Jayhoy: Se RD on siis raskausdiabetes, ja astetta kettumaisempi sairaus.
Mulla oli edellisestäkin raskaudesta kiloja, ja jo edellisessäki probleemaa sokereiden kanssa. Nyt ne heitti jo heti alussa (lähinnä paasto, eli aamulla mitattu) niin aloitettiin lääkitys. Insuliinihoitoon ei ollut tarvetta, vaan autamme omaa haimaa toimimaan metformin lääkkeiden avulla. Syödä pitää erittäin terveellisesti, ja noin kolmen tunnin välein. Hiukan haastavaa kun on tuo rakas esikoisemme puolvuotta pyörimässä kotosalla mun kaa, ja päivät menee toki hänen ehdoillaan.
Olen joutunut turvautumaan puolivalmiisiin ruokiin, mitä en normaalisti koskaan tekisi.
Mutta jospa tämä tästä, täytyy alkaa hoikistumaan synnytyksen jälkeen, ettei puhkeaisi muutenkin diabetes itselle. Se RD:stä, onko täällä muita kärsijöitä?!?!
Oloista: Mulla oli aluksi niiiiiiiiiiiiiin vahva tyttöolo, että olin jo miettinyt nimistä lähtien kaikkia valmiiksi. Yksi aamu heräsin vain siihen että "perkele, sehän onkin poika"-tunteeseen. Joten "olot" vähän hukassa.
Liikunnasta: Käyn vaunulenkeillä esikoisen kanssa, mutta reippailusta ei tietoakaan. ALkaa heti jomottaa alavatsaa, ja jopa supistelemaan. Joten ulkoilen ja liikun. Omaan tahtiin.
Painosta: Mulle oli edellisessä neuvolassa tullut vain 110g/vko eli jotain vajaa kilo tammikuusta. Mutta muistutan, ettei mulle painoa saisi oikeastaan tullakaan RD:n takia! Joten ihan kohtuullinen nousu, ja loppua kohti kun ei voi enää vaikuttaa siihen vaikka söisit pelkkää rehua
Nukkumisesta: Nukun "puolittain" mahallaan, ja saimme vajaa viikko sitten uuden sängyn ja minä selkävammaisena ja raskaana itkin ilosta kun sänky on niin hyvä =)
Luin tota listaa, mitä pikkusen kanssa saa olla ja kannattaa olla. Huomasin esikon kohalla että mitä enemmän sitä tavaraa tavallaan "varuiksi" oli sitä "varmempi" olo oli itsellä
En mä ois ihan heti uskaltanu lähteä mitään hakemaan sen kanssa kahdelleen.
En nyt muista ihan tarkkaan mitä niistäjästä tossa listassa sanottiin, mutta suosittelen erittäin lämpimästi astetta kalliimpaa
NENÄIMURIA ajatus tuntuu ehkä ällöttävältäkin, mutta toimii äärimmäisen hyvin! Meillä kyllä tytöllä ollut vastaikään vain yksi nuha koko elämän aikana, mutta silti!
Minä koetan lueskella vanhojaki ketjuja... Taitaa olla suurin osa siirtynyt FB:N puolelle? Hiljasen oloista täällä...