Elokuun 2011 pikkuiset joulukuussa

Kiva kun tulee uusia naamoja mukaan :wave:

Täällä sataa taas lunta...blaah..sais jo riittää kun sitä kuitenkin on ihan tarpeeksi jo. Meillä kun vielä joutuu kasaamaan kolatut lumet tonne alapihalle niin se on taas toukokuu ennenkuin se kasa on sulanut. :kieh:.

Perjantaina onneksi päästiin pitkästä aikaa kärryilemään oikein kunnolla. Nyt mentiinkin ekan kerran pelkässä ratasosassa, eli vaunukopasta luovuttiin kun pojalla alkoi olla niin ahdasta. Ostin rattaisiin sellaisen lämpöpussin ja hyvin ukko tarkeni. Pidin vielä ihan makuuasennossa mutta kovasti oli ihmeissään kun näki paremmin kuin kopsassa ollessaan. Yleensä nukkuu koko kauppareissun ajan, nyt piti tillittää hereillä ja heti jos äiti yritti laittaa harsoa eteen tuulensuojaksi niin älähdettiin :heart: On se vaan mainio pakkaus.

Minä nyt sitten ilmoitin töihin tulevani takaisin vuonna 2013. Pidän ensin äippäloman jälkeen 14 päivää viimevuotisia kesälomia ja sitten jään hoitovapaalle. Kaikki tämän vuoden lomat jääkin mukavasti sinne talteen, kun hoitovapaalta ei lomaa kerry. ;). Toisaalta hirvittää kuinka tiukulle talous menee, toisaalta olo on nyt tosi helpottunut kun päätös on tehty ja voi vaan keskittyä kesän odotukseen :)

Onko teillä muilla neuvola vielä joka kuukausi? Mie olin ihan puulla päähän lyöty kun viimeksi neuvolassa täti sanoi että seuraava kerta onkin vasta 8kk kohdalla. Olishan se ollu kiva saada viralliset mitat myös 7kk kohdalta.

Kiinteiden syöminen jatkuu meillä mukavasti, tosin nuo puurot välillä tuppaa menemään kaikkialle muualle kuin suuhun. Aamulla syödään kaurapuuroa soseella höystennynä ja iltapuurona on tällä hetkellä banaanipuuro. Pojan suosikki tuntuu olevan sellainen luomu spelttipuuro, en nyt muista merkkiä mutta sitä ei joka kaupassa ole. Vähän olen neuroottinen noiden puurojen suhteen, meidän yhdestä Piltti Hedelmäpuuro paketista löytyi tässä taannoin ötököitä. :$. Paketti oli avaamaton, joten eivät meidän kaapista sinne olleet kyllä tupsahtaneet. Laitoin palautetta, pyysivät muutaman päivän pakastamisen jälkeen lähettämään paketin tuotevalvontaan jossa tutkivat asiaa ja palaavat sitten. Luultavasti ne oli riisihäröjä koska puurossa oli riisijauhetta. Toki ymmärrän että näitä sattuu, enkä nyt odota mitään järjettömiä korvauksia, mutta harmittaahan se kun koko paketti menee hukkaan. Onneksi en ehtinyt pojalle syöttää puuroa.

Nyt pitäisi pikkuhiljaa pakata pesue autoon ja lähteä mummolaan laskiaisrokalle. Välillä naurattaa kun tää meidän lähtö on yhtä härdelliä vaikka ei oo kun yksi lapsi ja koira..mitähän se sitten olis jo muksuja olis enemmän.. :LOL:
 
minä toivuin sektiosta nopeasti :) synnytyksestä jäi vähä pelot, kohtukin repes siinä rytäkässä mut onneks oon saanu käyvä juttelemassa tuolla äippäpolilla. et sais sitä pelkoo hiukan kuriin jos joskus toinen lapsi siunaantus :)

meilläki siirryttiin tällä viikolla vaunujen ratasosaan ja äitiltä meinas päästä itku ku se kasvaa niin noppeesti :D

meillä ainaki on muistaakseni siihen vuoden ikään asti ni kuukauden välein neukku.

meillä syyvääb 3-4 purkkia päivässä kiinteitä, lihat ollaan alotettu mut nyt pitäs alottaa puuro, millä ois hyvä alottaa? :) vellit meillä jätettiin kokonaan välistä :)
 
Siiruska Siis ötököitä!!! :x kamalaa. Hyvä, kun laitoit palautetta!!

Täytyy avata ja tarkistaa tuo mun ostama Muksun banaanipuuro-pakkaus varmuudeksi.

muoks. Hyvä sara11 kun olet voinut jutella tuosta synnytyksestä. Kyllä ne pelot kannattaa ottaa tosissaan.

Vellejä ei meillä tälle lapselle annetakaan vaan puuroon alettiin heti. Muut lapset ovat vellejäkin saaneet. Suosittelen ihan kaurapuuroa kokeilemaan ekaksi. Meillä on jo neljänviljanpuuroakin maisteltu :)

Taitaa meillä olla neuvola sit seuraavaksi 8kk iässä, ellei ole tarve siinä välissä käydä.

Pieni Tähtönen ja Pihla 6kk 1vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa

sara11 tervetuloa minukin puolesta joukkoon mukaan.=)

]Meilläkin seuraava neukkari vasta siel 8kk. Olis tosiaa kiva tietää noi mitat seiskankin kohalla..

Noista puuroista niin me ainakin aloitettiin ihan kaurapuurolla ja ollan nyt menty neljänviljan puurolla. Tulee itekin syötyä aamupalalla puuro kun tekee sitä tuolle pikkumiehelle.:heart:

Olen kans kohta siirtymässä ratasosioon ja luulen kans et kyyneleet on lähellä siin kohtaa. Vielä mahtuu ohuemmas haalaris mut paksumman kans tiukkaa. Poika on vaan niin lämminveristä sorttia et en voi kauheesti käyttää paksua haalaria ja ei koskaan mitä välivaatteita, vaan ne mitkä päällä on olleet. Niillä kovilla pakkasilla laitoin ohuen fleecehaalarin. ja sillonkin otin toiset housut pois.
 
Viimeksi muokattu:
Sara11 Tervetuloa joukkoon! Heti uteliaisuuttani kyselen, että kehtaisitko kirjoitella synnytyskertomusta enemmänkin tänne? Meidän neiti syntyi kans 20.8 hätäsektiolla ja myös mulla repesi kohtu. Eipä ole mulle tarjottu mitään keskusteluapuja, hienoa että sä olet päässyt purkamaan kokemustasi äippäpolille! Sen verran traumaattinen kokemus se mulle oli, että ennen seuraava haluan kyllä että arvioidaan ihan kunnolla mahtuuko vauva syntymään ja haluan myös käydä pelkopolilla juttelemassa.

Me ollaan lähdössä neidin kanssa kerhoilemaan, täytyy vissiin alkaa valmistautumaan. Huomenna 6 kk neuvola niin kirjoittelen sitten sen jälkeen enemmän kuulumisia! Lukemassa tulee käytyä täällä juttuja melkein joka päivä, mutta tän kirjoittamisen kanssa on vähän niin ja näin kun ei muka koskaan ole aikaa...

Tuulia ja Elli 6 kk tasan :D
 
elikkäs 42+0 menin käynnistykseen osastolle. aloitettiin oksitosiinilla klo 8 ja sitten klo13 puhkastiin kalvot. suspistukset tuntu selänpuolella mutta eivät olleet tarpeeksi pitkiä että olisi tapahtunu mitään. sitten illalla hoitaja sano et osastolle menen yök koska tota oksitosiinia ei voi enää laittaa vasta ku aamulla. osastolla en nukkunu yhtään selkä oli koko yön ihan tulessa. perjantai aamuna 8 menin takasi saliin ja alotettiin oksitosiinilla. supistuksia alko tulemaan jatkuvalla syötöllä mutta eivät kestäneet tarpeeks pitkään. kunnon hengähdystaukoo ei ollu siinä supituksen välissä mutta kesto oli liian lyhyt. sit iltapäivällä sain epin ja nukuin 2 tuntia kunnes heräsin taas supistuksiin. sitte 17 iltapäivällä nousi kuume ja aloin oksentaa, olin siis saanut tulehduksen, crp 200. paikat eivät meinanneet millään aueta ja lääkäri puhuikinettä lähdettäs leikkaamaan. lääkäri kuitenkin hetken päästä perui leikkauksen.

klo 23 aloin olla sen 10 senttiä auki ja 00 alkoi ponnistuttaa. ponnistelin omaan tahtiin mitenkä kuumeelta ja oksentamiselta pystyin. klo 03 lääkäri tuli tutkimaan ja pyysi ponnistamaan aktiivisesti. lääkärille tuli kiireellinen tapaus joten joutui häipymään. 04 ponnistin tyttöä jo vähä aktiivisemmin ja puol viien aikaan alko kunnon ponnistus, mutta tyttö ei vaan tullut ulos. lääkäri päätti tehä välilihan leikkauksen mutta siitä ei ollut hyötyä, puol kuuden aikaan lääkäri kutsui paikalle lastenlääkärin sekä huoneessa oli viisi kätilöä. yks painoi mahaa, toinen tuki niskasta, lääkäri veti imukupilla yks kötilö apunaan ja yksi huus kannustushuutoja. imukupilla vedettiin se 10 kertaa suunnilleen. lääkäri sano et nyt tytöllä on jo osittain jo pää ulkona et ei ois enää paljon. seuraavalla vedollahan se vauva sitte jumahti täysin kiinni. lääkäri vielä hetken yritti tyttöö irrotella. ite olin jo niin väsyny et muistikuvia ei paljo oo ainut minkä muistan ni hän sano et nyt työnnän tätä lasta takas päin ja SE OLI KAIKISTA KIVULIAINTA koko synnytyksessä, olin kuulema kurkku suorana huutanu ,ite en kyllä muista. lääkäri teki hätäsektio päätöksen ja lähettiin leikkuriin. leikkaus oli mennyt muuten hyvin mut lapsi oli niin jumissa tuolla kanavassa että gynekologi oli työntäny ja toinen lääkäri vetäny sitä lasta ulos ja siinä mulla se kohtu oli revenny. tyttö synty klo 6.33 painaen 4420 ja pituutta 52 senttiä. teholle vietiin ku oli tulehus vauvalla päällä. kuumetta oli ja pari päivää nenämahaletku. yhteensä sairaalassa oltiin 10 päivää ja sit päästiin kotiin :)

ja tänään minun pikku tyttäreni on tasan 6kk :)
 
Ohhoh! tuota sun synnytystä sara11 :O
ei siis mikään ihme, että haluat käydä juttelemassa tuosta synnytyksestä.



Ratasosaan meillä ei vielä siirrytä. Eilenkin ulkoiltiin niin typy nukkui makoisasti vaunuissa. Meillä vaunukopassa on sellainen selkänoja, jonka voi nostaa ja sitä ollaan käytetty lapsen valvoessa.
 
Viimeksi muokattu:
meilläki vielä mahtuu tohon koppaan jos ei oo lämpöpussia :) nyt ois täällä meillä ihana ilma lähtee ulos mut tyttö päättiki et nukutaan nyt pitkät unet sisällä (3h) vaikka yleensä nukkuu sen tunnin, seuraavat unet on sit ku on jo pimmeetä XD

noh, tuo synnytys oli kauhee ni jospa seuraava ois helpompi ;)
 
Tervetuloa joukkoon Sara! :wave:

Me aloitettiin kans puurot kaurapuurolla. Sauvasekoittimella ensin hiutaleet jauhoksi, vedessä keitin ja sitten sekaan sosetta. Nyt ollaan maisteltu myös riisihiutaleet ja ohra. Ohra ainakin uppoaa hyvin, kun vaan laittaa hedelmä/marjasosetta tarpeeksi. Myös mustikkapuuro maistuu hyvin. Kasvis/liha soseet menee tosi hyvin kaupaksi, ainakin kun on itse tehty. Kaupan soseet ei ihan niin hyvin mene kaupaksi. Luumua ollaan nyt säännöllisesti annettu, tahtoo tulla sellaisia "kuutiokakkoja"...

Ollaan pohjoisessa reissun päällä. Vähän on poitsu levottomasti nukkunu, en tiedä vaivaako maha (on vähän kovalla) vai tekeekö hampaita. Mutta muutoin reissu mennyt oikein mukavasti. Mummi on onnessaan, kun pääsee pikkumiehen kanssa touhuamaan. :heart:

Meillä oli 6 kk neuvola vähän hässäkkää, lekurilla oli kiireitä. Ei edes sovittu terkkarin kanssa seuraavaa käyntiä. Pitänee varmaan soittaa reissun jälkeen ja kysyä, et milloin on seuraava kerta. :eek:
 
Sara11 Olipas hurja toi sunkin synnytys, onneksi ootte kunnossa molemmat! Ja sama juttu kun mulla, sektiopäätöstä vaan venytettiin ja venytettiin ja sitten jouduttiin hätäsektioon... Mulle ehkä kaikkein pahin tossa hommassa oli se olotila sektion jälkeen, kuume nousi melkein neljäänkymmeneen ja olin todella kipeä epiduraalista huolimatta. Maha oli aivan ilmatäyteinen, melkein isompi kuin raskausaikana ja kivikova, oon nyt jälkikäteen miettinyt ett mulla oli varmaan peritoniitti sen leikkauksen jälkeen mutta ne ei vaan siellä synnärillä sitä tajunneet... Enkä minäkään sitä siellä vielä osannut ajatella kunnolla ja antibiootithan mulla meni neljä päivää iv, kunnes ne sitten lopetti ne vaikka tulehdusarvot oli vielä reilusti koholla ja sen seurauksena haava tulehtui. No, mutta se siitä, palkintona oli toi ihanainen neito joka hymyllänsä hurmaa äidin ja isän joka päivä uudestaan ja uudestaan:D

Me sitten vihdoin ja viimein saatiin ostettua ne matkarattaat. Espritin perusrattaat, ei oo vielä käytetty missään "oikeasti" mutta tuntuvat kyllä aika kivoilta. Kevyet mutta ei kuitenkaan mitenkään rimpulat. Ja äiti tykkää kun kuomussa on toi Espritin tyylitelty E-kirjain, sopii Ellille...:) Kaukaloahan niihin ei saa kiinni, mutta ei meillä sille kyllä ole nyt edes tarvetta ja kohtahan sitä pitää kaukalostakin luopua ja vaihtaa istuimeen.

6 kk neuvolassa neitokaisen mitat oli 7980 g (ootin ett ois yli 8 kg mutta ei...) ja 68,5 cm. Kaikki hyvin, kasvaa hienosti käyrillä ja ruokaa vaan lisää kun on niin vilkas lapsukainen. Eli nyt sitten lisätään soseiden määrää, tuskin lienee ongelma... Neiti on taas reilun viikon verran ilmoitellut ruokailun päätteeksi varsin pontevasti että lisää pitäis saada, mutta äiti on ollut tyly ja tunkenut vaan tissiä suuhun:D Mua vähän pelottaa ett toi imetys jää sitten kokonaan jos kovin paljon alan soseita lisäämään, mutta terkka lohdutti että tuskin niin käy!

Mä teen kaikki soseet itse, paitsi hedelmäsoseet ja nyt oon miettinyt ett pitäis varmaan kokeilla jotain kaupan kasvissosettakin ettei tuu sitten tenkkapoo kun neiti tottuu noihin omiin... Reissuun ois niin helppo ottaa sitt valmista tavaraa matkaan! Kalaa en oo vielä antanut, voiskin itse asiassa ostaa jotain kalajuttua niin tulis sitten sekin testattua. Sen verran hedelmäsosetta oon tehnyt itse, että keitin luumuista ja päärynöistä sosetta, kun ne molemmat pehmittää mahaa ja meillä meinaa kans olla kivikovakakka-ongelmaa jos noita ei syödä joka päivä. Kaurapuuroa täälläkin syödään aamuisin ja ajattelin että kohta taidan kokeilla jotain muutakin. Iltavellistä luovutaan heti kun toi vellijauhe loppuu ja siirrytään sitten iltapuuroon.

Neitokainen muutti sitten omaan huoneeseen nukkumaan viikonloppuna ja hienosti on sujunut. Viime yönä söi yhdentoista aikaan tissiä ja sitt heräs kolmen jälkeen, mutta sain puolen tunnin tassuttelun ja hyssyttelyn jälkeen nukahtamaan uudestaan ilman rintaa ja sitten nukuttiinkin aamuun asti. Kyllä mä imettääkin voisin öisin, kun eihän neiti syö yleensä kuin kerran jos sitäkään, mutta kun se selkeesti näyttää nyt olevan vaan tapa eikä tarve niin ajattelin ett yritetäään sitt päästä siitä kokonaan eroon. Ens yöksi aattelin ottaa vesipullon viereen ja kokeilla josko sitt nukahtais nopeammin kun saa siitä ottaa hörpyt. Seitsemän aikaan heräsi ja oli oikein hyväntuulinen, jaksoi hienosti odottaa puuroa ja tissiä melkein kahdeksaan asti! Eli sekin puhuu sen puolesta että yöllä ei ruokaa enää tarvita:)

Ai niin, onkos muiden muksuilla ilmaantunut affektikohtauksia? Neitokainen säikäytti vähän äitiä joskus parisen viikkoa sitten, oli väsynyt ja itkuinen, säikähti ehkä vähän ja sitten oltiinkin hengittämättä jäykkänä joku 10-15 sekuntia... Eihän ne vaarallisia ole, neuvolassa siitä mainitsin ja ovat ilmeisesti kuitenkin suhteellisen yleisiä. Temperamenttisilla lapsillä esiintyy enemmän, joten sopii meille... :D

Seuraava neuvola meilläkin on vasta 8 kk iässä ja se onkin sitten lääkärineuvola. Ois kyllä kiva tietää ne 7 kk mitatkin, pitää varmaan punnita jollain opilla kotona:) Onnistuiskohan perinteisellä lakanaan laitto systeemillä kalavaa'alla?!? Pitääkin muistaa ottaa se mökiltä tänne kaupunkiin jos viikonloppuna sinne mennään.

Oli kai mulla jotain muutakin kommentoitavaa, mutta neitokainen huutelee yläkerrasta että on herännyt aamutorkuilta. Hauskaa kuulostaa olevan, syö varmaan unipupun korvia äänistä päätellen... :D

Sen verran vielä että täällä on ihan oikeesti jo kevättä ilmassa! Nollassa, aurinko paistaa ja LINNUT LAULAA!!! Ihanaa:)

Tuulia ja Elli 6 kk 2 pvää
 
Mulla kans oli tuo että lapsi lopettaa tissin kiinteiden myötä jo tuon nelosen kohalla.Vähenihän se hurjasti, mitä enemmän tuli kiinteitä mukaan. Nyt teen mahd. pitkään vielä niin, että tarjoon rintaa ensin. Rinnan päällekin äsken vetasi lihaa ja perunaakin puolipurkkia :) ja on tyytyväinen. Näin takaan sen, että saa ainakin myös maitoa ja tärkeää kalsiumia. Nyt tyttö on kyllä päättänyt temppuilla tissillä, kun kaikki muut asiat kiinnostavat miljoona kertaa enemmän. Aamupuuro tökki tänä aamuna :O voi olla että pitää sitä liian karkeana. Alanpa tekemään samoin kun Soulmama tekee, että sauvasekoittimellä murskaan kaurahiutaleet :D jospa se siitä. Kyytipojaksi puuroon laitan marja tai hedelmäsosetta.
Oon ollu tooosi laiska nyt tekemäänsoseita itse mutta silti kuitenkin tehny niitä osittain.
Meillä ei ole ollu kellään lapsista noita affektikohtauksia. Googletin asiaa, ku en ole ennen kuullutkaan asiasta. Onneksi ei ole vaarallista.

Pieni Tähtönen ja Pihla 6kk 4vrk :heart:
 
mullaki antibiotit meni iv:nä viis päivää, lopetettiin ja jouvuttiin alottaa uuvestaan :/ liian nopsaan. sit 10 päivän jälkeen vaadin päästä kottiin,olisivat vielä tarkkailussa pitäneet mut olin jotenki nii väsyny olemaan siellä et itkin vaan. ku noihin sairaaloihin en oo tottunu

meillä oli tännää 6kk neuvola 8870 ja 68.4 senttiä :) pituutta oli tullu vaan puol senttiä mut meillä kasvettiin sitä pituutta tossa aikasemmin hirveesti, yhessä vaiheessa oli kuukauteen tullu yli 5 senttiä. paino nous viime kerrasta 500g. seuraava onki sit lääkärineuvola 8kk iässä :)

mulla oli sektion jälkeen ihan hyvä olo. aamulla leikattiin ni illalla vähä jo jalkoja kokeilin et pitääkö, huterasti mut piti kuitenki. mut nukutti aivan sairaasti. mulla oli kans sitä kuumetta ja huonoa oloa mut aika nopsaan toivuin. seuraavana päivänä kävelin jo ite :)
 
mua vähä harmittaa ku ei tuo imetys onnistunu :( mut kasvaa se tolla korvikkeellaki. jotenki se vaan on jääny kaihertaa mieltä.

meillä alotettin nyt puurot, hyvin tuntuu maistuvan.

sara ja emma 6kk ja 2 päivää
 
sara11 aikalailla samoilla mitoilla oltiin meilläkin kasvettu vain puolisenttiä pituutta ja painoa reilu 400g. Neukkari sano et yleensä täs kohtaa tapahtuu eka "pysähdys".

Ja synnytyksestä. Sulla kyl hurja tuo. Itellä leikkaus meni hyvin, kipee olin tietenkin ja vasta seurpv jaloilla. Poika synty ma iltana. Leikattii perätilan vuoksi olis ollut täydellinen perätila mut olin liian pieni synnyttää. Mut kotiin pääsyn jälkee tulin kipeeksi ja ei muuta kun takas sairaalaan.:( kova kuume ja koskaa ei selvinnyt mistä se johtu. Veikkasin leikkaushaavaa mut lääkäri kyl sano ettei voi olla et näyttää ihan hyvältä. 40 astetta kuumetta ja 4pv sairaalas pojan kans. Antibiot kuuria sit jatkettii viel kotona ja niihän sii kävi et poika alko hylkii rintaa ja maito vähenee. Imetin vain kk ja kokoajan lisäkorvikettakin antaen:(
Siitä syylistin itseäni muutaman kuukauden et olen huono äiti kun en pysty lastani ruokkii. Lupasin miehelleni maksaa jokaisen korviketötsän.:ashamed:
Mut hyvinhän poika on kasvanu ja kerran vain ollut kipee. Et en enää syyllistä itseeni. Lapsi voi hyvin ja se on pääasia. :heart:
 
Eli 12.8.2011 syntyi poika 48cm 3030g suunnitellulla sektiolla (aiemmin oli takana kaksi hätäsektiota -94 ja -00). Nimeksi vauva sai Juuso Toivo Antero. Nyt pikkumies jo kovasti touhottaa, mutta liikkeelle ei pääse. Sen vuoksi kitinää ja lätinää riittää ja aiemmin iloisesta pojasta alkanut tulla änkyrä jos ei jatkuvasti viihtyisiä..
 
Unohtui noi 6kk neuvolan mitat :) - pituus 65,7 cm ja paino 7,145 kg. Eli ei oo mies koolla pilattu :). Mitenkäs elokuun vauvat liikkuvat? Meillä ei juurikaan lattialla viihdytä ja istua pitäisi kokoajan tai sylissä mukana keikkua..eli liikkumista vatsallaan tapahtuu kovan ähinän ja ärinän seurauksena, peppua välillä nostetaan pystyyn.ylunetkin olleet huonompia viimeisen viikon..massu menee tosi kovalle kiinteistä vaikka pojan syömä määrä ei päätä huimaa. Puurot menee suht hyvin.
 
Nyt on äipän oma hetki tässä koneella, kun pikkuiset nukkuvat.

Tosiaan seuraava neuvola on huhtikuussa ja silloin myös lääkäri.

Eilen illalla annoin puuroa ilman, että murskasin niitä sauvasekoittimella ja taidan niin jatkaakin koska ei tökkinyt yhtään enään pikku paukkuset :) hyvä niin.
Ja tuo meidän ihan uusi sauvasekoitin hajosi tänään, se alkoi vaan käryään mun kädessä, kuumui tulikuumaksi ja kauhea ratina alkoi kuulumaan. :O Onneksi takuu vehje niin saa uuden tilalle.

Meillä liikutaan paikasta toiseen tosi hyvin. Edelleen ryömii ns. matotyylillä eli peppu ylös ja siitä sukellus eteenpäin :D sitten kulkee kierimällä myös ketterästi. Ei mene kauaa, kun on mennyt jo leikkimatolta olohuoneen toiseen nurkkaan hakemaan jotain mielenkiintoisempaa kuin omat lelut :)
 
Tervetuloa Äityli -74:wave:

Ja niin se Victoriakin sai pikkuisen prinsessan :heart:

Meillä on alkanut nyt syömisestä tulemaan joku mörkö..ensin oli puurojen kohdalla suu kuin nepparilla kiinni ja tänään alkoi jo päiväruuan kanssa sama venkoilu. Käytiin kuitenkin kärryillä kauppareissu sitä ennen, että luulisi ainakin nälkä olleen..Onneksi kuitenkin maito uppoaa. Imetän vielä osittain, mutta nyt olen huomannut että ei se jaksa oikein enää kiinnostaa entiseen malliin. Mutta on se vaan jotenkin vielä niin liikuttavaa ottaa tuo pötkylä aamulla kainaloon tissittelemään ja nuuhkia unista ukkoa :heart:.

Sain nyt vastauksen siihen ötökkäpuuroon, kyseessä oli Hinkalokuoriainen. Selvityksen mukaan niitä esiintyy viljatuotteissa, kuivissa hedelmissä, mausteissa ja suklaassa. Kyseessä oli kuulemma yksittäistapaus ja ovat toki pahoillaan jne. Sain hyvityksenä 2 näytepussia puuroista ja 10 euron S-ryhmän lahjakortin. Heh, ja heidän mielestä mä oon Jeren mummo, olivat nimittäin pahoillaan yllätyksestä joka aiheutui "Teille ja lapsen lapsellenne. :LOL:

Meillä liikutaan lähinnä mahan ympärillä, eli pyörii ympyrää ja tavoittelee leluja. Välillä pyllyä nostetaan ja jalat heiluu koko ajan, samalla pää hytkyy niin että äitiä pelottaa koko ajan että naama iskeytyy lattiaan. :O Jossain vaiheessa sitten iskee kiukku kun ei pääse eteenpäin. Meillä on tosi kylmät lattiat ja sen takia useampi peitto joiden päällä poitsu pötköttää ja aika ajoin ne kasaantuu siihen vattan alle mytyksi. Mutta kai tuokin tuosta aikanaan liikkeelle lähtee ja kerkiää vielä vaikka mihin. :D
 
meillä tuo tyttö alotti sillee et käänty massulta selällee. nyt tekee nii et koko ajan selältä mahalleen ja toi toisinpäin on unohtunu :D viisaria pyörii masullaan ja paljo liikkuu mut ei vielä ryömi. tänään näytti et ois pakittanu pikkasen, tiiä sitte. kovasti laitetaan masun alle jalkoja ja pyllyä nostetaan pystyyn, kova yritys on. mut minä vielä nautin ku se ei pääse eteenpäin, sit sitä vauhtia vielä varmasti riittää :D
 
Jos kuulumisia kirjoittelis pitkästä aikaa. Täällä on hiljentynyt kanssa kirjoittelu, taitaa vauvat lisätä hommia kun alkavat liikkumaan.

Sara11 Tervetuloa mukaan, kiva kun tulee vielä uusia mukaan.

Siiruska Meillä jää kanssa se 7kk neuvola pois ja sit mielestäni taas 9kk neuvola. Toisaalta olis kiva saada niitä mittoja joka kuukausi mutta toisaalta sit taas kiva kun ei tarvii joka kuukausi raahautua neuvolaan.

Meillä syödään iltaisin puuroa ja olen antanut niitä Muksun valmispuuroja. Vadelma-kaurapuuro on se meidän suosikki. Toki jos uutta puuroa koitan niin annan sen sit jo alkuillasta, että jos jotain siitä tulee niin ei tule sitten yöllä vaan jo illan aikana. Velliä ei meilläkään ole nyt annettu ollenkaan, esikoinen söi silloin iltaisin vellin sängyssä. Toivottavasti puuro maistuis niin kauan kun voi antaa muuta iltapalaa niiin sais vellit jättää vallan antamatta.

Meillä ollaan kanssa oltu jo tovin ratasosalla ja sellasessa pussissa. Meillä nukutaan jo valjaissa kun muuten kääntyis mahalleen ja nukkumisesta ei tulis mitään. Ja toki on turvallisempaa nukuttaa ulkona kun tietää, ettei pääse putoamaan.

Meillä opittiin 6kk iän kunniaksi ryömimään ja nyt mennänkin sit lujaa paikasta toiseen. Esikoinen on ihan hukassa kun leikkii lattialla ja yhtäkkiä vauva onkin siinä leikissä kanssa. Mutta toisaalta kiva kun oppi liikkumana niin jaksaa taas olla paremmin lattialla.

Hampaita meillä ei vielä ole. Kovin itkuinen on ollut jo pidemmän aikaa mutta mitään ei vielä ole ainakaan tullut läpi.

Täällä odotellaan jo kovin kevättä ja kesää niin ei tarvis pukea paljon päälle. Huono puoli siinä kesässä vaan on, että sitten kutsuu taas työ. Miten muilla, milloin olett töihin menossa? Eli its eolen menossa töihin heti kun äitiysloma loppuu ja mie sjää hoitovapaalle lasten kanssa kotiin.
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille! =)

Mä odotan myös kovasti kevättä. Inhoon tätä pukemisrumbaa ja sitä, kun lunta on kaikki paikat täynnä. Onhan toki kesässäkin miinuspuolensa... kuumuus ja ötökät. :stick:

Pinjalla oli 6kk neuvola jo pari viikkoa sitten. Pituutta oli 67cm ja painoa 7165g. Painoa oli tullut vaan parisataa grammaa. Vähän itse aavistelinkin, että ei hirveesti ole kasvanut. Nyt vaan lisää kiinteitä kehiin niin eiköhän se siitä. Pinja vaan ei oikein suostu syömään kasvislihasoseita. Vauvakaurapuuro hedelmä-/marjasoseella menee tosi hyvin. Oikea puuro taas ei uppoa ollenkaan. Pinja näyttäis ainakin tässä vaiheessa olevan nirsoin meidän lapsista. Tolle puurolle se aukoo suutaan, kun linnunpoikanen, mutta muiden soseiden kohdalla suu on visusti kiinni. Tissimaito onneksi maistuu tosi hyvin edelleen. Viime yönä söi 5 kertaa tissiä.

Pinja ei vielä ryömi, mutta peruuttelee jonkin verran ja pyörii kellonviisarina. Pyörii välillä niin paljon, että pääsee sillä tyylillä johonkin toiseen paikkaan. Muut lapset meillä on lähteneet ryömimään, esikoinen 6,5kk iässä ja kakkonen 7,5kk iässä.

Me otettiin kans ratasosa käyttöön tässä ihan juuri. Pinja on monesti hereillä, kun ulkoillaan isompien kanssa. Tylsistyy helpommin, kun makaa vaan vaunukopassa. Nyt näkee edes vähän ympärilleen.

Mä meinaan palata töihin vuoden vaihteessa. Teen sitten vajaita työtunteja, joten voidaan pitää Pinja vielä kotihoidossa, kun mies tekee vuorotyötä. Haluaisin olla pidempään ihan kokonaan kotona, mutta lompakko ei anna myöden. Ihanaa, kun Pieni Tähtönen voi olla kolme vuotta kotona! Mäkin haluun... =)

Sit iltapalalle ja nukkumaan. :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Pujaja kiva kuulla teistäkin :)
Onko Pinjalla jo hampaita?

Meillä tosiaan nuo 2 pikkuruista hampia on ja ei antaisi yhtään harjalla hipaistakaan niitä. Aamu ja ilta hammaspesut tehdään leikkien mutta siinä täytyy olla tosi nopea, että edes pääsee sinne suuhun tuolla harjalla. Monesti joku meidän isommista lapsista naurattaa vauvaa, että harja löytää ne pikkiset hampaat.

Meillä lähti kolmonen ja nelonen konttaamaan kanssa 6½ kk iässä. Ekalla ja tokalla ei ollu niin kiire, eikä kyllä näytä konttaan olla kiire Pihlallakaan =)
muuten kyllä Pihla pyörii ja ryömii A paikkaan B mutta konttaus asentoa ei ole vielä löytänyt.
Kyllä tää sairastelu voimia vie :| ja mitähän tässä on vielä tuloillaan... oksennustautia sun muuta :O voi, kunpa ei tulisi...

Pieni Tähtönen ja Pihla 6kk 10vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Morjentes taas! :wave:

Tervetuloa munkin puolesta Äityli.

Pohjoisen reissusta tultiin maanantaina ja jotenkin tää viikko menin niin hujahtamalla, ettei huomannutkaan. Reissu meni mukavasti kaiken kaikkiaan. Pari pikku kolhua sattu pojalle. Ensin mummi kompuroi vaunujen kanssa ja muksu tipahti maahan. Onnex oli paksussa makuupussissa, niin selvisi säikähdyksellä, mummille tuli mustelma polveen. Sitten minä aloin nostamaan sitteriä (mummin kirpparilta ostama) pöydältä lattialle ja se sitten jotenkin kippas ja taas poika muksahti lattialle. Nyt tuli vähän isompi itku, muttei onnex tälläkään kertaa mitään isompaa, ei kuhmuja eikä mustelmia. :eek: Matkustus sujui mainiosti, suurimman osan matkasta pikkumies nukkui. Vuokatissa käytiin kylpylässä uimassa. Roni oli ihan innoissaan eikä väenpaljous/meteli tuntunut haittaavan, kädet ja jalat vispas vedessä. :heart:

Meillä iski puurostoppi. Reissussa jo meinas välillä vähän temppuilla, vaikka tähän mennessä syöny puuron hyvin. Kaverilla sitten oli Muksu-puurojauhetta ja annoin viikonlopun sitä. No, kotona ei sitten enään tavan puuro maistunu ollenkaan. Tänään ostin Muksun banaanipuuroa ja taas puuro osu ja uppos. Täytyy nyt sitten jatkaa tuolla ja kokeilla sitten vähän ajan päästä normipuuroja. Onneksi syö muut soseet tosi hyvin. Oon alkanu vähentämään tissiä, annan enään aamulla ja illalla, en päivällä ollenkaan. Kohtuu hyvin menny, välillä pikkuitkua meinannu tulla, mut menny sit ohi. Ens viikonloppuna meinataan sitten aloittaa yösyötöstä vierotuksen ja sitten pikkuhiljaa kokonaan pois tissi. Toissayönä nukkuikin aamu kuuteen asti, joten yösyöminen on vain tapa. Ei edes kunnolla ime tissiä, lähinnä luputtaa sitä. Saas nähdä miten käy...

Mä meinaan palata töihin 13.8. Mies ei ole vielä päättäny ottaako isäkuukauden. Laitoin jo päivähoitohakemuksen menemään. Saas nähdä millainen paikka saadaan, on kuulemma täällä kauheet jonot... : /

Hampaita ei ole kuulunu. Lattialla meno on kyllä sellaista, että kohta varmaan alkaa ryömimään. Ainakin haluja tuntuis olevan liikkumiseen, ei oo vaan vielä hoksannu miten. :LOL:

Huomenna ois tyttöjen ilta tiedossa. Mummi ja ukki tulee kylään, joten poitsulla on hoitajia sitten useampi. Kiva päästä moikkaamaan mimmejä ja otta pari napanteria.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Soulmama ja Roni 7 kk
 

Yhteistyössä