**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

kiva kuulla myyden että kaikki on hyvin ja nyt on parempi mieli :)

On muuten tosi isoja kokoeroja noissa vaatteissa. Meillä oli aika monta 56cm kietaisubodya tytöllä ja sit yks 68cm ja se oli ihan saman kokonen ku ne muut! Aavistuksen oli hihat pidemmät. Me käytettiin tosi pitkään 50 ja 56cm vaatteita. Tytsy oli 50cm syntyessään, mutta oli niin laiheliini että pienet vaattet meni tosi pitkään. Nyt alkaa sentään 74cm jäämään pieneksi kun 1,5v ikä lähestyy :)
Lyhythihaset bodyt jäi meilläkin kokonaan käyttämättä. Tai siis ne 56cm. Kyllä me viime kesänä käytettiin. Nyt en oikein tykkään enää bodya käyttää, kun hankaloittaa tota potalla käymistä...

Ihanaa on kyllä saada kesävauva :) Odotan jo tosi paljon :) Tuntuu varmaan ihmeelliseltä kun ei tarvitsekaan heti pukea 100 kerrosta vaatetta päälle.

masukuva poksumisen kunniaksi vielä:


ei kyllä ole viikossa paljoa kasvanu... mut painoa on tullu 200g lisää :) voi kyllä johtua siitä kun suklaa maistuu taas :p Nyt siis tasan lähtöpainossa :)

hemari 17+0
 
pujaja menisin kyllä, jos ei muiden juominen sitten itseä haittaa. Esikoista kun odotin, niin ajattelin että puolenvälin jälkeen en varmaan jaksa minnekään mennä, mutta olin kyllä ihan väärässä ja tyhmästi jätin polttareita välistä ja muutakin kivaa menoa. Kannattaa mennä vaan :) Tällä kertaa aion ainakin itse mennä ihan loppumetreille asti niin paljon kun jaksan.
 
Myyden =) kiva kun ultrassa oli kaikki hyvin.

Pujaja Kyllä mä varmaan tuossa vaiheessa lähtisin vielä risteilylle, tietenkin jos oma vointi on hyvä.

Oli sit tänä aamuna vähän niinku pakkasta :O Meijjän mittari näytti -38C. Tänään ollu petivaatteet päivän ulkona ja matot ja pehmolelut. Suunnittelin kans jos joku päivä veis mun vaatekaapin sisällön kans ulos nii ja patjat kaikista sängyistä...apua mistä tätä virtaa oikein riittää! Alussa väsytti paljon ja huono olo oli välillä nii tuntu että ei viiti tehä yhtään mitään, nyt sit senkin edestä vielä kun kykenee.

Mulla on tuntunut nuo liikkeet aika selvästi jo joitakin viikkoja, mut nyt oli pari päivää, että ei tuntunut yhtään mitään, mä jo kauhulla aattelin kaikkia mahdollisia juttuja, että mitä olis voinu sattua, mutta tänään pieni on taas ilmoitellut olostaan monella pienellä ja muutamalla hieman isommallakin tönäisyllä :heart: Toisaalta raskausaika on niin ihanaa mut toisaalta taas saa pelätä mitä milloinkin.

rv 16+3 tai rv 17 ultran mukaan :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tänne onkin tullut taas paljon viestejä. Jos yksi päivä jää välistä, ettei lue niin on jo monta sivua luettavaa. Mutta sen on vaan kiva. :)

Käytiin tänää np-ultrassa. Kaikki oli hyvin ja riskiluku oli aivan olematon. Vilkas kaveri oli, mutta ei millään suostunut kääntymään, että niskaturvotuksen olisi saanut mitattua, minun piti sitten hyppiä ja pomppia, että saatin mitattua. Ultran mukaan laskettuaika on 30.8, mutta eihän sitä käydä muuttamaan ku niin pieni ero.

Sukupuolesta
täällä on ollut keskustelua. Mies toivoisi poikaa ja minä tyttöä, mutta oikeasti se on aivan sama, kunhan on terve. Halutaan varmasti sitten rakenneultrassa tietää, kumpi tulossa. Meillä se on vasta pääsiäisviikolla huhtikuussa. Mulle voi päivittää tyttöolon.

tinja86 ja pikkunen 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea myyden ja tinja hyvistä ultrakuulumisista!:heart:

pujaja mä olin just viime raskaudessa samoilla viikoilla laivalla! Että menoksi vaan jos mieli tekee.=)

Ihana massu hemari!:heart:

Miuskin porukalle paranemisia!

Meillä on poika kuumeessa. Toivottavasti ei tartu muihin kun asutaan vieläkin täällä porukoilla.

Päksäkkä 17+0:heart:
 
myyden, no niin! Hieno homma ja ihanaa, kun otit sen isinkin mukaan nauttimaan tuosta :)

tinja86, sulle tässä samalla onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Kiva kuulla noista vaatteista mitä elovauvalle kannatta hankkia, kun oma LA on 1.9, niin se on siinä elokuun nurkilla ja pää lyö ihan tyhjää, että mitä pitäisi olla :) Jotain pitkähihaisia bodyja löytyy jo pino :)

innoM + Pulla 12+1
 
Manzu: :hug:

Hemari: Kyllä mun mielestä toi sun masu on viime kuvasta kasvanut! Tosin edellisessä kuvassahan sulla tais olla löysempi paita päällä?! :)

Pujaja: Kyllä mäkin lähtisin noilla viikoilla vielä ihan reippain mielin risteilylle ! :)

Onnea myös hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille !! :flower:

Vaatteista + vauvan pukeminen synnyttyä: Meillä neiti oli 3,6kg ja 51cm syntyessään, ja me kyllä käytettiin varmaan parikin kuukautta 56cm. Itse olin ostanut aluksi ihan vaan pari bodya/housuja tota kokoa ja loput olin ostanut 62cm kun kaikki sanoi että jää heti pieneksi. ( Ja tietty jollain meneekin, riippuu ihan vauvasta ) Mutta nyt ajattelin ostaa lisää hieman noita 56cm ja sit 62cm kaappiin, 50cm en varmaan osta ollenkaan. Meillä esikoinen on syntynyt kesäkuun alussa ja silloin kun lähdettiin synnäriltä kotiin hällä oli päällä: Pitkähihanen body + potkuhousut+ pitkähihanen paita + sukat + pipo + sellanen villa neule haalari + äitiyspakkauksesta tulleet lapaset ja sukat. Ja nyt en oo vielä miettinyt mitä tälle tulee päälle, varmasti riippuu ilmoista ja lämpötiloista. Lyhyt hihasia ei varmaan hirveesti siinä vaiheessa enään tarvita. Mä oon kokoenut myös kaikki hupulliset hupparit huonoksi noin pienelle, joten sellasia en tule ostamaan.

majj & 14+4 Liikkeitä odotellessa :heart:
 
ääh, laittasin kuvan tuosta meän öttiäisestä mutta kun en osaa, toki mun fb sivuilla on nyt kuvia mutten sitäkään osaa laittaa... lainasin muuten, olikoha miuski00:n kivaa runonpätkää sinne :ashamed: jos joku neuvoo niin iso kiitos...
 
DarkRed Kyllä löytyy! Kramppeja siis! Raskauden aikana on pahentunu ja kärsinki välillä ripulista ja kauheista krampeista..

Sukupuolesta
Mä en usko et jollekki on oikeesti täysin sama kumpi tulis, tai siis että uskon et kyl kaikil on se et ihan pikkusen enemmän aattelee et oispa kiva ku tulis poika. tai tyttö.
Itellä mul on täl kertaa fiilis et voi ku tulis poika. Koska tää jää kyl viimeseks, ni ois kiva ku ois kummatki sukupuolet.
Ja toisaalt aattelen et tulis tyttö ni neidillä ois sisko <3
 
Ja toi ei siis tarkota, et vaik toivoo jompaa kumpaa, et ois jotenki "pettyny" jos ei vastaakkaa sitä mitä toivo! Tai et ois yhtä rakas! Tottakai on kaikki lapset yhtä rakkaita!! Tota nyt ois tarvinnu ees mainita ku on niin selkee asia! Mut mainitsin kuitenki. Mut et kyl aina odotusaikana kuitenki on se sellanen et tää vois kyl olla... <3
 
Tinja86 ja Myyden, ihania ultrakuulumisia :) Jokohan meillä kaikilla alkaa olla np-ultra käytynä? Sitten seuraavaksi saadaan alkaa jännäilemään rakenneultran kuulumisia :heart:

Hemarin masu on aivan superihana :heart:

Manzulle iso :hug:

Sukupuolesta on täällä ollut puhetta ja olen kyllä samaa mieltä monen muun kanssa, että varmaan monella meillä on pienenpieni toive siitä kumpi tulee. Itse toivoin ja oli satavarma esikoisesta, että on tyttö =) Näin jopa unia siitä. En meinannu millään uskoa, kun poika syntyi :LOL: Leikkurissa sanoin silloiselle miehellekin, että tarkista siekin että onko juuri oikeasti poika. Enkä varmasti häntä ole yhtään vähempää rakastanut vaikka poika olikin:LOL: Nyt on taas toive tyttövauvasta, vaikka uskonkin muiden sanoista huolimatta, että pikkuinen poika tuleepi. olis niin ihana ostella prinsessavaatteita ja leluja, mutta onneksi on nuita kummityttöjä joille on niitä saanut ostella. Kynsiä lakkailla ja lettejä väkertää=)
Rakenneultrassa halutaan sukupuoli tietää jos vaan selvästi näkyy=) Utelias kun olen;)

Sais nuo pakkaset jo loppua! Aika vilponen oli pojan kanssa aamulla hoitoon/kouluun kävellä, kun pakkasmittari näytti 39,2:rolleyes:

ON tänään oli neuvola. Verenpaineet ja hb mallilukemissa. Painoa tullut 100g lähtöpainoon :D Pikkutiitiäisen sykkeet(155) kuului ihanasti:heart:

eveliina84 ja tiitiäinen 13+4:heart:
 
myyden miuskin poika on tuo matias eli linkissä ensimmäisenä....

mua kiinnostas kans rakenneultrassa kysyy kumpi masussa on,mutta meidän nuorempi poika oli rakenneultrassa tyttö,joten en mie luottas siihen ollenkaan :)
 
Mammy sitä miekin pelkään :) Kun tosi usein kuullut, että ne ei pidä paikkaansa. Mulla tullaan ultraamaan viikon 22 jälkeen vähintään kahden viikon välein, niin toiveissa olisi että tiitiäinen paljastaisi jossain välissä kumpaa sukupuolta on :)

Sullakin muuten oikein ihana vauvamasu:heart:
 
eveliina84 kiitos,vaikka en ite pidä sitä ihanana...se on edestpäin kun jumalattoman iso kaljamaha plösö :ashamed: mutta ei voi mittää :D mua kans ultrataan 2-4 viikon välein koko raskaudenajan diabeteksen takia...mietin et jokoha ite osais vilkuilla mitä siel haarojen välissä näkkyy ko niin paljon sitä ultrakuvaa nähny :D
 
Iltaa!
Ihania vauvamasuja teillä! Itselläni vain pienen pieni kumpu, ehkä voi tunnistaa vauvamasuksi, jos tietää raskaudesta, ei muuten. No, ei mulla edellisissäkään raskauksissa ollut koko aikana isoa mahaa, joten tuskin nytkään vaikka kuinka toivoisin.
Onnea hyvistä nt-ultrakuulumisista! :flower:
Sukupuolesta: ollut myös juttua. Me ei haluta tietää sukupuolta etukäteen. Halutaan jännätä loppuun asti. Ja esikoinenkin oli ultran mukaan poika ja tyttöhän sieltä tuli. :D Joten sekin vaikuttaa, että ei noihin tavis ultriin voi ihan 100% luottaa. Meillähän on siis kaksi tyttöä. Tiedän että mies sisimmässään toivoo poikaa, vaikka nuo tytöt onkin hänelle tosi rakkaita ja on kovin ylpeä heistä. Hän on ihan varma, että tämä on poika, kun on ollut niin erilainen raskaus ja paljon poika"oireita" (kuten kainalo-ja säärikarvat ovat tummentuneet :kieh:). Itselläni on kuitenkin aika varma olo, että tyttö on tulossa. :heart: Ja jos ihan totta puhun, vähän toivonkin kolmatta prinsessaa mutta jos on poika, niin olen tietty hänestäkin todella onnellinen! Ja välillä miehen puolesta toivon poikaa...Eli mielipiteet vaihtelee :D . Mutta oikeasti ihan sama kumpi tulee, kunhan vaan kaikki menisi hyvin ja saisimme terveen vauvan.
Jotain muutakin piti kommentoida... En muista mitä.
Neamma ja masukki 17+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnolla olen lueskellut näitä teidän tyttö vai poika-juttuja. :)

Mulle on ihan 50/50 kumpi tulee. Ei oikeastaan yhtään väliä. Mies toivoo 51% tyttöä ja ihan vaan siksi, että "jos se olis lähellekään yhtä ihana kuin Mimmi, niin olishan se mahtavaa.." ;) :D

Molemmissa on omat hyvät puolensa, siis meidän perheen kannalta. Jos sais tytön, niin olis jo kaikkea valmiina, sitten ois siskokset. Jos sais pojan, niin sit meillä olis molemmat. Ja kun koskaan ei tiedä, jääkö tämä lapsiluku tähän vai ei. Siis vaikka viisi lasta halutaan, niin eipä se mikään selviö ole kellekään, varsinkaan kun ne pitäisi tehdä koeputkihoidoilla. Hmm.. Ehkä mä siis 50,5% toivonkin poikaa, että olis molemmat. :)

Jaa-a.. Huomenna ajetaan Vantaalle synttäreille. Mulle maistuis jo uni, mutta neiti nukkui päikkärinsä 16.30-18.15, joten eiköhän tässä hetki pidä vielä notkua.. *haukotus*

Raitis ja Rakkaus 15+4
 
megalintunen kiva kuulla että joku muukin painii samojen kysymysten keskellä, esikoista itsekin odottelen ja melkein päivittäin myös ollut niitä kipuja alaselkä/alavatsa linjalla eikä munkaan tosiaan ole ikinä tarvinnu lääkkeitä ottaa mut itse olen kanssa välillä pelännyt että jos onkin joku viaton tulehdus ja ei teekään hyvää raskaudelle... ja välillä tosiaan yksittäisiä päiviä et kivut on haihtunut taivaan tuuliin, mut ku kätilö mulle kans sanoi että näillä viikoilla useat äidit valittelee samoista tunteista... on se vaan niin pirun inhottavaa ku ei vielä tunne liikkeitäkään niin sitä koko ajan miettii sit et onko siellä kaikki hyvin, doppleriakin kun vannoin etten käytä kuin kerran parin viikon aikana ettei ainakaan siitä tulisi mitään sikiölle haittoja. Tulee vaan mieleeni että olisikohan sitten rasituksella mitään tekemistä asian kanssa ku useimmiten huomaan kivut työpäivän aikana ja sen jälkeen, jos taas olen makoillut ja ottanut rauhallisesti koko päivän kotona niin en muista kovin usein ajatelleeni kipuja.

miuski äänestetty :)

Ihania vaavimasuja täällä taas näkynyt, sitä omaa masua odotellessa :heart:

Minttu81 + Jalmari 15+1 :heart:
 
Aurinkoista ja kylmää huomenta!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille. =)

Ihania vauvamassuja. Itsellä tuntuu että toi pömppä ei kasva mihinkään...töissäkin joka päivä joku muituttaa että "ei susta kyllä yhtään nää että oisit raskaana".. :headwall:
Liikkeitä en ole onnistunut vielä bongaamaan, luulisin. Yhtenä iltana tunsin sekunnin sadasosan sellasta pientä nykimistä..Mulla kun tää maha möyryää ja kuplii muutenkin jatkuvasti niin en oikein tiedä onko kaikki vaan normaalia suolen örinää.

Tsemppiä kaikille kipuilujen kanssa painiskeleville..täälläkin niitä ajoittain esiintyy eri muodoissa, mutta täytyy vaan yrittää olla ressaamatta turhaan.

Sukupuolen aion kysyä, koska tiedän etten malta olla kysymättäkkään. Mie oon niin malttamaton kaikissa asioissa muutenkin, mies nauraakin aina mulle kun luen jotain kirjaa niin viimeistään puolessa välissä on pakko katsoa lopusta miten se päättyy... :LOL:. Mutta kumpikin sukupuoli on luonnollisesti näin ensimmäistä oottaessa ihan yhtä toivottu.

Vaikka talvi ihana vuodenaika onkin, mulla on totaalisesti mennyt hermot näihin pakkasiin. Koiran kanssa ei pysty tekemään kuin pieniä lenkkejä, kun se raukka kinkkaa kolmella tassulla, ja kun se ei pääse purkamaan energiaansa ulkona, se tekee sen sisällä. Ja tossut jalassahan ei missään nimessä voi pihalle mennä. Eikä tuo raitis ulkoilma olis pahitteeks itsellekkään suurempina annoksina.

Nyt pitäisi jaksaa alkaa huseeraamaan tätä huushollia. Viikon ajan taas sohva kutsunut joka ilta töitten jälkeen :ashamed:.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

 
mammy tosta kilpparijutusta ni kuten sanottu noi viitteet on vanhentuneita mut esim arvauskeskuslääkärit tuijottaa niihin sokeesti enkä tajuu miksei voi päivittää itteään ajan tasalle. pätevöityneet endokrinologit pitää tota 2,5 ylärajana ja raskausaikana pitäs olla alle yhen ja normaalitilassaki pitäs pyrkiä siihen yhen pintaan.
Toisen raskauskolmanneksen subkliiniseen hypotyreoosiin, jota ei ole hoidettu tyroksiinilääkityksellä, on tuoreessa tutkimuksessa liittynyt lapsen pienentynyt älykkyysosamäärä 7–9 vuoden iässä (Haddow ym. 1999). Tämäkin puoltaa eutyreoosiin pyrkimistä.

mulla on nyt tsh alle 0,5 eli aika vähän mut lääkäri ei suostunu annosta pienetämään koska se oli viime kerrasta noussu. seuraava kontrolli on vkolla 28 ja jos taas laskee ni sit pakko vähentää annosta koska rytmärit piinaa jo aika pahoina : /

jessi ja pikkuj 23+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille äänensä antaneille, Matiaskin kiittää! :)

Huh mikä putki Manzulla! Miten jaksat tällä hetkellä?

Hyppy kyseli vaatteista...
Mä olen jo haalinut muutaman lyhythihaisen bodyn, puolipotkareita, ihan pitkähihaisia bodejakin on... Mä tykkään materiaalina bambusta todella paljon. Se on niin pehmeää ja antibakteerista ja sitten meillä tullaan käyttämään villiksiä vaippahousuina niin sekä hahtuva- että merinovilla on todella hengittäviä ja kuumalla ne pitävät viileinä ja kylmänä lämmittävät :) Silkkimyssyn ja silkkivillaisen myssyn aion hankkia. Puuvillainen oli Matiaskella ihan pepusta, kun poika on pienestä pitäen ollut todellinen hikipää. Tiedän että meillä tulee olemaan paljon käytössä villikset + body kera jatkopalan ja sukat tottakai jalkaan :)
Kuinka moni meinaa hommata tai jos jo on niin käyttää silkkimyssyä? Minkälaiset tumput meinaatte katsoa käsien suojiksi? Mä mietin itse vähän merinovillaisia, kun ne ei sitten hiosta....

Onpas hemarilla ihana massu!! :)

Inskulainen alkaa olemaan nyt kunnossa. Eilen noussut kuumekin laski ihan itsestään ja tänään on maistunut kiisseli. Mä olen niin jumissa että... sohvalla on kamala nukkua!!! Mulla on koko yläkroppa ihan jumissa ristiselästä alkaen ja kamala päänsärky kaverina :(

Mä olen katsellut muuten jo vauvanhuoneen juttuja sillä silmällä ;) Tänään, jo kunto antaa myöden, haen kodin ykkösestä sellaisen kirkkaan oranssin maton valmiiksi. Eilen saapuivat meitin uudet pränikät vaunut!!! Vitsi mutta ne on makeemmat mitä osasin odottaa! Vaunukopassa on keinujalat ja kaikki. Selkänojaa saa siinäkin säädettyä! Edessä olevat kääntyvät pyörät ovat nekin ilmakumipyörät ja voi miten kevyesti noi mahtuu meidän aneemiseen hissiin johon ei mitkään tahdo mahtua, ei varsinkaan teleskooppivarrelliset mukamas kätevät! Tässä kuva jos joku haluaa kurkkia: BABYACTIVE JET "MAASTO" - Rokkibeibi

Nyt on pakko kipittää suihkuun jos vaikka heräis..

-Miuski & "Ötökkä" 14+0 *pox*
 

Yhteistyössä