ELOKUU 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puh1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa vielä...

Soittelin varmaan kaikki hki:n yksityiset läpi päästäkseni kuuntelemaan vaavin sykettä. En päässyt. Pää sekos totaalisesti ku labrois selvis emätintulehdus. Minähän luin sitten kaikki aiheeseen liittyvät pelottelut lääkärin tietokannoista. Nyt sitten pelkään vaikka mitä ja olisin halunnut tietää et vaavi kunnossa. Ei ole reilua kun en osaa/ pysty yhtään nauttia raskaudesta vaan pelkään kaikkea pahaa tapahtuvaksi koko ajan. Pää tod. sekoaa!

Alkaisinpa pian tuntea liikkeitä niin tietäisi että kaikki kunnos päivittäin. Sitten menisin varmaan huolesta sekaisin kun en tuntisi liikkeitä jatkuvasti. On tämäkin odotusta. Sitä aluksi luulee, että täytyy kitua se maaginen 12 vko, mut todellisuus....! Kaikki kyllä olivat sitä mieltä, että hyvin se vauva siellä suojassa on, mutta minkäs teet kun et saa mielestä toista vaihtoehtoa.

Antakaahan Siskot nyt hieman vertaistukea! Kannustakaa ja sanokaa että kaikki hyvin =).

Lena 15+0

elä sinä ~lena~ huolehdi.. hyvässä suojassahan se siellä masussa on. Mikäs pöpö sinne nyt pääsisi vauvaa vahingoittamaan.. eikös ne tulpat jne sitä varten siellä ole... =)

Heippa tytöt, pitkästä aikaa!

Taustaillut olen kyllä, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Omassa olotilassa ei mitään ihmeempiä kerrottavana. Massu alkaa pullotta jo siihen malliin, että tiukempi paita kun on päällä, ei kenellekään pitäisi olla epäselvää mistä on kyse...

Älä Lena turhaan murehdi, eiköhän vauvalla ole kaikki kunnossa jos mitään hälyttäviä merkkejä ei ilmene!

Pari viikkoa sitten mulla tuli pientä ruskeaa tuhrua. Luin täältä Toiveikkaan kertomuksen vastaavanlaisesta. Ja tietty pelästyin entisestäni vaan enemmän. Kävin sitten neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ja hyvin jumpsutti! Kyllä helpotti. Ja kun tuhrutuskin loppui muutamaan päivään, niin kaikki ilmeisesti hyvin.

Mä olen tuntenut liikkeitä nyt viikon verran. Ja se on ihanaa! Aluksi en ollut ihan varma että oliko kyseessä vauva vai ilmavaivat, mutta kyllä se kuitenkin aika erilaiselta tuntuu. Nyt tuosta tunteesta ei voi enää erehtyä! :) Vielä liikkuminen on niin hentoa, etten tunne mitään jos en ole rauhassa paikallani ja kuulostele. Eikä liikettä siis välttämättä tunnu ihan päivittäinkään.

Nyt elokuvan pariin! Voikaahan paksusti, naiset! :)

Viivi, rv 18+0

Sama homma täällä: työt ei jaksaisi kiinnostaa ja pää on ihan hatara. Muutenkin olen jotenkin tosi nuhjuisen näköinen, eli todella mitään raskauden hehkumista havaittavissa (liekö viite tytöstä??)
Sinda, hyvä että nyt otit saikkua, sulla kyllä ottaa tosi koville. Jotenkín musta tuntuu, että kovin olet sitkeä, oksentaminen ja kuvotus on jotain hirveätä.
Ja Lenalle ajatus, rohkaiseva sellainen; ajattele missä oloissa vaikkapa Intiassa tai Afrikan maissa lapsia syntyy ja ihan terveinäkin. Eli kyllä se kohdunkaula on niin sulki, että vauva on siellä suojassa isommiltakin tulehduksilta. Mulla myös vaivaa sitkeä hiiva, kuten ekassa r:ssäkin, mutta nlatäti sanoi, että ei välttämättä tarvitse edes lääkitä, jos ei oireet vaivaa, koska mulla esim. uusii tosi herkästi. (yleensä seksitouhujen jälkeen, kivakiva)

Toivottavasti Mervi saat helpompaa työtä, että ei tarvii saikkua ottaa.
Oletteko te muut väsyneitä, otatteko esim. päiväunia? Minä tuossa mietin, että olen mennyt ja tehnyt vielä ihan entiseen malliin ja nyt olen iltaisin toooosi väsynyt. Siis nukahdan 20 maissa jo. Aamuisin olen ihan virkeä, mutta mietin, että voisin harkita päiväunia, että jäisi illasta hieman omaa aikaa. Eli mies pojan kanssa ulos ja itselle pää tyynyyn iltapäivällä.

Kai tämä ihmisen kasvattaminen sisällään vaan vie omansa, vaikka sitä ei vielä "muistaisikaan" hidastella vauhtia. Eilen muuten tunsin kädellä liikkeet mahan päällä. Tosi päättäväisiä iskuja olivat ;)

Puh rv 18

no mulla nyt on työn puolesta vähä "vammaset" nukkuma ajat..
Illalla menen nukkumaan n. 21-22 (joskus hieman myöhemminkin) herään n. 02.20 töihin josta tulen n. 06.00 takasi. siinä menee sit oma aikasa vielä ennen kuin nukkumaan pääsee kun yleensää avo lähtee silloin töihin ja valvon ainakin siihen asti, käytän koiran ulkosalla, juon kahvia jne.. sit klo 07-08 välinen aika on torkkumista kun poju on hereillä ja tänäkin aamuna kuului että "melvi, lastenohjelmassa oli kukkakärpänen pörräämässä", eli ei mitään tärkeää asiaa, mutta lapsen mielestä ilmeisesti kerrottava..
Yleensä avo hakee kasin aikaan pojan hoitoon ja sit saaki pari tuntia nukkua kunnes avo tulee vaatteiden vaihtoon ja siirtyy muihin hommiin 2-3tunniksi.. sit saa taas nukkua ellei, yläkerran koira hauku, puhelin soi, tai ole sovittu meno.. tälleki aamulle huoltomiehen piti tulla uusi uuni asentamaan klo 12.. eipä vaan oo vieläkään näkynyt, heräsin siis turhaan 3min vaille 12 =)
Et en tosiaan kauaa jaksa tätä rumbaa.. etenkään nyt raskaana, muutenhan se menisi mainiosti, van nyt pitää ajatella pikkuistakin eikä vaan itseä. sit on viikossa normaalisti 1vapaa yö jolloin saa nukkua, mutta ei se riitä.. nyt on tietty ollu "helpompaa" kun oli saikulla ja viime viikko oli kokonainen viikko töissä, mut tällä viikolla oon pyytänyt lauantain vapaaksi, et tulee 2vapaata peräkkäin.. ihan vaan et mennään meiän porukoille jos tulokset on hyvät ja kerrotaan, jos huonot tulokset niin menee varmaan ajatukset niin sekaisin ettei töihin pystyisikään..

Mulla se vaan uni tulee ennen kuin kerkeän liikkeitä tunnistaa... joka ilta sama homma mut kylläkait se siitä.. nyt se huoltomies tuli uunin asennus hommiin... =) jes
uusi uuni, kiertoilma ja kaikkee.. =)

Mervi83 rv 17+3

heissan elokuiset,

kukas meistä on ekana menossa rakenneultraan? Mulla on aika ma 12.3, mutta varmaan jollakin on sitä ennen. Odottelen mielenkiinnolla ekojen kokemuksia; omaa kun saa vielä odotella melkein 2 viikkoa.

Joanna 17+2

Olettepas te olleet ahkerina kirjoittamassa eilen!
Sinda: hyvä, että hait sairaslomaa. Toivottavasti saat levättyä ja olo sitä myöten helpottaa.
Lena: Mä voin todella samaistua sun tuntemuksiin, sillä olin juuri eilen labrassa antamassa hiivanäytteen. Hiiva suljetaan ensin pois vaihtoehdoista, mutta ite epäilen, että vois olla jotain muutakin. EIkö ärsyttävää, kun ei saa varmuutta? Tuo on kyllä niin totta, että ei sitä huojentunutta oloa meinaa tulla millään, vaikka pääseen tiettyjen etappien ohi. Eipä sitä varmuutta vauvan kunnosta varmaan saa ennen kuin sitten kesällä...
Viivi: Mulla myös on ollut tuhrua ja välillä ihan hiukan vaaleanpunertavaa valkovuotoa. Neuvolassa sanottiin sen voivan liittyä tohon hiivaan, että limakavot ovat herkät. Tai sitten ihan hormonaalisiin juttuihin. Kuulemma joillain odottajilla tulee jotain vuotoa oletettujen menkkojen ja jopa ovulaation aikaan! Kävin myös sydänääniä kuuntelemasssa ja se helpotti. Nyt alan mielestäni tuntemaan myös liikkeitä, joten niistäkin voinee jotain pääellä :)
Puh: Mä en oo enää ihan niin väsynyt kuin alkuraskaudessa, mutta kyllä mä tosi aikaisin illalla simahdan. Useimmiten kesken telkkariohjelman, noin puoli kymmeneltä. Mies sitten patistelee yläkertaan omaan sänkyyn. Viikonloppuisin oon nukkunut myös päiväunia, se helpottaa ehkä hiukan. Mutta eipä tuo viikolla niin haitallista ole mennä ajoissa nukkumaan :)
Toivottavasti Mervi saat vähän fyysisesti helpompaa hommaa!Kuulostaa mielettömän raskaalta tuo sun viikkorytmi, varsinkin nyt, kun oot raskaana. Oi, sulla on jännät paikat nyt kun kohta kuulet tulokset. Uskon kuitenkin, että pelkkää hyvää sieltä kuulette!

Onkos mulla sitten ekana rakenneultra (tai siis mun EKA ultra), se on ensi viikolla 8.3? EI malttaisi odottaa! Täällä muuten tasaista taaperrusta. Vaateongelmia (tai lähinnä paitaongemia)...mammavaatteet näyttää liian isoilta ja omat paidat naurettavan lyhyiltä.Muuten vaan kevättä odotellessa...eilen olikin aika kiva kevättä enteilevä päivä.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Claire 17+4

musta on edelleen hassua lukea nuita mahan koko "ongelmia" ja kun oon katellu netissä kuvia raskaana olevista ja katellu silmät pyöreinä kuvia et noin isot mahat jo noilla viikoilla, kun itestä ei näe vielä mitään =) tai ite en ainakaan huomaa etnäkisi, paitso jos on toppikset jalassa niin ne ei mee enää kiinni. mut kukas sitä paidan alta huomaisi... tietty mulla on tuota mahaa omastakin takaa, mut silti =)
Minä tossa kun päivälä heräsin niin makoilin sängyllä, niin olin tuntevinani minäkin liikettä.. tai siis jotain hakkaamista.. siellä se varmaan mykrittää..
Oon tosi onnellinen ja odottanutkin pientä liikettä, mutta sitte epätoivo iskee taas kun ajattelee tuloksia et "pitikö ihan kuuntelemalla kuunnella liikkeitä, ku sitte on vaikeampi luopua jos niin käy".. =( no kyllä se tästä ja minä ilimoottelen het huomenna kuhan kykenen tuloksista.. Olkaa siis koneella n 13.40--> ;)
Rukoilen ja toivon kaiken olevan hyvin.

Mervi rv17+4

Huomenta!

Täällä rak.ultra 13.3. Ei millään malttais odottaa! Liikkeitä on tuntunut suunnilleen tämän viikon ajan.

Mervi, hengessä mukana ollaan! JA koneen ääressä koko ajan, eli ilmoittelehan heti kun tiedät tuloksista!

Jatkan kirjoittelua paremmalla ajalla!

Tuikku17+6

Moikka!

Tänään neuvola. Jipii, pääsen kuulemaan ne sydänäänet ensimmäistä kertaa! Toivottavasti kaikki hyvin. Minähän yritin sillon viime maanantaina päästä vaikka minne, tarkistamaan että kaikki kunnossa ku kuulin siitä tulehduksesta. Nyt lupaan itselleni ja teille että KUN sykkeen tänään kuulen lopetan tän huolehtimisen ja murehtimisen ja alan uskoa että kaikki on ja sujuu hyvin!

Päivänjatkoja! Lena rv 15+3

Tulokset oli normaalit, eli ei mitään hätää.. jospa sitä nyt voisi antautua raskaudelle kokonaan!! Näyttää sen koko maailmalle ja kertoa jopa vanhemmille uudesta ukitettavasta ja mummutettavasta

Mervi 17+5

Hieno juttu Mervi, että kaikki hyvin!

Meidän neuvola käynti oli tosi nopea. Perusjutut otettiin. Kätilö opiskelija teki työt ja oma th seurasi vierestä. Ärsytti kun ei yhtään antanut "herkutella" sykkeen kuuntelemisella. Heti ku jotain kuuli niin lopetti!

Me varattiin muuten 4D ultra. Onko muut harkinneet? Ei edes olla varmoja halutaanko sukupuolta tietää, mut jotenkin kun nykyaikana on mahdollista päästä tulokasta kurkistamaan sillä tavoin niin mikä ettei.

Mä olen väkertänyt pikkuhiljaa sellaista isyyspakkausta. Ostelen kaikkea tarpeellista ja vähän tarpeetontakin. Kyllähän isäkin sellaisen on ansainnut.

Hyvää viikonloppua kaikille.

Lena rv 15+4

mä olen myös harkinnut 4D-ultraa, osittain sukupuolen selvittämisen takia, jos se ei selkiinny rakenneultrassa. Siskonpojasta on 3D-ultravideo kuuden vuoden takaa, ja sitä oli kieltämättä kiva katsastaa pari viikkoa sitten.

Hyvä idea toi isyyspakkaus. Mitä kivaa olet siihen keksinyt; jos voisin vähän kopioida sun ideoita :-)

Viikonlopuja kaikille!

Joanna 17+5

Mulla kans kaveri kertoi tehneensä jonkinmoisen paketin miehelleen, ja mulla kans iski pienen kipinän siitä.. Siellä tais olla joku vauvakirja, konjakkia/viskiä, jotain krääsää... netissä on kuulema paljon vinkkejä kun googlettaa

Mervi 17+6

Mä kerään kaikki vauvan ammeeseen.

Nyt kasassa:
  • Kirjanen vauvan omistajan opas. (Todella hauska, on kuin auton korjaus opas =) )
Mini konjakki pullo ja sikari
  • Isin kulta body
Pääkallo tutti ja tuttipullo (joo, mies tykkää...)
  • Vaippapaketti, kosteuspyyhkeitä
Rintapumppu (Siltä varalta, että äiti lähtee käymään tuulettumassa...)
  • Kylpyankka
    • Pumpulipuikkoja
    Korvakuumemittari

Tässäpä taitaa olla tämä meidän isin paketti. Ehkä teetän vielä isille jonkun T-paidan.

Lena 15+4

Hienoa Mervi hyvistä tuloksista ja Lena sykkeestä. Nyt nautitte raskaudesta.
Kyllähän sitä välillä huomaa miettivänsä kaikkea pelottavaa, mutta toisaalta nyt ei voi kuin odottaa. ja hyvä sieltä tulee :)
minäkin keräsin esikoisesta isyyspakkauksen ja mies oli ihan liikuttunut. Sikaria ei muuten suositella, että ostetaan montaa kuukautta aiemmin, ellei sitä voi säilyttää humidorissa, koska muutoin se kuivuu. Hankin silloin sen viimeisenä. Katsotaan intoudunko nyt samaan!
Olen uudestaan lääkekuurilla, kun virtsatulehdun ei antanut periksi. ääh. Ja se hiivahan tunnetusti rakastaa antibiootteja, eli odotan sen kuurin loppuun ja haen sitten hiivaan avun. Mutta oikein hyvää viikonloppua ja muistakaa levätä!

puh rv 18 +3 p.s. se mun rakenneultra taitaa olla 15.3. Odotan jo innolla.

Mulla eilen neuvola, ei mitään kummempia. Syke 148, maha kasvanut jonkin verran, painoa ei oo tullu yhtään (onneks) ja hemoglobiini oli 147. Verenpainekkin oli ihan ok.

Nyt alkaa toi kumpu tuntumaan joka paikassa. En voi enää nukkua mahallani kun se tuntuu ihan hassulta =)! Nyt ootellaan että sais kerrottua töissä ja sen jälkee ei tarttis enää piilotella ja peitellä...

Onnea Merville hyvistä tuloksista=)! Mulle tuli seerumiseulan tulos joka oli tosiaan jotain 1:6986, eli ei jatkotutkimuksia.

Nyt ootellaan rakenneultraa joka on vasta 5.4. ja seuraava neuvolakin vasta 29.3. joten nyt mennään päivä kerrallaan ja ootellaan tulevaa=)!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja paranemista sairaille sekä jaksamista!! Saa nähdä kuinka kauan pystyn itse kitkuttelemaan töissä ennenkuin on pakko taipua ja jäädä sairaslomalle..

Toiveikas74 rv 15+6

Hei elokuulaiset! Täällä mammaliini,joka pikku elokuisensa menetti viikoilla 11+3. Tein äsken positiivisen raskaustestin ja olen onnesta hämilläni ihan...ja ymmyrkäisenä:) Että mitenkäs sitä näin kävikään!? Toiveikas olen ja tuon tikun kanssa kuljen yötä päivää varmasti viikkoja:) voi, kun tämä pieni tulisi jäädäkseen!

Käyn teitä välillä kurkkimassa, mutta tässä jokupäivä sinkoudun marraskuulaisten palstalle...kohan vain saan rohkeutta kasaan...

Mammaliinille!

Kiirehdin tässä ensimmäisenä onnittelemaan, vaikka en ole elokuisten ketjuun (vielä) koskaan kirjoittanutkaan, lueskellut vain (kirjoitan tuonne viilaajiin)! Aivan ihanaa, että raskauduit noin pian. Itse koin kohdunulkoisen raskauden elokuussa-06 ja nyt mennään rviikolla 15+1 ja odotellaan pikkuista elokuussa-07...

Ulkoinen raskaus oli kova kokemus, puhumattakaan omasta menetyksestäsi, mutta uusi raskaus auttaa kummasti sydänsuruun :-) Kaikkea hyvää ja onnellista odotusta!

Ewa

Olipas kerrassaan hämmästyttäviä uutisia Mammaliini! Valtaisat onnittelut sinulle! Peukut on pystyssä täällä, jotta saat tällä kertaa kokea raskauden ja odotuksen loppuun saakka ja tavata uuden pienokaisen. Ihmeellistä tämä elämä...

Claire 18+0

kiitos onnitteluista:) ne tulevat tarpeeseen:)

Ulkkis-Ewa olen pahoillani kokemuksistasi. Jokainen menetys on niin musertava. Tuskaa lisää vielä se, että joutuu käymään itse läpi hirveitä kipuja. Ne vetävät ihmismielen aika hiljaiseksi ja nöyräksi.

Kohdunulkopuolista on minulla myös kolme vuotta sitten epäilty, mutta olikin sitten loppuenlopuksi esikoisemme. Muistan sen viikkojen odottamisen tuskan ja ultraamisen, kun etsittiin, missä alkio olisi. Ja aika karua tekstiä satoi lääkäreiltä.On se kohdunulkopuolinen vaan tosi pelottava asia.Toivotan onnea tähän raskauteen ja toivottavasti saamme molemmat ihanat pikku vauvelit, joita rakastaa!!