**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Ruusulainen: Meillä on Fiat Croma ja siinä mahtuu hyvin olemaan turvaistuin takana ja jää hyvä jalkatila eteen. Meidän toinen auto on Fiat Stilo, ei tosin farmari, mut siinä jää ihan surkea jalkatila eteen. No nyt kun siinä Stilossa käännettiin lapsi toisinpäin istumaan, niin nyt siinä edessä pystyy jo istua muutkin kuin 150cm anoppi. Olettaisin, että turvaistuin vie enemmän tilaa kuin kaukalo jalustoineen.

Hienoa Viola, että rokko on ohi! Ihan kutitti sun puolesta silloin kun kerroit siitä.

Mä en muuten oo tuntenu liikkeitä taas hetkeen, pitääkin kuunnella vielä sydänäänet tänä iltana.

Meillä on erikoinen ilta kun lapsi meni nukkumaan ennen meitä. Yleensä mennään samaan aikaan. Hän ei nukkunut päikkäreitä ja oltiin kuuden jälkeen kylpylässä. Uinnin jälkeen puin haalarin alle yökkärit, syötin lapsen kylpylän ravintolan buffetissa, koska tiesin, että uni vie 6km:n kotimatkalla. Ja suoraan sain kantaa sänkyyn nukkuvan lapsen. :heart:
Oli muuten kiva iltabuffet lapsille. Maksoi vaan 1,4e per ikävuosi. Tuollaisia sais olla useammissa paikoissa.

Jaa-a.. Jos menis nukkumaan. Huomenna lähdetään Mimmin kanssa Mummolareissulle Pohjanmaalle.

Raitis, jolla alkaa huomenna 17. viikko!
 
Voihan kutina:( kuulostaa tosi ikävältä=/ mulla kutisee mahanahka vaikka kuinka rasvaan..kohta se on verillä kun raavin sitä..

Liikkeitä mie tunnen satunnaisesti..keskimmäisessä raskaudessa tunsin rv13 jälkeen myös satunnaisesti..istukka on edessä nyt ja ilmeisesti heikentää..

Mammy+mato 14+5
 
Liikkeistä - Parina päivänä alamahassa on tuntunut muutama liike sielä ja täällä :confused: Mutta en usko kuitenkaa et ois vielä liikkeitä. Uskon vasta kun varmasti voin sanoa ! Muutenkin mahassa ollut tosi paljon ilmaa lähipäivinä.

pikku87 - Tsemppiä kutinoiden kanssa !

Raitapaitanen: Joo noi on hyviä missä lapset saa syödä halvalla! Varsinkin ku tua meidänkaan lapsi ei ole mikään hirmusyömäri.

Majj & 15+0 POKSPOKS ! :heart:
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa :) Nyt on aika mennyt sairastaessa kotona, vissiin nivelet alkoi löystymään melko vauhdikkaasti, kun kerran tulehtuivat, kylläpä teki kipeää..risti-suoliluunnivel tulehtui ja viikon saikku(oli aika kivaa kotona vaan makoilla, shh..ei kerrota kellekkään)
Suru uutisista olen pahoillani :'(
ja hyvistä uutisista kaikille onnea!! :heart:

Omia juttuja:
Hommattiin vaunut, kun ihka uudet saatiin tosi halvalla, koliikkikeinu ja turvakaukalokin on. tein heräte ostoksia, mutta onnellinen olen kun rahaa mennyt tosi vähän noihin :)
Tillikka pari kertaa viime viikon alussa kutitteli, tai varovaisesti niin uskoin, mutta viikonlopun aikana, aina kun rauhotun ja makaan vasemmalla kyljellä ja siitä hetkeksi selälleen niin alkaa hetken kestävä möykkyäminen, pienet kädet/jalat koputtelee ulkomaailmaa :) luultavasti jalat ku aika pontevasti ultrassa rummutti jaloilla seinää :) nyt mennään 15+2
Meidän perheessä siis kaikki hyvin ja rauha maassa. Mitä nyt välillä iskee känkkäränkkä ja mielipaha, mut ne yleensä loppuu puoleen tuntiin ja sitten olen taas itse neiti aurinkoinen :cool:
Toivon teille sisaret auvoista vatsankasvattelu aikaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa maanantaita!

Matkustamisesta: Aion lähteä lomamatkalle lentäen toukokuussa, noin rv 27-28. Onko kokemusta nuilla viikoilla lentämisestä tai aurinkomatkoista? Joko maha alkaa ahdistaa, onko muita vaivoja?

Raitis: Aivan huippulöytö tuo vauvan riippukeinu. Sehän maksaa toista sataa. Ite ajattelin ostaa juurikin tuollaisen.

Tinja: Mulla on joskus muinoin (ei-raskaana) ollut hiivatulehdus johon käytin Canestenin ja silloin muuttui valkovuoto vaaleanpunaiseksi, ei vissiin limakalvot kestäneet. Mutta auttoi lääke kyllä.

ON: Täälläkin masussa juuri muljui, kun tuli luettua muiden liikkeiden tuntemuksista. Viikonloppuna tosin kuunneltiin dopplerilla, ja silloinkin vauva oli vilkkaasti liikkeellä, mutta en tuntenut niitä. Dopplerin painaminen masua vastaan voi ehkä vaikuttaa siihen mitä tuntee.. Istukka on etuseinässä, en tiiä onko sillä jotain vaikutusta myös liikkeiden tuntemiseen. Nyt kyllä tuntuu elämä tuolla masussa. :heart:

Mandalay + Nokka rv 15+5

 
Moi pitkästä aikaa.. Täällä tää järkyttävä väsymys edelleen jatkuu niin ei oo edes koneella jaksanu käydä. Nopsasti silmäilin nuo tulleet kirjotukset nyt läpi. Pahoinvointia täällä edelleenkin, onko muilla vielä ollut?
Sukupuolitoiveesta: Meillä on molempia yks. Eli tyttö 4-v. ja poika 6kk. Eli eipä oo kyl mitään väliä kumpi tulis. Esikoinen odottaa kovasti pikkusiskoa, joten ehkä hänen kannaltaan tyttö vois olla kiva. Poika taas siinä mielessä et ku näille nuorimmille tulee vaan vuosi ikäeroa niin siin mielesä olis hyvä jos olis poika. No jospa tuo sitte rakenneultrassa selviäis noin kuukauden päästä..eli siis aiotaan kysyä, mut eihän se tosiaan välttämättä näy, niinku ei esikoisemmakaan aikoinaan näyttänyt sukupuoltaan ultrassa.
Autoista: onko muilla Ford focusta? Meillä on ja mietitään just et mahtuuko taakse kolme istuinta ja jos niin minkälaiset? Pitäis kuitenki olla vauvalle kaukalo, keskimmäiselle turvaistuin ja esikoisella on turvavyöistuin. Auton vaihtoon kun ei oikein olisi varaa tällä hetkellä.
ON: Neuvola oli viime perjantaina. Kaikki oli ok. Hb 130, verenpaine 128/85, sydänäänet 150, painoa tullut alusta yht. 500g. Seuraava neuvola sitten 21.3 ja rakenneultra 25.3. Niitä odotellen.
Voi ku tulis jo kevät.. kurjaa ku pakkaset kovat pakkaset ainaki täälläpäin edelleen jatkuu niin ei saa poikaa ulos nukkuun, ja sitte se kitisee koko päivän ku sisällä joutuu nukkua ja ei nuku sisällä ku pikku-pätkä-unia.

Jonetta ja toivo 15+2
 
Moi!

Liikkeistä: Mä oon ehkä pari kolme kertaa tuntenut nyt liikkeitä viikonlopun aikana. Ne on tuntunut sellasilta muljahduksilta alavatsassa. Vai olikohan vaan ilmavaivoja? En tiijä. :D

Mandalay kysyi Matkustamisesta.: Mä matkustin lentokoneella viime raskaudessa olisko ollut rv 28-29. Lento oli Euroopan sisäinen, joten ei mikään kovin pitkä. Lento meni tosi hyvin ei ollut ongelmia. Tullessa mä olin jo sellasilla viikoilla, että joku lääkärintodistus olis kai pitänyt olla, että raskaus on sujunut normaalisti. Ei multa missään vaiheessa sellasta kysytty. Kovin ystävällisiä oltiin matkakohteessa. Me päästiin aina kaikkien jonojen ohi koko porukka, kun mulla oli maha pystyssä. Ei Suomessa vaan annetta erityisoikeuksia raskaana oleville. Mulla on noilla viikoilla ollut ainakin tosi hyvä olo ja oon voinut hyvin. Jos lento on pidempi, niin pitäis varmaan lennolle hommata sellaset lentosukat.

Kantoliinasta: Mä suosittelen kans trikoista kantoliinaa. Sidonnan oppii tosi nopeesti ja, kun se kangas on venyvää, sen saa tarpeeksi kireesti ja napakasti kiinni. Meillä oli kakkosella kovassa käytössä, kun itkeskeli ekat 3 kk ja rauhoittui iltaisin liinaan.

Painonnoususta: Onko kellään muulla noussut paino jo 4-5 kg? Tuntuu, että monella täällä on vaan pysynyt samassa tai pudonnut. Onko mulla kohtalotovereita? Mua ahistaa tää painonnousu, kun ei aikasemmissa raskauksissa oo näin nopeesti noussut. :(

Pujaja rv 14+2
 
pakkasessa nukuttaminen meillä meinas viime talvena olla ongelma,,,onneks on autotalli jossa pakkanen laski korkeintaan -15 niin siellä pysty nukuttamaan,ei nimittäin nukkunu sisällä ei sit millään!!neuvola kyl neuvoi että lämpimästi vaan päälle ja paksu peitto vaunujen päälle niin voi nukuttaa ihan ulkonakin...:)

Täällä herättiin tänä aamuna pää ja lonkka kipeänä...molemmat ilmeisesti seurausta eilisestä tällistä. Niskat kai tärähti/retkahti siinä samaisessa lennossa ja auts :/

Mulla on ke neuvola ja mua ahditsaa painon nousu!!vaikka siis meidän terkka ei oo mitään valittavaa tyyppiä tms...mut mie olen liikkunu tosi paljon.Jopa enemmän kun ennen raskautta pakkasista huolimatta ja kattonu tosi tarkasti mitä syön niin silti oma vaaka näyttää plussaa kilon tai pari :/ eikä todellakaan tarviis tulla YHTÄÄN ainakaan enne puolta väliä...
 
Mandalay olin matkoilla juuri noilla viikoilla esikoisesta, vai oisko ollu ihan aavistuksen aikasemmin, mut kuitenkin, ei mitään ongelmaa. Tosin mun maha nyt oli niin pieni että ei ollu kyllä missään välissä raskas. Missäs me oltiinkaan...Riikassa joo. Ja KUUMA oli! Kun oli kesä :) Pidin vaan huolen et oli koko ajan vettä mukana eikä ohjelmaa ollu valmiiksi suunniteltu liikaa, kun omien voimien mukaan mentiin.

Onkohan mullekin nyt tullu toi rokko? Eilen illalla nousi kämmenensyrjään aika isolle alueelle näppylöitä ja ai vitsi kutisee! Ihan ku siis pieniä vesikelloja :( Millasia näppylöitä ne viola sulla olikaan? Mulla kyllä ainoastaan käsissä noita näppylöitä.

Mä nyt menin ja ostin huutiksesta trikoisen kantoliinan :D Paitsi et hv ei kyl tainnu ylittyä...8e siitä huusin. Meenkin kattomaan et miten sen kanssa kävi.

hemari 17+3
 
mammy kilo pari ei ole todellakaan paljon tässä vaiheessa. Älä huoli. Raskausaika ei kuitenkaan ole missään nimessä laihduttamista varten. Sillonhan elimistön kaikki myrkyt jotka laihduttaessa lähtee liikkeelle menee suoraan vauvalle. Eli raskausaikana tosiaan saa tulla painoa kun se tulee tasaisesti ja suht maltillisesti, tietty riippuen lähtöpainosta.
 
Hemari mun bmi oli raskauden alkaessa 34,joten sen takia painoa ei tarvis tulla!en tietenkään ala laihduttamaan vaan syön terveellisesti ja monipuolisesti ja liikun paljon..eli mun tilanteessa ei olis vaarallista vaikka paino jopa putoaisi,kunhan syön tarpeeksi jne..
 
Hei vielä!
neuvoja tai ennemmin kysyn että mitä neuvolassa tehdään nyt näillä viikoilla? Meillä välinpitämätön neuvolantäti eikä oikeastaan välitä tehdä kun pakolliset toimenpiteet, ja sit uus asiakas :( mulla nyt 15+2 ja neuvola ke niin mitä ne siellä tekee??
 
nti: Ei ne siellä neuvolassa oikeen mitään tee.... Samaa se on loppuun saakka, pissa, verenpaine, paino, sydänäänet, toisinaan hb toisinaan ei. Toi sf-mittahan katotaan sitten vasta joskus puolen välin jälkeen joka kerta. Sitten siellä voi jutskata jotain jos haluaa. Sitten se on niin neuvolatädistä kiinni että haluaako siellä edes jutella mitään. Esikoisessa oli kesälomatuuraaja semmonen etten halunnu sanoa sille kun ihan pakolliset "moi, hyvää kuuluu, moro". Tosin ei nytkään niin kauheesti tuu terkalle juteltua mitään, kun ei tässä oo mitään ihmeellistä ja tuntuu että just vasta pääsin eroon jatkuvasta terkalla ramppailusta :D

Saara09 + Nuuttiasukki rv 16+3
 
Hemari Ihottuma oli just sellaista "rakkulamaista" paukamaa aluksi ja nousi sitten isoksi yhtenäiseksi alueeksi, joka mun mielestä nautti ihan palovamma arvelta! Se poltteli (vrt.nokkosenpisto?) ja kutisi ihan mielettömästi! Olennaista oli että se vaihteli paikkaa melko nopeasti, kun toisesta paikkaa helpotti niin toiseen nousi. Mulla alkoi niskasta ja käsistä juurikin, mutta jatkoi melko vauhdilla pitkin vartaloa ja kävi joka paikan läpi muutamia kertoja(myös silmät, nielun jne) ennenku hävis! Nyt ei siis enää MITÄÄN!!!!!!

Tossa vielä kuva jos joku ilikiää nähä :x
[/URL][/IMG]

Soittelin äsken sinne äitipolille niin ylläripylläri juurikin mun paprut oli taas jossain teillä tietymättömillä.... :( Aikoivat selvitellä asiaa ja käski huomenna taas soittaa jos mitään ei kuulu.

Pikku87: Kannattaa vaatia verikokeita jos sulla kutisee päivittäin. Maksa-arvot aiheuttaa juurikin jalkojen, mahan ja käsien kutinaa! On tosi harvinaista että maksa-arvot vielä nousee näin aikasilla viikoilla mutta allekirjoittanut voi todeta että se on mahdollista! Toki näillä pakkasilla kutisee yhellä jos toisellakin ja iho on kovilla, lisäksi vielä raskaus venyttää ihoa, mutta ei varmasti ole haitaksi sulkea pois tuota maksasta johtuvaa kutinaa, koska se kuitenkin vaatii lääkehoidon!

Meillä oltiinkin onneksi jo viikonloppu terveinä... Eilen 23 maissa alkoi sitten tyttö oksentaa ja siinäpä se yö meniki :attn: Aamulla oli kuumetta ja oksenteli edelleen, mutta onneksi juo tosi paljon eikä kaikki tule pois! Mun pomo varmaan kihisee raivosta kun viime viikolla olin 1pvän töissä omien sairastelujen takia ja nyt tämä. :( Olen töissä yksityisessä yrityksessä jossa asiakkaat on maksavia, tämän vuoksi pomo ei oikein tykkää poissa oloista. Minun poissa olo on lovi hänen kukkarossaan ja toisekseen ei asiakkaatkaan tykkää kun jatkuvasti joudutaan aikoja perumaan, mutta minkäs teet.... :headwall:

Nyt laittaan porokiusaus uuniin :p että ehtii vielä syödä! Lupauduin käydä töissä ottaan yhen asiakkaan illalla kun mies tulee kotiin!!!

Viola ja 16+4
 
Viimeksi muokattu:
viola voi tuska mitä ihottumaa! Ja iik, mun ihottuma näyttää kyllä samalta :O ! Tosin ei ole noin laajalle levinny vaan käsissä ainoastaan, ja siis ranteen yli ei mene... Mut tollasta se on! Ehkä mä odottelen vielä ja jos lähtee leviimään ni lekurille vaan. Ja kutisee muuten ihan sairaasti. Ja polttelee jos alan raapia. Mut koitan nyt olla raapimatta. Tää kyllä näyttäis vähän lisääntyvän koko ajan, mut ei siis ole noin pahan näkönen ku toi sun ihottuma. Sulla onki essexiä pöydällä :) Samaa rasvaa täällä käytetään :)
 
Pitkästä aikaa jälleen sorvin ääreen pääsin.

Kutinasta minul on kans ollu välillä hyvinkin sietämätöntä kutinaa, mutta en oo osannut etes ajatella sen johtuvan muusta kuin kuivasta ilmasta joka näillä pakkasilla on :ashamed:

Autoasia meillä olis kans autonvaihto edessä. Mies haluis V70 Volvon ja mie taasen oon täysin ihastunut tuohon Grand Voyageriin! Luulisin kyllä että myö (2 aikuista, 2 koiraa, korokejakkaralla istuva pikku-ukko ja kaukalossa oleva vauva) mahuttais ihan hyvin tuohon V70:n kera vaunujen/rattaiden. Eikä nuo koirat kyllä joka kauppareissulle mukaan tule. Vaan kun melkein joka toisella on tuo V70, niin mie en haluis :whistle: Tosin mie löysin kyllä yhen minkä voisin huolia, ihan vaan rekkarinsa perusteella:D

Vauvan vaatteista tänään mie sorruin ostamaan yhden 56 senttisen kietaisubodyn. En voinu vastustaa kiusausta ja perustelin ostokseni sillä, että pitäähän vauvalla olla joku vaate missä sitten kotiin laitokselta tulee...juu, tarttee varmasti muutakin kuin vaan pitkähihaisen bodyn...hmm, puolipotkarit vois myös ostaa ja hatun:confused:

Sukupuolesta mies toivoo pikku prinsessaa, pikku-ukko kelpuuttaisi vain pikkuveljen tai jos se on sisko niin sitten äitin pitää nopeesti tehdä toinen vauva joka sitten olis se poika ja mie oikeestaan vaan toivon vauvaa:LOL: Esikoista oottaissa mie tavallaan tiesin kumpi sieltä tulee, kun kauppoihin mennessä näin vaan niitä vaaleansinisiä vaatteita. Nyt ei ainakaan vielä ole ollut mitään noin selkeää eroa, vaan olen lähinnä ihastellut värikkäitä vaatteita jotka sopis kummalle vaan.

~tottis poksuu tänään rv 14
 
autoasiaa itellä on volvo v40 jota ei onneks tarvii vaihtaa mihinkään toiseen,kun farkku on.. Ja paljon itekseen ajelen.. Rattaat vain vissiin joutuu miettiin,kun mun mielestä se on yllättävän pieni se takakontti.. Jollakin muullakin oli v40,onko ongelmia rattaiden saamisessa kyytiin? Riittääkö,että ottaa hattuhyllyn pois?

ON:
Ihan pikaisesti vain,pitää joutua takasin töihin kohta
Kävin neuvolassa tänään ja kaikki tosi hienosti!! Verenpaineesta kyselin,kun se on ollu aika lailla koholla,nyt oli sitten ihan ok. Neuvolan tätskä lupas mulle enemmän käyntejä sillä varjolla kun mun äidillä on ollu raskausmyrkytys,kysyin sit huvikseen,että miten todennäköstä se on,että periytyy,niin sano,että mun kohalla voidaan vaikka useemmin ottaa aikoja niin nähään ajoissa,että onko mitään vaaraa!! Eli siis se tietää sitä,että pääsen useemmin kurkkimaan pikkusta.. Täällä nimittäin joka kerta katotaan pikkusta ja kuunnellaan sydän.
Siellä kaveri nytkin nosteli kättä!!

Miten teillä muilla on,että jos istukka on takana,niin meinaako se sitä,että liikkeet tuntis jotenkin aiemmin?

Eipä muuta ku aurinkoista KEVÄTpäivää (toivossa on hyvä elää )

Taiska ja napero 14+3
 
Hemari toivottavasti ei olisi sama!!!! :(( Toisaalta lohdullista että menee ohi sut nopsaan 1-3vrk. Ainut vaan ettei niitä antihistamiineja saa käyttää mikä kait helpottaisi nopeemmin.! Mullakin helpotti jos vaan pysty olemaan raapimatta ja jos raavit niin heti nousi ihan älyttömän isoksi laikuiksi... :/ Jos ei sulla mee ohi niin lääkäriin vaan ja korisonia suun kautta, mulla toinen annos vei kutinan pois! Voihan se olla ihan vaan nokkoihottumakin joka vissiin pysyy paikoillaan? (Ei siis tuollanen rokko) Se on vissiin jonkinlainen allerginen reaktio?! Ja vinkkinä kutinaan, mulla paras keino oli ice power :LOL: Kortisoni voide vain lievitti hetken, sitte kutina vaan siirty uuteen paikkaan! Kortisonivoide ei ole kovin turvallinen paljoa käyttää, joten tyydyin tohon ice poweriin! Kylmägeeli, peitti kutinan ja sen kanssa pysty paremmin esim. nukkumaan :D Kannattaa toki kattoa ettei iho ole rikki!!!!!

Totinen torven soittaja: En miekään esikoisesta tajunnut yhtään että kutina liittyisi raskauteen, enneku töistä patistivat soittamaan neuvolaan! Varmaan suurinosa raskausajan kutinoista on "harmittomia" mutta herkästi kannattaa maksa-arvot tarkistuttaa, jotta niihin saa lääkkeen. Korkeisiin arvoihin liittyy aina pieni kohtukuoleman riski, etenkin 38+...!

Viola 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Hui kun on tullut paljon tekstia taas!

Pujaja kyseli ristelylle menosta rv 24 ja Mandalay kyseli lentamisesta rv27/28. Ma olen luonteeltani aika rauhallinen enka hirveasti jannittele tai pysahdy aina miettimaan, mutta ma lensin viime raskaudessa yksin Australiaan rv 20, ja palasin sielta taas yksin rv 24. Mies oli siis mennyt edelta ja palasi mun jalkeen. Lentosukat olivat ehdottomat, ja muuten parjasin kavelemassa ja jumppaamalla jalkoja. Mutta siis hyvin meni, tosin siella Ausseissa oli sitten +35-40 astetta, ja oli paivia, jolloin pysyin juuri ja juuri kavelemaan korttelin ympari, sen verran kuumuus vei voimia. Ja sama juttu juhlimisesta. Mun mielesta ulkona kaymisessa ei ole mitaan paheksuttavaa. Jos tykkaa tanssia tai kayda baareissa niin mikas siina, raskaana tai ei raskaana. Etenkin nyt kun tupakanpolttaminen on sisalla kiellettya. Ei rohkeasti vaan jos tekee mieli, ei se elama pysahdy raskauteen, ja kannattaakin kayttaa 'viimeiset hetket' hyvakseen, silla vauvan synnyttya prioriteetit ovat muualla. :)

Pujaja - muita Liverpoolin kannattajia? Meidan mies on Liverpool fani, mutta mua jalkapallo ei jaksa oikein kiinnostaa. Perhesyista kannatan virallisesti Liverpoolia, ja vastapainoksi 'pakotin' miehen kannattamaan Suomea Euroviisuissa. Voi miehen karsimysta kun hanen on kerran vuodessa 'pilattava yksi lauantai-ilta' Euroviisujen takia.. :LOL:

Joosu kirjoitteli eskariin ilmoittamisesta. Taalla sama juttu ja vahan kylla jopa ahdistaa. Meidan neiti on vasta 2.5v ja mulla on seuraava kuukausi aikaa valita hanelle preschool, johon han menee syyskuusta lahtien.. Syyskuusta sitten uusi aamurutiini - uniformu paalle, lunchboxiin evasta paivaksi ja sitten preschooliin. Kaak. Tuntuu ihan hurjalta, han on edelleen niin pieni! Toisaalta, han osaa jo tunnistaa aakkoset ja kirjoittaa osan niista, eli ehka preschool tukee hanen luonnollista kehitystaan.

Vauvan vaatteista. Taalla ei melkein yhtaan nae niita kietaisubodeja, joten meidan suosikit on tavalliset bodyt neppareilla, ja suosin muuten varikkaita vaatteita, ja retrojutut ovat mieleen. Meidan perheessa on hyva lastenvaatekiertosysteemi, eli meidan neidin kaikki vanhat kierratyskelpoiset vaatteta ovat laitettu vakumipusseihin ja viety Suomeen vanhempien ullakolle. Siella on myos toinen kasa mun veljen lapsien vaatteita, seka mun ja veljeni vanhoja vaatteita 70-luvulta. Eli valikoimaa riittaa. Taidan ostaa aika vahan uutta kun kyseessa on kuitenkin viimeinen lapsi. Esikoinen syntyi kesalla ja oli kuuma kesa, joten meilla oli alussa paljon kaytossa ihan vaan vaippa + lyhythihainen body -yhdistelmia, ja ulkona ollessa harso/aurinkosuoja rattaiden paalla.

Ja joku kyseli mooonta sivua sitten noista mahatuubeista. Ma otin uudelleen kayttoon mun vanhan vuodelta -08. Se on BellaBand merkkia ja tosi hyva. Sellaista erittain joustavaa mutta silti napakkaa materiaalia, kay hyvin jo nyt ja kestaa loppuun asti.

Painonnoususta viela. Muakin hieman ahdistaa sama juttu. Kiloja ei ole tullut kuin kolme mutta olo on kuin norsulla.. usein turvottaa ja sellainen epamukava olo. Mutta saan syyttaa ihan vaan itseani. Ruokahalu on ollut jotain ihan uskomatonta. Voin syodan paivassa helposti kahden hengen edesta.. paatin, etta nyt saa riittaa ja alaan hillitsemaan itseani vahan paremmin.

Ja lopuksi viela - mulle saa vaihtaa TYTTOOLON! Mies on vakuuttunut siita, etta se on tytto ja nyt kun esikoiselle kerrottiin, niin sekin oli heti sita meilta, etta se on tytto. Kai se on uskottava (kunnes ultra toisin todistaa).

 
taiska87 v40 volvoon vaihdettiin myö just ja kuitenkin kolmas lapsi tulossa ja kaksostenrattaat pitäs sinne mahtua. Meidän isot abc-design rattaat mahtuvat sinne heittämällä,nämä samat rattaat eivät mahdu ainakaan seat gordobaan (kirjotetaanko ees noin :D),eikä ford focukseen jos ei renkaita ota pois. Vaikka seatin takakonttikin näyttää paljon isommalle. Eli tuossa volvossa on joko hyvänmallinen kontti tai näyttää pienemmälle kuin on :D Mutta mä kattelin et jopa carenan tuplat menee sinne hyvin kyytiin ilman purkamista. Ja hatuhyllyäkään ei siis volvosta tarttennu ottaa pois että rattaat mahtu!

(.) Ei uutta. Liikkeitä odottelen kovasti..ens viikolla atas sitten neuvola :)

Mittumaaria ja Lahja 15+2
 
Mulle saa laittaa poikaolon..
Tyttö olis toiveissa ja haaveissa, mutta on kyllä aikamoinen poikaolo..
Eipä musta sitten varmaan koskaan tule pienen prinsessan äitiä. Pitää totutella ajatukseen. Huok.

Ke on neuvola, saan samalla tulokset olenko jo lapsena sairastanut parvorokon. toivottavasti olen ettei tarvi nyt stressata sitä.

DarkRed & Roki 14+0
 
Täällä menee sitten sairaslomaillessa tämä viikko...:|
Eilen illalla alkoi ihmeellinen jalkasärky, ensin luulin että vetää vaan suonta mutta ei mene millään ohi..molempia jalkoja siis särkee ihan tolkuttomasti, varsinkin jos seison, tuntuu hirvittävä paine pohkeista alaspäin. Ja vasen käsi puutuu hetkittäin...Soitin aamulla työterveyteen, lääkäriajan sain vasta iltapäivälle. Käskivät soittaa myös neuvolaan. Neuvola oli sitä mieltä, että ei kyllä oireet kuulosta siltä, että liittyisi mitenkään raskauteen, kun pissaa tulee ja päätä ei särje..:confused:. Käski ottaa yhteyttä, jos työterveyslääkäri käskee. No, iltapäivällä lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata, ei kuulemma sikiön pitäsi vielä näillä viikoilla painaa mitään. Aamulla labraan otattamaan verenkuva, ja tosiaan tämä viikko sairaslomaa ja lepoa. Selällään ja kyljellään makaaminen toki tuntuukin kaikkein parhaimmalta tällä hetkellä, silloin jalkojen särky ei niin tunnu. :(. Enpä tiedä, mitähän tämäkin on, minähän voin kärsiä vaikka mitä, mutta toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin. :'(

Siiruska 17+0
 

Yhteistyössä