~~ Elokuun 2013 Ihmeet maaliskuussa ~~

Tervetuloa uusille!

Pippurihäntä Mulla on ollut yksi tyttöuni (ensin) ja yksi poikauni. Vanha luokkakaveri oli unessa nähnyt vauvan olevan tyttö. Nykyinen luokkakaveri oli sitten vastaavasti nähnyt unessa vauvan olevan poika... :D Ja mitään oloja ei oo kumpaakaan suuntaan :D
 
Eilen poksui viikot 20+1 nyt.Hurjan nopeasti menee mun mielestä aika.Hui!

Mie en oo kans ratsastanu raskaana ollessa.Eipä kyllä ole omaa hevostakaan,joten ei ole ollut pakkoa sinne selkään nousta hevosta liikuttamaan.Ensin oli sitä kamalaa pahoinvointia ja väsymystä=ei jaksa/pysty ratsastaa,nyt kun olo on ok niin tää maha ei kyllä kestä mitään käyntiä kovempaa,enkä varmaan kyllä ees pääsis sinne selkään enää könyämään :O pitäis olla vähintääkin jakkara josta nousta.Joten tauolla on nyt tuo touhu,syksyllä sitten jatkan taas harrastusta..
Ja sitten vielä tietenkin onhan siinä se tippumisvaara,joten senkään takia en tällaisen pömppiksen kanssa enää selkään nouse.

Taas herätteli vauva yöllä potkimisellaan.Ensin valitin et en tunne liikkeitä ja huolehin et onko se hengissäkään enää ja nyt voin valittaa kun potkii ja myllertää olevinaan liikaa :rolleyes:

Niin ja mun tyttöolo ei olekaan enää yhtään varma.Ei ole kyllä poikaolokaan.Saas nähä.Tokasta lapsesta muistan et oli ihan alkuraskaudesta asti ihan selvä poika olo,ja jopa hiustenväristäkin oli selvä visio.Molemmat osui oikeaan.Poika ja vaaleat hiukset.Kolmannesta eikä esikosta ollut mitään oloja.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tervetuloa uusille! :)

Kivaa että tänne tulee myös uutta porukkaa... Kaksi yötä rakenneultraan on, laskin aivan itse... :) Huh huh kun alkaa jännittää!

RD = Raskausdiabetes, johon myös minut on lokeroitu :D

Jihuu, äsken tuli viesti, että meidän tuplat on saapuneet matkahuoltoon! :) <3 En malta päästä hiplailemaan niitä.

Epa ja Bingo 21+1 :heart:
 
Jayhoy: Mulla on kans tullut n. 3,5-4kg, riippuu siitä, onko maha toiminut vai ei ;) Ensimmäisen kolmanneksen pysyi hyvin kurissa, sitten on lähenyt nousuun. Mulla lähtötilanne BMI25 eli kauheasti ei tarttisi tulla raskauden aikana. Mulla olis tavoite, että ei nousisi 10kg enempää kokonaisuudessaan. Mieluusti vähemmän. Loppupuolella sitä vaan alkaa monesti väkisin tulla.

Mä en vieläkään osaa ajatella näitä vauvan liikkeitä mitenkään erityisen miellyttävän tuntuisina. Aavistuksen verran illottavan tuntuista jopa, kun sisuskaluja töykitään sinne tänne. Mulla tuntuu ylimmäiset liikkeet jo jossain navan yläpuolisilla alueilla. Kohta tulee kylkiluut vastaan... kääk. Just alko taas jumppeeraus, kun vedin aamiaisen. Öisin en vielä heräile liikkeisiin. Sekin aika ehtii tulla.

Mulla on ihan hirvee shoppailuhimo odotusvaatteisiin. Mulla on nyt 1 farkut, 1 mustat suorat kapeat housut ja 1 rennompi polvimittainen cargohame. Ja sit yks tunikamekko (joka myös imetysmallia) ja paitoja (osa imetysmallisia). Kyllähän noilla jo pitäis pärjätä... Mutta nykyään on niin paljon kauniita äitiysvaatteita että ihan himottaa. Esim. valkoiset farkut! Siis maailman epäkätevimmät mutta niin olis ihanat kaupunkihousut kevääksi/kesäksi. Huoh.... Ja just nyt pitäit tota rahaa säästää tuleviin köyhempiin asioihin eikä tämmöisiin parin kuukauden käyttöiän hössötyksiin. Toisaalta jos me vielä toivotaan, että tulis toinen(kolmas) tähän perään, niin ehkä noita pääsis käyttämään suht lähiaikoina uudestaankin ;)

Puolivälietappi saavutettu! PH 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Jayhoy: Se RD on siis raskausdiabetes, ja astetta kettumaisempi sairaus.
Mulla oli edellisestäkin raskaudesta kiloja, ja jo edellisessäki probleemaa sokereiden kanssa. Nyt ne heitti jo heti alussa (lähinnä paasto, eli aamulla mitattu) niin aloitettiin lääkitys. Insuliinihoitoon ei ollut tarvetta, vaan autamme omaa haimaa toimimaan metformin lääkkeiden avulla. Syödä pitää erittäin terveellisesti, ja noin kolmen tunnin välein. Hiukan haastavaa kun on tuo rakas esikoisemme puolvuotta pyörimässä kotosalla mun kaa, ja päivät menee toki hänen ehdoillaan.
Olen joutunut turvautumaan puolivalmiisiin ruokiin, mitä en normaalisti koskaan tekisi.
Mutta jospa tämä tästä, täytyy alkaa hoikistumaan synnytyksen jälkeen, ettei puhkeaisi muutenkin diabetes itselle. Se RD:stä, onko täällä muita kärsijöitä?!?!

Oloista: Mulla oli aluksi niiiiiiiiiiiiiin vahva tyttöolo, että olin jo miettinyt nimistä lähtien kaikkia valmiiksi. Yksi aamu heräsin vain siihen että "perkele, sehän onkin poika"-tunteeseen. Joten "olot" vähän hukassa.

Liikunnasta: Käyn vaunulenkeillä esikoisen kanssa, mutta reippailusta ei tietoakaan. ALkaa heti jomottaa alavatsaa, ja jopa supistelemaan. Joten ulkoilen ja liikun. Omaan tahtiin.

Painosta: Mulle oli edellisessä neuvolassa tullut vain 110g/vko eli jotain vajaa kilo tammikuusta. Mutta muistutan, ettei mulle painoa saisi oikeastaan tullakaan RD:n takia! Joten ihan kohtuullinen nousu, ja loppua kohti kun ei voi enää vaikuttaa siihen vaikka söisit pelkkää rehua :)

Nukkumisesta: Nukun "puolittain" mahallaan, ja saimme vajaa viikko sitten uuden sängyn ja minä selkävammaisena ja raskaana itkin ilosta kun sänky on niin hyvä =)

Luin tota listaa, mitä pikkusen kanssa saa olla ja kannattaa olla. Huomasin esikon kohalla että mitä enemmän sitä tavaraa tavallaan "varuiksi" oli sitä "varmempi" olo oli itsellä :D En mä ois ihan heti uskaltanu lähteä mitään hakemaan sen kanssa kahdelleen.
En nyt muista ihan tarkkaan mitä niistäjästä tossa listassa sanottiin, mutta suosittelen erittäin lämpimästi astetta kalliimpaa NENÄIMURIA ajatus tuntuu ehkä ällöttävältäkin, mutta toimii äärimmäisen hyvin! Meillä kyllä tytöllä ollut vastaikään vain yksi nuha koko elämän aikana, mutta silti!

Minä koetan lueskella vanhojaki ketjuja... Taitaa olla suurin osa siirtynyt FB:N puolelle? Hiljasen oloista täällä...
 
Inhottava päänsärky vaivaa jo kolmatta päivää:( ja kun oikeesti musta tuntuu ettei tuosta parasetamolista ole yhtään mihinkään. Taustalla kuitenkin migreeniä, johon kunnon lääkkeet ja jostain kumman syystä niitä ei saa nyt ottaa...

Kuinkas muiden työmotivaatio?? täällä kun ei sellaista ole:cool: lomaa odotellessa...työnteko ei nappaa sitten yhtään. Eilen juuri laskin, että lomaan olisi aikatarkalleen 10 viikkoa ja 4 päivää:whistle: Pakolliset jutut tulee tehtyä, mutta ei yhtään enempää.

Pippurihäntä eihkyllä täältäkin löytyy vaatteita, vähän liikaakin=) täältä löytyy kolmet farkut, kaksi tunikamekkoa, useampi paita, leggareita jne...mitähän sitten kaapin sisältö on, kun tulee kesä;) toisaalta voisi olla lämmintä, niin ei tarvitse mitään muuta kuin biksut.
Vaunutkin on ostettu, löysin TORIsta emmaljungan duo edget 200 eurolla, ihan mieletön löytö ja nyt mä sain sellaiset vaunut, mitä olen kymmenen vuotta halunnut. Niitä sitten ollaan lykitty koko perheen voimin kodinhoitohuoneessa:)

Vahvempia liikkeitä edelleen kaipailen:| muutaman kerran päivässä tuntuu sellainen "möyrintä" vatsassa, mutta muuten on aika hiljaista...

Kerttu sintin kera 17+5
 
nöttö Minä tuolla vastailin että mullakin Rd-diagnoosi. No en oikeastaan lokeroi itseäni siihen, koska olen syömisillä saanut ainakin toistaiseksi arvot pysymään kohdillaan ja paino ei ole noussut vielä yhtään.
Esikoisen raskaudessa oli tässä vaiheessa tullut jo sen 10kg, mutta meninki rasitukseen vasta vkolla 24 muistaakseni.

Kerttu Jos olisin töissä niin tuskin olisi motivaatiota. Nyt pitäisi saada "motivaatiota" siihen että ilmottaisin töihin tästä raskaudesta. Niin olen siis hoitovapaalla.
 
Epa_88 onneksi olkoon että olet saanut pidettyä, mäkin niiiiiiin toivoin ja halusin.
Mut ei niin ei.
Tuli vähä liikaa stressiä, ja syyllisyyttä mitkä alko käymään vähän psyykeelle niin siksikin toi lääkitys on ihan jees, vaikka ekaks vastaan olinkin :)
Ravistelee kyllä ihan hyvin tää RD, meinaan ei varmaan tulisi niin suuresti välitettyä jos kyse olisi vain itsestä. Nyt kun huomaa kuinka veemäistä ja aikaa vievää tämä loppujen lopuksi on, niin ihan mielellään tiputtaa painoa ja pyrkii terveellisiin elämäntapoihin synnytyksenkin jälkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Painosta: ekan ja tokan neuvolan välillä painoa oli tullut about 2kg. Ens viikolla taas neuvola joten näkee paljonko sitä on taas tullut.
Kotivaata kyllä edelleen näyttää vaan sen about +2kg lähtöpainoon (kotivaalla siis) joten ei se välttämättä mahdottomuuksia ole karannut :)

Mulla myös metformiini käytössä, mutta ei diabeteksen/radin takia vaan nyt vissiinkin sitä ehkäisemään. Metformiinin aloitin siis jo vuosia sitten pco:n eivätkä sairaalalääkärilläkään nähneet aiheelliseksis sitä lopettaa koska radin riski kuitenkin on kohonnut.
Ekassa sokerirasituksessa kaikki oli kuten pitääkin, eikä vieläkään kotiseurannat (1-2krt/vko) ole mitään ihmeempiä arvoissa.

Mä oon kanssa ollut yllättävän paljon kipeänä nyt raskauden aikana - alussa olin aivan järjettömän väsynyt etten jaksanut kun töissä just ja just käydä ja sitten tuli 3 flunssaa peräkkäin. Nyt viikonloppuna nitkautin selkäni tuolla liukastellessani, joten ei oo tälläkään viikolla tarvinnut mitään tehdä :)
Tossa välissä kun oon terveenä ollu niin on menny vapaa-aika aikalailla kotona remonttia tehden, mutta hyötyliikunnan merkitystäkään ei voi sulkea pois :)

Onnekas oon ollu kun ei ihan mielettömästi uppoa esim roskaruoka vaan ihan se normaali kotiruoka kuten ennenkin :)
 
Poks 19+0!

Pian puoliväli saavutettu! On kyllä menny nopeaan ja rakenneultraa odottelen!
Flunssa loppui viimein ja onneksi ei kukkaan muu perheestä sairastunut! Painoa on tullut 3kg kai.. En muista tai edes oke käynyt lähi aikoina vaa'alla.
Työmotivaatio mulla se taas on huipussaan! :D Mielelläni olen töissä ja nyt kun päätin erikoistua töissä on paljon mielenkiintoisempaa!
Tarvikkeita haluis jo paljon ostella! Välillä netistä selaillu kaikkea ihania juttuja. Jos malttais sen 2kk vielä :)!

Vempuli ja Kuka 19+0
 
Hips!
Täältä löytyis kans uus elokuinen. Oon kyllä käynyt lueskelemassa jo jonkin aikaa, mutta nyt päätin itsekin ilmottautua mukaan.
Eli la ois 22.8 ja toinen lapsi tulossa.
Olotilat oli paljo kaameemmat ku ensimmäises raskaudes, onneksi en ole töissä vaan kotona ensimmäisen kanssa, niin sai "rauhassa" potea. Nyt onneksi jo helpottanu, muutamia asioita ei voi vieläkää ees ajatella kun jo alkaa oksettaan. Näillä sit mennään ilmeisesti tällä kertaa...
Mulla kans tuo RD, edellisen kans sama juttu, silloin hoitu ihan sillä ku katto mitä söi, toivottavasti nyt samoin...
Ei enää ajatus kulje, eli nukkumaan.

tieti ja tiitiläinen 17+6
 
Tuohon ratsastamiseen, itsellä on oma heppa, issikkatamma joka lähtee ensi kuussa ylläpitoon kun en kauaa enää uskalla ratsastaa. Sääli sinänsä kun olen ratsastanut työkseni joten varmaan tulee pian ikävä hevosen selkään, varsinkin oman. En kuitenkaan halua riskeerata mitään vaikka luotankin omaan hevoseeni niin on se silti aina eläin ja putoamisen riski on olemassa.. Ja enhän mä raaski kauaa enää edes kiivetä selkään kun painoa alkaa tulla ja alan olemaan kömpelö! :D
 
Ratsastamisesta sen verran, että me miehen kans sovittiin silloin kun alettiin yrittään ensimmäistä, että lopetan ratsastuksen heti ku tiedän olevani raskaana. Näin tehtiin ja tauolla edelleen. Tallilla oon kyllä käyny muuten haistelemas ja tapauttelemas heppoja, mutta tuos väliski ku olis voinu ratsastaa, ei tullu mentyä. Jotenki ite tullu tosi varovaiseks, vähä turhanki varovaiseks välillä ettei vaan sattuis mitää. No joskus sit taas vois nousta hepan selkään ku oma pää antaa myöden. Onhan se rentouttava harrastus ja mitä tehokkainta liikuntaa... Useat tutut on kyllä ratsastaneet hyvinki kauan ennen kuin maha on pakottanu lopettaan.

tieti ja tiitiläinen 18+0
 
Ensimmäinen & Jayhou: Minäkin harrastan ratsastusta! Kun sain tiedon raskaudesta niin jatkoin tunneilla käymistä normaalisti (yleensä kerran viikossa) vakitallillani, mutta jätin pois kaikki kokeilut vierailla hevosilla/talleilla. Viime viikolla (rv 17) kävin haikein mielin viimeisellä ratsastustunnilla, kun pidemmät harjoitusravi- tai laukkajaksot alko tuntua epämukavilta. Ajattelin että parempi lopettaa ajoissa hyvillä mielin kuin jatkaa niin kauan että käy jo epämiellyttäväksi. Mutta nyt tosiaan ongelmana keksiä jotain tilalle. En ole oikein mistään muusta liikunnasta jaksanut innostua samalla tavalla kuin ratsastuksesta, ja tässä kohtaa kevättä on hankala aloittaa mitään uutta, kun kansalaisopistojen ym. kurssit on jo puolivälissä. Itsenäiseen liikkumiseen taas olen turhan laiska ja saamaton :D Esim. uimisesta tykkään, mutta turhan harvoin saan aikaiseksi siellä käydä, kun siellä ei ole pakko käydä tiettyyn aikaan.

Mulle tullut painoa n. 4kg. Ihan ok kai, kun lähtöpaino normaali. Mulla oli pitkään niin, että mitkään makeat ei oikein maistuneet. Tavallista ruokaa sen sijaan olen syönyt kirjaimellisesti kahden edestä, mutta kun nuo sokeriset herkut on olleet minimissä niin olen tehnyt sen ihan hyvällä omatunnolla. Nyt viime aikoina on karkit ja pullat kuitenkin alkaneet houkuttaa, ja vähän huolestuttaa että lähteekö paino nousukiitoon jos repsahdan syömään herkkuja samaan malliin kuin ennen raskautta.

Joku jo mainitsi aikovansa pitää ensin kesälomaa ja jäävänsä sitten äitiyslomalle. Mä ajattelin ensin tehdä samalla tavalla, mutta sitten esimies valisti mua, että lomia voi säästää ja pitää sitten kotona ollessa. Siis että vauvan kanssa kotona ollessa välillä "palaa töihin", mutta onkin käytännössä vuosilomalla. Joten nyt oon aatellu että oonkin töissä mahdollisimman pitkään ja säästän lomat myöhemmin pidettäviksi. En vaan vielä ihan tajunnu, että voiko ne kaikki lomat säästää, ja mitä ehtoja niiden pitämiselle sitten on. Täytyy vielä selvitellä asiaa. Työmotivaatio mulla on pysyny yllä, tykkään työstäni ja uudesta työpaikastani (aloitin tässä paikassa viime syksynä) ja tuntuu vähän haikealta aatella sieltä pois jäämistä.
Mites muut, kuinka pitkään suunnittelette olevanne töissä/ milloin aiotte jäädä äitiyslomalle?

Nyt RV 18+3. Tiistaina oli neuvola. Sydänääniä kuunneltiin ja näytteet oli kaikki ok. Seuraavan kerran taas kuukauden päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kyllä tuo ratsastus vaan semmosella listalla että ei pysty :) Tosiaan se ei oo ku vilahdus kun sieltä tulee alas... Mutta ei siitä sen enempää, jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Vaan välittömästi kampean itteni takas kyytiin kunhan se on vain mahdollista! Uiminen ja lenkkeily on kans jees, mutta ratsastus on ainoa laji joka on oikeesti lähellä sydäntä.

Mulla on makea maistunut vähän liian kanssa, ja etenkin tällä viikolla jäänyt liikunnat lähes nollaan. Työpäivät venyy ja paukkuu, ei sitten illalla enää kiinnosta lähteä yhtään mihinkään. Ja työt ei kiinnosta ei sitten yhtään :D Toki ne pakolliset, mutta haluaisin vaan siirtää hommat jo jollekkin muulle ja tulla kotiin. Toisaalta kauhistuttaa ajatus, että PITÄIS jäädä esim vuodelepoon ja sitten kykkiä sohvalla, ei kiitos. Viimeinen työpäivä on 12.6, siitä jään kesälomalle ja sitten äitiyslomalle. Ja onhan se kesäloma myös ensi vuonna ;)

Olo on mainio, ja vatsa on pallo! Vaatteita on sen verran että kehtaa olla töissä ja kokouksissa, kotona sitten jotain venyneitä lumppuja päällä. 1 farkut, 1 paksut legginssit, parit sukkahousut, pari tunikaa. Vanhat neuleet ja t-paidat käytössä. Pari uutta puseroa pitäs hankkia... Vauvalle en ole osannut ostaa vielä oikein mitään (mistä minä tiedän mitä se oikeesti tarttee...). Lähipiirissäkin on niin paljon pikkusia, että käytettynä saa varmasti. Ystävältä sain 40 €:llä turvakaukalon ja siihen sopivan telekan autoon & matkarattaat, aika edullisesti siis koko paketti! Muutamia vaatekappaleita on, niitäkään ei montaa. Äidillä ja mummolla kutomistalkoot pystyssä, niillä sen vaatettas varmaan ala-asteelle saakka... Tutkin ensin äitiyspakkauksen huolella ja vältän ostamasta liikaa. Vaunut ostan myös käytettynä joko tutuilta tai netistä. Ja sitten jos jotain akuuttia puuttuu niin mies saa juosta ostoksilla :) Tai anoppi (eka lapsenlapsi) joka hullaantuu ihanasti päivä päivältä enemmän!

Oletteko sisustaneet vauvan huonetta jos sellaista on? Meillä on vierashuone josta tulee vauvanhuone. Sinne ajateltiin hakea miehen mummun vanha kiikkutuoli, viedä "antiikkikaapit" pois ja pinnasänky tilalle sekä iso hylly/säilytysyksikkö, johon mahtuu kaikki muksun kamppeet (in my dreams). Olen varmasti erittäin epärealistinen näissä tavoitteissani, mutta ainakin vielä tuntuu siltä etten riehaannu liikaa. Katsotaan sitten kun se Ikean reissu toukokuussa toteutuu... (täällä perähikiällä se ei ole siinä kehä-3 vieressä ;) )

jayhoy + väinö 18+5
 
Mä ainakin oon töissä ihan sinne äitiyslomanalkuun asti. Mullakun on täälänen tilanne että opiskelen ja käyn töissä :) mutta aiemminkin olen pystynyt olemeen työssä loppuun asti.

Mä haluisin kansa tehdä kovasti hankintoja, mutta ensin se RU ja sitten !!

Toi on varmasti kurja vsivatuo RD, itselläni ei siitä kokemusta, mutta kaverit kertoneet.

Moni teistä ratsastaa .. mä liikun omin jaloin ja tänään huomasin et juokseminen sattuu alkaa liitoskivut vaivaamaan sitte seuraavaks!

Jaanino 18+0 jännää kohta menee se 20 ja sit loppumeneekin ihan siivillä :D
 
Viimeksi muokattu:
Ja viikot 18 *POKS*

Eilen illalla alkoi ihmeellisesti ahdistamaan henkeä kun istui: / ja siis tuo ahdistus tulee aina iltaisin, voikohan kohtu painaa jo keuhkojen alaosaa istuessa?? On vain pirun pitkä aika ennenkuin tuo vatsa laskeutuu... inhottava tunne, kun pitää oikeasti kunnolla hengittää syvään, että saa happea.

Juniori oli kysellyt jo kaikilta tarhan tädeiltä, että kuka haluaa pitää "hänen" vauvaansa sylissä?? :) Oli myös luvannut hoitaa vauvaa, mutta vaippoihin ei luvannut koskea, koska ei ole mikään "vaippaexpertti" ja myös kesken päikyn ruokalilun oli kysellyt; kuinkahan vauvan työpäivä on mennyt äidin vatsassa:)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Kerttu ja sintti 18+0
 
Mä jään äitiyslomalle heinäkuun alussa, siihen asti teen kotoa käsin töitä, kun olen opintovapaalla virkaduunista. Tämän kesän lomat olen ilmoittanut pitäväni ä-loman päätteeksi. KELAa varten saadaan paperit 10.4. neuvolasta, sitten teen nuo viralliset vanhempainvapaa-anomuksetkin töihin.

Meidän kolmiossa ei ole tilaa omalle vauvanhuoneelle ja samaan huoneeseen 10v koululaispojan kanssa vauvaa ei voi laittaa. Luultavasti meidän isohko makuuhuone/työhuone-tila saa vielä kolmannen funktion tulokkaan saapuessa :) jotain uudelleenjärjestelyitä on jo miehen kanssa mietitty mutta varmaan kesällä aletaan vasta toteuttaa. Luultavasti muutetaan tästä parin kolmen vuoden päästä uuteen isompaan kämppään, siihen asti on vaan pärjättävä 75 neliöllä ja ihan hyvin uskon sen onnistuvan. Nyt on korot niin matalalla että on kiva maksaa velkaa pois, suoraan omaan pussiin lähes.

Olo on täälläkin mainio :) Pysyispä tämmöisenä mahdollisimman pitkään. Tukivöiden ansioista pystyn nyt paremmin olemaan pystyssä ja liikkeellä pitempiäkin aikoja. Toivotaan, että tätä iloa kestäisi vielä pari kk!

Oho, se olis perjantai ja viikonloppu!

PH 20+2
 
Rakenneultra Rv 21+3, vastasi viikkoa 21+0 joka siis menkkojen mukaan olisi. LA:n merkkasi nyt sit kumminkin 2.8.13? Aikaisemmin sanottu 30.7 tai 1.8.13
Painoarvio vauvalla 395g ja sykkeet 146.
Kaikki hyvin eikä ainakaan ultralla löydetty mitään vikaa.
Jalat ristissä siellä istui eli emme saaneet sukupuolta selville.

Epa ja Bingo 21+0 (21+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Kista
Mulla rakenneultraan viä melki 3 viikkoa, ens viikolla neuvola... näkee sit miten painoo on tullu ja pitääkö jo ruveta syömään rautaa.
Puutarhapeukaloa on kovasti alkanu kolottaan, vaikka lunta on vielä paljon ja pakkastaki riittävästi. Aurinko paistaa vaan päivällä niin kivasti, että kaikenmoisia puutarhasuunnitelmia alkaa putkahdella päähän. Etupihalle pitäs tehä semmonen pensasrykelmä tai jotain sen suuntasta. Saatais vähä näkösuojaa tuonne tielle ja naapuriin päin. Saa nyt kattoo, pystyykö sitä itte kaivamaan ja laittaan vai pitääkö vain delegoida. Mies ei ainakaa oo kovin innoissaan ku tietää kuinka paljo siä on vanhoja puiden juuria raivattavana. :)

tieti ja tiitiläinen 18+1
 
Tervetuloa kaikille uusillekin :flower:

Epa oman käden oikeudella laitoin sulle listalle LA 2.8, ethän siis pahastu? :)

sisustaminen esikoisellekin on vaiheessa, kaikkea turhaakin löytyy vielä pojan huoneesta mut eipä tuo siellä muuta tee kun nuku toistaseksi. Jos vaikka rakenneuässä selviäis vauvan sukupuoli niin vois kerralla remontoida ja sisustaa molemmille sopivaksi :)

olossa ei muuten mitään valittamista mut tällänen krooninen flussa vaivaa, on vaivannu jo kauan ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttään... Mut muuten oon elämäni kunnossa :) (kopkop)

Hauskaa viikonloppua tulin toivottelemaan kaikille :)
Kista ja Sisko 20+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä