~~ Elokuun 2013 Ihmeet maaliskuussa ~~

Mul on ollu nyt muutaman vetken sellasta pirntä pahaa oloa ja tänään sit jouduin kesken tunnin lähtemään nojaamaan pönttöön :O mulla oli kyllä tosta viimesestä pahoinvointia just lopussa ja lääkäri sanoi että on päänsärytöntä migreeniä :confused: mitä ihmettä. Nyt on kuitenki menosa 16+4 ja pahoinvointi alkaa nyt.. ottaako se sen alkuraskaudrn ny takasin :D
Noh ainakin tietää olrvansa raskaana ja oiskai se outoa jos ei mitään olis! Mutta nää oireet viittaa kovasti tyttö oloon. Kyllä noi pojat on ollu helpompia ja tytön raskauden aikana oli näitä samoja oireita .. tai sit se on tää ikälisä mikä on tullu :)

Meillä nvlassa täti ei ollu ollenkaan kiinnostunu mistään, koska joku oli antanu väärin ajan mulle ja sillä ei ollu aikaa! Otti se perusjutut.

Liikkeitä tuntuu jo joka päivä <3 kaikki on koulussa ihan sekasin ja kaikki tykkäis koskee mahaa .. mutta mänen voi sirtää tällä hetkrllä ollenkaan että muhun koskee joku ns. Ulkopuolinen. Mies ja lapset saa mutta mä en vaan jotenki sidä ditä :D tästä saant nimen mammabear :D

Tervetuloa uusille :flower: paljon onnea matkaan!
Onko ihmiset ryhmittäytyny tuonne facebookiin kun täällä ei oo kauheest ruuhkaa? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
jaanino:Kyllä suurin osa varmaan on siirtyny tuonne kerhon puolelle,tai sitten facebookin ihmeelliseen maailmaan..
karua jos sun pahoinvointi alkaa vasta nyt :O ei kai kuitenkaan se mahdotonta ole.

Mulla on kans ihan tyttöolo.Mut paha mennä vannomaan vielä,enhän ole mikään selvännäkijä :) poika se kumminkin on.Ja hyvä oiskin jos on kun sillon päästään paljon helpommalla vaatehankintojen suhteen.

Millon se kevät oikein tulee?? mittari näyttää -20 astetta.Kiirettä saa kevät pitää jos aikoo sulattaa nuo lumet silleen et tuossa huhtikuun lopulla pääsis jo pihaa rapsuttelemaan niinkun normaalisti on päässy.

Ja taas tuli viikkoja lisää! Rv 19+0 poks.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heippa kaikille:wave: kyllä täällä edelleen ollaan, en vain ainakaan itse kehtaa joka päivä olla viestittelemässä kun ei oikein omassa olossakaan tapahdu mitään erikoista..

Stressiheikiksi olen ruvennut;) sanoinkin silloin alkuviikkoina, että ensin jännitetään sitä että jatkuuko raskaus, sitten sitä että mitä löytyy veriseulassa, sitten np- ultraa, ja nyt on vuorossa se, että kasvaako masu normaalisti....onko se liian pieni vai iso ( en muka muista kolmesta edellisestä raskaudesta) aikalailla alkaa seniili tämä mamma olla:LOL: ja nyt tämänpäiväine stressin aihe vauvan liikkuminen, pitäisikö jo tuntua kunnolla vaiko ei.......

Keväästäkin oli puhetta, itse muistelin että viime vuonna aloitin pyöräilykauden jo huhtikuun alussa ja nyt vain sataa ja sataa....lunta:(

Meillä seuraava neuvola on vasta rv22, miettikää!! Ensin käyt rv 8 ja seuraavan kerran 14 viikon kuluttua....no kai ne ajattelee, että synnytänkin itsekseni kun on jo neljäs lapsi kyseessä:LOL:

Kerttu ja sintti 16+4
 
niin mitäpä sitä joutavia sinne sairaalaan mennä synnyttämään kun on jo kunnialla kolme kertaa siitä hommasta aijemmin selvinnyt,eiköhän se onnistu jo yksikseenkin...hah,toi oli jo hyvä huomio kyllä :D
jännä kyllä et jos on noin pitkä väli neuvoloissa,meillä ainakin tuossa välissä rv 16 on neuvola.
 
Heipsan

Minäkin täällä tänne kirjottelen!!
Enkä siirrykkään muualle :D

Työ ja erikoistuminen vie liikaa aikaa :(
Mutta muru on kova liikkumaa tuolla masussa, alan tuntemaan aina vain paremmin liikkeitä :)
Oma olo on kohtalainen, pahuksen flunssa on vaivannu nyt viikon verran ei kyllä muilla perheenjäsenillä ole.
Huomenna poksuu 18+0! viikot menee kohtalaisen nopiaan, väsymys on hurjaa! Kaikki raajat on "poikki" jo 17.00 ja uni tuleekin sitte hyvin jo 21.30 :D
Tänään saan nauttia vapaa päivästä tosin pitäisi jaksata väsätä noita erikoistumis tehtävä juttuja. Nukkusin 09.00 asti HUPS! Ja aamupalankin sain rauhassa syödä. Ja kohta puoleen lapset alkaa tulla koulusta.
Tarttisko nyt ryhdistäytyä ja tehdä noi tehtävät loppuu ja lapsille välipalat :)

Vempuli ja Muxu 17+6
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Kerttu: Ihan samanlaista stressiheikkeilyä täälläkin :D Vaikka oon jo toista kertaa pappia kyydissä niin jotenkin paljon enemmän stressaan tätä raskautta kuin ekaa. Joka tuntemusta tulee kytättyä. Mies sanoikin eilen, että keskimäärin kerran kahdessa viikossa löydän jonkun uuden huolestumisen aiheen. Nyt se on kohdunsuun tilanne, kun eilen sain tosi voimakkaan krampin kaupungilla, josta en mene vannomaan oliko supistelua vaiko liitoskipuja. Raskaus ja luulotautisuus on aika huono yhdistelmä... sanoisin.

jaanino: Mäkään en yhtään tykkää, että masuun kosketaan. Eihän kukaan normaalisti muutenkaan tule koskettelemaan toisten mahoja niin miks nyt....?!?! Oon joutunut parille tyypille sanomaan aika suoraan, että en halua, että kosketaan.

Poksahtelee ne viikot täälläkin, huomenna nimittäin :)

Pippurihäntä 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Hellurei!

Neuvolauutisia :)

Eli tänään aamulla oli pitkästä aikaa mullakin neuvola, edellinen oli tammikuun alussa? ihemttelin myös tätä että niin pitkät välit on...

Sydänäänet kuuluivat hyvin pienen etsinnän jälkeen ja syke oli 154, RR 122/71 eli oli vähän noussut edellisestä. Paino noussut tuosta ekasta 6,7kg josta sain vähän kuulla... mutta en paasausta vain muistutuksen että ei saisi enää nousta ennen puoltaväliä, minkä ymmärrän täysin. Alkuraskauden huonot olot sai syömään todella kahden edestä ja ei niin terveellisesti luulen että siitä suurin kertymä, nyt kun olot parantunu niin pystyy jo tarkemmin katsomaan mitä suuhunsa laittaa :) Ilmottauduin myös mammajoogaan!:) Onko muilla kokemuksia vielä tästä?


Nyt seuraava etappi onkin sitten 4.4 RU jota odotamme jo ihan täpinöissään miehen kanssa. Reilu viikko töitä jäljellä, sitten onkin jo pääsiäsiloma ja 3pvän Lissabonin reissu, ihanaa... :)

Tervetuloa uusille myös!

Heinikki ja masuasukki 17+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Heinikki, lohduttavaa että joillakin muillakin joudutaan sydän ääniä etsimään :D !
Mulla ei viimeksi kuulunut ja seuraava nla 2 viikon päästä (viikot silloin 18+4).


mahtavaa lissabonin reissua teille !!

Mua kanssa kiinnostais noi mammajumpat - en vaan yhtään tiedä mistä niitä pitäis löytää?!
 
Ambrosia85, Neuvolan täti mua heti siinä jo varoittelikin että voi olla että joudutaan etsimään kun otus vielä niin pieni, mutta onneksi löytyivät suht nopsasti, en osannut edes huolestua kun liikkeitä olen tuntenut jo muutaman viikon ajan. Kyllä ne ihan varmasti sullakin löytyy :) tsemppiä seuraavan neuvolaan!

Itse hain noita jumppia ihan googlesta - oma paikkakunta ja hakusanaksi äitiysjooga - niin johan sieltä tuli aika liuta eri vaihtiksia ja katoin että missä on lähin ja nyt 14.3 sitten eka tutustumiskäynti :) Ei ollut edes pahan hintanen 45e/kk/kurssi, eli googlettamaan vaan!:)

Toivoteen että meitä säät suosisi siellä, lohduttavaa on ainakin se että siellä ei ole LUNTA :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Juu nii mökin taas tänään koulusa, kun kaveriporukka koostuu lapsettomista ja vuosia nuoremmista niin nyt ne tänää keksi et se ei voi tehä mitään :stick: joutunu kertoo koko päivämn etten oo sairas vaan raskaana ja voin siirtää tuolit ja voin viedä oman kahvikupin ja astiat pois. Huhhuijaa että hermo palaa :D hyvää ne tarkottaa mut silti!

Kevättä odotellessa juu ja ei merkkiäkään nävy.. viikonloppuna oli niin ihanaa käydä juoksemassa jäällä lasten ja koiran kansa auringonpaisteessa, hiuhtäö jne jne.. ja ny sataa lunta ja pakkasta riittää !

Miten painon noususta on sanottu? Mulla nous ekasta 25kg paino ja ei sanottu mitään.. ok alotuspaino oli 45kg. Mutta iomannesta oliki jo reilu 50 kg ja siltinpaino ousu sinne 70 kg ja ei sanottu mitään.. mun ei kyllä tartte juoda kun lasi vettä nii painoa tulee :D mut jos jostain niintosta mun painonnoususta olis voint jo sanookin jotain!
 
Neuvolassa meillä käydään tässä vaiheessa n. kuukauden välein, jostain 28-30 viikkojen tienoilta joka toinen viikko ja olikohan 35 viikolta joka viikko.. Tämä sekä ensi- että uudelleensynnyttäjille. Kuunnellaan sydänääniä ja ultrallakin pääsee tarvittaessa katsomaan (tosin aika huonolaatuinen mutta kyllä sillä tarpeellisen näkee). Sf-mitta otettiin viimeksi (18+2) ekaa kertaa, joskin terkka sanoi että se ei varsinaisesti ole vertailukelpoinen kun kohtu on vielä niin "syvällä"..

Omaan napaan ei edelleenkään kummempia, vireystaso vaihtelee hirvittävästi, joinain päivinä vois siirtää vaikka vuoria ja toisina on suuri saavutus kun pääsee sohvalta ylös ennen iltapäivää.. :D Koitan kursia kasaan viimeiset pakolliset koulun kurssit ja mahdollisimman paljon vanhoja rästitehtäviä ennen vauvaa, että jäisi sitten vain harjoittelu + opinnäytetyö vauvan syntymän jälkeen tehtäviksi. Alkais tietysti olla korkea aikakin, säännönmukainen opiskeluaika loppuu jouluna ;) Nooh, eiköhän siihen jatkoa saa..


Ensimmänen & Tyyppi 19+0 POOOOOOKKKKKSSSS! :D
 
Neuvolakuulumiset:
RR 119/62
Hb 135
Paino 350g/vko, lähtöpainoon VAAN 3kg vaikka oon mässänny vaikka mitä :)
Sf-mitta 16cm ja siellä yläkäyrillä mennään taas.
Sykkeet + 155/min
Pissa puhdas

Pieni pisteli anturiin ninjoja siihen tahtiin että olin varma että koko masiina hajoaa :D
Huomenna me mennään yksityiselle 4D:hen, kovasti jännittää vaikka tiedän sisimmässä että kaikki on hyvin.

Miina&Pörri 19+1
 
Mä kyllä luulen et mulla rupee paino nyt nousemaan,eilen illallakin tuli aivan kaamea himo mansikkahillolla päällystettyyn pullaan! Ja sitä meni ainakin neljä viipaletta ja hilloakin oli ihan kunnon kerros:ashamed: ei vaan pystynyt lopettaan kun oli niiiiin hyvää! Niimpä se on aiemminkin vasta puoli välissä alkanut nousta,ja sit sitä onkin kertyny sen 11-18kg,riippuen mikä raskaus kyseessä...kilokin viikossa ihan helposti.
Mulla menee aamupäivät ihan hyvin tuon ruoan kanssa,ei herkut himota ja pystyn syömään kevyesti.Mut sitten illalla...Ja se on nimenomaan tuo makea mikä himottaa,ei sipsit eikä muut ees maistu oikein.Ei pitäs olla MITÄÄN makeita herkkuja kaapissa.Mut eipä niitä sieltä voi mennä poistelemaan,vois tulla mieheltä vastalause.

vauva potkutteli mut hereille muutamaan otteeseen yöllä.Nytkin liikkuu ja mönkii.Ei mitään pikkuisia nuo potkut ja liikkeet enää! onkohan se jotenkin isokokoinen tai jotain? :whistle:
 
Hei kiinnostaisi tietää että onko teistä kukaan vatsallaan nukkuja? Oletteko joutuneet jo muuttamaan nukkumisasentoa ja jos olette niin missä vaiheessa? Mulla lähtee huomenna vko 17 ja nukun edelleen vatsallaan kun ei tunnu vielä ikävältä. Olen ajatellut että se ei varmaan vaan tunnu jossain vaiheessa enää hyvältä ja sitten vaihtaa asentoa jo itsekseen. Onko kokemuksia? :)
 
3ssi, mä olen vatsalleen nukkuja - pitkällä yrittämisellä nukun kyllä muussakin asennossa, mutta parhaiten vatsallaan :)
Vielä ei maha juurikaan haittaa, paitsi jos on järjetön iltaturvotus tai on vatsa täynnä.

Ambro ja Aurinko 16+4
 
PikkuNelonen, mulle maistuu kans kaikki makea: mansikkahilloo vois vedellä suoraan purkista lusikalla :D pullia, lettuja, karkkia, kakkua...mitä vaan! Viimeks en hirveesti syönyt herkkuja vaan kiinnosti enemmän pitsat ja muut suolaset ja keräsin 20kg, viimesen 10 viikon aikana tuli 10kg ja välillä painonmuutos oli 1300g/vko :whistle: Siksi ihmeissäni ettei enempää ole vielä tullut tuolla sokerimäärällä. Kiva ettei tuliskaan kun edellisiäkin jäi tiputtamatta.


Ultaan iltapäivällä, voi vitsit että jännittää! :)
 
Äh, neuvola onkin vasta viikon päästä, katsoin vaan ensin väärin kalenteria. Edellinen käynti, joka oli lääkärin tutkimus, oli 5.2. eli siitäkin tulee jo 6 viikkoa väliä tähän tulevaan käyntiin. Meidän "oman" neuvolaterveydenhoitajan olen tavannut vasta kerran, ensimmäisellä käynnillä tammikuun alussa.

Nyt RV 17+2. Olen yrittänyt iltaisin sängyssä makoillessa kuulostella liikkeitä, mutta vielä en ole onnistunut tuntemaan mitään, mistä olisin varma ettei ole vain omaa kuvittelua.

PikkuNelonen: Eihän tuo painonnousu aiemmin (11-18kg) ole sulla mitenkään mahdotonta ollut. Joten ei muutama pullaviipale varmaan suurta tuhoa tee :)
 
Mulle on tullut jo 8kg ja viikkoja 20. :) Kyllähän tuo vähän huolettaa vaan minkäs teet... Ehtii sitten syksyllä laihdutella pois kun rämpii metsässä hirvien ja karhujen perässä.

Mä tykkään nukkua mahallani. Jostain syystä se vaan ei tunnu enää hyvältä, vaan pitää koukistaa toinen jalka että maha saa enemmän tilaa.
 
Painosta Mulla on oman puntarin mukaan vielä -2kg, mutta se on totta että tuosta painosta on ihan turha stressata. Ehtii sitten syksyllä laihdutella pois enimmät. Toki jos imetys sujuu hyvin niin sekin saattaa laihduttaa ihan mukavasti :)

3ssi Mä nukuin ennen esikoisen raskautta mahallani, mutta sen jälkeen olen muuttunut kylkinukkujaksi. Muutat asentoa sitten kun mahallaan nukkuminen ei enää tunnu hyvältä, eihän siinä kai mitään haittoja tietääkseni ole. Selällään nukkuminen taas voi ilmeisesti painaa joitain isoja suonia jne...

Jännittää ens viikon rakenneultra :)
Epa ja Bingo 20+1
:heart:
 
mahallaan nukun osittain :) tai oikeastaan nukun niin et vedän toisen jalan koukkuun eli enemmän kyljellään... Vielä ei oo tarvinnu ottaa jättityynyä jalkojen tai vatsan alle.

mulla oli edellinen neuvola 21.2 ja seuraava vasta 8.4 koska neukkutäti ei halunnu antaa mulle maaliskuulle aikaa kun on RU loppukuusta.

painoa tullu kotivaa'an mukaan 2-4kg.

makee maistuu täälläki turhan hyvin... ja suolasetkin herkut. ja sit kuitenkin pelkään et vauvasta tulee isokokonen...

liikkeet tuntuu melkein joka päivä, ja myllääminen. Vatsa on välillä ihan toispuoleinen tosta alhaalta :)

täällä ollaan puolittaisen flunssan kourissa oltu kohta viikko, minä ja mies siis.

Kista ja Sisko 19+1 :heart: (eilen poksu taas viikot!)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Hyvä et on muutama muukin makean mussuttaja täällä.Ei tarvii niin huonoa omaa tuntoa siitä potea...:D no,eilen piti sitten vääntää banaanikakku.Nams!

Mie nukun kans silleen osittain mahallani,jalka koukussa.Joskus meen liikaa mahan päälle ja siitä ei vauveli tykkää,sit alkaa tökkiä ja myllätä mut siitäpä tiedän sitten kääntyä mahan päältä pois.JOskus viikon 12 jälkeen en enää oo voinu ihan suoraan mahallani nukkua,sillon on alkanu tuntua et jotain "ylimäärästä" on tuolla alamahassa.

Meillä onkin näköjään epan kanssa samana päivä ultra! jännää...En jaksas odottaa!!
Yksinään meen sitten sinne kun mies joutuu jäämään aulaan odottamaan kun yksi lapsista lähtee mukaan.Mennään sit sen jälkeen ostoksille,ja jos saan ultrassa vauvan sukupuolen selville niin aijon tehdä muutamia vauvanvaateostoksia sen kunniaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
POKS rv 16 :flower::flower: Kamalan hitaasti viikot menee.Joka viikko neuvolassa kuunteluuttamassa sydänääniä.Tiistaina oltiin ja kauan sai ettiä että löytyy.Hyvin se pikkuinen rakas sielä jumputtaa.
Osta itselle sellainen doppler niin voit kotonakin kuunnella sydänääniä! Toimii tosi hyvin ainakin meillä :) eikä maksa paljoa (Raskaustestit ja ovulaatiotestit, Clearblue, Kestovaipat, Angelsounds doppler, Avent, Bola korut, Emma Jane, Funmum, BOOB, Bravado, Lasten sis)
 
Kävin eilen omalla rahalla gynellä tarkistuttamassa kohdunkaulan tilannetta ja kaikki ok! Ei ole paikat kypsyneet ja kipuilun syyksi varmistui lantioluiden liitosten löystyminen. Samalla tehtiin ultraäänitutkimus ja kaikki oli niin hyvin kuin vain voi olla :)

Harmi kun mies ei ollut mukana, kun itse olin menossa vaan gynelle alapäätä tsekkauttamaan ja sanoin, ettei kande tulla. Kuvatkin oli sen verran suttuisia, ettei niistä hirveästi ollut iloa. Mutta siellä se tyyppi eleli, liikkui ja kaikki paikallaan. Sukupuolestakin saatiin jonkunsortin lupaus, mutta ei vielä olla päätetty pidetäänkö se vaan omana tietona vai ei...

Onnellinen PH 19+1
 

Yhteistyössä