Sooselle erityistsempit! Mulla toi kypsyttely siihen pisteeseen että voitiin puhkoa kalvot vei tosiaan yhtäjaksoisestikin supisteltuna 2vrk, josta ihan karjumisosastoa viimeiset tunnit ennenkuin edes pääsin saliin sieltä odottelupuolelta. Siellä kun kipua levitettiin vain suihkulla tai morfiinipiikillä (oxanest), johon olin aiemmin aamulla reagoinut huonosti (sekavuus, oksentelu) eli en halunnut uudestaan. Vasta kun olin auki sen 4cm, puhkottiin kalvot, ja supistukset säännöllistyivät, otettiin epiduraalia mukaan cocktailiin. Se oli taivas. Ilokaasusta oli se etu, että oli jotain konkreettista tekemistä suppareiden aikana. Käytinkin sitä läpi aktiivisen synnytyksen ajan, puudukkeiden välissä.
En olisi millään selvinnyt yli 16h kivuista ilman noita lääkkeitä, voimakkaista suppareista yli pääseminen pelkällä kaasulla ja huudolla vie voimat pois muutamassa tunnissa. Meitä autettiin hienosti valitsemaan tilanteeseen ja tarpeeseen sopivat lääkkeet, ja synnytys eteni silti ihan omaa tahtiaan, tällä kertaa hitaasti. Ponnistaminen kun epiduraalia oli vielä jäljellä, sujui yllättävän helposti, mulla ainakin tuntoa ja kontrollia riitti oikeissa paikoissa ponnata kyljeltään.
Kättärille huippupisteet toiminnasta, eikä kiirettä/ruuhkaa tuntunut olevan. Perhehuonekin saatiin
PH
En olisi millään selvinnyt yli 16h kivuista ilman noita lääkkeitä, voimakkaista suppareista yli pääseminen pelkällä kaasulla ja huudolla vie voimat pois muutamassa tunnissa. Meitä autettiin hienosti valitsemaan tilanteeseen ja tarpeeseen sopivat lääkkeet, ja synnytys eteni silti ihan omaa tahtiaan, tällä kertaa hitaasti. Ponnistaminen kun epiduraalia oli vielä jäljellä, sujui yllättävän helposti, mulla ainakin tuntoa ja kontrollia riitti oikeissa paikoissa ponnata kyljeltään.
Kättärille huippupisteet toiminnasta, eikä kiirettä/ruuhkaa tuntunut olevan. Perhehuonekin saatiin
PH
Viimeksi muokattu: