~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Minullakin neuvolakuulumisia:

Verenpaine 134/70
Paino noussut ekan neuvolakäynnin jälkeen vajaa pari kiloa
Pissa ok
Hemoglobiini 124 --> lisärautaa siis
Sf-mitta 20
Sydänäänet kuului hienosti :heart:

Rakenneultraan vajaa pari viikkoa :)

Nannie ja pikkumuru 19+0 :heart:
 
Kuulumisia täältäkin..

Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli vauvalla niinkuin pitääkin. :)
Multa vois poistaa tuon poikaolon, koska mulla on nyt 55% lupaus jommastakummasta, niin tuntuu hassulta, että tuolla lukee olo jompaankumpaan.

Vauva vastasi hyvin viikkoja ja näytti puoli-Pohjalaisen ittepäisen luonteensa ja ei antanut ottaa kasvokuvaa. Ylähuuli kuitenkin ehjä, että sen verran saatiin kasvoista tietoa.
Mulla pientä notkahdusta arteria uterinojen virtauksissa eli niitten isojen kohtusuonten. Sitähän ei tiedä onko sitä ollut aikaisemminkin, että onko mulle "kuuluva" ominaisuus, mutta tuo on viittaus siihen, että toksemia vois taas olla tarjolla. Eipä yllätä. Sen suhteen uusi ultra rv28.
Vaan eiköhän tuo Tays pidä mut ultrissa muutenkin, kun on ollut RR-lääke ja nyt sokerit heittää, eli tuleehan tuota seurantaa.

Ai niin, istukka oli yllättäen etuseinässä! Oli np-ultrassa takaseinässä. Jotain siellä takaseinälläkin on eli siellä näkyi se kuollut kaksospuolikas, joka ei ole vielä täysin sulanut.. Yllättävän isoksi hän oli päässyt kasvamaan.

Mä kans liityin fb-ryhmään. Hienoa, että sellainen on, mutta toivon, ettei se kuivata tätä kaksplussan keskustelua. :)

Jaahas.. Sitten ulos neidin kanssa!

Raitis ja Rakkaus 20+2
 
:attn::attn::attn::attn::attn:

Mikä fb-ryhmä???

Mulla mennyt näemmä jotain ohi....

Ja paniikkihäiriö mulla todettiin sellaiset 15 vuotta sitten. Lievänä ollut aina, ei lääkitystä tarvinnunna. Kohtauksissa on joo jotain samaa, mutta sei kuitenkaan :( TOSIN voihan raskaus aiheuttaa oman lisänsä, sitä en kiellä ja mieluiten mä kuulisinkin, että on paniikkihäiriötä vaan, koska sen kanssa olen muutenkin jo elänyt ;)

MUOKS: Taitaa olla kyseessä se ryhmä minne mua ei ole koskaan hyväksytty vaan pyyntö roikkuu ja roikkuu :(
 
Viimeksi muokattu:
Huoh... Nyt iski uudet ikävät ajatukset...tai en mä tiedä, että ovatko niin ikävät, mutta kuitenkin.

Mä olen kärsinyt molempien kanssa synnytyksenjälkeisestä masennuksesta ja mietin mitä voin tehdä toisin nyt ettei sitä pasteijaa tarvitsisi käydä läpi vai voinko? Mä en haluaisi olla se itkuinen, poissaoleva kiukkupallo jolla on suorastaan pakkoliikkeinä siivoaminen ja siivoaminen ja siivoaminen vaikka ei saa nukkua ja kun sais ei osaa jne jne..... ja sulkeuduin kotiin, en halunnut ketään lähelle arvostelemaan mua jne.... Olenko ihan järjen menettänyt mamma jo?????????
 
Ja et miuski varmasti ole järkeä menettänyt. varmasti asia painaa mieltä jos on jo kahesti ollut synnytyksen jälkeinen masennus. itse henk. koht. pelottais kyllä mutta ole vahva ihminen ja yritä ajatella positiivisestii että nyt menis kaikki hyvin! voimahali! ootko saanut apua siihen? ja jos se taas iskee niin mahdollisimman pian haet vain apua ettei kovin pahaksi ehtis mennä! en oikein osaa muuta sanoa.
 
Kauheessa flunssassa ollaan täällä molempien lasten kans.. poika ei nuku öisin juuri ollenkaan. Eilen käytin sen yksityisellä ja saatiin allergiakokeitten tulokset.. Eli laktoosi-intoleranssi ja keliakiariskitekijät on meidän poitsulla, jospa nyt helpottais ku aletaan tää homma uusilla eväillä. Soijamaitoo nyt tarjoillaan.
Miuski Tiedän niin hyvin mille susta tuntuu, mulla on kans tullu molempien lasten jälkeen synnytyksen jälkeinen masennus. Olin ihan varma ettei tämän toisen lapsen jälkeen tuu ku raskaus meni niin hyvin, mutta kuinka ollakkaan se iski kuitenkin päälle. Synnärillä 2 vrk:tta pojan syntymän jälkeen sain kauhean itkukohtauksen joka vaan jatkui ja jatkui ja jatkui.... kakki oli fyysisesti mulla ja vauvalla hyvin mut mua ahdisti, en pystyny nukkua, mietitytti kaikki asiat jne jne.. Hain ja sain apua pojan syntymän jälkeen. Nyt päällä koko ajan lääkitys (ei vaikuta raskauteen), ja psyk.sairaanhoitaja käy meillä viikoittan kotona mun toiveesta. Kodinhoitoapua oon myös saanut tarvittaessa, oman jaksamisen takia, koska meillä ei juurikaan mitään tukiverkkoa mistään suunnalta ole. Nyt olo ollut hyvä, mutta silti pelottaa et masennus uusii taas synnytyksen jälkeen. Se on nimittäin ihan kamalaa, niinku varmasti tiedätkin. Olen puhunut neuvolassa jo valmiiksi pelostani että masennus taas uusii ja kirjotin sen jopa synnytyskertomukseen joka menee valmiiksi synnärille. Kannusta sinuakin tekemään niin, synnytyksen jälkeen kun voi olla liian väsynyt alkaa puhumaan ja hakemaan apua, ja se helpottaa kummasti jos asia jo ennalta tiedossa ja sinut huomioidaan sen mukaan. Itse en uskaltanut ja jaksanut hakea apua esikoisen syntymän jälkeen ja olo meni tosi kurjaksi. Tyttären ensimmäisestä vuodesta en muista juuri mitään :| Toivon sule Miuski rohkeutta puhua asiasta ja se ei tee sinusta huonompaa äitiä, vaan helpottaa hurjasti sun oloa. Itse en enää häpeä yhtään sitä että kärsin masennuksesta, minkäs sille voi...

Kahden päivän päästä rakenneultra...jännittäääää....:)

Jonetta ja pikkupapu 19+4
 
Ihania rakenneultra kuulumisia taas <3 kertokaas kuinka monella on "olo" pitänyt paikkaansa?:) siis tyttö tai poikaolo..mulla edelleen vahva tyttöolo mutta uskon sen johtuvan mun toiveesta saada tyttö:)

olen muuten itse aika hyvin hyväksynyt sen että on oikein toivoa tyttöä:) kai se on tosiaan enemmän kuin normaalia kahden pojan jälkeen:) tiedostan nimittäin etten rakastais poikaa yhtään sen vähempää :)
 
Moi!
Tänään on rakenneultra ja nyt alko jännittämään... Hui! Palaan kertomaan uutiset sitten kun on ultrattu ja kunhan rauhotun.
Miten voiki olla että näin alkaa pelottamaan viime hetkillä. Ehkä se että kyseessä kuitenkin on seulonta, eikä "moikkaa vauvaa"-tilaisuus... :|

No, koetan kestää.. Maha on jo kuralla.
Mistä Facebook-ryhmästä puhutte?

-Mandalay + Nokka rv 20+0

 
mammy Tyttöolohan mulla on ollut ja luulin myös sen johtuvan siitä, kun niin paljon toivon tyttöä =) mutta paria päivää ennen ultraa ajattelin vain saavani ultrassa poika uutisia.. mutta poika ajatuksia en vaan saanut itselleni koottua vaan lapsi olikin aina ajatuksissani tyttö. Uskon, että oma olo on ollut alusta asti oikeassa kun tyttö olisi näillä näkymin tulossa :heart:

Onkos kukaan muuten kuullut tai onko teillä kenelläkään omakohtaisia kokemuksia, että ultran tyttölupaus olisikin poika tai toiste päin?

Omien lasten sukupuoli veikkaukset tähän mennessä on pitäneet paikkaansa kyllä, tai esikoisesta en aikoinaan kysynytkään mutta muista kolmesta kysyin ja oikein menivät. Nyt tietty olen miettinyt, että uskallanko luottaa tyttölupaukseen..

Pieni Tähtönen ja Martta 20+1
 
PT: Mun tuttavapariskunnalla on! Odottivat usean ultran tuloksena tyttöä. Ostivat v.pun. tai pinkit vaunut, en muista tarkkaan väriä, pinkkejä ja hattaraunelmia vaatekaapin täyteen, remppasivat huoneenkin lähes ällöprinsessamaiseksi. No, synnärillä olikin sitten pallit nenän edessä ja pikku "paniikki" päällä... Vaunut saatiin vaihtaa, olivat paketissa ja myyjäliike reilu. Vaatteita myytiin huutiksessa hirmu määrä ja onneksi saatiin lahjoituksena pojalle sopivia. Huonetta ei tosin rempattu heti eli poika pääsi hattaran keskelle ;)
 
Eea, olen samaa mieltä itkuhälyttimen hyödyllisyydestä (unohdin sen omalta listaltani : / )! Miellä sitä on käytetty vähän eri tarkoituksiin kuin teillä, mutta siis tosi hyödyllinen kapistus jos yhtään haluaa "vapaa-aikaa" esim illalla lasten mentyä nukkumaan, mutta ei ole tarvetta lähteä kauemmas, vaan hälytin riittää.

(.) Mulla on tänään alkaneet harjoitussupparit. En tiedä johtuuko ne aamun ei-reippasta mutta reilun tunnin mittaisesta kävelylenkistä vai mistä, ei ainkaan työstressistä kun olen vielä tänäänkin vain lököillyt kotona ja ottanut rennosti. Ne ei satu, mutta kiristää vatsaa, enkä tiedä mitä muutakaan se voisi olla : / Tuntuu vähän aikaiselta... toivottavasti ne loppuu.
 
meil nuorempi poika oli rakenneultrassa tyttö :D tosin napanuora oli edessä ja lääkäri yritti kurkkia monesta kulmasta sen alle eikä nähnyt pippeliä :D varmsitui kuitenkin seuraavassa pojaksi,mul oli tosi vahva poikaolo enkä osannut ajatella meidän tytöksi...jospa tääki olo olis nyt sit oikeessa;) *toivoo kovasti* :D
 
mammy mulla oli tyttöolo ja saatiin tyttölupaus. Tää raskaus on vaan jotenkin ollut erilainen kun nuo aikasemmat poikien odotukset. Pojilta ei ollut huonoa oloa ollenkaan, mut tässä oli ekat 3kk koko ajan vähän etova olo. Sit pojilta tuli melko pian plussien jälkeen linea negra vahvana mahaan. Nyt ei sitä ole tullut ollenkaan. Pojilta teki mieli kermaviiliä, nyt sitruunaa, salmiakkia ja puuroa. Niin ja ekaa kertaa melkein eläissä mulla tulee pieniä finnejä naamaan...

Mä kun luulin päässeeni jo noista himoista eroon...nii nyt tekee sit mieli ihan hirveesti lihapiirakkaa ja makkaraa :| Mun on pakko lähtee kohta kauppaan kunhan isäntä tulee töistä. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
karvatonkoira mul sama ton pahoinvoinnin kans.,,mie koitan selittää itelleni sitä matalina sokereina jne ;) samoin naama kukkii ja hiukset lähtee ja poikia odotellessa ollu ihan päinvastaista eli iho ja hiukset priimakunnossa...mut voihan se olla vaan erilainen poika ;) no viikko viel ja rakenneultra,,,ja toivon todella et näyttäytyy :D
 
Mä en oikeasti enää tiedä mitä tehdä!!! Olo on niin ***tanan karsee, että vois melkein jo verrata alun pahoinvointiin. Pitäis joo syödä, mutta kun mahaan sattuu ja ei maistu... masu kramppaa ikävästi ja närästää päälle. NICE!! Mä alan olemaan NIIN kiukkuinen jo, että kohta pakko sulkea tää kone etten pääse minnekään naputtelemaan mitään....
 
Päivää naiset!

Hirveesti taas kaikkee uutta tullu. Vaikka päivittäin (useasti :ashamed: ) tulee lueskeltua niin kommentoimaan ei meinaa jaksaa alkaa. Kai se on tämä kirjoitus asento ja kun mitään ei tunnu tapahtuva.

Niin, mä en tunne selviä liikkeitä vieläkään ja stressaa mut ihan hajalle. Onneksi huomenna on se rakenneultra, että saan varmuuden vieläkö se tuolla kasva

Mulla oli kans ilmeisesti alakerrassa jotain tulehdusta. Huomenna saan vahvistuksen asiaan ja mahdollisen lääkemääräyksen. Jotainhan sielä on pakko olla, ku on ikävä tunne koko ajan ja toosa haisee järkyttävälle :)

Asiaan:

Tervetuloa munkin puolesta kaikki uudet!

Raitis: Osanotot!

Miuski: Toivottavasti nuo on paniikkihäiriöitä kuitenkin, vakka eivät niiltä tuntuiskaan. Sehän ilmenee ihmiskohtaisesti vähän eritavoin, joten jos se olis sullaki vaan muuttanut muotoaan?? Who knows..

Ja onnea teille kaikille onnellisille, jotka ovat saanee hyviä ultrakuulumisa ja niitä lupauksia. Me aiotaan huomenna kyllä kysyä kumpi siellä köllii :) Vaikka tällä hetkellä se ensimmäinen toive ja ajatus on, että olispa se vielä elossa.

Mahallaan minäkin vielä kykenen nukkumaan, Onkohan siitä jotain haittaa? Mua alko niin jo ahistaan, että oon litistäny sen raukan tuonne ku mahakaan ei tunnu kasvavan.

Ostin kaikesta huolimatta eilen ekat mammafarkut ja tulin siihen tulokseen, että aion käyttää niitä raskauden jälkeenkin, jos menen ulos/ravintolaan syömään :D On ne ihan loistava keksintö kyllä.

Kiva ku listaatte noita tavaroita btw!

zalea 20+2
 
Pikaisesti tulin vaan kertomaan ultakuulumiset,palailen muuten myöhemmin tänään :)

Eli kaikki hyvin,painoa oli 270g (muistaakseni?) ja mun tyttöoloni vaihtui tyttölupaukseksi:heart: Uskomatonta että näin kahden pojan jälkeen meille on tulossa tyttö,jonka saan pukea rinsessavaatteisiin! Tämä on kuitenkin meidän viimeinen lapsi,joten olen kyllä tosi onnellinen.

MM ja Lahjakirppu 19+4
 
Päivystyksessä käyty taas. Vuotoa oli niin paljon että oli kuin menkoissa. Alapäässä oli painetta ja nivusissa tuntui supisteluja. Edelleen vuotaa ilmeisesti istukan reunalta ja mitään ei voi tehdä paitsi pahimmat nostelut koittaa välttää, kotona olemisesta kun ei saa sairaslomaa. Sit taas takaisin jos enemmän vuotaa tai supistelee. Viikolla 30 sit se kontrolli jos ei aikaisemmin tarvitse mennä.

Mulla on eilisetkin tekstit lukematta joten palailen kommentoimaan paremmalla ajalla.

Päksäkkä 21+5:heart:
 
Päksäkkä hui, huoli on varmasti kova! Toivottavasti vuoto loppuu eikä ainakaan ala supistella!

Asiasta ihan toiseen. Oletteko ottamassa syntymättömän lapsen vakuutusta vauvalle? Meillä on isommilla lapsilla Tapiolassa, mutta en tiedä onko tuo paras vaihtoehto. Hinta on noussut joka vuosi ja tämän hetkinen vauvavakuutus vaikutti vielä kalliimalta (en muista tarkkaan mitä noista maksetaan..). Onko jollain suositella jotain vakuutusyhtiötä?

Lemongrass 18+4
 
Nannie - mun mielestä hb 124 on vielä hyvä ?! :D mulla oli nyt 107 vai mitä nyt olikaan, ja vasta sit sain käskyn lisäraudalle..

Itkuhälytin - On ollut meillä todella ahkerassa käytössä kans! Suosittelen!

Eilen kävin sielä labrassa ja sain myös itse ottaa sen valkovuoto näytteen, hyvä niin!

Mulla on ollut tänään aamust asti todella kovaa painetta tuola alapäässä, ja muutenkin jomottanut koko alamahaa, oloa ei helpottanut se että oltiin alkuillasta esikoisenkaa jumpassa.. Onneksi huomenna on se ylimääräinen neuvola lääkäri, katotaan mitä hän on mieltä.

Päksäkkä - Voimia! :hug:

Majj & 19+2
 
Moi!

Kävin heittää kans pyyntöa sinne fb-ryhmään eli Elinan voi hyväksyä. :)

Onnittelut kaikille ultrakuulumisia saaneille :flower:

Miuskille paljon voimia, ei voi muuta sanoa ku, että kyllä ny koettelee :( Päksäkälle myös voimahalit :hug: Ny ei taaskaan jaksa muuta kirjotella :ashamed: Vielä pitäs jaksaa huomiselle illalle polttari/saunailtalaukut pakata.. Sänky kyl vetää jo kovasti puoleensa.. : /

Piianappula + Pikku Myy 19+6 (Huomenna PoKs ja Puoliväli :heart:)
 

Yhteistyössä