Elokuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jatkuu

Vieras
Elokuu 2006
ewa 28.7. 21v. esikoinen. Kättäri
Sitrus 31.7. 30v. esikoinen
Killi 1.8. 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, NKL
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v. neljäs tulossa, KYS
Mariska 4.8.2006. 25 v. toinen tulossa P-HKS
Justiina 4.8. 31v. esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8. esikoinen, TAYS
stitch 6.8. 27v. esikoinen
Vilhelmi 6.8. 31v. toinen tulossa
Esmeralda 6.8. 31v. esikoinen, Tyks
annastiina 7.8.
Salula 8.8. 27v. esikoinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Pompula 9.8. esikoinen, 26v.
tuulia82 9.8. esikoinen, Tays
Jensku 10.8. 28v. esikoinen Oys
Mimi85 10.8. 20v. esikoinen
Shanti 11.8. 26 v. esikoinen
Iiq 11.8. 23v. esikoinen, Kättäri kaiketi
Piukki 12.8. 24 v. esikoinen
Meri 13.8. 24v. toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
Eevi 15.8.?. 38. esikoinen, pks?
Minttu 15.8. 32 v., esikoinen, Tyks
Sinikukka 17.8. 27v. esikoinen, Tyks
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8. 29v. esikoinen
Odottaja81 17.8. 24., esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Mutteri 18.8. 27v. esikoinen, Kättäri
Sartsa 18.8. 21v. kolmas tulossa, Itävalta
Nipsu 20.8. 22v. esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8. 31v. kolmas, Oys
Mari 23.8. 25v. esikoinen, Jorvi
Lellu81 25.8. 24v. esikoinen, Seks
Alisa 25.8. 27v. esikoinen
tigi 28.8. 26v. esikoinen, NKL

Elokuu 2006
Killi 1.8. 29v, pikku2
pirre 1.8.
Merry 2.8.
annastiina 7.8.
k74 9.8. esikoinen, 31v.
-poika?
Iiq 11.8. 23v. esikoinen, Kättäri kaiketi
-tyttö?
Ali71 17.8. esikoinen
Odottaja81 17.8. 25, esikoinen

Tsau kaikki!

Näköjään oli jälleen otettu uusi ketju käyttöön:) Kävin lukaisemassa teidän kuulumisia vanhasta ketjusta ja kommentoinpas tähän nyt niitä.

Ensteks tietty ISO kiitos mamma-vaate-vinkeistä! Pitääpä käydä täällä Oulussakin katsastamassa, onko jotain tullut. H&M:ltä en mamma-puolelta ole juuri mitään löytänyt! Kaikki on kokoa L tai XL. Mutta H&M myy ainakin Oulussa ""sport-vaatteissa"" sellaisia jousuja, joissa resori yltää rintojen alle. Ostin yhdet vihreät kangashousut, joissa leveä resori sekä jumppahousut! Molemmissa se leveä resori oli tarkoitettu taitettavaksi kaksinkerroin, mutta kukas sen näkee, miten minä sen venytän paitojen alla:) Toinen vinkki Ouluun: Mama Liciousin vaatteita myyvä liike Stokkan yläkerrassa on mukana hulluilla päivillä, eli heillä on siellä myös tod halpoja vaatteita (5-20 euroa paitoja & housuja). Siellä on muutenkin kivoja mekkoja ja farkkuja, sammareita yms, enkä minä kokenut, että ne ois hirmu kalliita ollut. Vero Modan hintaluokkaa. Ostin sieltä mustat housut, jotka menee ihan loppuun saakka (koko 36) = 49 euroa. Oikein siistit työhousut. Mutta pitänee tosiaan käydä KappAhllissa ja Lindexillä. Ilmeisesti Oulussa mamma-vaatteita on vain Zeppelinen Lindexillä - vai tietääkö joku jotain muuta?

Ja vielä siihen vatsakommentointiin. Voi luoja että mua kans välillä sieppaa. Olen jo huomaamattani alkanut sanomaan kaikille puhelimessa jo valmiiksi, että mulla ei sitten ole vatsa kasvanut isoksi... Ihan kuin se olisi huono asia ja puolustelisin sitä.. No, eräälle tuttavalle olinkin sitten sanavalmiimpi ja tokaisin rumasti takaisin, kun hän kommentoi, että itsellään näkyi jo varhaisessa vaiheessa vatsa ja mulla on puolestaan ""voi voi kuinka pieni"". Sanoin siis sille enempää ajattelematta, että no sinä se mahdoit löysässä kunnossa olla ja että mulle lääkäri sanoi, että jos on treenattu kroppa, vatsan esiinpullahtaminen voi kestää pitkäänkin... ///:) Ehkä asia ei ole noin yksiselitteinen mutta sainpa kerrankin sanottua ja lyötyä jauhot suuhun.

Mutta joo... Omassa navassa ei sit sen kummempia uutisia. Hirveä makeanhimo vaivaa ja kohta asialle pitäisi tehdä jotain. Tulee syötyä ihan liikaa kaikkea herkkua...

Oikein mukavaa torstaita kaikille!

Hobitti & toukka 23+2

Elokuu 2006
Killi 1.8. 29v, pikku2
pirre 1.8.
Merry 2.8.
annastiina 7.8.
k74 9.8. esikoinen, 31v.
-poika?
Iiq 11.8. 23v. esikoinen, Kättäri
-tyttö?
Ali71 17.8. esikoinen
Odottaja81 17.8. 25, esikoinen

Ja taas kiitoksia vaatevinkeistä, Hobitille tällä kertaa:) Täytyy käydä tsekkaamassa nuo hullut päivätkin, vaikka varmaan eri valikoimat eri kaupungeissa, mutta silti. Jos täällä Helsingissäkin olisi mammavaatteita alessa...ei kyllä muuten huvittaisi hulluille päiville lähteä (kun ei ole rahaakaan).

Velmu potkiskelee mahassa kovasti :)

Torstaita tytöt!

Hyviä äitiyshousuja on ollut vaikea löytää minunkin. H&M:n M-koon housuja olen ostanut ja toistaiseksi vielä mahtuneet, mutta en tiedä käykö nuo kohta pieneksi...Neuvolassa kävin meinaa juuri ja painoa oli tullut yllättävästi lisää. Hobittiko se oli joka makeanhimosta valitteli, niin sama juttu täällä. Suklaata ja jäätelöä menisi ihan tolkuttomasti! Kävin sitten kaupassa ja ostin Dietorelleja, mutta eipä ne hääviltä maistu. Joudun sokerirasitustesteihinkin kun mahan koko menee käyrän yli...aah! :/ Olikohan täällä muita, joilla olisi vastaava edessä tai ollut jo?

Äitiysvaatteista vielä, että oletteko huomanneet kuinka syvät kaula-aukot on H&M:n äitiyspaidoissa? Onhan se kiva kun tissit on nyt isommat, mutta toisaalta en haluaisi niitä olla koko ajan koko kansalle esittelemässä! ;)

Hih, Onerva, joo, olen huomannut. Ostin ittelleni yhden sellasen mustan lyhythihasen paidan ja on kyllä kiva ku ei jää vatsa ja selkä paljaaksi mutta kyyllähän on iso tissivako. :o Vetäsin himassa päälle sen ni miehellä meinas silmät tippua, tokas vaan että onpas sulla isot tissit. ;) On sen verran paljastava etten anoppilaan kehtais laittaa ja nytkin kun on yks miespuolinen kaveri tulossa käymään ni tuli kyllä sellanen olo että on jotain päälle laitettava. Tosiaan, ihan kivahan toi tietty on jos sattuu hyvä päivä olee muutenki mutta en kyllä ihan kaikkialla kehtais maitotehdastani mäkään esitellä. Just tänään mietiskelin että löytysköhän jostain sellasii venekauluksisia 3/4 hiha paitoja.. Sais huijattua silmää vähän, ei näyttäs niin pönäkältä..
Hei, mä löysin äsken Lindexistä sellaset tosi ihanat valkoset pellavahousut mammamallisena. On ylhäältä alas tosi leveät ""liuhulahkeet"", jopa mulle kelpas. Niitä löytyy mustana ja valkosena ja maksaa 34,95 erkkiä.On varmaan just tullut valikoimaan. Jos olis ollut rahaa ni olisin kyllä varmasti ostanut myös mustat, sen verran kivan näköset mun mielestä, mutta piti tyytyä vain valkoisiin. No, ehkäpä niitä olis oikean kokoisena vielä mustissakin jäljellä kunhan saan taas rahaa. Ja nyt kun himassa koeajan näitä ni kylläpä on mukavat jalassa. :)

Meidän sintillä on kyllä ollut hiljainen viikko. Vaikka just tyhjensin pussillisen (reilun..) irtokarkkeja niin ei herrasta kuulu mitn. Eilen illalla viimeksi potkiskeli. Jos ei kohta ala melskaamaan niin tää äiti huolestuu.

Koin muuten taas herkän hetken kun olin Filmtownissa karkkiostoksilla niin sinne tuli nuori äiti pienen poikansa kanssa kans karkkiostoksille. Kuuntelin ku se poika kokoajan jutteli sille äidilleen ett ""Äiti, tää on mun lempikarkki ja tää ja tää ja..."" Melkeen tippa linssissä poistuin pussini kanssa, niin ihana ajatella että kohta muakin pieni poika sanoo äitikseen. *pyyhkii silmäkulmia*
Ai mitenniin raskaus herkistää..?!

Moi,

Noista Oulun äitiysvaatteista sen verran että Tua Rintamäen liikkeessä voi kans hyvällä lykyllä löytyä jotain. Itte en ole viittinyt lähteä kahen lapsen kanssa kiertelemään kauppoja vaikka kesäksi pitäisikin jokin juhlapaita löytää. Netissä oli yks ranskasta äippävaatteita tuova liike ja ajattelin sieltä sitten tilata kun tiedän mihin kokoon tämä vatsa kasvaa juhliin mennessä.

Ei naurattanut yhtään ultrassa kun ultraajatäti naureskeli että sulavaliikkeinen tyttö on masussa kun ei meinaa mittoja saada otettua. On äitillä sen verran venyneet tukikudokset että tilaa löytyy...
Ettenkö itse tietäisi että paikat on löysät edellisten kertojen takia. Eikä tuo ikäkään enää auta kiinteydessä.
Noh, maha on valtava mut jos terveen tytön saan niin so what. Mulla on loppuelämä aikaa treenata ittiäni mihin suuntaan haluan.
Eli se niistä vatsakommenteista.

Ultrassa kaikki oli siis hyvin ja se on pääasia. Kovasti on liikkuvainen tapaus tämä meidän vaavi kun välillä käy jo vähän kipeesti toi potkiskelu ja venyttely.
Eilen oli jännä kun neiti oli alhaalla poikittain ja pienen kropan tunsi selälleen maatessa vatsan läpi. En nyt tietenkään tiennyt miten päin hän siellä tarkalleen oli mutta poikittain ainakin, selkäpuoli ylöspäin. :o)

Janna 20+2

Osaako joku sanoa mistä Helsingistä löytyis niitä Mama-Licious vaatteita? Näin lehdessä kuvan ihanista farkuista ja merkki mainittiin mutta ei mitään tietoa mistä niitä sais.

Eipä tuottanut tämän päiväinen housunhakukierros Helsingin keskustassakaan tulosta. Forumin kappahlissa oli yhdet mustat housut kokoa 36/38, mutta nekin liian isot. Muuten olisivat olleet kivat, mutta eivät pepusta istuneet. Kämp-gallerian HM:ssä sama tulos kuin Itiksessä. Ainoat s-koon housut, jotka löysin olivat vajaamittaiset (verkkareista en kyllä katsonut, mutta farkut ja muut normaalit housut katsoin). Ärh. Stokkalla olisi ollut yhdet aika kivat mustat housut, eikä edes kalliit, mutta ihan liian kapeat lahkeet niissäkin. Noh, ei mulla toisaalta kyllä nyt ois ollut rahaakaan ostaa. Täytyypä sinnitellä tuolla yhdellä hameella vähän aikaa. Sitten kun rahatilanne paranee, käyn uudelleen katsastamassa kaupat.

Moi! Olen taustalla seuraillut sekä elo- että syyskuisten kirjoittelua (mulla LA 28.8.), mutta en ole ajanpuutteen vuoksi liittynyt mukaan... Tuosta housukeskustelusta tuli vaan mieleen, että itse kävin tänään Tapiolan H&M:ssä. Ostin muutamat tavalliset isompaa kokoa olevat housut ja sovittelin mammahameita, mutta kyllä siellä mun mielestä siellä oli mammahousujakin reilusti (harmi kyllä en kokoja käynyt läpi). Hesan keskustasta pääsee kätevästi Tapiolaan bussilla (jopa alle 15 min), eli jos intoa riittää, niin sinne vaan katselemaan löytyykö kokoja... Samalla voi käydä vaikka myös Hulluilla päivillä ;). Kevään uutuushameita oli ainakin myös M-kokoa, ja puoleen hintaan (n. 13 eur) ostin yhden mammahameen.

Mukavaa odotusaikaa kaikille elokuun odottajille! :)

t. lissu 19+3

Pitääpäs pitkästä aikaa munkin raapustaa kuulumisia tännekin puolelle.
Viikkoja olis kasassa 23+1/38......tuo jälk. luku viittaa siihen, ku kaikki 3 aikasempaa on syntyneet noilla viikoilla, joten eiköhän se tämä nelonen niitä aikoja synny, ettei la:n asti pysyttele sisällä.
Tänään oli neuvola ja taas kurkattiin ultralla, kuten kerta tähän mennessä. Meillä on tuolla neuvolassa ne ultralaitteet.
Ihan varmasti uskon et tää nelonen olis poika. Niin komeesti ne killuttimet sieltä näky, ku vaan peppuaan esitteli. On meinaan kääntyny jo pää alaspäin. Olipa jännä kattoo ku tunsi liikkeet ja näky ruudulla samalla, ku ""käärö"" siellä melskas. 18 pv. olis lääkäri ja aion kyl tingata et kertois et kumpi siellä on. Vaikka ei kuulemma mielellään sitä kertois. Yhdet ainoot äippä housut oon ostanu, H&M strech farkut. Muita vaatteita mulla onkin ollu tallessa. Pääasiassa ovat kesäisiä, mut eipä ne kesälläkään käyttämättä jää.
Ja mitä muuta meitin huushollissa on tapahtunu, ni tuo meiän 3 v. poitsu sai viikko sitten torstaina 3 tikkiä silmäkulmaansa. Löi olkkarin pöydän reunaan....ja verta tuli niin perhanasti. Sattu viel sama lääkäri tikkaamaan sen, joka mulla on neuvolassa. Ja kuopuksella vauhtia piisaa, 1 v. 8 kk. poika. Kyllä lasten kanssa saa olla tarkkana, mix ylimääräsiä silmiä ei voi olla siellä selässä.......tai omistaa muutaman parin ylimääräsiä käsiä.

Tsau taas!

Mikä ihana fiilis! Perjantai:) Mulla piti alunperin olla vapaapäivä tänään (kertyneitä ylitöitä), mutta hommia on liikaa rästissä, en olisi voinut siitä nauttia, niinpä täällä sitä taas ollaan.

Janna - olen ihan kade, että osaat tunnustella vauvelisi jo noin selkeästi. Mulla ei ole aavistustakaan, miten päin toukka tuolla on. Tai ehkä se lähinnä on ""pystyssä"" kun monet potkuista osuu suoraa alaspäin tai sivulle.

Jäikö teillä mieleen siitä Prisman dokumentista, että vauvan pitäisi nukkua suurimman osan ajasta... No kääntyileekö se sitten unissaan, vai miten tää mun toukka ainakin puolet ajasta päivisin tuolla melskaa. Nytkin satelee iskuja ja potkuja vaikka kuinka..

Joku puhui eilen tai toissapäivänä niistä supistuksista. Minäkin olen niitä tuntenut aina aika-ajoin. Eilenkin illalla pienellä kävelylenkillä alavatsa kovettui hetkeksi... Ehkä keskimäärin joka toinen päivä se kovettuu. Enkä kyllä osaa liittää sitä välttämättä urheiluun. Yleensä ne tuntuu illalla.

No niin elomammat:) Oikein mukavaa viikonloppua!

Hobitti & toukka 23+3

Olkkarin pöydänkulmat on vaarallisia :/ Itse olen ainoan kerran meinannut saada tikkejä juuri olohuoneen pöydänkulmasta, mutta valitsin liimaamisen. Heti kun mulla on mahdollisuus, ostan lapsiystävällisemmän sohvapöydän kuin mikä meillä nyt on, siinä on just sellaset kulmat mihin lapsi voi satuttaa itsensä. No jooh...Ihanaa, kun on pakko muuttaa ennen kuin lapsi tulee, kun meidän kämppä on tällä hetkellä niin vaarallinen lapsille. Kaikki esineet ja rasvat ja lääkkeet yms on väärällä korkeudella yms. Ei tartte nyt tuolla ruveta järkkäilemään uudelleen, vaan saa sitten muuton yhteydessä heti laittaa kodin lapsiystävällisesti tavaroita purkaessa.

Hmm...vaatteista vielä, täytyykin käydä katsastelemassa vaikka Sellon ja Tapiolan liikkeitä, kun seutulippu kuitenkin on olemassa...

Moikka!

Mä ostin viikonloppuna Bebesistä Mamaliciousin äitiysfarkut, maksoivat muistaakseni 54e. Myös Stockalta saa sitä merkkiä. Mä oon muuten ostanut useampia mamma-toppeja Lindexiltä ja HM:ltä, koska tosiaankin, niitä äitiystrikoopaitoja ei oikein kehtaa muuten töissä käyttää. Pullahtaa muuten tissit kaula-aukosta! Se on mun mielestä ihmeellistä, että niitä spagettiolkaintoppeja kyllä löytyy, mut ei niinkään normaaleja t-paitoja. Mua ei kyllä yhtään samalla lailla huvita ostaa vaatteita kuin ennen raskautta, kun on tämmönen tankki. Vauvalle kyllä löytäis ostettavaa vaikka kuinka.

Me käytiin alustavasti katsomassa vaunuja. Onko kenelläkään kokemusta / ootteko kuulleet kommentteja Emmaljungan City crosseista? Oli meinaan aika mukavan kevyet liikutella.

Siinä Prisman dokkarissa tosiaan sanottiin, että sikiö nukkuu viikolla 26 90% ajasta, ja nukkuessa liikkeet ei ole niin aktiivisia. Mut varmaan näissäkin on yksilöllisiä eroja. Musta tuntuu että meidän toukalla alkaa unirytmi muodostua semmoseksi, että potkuttelee eniten aamupäivälla ja sitten myöhään illalla ja yöllä. Sais mun puolesta kyllä potkia koko ajan, aina sitä heti huolestuu jos on pitempiä aikoja hiljaista! Viikolla 30 teen varmaan liikelaskentaa vähintään neljä tuntia päivässä...

Viikonloppuja! Toivottavasti ilmat tosta vähän paranee.

Hei Johanna,

minä olen tehnyt tutkimusta Emmaljungan vaunuista enemmän ku tarttis. Huomenna olen menossa vielä tsekkaamaan ruotsin puolelta samoja vaunuja, nekun on siellä (samoin kuin kemissä) n. 100-200 euroa halvemmat kuin esim täällä Oulussa.

Itse olen päätymässä Emmaljungan Ceroxiin sport rungolla tai sitten siihen Sport Combiin. Kaveri yrittää puhua Edge Duon ison kopan puolesta, kun on talvivauva tulossa. Meinas, että vauva viihtyisi paremmin... MUTTA... en oikein osaa sanoa. Mulle pääasia on hyvin rullaavat, heittoaisalla olevat vaunut. Heittoaisa siksi, että kun tuulee tai paistaa, koppa täytyisi muuten irrottaa kesken kävelylenkin ja kääntää, ettei aurinko/tuuli ota vaunuihin sisälle. Sanoin täällä Oulussa myyjälle, että liikun paljon ja tulossa talvivauva, joten millaisia vaunuja suosittelee. Vastaukseksi sain Cerox tai Edge Duo. Ne Edget on tosi kalliit uutena ainakin Oulussa, mutta Haaparannalla ne maksaa 500 euron huitteilla. No, ens viikolla olen tässäkin viisaampi.

Tulipa tekstiä....

Aurinkoisia terkkuja Oulusta!

Hobitti & toukka 23+3

Mää ostin käytettynä tosin -03 vuoden edge duot. Tykkään kyllä tosi paljon niistä vaikka tositoimista ei vielä kokemusta ookaan. Mun mielestä ne liikkuu kevyesti ja tosiaan se vauva mahtuu koppaan kauemmin. Mun kummityttö nukku emmaljungan vaunukopassa vuoden ikäseks asti (synty kesäkuus). Eli Hyvin on tilavat... Mä en malta odottaa et pääsee vauvan kans kärryileen... =)

Moi,

Olen taas pidellyt hiljaiseloa, kun ei tunnu tänne palstoille ollenkaan ehtivän. Mutta kovasti samanoloista tuntuu muillakin olevan. Minäkin tunnen niitä liikkeitä tosi usein ja ihan samaa mietin, että missäs välissä se 70-90 % ajasta nukutaan. No, kai se tosiaan on liikettä nukkuessaankin sitten. Kiva tietysti, kun molskuttelee.

Onkos teillä kellään ollut vielä suonenvetoja öisin? Minulla on nyt alkanut lieviä olemaan. Onko vinkkejä, että pitääkö vaan lisätä nesteenjuontia (joka nytkin on suurta) vai voisiko ottaa magnesiumia tms. Tosin syön jo multivitamiineja.

Pääsiäisen odotusta kaikille!

Hei!

Kaveri sai apua raskausaikaisiin suonenvetoihinsa runsaasta piimänjuonnista! Tämä keino hänelle neuvottiin neuvolassa. Eli kannattaa varmasti testata.
Hyvää odotusta kaikille!
Itselläni myös laskettuaika elokuussa. Mukava seurata kirjoitteluanne, vaikka en siihen olekaan osallistunut.

Hei!

Maanantaita kaikille tasapuolisesti. Tulepa ""ulkopuolinen"" mukaan vain. Erilaisille tarinoille ja kommenteille on aina tilaa.

Suonenvetoon mulla tuntuu auttavan joka iltainen pohkeiden hieronta ja venyttely. Ei ollut tosiaan mukava herätys tuossa yksi yö kun nilkka oli ihan suorana eikä meinannut taipua sitten millään. :( Säärystimiä täällä joku mainosti aikaisemmin...

Ensimmäiset raskausarvet löytyi sitten lauantaina saunan jälkeen rasvaillessani. Tosin en ole nyt aivan varma että ovat tuoreita vaiko vain sellaisia joitten olemassaolon olen unohtanut. No paikka on tuossa lanteilla josta iho on joutunut jo vähäsen antamaan periksi joten hyvin voi olla uusia.

Veljien perheet kävivät kylässä eilen ja kyllä siinä vipinää riitti kun pari alle 4-vuotiasta juoksi kilpaa ympäri asuntoa. Loistava hiljaisuus takanapäin kai voisi sanoa kun tätä mahaa kasvattelee... :))

Hyviä viikonjatkoja!

Justiina rv 23+3

Moi!

Vaunuista vielä: Emmaljungan Ceroxit vaikutti kyllä kanssa hyviltä. Semmoset Combit tai Edge duot ei kyllä meille käy, koska eikös ne oo kumpikin sellasia malleja että on ratas- ja vaunuosa erikseen? Meidän autoon ei mahdu niin isot kärryt. No, täytyy vielä Brion tarjonta katsastaa ja tehdä ostopäätökset joskus toukokuun alussa.

Mulla oli tänään neuvola ja vaikka kaikki oli kunnossa (vauvan syke 140-160, verenpaine 112/70, HB noussut 134:ään ja pissa puhdas), mun paino on noussut niin kovasti että joudun sokerirasitustestiin. Jeejee. Mun paino on noussut viime käynnistä 650g/viikko, yhteensä melkeen 10 kiloa. Siis ihan järkyttävää. Kohtu on kyllä kasvanut tasiaisesti ja vaikka on yläkäyrällä niin on kuitenkin sillä käyrällä, nyt kohdunpohjan korkeus oli muistaakseni 23, eli on epätodennäköistä että vauva ois mitenkään epätavallisen suuri, mutta meenpä nyt siihen kokeeseen kuitenkin varmuuden vuoksi. Se terkka tunnusteli kohtua ja sanoi, että se tuntuu ihan normaalin kokoiselta ja muutenkaan mä en näytä ollenkaan lihoneelta, eli todennäköisesti painon nousu johtuu enimmäkseen suolen toiminnan hidastumisesta (ihana ajatus, kroppa täynnä p:tä...) ja tissien kasvusta.

Muuta neuvolasta: meillä alkaa perhevalmennukset toukokuun alusta, vika kerta on toukokuun lopussa. Tuntuu vähän oudolta opetella imetystä ja muuta lastenhoitoa kun laskettuun aikaan on yli kaksi kuukautta, mutta meidän neuvolassa ei valmennuksia kesällä järjestetä. Synnytyksestä juteltiin vähän, ja terkka sanoi että hänen asiakkaistaan 19 20:stä sanovat että se sattui vähemmän kuin olivat odottaneet. Siitä prisman dokkarista terkka sanoi että synnytys oli jotenkin brutaalisti siinä kuvattu. Suomessa kätilön otteet on kuulemma hellävaraisemmat ja ainakin ensisynnyttäjille tehdään ihan rutiinina se episitomia, jolloin vauva tulee helpommin ulos. Tässä kun kirjoitan tajusin muuten justiinsa, että se unohti antaa mulle ne Kelan paperit täytettäväksi! No, täytyy vielä soitella sille ja kysyä asiasta. Mutta ei kai sillä kiirettä, mä tosiaan haluaisin sen tän vuoden pakkauksen.

Mä myös bongasin viikonloppuna ekat raskausarvet. Masussa ei vielä näy mitään mut rinnoissa menee valkosia raitoja. Ihan kauhistuttaa ajatella miltä ne vuoden päästä näyttää...

Hui, täällä aletaan jo raskausarpia huomaamaan. Mä oon kanssa tarkkaillut mahan ihoa niiden varalta, muttei vielä ole näkynyt. Onneksi mulla on tapana vähintään illalla ja aamuilla rasvailla vatsan ihoa muutenkin (atopian takia), joten ainakin sen verran tulee tehtyä asian eteen, jos siitä rasvailusta nyt siis yleensäkään on hyötyä. Rintoihin ei oo mitään ilmennyt, kun eivät ole kasvaneetkaan. Mulla on jo kokemuksia raskausarvista teini-iästä, silloin niitä tuli rintoihin kun kasvoivat äkisti. Oli tosi kurjia silloin ja tuntui, etteivät katoa koskaan, mutta nyt niitä ei kyllä enää huomaa :) Olivat vielä aika pahoja ja punaisia :/

Mä laitoin tänään lapselle vakuutushakemuksen postiin. Pohjolasta otetaan kun sieltä kaikki muutkin vakuutukset. Hassua vaan, että papereissa kysyttiin lapsen sukunimeä. Ei olla kyllä vielä päätetty asiaa, joten päätin jättää sen kohdan tyhjäksi. Kaipa nuo kyselevät, jos se tosiaan on tarpeellinen tieto... Ei ois kyllä tuotakaan vakuutusta varaa ottaa, mutta mun äiti on luvannut maksaa sen. Oli kuulemma niin helppoa silloin kun me oltiin pieniä, kun oli kunnon vakuutukset. Mullakin kaikki silmälääkärit ja sellaiset aina...

Minäkin olen kovasti yrittänyt rasvailla vatsanseutua... siskoni kehotuksesta olen hommanut tarkoitusta varten vartaloöljyä. Rintoihin se aiheuttaa mulle näppyjä, joten olen toistaiseksi keskittynyt vain vatsaan ja reisiin. Tuleepahan nyt testattua, onko sillä jotain vaikutusta... epäilen, luulen että se on enemmän ihotyypistä ja perimästä kiinni. Mutta se öljy kosteuttaa kivasti vatsan ihoa, joten ei se hukkaan mene.

Kiva seurata vaunukeskustelua ja saada vinkkejä, olen nimittäin niistä ihan ulalla ja kaikki neuvot tulee tarpeeseen! Meillä ei ole autoa eikä ihan heti aiota hankkiakaan kun asutaan keskustassa, joten se tietty vaikuttaa asiaan. Haluaisin 3-pyöräiset, mutta siihen ei kyllä ole mitään järkevää syytä. :)

Mukavaa viikkoa mammoille ja masuille!