Siis mitä
Miuski? Haukkuivat pulleaksi? Varmaan samoilla perusteilla meidän Mirokin on sitten pläski... Pojalla sentään tullu 2 kk aikana 3,3 kiloo lisää painoo. Ei mun mielestä oo yhtään liikaa painoo. Eiköhän vauva tiedä milloin sillä on nälkä
Ja vielä yösyöttö pois! Helpommin sanottu kun tehty. Ei tulis mulla mieleenkään vielä tässä iässä rueta tappelemaan keskellä yötä etten anna maitoo kun herää...
Minäkin aattelin et haluisin pelkällä maidolla mennä 6 kk ikään. Jos ei oma maito riitä, niin korvikkeella ainakin. Ja alottas sitten vasta kiinteitä maistelemaan
Esikoisen kanssa alotettiin kiinteiden maistelu 3 kk iässä neuvolan kannustamana, että saataisiin vauva nukkumaan vähän pidempi unijakso tukevammalla ruoalla. Esikko kun söi yölläkin 2 tunnin välein vielä tuossakin iässä ja alko väsy painamaan äitiä... Mut ei siitä ollu mitään apua! Eikä puurosta joka alotettiin 5 kk iässä. Vasta kun lopetin imetyksen 6,5 kk iässä ja siirryttiin Tutteliin niin alko unikin maistumaan.
Mirollekin otin rotarokotteen. Ei ollu mitään sivuvaikutuksia onneksi. Vähän limasta kakkaa, mut ei muuta.
Mirolla oli kastemekkona perintömekko, joka on ollu mun äitillä ja sen siskoilla ja niiden lapsilla ja mulla ja mun sisaruksilla eli oisko noin 55 vuotta vanha ja melkein kuin uusi
Siihen on kirjailtu nyt siis yhteensä 7 tyttöä ja 2 poikaa. Ja kastemaljana oli sama mun mummin lasimalja, mitä käytettiin meidänkin esikoisella.
Mitä te ootte tehny kastevedelle? Miron kastevesi heitettiin talomme katolle tuottamaan onnea vai mitä lie
ja esikon kasteveden annettiin haihtua ilmaan, koska asuttiin sillon vielä kerrostalossa.
Miro ei viihdy sitten yhtään mahallaan. Joko kääntyy heti selälleen tai sitten ähkii niin kauan et itku tulee. Eikä oikein se pääkään sieltä lattiasta nouse kunnolla. Ei kyllä neuvolassa sanottu siitä mitään mutta pitäishän niitä niskoja harjoittaa. Muuten kyllä alkanut viihtymään lattialla leikkimatolla. Saattaa joskus jopa 20 min ihmetellä niitä eläimiä matolla
Ja tuttia ei enää oikein suostuta meillä syömään. Alkuun tutti kelpasi oikein hyvin mut nyt ei millään. Joskus saan pitkällä suostuttelulla sen suuhun mut tosi harvoin. No ei kait tuo nyt niin vaarallista ole
Meidän neuvolat on ollu silleen et viikon ja 2 viikon ikäsenä kävi terkkari kotona mittaamassa painon ja muuten on neuvola 1kk, 2kk, 3 kk... siitä eteenpäin en tiiä tämän kylän neuvolakertoja. Lääkärineuvolat on 2kk,4kk, 8kk ja 1,5 v. Meillä meni nuo neuvolakerrat jo heti näin alussa vähän pieleen kun terkka oli sairaana niin 2 kk neuvola oli 10 pvää myöhemmin ja tuleva 3 kk neuvolakin 8 pvän päästä siitä kun oikeasti täyttää 3kk. Näin ollen vähän ronskeja nuo meidän neuvolamitat
Jose ja Miro 2,5 kk