~~ Elokuun 2013 Ihmeet huhtikuussa ~~

Neuvolassa käyty.Kelan todistuksen sain.Kaikki oli niin hyvin kun vaan voi olla,verenpaineet ok,pissa puhdas jne.
Sitä rautaa pitäis edelleen alkaa syömään kun hb oli vain 105..kehtuuttaa vaan sitä lähtee ostamaan niin se aina unohtuu..Paino noussut nyt pikkuisen yli 2kg,sillon viimeksi rv 16 neuvolassa ei vielä ollut tullu yhtään lisää.

NEUVOLA JA NEUVOLALÄÄKÄRI 8.5

Mun masuasukki tykkää kans makeasta,hirvee riehuminen alkaa kun jotain herkkua syön :D

Tänään on hiustenleikkuu sekä mulla et esikolla,joten sinne lähtöön nyt valmistautumaan.
 
Nyt olis sit puolivälietappi saavutettu. :)

Viikon päästä rakenneultra, sitä täs nyt kovasti ootellaan... Mua kans mietityttää (ei nyt ainakaa viä voi sanoa että hirvittää) tuo synnytys. Nyt kun sen on kerran kokenu niin tietää vähä mitä odottaa... ensimmäisellä kerralla kaikki meni hyvin, mutta silti. Sekin mietityttää, että jos lähtö synnärille tulee keskellä yötä, kenet me soitetaan tänne oleen esikon kans, kun suurin osa sukulaisista asuu sen verran kaukana ettei niistä oo oikein apua. Ja loput on sit työssäkäyviä... Siinäpä pulma... Onneksi tässä on viä reilusti aikaa suunnitella.

tieti ja tiitiläinen 20+0
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja vaaleansinisistä tai -punaisista lupauksista!

Syysmyrsky ja pippurihäntä Meillä on kanssa kokemusta portaista. Neljäs/viides kerros kierreportaita hissittömässä talossa esikoisen aikoihin ja vielä kakkosen syntyessä. Myös vaunut oli pakko kantaa ylös, koska alhaalla ei ollut mitään mahdollisuutta niiden säilyttämiseen. Esikoinen tuli kerran kuperkeikkaa portaita alas, mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä.

Muuten asumme tälläkin hetkellä ahtaasti (vähän reilut 50neliötä) eikä tilanteeseen luultavasti näillä hintatasoilla ole paljoa tulossa parannusta. Tämä on periaatteessa kaksio, mutta olohuoneesta on erotettu lasiovilla alkovi, jossa me nukumme ja pojat jakavat huoneen keskenään. Toistaiseksi on sovittu ihan kivasti, mutta nyt kun joudumme joka tapauksessa muuttamaan niin ainakin jonkin verran lisäneliöitä olisi mukava saada ja vähintään ne kaksi kunnollista makuuhuonetta.

Synnytyksestä Jos ensimmäisistä oikeista suppareista lasketaan niin esikoisen synnytys kesti kauan ja epiduraali luultavasti pidensi kestoa eikä siitä varsinaisesti ollut apua. Vauva jouduttiin lopuksi auttamaan pihdeillä maailmaan ja mulla leikattiin väliliha. Kakkonen oli isompi vauva ja tuli luomuna ilman minkäänlaisia ongelmia ja paikat säilyi ehjinä. Nyt toivoisinkin, että tämäkin synnytys menisi samaan tyyliin kuin edellinen. Mies ei ehtinyt toiseen synnytykseen mukaan enkä usko, että pääsee nytkään, kun meilläkin kaikki hoitajat tai hoitopaikat pojille ovat kaukana.

Meillä vauva tykkää kanssa ilmeisesti herkuista, koska niitä kun syö niin myllerrys alkaa. Pieni taitaa viihtyä parhaiten mahdollisimman alhaalla, kun tuntuu että mitä tahansa laittaakin päälle niin aina joku sauma painaa alavatsaa niin että se kipeytyy jossain vaiheessa päivää.

Saini ja pikkuhukka 19+0
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö-ja poikalupauksista :D Aika monella tyttöolo pitäny paikkansa ;)

synnytys ei jännitä ainakaan vielä, ehkä sit jos tulee sektiopäätös niin sitte... Ei jäänyt mitään traumoja edellisesta vaikka se ei menny niinkun piti. Odotan enemmänkin innolla... (eli mua jännittää jos en saa tätäkään synnyttää normaalisti)

Jännää, ens viikolla saa ne kelapaperit ja sit hakee sitä pakkausta et pääsee hiplailee ihania vauvan vaatteita :heart:

täälläkin masukki tuntuu tykkäävän kaikesta makeasta, ja ruoankin jälkeen saattaa alkaa melkoset bailut. Välillä tyyppi on niin vilkas et toivois et hänkin hetkeks rauhottus ja sit toisaalta jos ei tunnu paljon liikkeitä niin tulee huoli. Eli selvästi tuntuu liikkeet miehellekin käteen jos malttaa tunnustella, ja kylkiluut on istuessa kovilla. Mulla on tänään särkeny mahaa, koittanu lepäillä kun esikoinen viihtyy hyvin omissa leikeissä ja musiikkia kuunnellen... Näin tänään taas kerhossa ihan pieniä vauvoja niin siinähän ihan herkistyy :heart:

Kista 22+2 :heart:
 
Nopeasti kopsaan tänne ultrakuulumisia. Onnea kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista. Tässä omani:

Nyt on käyty lääkärin tekemässä rakenneultrassa, jossa näytettiin myös 3d ja 4d kuvaa. Ja me saatiin poikalupaus. Lääkäri oikein esitteli meille pojan pippeliä ja pusseja. Oma olo piti sit paikkaansa. Vauva vastas viikkoja ja painoa hänellä oli 300g.

Härkäneito ja kolmonen rv 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Moikka piiitkästäaikaa!!

Juttuja oon aina välillä käyny lukemassa, mutta omat kirjottelut jääny vähiin.. Ensiksi etusivulle vois päivittää mulle oikeat tiedot LA 30.8 ja poikaolo! ensiviikolla rakenneultra, saas nähä pitääkö olo paikkansa! =)
Omaa napaa:
Pahatolot onneksi takanapäin(suurimmaksi osaksi) välillä kun mässy herkkuja liikaa syö, niin huono olo tulee, mutta oksentanu en oo pitkiin aikoihin. Masu jo hiljalleen alkanutkasvaa! Mukavaa...vielä näin pienen masun kanssa, olo voi olla päinvastainen lopussa! :D Painoa on tullu jonkinverran, ehkäpä 4kiloa...enemmän kuin yleensä, mutta nyt pääasia, että itellä hyvä olo on! Väsymys myös takanapäin, kevät tekee tehtävänsä! :cool: Liikumiset taas maittaa, kun pahoinvoinnit on takanapäin! Juossu oon vielä, mutta alkaa jo viimisiä viikkoja vedellä, hiihtäny oon jonkinverran ja muuta...kävelly yms...

Liikkeitä tuntuu kokoajan kun pikkukaveri on hereillä.:heart:
Töissä en oo vielä kertonut raskaudesta, mulla soppari loppuu tuossa parinviikon päästä ja kun uutta sopparia sovitaan, täytyy sitten kertoa..Toivon, että raskaus ei vaikuta sopimuksen..

Ensviikolla neuvola, kuulumisia sitten lisää! Äitiyslomaa ootan jo ihan tossissaan, ois niin ihana jäähä jo nyt kotia! :))
Hyviä vointeja kaikille! Nauttikaa ihanista keleistä!

Inkkukinkku 19+2
 
Mulla tuntuu maha venyvän nyt melkoista vauhtia, olen tässä viimisen viikon aikana paisunut kuin ilmapallo. Painoakin on kyllä tullut, pikkasen ylikin sen mitä tässä vaiheessa suositus. Tais pääsiäisherkut ns. jäädä vyötärölle. Mutta eiköhän se tästä taas asetu kun palaan arkirutiineihin :) Liikkeet on voimistuneet ja pari päivää sitten mieskin tunsi potkut käteen ensimmäistä kertaa.

Nyt kun ollaan päätetty jäädä tähän asuntoon niin oon alkanu etiskellä vauvakamppeita (käytettyjä) ja ollaan käyty läpi kaappeja ja varastoja, ja raivattu turhia roinia kirpputorille ja roskiin että tulis tilaa uusille tavaroille. Mies hokee että olen liian innokas ja tässähän on vielä neljä kuukautta aikaa. Hmph. Siis enää neljä kuukautta! Ja kuka tietää missä kunnossa sitä sit loppuraskaudesta on. Tuskin kesäkuumalla viimeisillään raskaana ainakaan paremmissa voimissa olen kuin nyt. Musta tuntuu hyvältä päästä pelkän odottelun sijaan viimeinkin tekemään jotain. Liekö tämä sitten sitä paljon puhuttua pesänrakennusviettiä.

Lis. Tänään viikkoja 20+6.
 
ei mullakaan mitään traumoja oo synnytyksistä jäänyt,paitsi että viime kerralla mulle sattui tosi tympeä kätilö :( semmoinen vanhempi henkilö,pelottavan näköinen tapaus :O katsoin heti kun saavuttiin sinne ja näin sen tyypin et ei saamari,ompas tympeä näköinen tyyppi...
Siinä sitten kivuissa oli tosi mukavaa kun en saanut yhtään tukea enkä kannustusta,vaan tiuskintaa ja käskytystä,kuten " nyt siihen sängylle" ja "levitä kunnolla ne jalat että lääkäri saa tutkia" jne....eipä paljoa tehnyt mieli valittaa mistään vaan hiljaa yritin kärsiä kipujeni kanssa.OIs varmaan pitäny rohkeasti mennä ja vaatia toinen kätilö tilalle,mut en tiedä oisko sekään sit onnistunut..
Ja en tiedä johtuiko siitä kun oli "jo" kolmas synnytys kyseessä,että sain suurimman osan ajasta ihan itsekseni siellä huoneessa oleskella ilman et kävi mua välillä ees vilkaisemassa.Parhaillaan taisi 2h mennä et ei ketään käyny.Sit kun itse kelloa soitin ja niin tuli kysymään et mikäs nyt hätänä..teki mieli huutaa et no eipä tässä muuta ihmeellistä kun et mä tässä synnytän ja muhun koskee,et saisko jotain apua!
Sitten onneksi,tän tyypin vuoro loppui ja tilalle tuli tosi mukava nuori kätilö.Sellaisen kun oisin saanut jo heti alussa niin ois ollu paljon miellyttävämpi kokemus.
kakkosen synnytykseen sain opiskelijan, oikean kätilön lisäksi, ja se tyttö kyllä kuunteli ja hoiti mua tosi hyvin :) ihan erilainen kokemus oli se.

Lisäks vielä se et mulla ei puudutukset oikein onnistu,ellei niitä laita jo aikasessa vaiheessa(millon en niitä vielä tunne tarvitsevani),ja sitten kun tuntuu et tarviisin jotain niin eivät kerkii laittaa kun vauva jo syntyy! mulla siis kalvojen puhkaisu tuossa 6-7centissä aiheuttaa sen et kohdunsuu aukee samantien kokonaan auki ja vauva syntyy...viimeksikin 7min päästä siitä kun lapsivedet laskettiin tulemaan niin oli poika jo ulkona...eikä ne meidän sairaalassa oo kertaakaan tarjonnu muuta kuin kohdunkaulan puudutuksen jos noin pitkällä on ollu synnytys.

Semmoinen synnytysstoori.
 
Kas, synnytysstooreja :)

10v sitten kun esikoiseni sain, en osannut kyllä odottaa mitään. Lopputuloksena jokseenkin oppikirjan mukainen synnytys, paitsi että vedet menivät vuorokautta ennen kuin supparit itse alkoivat eli 39+5. Ottivat minut Jorviin sisään, koska vedet menivät kunnolla ja infektioriski oli sen perusteella olemassa. En ollut juurikaan auennut vielä tuossa vaiheessa, eli ekasta yöstä (tottakai, vedet menivät yöllä) tuli pitkä. Pieniä menkkamaisia tuntemuksia siinä yön aikana hiljalleen tuli, mutta todelliset supparit alkoivat about klo 22 seuraavana iltana. Koko ajan mua käytiin tarkkailemassa, eri kätilöt vuoroillansa ja takarajana oli, että synnytyksen pitäisi käynnistyä 24h kuluessa, muuten vauhtia haettaisiin oksitosiinista.

Onneksi ei haettu, olen varma, että oma kroppa kerkesi synnytykseen paremmin, kun supparit saivat kehittyä omillaan. Suurimman osan ekasta päivästä lepäilin vaan, mutta iltaa kohden tuli olo, että pitää päästä liikkeelle. Klo 22 supparit alkoivat olla sitä luokkaa, että pääsin saliin. Istuin suihkussa pallon päällä ja odottelin suppareiden voimistumista. Jossain vaiheessa sanoin, että voisin jotain lievitystäkin ottaa... Ilokaasua hengittelin välillä, kunnes n. klo 2-3 aikoihin sanoin että saa laittaa jotain tymäkämpääkin, en enää oikein jaksanut pystyssä kestää suppareita ja kätilö totesi, että nyt on hyvä vaihe laittaa se epiduraali. Yksi annos laitettiin ja sen vaikutus kesti about pari tuntia. Siinä vaiheessa soitettiin myös lapsen isälle, että nyt voisi alkaa tulla saliin päin, kun siinä sitten joudun yksin makailemaan puudutettuna.

Epiduraali oli kuin taivas. Sain levättyä suppareiden yli, tunsin ne kyllä koko ajan, mutta olo helpottui juuri niiden kivuliaimpien senttien ajaksi huomattavasti. Kun puudutus sitten alkoi vähitellen haihtua, tarkastettiin tilanne kohdunsuulta ja todettiin, että nyt ei enää taideta toista annosta laittaa. Siitä tuntemukset sitten voimistuivatkin vähitellen ja ilokaasunaamariin hengittelyn voimin mentiin eteenpäin. Eräässä kohtaa muistan, kun lapsen sydänäänet heikkenivät supistusten aikana ja hetkessä sali oli täynnä väkeä. Minulle tuli tunne, että siinä oltiin heti valmiina siirtymmän järeämpiin keinoihin vauvan saamiseksi ulos, mikäli sydänäänet eivät palautuisi. No sieltä ne tokenivat, ilmeisesti napanuora oli ollut kiertyneenä vauvan kaulan ympäri kolmeen kertaan ja tietyssä vaiheessa veri kulki vähän huonommin.

Jossain vaiheessa sitten sanoin, että nyt on kuulkaa semmoinen paine perässä, että ei oo tosikaan. Ponnistamisen tarve oli niin eläimellinen, että ei ollut kysymystäkään siitä, että lapsi oli syntymässä. Kätilö ei antanut ensin vielä lupaa vaan pari supistusta taidettiin siinä ootella (onneksi ei kauaa tarttenut pidätellä), lopulta sain luvan ponnistaa ja 11min ponnistusten ja episiotomian avustuksella poika putkahti maailmaan klo 6.07 päivää ennen laskettua aikaa. Minusta koko tuo ponnistamisvaiheen selkeys ja helppous oli yllättävin osa tuota synnytystä. Paljon pitempää ja vaikeampaa oli tuo, kun käynnistymistä ja avautumista sai odotella niin julmetun pitkään, enkä ollut nukkunut 36 tuntiin kunnolla. Epiduraalin jälkeiset vaiheet menivät minusta nopeasti, eikä kipu ollut sietämätöntä kun koko ajan ikäänkuin tunsi, että kohta se syntyy. Voimien loppumista ei tarvinnut valvomisesta huolimatta pelätä, jostain sitä poweria vaan aina löytyy tuossa tilanteessa :) Asiaa auttoi myös se, että lapsi ei ollut mikään jättiläinen, päänympärys taisi olla 33cm, paino 3120g ja pituus 49cm. Napanuoraa oli lähes metri!

Ikävämpää oli se, kun alakertaa tikattiin, mutta onneksi tekivät sen huolella. Välilihan leikkauksesta ja repeämistä huolimatta tokenin 6 viikossa normaaliksi, toki olin jumpannut ja harjoittanut lantionpohjaa sen ennen että jälkeen synnytyksen. Uskon, että sillä oli suuri merkitys sen kannalta, että osasin käyttää rentoutumistekniikoita avautumisvaiheessa hyväkseni sekä ponnistamisen suunta ja tarkoitus tuntuivat heti selviltä itse tilanteessa. Mistään virtsankarkailusta tai ylimääräisestä löysyydestä en ole kärsinyt.

Loppujen lopuksi mun mielestä noinkin pitkän odottelun (36h) pystyi kestämään hyvin sillä, että otti tilanteen ikäänkuin supistusaalto kerrallaan. Jokainen aalto tekisi työtä sen eteen, että lapsi pääsee maailmaan. Kipu ei tuntunut samalta kuin sairaana ollessa, vaan sillä oli selkeä merkitys - syntymä. Kaikki paikat kramppaavat, kyllä, mutta se ei tarkoita että olisin sairas. En silti pidä lääkkeetöntä synnytystä itseisarvona. Oikein käytettynä nuo lääkkeet auttavat pahimman vaiheen yli ja siinä pääsee säästämään omia voimiaan.

Vaikka olen nyt toista kertaa pappia kyydissä, niin silti en taaskaan tiedä, mitä tulee tapahtumaan. Näillä asioilla on ihan oma rytminsä ja tahtonsa. Ja tavallaan se on aika hienoa, luonto hoitaa ja lääketiede auttaa :)

PH 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultrakuulumisia tältä päivältä: Kaikki näytti olevan niiku pitääkin ja istukka on etuseinämässä niin kuin epäilin, koska kovin voimakkaina ei oo potkut tuntuneet.. Painoa oli vauvelilla 415g eli ihan vastas koko viikkoja. Ja sukupuolta kyseltiin, johon saatiin vastaus "Tämä on selvä peli. Siellä on komea pippeli!" Eli saatiin poikalupaus.

Ikku 21+3
 
Oltiin viikonloppuna sukuloimassa melki 200 km päässä ja eilen illalla alko sit tuleen näitä mahankovettumis suppareita aina ku vähäki jotain teki, aamulla oli pari tuntia ettei mitää ja nyt sama meno tuntuu jatkuvan. Äsken laitoin esikoisen vaunuihin pihalle nukkumaan ja tehtiin semmonen 300 metrin nukutuskävely, ja heti taas... Esikoisen aikaan ei tämmösiä ollu ku ihan lopus vasta... Vähä pistää mietityttään minkämoinen reissu tulee, kun parin viikon päästä pitäs lähtee käymään 400 km:n pääs... No näkee sitte.

Torstaina rakenneultra.

tieti ja tiitiläinen 20+4
 
Ultrakuulumisia täältäkin:) Äidin vahvoista poikatuntemuksista ja oireista huolimatta, masussa asustelee ihana prinsessa eli tyttölupaus
tällä hetkellä asustelee vaakatasossa alaosassa kohtua, ihanasti ojenteli jalkojaan "asunnon seiniä" vasten, todella suloinen tapaus. Piti varpaistaankin kiinni:)
Istukka myös etuseinämässä, mikä täälläkin vaimentaa potkuja. Sydän kunnossa, vatsassa kaikki niinkuin pitääkin, ihana ylähuuli ja hienosti kasvava pikkuneiti. Mitat muutaman päivän edellä laskettua aikaa ja mikäli edelliset merkit paikkansa pitävät, syntyykin lapsi viikkoa ennen laskettua aikaa. Kätilö toivotteli tervetulleeksi samoissa merkeissä myöhemmin....mutta kyllä tämä on sitten tässä;)

Kerttu ja prinsessa 20+3
 
vielä synnytyksestä.Mä en ikinä kyllästy tähän aiheeseen! :popcorn:
Mulle vaikeinta synnytyksessä on ne viimeiset sentit ennen ponnistusvaihetta,kun paineen tunne on suuri ja ponnistuttaisikin muttei vielä saa ponnistaa.Sitten kun ponnistamaan pääsee niin se on helpostus,ja silloin kipukin jää jotenkin toiseksi kun on niin paljon tekemistä,ja saa ja pitääkin ponnistaa sen kivun yli.
Nykyään ne ei taida leikata välilihaa hyvinkään herkästi,multakaan ei ole kertaakaan leikattu.Hyvin on mahtuneet tulemaan eikä mitään tikattavaa ole edes tullut(paitsi esikosta sain pienen repeämän johon tuli 2tikkiä).

tänään olikin mukava päivä mahan kanssa.Ei turvotusta,ei supistuksia! pystyin jopa kävelyllä käymään.Oon vähentäny kahvin juontia 1 kuppiin päivässä,voisin jopa kuvitella et nuo mun vatsavaivat on johtuneet "liiasta" kahvin juonnista?? vaikka en olekaan kun sen 2-3 kuppia sitä juonutkaan päivässä...
 
Mua ei oikeestaan oo synnytys jäänittäny eikä pelottanu. Esikoista odotellessa ei jotenkin osaa kuvitella tulevaa kipua.. Oon päättäny mennä omien tuntojen mukaan kun synnytys käynnistyy. Jos tulee oikein kivuliaat oltavat niin varmasti pyydän kivunlievitystä, mutta ois hienoa selvitä ilmankin. :)

Mulle voi päivittää poikalupauksen. EN muista oonko siitä jo aiemmin sanonu.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Onnea kaikile tyttö- ja poikalupauksista :) ihana lukea teidän ultra kuulumisia!
Huomenna on oma rakenne ultra ja kyllä jännättää juuh. Väsyttää toosi paljon! Nyt ollaan miehen kanssa tapeltu 2 päivää ja miul alko työharjottelu tänään + että teen vapaa päivät työtä. Työharjottelupaikassa toimitaan täysin vastoin mun periaatteita. Eilen työssä yhden potilaan omainen tuli kertomaan mikä kaikki on vialla ja mitä ei osata. Fiilis ihan maassa ja miestäntunnu kauheesti kiinnostavan saatika että vois edes halata!

Ehkä nää on vaan nää hormonit mitkä riepoo :LOL:
 
Pakko yhtyä PikkuNelosen mielipiteeseen, mäkään en varmaan ikinä kyllästy tuohon synnytys-aiheeseen... Vielä en oo sentään omaa synnytystarinaani kirjottanu... =) Sen verran on pakko sanoa aiheeseen, että musta se oli kaikkein kauheinta ku piti maata käyrillä ja supistuksia tuli paljo... Liikkeessä ja pystyasennossa oli paljo mukavampi...
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Neuvolalääkäri 23.4 :)

Neuvolakuulumiset (suluissa edelliset):
Rr 106/63 (119/62)
Hb 135 (135)
Paino +500g/vko
Sf 21cm (16cm)
Pissa puhdas
Syke +
Liikkeet ++
Turvotus -

eli kaikki hyvin :)

Miina&Pörri 23+0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja jaanino
Täällä ultra kuulumisia :) toinen oli niin vilkas ja oon kyllä itekki tuntenu että kaveri on aika menevää sorttia ! Kaikki oli kunnossa ultran mukaan näytti oikein hyvältä painoarvio oli 370g ja kaveri vastasi viikkoja kovasti kädellä vilkutteli miulle :heart: ja kyllä tyttöolosta huolimatta me saimme oikein varman poikalupauksen kyllä toinen niin tarjosi sitä tietoa että ei voinut olla näkemättä :D mutta aivan ihan pikku prinssinsieltä tulossa :heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :flower:

omia neuvolakuulumisia tulin vaan kertoileen. suluissa edelliset

22+6 (16+2)
painonmuutos 1,004g/vko
RR 116/66 (110/63)
pissa puhdas
HB 131(128)
syke ja liikkeet +
SF 20cm
Otin myös samalla reissulla fysioterapiasta lainaan si-tukivyön.
Järkyttävää toi painonnousu mut oon kyllä herkutellutkin turhan hyvällä omallatunnolla. sokerirasitus 4 viikon päästä. Sain kelapaperit mukaan ja melkein unohdin ne sinne neuvolan aulaan... netissä täytin hakemukset niin nyt vaan odottelen :) otettiin pakkaus tällekin.

Synnytysjutut on kyllä sellanen mistä jaksais puhua vaikka kuinka paljon :)
Ootteko muuten seurannu sitä kutsukaa kätilö-sarjaa?? mun mielestä se on hyvä!

Kista ja Vilperi 23+0 :heart: (POKSPOKS)
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :)

Tämän päivän neuvolakäynti ja raskaustodistus kelaa varten saatu :)
Rv 23+4
Pissa: puhdas
RR 128/72
Paino tasoittunut alkuperäiseen :)
SF-mitta: 25
Vauvan <3 140, liikkeet ++

Neuvolalääkäri varattiin se on 3.5

Epa ja Bingo
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino

Yhteistyössä