Morjens
Kista - tottakai muistetaan
Hyvältä kuulostaa tuo teidän meininki, ajatella että poikasi on jo noin "vanha"! Apua, kohtahan nämä tosissaan lähtevät jo liikkeelle, tavalla tai toisella.
Catilda: Tsemppiä levottomiin öihin. Kyllä se syö naista, kun koko ajan joutuu menemään rikkonaisilla unilla. Toivoa sopii vaan, että kyse on ohimenevistä vaiheista. Tuosta alakerran arkuudesta... Tosiasiahan on se, että synnytyksen jälkeen naisen elimistö on käytännössä vaihdevuosia vastaavassa tilassa hormonaalisesti, joten melkoinen "sahara" voi olla kiusana. Ja se kuivuus tietysti tekee olon aristavammaksi vielä. Liukuvoide on ihan kova sana
Meillä alkaa tyttö vähitellen
pidentää ruokailuvälejä, niin päivin kuin öin. Koko alkuaika on ollut yhtä tiheän imun kautta minun mielestä, kun hereillä ollessa tissiä piti saada kerran tunnissa ja öisinkin melkein 2t välein. Nyt ollaan päästy vähän selkeämpään meininkiin n. 2,5t syömisväleihin päivisin ja öisin eka pätkä menee jotakuinkin 5 tunnin jaksona. Ikää on tänään tasan 8 vkoa. Käytännössä tuo siis syö 20-05 välillä kaksi kertaa (n. klo 01 ja sitten klo 03-04). Jostain syystä joka yö tuo herää känisemään klo 5.30 ja lopulta kokonaan klo 6.30-7.
Minusta tuo puoli kuuden herätys saisi kyllä jäädä väliin, varsinkin jos on juuri neljältä syönyt. Mutta ei. Muut herätykset eivät mua vaivaa, mutta tuo osuu mulla johonkin sikeän unen vaiheeseen ja sen jälkeen ei enää ehdi ottaa kuin torkut kun aamu jo alkaa kunnolla. Mutta en kyllä oikeasti valita! Aivan luksusta esikoisen aikaiseen meininkiin verrattuna. Ja varsinkin jos saisi itse mentyä nukkumaan klo 21 niin tuossa ehtisi ihan ruhtinaalliset unet vetää. Mutta toistaseks mä olen nauttinut omasta ilta-ajasta ja yleensä mennyt vasta 22-23 aikoihin eli itteensä saa syyttää, jos aamulla väsyttää herätä klo 6 :headwall:
Elämä on varsin tasaista ja leppoisaa edelleen, nautin kovasti kun ei ole mitään suuria huolenaiheita kerrankin ja kaikki rullaa omillaan. Ihan eri tavalla tästä osaa kyllä nauttia kun on jo yhden vauva-ajan kokenut ja kun esikoinen on niin iso (4. luokkalainen) ettei vie paljoa energiaa. Kovasti tekisi mieli alkaa suunnitella jotain matkoja jo, kun kerran tyttö on noin helppo tapaus. Laivalle esim. olis kiva päästä.
Ens viikolla onkin sitten
2kk neuvola, katsotaan mihin on oma maito riittänyt! Mitenkään superpulleat posket ei tuolla kyllä ole, mutta bodyistä huomaa, että raajat ja torso ovat kyllä kasvaneet. Ja pää, kun ekat pipot alkaa käydä pieniksi
Huomenna aloitetaan myös äiti-vauva-jooga. Kerran viikossa jouluun asti sitä herkkua tiedossa. Syytäkin saada vähän notkistettua tätä kroppaa, vaikka muutamasta ylikilosta ja superhinkeistä huolimatta tunnenkin olevani entiselläni.
Sitä piti vielä kysyä, että onko täällä ketään
kestoilijaa? Mä olen harjoitellut erilaisilla harso/muotoonommeltu sisävaippa+kuori/villahousu yhdistelmillä ja nyt huomasin, että äitiyspakkauksen liila Muksu All-in-one (AIO)vaippa onkin just nappikokoinen. Ilmeisesti viis kiloa on täyttynyt, kun nuo muutkin yhdistelmät tuntuvat pitävän paremmin vähitellen. Aluksi kakka lorahti aina puntista ulos, paitsi tarpeeksi tiukoilla harsoilla, mutta niin tuntui tekevän kyllä kertiksilläkin. Tyttö kakkaa tosi usein, lähes joka syötön jälkeen ja melkoisia määriä. Toimii siis kuin junan vessa, toisin kuin äitinsä umpi-impi
Mies ei kestoista perusta, mutta jos olisi noita AIO-tyyppisiä vaippoja enemmän, niin saisi ehkä miehenkin laittamaan sellaisen joskus tytölle.
Muuten mies kyllä hanskaa vaippa- ja syöttöhommat ihan suvereenisti. Pullo kelpaa vavvalle tarvittaessa ja ollaan pidetty "taitoa yllä" antamalla pari kertaa viikossa yksi annos maidosta pullolla. Toivottavasti saadaan tämä jatkumaankin, kun meinasin omat jumppahommatkin tässä käynnistellä.
Elämä on nyt aika kohillaan, just nyt on ihanaa olla pienen äiti :heart: