¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Onnittelut Annukalle ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :)

4D- ultrasta olen kuullut pääosin myönteisiä kokemuksia. Eilisestä rakenneultrasta jäi hyvä mieli ja kun sukupuolikin selvisi, en ole aivan varma,että onko samanlaista intoa mennä 4D-ultraan. Pikkuista toki voisin katsella vaikka koko päivän, ei siinä mitään, mutta täytyy harkita.

Ristiäiset tulee meillekin, mutta kotona vai kirkossa, sen näkee sitten. Minut kastettiin aikanaan kotona ja tykkään ideasta. Sen jo tiedän, että kastemekko tulee mieheni puolelta, heillä on suvussa perinnemekko, jossa on kastettu edesmennyt appiukkoni, mieheni veli, mieheni ja mieheni veljen tytär. Nyt kun meillekin on tyttö tulossa, niin eipähän tarvitse muuttaa puvun koristeita, vaan samat pienet, pinkit ruusut käyvät. Niin pitkälle en ole pohtinut, että kuka pappi; perhetuttumme vai meidät vihkinyt pappi. Se nähdään sitten myöhemmin. Paikalle kutsumme kummankin äidit, mieheni veljen perheineen ja kummit, se on varmaa. Kummejakin olemme pohtineet, mutta varmoja nimiä ei ole lyöty lukkoon - mieheni veljestä tulee kummi, samoin yhdestä kummankin ystävästä ja sen lisäksi haluaisin vauvalle myös pariskuntakummit.

Nimistä Meillä on nimistä keskusteltu useaan otteeseen ja viimeksi saimme jo lähes sovittua nimen pojalle. Tyttöjen nimissä on sellainen ongelma, ettemme ole tykästyneet samaan etunimivaihtoehtoon ja siksi lykänneet keskustelua rakenneultran jälkeiseen aikaan. Sen jo tiedän, että minun puoleltani kulkee yksi nimi suvussa, sen haluaisin antaa myös meidän tyttärellemme. Kyseinen nimi on äitini toinen nimi ja minun kolmas nimeni. Niin ja olemme jutelleet, että tyttäremme saa myös kolme nimeä, joista suvussa kiertävä olisi se kolmas.

Luckygirl & Vintiö 20+6
 
Tänä aamuna käytiin rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen vastasi viikkoja. Sukupuolesta ei saanut selvyyttä mutta lääkäri vähän veikkasi että ehkä tyttö mutta oli kyllä niin epävarma vastaus ettei nyt uskalla luottaa siihen.

Heti ultran jälkeen soitin sitten yksityiselle lääkäriasemalle, jos pääsis sitä sukupuolta selvittää 4-D ultraan ja muutenkin. Hintaa sellasella olis 240 e joten täytyy harkita asiaa kun oli niin arvokas.

Mies tunsi liikkeet äsken ekaa kertaa :) Tai ois se varmaan aiemminkin ne tuntenut jos ois malttanut tunnustella vaan.

Tii ja masukki 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Ristiäiset tulee meidän vauvallekkin, vaikka ei olla uskonnollisia. Mies ei kuulu kirkkoon, enkä kuulunu minkäkään, kunnes liityin ihan sitä varten että lapset saadaan kastettua:) Äiti järjestää meillä ristiäiset, kun se on sellanen juhlaorganisoija ja rakastaa sitä laittamista ja leipomista yli kaiken. Pienet pidetään ja kotona. Haluan pitää ne jo ihan senki takia, että tulee niin ihania lahjoja :D Nimiä ei vielä ole valmiina. Mies ei tykänny mistään mun vaihtoehdoista, kun se haluais jonkun perus matti tai pekka nimen ja mä taas jotain erikoista.
 
Meilläkin pidetään ristiäiset. Nimestä ei vaan oo mitään hajua. Tytölle ois ollu parikin nimeä valmiina mut kaikki hyvät pojan nimet on käytetty. Haluan perinteisen nimen, mutta en mitään tosi yleistä. Muotinimet ja "lainanimet" ei kiinnosta ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Talvista lauantaita!!

Ristiäisistä meille tulee ristiäiset kans ja ollaan jo pojan nimiä pyöritelty kovasti
ja vähän niitä jo päätettykin,mutta lopullista ei vielä ole..:D

pinnis o paikoillaan koottuna ja pysyy niin saa muut tutustua siihen ja saa meidän tyttökissat tutustua siihen..kerran kävivät hoitopöydällä makoilemassa,mutta kun ajoin pois ovat kiltisti sen jälkeen kaartaneet pöydän kaukaa:LOL:

eläimistä onko muilla mitä eläimiä ja millä meinaatte tottuttaa ne vauvaan??

ultrakuulumisista onnea kaikille! :flower:

omaa (.)
soitin eilen kun olin tosiaan ostoksilla koko päivän Tampereella,äippäpolille ja kerroin kun alamahaan sattuu aina kun on kävelyllä (sattunut siis koko viikon) ja vaikka kuinka rauhallisesti menee,sanoin että toisaalta se on supistus,mutta toisaalta liian pitkä supistukseksi..joten maanantaina soitto,jos jatkuu ja tiistaina neuvolalääkärin kattottavaksi: /

mutta nyt kaffia napaan ja pistään tuon ilman takia suunnitelmat uusiksi..:kieh:

kesämasu-12 ja poika 22+5
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumista ja tyttö/poikalupauksista! :heart:

Kesämasu: Mulla kans mahaan alkaa sattumaan, jos kävelen yhtään pidempiä matkoja. Olenkin sen vuoksi sairaslomalla. Tosin eivät kyselleet että millaista kipua tai tutkineet kohdunkaulaa/suuta, antoivat vaan suoraan saikkua 4 viikkoa kun pitkistä koulumatkoista tulee liikaa kävelemistä. Toki liikkua pitää omien tuntemusten mukaan vielä, mutta lenkillä oon huomannu, että vaikka kuinka hitaasti kulkis, niin eka kilometri on kivutonta ja sit alkaa eka kiristää mahaa ylhäältä ja sit alamahaan alkaa koskemaan. En tiedä miltä supistukset tuntuu, joten en voi tietää onko vaan liitoskipuja vai mitä nää... Mutta kivut lakkaa kun lepää.

Ristiäisistä: Meillä pidetään ristiäiset vauvoille vaikka itse en enää kirkkoon kuulu. Meillä vaan ongelmana on, että kun tulee tuplat ja oisin halunnu käyttää vauvoilla samaa ristiäismekkoa minkä äiti on minulle aikanaan virkannut. Äiti on ennättänyt antaa jo mekon siskoni lapsille, tosin sillä edellytyksellä että minunkin lapset saavat sitä käyttää. Mutta nyt vauvoja on toivottavasti sitten kaksi... ja mekkoja yksi... en haluaisi kastetilaisuudessa vaihtaa mekkoa kesken kaiken toiselta toiselle (ja jos vielä eri sukupuolta ovat niin ei onnistuisi). Ja toisaalta haluaisin, että lapsille jäisi molemmille kastemekot omiksi. Eli vinkkaanko äidille, että virkkaisitko sit kaks samanlaista mekkoa (ei varmaan työssäkäyvänä kerkee)... vai teetätänkö kastemekot omasta hääpuvustani. Toisaalta hääpuku on kaapissa tyhjänpanttina, mutta ei raaskis sitäkään "Pilkkoa". Vai pitääkö tässä itse harjoitella virkkaamaan??? Mutta kun niitä pitäs jaksaa sit se kaksi virkata ;)

Nippe + tuplat 21+4
 
Tiille onnea ultrauutisista! :) Toivottavasti pikkuisenne vielä vihjaa sukupuolensa selvästi, jos 4D-ultraan menette.

Jepatinille onnea ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :)

Kesämasu-12 Toivottavasti kipu lakkaa ja saat selville, että mistä oli kyse. Eniten juuri se epätietoisuus häiritsee, kun ei tiedä varmasti.

Luckygirl & Vintiö 21+0 POKS! :)
 
Kesämasu: meillä on 4 koiraa ja hyvin noi vanhemmat koirat on suhtautunut vanhempiin lapsiinkin vauvana. Ainut arvoitus on tuo pentukoira joka on huima vielä ja 50kg elopainollaan välillä isommattkin pojat kumoon saa kun on niin iso että kääntyessä voi omalla peräpäällään kumoon kaataa vaikkei siis tarkoitakaan mitään pahaa tai hypi vastaan.

Vatsakivusta: kesämasun vatsakivutkin kuulostaa samalta kuin minun. Ne johtuu kohdun ja lihasten venymisestä. Ne tuntuu just kävellessä ja esim seisomaan noustessa kun lihakset tekee työtä. Ja ovat siis täysin vaarattomia. Supistus tuntuisi vielä sittenkin kun pysähtyy tai istuu.
 
Nippe82 mulla on just saman tyyppistä kipua,eka on kivutonta kävelyä ja sitten alkaa ottaan mahasta oikein urakalla..mutta luulis jos olis liitoskipuja
se olis vielä alempana...: /

siis mulla kun on ollu 5 raskautta takana ni ei koskaan ole tällästä ollu,sen takia oonkin vähän huolissani..ehkä liioittelen,mut taas toisaalta...:confused:
 
Lemmikit Me olemme tehneet näin, näin meitä sairaalasta ohjeistettiin tekemään. Eli mies on tuonut kotoa tyynyliinan/ puklurätin, vauva on maannut se sängyssä noin vuorokauden. Sitten mies on vienyt tyynyliinan/ rätin kotiin koiran haisteltavaksi. Meillä siis koira oli ollut jo kauan meillä ennen esikoista eli tilanne oli hänelle uusi. Koira sitten nuuski aikansa ja sitten alkoi etsiä mistä haju tulee. Vauvahan tuoksuu todella voimakkaalta. Heti esikoisen syntymän jälkeen kun mies meni kotiin niin koira vain katsoi ovelle, että missä minä olen. Sitten alkoi valtava nuuskiminen ja etsiminen että miltä se isäntä oikein nyt haisee. Kun toimme vauvan kotiin niin koira kävi haistelemassa kaukaloa, tuhahti ja lähti pois. Kun vauva itki ekan kerran niin koira katsoi meihin päin, vähän ilmeellä että tommoisen sitten tänne toitte metelöimään. Lähti yläkertaan ja siitä lähtien on oikeastaan hakenut omaa rauhaa kun lapset metelöivät =)
Kivuista Kuullostaa kyllä kohdun venymiskivuilta noi kivut, supistus tosiaankin jatkuisi vaikka pysähtyisi. Liikkumista kannattaa jatkaa kipujen sallimissa rajoissa, että yleiskunto pysyy synnytystäkin ajatellen. Mutta saattepa te pitkiä sairaslomia! Täällä ei saisi kyllä määrittämättömästä kivusta kuukautta kun kohdunsuulla kaikki ok. Siis täällä saisi ihan maks viikon. Noh, joka asiassahan eri sairaanhoitopiirit toimivat eritavalla ja onhan se nyt lääkäristäkin kiinni. Liitoskivut tuntuu enemmän alapäässä, nivusissa ja häpyluun kohdilla. Alkaa kun nousee ylös ja lähtee liikkeelle. Se kipu on kyllä aivan kamalaa, sitä ei minullakaan ole ennen tätä kolmatta lasta ollut. Nyt myös on kuukautiskipuja joita ei ennen ole ollut, samoin sukkapuikkotuntemuksia. Nämä tulevat aina rasituksessa/ kyykistelyssä. Ovat vaarattomia ja johtuvat kohdun venymisestä. Tuntuvat epämukavilta ja pelottavilta, varsinkin noi sukkapuikkotuntemukset kun tuntuvat kohdusuulla. Saa nähdä miten töissä alkaa sujumaan kun kyykistelyä ei voi välttää. Mutta niinhän se on kotonakin, juniori tarvii apua pukemisessa.
nukkuminen Miten te muut nukutte? Nythän pitäisi olla se hehkeä ja energinen keskiraskaus, josta täällä ei ainakaan ole tietoakaan. Mulla ei ole missään raskaudessa ollut missään vaiheessa sitä ihanaa keskiraskautta vaan keskiraskaudessa juuri alkavat ongelmat. Mä nukun niin huonosti, heräilen ihan jatkuvasti. Näen ihme unia ja painajaisiakin joita en muuten näe.
Sukupuolesta Vaikka eilen lääkäri oli hyvinkin varma sukupuolesta, eihän sitä koskaan voi ultran perusteella olla 100% varma mutta mitään poikaan viittaavaa ei näkynyt eikä se pippeli sinne nyt voi tyhjästäkään enää ilmestyä kun kerta jalatkaan eivät olleet yhdessä että pippeli olisi voinut jäädä sinne piiloon. Mutta mä menin eilen ostamaan sitten vaaleanpunaista, mitään en kaupasta mukaani ostanut. Katsoin tyttöjen vaatteita, kaikki olivat jotenkin niin tytölle ja tuli sellainen olo että tää ei sit mene kyllä pojalle laisinkaan. Mä en siis pystynyt ostamaan kuin yhden valkoisen neutraalin bodyn. Mä luulen, että sillä mennään et mulla on tyyliin yksi vaatekerta vauvalle mikä otetaan mukaan synnärille. Sit kun muksu syntyy ja sukupuoli varmistuu niin sitten mies saa hakea lisää vaatetta, tai mun äiti. Toisaalta, kyllähän mä käyn ainakin kerran kuussa ultrassa, että eiköhän se sukupuoli vielä varmistu. Jos vielä seuraavaksikin sanotaan että tyttö niin kai se sitten tyttö on ja jotain uskaltaa jo ostaakkin. Enhän mä niitä vaatteita vielä tarvikkaan joten eihän tässä ole mitään kiirettä =)
 
Moikka vaan kaikille elokuun masuille!:)
Mäkin tänne löysin.. Eli ensimmäistä lasta innolla ja onnensekaisin tuntein odottelen :) Nyt on 21+4, laskettu aika 7.8.2012 ja synnytän kätilöopistolla. Reilu viikko sitten kävin toisessa ultrassa ja koon puolesta lapsi olisi 22+4 mutta laskettuu aikaa ei muutettu, niin osaisko joku kertoo onko tää mun maha-asukki nyt sit 21+4 vai 22+4? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Heippa!

Täällä myös tehtiin reissu Ikeaan :D Olishan sieltä tarttunu mukaan vaikka mitä, mut onneks pysyttiin melkein suunnitelmissa ;) Pinnasänkykin piti alunperin ostaa, mutta saadaankin se lainaan. Alkaa olla kaikki muut kamat jo hankittuna, paitsi turvakaukalo vielä täytyy ostaa.
Ammeessa päädyttiin semmoseen "Puj-ammeeseen", minkä saa laittaa ihan suoraan altaaseen, meillä on hoitotason vieressä semmoinen iso pyöreä allas, niin käy sitten kätevästi kylvetys! Tämä siis tilattiin.

Vaatteita jo olen saanut ja esikoisestakin meillä on vielä tallessa ja keskiviikon rakenneultran jälkeen jos olot pitää paikkansa ja saadaan tyttölupaus, niin niitäkin vaatteita on tulossa sitten tutuilta :heart:

Keskiraskaus joku mainitsi. En nyt voi sanoa että olis energiaa paljoa, mutta muuten en olosta huomaa että olisin raskaana! Nukun yöt kuin tukki (kerran täytyy nousta pissalle) ja säryistä ei tietoakaan! Esikoisesta muistikuvat on juuri vain niitä, että raskaus ei ollut todellakaan helppo kun joka paikkaa särki melkein alusta asti..
Ainoa vaiva joka vähän ärsyttää on närästys.
Liikkeitä tuntuu kyllä, mutta ei ne mitään kovaa monotusta vielä ole!
Onneksi maha kasvaa, niin tiedän, että kai sitä vielä paksuna ollaan :LOL:

Ristiäiset&nimiasia me pidetää kotona ristiäiset ihan muutamalle lähimmälle ihmiselle, niin kuin esikoisestakin. Itse leivon ja äiti+siskoni auttaa myös. Kummitkin ollaan jo mietitty valmiiksi :)
Nimiä olen kirjannut jo vihkoon ylös ja mies on sitten niitä hyväksynyt tai hylännyt, on meillä yhdet varteenotettavat nimet nyt sekä tytölle että pojalle, mutta kokemuksesta sanon, että emme lyö lukkoon mitään, ennenkuin näemme sen pikkuisen ;)

Kiuku ja palleroinen 19+6, huomenna puoliväli!! =)
 
Moikka kaikille! :)

samuelinäiti, ymmärrän mitä tarkoitat! :) Ihmiset kyllä kyselee ihmeellisyyksiä välillä, johtuiskohan siitä ettei aina tiedä miten aloittaa keskustelu luontevasti :D Se on ärsyttävää, varsinkin isommissa juhlissa kun ei kaikkia tunne niin hyvin välttämättä.

Onko muille tullut läheisiltä ajattelemattomia/kummallisia kommentteja raskaudesta? Oltiin mun äitin kans viime viikonloppuna H&M:llä katselemassa äitiysvaatteita ja rupesin miettimään niitä kokoja, S koko oli pienin koko paidoissa ja ne näytti aika isoilta niin sanoin että "onkohan vielä tässä vaiheessa liian isoja S koot" niin äiti tokaisi että "niin, nää taitaa kuule olla ihan aikuisille naisille tehty" :D En tiedä oisko pitänyt itkeä vai nauraa. Päätin sit jättää kommentin omaan arvoonsa vaikka otti kyllä päähän, mutta tunnetusti mun äiti on vähän sellainen että välillä se puhuu mitä sattuu. Kyllä sille taitaa vähän kova paikka olla vielä se että sen 21-vuotias "pikkuinen" iltatähti saa vauvan :D

Keskiraskaudesta, ite oon ainakin ollut tosi väsynyt vaikka nukun ihan hyvin, mulla oli alkuraskaudesta vaikka kuinka paljon virtaa pahoinvoinnista huolimatta. Tekis mieli vaan lepäillä ja nukkua suurimman osan ajasta :D Nytkin pitäis siivoamaan ruveta kun isä tulee kylään mutta laiskottaa!
Kai se vaihtelee kaikilla ihan yksilöllisesti ja elämäntilanteesta riippuen paljonko jaksaa ja mahdolliset vaivatkin kuormittaa joitakin. Itse yritän olla tuntematta huonoa omaatuntoa jos väsyttää ja jää hommia tekemättä, mutta ei se helppoa ole! :D Meidän koti esimerkiks on niin sotkuinen...

Kivuista, mullakin rupeaa reippaan kävelemisen aikana tuntumaan ikävältä ja vihlomaan ja sitten aina hidastan vauhtia. Meillä vaan koira on tottunut mun vauhdikkuuteen niin se ihmettelee kauheesti ku nykyään laahustan mummovauhtia lenkeillä :D En osaa tuosta olla ollenkaan huolissaan, ikävältä vaan tuntuu tietyt asennot ja kumartelu yms. Alkuviikosta tosin vähän olin huolissaan kun mulla oli muutaman päivän jatkuva jomotus alavatsassa, tuntui lähinnä niinkuin vatsalihakset ois venyneet, mahtaa ne aika piukassa siellä ollakin. :)

Tulipas taas teksitä! Niin ja onnea kaikille ultrassa käyneille! :heart:

Täällä tuli muuten takatalvi, kauhea lumipyry vieläkin ja satanut koko yön... murr :mad: Ärsyttävää kun täällä ei ollut enää juuri yhtään lunta ja ihan kevät :D

Minea ja maha-asukki 21+6
 
katotaan tuleeko kuva halutulla tavalla.. mutta eikö ookki jättimäinen ! apua :D ja toi kuva kyllä on vähän alakantista otettu, ehkä siksikin on suuremman näkönen? o_O vaikka kyl kuva musta vastaa aika hyvin oikeaa tilannetta

[/URL][/IMG]

eli kuva otettu nyt aamulla, rv 20+4
 
Vau! Upea masu Samuelinäiti! :)

Tervetuloa uusille. Ja onnea ihanan ihanista ultrakuulumisista taas kaikille.

Mua jotenki naurattaa Minea toi sun äitin kommentti. Samantyylistä vois hyvinkin kuulla meijän äitin suusta. :D

Ristiäiset pidetään meilläkin. Ja juu ei olla mitenkään uskoivaisia, lähinnä se on sellanen perinne. suht pienet juhlat pidetään. Kirkossa kastetaan ja meillä kotona on jatkot. Ensimmänen nimi on päätetty, toiseksi nimeksi on muutamia molemmille kelpaavia vaihtoehtoja.

Mä aijon kasata pinasängyn tänään! Hirvee himo saada se äkkiä paikoilleen kun täällä oli jo joku muukin sen laittanut. :D Sillon ku se pinnasänky tilattiin niin se oli tossa kasattuna vähän aikaa kun halusin vähän fiilistellä, niin sillon toi meijänlikka siinä muutamat yöt nukku ku oli sen mielestä niin kiva.. Niin nyt tässä on sitte reilusti aikaa totuttaa se nukkumaan omassa sängyssä vaikka se pinniskin tossa on.

Mä voisin tänää illalla yrittää sen masukuvan laittaa tänne. Ihania kuvia kyllä ollut kaikilla. :)

Nepo ja Pirpana 22+1
 
ristiäiset: Meillä pidetään ristiäiset varmaankin kotona. Ei olla uskovaisia, mutta kuulutaan kirkkoon. Ristiäiset on sellanen perinne, joka halutaan viettää. Nimet on jo päätetty sekä tytölle että pojalle. Voihan se kyllä olla, että mieli vielä muuttuu.. ;)

eläimet: Meillä on koiria ja ajateltiin tehdä just tuollain, että mies tuo kotoa jonku peiton tms, jonka kanssa vauva nukkuu ja sitte mies kuskaa sen kotia koirille haisteltavaksi. Aika paljon naapurin lasten kanssa on noi meidän koirat ollu, joten en usko, että ongelmia tulis. Alusta asti vaan pitää tehdä säännöt selväksi, ettei vauvaa härpitä niin eiköhän kaikki suju hyvin. :)

nukkuminen: Mä oon nukkunut koko raskauden ajan tosi huonosti. Uskon sen johtuvan pitkälti tästä pahoinvoinnista, mutta nyt viime viikkoina myös erilaiset pienet kivut yms. ovat olleen syynä tähän. Kahtena viime yönä olen heräillyt jatkuvasti yöllä enkä ole meinannut enää saada unta. Todella ärsyttävää. : /

Mesikämmen ja masukki 21+3
 

Yhteistyössä