~~ Elokuun 2013 Ihmeet elokuussa ~~ MEIDÄN KUU!

Blaeksoose mitä tarkoittaa nännien stimulointi? :D

Täällä kanssa alkaa aika tuntua pitkältä ja laskettuunkin vielä se vajaat kaksi viikkoa :/ tuntuu että kaikki saavat jo vauvansa ja itsellä menee tietty vielä syyskuun puolelle.
On kokeiltu monena päivänä kolmet ässät sun muut hömpötykset ja todettu ettei niistä ole mitään hyötyä :D
Kohta lähenkin pitkälle kävelylenkille muksut rattaissa, uhmaan siis tätä tilaani :)

-JennaMaria- ja Keijo 38+2
 
Ihanaa Onnea Epa :heart::flower: vihdoin ja viimein sait nyyttisi!
ja AnnuLiisalle myös hurjasti Onnea :heart:

Hassua Blaeksoose, että ollaan eilen juostu crossarilla melkein yhtä aikaa :D
kävin vielä kävelyllä siihen päälle ja liikkeillä oleminen tekee kyllä vaan niin parasta minulle ja masulle!!

Pieni ällöpäivitys, mutta nyt vihdoin ja viimein alkoi vatsa toimia vilkkaammin viime yönä ;) :whistle: pidän tätä siis yhtenä merkkinä lähestyvästä synnytyksestä, nkä ole herätellyt minkäänlaisia toiveita että vauva syntyisi ennen tätä tyhjentymistä!

Huomenna sitten neuvolaan ja olisiko toiseksi viimeinen käynti :)

Pimatsu 38+5
 
Viimeksi muokattu:
-JennaMaria-: Nännejä hieromalla ja sivelemällä (mikä nyt kenestäkin hyvälle tuntuu...) saa kyllä aikaan suht tömäköitä suppareita, mutta ne tulee helposti tosi äkillisinä ja loppuukin sit yhtä nopeasti, ainakin mulla. Kokeiltu on, viimeksi eilen :)

Pimatsu: Mullakin on vatsa toiminut hyvin pari kolme päivää, tänään ihan heräsin siihen isompaan hätään. Toivotaan, että lupais hyvää, meille molemmille!
 
Epalle suuren suuret onnittelut!

Neuvolassa käyty ja tulokset seuraavanlaiset;

RR 122/71 pulssi 89
Pissa; puhdas
Paino; +400g
Sf; hurjat 36
Rt
Vauvan syke 160+

No sitten kun tuo sf mitta oli noinkin hurja, pyysi neuvolan täti kollegoitansa (2 kpl) kokeilemaan vauvan aentoa, epäilivät että oli kääntynyt poikittain : /
Siinä sitten kolme tätiä painelee masua, ja mulla huono olo kun oli kuuma ja selällään makuuttivat....kukaan ei oikein uskaltanut sanoa juuta ei jaata, siirryttiin ultraamaan...kaikkien onneksi vauva asusteli oikein päin selkä vasemmalle, on vain pää niin syvällä jossain, että käntää pakosti pyllyä ja jalkoja korkealle ylös...pitkä vauva kuulema on: ) en tiedä sitten mistä geeneistä sen on perinyt.

Seuraava neuvola 13.8

Kerttu ja "metrin mittainen" sintti 37+6
 
Nonniin äippäpoli kuulumisia! Ihanaa kun asiat selviytyivät :)
Poju niin vahvasti perätarjonnassa kun vaan voi olla. Pylly laskeutunut jo todella alas ja minuutin jaksoi lääkäri yrittää ujuttaa sormia pyllyn alle että olisi kokeillut kääntää mutta ei! Sektio-aika varattiin 22.8! Poitsu sai paino-arvioksi 3200g ja on kuulema hyvin sopusuhtainen. Ihana oli nähdä myös ultralla vielä tässä vaiheessa kun kasvoista sai niin hyvin selvää pikku kurttuja myöten <3
Sisätutkimuksessa paikat olivat pehmenneet ja kohdunsuun pituus lyhentynyt 2cm viikossa (liekö ne sukkapuikkokivut oireena tästä?)

3ssi 37+0
 
Pippurihäntä ja Pimatsu mulla on nyt tasan viikon ollu huomattavasti vilkastuneempaa vessassa juoksemista eli vatsa on toiminu monta kertaa päivässä. Yölläkin saatan herätä siihen et nyt on kiire :D Ajattelin tosiaan, että se olis enteilly jotain mutta vielä jatkuu samaa rataa..

Kerttu mulla oli viime neuvolassa (38+0) sama sf-mitta ja terkka puhu samoin et onpa pitkä vauva tulossa. Mulla ei kylläkään ultrattu ja en ihan täysin luota tohon mittaan, kun kohtu supisteli siinä selällään ollessa niin paljon. Normaalitilassa kun ite tunnustelen ni ei kyllä mitenkään pitkältä vaikuta. Päinvastoin tosi pieneltä. Tosi ulottuvalta vaikuttaa, kun välillä tuntuu liikkeet ihan alhaalla samaan aikaan ku ihan ylhäällä tai sitte molemmissa kyljissä samaan aikaan :D Jotain spagaateja taitaa poika tehä tuolla..

Ikku 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Ihanaa Epa, Paljon onnea! :heart:

Neuvolassa käyty tänään...
Paino: +950g/vko (hups... no osa varmaanki turvotusta)
RR: 127/89
Pissa: puhdas
Hb: 138 (jee, ilman rautaa koko aika selvitty)
Sf: 32 cm (viikko sitte 34 cm)
Rt, sykkeet ja liikkeet hyvät

Eli laskeuduttu oli taas alaspäin, veikkaili ettei mee laskettuun asti, mutta ei voi tietää... Toivoa elättelen että neuvolan täti arvaa oikein. Seuraavan neuvola-ajanki anto niin että pääsee mahdollisesti käymään kotikäynnillä, jos ollaan jo kotiuduttu vauvan kans... eli seuraava neuvola olis 16.8.

Jos oon viä silloin yhessä kasassa, niin kattoo sit kohdunsuun tilanteenki, niin tietää kuinka kiiruulla pitäs lähtiä sit ku aika koittaa, nytki sano ettei kannata turhaa jäädä kotio ootteleen, et väkisinki nää supistukset on jotaki saanu aikaaseks...

3ssi: Hyvä kun asiat selvis, niin ei tarvi jossitella ja miettiä, kahen viikon päästä sullaki sit jo vauva sylis! :)

tieti ja tiitiläinen 38+0 (POKS!)
 
Paljon Onnea syysmyrsky ja Tirppuli:heart::flower:
nyt syntyy vauvoja oikein urakalla :D

Ikku, mulla kesti viime raskaudes noin viikon tuo "ylivilkas" vatsan toiminta,ja sitten meni vedet, niin siksi elättelen toiveita että voisi laskettuun aikaan mennessä syntyä :)
Luulen että sinulla alkaa olla lähtö lähellä ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Voi vauvoja lisää :heart: paljon onnea syysmyrsky ja tirppuli :flower:

Tänään maalattu taas omaa kotia ja menty ylös alas.. ainoo mitä on saant aikaan niin pari supistusta, kipeen selä, hirveen turvotuksen ja mahan sekasin myös täällä :D

No nyt on eteisen seinät maalattu again :)
Nyt on viiminen hetki lähteä synnärille että ehtii sunnuntaina ristiäisiin :) sit seur mahd. Olis ens tiistai (sattuu olemaan mun synttäripäivä) että saadaan koulut ja eskarit alkuun ja äipän on must olla mukana!

Jaanino 38+0
 
Kiitokset onnitteluista ja onnea myös muille vauvautuneille tasapuolisesti! :flower:

mmily, oltiinkin samaan aikaan sitten sairaalassa :) jostain tulitkin mieleeni keskenkaiken kun kuulin lääkärin sanovan puhelimeen "perätila" :D hienoa että pt-synnytys meni hyvin!

Herra on tänään viikon vanha :heart: johonkin hävis tämäkin aika, totutteluun 4-henkisenä perheenä. Mies onneks kotona vielä 5,5 vkoo, kesä- ja isyyslomilla :) ollaan jo jaksettu lähteä kotoa pois, käyty kaupassa porukalla (on siinäkin kun pitää olla matkarattaat ja ostoskärryt erikseen, tukitaan kaikki kassajonot :LOL: ). Tänään käytiin ostamassa kaukalonsupistaja ja nyt uskallan istua muuallakin kuin takapenkillä kyttäämässä ettei vauva heilu kyydissä.
Tilattiin myös vaavisänky ja se tulikin eilen, kätevä kun voi siirrellä paikasta toiseen ja äp-laatikko saa olla päivän omalla paikallaan ja toimia yösänkynä, ei tarvi sitä siirrellä enää. Lattialla kun ei oikeen voi pitää ilman että reppana joutuis 1v8kk isoveikan jyräämäksi.

Ihanaa kun vauvoja tulee! :heart: jännityksellä odottaa kuka on seuraava ja käyn kattelemassa vähänväliä et joko olis uus elokuinen syntynyt :popcorn: tsemppiä kaikille kasassa oleville!

Miina & Eemeli 1vko :heart:
 
Huomenta!
Huhu mikä yö takana..
Ajattelin mennä ajoissa nukkumaan ja pidin ensin yli puoli tuntia jalkoja ylhäällä, jotta välttäisin levottomat jalat yöllä! Eihän se mitään auttanut ja jalat pomppi hullunlailla ja oli pakko nousta ja laittaa jalat jääkylmään veteen! Taisin nukahtaa tunniksi ja heräsin ensimmäiseen kovempaan supistukseen ja hirveään päänsärkyyn. Supisteli tasaisesti koko yön, mutta ei kivuliaasti, päänsärky oli pahempi ja nousin ottamaan särkylääkettä 03 aikaan! Helpotti myös supistuksista johtuvat menkkakivut siinä samalla, mutta levottomat jalat sen kun jaksoivat häiritä! Puoli kuuden aikaan nukahdin ja seitsemältä esikoinen kömpi jo viereen ja ihmetteli missä kaikki hänen tyynynsä oli.. olin kasannut kaikki itselleni, jotta saisin hyvän asennon!
Nyt väsyttää ja supistukset ovat hävinneet, mutta on kyllä todella huono olo :( mennään koko perheellä neuvolaan nyt aamupäivällä, koska sataa, enkä jaksa lähteä polkemaan pyörällä sinne asti!
Saa nähdä miltä näyttää neuvolakäynnillä, onko paineet noussut tai vauvan syke rauhoittunut, mikä voisi enteillä lähestyvää synnytystä :D
 
Meidän vauva on alkanut hikkaamaan kohdussa ihan kauheasti. Siis eilenkin varmaan neljä kertaa. Tänään jo kaks kertaa. On hikotellut melkein päivittäin koko raskauden, mutta nyt oikein tosissaan "treenaa hengitystä".

Aamukävelylenkki tehty, kivistää joo, ehkä supistaakin, mutta sitten se aina loppuu kun pääsee himbeen. Kummasti kyllä piristi nuujuisen yön jäljiltä.

PH 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Onnea taas vauvan saaneille :)

Miina-: Mistä hankitte ton kaukalon supistajan? Myydäänkö niitä jossain erikseen? :confused: Me saatiin kaukalo käytettynä, mutta siitä puuttuu just se pienentävä pehmike!

Kertokaa mulle minkä kokoset kotiutumisvaatteet vauvalle kannattaa pakata. Mahtuuko ne 50cm vaatteet jos vauva on sen 50cm tai vähän päälle pitkä, vai kannattaisko varmuuden vuoks pakata kokoa isommat kuteet?

...Mäkin oon nyt viimein ryhtyny vähän miettimään sairaalakassin pakkaamista ja kotiutumiskamppeita, kun mies on mua painostanu. Jotenkin ei oo yhtään innostanu alkaa mitään pakkailemaan kun ei mitään tunnu tapahtuvan ja asutaan niin lähellä sairaalaa, että tuskin tulee niin kiire lähteä ettei pakata ehtis.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Jennamaria: PH vai kuka se nyt olikaan, ehti vissiin selventää mistä kyse. :) Siinä on tosiaan ainoa miinus ainakin omalla kohdalla ettei kestä kauaa se yksi suppari. :( Ihan tyhmää. Nännit kannattaa ainakin öljyttää tai rasvata ennen hierontaa ettei iho mene rikki hankaamisesta/räpläämisestä.

Pimatsu: Hah, sattupa kivasti! Ei siinä, crossaus on kivaa! Se on kyl ihana kun ei satu mihinkään vaikka minkälaiset rallit vetäis.

Onnea uusille vauvautuneille! Nyt tosiaan syntyy elovauvoja kuin sieniä sateella.:heart:

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:
38+3 (37+1)
Paino -389g (+700g) Kokonaispainonousu rask. aik. +900g
Turvotus - (+/-)
RR 114/70 (115/79)
Pissa puhdas (puhdas)
Hb 104 (-)
SF 36 (36)
Syke +130 (+138)
Varsmistettu UÄ: RT, vesi N, pää laskeutunut muttei kiinnittynyt
Liikkeet ++ (++)

( . ) Masun osalta tämä olikin sitten viimeinen neuvolakäynti tältä eräät. Täti sanoi, että tuli sellainen olo ettei ollut ihan satavarma oliko RT, joten otti UÄ varmistaakseen tilanteen. Lähti siitä, et koetettiin etsiä sydänääniä, löytyi joo, mutta vähän oudosta kohtaa eli korkealta vaikka pitäisi kuulua alempana.
Vauva on tosiaan vieläkin aika korkealla vaikka pää laskeutunut. Hassua, onko kellään muilla vastaavaa?

Hemo oli yllättäen laskenut alas. :O Kehoitettiin syömään nyt reippaasti rautapitoisia ruokia ennen synnytystä. Tabletteja ei kyllä tässä vaiheessa enää kannata ostaa kun tosiaan synnytyksen käynnistämiseen on enää KOLME yötä(!). Luoja, nyt kun pääsin tähän aiheeseen, niin tsiisssus kun voikin jänittää näin paljon. AAaaaaaa. Henkinen valmistautuminen alkakoot nyt. :stick:


Soose ja poju 38+3
 
Ai vitsi, kohta Soosellakin vauva sylissä :)

Mun terkka sano sitä, että jos vauvan sydänäänet kuuluu korkealta ja pää on silti laskeutumaan päin, niin voisi tarkoittaa, että on kyseessä pitkä vauva. On se kyllä hyvä, että ultralla tarkistavat, jos epäilyttää vauvan asento.

Catilda: Mä kanssa näkisin, että kunhan nyt jotkut vaatteet on, mitkä pysyy päällä, niin eiköhän ne tuon kotiintulomatkan ajan riitä. Kotonahan voi sitten pukea mitä huvittaa :) Toiset taas tykkää suunnitella ja miettiä asukokonaisuuden huolella ja pakata eri vaihtoehtojakin. Mä taidan olla vähän laiska...
 

Yhteistyössä