~elokuun epelit 2012~

Kilu: Ei ne sydänäänet kuulu dopplerilla ennen rv10 joten sen takia neuvolakäynti ois "turha" ennen sitä. Sitä ennen mahdollisuus saada selvyys elääkö sikiö on vaan ultraus. Ja tosiaan raskaustestin kannalta ei ole mitään väliä elääkö sikiö vai ei. Ja nykytestit on niin herkkiä että ne antaa plussan jo pienestäkin istukkahormonimäärästä. Istukkahormonin taso rupeaa pienenemään vasta ekan kolmanneksen jälkeen jolloin myös pahoinvointi yleensä tasoittuu
 
sukupuolesta Itse haluaisin tietää sukupuolen. Jos tokassa ultrassa ei näe sukupuolta, varaan varmaankin ajan Cacciatorelle niin saa katsoa sitten virtsaelinten rakenteesta sen sukupuolen :)

oireista mulla tänään aamulla oli paino yht'äkkiä tippunut 2 kiloa! Eli siitä +4 kilosta tiputtiin takas +2 kiloon. Sinänsä loistavaa, hetken vaan ehdin miettiä missä vika. Nyt iltaa kohden mahan turvotus on tullut takas, joten tuskimpa tässä mitään hätää on. Ja äsken oli ihan pakko lähteä kauppaan hakemaan jauhelihakeittoainekset kun teki niin kovasti mieli keittoa. Eli eiköhän kyytiläinen yhä matkassa ole.

Saraella + toukka 6+0
 
Mulla kanssa koko ajan tekee mieli jotain keittoa! :D Ennen en edes pahemmin keitoista pitänyt, ja meillä onkin niitä syöty toosi harvoin. Nyt oon parin viikon sisällä tehny jo nakkikeittoa ja jauhelihakeittoa, huomenna ja ylihuomenna olis kanakeittoa. :D

Sukupuolesta: Ehdottomasti halutaan tietää. Haluaisin jo hetinyt tietää kumpi on tulossa. On sitten mukavampi tehdä hankintoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Saraella
Tuli tässä mieleen kun on ollut puhetta lemmikeistä että miten kissan omistajat suhtautuvat siihen kun puhutaan että ulosteen mukana kulkeutuis sitä toksoplasma bakteeria minkä voisi ihan hyvin saada multaisista kasviksista? Itse en sitä pelkää kissanomistajana ja muutenkin taitaa olla aika harvinainen suomessa. Tiedän yhden pariskunnan joka laittoi kissansa pois (täysin sisäkissoja) koska pelkäsivät sitä toksoa niin kamalasti (oli joku pelotellut sillä) että aiheuttaa ties mitä jos pitävät kissansa... :(

Toivottavasti en saa ketään kissanomistajaa tai ketään muutakaan pelkäämään tätä mutta ajattelin vain vaihtaa ajatuksia esim. muiden kissanomistajien kanssa. Allergiathan on sitten asia erikseen, terveyden kanssa kun ei kannata leikkiä.
 
Aali meillä on kaksi sisäkissaa ja kyllä olen laatikon putsannut. Olen vaan laittanut hanskat käteen ja operaation jälkeen pessyt kädet. Liiallista hössötystä asia mun mielestä, jokainen varmasti osaa huolehtia käsien pesusta... ja tosissaa kuten sanoit, voi sen tokson saada muualtakin...
 
Lemmikeistä: Meillä on pihassa neljän hepan talli jossa asustaa kaksi hevosta ja kaksi ponia :) Ja kolme tallikisua!

Sukupuolesta: Olemme molemmissa aikaisemmissa raskauksissa käyneet 4-D ultrassa ja selvittäneet sukupuolen. Minä uteliaana luonteena haluaisin nytkin ehkä tietää etukäteen, mutta miehen toivomus on että annetaan olla yllätys tälläkertaa :) Saas nähdä.. Olen molemmissa aikaisemmissa raskauksissani arvannut lasten sukupuolet oikein, on vain ollut vahva tunne siitä kumpi masussa köllötti :) Nyt minulla on sellainen olo, että poika olisi tulossa, tämä raskaus kun muistuttaa paljon enemmän poikani odotusta, kuin tyttäreni.

Meillä on 10.1 tulossa varhaisultra yksityisellä. Onko muita jotka tietävät että on tulossa suunniteltu sectio?
Meille on synnytstavaksi automaattisesti tulossa sectio.. Kaksi ensimmäistä lasta ovat myös syntyneet sectiolla. Toinen kiireellisellä ja toinen suunnitellulla.

Mukavaa odotusta ja hyviä vointeja! :)
 
aali Itse en jaksa olla hysteerinen asioiden suhteen, mutta pakko todeta, että kissan hiekkalaatikon siivoamisen olen toksoplasman varjolla nyt jättänyt miehen harteille laiskuuttani :D
Täällä sama homma :D Ah ihana raskaus.. Tosin ei se kyllä multa välttis onnistuiskaan, välillä tulee isoja pahan olon aaltoja, eikä haiseva kissanpissi ainakaan helpota asiaa..

Täällä olis kolme viikkoa vielä neuvola-aikaan.. Onneksi tuossa välissä on etelänlomareissu, jotta vähän saa ajan kulumaan nopeammin. Tosin sekin jännittää, mitä siellä ulkomailla uskaltaa syödä ja onko sitä missä kunnossa pahoinvoinnin ja väsymyksen suhteen jne. Ainakin sitten voi maata ja nukkua rannalla, jos ei muuta jaksa :)
 
Aali Joo en mäkään nyt mitenkään hysteerisesti toksoplasmaa pelkää, mut kyl mä ajattelin hivuttaa hiekkalaatikoiden siivouksen miehelle jos vaan saan sen tarpeeks pelkäämään :p Se ei ole koskaan noita putsannut, meillä on siis kaksi kissaa ja molemmille oma laatikko.. Hirveä homma ja jos siitä voi vaan luistaa muutaman kuukauden ni minähän luistan! :) Ja jos tulee pahoinvointia ni voin Minulin tavoin sit vedota yrjöön :) (Mies vetoaa siihen aina)

ON Täällä ei vieläkään muita oireita kun kauhea suolanhimo ja aamusin on tajuton nälkä, ihan ku ei olis viikkoon saanu ruokaa :D Ja tissit on ihan tajuttoman kipeet ja turvoksissa :O Nii ja pissalla saa rampata vähän useammin. Ei oo mitään mystisiä mielialan heilahteluja (vielä) eikä minkäänasteista pahoinvointia. Hyvähän se tietty on jos ei yökötä, mut tuntuu ettei oikeesti oo raskaana ku ei ees klassisin raskausoire ilmaannu :D

Ajattelin hakea niitä raskausajan vitamiineja, mut en uskalla vielä jos jotain käykin.. :ashamed: Mulla on nyt käytössä monivitamiinit poreena, foolihappo ja d-vitamiini lisäks. Mä tykkään muutenki ottaa vitamiinit poreena, ni saiskohan niitä raskausajan vitamiineja poreena? Tabletit imeytyy muutenki huonommin ku neste. Ja kalkkitabletit pitäis kans alottaa, ellen sitten vaan ala juomaan maitoa jossain muodossa.. On tää kyllä yhtä vitamiinien nappailua ja sit kuitenkaa oikeita lääkkeitä ei saa ottaa :D
 
Pampulainen87 Meidän chihu-pojista toinen on 6,5v ja toinen 4 :)

Tii* .. Mulla voi olla vähän samanlaiset tuntemukset kun sulla.. Tosin koskaan ei hirveän voimakasta ole tuo pahoinvointi ollut, mutta rinnat ovat olleet arat, nyt ne ei tunnu aroilta.. Joitain pieniä oireita kuitenkin voisi olla, kuten jano ja rappusissa hengästyminen.. Mulla neuvola 4.1.. Kuunteleeko ne siis siellä jo mahdollisia sydänääniä?
 
Tuli tässä mieleen kun on ollut puhetta lemmikeistä että miten kissan omistajat suhtautuvat siihen kun puhutaan että ulosteen mukana kulkeutuis sitä toksoplasma bakteeria minkä voisi ihan hyvin saada multaisista kasviksista?
Mä en ainakaan siitä ole sen enempää ottanu stressiä, tosin meillä kissat käy pääsääntöisesti ulkona tarpeillaan, joskus sitten pitkän päivän tai kovien pakkasten aikaan käyttävät vessaa.
Mies on ihan omatoimisesti kuitenkin ottanut sen hommakseen :D
En mä sitä muutenkaan pelkää, olen varmaan jo sen sairastanut, kun kissoja on koko ikäni ollu taloudessa

Inieh, vitamiinit vaan kehiin, nehän tukee alkion kasvua takaamalla riittävän määrän oikeita vitamiineja, eikä tarvii montaa eri nappia syödä.
Olethan muuten tarkastanut, ettei sun monivitamiinipore sisällä A-vitamiinia?

Mä kävin hakemassa just kupin kahvia ja helvata toi on pahaa, pakko yrittää, kun olen sit NIIN väsyny muuten jo puolenpäivän jälkeen :x

Jonskuuh, onnittelut ultrakuulumisista ja kovasti tsemppiä leikkaukseen ja toipumiseen!

Sitten piti kommetoida noista vaatteiden väreistä sen verran, että joo EI, en aio pukea lastani pinkkiin jos tyttö tulee. Suosin myös sellasia neutraaleja värejä ja siis toki, sitä vaaleanpunasta tai sinistä saa olla, mutta rajansa kaikella.
Ihmemamma, ton pinkkihysterian lisäksi arsyttää muutenkin se, että pienet lapset yritetään samaistaa jo kapalosta johonkin muotivillitykseen, eikö jumalauta lapsi saa olla lapsi ilman, että sen tarvii tokalla luokalla meikata tai jos ei oo Heia-pipoa, olet out!!!
Taidan kasvattaa omani tynnyrissä :D

Mutta hei, tänään POKS 8+0
:wave: Callisto & tyyppi :heart:
 
No nyt on eka neuvola käyty :) Jotenkin muuttui "konkreettisemmaksi" raskaus kun sai kortin käteen, vaikka eihän sitä vielä ultralla ole katsottu, että siellä masussa ketään on.. Kiva homma, kun hb tässä vaiheessa jo 113 tasolla. Ja sitten siihen kun yhdistää mun matalat verenpaineet, niin ei ihme jos välillä pyörryttää. Noh, täytynee lisätä suolan käyttöä himpun verran :)
Melko nopeasti meni eka neuvola, eipä paljon kysyttävää sattuneesta syystä ollut ;) Seuraava onkin sitten vasta rv 22. Korttiin merkittiin tällä kertaa raskauden kestoksi 7+2, en kyllä ihan tajua miten hyvällä tahdollakaan sitä noin pitkälle saa, jos kierron pituus on 30 pvää ja vm 10.11?
 
Eilen ensimmäinen neuvola käynti, en muistanut kuinka paljon niitä papereita täytellään. :)
Hb oli tippunut 105, osasin kyllä aavistaa että se tipahtaa mutta en ajatellut että näin nopeasti. :O

Sukupuolen haluaisin minäkin tietää, mutta mies ei.jos en saa sen päätä käännettyä niin sitten jää yllätykseksi . :) Ihan tyttö olo on itsellä :)

Kissan hiekkalaatikoiden siivouksen jättäisin kyllä milelläni miehelle mutta ei se suostu siivoamaan joten hoidan homman itse kumihanskoja käyttäen ja hyvä käsien pesu perään. Esikoisen aikanakin jouduin itse siivoilla joten en koe sitä niin pahana.


Shadowyja 8+5
 
Pieni kysymys tähän alkuun: Lasketteko raskaus viikot niin että jos olette esim. 7+4 niin olette jo kahdeksannella viikolla? Ja mites sitten kun netissä on noita raskaus viikko viikolta sivuja (esim täällä kaksplussassa) jotka kertoo vauvan kehityksestä niin onko ne laskettu sillai et 7+4 tarkoittaa seitsemättä viikkoa? Hieman sekavia nämä viikko hommat musta jos joku viittisi tarkentaa :D

Mulle palasi oireet eilen illalla onneksi. Kai nuo oireetkin voi sitten heitellä ja palata vähän ajan päästä taas. Mulla näyttäisi menevän niin että iltaa kohden pahenee kaikki oireet niin rintojen arkuudesta pahoinvointiinkin.

Liikunnasta aiotteko liikkua normaalisti ja mitä liikuntaa aiotte harrastaa raskaus aikana? Itse en ole hirveästi liikkunut ennen raskautta mutta nyt olen käynyt lenkillä satunnaisesti. Voiko raskaana esim. nostella painoja (siis ei mitään hirveän raskaita) tai tehdä jotain rintalihas liikkeitä jotka auttaisivat ettei rinnat sitten imetyksessä niin pahasti lurpsahda?
 
Salla: Yleensä sydänäänet kuunnellaan rv10 -> vaihtelee hieman neuvoloittain.

Saraella: Eipä ne yleensä neuvolassa alkuun välitä siitä kierron pituudesta, eli kaikki menee alkuun sillä 28pvä kierron mukaan ja sit jos niskapoimuultrassa sikiön koko heittää siitä yli 5pvä niin laskettua aikaa muutetaan. Ja tuo päivien heittokin riippuu aika paljon ultrapaikasta. Meijän sairaalassa pitää tosiaan olla yli 5pvä heitto että muutetaan laskettua aikaa mut joissakin paikoissa oon kuullu että jo parin päivän heitto vaihdetaan la:aan. Mulla just terkka sano että kun mulla tuossa ultrassa sikiö oli 5pvä pienempi kun viikkojen mukaan niin ei vielä vaihdeta laskettua aikaa, eli kuvitellaan että oon nyt 8+1 vaikka sikiö koon mukaan ois 7+3 Ja tuo lasketun ajan määrittäminenkin on kuulema muuttunut, kun ennen tiesi tasan tarkkaan että jos viimeiset kuukautiset alkoi vaikkapa perjantaina niin laskettuaika tuli olemaan myös perjantaina, eli uusi viikko pyörähti käymään aina samana viikonpäivänä. Nyt kuulema se tulee päivää aikasemmin, eli jos viimeset menkat alkaa perjantaina niin 40+0 tulee täyteen torstaina. Minäkin omien laskujen mukaan sain lasketuksi ajaksi 10.8 niin neuvolan laskimet antaa päivää aikasemman eli 9.8 tuon uuden laskutavan takia.

ON: Kävin just neuvolassa, eipä siellä ihmeitä ollut. Perus tietojen täyttöä ja pissanäytettä ja verenpaineen mittausta. 11.1 ois sitten lääkärinneuvola ja sit pitäs käydä verikokeissa seulaa varten ja tammikuun loppupuolelle tulee sitten np-ultra aika. Siellä meidän tärkein etappi kun kahdessa edellisessä np:ssa sikiön huomattiin menehtyneen. Toivotaan että tällä kertaa ois hieman iloisemmat näkymät. Toki tuo lääkärinneuvolan ultras 11. päivä myös yhtä tärkeä etappi.
 
Täälläkin ensimmäinen neuvolakäynti takana. Kauheasti niitä lappuja sieltä mukaan jaettiin, vaikka tuttu juttuhan tämä jo meille on. ;)

Nt ultra tulee olemaan 25.1-7.2 välisenä aikana. Siihen pitää nykyään itse varata aika, mutta ei vielä ensiviikolla, kun se on kiinni kuulemma.

Seuraava neuvola käynti rv 12+1, eli 2.2.2012. :) Ihmettelinkin kun Saraella kertoi käyneensä nyt ensimmäisessä neuvolassa ja seuraava on vasta rv 22! :eek: Eikö siinä välissä ole yhtään neuvolaa?

-Sinful89 ja Pampula 7+2
 
Täällä ollaan nyt sitte flunssassa ja kuumeessa sairaslomalla töistä... Huomenna pitäis jaksaa juhlimaan kaveriporukalla, niitä bileitä ei voi jättää välistä, on niin kivat teemabileet luvassa ja ollaan ihan paikka vuokrattu niitä varten. Ei haittaa vaikka en juo, ei tee todellakaan mieli ja suurin osa kavereistaki jo tietää...

Sukupuolesta, kyllä haluttais tietää etukäteen :) Mulla on kyllä vahva poikafiilis ku tekee kaikkee lihaa mieli jne, sama oli ku sisko sai vauvan nii tiesin heti että poika tulee :D

Ostin jo ekat äitiyshousut hennesiltä, alennuksesta 15 e ja tosi mukavat! Vauvanvaatteita oon ostanu aika neutraaleja,valkosta ja sinistä ja vihreetä :)

Eka neuvola tosiaan tasan viikoilla 10+0,sitä ootellessa! Jotenkin jännittää että onko siellä mitään vaikka tosiaan oireita on eikä ne oo mihinkään hävinny.

Meillä on pian 5kk vanha sekarotuinen koiranpentu, "pikkuinen" painaa jo iloiset 17kg :D Kiltti ja ihana koira, mitä nyt melkoisen vilkas :D Tykkää kyllä lapsista!

Värjäsin toissailtana hiukset ja stressasin siitä koko ajan... Yritin olla haistelematta ja hengittämättä :D kauheeta... Onko muut värjänny hiuksiaan? Stressaankohan ihan turhista... :D vai oonko vaan turhamainen ku pitää hiuksia värjätä peloista huolimatta?

Minea ja maha-asukki 8+4 :heart:
 
Voisin liittyä uutena mukaan, eilen on plussattu ja laskettuaika on 01.09. Elokuisten ketjua olen jo pidempään lueskellut, omaa plussaa odotellessa. :) perheeseen kuuluu mies sekä 6 ja 5 vuotiaat tytöt sekä 1v poika. Oireita ei vielä ole kovin paljon ollut; väsymystä ja outoja unia kylläkin. Paha olo on vaivannut aamupäivällä jo ovulaatiosta asti.:/
Onnellista odotusta kaikilla elokuisille! :) <3
ReiMaRi ja Rauha 4+6

Listaan voisi lisätä

ReiMaRi77 - 34v-neljäs- HYS 1.9
 
Viimeksi muokattu:
ReiMari kiva kun tulee lisää HYS synnyttäjiä:) Onnea!
Myös muille uusille tervetuloa!

Hiustenvärjäämisestä: Itse en aio värjätä hiuksia lainkaan raskauden aikaan, kuten en värjännyt viimeksikään, on ne värit kuitenkin sellasia myrkkyjä. Ei kukaan haistele kloriittiakaan puolta tuntia, vaikkei ihan samaa ainetta olekkaan:D Mutta siis kukin tyylillään. Ja samoin kun edellisesssä raskaudessa, aion meikata ainoastaan töihin, ja käytössä on ainoastaan allergia testatut "luomumeikit". Ja lääkkeitä en aio käyttää, muita kun raskausajan vitamiineja. :) Okei, Rennie oli pakollinen viime raskaudessa..

Ajattelen että haluisin tietää sukupuolen , mutta nyt kun luin teidän aatoksia, en välttämättä haluakkaan! Saa nähdä mitä mies sanoo asiasta, kun se ei kuitenkaan toimi niin, että toinen tietää ja toinen ei. Toisaalta kun toivotaaan poikaa niin kovasti, niin voi olla, että rakenneultrassa on ihan pakko kysyä:)

Mulla ei oo ollu nyt muita oireita kun väsymys. Mut se onki ollu ihan hirveetä. Mies on vuorotyöläinen, joten me herätään esikoisen kanssa aina siinä 11 aikaan aamupäivällä ja mennään sitte 11-12 aikaan illalla nukkumaan, jotta perhe toimisi jokseenkin normaalisti, niin vaikka nukun niin pitkään aamulla, 5 aikaan iskee niin hirveä väsymys, että eilenkin jouduin soittamaan miehelle itkien ja kutsumaan sen kotiin kesken työpäivän, kun nukahtelin useaan otteeseen istualleni sohvalle, ja pelkäsin, että tytär loukkaa itsensä sillä välin kun olen "sammuneena". En antanut mitata hemoglobiinia ekassa neuvolassa kun pelkään sitä, mutta reilu vuos sitten se oli sairaalasta lähtiessä 107, joten kai se olis syytä tarkistaa...

Haukotus..

Jenny ja Papu 8+4 (Nla 10+2)
 
Onnea Reimari77 ja tervetuloamukaan! :)

Meidän neiti 1v8kk on nyt vesirokossa. Toissailtana ilmestyi ekat näppylät ja nyt on isoja rakkuloita ihan koko tyttö täynnä. :/ Viime yönä ei nukuttu ollenkaan ja tänäänkin neiti pystyi nukkumaan vain noin 20min päikkärit.. Ei oo kiva katsella kun tyttö itkee kokoajan ja valittaa kun sattuu ja kutittaa.. Mietin että jos saisi Ataraxiin reseptin...vähän kyllä mietityttää kun on kuitenkin aika tujua kamaa..
Täällä siis väsymys on jotain aivan kauheaa tällä hetkellä!

Mitäs muuta.. Äääh ajatukset ihan sekaisin, tahtoo vaan nukkua! Mutta haaveeksi taitaa jäädä ensi yönäkin...

Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää! Hyvät päivänjatkot. :)
 
Täällä ilmoittaudutaan kans elokuisiin. Viattomienlastenpäivänä testi näytti plussaa ja LA olis 28.8. Tyksiin olis tarkoitus sit mennä synnyttämään. Toivottavasti nyt menee vähän paremmin ku ekalla kerralla, kolmevuotta sitten nimittäin synnytys meni kuin oppikirjasta Mikä voi mennä synnytyksessä pieleen, myös menee.

Muita oireita ei vielä ole kuin tolkuton väsymys ja nännit on aivan sairaan kipeät. Ja mieli tekis kaikkia kiellettyjä herkkuja, jääkaapista nimittäin löytyis ihania juustoja ja pakkasessa olis mätiä. Täytyy varmaan kiikuttaa ne anopille ja sillä tavalla kertoa että perheenlisäystä on tulossa. Mun äidille ja siskolle ollaan vasta kerrottu.

Ens viikolla täytyy sit muistaa soittaa neuvolaan ja varata ensimmäistä aikaa. Tietääkö/muistaako kukaan koska pitäis mennä sokerirasitukseen jos on ensimmäisen raskauden aikana ollut raskausdiabetes?
 
Tervetuloa uusille! :)

Minealle pikaista paranemista! :hug:

Olipa kiva kuulla neuvolakuulumisia! :) Eka neuvola on 4.1 heti aamusta ja mies tulee innolla mukaan. Onko siis niin, ettei lähtiessä kannata käydä vessassa vaan heti neuvolassa pitää antaa näyte?

Liikuntaa aion muuttaa äitiysliikunnan suuntaan eli aion ottaa käyttöön odottaville tarkoitetun jumppakirjan ja tehdä joogaa raskaanaoleville suunnitellun liikesarjan mukaisesti. Olisin jo aloittanut, mutta viime päivinä pahoinvointi on vetänyt sen verran voimia, etten ole jaksanut tehdä normaalin asioidenhoidon yhteydessä tullutta kävelyä suurempaa liikuntaponnistusta.

Uutta vuotta juhlin kotosalla. Olimme mieheni kanssa viime vuonnakin kaksin, pelasimme Trivial Pursuittia, katsoimme leffoja, söimme hyvää ja odottelimme keskiyötä, jolloin tarvoimme pienen kävelylenkin päässä olevaan puistoon, jossa raketit näkee aivan mahtavasti. Tänä vuonna ohjelma on varmaankin aika sama, joskin illan herkut ovat hieman erilaiset.

Värjäämisestä: olen aikaisemmin värjännyt hiukseni noin vuoden välein, mutta nyt olen jättänyt asian kokonaan. Päätin jo ennen yrityksen alkua, etten varalta värjää hiuksiani. Ei ollut "värjäysfillistäkään", joten ei ollut hätääkään sen suhteen. On ollut oikeastaan aika hauskaa katsella, kun oma väri on pikkuhiljaa palaamassa esille.


Luckygirl & Vintiö 7+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä