Moikka kaikille!
On kyllä taas vierähtänyt aikaa, kun on viimeksi ehtinyt kirjoittamaan tänne! Olen kyllä lueskellut, mutta meillä eletään sylivauvavaihetta ja tiheän syömisen vaihetta, joten koneella ehtii olla korkeintaan puolisen tuntia, ja pidemmillä päiväunilla olen yrittänyt saada sellaisia järkeviä asioita tehdyksi (kuten tiskaus ja pyykinpesu yms).

Meillä on nyt mennyt kaksi viime yötä ihan mahtavasti!!! Pimu on nukahtanut molempina iltoina klo23 ja nukkunut klo9 saakka YHDELLÄ syötöllä! Kyllä äiti tykkää, kun sai nukkua kunnolla!!
Isovanhemmista oli tuossa aiemmin keskustelua ja meillä ollaan vauvasta niin superkiinnostuneita, että onneksi asuvat sen verran kaukana, etteivät joka päivä tule kylään.

Soittavat kyllä
(Omat vanhemmat asuvat 160km päässä ja anoppi+appi 250km päässä) Meidän pimu sattuu olemaan ensimmäinen lapsenlapsi ja lapsenlapsenlapsi, joten innoissaan ollaan
Ristäisistä: meillä on kahden viikon päästä ja pidetään ne ihan vain kotona, koska se on helpointa vauvan (ja äidin) kannalta, ja mä en tuntisi oloani kotoisaksi missään kirkossa/kappelissa tms. Ollaan asuttu täällä vasta reilu vuosi, joten mikään paikka ei tunnu tutulta. Mutta: ahdasta kyllä tulee (15+pappi), koska molempien vanhemmat on elossa ja molemmilta puolilta yhdet isovanhemmat. Kummeja tulee olemaan kaksi (+paikalla on heidän toiset puoliskonsa). Kaikki vanhemmat ja isovanhemmat ovat innoissaan leipomassa juhliin, sain väen vängällä puhuttua, että saan itse tehdä kakun
(haluan sen tehdä, koska on kiva päästä jotain tekemään.) Me tarjotaan muutamia suolaisia (karjalanpiirakoita, perunarieskoja/limppuja ja pasteijoita) ja makeita (täytekakku, kuivakakku, pipareita ja pullaa). Kastemekkona meillä on perintömekko, mikä on sellainen ihana virkattu!
Painosta kuusiviikkoisena: meillä ei olla vielä saavutettu kuutta viikkoa, mutta viiden viikon ja yhden päivän ikäisenä pimu painoi 3870g. painoa on tullut syntymäpainosta vain 560g, joten painoa on seurattu joka viikko. Nyt viime punnituksessa paino oli noussut viikossa yli 300g(!!!), joten punnituksia ei onneksi enää tarvitse! Pituutta ei ole tullut kuin 2cm syntymästä (4 vkon ikäisenä). Huomenna varmaan katsotaan sekin uusiksi.
Galluppiin:
1. Ootteko ajatelleet jo toisen/seuraavan lapsen hankintaa? Meillä leikkaava lääkäri sanoi, että kannattaa pitää taukoa vuosi leikkauksesta ennen uutta raskautta. Eli varmaan ensi syksynä jätetään ehkäisy pois.

Molemmat haluttaisiin ainakin kaksi lasta.
2. Miten olette ajatelleet ehkäisyn hoitaa? Mulla on huomenna jälkitarkastus, joten siellä varmaan keskustellaan asiasta. En ole asiaa kummemmin ajatellut, kun ei ole ollut vielä ajankohtaista

(Jälkivuotoa on vielä hieman ollut sellaista pikkutiputtelua
Tosin ei enää kahteen päivään!! Josko se nyt olisi jo ohi?!) Mutta varmaan päädytään kondomiin, kun hormonaalista ehkäisyä en haluaisi
Hei, muuten kantoliinailijat: miten olette ajatelleet liikkua liinan kanssa ulkona nyt syksyllä, kun ilmat kylmenevät ja sitten talvella? Onko teillä joku megakokoinen takki, mihin mahtuu molemmat vai oletteko hankkineet kantotakin tm. (Ovat tosi kalliita, ja en itse raaskisi
)
Tulipas pitkä
Mutta nyt pimu nukkuu liinassa niin nätisti, on mahdollisuus kirjoitella. Meillä oltiin vähän itkuisia ja ei viihdytty kuin sylissä
ja liinaan siis, ja uni tuli heti.
Jaahas, nyt taitaa herätä
Pitääpi mennä...
Marjuska+pimu reilut viisi vkoa