuu. Oletan, että luonto on näin hoitanut hommat niinkuin pitää.

Toivottavasti Miuskin olo tästä paranee : / :hug:

Onnea Mittumaarialle tyttölupauksesta! Ihanaa!

Tsemppiä Päksäkälle, toivottavasti ei tuosta pahene! :hug:

Mun supparit on iltaa kohden helpottaneet, onneksi. Ei ne ikävältä tuntuneet sinänsä, kun eivät sattuneet, kiristivät vaan vähän. Mutta on vähän sellainen olo, että parempi ilman. 3 viikon kuluttua pienellä alkais olla jo jotain mahiksia jäädä henkiinkin jos se syntyis :O
Siobhan ja Plutte 21+0
 
Voi Päksäkkä! Mikä on olo tänään?? Tuo on kamalaa :(

Mulla mahakipu(vatsalaukku) vaan jatkuu... Että tää on inhottavaa. Jos kuitenkin nyt helpottais se puoli ettei tartte vessassa ravata...muuten ostan tontin sieltä kohta :headwall:

Ja sukupuolesta ja ultrasta: Mulla kans VIIKKO siihen, että saadaan mahdollisuus urkkiakurkkia.... eli... mammyko se oli, et ole ainoa joka ei meinaa malttaa vaikka on pakko ja sitten, esikoiseni ei koskaan suostunut näyttämään jalkoväliään, toka esitteli auliisti ja muistan, kun olisin esikosta halunnut tietää eikä näyttänyt miten turhauduin, tosin olo piti paikkansa ja se tyttö tuli. En tosin luottaisi omaan olooni tässä kohden kuitenkaan ;)

Mä mietin tässä, että petynkö jos onkin poika.... periaatteessa en, mutta entä jos kuitenkin??? Se olisi KAMALAA, koska oikeasti ihan sama kumpi on kunhan syliin saisin.... kaipuu niin kova.... Ja tästä päästiinkin tähän aiheeseen eli kaipuu:
Onko muilla jo nyt kamala kaipuu saada syliin, saada nuuhkia, suukottaa, pitää hyvänä.... siis mulla tulee itku, kun pieni potkii ja rauhoittuu vasta, kun mä laitan käden tiettyyn kohtaan jossa "möhkäle" tuntuu... Ihan kuin hakisi mun kosketusta jo nyt... niin suloista ja koskettavaa....

-Miuski & "ötökkä" 18+5
 
Tulin täällä piipahtamaan, kun puhutte sukupuolesta. Me saatiin jo rv 16 veikkaus sukupuolesta (kystan takia ultrattiin). Ei siis varmaan kovin vaikeaa tästä päätellä mitä siellä näkyi ;) Kuitenkin vielä rakenteessa odotamme saavamme "varmistuksen" asiasta :) 4D ultrassa (jos sinne menemme) varmistuu sitten jos ei tuolla rakenteessa näytäkkään haarovälejään :D Veikkaus tuli kyllä niin "varman" oloisena lääkärin suusta, ettei paljon jäänyt arvailujen varaan :D 3 viikkoa vielä rakenteeseen. Kyllä tuo sukupuolen tietäminen/veikkaus oli jotenkin niin ihanaa, vaikka sukupuolella ei ollutkaan/olekkaan mitään merkitystä, ainakaan meille :)

innoM + Pulla 17+0
 
onniM me käytiin kasn rv16 ultrassa ja joku nipukka siel oli mut ei alkanu lääkäri arvailemaan ko sano et on niin saman näkösii molemmilla siinä vaiheessa...nyt aloin miettiä et olikohan se nipukka sittenkin poika...hmmm...piiiiiitkä viikko tulossa!!!
 
Päksäkälle tseppiä täältäkin! Menis nyt ohi tuollaiset vuodot..

InnoM: Meillä kerrottiin esikoisesta sukupuoli rv15+5. Ja myös hyvin varmasti. Ja kaikki ultraajat oli samaa mieltä koko raskauden ajan, ja niitä ultria meinaan oli! :D Tyttö tuolla sängyssään on, niinkuin silloin luvattiin. :heart:

Jaa-a.. Jos lähtis Taysiin kuulemaan tuomion. Veikkaisin, että insuliinien kanssa tulen takaisin..

Raitis ja Rakkaus 20+3
 
Kiitti tsempeistä. :heart:

Mun olo on ihan hyvä. Se paineentunne ja pienet supistukset meni ohi ja vuotoa tulee vaan ihan vähän. Sellaista verensekaista limaa. Mutta ärsyttää kun pitää olla tällaista. Ärsyttää se että on itse vastuussa siitä milloin menee päivystykseen kun mä olen muutenkin huono käymään lääkärissä. Ja mä en edes haluaisi ottaa mitenkään rauhallisemmin. Just vähän päässyt väsymyksestä eroon. Ja meillä on sitten se remontti ja muutto kesäkuun lopussa ja mä haluaisin itse maalata ja tapetoida. Ja harmittaa kun ei tiedetä mistä se vuoto oikeesti tulee. Arvailuja vaan. Just kävin eilen neuvolassa ja puhuttiin terkan kanssa siitä että kun ei näitä vuotoja pitäisi olla ja vaikka on vähäistä niin tottakai se säikyttää.

Mulla oli muuten eilen siellä ekaa kertaa mieslääkäri. Oli aika tympeenoloinen. Paljon tullut vuotoa, housut pois, yhtään varoittamatta teki sisätutkimuksen. Sit ultrasi alakautta sitä istukkaa, ei sanonut mitään mumisi vaan. Ultrasi vatsanpäältä vauvan eikä näyttänyt mulle ollenkaan, ei edes kysynyt haluanko nähdä. :( Mä meinasin sanoa kätilölle että pyytäisi miehen sisään niin näkisi vauvan mutta onneksi en kun en edes itse saanut vilkaista. No pääasia että kaikki on hyvin.

Päksäkkä 21+6:heart:
 
onniM me käytiin kasn rv16 ultrassa ja joku nipukka siel oli mut ei alkanu lääkäri arvailemaan ko sano et on niin saman näkösii molemmilla siinä vaiheessa...nyt aloin miettiä et olikohan se nipukka sittenkin poika...hmmm...piiiiiitkä viikko tulossa!!!
Toisesta pojasta rakenne ultrassa näkyi sellainen kohouma joka vasta rv36 varmistui selväksi pojaksi.
Mä kävin viime viikolla 16+ neuvolalääkärillä, joka yllätykseksi ultrasi. Ja meille annettin myös veikkaus. Näin itekin niin selvästi ensin haaroista sellainen pallo osa ja sitten vähän kapeampi sojotin. On kyllä ihme jos rakenteessa tytöksi muuttuu. Nyt näytti aivan siltä kuin olis istunut sen anturin päälle. Niin selvästi saatiin kaksi kertaa tämä veikkausta herättävä osa näkyviin. Eli poika fiilis jatkuu. Merkataan lupaukseksi jos varmistuu rakenne ultrassa. :heart:

Potkuja on alkanut satelemaan täällä pikkuhiljaa ja kunnon muljahteluja. :heart:

Mä käyn teidän kuulumisia lukemassa joka kerta kun täällä käyn, mutta jotenkin kommentoitua tulee tuonne syyskuisiin enemmän. Hengessä mukana koko ajan, vaikka ei paljon näykään.:heart:

Leo rv17+2
 
Huomenia!

Päksäkkä: Tsemppiä kovasti! Itellä on niitä supistuksia, ei onneksi vuotoa. Mutta tiiän kyllä tunteen ku tympii ku ei saa liikkua, nyt ku vihdoinkin jaksais...

Ultra: :heart: Kaikki hyvin, kai. Petyin aika paljon tuohon rakenneultraan, jonka teki lääkäri. En nähny ite mitään, tokihan lääkäri selitti paljon, mutta en ite saanu katsoa. Mies näki vauvan kyllä. Ite en nähny lapsen liikkuvan vaikka tunsinkin liikkeitä. Sitte lääkäri vielä puhui vain yksittäisistä elimistä eikä ollenkaan vauvasta, kokonaisesta ihmisestä. Oli aika raskas käynti tämmöselle tahattomasti lapsettomalle, joka ei vieläkään luota että siellä kasvaa oikea lapsi, jonka joskus saa syliin asti. Haluaisin että puhuttaisiin lapsesta/vauvasta, jotta se tuntuisi todelta, eikä vaan elimistä ja ruumiinosista. Ultrassa mitattiin lakimitta (B-mitta), aluksi vastasi koko 21+0, 20+6 ja sitten 20+3, ku vauva vähän pyörähti. Reisiluuta ja mahanympärystä ei mitattu eikä kokoarviota tehty. Myöskään haaroihin ei lääkäri alkanut kurkkaamaan, kun ei sitä kuulemma vielä näe. Kädet, sormet, jalat, varpaat, kasvot jätettiin kokonaan ilman huomiota. Saatiin 2 kuvaa mukaan. Molemmat lakimitasta. Itkin sitä sitte eilisen illan. Osaltaan tietysti helpotusta että elimet on kaikki sen näköisiä ku pitää ja osaltaan sitä pettymystä ku en nähny pientä enkä saanu ees kuvaa. Tänään sitte soitin ja itkin asiaa neuvolantätilleki ja sain ultra-ajan reilun viikon päähän. Sitte katsotaan varpaat ja sormet ja kasvot kätilön kanssa. En tiiä onko ne hormonit vai mitkä mikä tän itkun tekee, mutta turhan helposti märy tulee nyt. :'( Raitis ja muut lapsettomat: Onko tuo epäusko ja loputon pelko teille tuttu tunne? Tätä raskautta odotettiin melkein 5 vuotta ja kun se tuli todeksi niin pelot vaan kasvoi. Nautitteko raskaudesta? Mie en osaa iloita. :headwall:

Hullu mie taian olla, ku taas se potkiskelee tuolla mahassa ja silti en usko todeksi.. :( Pitäis hakea jotain hulluuslomaa niin sais painia ajatuksensa kasaan ettei menis nää työpäivät näin sekoillessa.

Aurinkoista päivää silti kaikille! :) Yritänpä nyt tän itkun jälkeen vähän piristyä..

-Mandalay + Nokka rv 20+1
 
Päksäkkä Ompa ollut tyly lääkäri, mutta onneksi pieni on kunnossa :hug:

Noista lääkäreistä...meillä vaihtuu lääkäri neuvolassa usein. Eivät saa ketään tulemaan ja tekemään pieniä pätkiä. Viimeksi oli semmonen vanha nainen joka oli jo osittain eläkkeellä. No seuraavan kerran n rv25 kun on lääkäri niin, silloin on juuri valmistunut nuori mieslääkäri :stick: Ei siinä mitään, monesti mieslääkärit on jopa parempia kuin naislääkärit, mutta tuo juuri valmistunut nuori mies hieman epäilyttää...

Neuvolatätikin on ehtinyt vaihtua jo kolme kertaa. Ekana oli meidän vakkari neuvolatäti, joka ollut myös kaikissa edellisten lasten odotuksissa, työssään ollut useita vuosia. Hän joutui vaihtamaan toiselle paikkakunnalle näiden kuntaliitosten vuoksi. Sitten oli toisen kunnan hoitaja, jonka piti olla huhtikuun loppuun asti, mutta hän oli saanut vakkaripaikan toisesta kunnasta, joten hänellä ehdin käydä 2 kertaa. No nyt on juuri valmistunut nuori naisterkkari, toisesta kunnasta, jonka pitäisi olla huhtikuun loppuun, jonka jälkeen ei ole terkkarista tietoa :headwall
Kunnon hoitosuhdetta ei varmasti pääse muodostumaan, ja aina kun uusi terkkari tulee niin eikun aloita alusta kaikki jutut, ärsyttävää. :kieh:

Raitis Onko sulla miten tiukka se ruokavalio? Kun mä noita sokereita kans mittailen ja hyvin paljon siihen voi itse vaikuttaa omilla syömisillä. Esim täysjyvämuro ja rasvatonta maitoa mä en voi aamuisin syödä, muuten menee sokerit yli, mutta kaikkea muuta voi. Ja iltaisin on jotain juttuja mitä ei kärsi ottaa kun sitten on aamulla koholla arvot. Yleensä myös samalla aterialla ei voi olla esim makaroonia ja leipää muuten menee yli...mä olen kolmen aikaisemman kanssa pärjännyt onneksi vielä sillä ruokavaliohoidolla ja yleensä aina on vielä hieman pientä kiristämisen varaa niissä ruuissa ja omissa valinnoissa. Mut se ei oo helppoa aina kieltäytyä kaikesta ja sanoo ei. Varsinkin jos on jossain muualla kuin kotona.
Mites jos tulee se insuliini sulle, niin joutuuko vauva synnyttyään automaattisesti sokeritippaan vai riittääkö verensokerin seuranta 3-4 tunnin välein?
 
Mandalay tuo epä varmuus on hyvin tuttu täälläkin..tässä raskaudessa ehkä nyt alkaa helpottaa kun ei ole ollu niitä vuotoja niinkun edellisessä..harmi se on jos koko raskaus menee pelätessä,mut itselle ainakin on hoidot tuonu niin vahvan pessimisti asenteen ettei tosikaan..kai sitä olevinaan yrittää säästää itseään pettymyksiltä tällä vaikka loppupeleissä se pettymys on ihan yhtä suuri olipa optimisti vai pessimisti..

No ei me nähty pippeliä tms rv16..ainoastaan joku kohouma joka on kai molemmilla siinä vaiheessa:)
 
Hui kauhea päksäkkä mikä lääkäri! Joillain ei sit vissii ole mitään "tunteita"...

lemongrass me otettiin jo jokin vakuutusvaraus:confused: sen siis saa vain Pohjantähden kotivakuutuksen yhteyteen mut mieheni mukaan se korvaa kaiken kun lapsi syntyy elossa. Elikäs siis ymmärtäisin et mahdollisen keskoisuuden myös. Ja lisäksi kyseinen vakuutusyhtiö on kait ainoita Suomessa joka korvaa myös mahdolliset maidonkorvikejauheet, eli pitäis kait olla aika hyvä..

Onnea taas uusille hienoista ultratuloksista!! Toivottavasti hyvät tulokset lisääntyy vain jatkossakin :heart:

mandalay tuo sinun "purkautuminen" on kuin suoraan minun elämästä... muutama viikko tässä meni aika hienosti mut mitä lähemmäs mennään rakenneultraa kohti mulla alkaa usko loppua, vaikka tunnen potkut hienosti jo käteen asti!! En kans kyllä ymmärrä milloin tuo epävarmuus loppuu, sitä ku itsellä yritystä oli vain reilu vuosi mutta siihen mahtui kemiallinen ja keskeytynyt keskenmeno niin usko loppuun asti kestävästä raskaudesta on tosi hukassa välillä.. Mies ja äiti ja kaikki muut aina puhuu vauvasta ja syntymästä ja kaikista ostoista mitä täytyy tehdä niin itse puhun aina et pitää ostaa sellainen JOS kaikki mennee hyvin... Itseäki ärsyttää välillä! Toivottavasti sinulla seuraava ultra tuo paremman mielen ja toivon niin että myös itselläni ensi viikolla rakenteessa kaikki olisi hyvin ja sitä kautta saisin myös enemmän uskoa tähän!

Minttu ja Jalmari 19+6
 
Heipsan!
Tääl olis yks elo-mama kans uutena joukkoon, kävi niin päin että tuolta feisbuukin kautta löysin tänne. :)
Odottelen ensimmäistä peikkoani jonka laskettu aika on 14.8. Siinä suuri syy miksi olen tiedon haluisena täällä, ku en oikee tiiä näistä vauva jutuista :D
Tää meikäläisen möyriäinen ilmesty melkosena ylläripyllärinä. Mulle on monta vuotta toitotettu että on hyvin pien mahollisuus tulla raskaaksi. Ei se ennen haitannut, enkä tarvinnu apuakaan siihen, mut sit löysin mun elämäni miehen ja koitettii ja koitettii puoltoist vuotta eikä mitään! No menin sitten lapsettomuus hoitoon tossa marraskuussa, sieltä keltarauhas kuuria mut luovutin pikaseen koska tuntu et ei helvetti ei auta. No mää päätin sit et jätetään nyt yrittämine ja e-pilsuu kehiin koska vois auttaa tuskasiin menkkakipuihi.
E-pilsut pistiki meikän ihan sekasi, tisut ol arat, yrjö lens ja pyörrytti niin maan kauheesti, eli mää sit lopetin nekin. No oireet ei loppunut niin olin ihan saletti et nyt on varmaan syöpä ja kaikkee!
No teinpä sitten raskaus testin. Ja plussaa näytti! Kääk!
Siitä sitte neuvolaan ja eka oli nii että laskettu aika tais olla joskus syyskuun puoles välis. No ekassa ultrassa sit selvis et onki paljo suurempi peikko masus! Ja ku seuraavan kerran neuvolas laskeskeltii nii oliki melko selvää et oon tullu raskaaks jo ennen ku alotin mitään keltarauhas kuureja tms!! Oli melkoinen yllätys!
eli mulla olis nyt rv 19+4.
Poitsulta tää tuntuu. Ja on ollut jo muutaman viikon ajan sellasia potkuja että isukkiki tuntee jo masun läpi nää. Puoltoista viikkoa seuraavaan ultraan josko siellä jo paljastuisi että onko huligaani vai huligaanitar.
Pahaa oloa mulla ei ole enää ollut ollenkaan, ainut kiusa on aivan äärimmäisen kettumainen väsymys. On välillä niin vaikee nousta sängystä ja nukun varmaan 9h unia koko ajan.. Menee päivä nopeesti ku töissäkin viel käy ja sen jälkeen kotona ei meinaa jaksaa yhtään mitään.. Noh toivon ainaki että kun keväämpi tulee nii jaxaa paremmi!!
Mitäs viel mun pitäs kertoo...?
 
skeletorgirl: Tervetuloa joukkoon! :) Ihanaa että teillä tärppäs sitten kuitenkin vihdoin ja viimein.. niinhän sitä sanotaan että ne pienet tulee melkeen sillon kun sitä vähiten odottaa ;) tääl on kans kova potkunyrkkeilijä selvästi <3 ja ihan pakko hehkuttaa.. enää 9viikkoa töitä ja sit pääsen lomalle! Ihanaa.. eka vuosilomat ja sit mammalomalle.. tuntuu kyllä niin hyvältä =)

Elokuunvaavi 20+5
 
Päksäkkä, toivotaan et se vuoto nyt loppuis ja loppuaika menisi ilman ongelmia.. Kuulosti inhalta tuo lääkäri, mie oon ja huomannu et joillain lääkäreillä ei oo noita ihmissuhdetaitoja ollenkaan!

Onneks sie Mandalay sait uuden ultra-ajan, inhottavaa kun oottaa sitä ultraa kun kuuta nousevaa ja sit on tuommonen törppö lääkäri! Yhä edelleen se empatia ja ihmissuhdetaidot.. : / Mut hyvä kun soitit sinne neuvolaan etkä vaan nielly itkuas! :)
Ja miullakin on siis eka raskaus meneillään ja on kyl sellasta tunteiden vuoristorataa käyty et ei vois uskoa.. Nyt oon kyllä jo saanu jotenkii itelleni tän asian iskostettua, KYLLÄ, olen raskaana, KYLLÄ, se vauva on tulossa. :D Mut uskon että siullakin noin pitkän yrittämisen jälkeen jyskyttää alitajunnassa et eihän tää nyt vaan voi olla totta, ja kai sitä sit varautuu siihen pahimpaan. Mie oon nyt kyl antanu jo itelleni luvan höyrähtää, jos jotain käy niin se on sitten sen ajan murhe.

Skeletogirl tervetuloa! :wave: Teillä on kyl käyny tosi hauskasti!! Itekin tosiaan vertaistukea täältä haen kun on eka raskaus kyseessä ja ite ihan pihalla näistä jutuista :)

Nyt on vauva ruvennu mekkaloimaan mahassa ihan päivittäin =) Jännä, miten se vaikuttaa omaan oloon kun oikeesti tuntee et siellä on joku pieni joka vaan oottaa maailmaan pääsyä :heart: Mies on ollut aivan ihana, silittelee mahaa ja miettii hoitopöydän paikkaa.. Siis meille hommataan hoitopöytä, kun ei ole muuta paikkaa missä hoitaa. Joillain tuntu olevan vessassa pesukone, mut meillä se on alakerrassa saunalla. Tosin vessa on sen verran tilava, että hoitopöytä varmasti sijoittuu sinne.

Kaks viikkoa pitää vielä kärvistellä ennen kun pääsee ultraan! Ja tasan viikko puoliväliin! :D

Summersun 19+0 poksis!!
 
Mandalay: Mä olen vähän erilainen lapsettomuushoitolainen, kun mä oon sellanen ikuinen optimisti. Esikoistakin kun tehtiin, niin mähän ostelin vaatteitakin monta vuotta etukäteen ajatellen, että jos mulla kerran on vaatteitakin vauvalle, niin kyllä mä sen vauvankin saan. Lapsellista, mutta tää on mun ajatusmaailma.

Raskauksista mä olen nauttinut alusta asti. Meillä ehkä mies on meillä vielä se positiivisempi. Hänen mielstään kun raskaus vaan saadaan alulle, niin sitten kaikki menee hyvin. Lisäksi mun raskaudet on menny tosi hyvin. Toki se, että olen alussa odottanut kummallakin kertaa kaksosia ja toinen on menehtynyt, on asia erikseen, mutta ei se ole vienyt onnea ja nautintoa raskaudesta.

Toivottavasti sulla alkais pian sellainen seesteinen nautintovaihe. Auttaisko siihen, jos kävis 4D-ultrassa ihan vaan ihailemassa vauvaa? Mun eka np-ultra esikoisen aikaan oli kans just tuolalinen, et itku pääsi. Ja just samasta syystä kun mä en nähny vauvaa ollenkaan kun se kätilö ei piitannu näyttää. :(


Karvatonkoira:
Mulla kans leipä ja peruna ei sovi samalle aterialle. Ja kiristämisen varaa löytyy ruokavaliosta. Mulle ei laske liha oikeestaan ollenkaan.. Sen lisäksi en syö kalaa kun lapsi on sille niin allerginen ettei meillä voi valmistaa, en syö kananmunaa.. Että hiilareista mun ruokavalio pääosin koostuu.

Jos insuliini tulee, niin sehän tarkoittaa "suoraan sanottuna" sitä, että mä lihon ja lapsi kasvaa, mut sokerit saadaan sillä kuntoon, että ois toi ruokavaliolla aisoissa pitäminen paljon järkevämpää. Lapsi ei automaattisesti joudu lastenosastolle, eikä sokeritippaan, mut seurantaa on tosiaan 3-4h välein. Ja lisäksi imetyksen pitäis onnistua aika nopsaan.

(.) Taysin reissu takana. Insuliineja ei vielä aloitettu, vaan saan seurata sokereita taas 2vk kotona ja lähettää ne sitten diabeteshoitajalle. Sieltä tulee sitten kutsu arvojen perusteella.

Ultra oli vaan tosi pikainen, kun eilen oli rakenneultra. Nyt ei ollut mitään vikaa virtauksissa, niinkuin eilen.

Eilen nähtiin takaseinässä "ilmeisesti toisen vauvanjäännöstä".. Ja minä sitä sitten illalla miehelle ihmettelemään, että miten sitä materiaalia oli niin paljon, ikäänkuin se olis lisääntyny, vaikka se vauva kuitenkin kuoli jo rv9 paikkeilla.. Että mitähän se on? No, tänään lääkäri sitten ultrasi sitä ja sanoi, että se on toimivaa istukkakudosta eli tämä Masuvauva on tehny istukan etuseinään ja pienen lisäistukan takaseinään. :) Se ei kuulemma ole edes kovin harvinaista. Tästä ei ole mitään vaaraa eikä haittaa.

Lisäksi lääkäri sanoi, että hän voi nyt sitten "katsella sitä sukupuolta vähän tarkemmin, kun tässä on tätä aikaa.." *jes* Eilenhän me saatiin 55% veikkaus toiseen suuntaan ja nyt saatiin kans 55% veikkaus, tosin eri suuntaan! Että mä en nyt sitten tiedä onko mun masussa tyttö vai poika! :D

Sorry.. Nyt en ehdi lukea ja kommentoida enempää.. Palataan taas!

Raitis
 
Sukupuolesta vielä, että käsitin/oon käsittänyt asian niin, että jos haarovälissä näkyy se "jokin", niin silloin lääkärikin uskaltaa veikata, mutta jos ei näy mitään(/on epävarma), niin ei lääkärikään viitti antaa mitään veikkausta. Huomasin ultrassa lääkärin "zoomailevan" juuri sinne haaroväliin ja samalla kysäisin asiasta ja sieltä tuli samantien vastaus :D Jännityksellä odotan pitääkö veikkaus paikkaansa ;) 3 viikkoa vielä! :)

innoM + Pulla 17+0
 
Jes mä sain luettua kaikki tekstit ja nyt jos saisi jotain kommentoituakin.

Miuskille kauheesti tsemppiä kipujen ja inhottavien olotilojen kanssa. On muuten ihanaa tämä vertaistuki, kun Jonetta niin kivasti kirjoitit Miuskille sun kokemuksistasi masennuksen kanssa. Mä kun en osaa noihin kysymyksiin vastata ollenkaan.

Siobhan juu meidän poika on nyt 1v 7kk ja kovasti lähestyy kahta vuotta. Selkeesti on uhmaa havaittavissa mutta tempperamenttiakin löytyy tosi paljon. Nää yhdistettynä on välillä kyllä meno melkoista. Mutta mä pidän tiukat rajat mieluummin nyt kun alan sitten muutaman vuoden päästä yrittämään. Toivottavasti olet jo parantunut. Mulle terkka eilen sanoi että harkkasuppareita saa tullakin mutta ei kipeitä.

Mandalay kurjaa noi supistelutkin. Niihin kun ei taida muu kuin lepo auttaa. Ja onneksi otit tänään terkkaan yhteyttä ja pääset pientä kurkkimaan. Mikä noita lääkäreitä vaivaa?!?

Mulla oli vahva poikaolo ennen ultraa vaikka vähän tyttöä toivoinkin ja paikkansa se pitikin.

Vauvavakuutuksen otan Pohjolasta kun meillä on sieltä esikoisellakin ja omatkin vakuutukset siellä. Hintaa en kyllä ole katsonut. Täytyy mennä ensi viikolla jättämään hakemus.

Päksäkkä 21+6:heart:
 
Mä jatkan vielä omaa napaa (ihan kun sitä nyt ei olisi jo tullut). :D

Eilen mulla oli aamulla neuvola
kuulumiset: (suluissa edelliset)
21+5
paino: +288/vko (+260) yht. 3,6kg
RR: 130/76 (128/82)
hb: 128 (-)
sf: 17 cm (-)
syke: 149 (157)
liikkeet ++

Painoa on siis tullut sen 3,6 kg, josta varmaan 1,6kg ihan hetkessä. Mutta terkka sanoi että tosi hyvin ja sitä ei saa liikaa stressata. Esikoisesta mulla oli tullut tähän mennessä joku 13 kg mutta lähtökohdat oli ihan erit. Hb:n otti kun kerroin väsymyksestä ja se oli hyvä. Ennen joulua oli 142. Tultiin siihen tulokseen että mun väsymys johtuu varmaan muutoista ja esikoisen kanssa paljon yksinolosta sekä ihan vaan raskaudesta. Sf-mitta mulla oli 1 cm isompi kuin esikoisesta samoilla viikoilla ja pituutta mulla itselläni on 173cm. Ala- ja keskikäyrän välissä mennään. Sykkeitä vauva ei meinannut antaa mitata vaan potki vihaisesti anturia. Meitä alkoi terkan kanssa naurattamaan. Seuraava neuvola on 26.4 ja se on lääkärineuvola. Oman terkan nään 7.6 seuraavan kerran kun mulla on viikolla 30 se äippäpolikäynti.

Mua jäi harmittamaan siinä eilisessä päivystyskäynnissä se että mä olen aina saanut Hyvinkäällä tosi hyvää palvelua ja nyt oli noin tökerö tyyppi. Ja koska mulla ei ole koskaan ollut näissä asioissa mieslääkäriä niin sain kyllä harmi vaan tosi huonon kuvan. No onneksi tää oli vaan yksi tapaus. Mutta jos mä jousun vielä ennen seuraavaa neuvolalääkäriä sinne päivystykseen ronklattavaksi niin sit mä kyllä perun sen lääkärin kun ei se oo kiva että jatkuvasti ronkitaan. Kun mulla on sitten taas se 30 viikon käynti niin eiköhän sielläkin katsota kohdunsuun tilanne. Käyn sitten vaan terkalla paineet sun muut katsomassa.
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Taas on mukavasti tullu lisää porukkaa. Kiva kiva.

Tuntuu, että yhdellä jos toisella on vähän hankaluuksia, ni ajattelin antaa IHAN KAIKILLE VOIMAHALIT :hug:.

Piti tulla poksuilemaan tänne viikonloppuna, kun puoliväli tuli vastaan. Mutta vanhemmat oli kylässä (asuvat 300 km päässä), ni en viitsinyt parkkeerautua tänne.

Tänään oli rakenneultra, joten oli pakko tulla kirjoittelemaan. Mun jännitys ja pelko oli kyllä käsin kosketeltavaa, kun menin sinne ultraan. Kaikki mahdolliset ajatukset pyöri päässä. Pelot osoittautui kyllä ihan turhiksi, ehkä tuo sikiöseulonnassa kiinni jäänti vielä kaiveli mieltä. Kai sitä pitää pikkuhiljaa uskoa, että kaikki on hyvin. Kaikki mitä piti löytyä löytyi, eikä mitään ylimääräistä näkynyt. Painoakin oli 355g. Kromosomeista selvisikin jo, että mötkylä on poika, joten ei sitä sitten enään kysytty. Eli mulle voi päivittää, että poika on tulossa.. Eiköhän nuo kromosit pysy ihan samana loppuun asti :D.

Mahtava juttu tuo tarpeelliset ja tarpeettomat galluppi. Ensimmäista kun täälläkin odotellaan, ni ei sitä osaa edes miettiä tommosia asioita. Varmaan tulisi ja tulee ostettua kaikennäköistä tarpeellista ja ehkä tarpeetontakin, mutta noista voi ainkin vähän tutkia onko kaikki ihan pakollista.

Alkaa tulla pitkä juttu, enköhän lopeta.

Pygmi + mini pygmi 20+4
 
omaa napaa ensin... tänään kävin taas labrassa ja selvis että se viikon kuuri tohon emätintulehdukseen ei ollu auttanu yhtään vaan päin vastoin oli vaan pahempi tilanne! Ja hoitaja katto mikroskoopilla ja sano et on kyllä jotain muutakin häikkää ja että aika ikävältä tulehdukselta näyttää. Voi itku sentään :( Alapää on kipeä ja suppareita tulee, vähän kipeitäkin. Ikinä ei oo mulla edes hiivaa ollu ni mikä nyt oikein on!! Lohdutukseksi ostin tulevalle vauvalle söpöliinit housut ja pipon, ja tyttöväriset :p

Päksäkän vuodot kuulostaa kyllä ikäviltä... mut hyvä että vauva näyttää kuitenkin olevan kunnossa :heart: Toivotaan että on vain jotain harmitonta vuotoa. Itse vuosin ekassa raskaudessa pari kertaa oikein kunnolla, siis tosiaan tuli verta enemmän ku menkkojen aikana. Mut ne oli kyllä vähän aikasemmilla viikoilla... Vuoto tuli kohdun seinämästä eikä ollu vaarallista, mut paljon sitä tuli ja kyllä pelästytti.

Tervetuloa skeletorgirl :)

vauvavakuutus otetaan ifistä kun esikoisellakin on. Esikoiselle tosin otettiin vasta 2kk syntymän jälkeen ja se oli huono ratkaisu kun alle viikon ikäisenä tytsy joutu lastenklinikalle. No, nyt vahingosta viisastuneena otetaan aikasemmin :)

Tiistaina onkin sitten pitkästä aikaa neuvola, jes! Meillä on ihana neuvolatäti, sinne on aina mukava mennä. Samalla on sit esikoisen 1,5v neuvola. Isoksi on kasvanut...nyyh! Nyt neljänä iltana peräkkäin on nukahtanut yksinään omaan sänkyyn ilman mitään nukutuksia! NYYH! :)

hemari ja helmiäinen 21+6
 
Kaikki tuntuvat olevan enemman tai vahemman sairaita talla hetkella, niin myos taalla. Tiistaina iski vatsapopo jonka pahin vaihe meni onneksi ohi 24. tunnissa. Vatsapopon jaljilta paatin sitten eilen vaihtaa vuoteemme lakanat, ja niksautin siina samalla selkani. Auts. Tuskailin selkani kanssa yhden paivan ja tanaan kavin hakemassa lekurilta codeiini-tabuja sarkyyn. Ei tasta muuten mitaan tule, kun jannitan koko selkaa/vatsaa valttaakseni selkakipuja.

Aurinko paistaa ja ulkona on +13 astetta (nain jopa vuoden ensimmaisen paidattoman miehen, mutta englantilaiset ovat kylla liian innokkaita riisumaan vaatteensa..!). Tallaisina paivina ei saisi olla kipeena, murr!

Sukupuolesta. Ma taisin tasta mainita joskus aikoinaan mutta ensimmaisessa raskaudessa Femedan Bruno arvasi meidan tyton sukupuolen jo rv 12+5. Myohemmin kuulin, etta 'kalujen' lisaksi lantioluut (vai oliko virtsarakon malli tai jotain sinnepain..) voivat paljastaa, kumpi sukupuoli kyseessa.

Painosta. Sain 'lievan' sokin toissapaivana kun astuin vaa'alle. Meikalaisen syominen on tosiaan kostautunut ja ei ihme, etteivat housut mene jalkaan - painoa oli tullut 9kg! Vatsapopon kourissa sitten paatin, etta nyt loppuu tama massaaminen! Vatsapopon ja parin terveellisen paivan jalkeen paino on tippunut 3kg (!). Kai osa sita yhdeksaa kiloa oli silkkaa turvotusta. Lohduttaudun ajatuksella, etta prosentuaalisesti painonnousu ei ole niin paha, silla pituutta mulla on 179cm.. (joo, kootut selitykset, eihan niilla muffinseilla ollut mitaan tekemista asian kanssa..) :D

Taalla eivat seuraa neuvolassa painoa (ja sokerirasituskoe on tuntematon kasite myos) - Suomessa tasta olisi kylla seurannut hutia! En kuitenkaan stressaa asiaa. Olen yleisesti tyytyvainen kroppaani ja tiedan, etta paino palaa raskauden jalkeen normaalilukemiin, silla ajatukseni on, etta syon 80% terveellisesti, 20% epaterveellisesti, enka ikina tietoisesti laihduta. Oma olo kylla kertoo millon on hyva taas jattaa keksit valiin, enka ole siihen ole ikina vaatinut suurta itsekuria.

Ma kavin googlettamassa, etta taallapain 4D ultran saisi hintaan £95 eli noin 110 euroa (halvin vaihtoehto). Ei paha. Vahan tekisi mieli, mutta toisaalta on sekin rahaa jolle voisi loytaa muuta kayttoa.. vahan mietin, jos ostaisin ultran yllatyksena ja ottaisin miehen ja tyttareen mukaan.

POKS POKS!

 

Yhteistyössä