Elokuu 2006/17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatkuu..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jatkuu..

Vieras
Elokuu 2006
ewa 28.7. 21v. esikoinen. Kättäri
Sitrus 31.7. 30v. esikoinen
Killi 1.8. 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, NKL
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v. neljäs tulossa, KYS
Mariska 4.8.2006. 25 v. toinen tulossa P-HKS
Justiina 4.8. 31v. esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8. esikoinen, TAYS
stitch 6.8. 27v. esikoinen
Vilhelmi 6.8. 31v. toinen tulossa
Esmeralda 6.8. 31v. esikoinen, Tyks
annastiina 7.8.
Salula 8.8. 27v. esikoinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Pompula 9.8. esikoinen, 26v.
tuulia82 9.8. esikoinen, Tays
Jensku 10.8. 28v. esikoinen Oys
-poika?
Mimi85 10.8. 20v. esikoinen
Shanti 11.8. 26 v. esikoinen
Iiq 11.8. 23v. esikoinen, Kättäri kaiketi
Piukki 12.8. 24 v. esikoinen
Meri 13.8. 24v. toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
-tyttö?
Eevi 15.8.?. 38. esikoinen, pks?
Minttu 15.8. 32 v., esikoinen, Tyks
Sinikukka 17.8. 27v. esikoinen, Tyks
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8. 29v. esikoinen
Odottaja81 17.8. 25, esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Mutteri 18.8. 27v. esikoinen, Kättäri
Sartsa 18.8. 21v. kolmas tulossa, Itävalta
Nipsu 20.8. 22v. esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8. 31v. kolmas, Oys
Mari 23.8. 25v. esikoinen, Jorvi
Lellu81 25.8. 24v. esikoinen, Seks
Alisa 25.8. 27v. esikoinen
tigi 28.8. 26v. esikoinen, NKL

Hei

Johanna - olit ihan oikeassa! Minen kertakaikkiaan enää pysy kärryillä näistä viikoista. Mies sanoi viikonloppuna, että ensviikolla mennään sit raskausviikkoa 30 ja tästä blondina päätteli, että 30+ sitte. Mutta ei tietysti ku 29+ jotain. Virallisesti mun laskettu aika on 31.7. ja tästä (jos nyt tän hanskaan) laskien mun pitäis olla 29+2 nyt. Mun logiikkaan sopis helpommin, ett nyt sit oltais 29:llä raskausviikolla, mut ei ku se sanotaan että on 30:lle viikolla... Samoilla siis mennään:)))

Seksi mikä? Siis joo ai se mitä mun päässä pyörii, mutta käytännössä ei ole kuukausiin näkynyt... /katkera:( Haluttais, muttei haluta. Haluttais, mut ku ei tunnu mikään hyvältä. Haluttais, mut ku tietää vaan pettyvänsä, kun ei orgasmia saakkaan. Haluttais, mut enää ei edes mies halua. Voih. Olipa ihana lukea, että on kohtalotovereita. Ja olkaa aidosti onnellisia te, jotka pystytte pitämään viriiliä seksielämää miehenne kanssa:)!

Mä oon omassa päässäni tehny tästä seksistä tosissaan issuen. Oikeasti en halua seksiä, ja mies tietää sen. Olen suuressa viisaudessani sanonut hänelle kerran, että ei tunnu miltään tai jos joltain, niin ei ainakaan hyvältä. Taisin olla silloin tosi turhautunut koko asiaan. Oikeasti pääässä pyörii, että olispa kiva rakastella, mutta kun ajattelenkin sitä, että miltä se tällä hetkellä oikeasti tuntuu, halut katoaa ku seinään. No, enää 2,5kk... ja sitten voi alkaa parantelemaan itseään, jotta voi taas päästä vauhtiin siinäkin:)

Onko täällä kenelläkään muulla sellainen tunne, että vauva olisi jo pää alaspäin ja lähtökuopissa? Mulla on masu mielestäni hirmu alhaalla. Potkut tuntuvat navan alapuolella. Toisaalta mulla ei oo mitään mihin verrata, mutta jotenkin on vain sellainen kummallinen fiilis, että hyvä jos lähelle laskettua aikaa päästään.

Mutta nyt töihin:)

Terkuin,
Hobitti & Toukka 29+2

Moi!

Juu, mitäs näillä tarkoilla viikoilla enää niin väliä, kaiken järjen mukaan kolmen kuukauden kuluttua elokuun alun vauvat on jo maailmassa. ;) Hui, aika jännää!!

Oliko se Mutteri joka kirjoitti ettei pitkässä suhteessa enää tee spontaanisti mieli seksiä? Voin lohduttaa, että mulla on ihan sama tilanne. Eli suhteen kaksi ekaa vuotta oli huomattavasti vilkkaampia sillä alueella, sen jälkeen ollaankin menty sunnilleen kerran viikossa -rytmillä. Mies varmasti haluais useammin, mutta mua ei kyllä haluta. Oon kuitenkin ihan tyytyväinen tilanteeseen, kerran viikossa on vissiin ihan ""normaali"" tahti (tosin ei siis tosiaankan nyt raskausaikana!), kyllä mä aina pääsen tunnelmaan mukaan vaikka ei varsinaisesti himotakaan aluksi, ja me molemmat nautitaan meidän tutusta ja turvallisesta seksistä. Yhdessä naistenlehdessä oli juuri joku juttu, missä mun mielestä kirjoitettiin osuvasti, että parisuhteessa on kolme kulmakiveä: ystävyys, kunnioitus/luottamus ja intohimo. Suhteella on hyvät onnistumisen mahdollisuudet, jos ainakin kaksi näistä toeutuu. Ja mun mielestä pitkässä parisuhteessa juuri nuo ystävyys ja kunnioitus on ne tärkeimmät.

Munkin maha on muuten ihan viime päivinä selkeästi muuttanut muotoaan, jotenkin valahtanut alaspäin. Tuntuu että vauva punkee ulospäin justiinsa tosta navan kohdalta. Mä huomasin, että osa äitiyshousista ei enää mahdu, kun niissä nousee vyötärökaistale ylös asti. Vähän huolestuttaa, mitä sf-mitta näyttää maanantaina neuvolassa...

En muista enää mitä olen siihen edelliseen ketjuun kirjoittanut joten jos tulee toistoa niin pahoittelut siitä ;)

Eilen iski eräänlainen masennus kun tuntui ettei mikään onnistu ja pankkikin oli laskuttanut erään asian kaksi kertaa ja sen selvittämiseen meni energiaa ja aikaa. Sitten tajusin myös ettei vauvan tuloon ole enää kovin pitkä aika ja tuli tunne etten ole vielä valmis... Myös raskausarvet alkoi masentamaan ja lopulta piti niellä kyyneleitä kun nämä kaikki asiat tuntuivat niin vaikeilta... No laitan nuo hormonien piikkiin :p Onneksi tänään kaikki on taas hyvin :)

Olen tutustunut kestovaippoihin viime aikoina, mutta vielä on paljon opiskeltavaa. On niin paljon malleja ja merkkejä enkä oikein tiedä mitä ja miten paljon tarvitsisin... Pitää vertailla hintoja ja muutenkin lukea muiden käyttäjien arvioita eri merkeistä, ehkäpä se siitä pikkuhiljaa selkiää...

Nyt lähden ostamaan kesäkengät. Pitää löytää sellaiset mitkä on helppo sujauttaa jalkaan ihan seisoaltaan kun alkaa maha olla jo pahasti tiellä kengännauhoja solmiessa...

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Moi,

minäkin olen katsastellut erilaisia kestovaippavaihtoehtoja. En siis todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta mulle neuvottiin, että kestovaippoja ei kannata ostaa hirmuista läjää yhtä sorttia etukäteen, koska vauvan ""malli"" vaikuttaa siihen että millaiset hänelle sopii. Kannattaa kokeilla erilaisia vaihtoehtoja kun vauva syntyy ja ostaa suuremmat varastot vasta sen jälkeen. Tällaiset neuvot olen siis itse saanut.

Eilen haettiin äitiyspakkaus, sen vaatteet ja muut on minusta tosi kivoja.

Vauvalla on tänään taas aktiivinen päivä menossa, voi ihan nähdä kuinka sen pylly muljahtelee vatsanahan alla.

Hyvää vointia kaikille,

sitrus 29+3

Hei!
Huh! Olipa kerrassaan lukemista, kun on ollut kuukauden poissa.

Omaan napaan: Meillä on kaikki jatkunu tavalliseen tapaan, eikä ole juurikaan mitään uutta ja ihmeellistä ilmennyt. Sokerirasitus oli ja meni, sielä arvot olivat hyvät, joten ei tarvitse huolestua siitäkään.
Muutettiin tossa huhtikuun lopussa uuteen kotiin. Kaikki on aivan ihanaa mutta tuntuu olevan vaan tosi kaukana entisestä elämästä, Välillä tuntee itsensä erakoksi kun ei näe niin usein vanhoja tuttuja.
Lapsi tuntuu vaan kasvavan koko ajan ja maha sen myötä, sekä raskausarvet.

Kestovaiposta oli juttua....Olen vaan yksinkertaisesti niin laiska etten usko että alan kestoilla. Nehän olis oikeestaan aivan mielettömän hyviä, kun ajattelee vähäkään luontoa, tai sitten jopa vaippapaketin hintaa. No katsotaan jos saan sen uuden pakkauksen niin siellähän on kestovaipat sisällä, niin voipi ainakin kokeilla.

Ihmettelen tota Kelan vauhtia asioiden käsittelyssä, olen laittanut hakemuksen menemään huhtikuun puolvälissä, ei ole vieläkään tullut päätöstä tuista, saatikaan mammapakkauksesta. Sitä odotellessani....
Pitäis varmaan ruveta pikkuhiljaa kyselemään...

Mä alkaisin mielelläni kestoilla, mutta mies on sitä mieltä, että kakkavaippoja ei pestä samassa koneessa hänen vaatteittensa kanssa. Jos hankin erillisen pesukoneen niitä varten niin sopii kuulemma. Jaa.

Nostan kyllä hattua teille kestovaippoja suunnitteleville :) Mä en voisi ajatellakaan. Olen ""hajuherkkä"", eli mulle tulee helposti pahaolo kakan tms. hajusta. Kaikki sanoo, että vauvan kakka haisee ihan järkyttävän pahalle, että ala niitä sitten pesemään. Ja olen myös samaa mieltä miestenne kanssa, että mun paidan kanssa ei kakkavaippoja pestä:)

Mielipiteitä on monia ja olen valmis maksamaan tästä ""elämänlaadullisesta"" asiasta. Ei silti - en missään nimessä paheksu valintaanne - nostan hattua:))

Omassa navassakin myllerrys jatkuu. Mulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja masu vielä pieni verrattuna muihin tuttuihin. Mittasin juuri vyötärönympäryksen: 98cm! Onko se masu sittenkään pieni, vai kuvittelenko vain?!

Hobitti & toukka 29+4

Ewa: Maksaako sulle työnantaja palkkaa äitiysloman ajalta tai haetko viimeisten 6kk tulojen mukaan ärahaa? Siinä tapauksessa paperisi seisovat Kelassa niin kauan kuin työnantaja antaa tiedot. Muuten on varmaan kyse ison kaupungin Kelan hitaudesta. :( Mulle Kela antoi äpakkauspäätöksen seuraavana päivänä lappujen jättämisestä - ensi viikolla odotan saavani pakkauksen! :)

Kestovaippailua en taida aloittaa minäkään. Hyvänä pidän asiaa mutta epäilen itseäni asian jaksamisessa niin paljon että en aio niihin rahaa laittaa tuonne kaappiin seisomaan. Perfektionistikälynikään ei asiassa onnistunut joten sekin vaikuttaa mielipiteeseeni. Niitä äpakkauksessa tulevia ajattekin kuitenkin testata joten ehkä se siitä...

Eilen Turussa käydessäni törmäsin Vaunuaitassa mielenkiintoiseen asiaan. Heillä kun ostaa uuden turvkaukalon niin siitä saa palauttaessaan sen käytettynä puolet hyvitystä ostaessaan sitten turvaistuimen tai mitä tahansa muuta. Ja myyvät sitten ne vanhat kaukalot siihen hyvityshintaan eteenpäin. Hieno homma! Turvallista kierrätystä! Sääli kun heillä ei ole Gracoa myynnissä ja me ollaan kyllä kallistuttu Autobabyn näppäryyden puolelle.

Hoitopöytäsydeemi alkaa hahmottua. Oltiin ekaksi ostamassa Geutherin kapeeta yksinkertaista hoitopöytää mutta nyt taidetaankin koittaa pärjätä perustamalla pesukoneen päälle vaihtopiste. Jos ei suju siinä niin sitten otetaan taas uudestaan Geuther puheeksi.

Varustelukierre jatkuu siis täällä :))) Ollaanko muualla tehty päätöksiä?

Justiina rv 29+0

Mekin varmaan kallistutaan ainakin alustavasti pesukoneen päälle asennettavan hoitopöydän suuntaan. Joka ei näillä taidoilla kuitenkaan pysy paikallaan, klenksuu ja viime kädessä päätyy varaston perälle :).

Olen vähän funtsinut tuota kestovaippa-asiaa ja tullut siihen tulokseen, että kalliimmaksi tulee niiden käyttäminen (ehkä lasken mukaan myös ne psykologikäynnit kun saan hermoromahduksen jatkuvan pesemisen takia). Ihana idea mutta käytännössä niin harmillisen hankala.

Vakavasti ajatellen, pesukone kuluttaa melko lailla sähköä. Monet unohtavat myös tosiasian, että pyykkiä kuluu uuden perheenjäsenen myötä muutenkin tosi paljon. Myös ympäristön suhteen asia mietityttää; onko ekologisempaa lutrata tuhansia litroja vettä vai käyttää vaippoja, joista suurin osa hajoaa luonnossa edes osittain. Samaan hengen vetoon kun taivastellaan sähkön korkeita hintoja, sitä kulutetaan holtittomasti ja omat säästömahdollisuudet unohtaen (jokaisella toki tärkeysjärjestyksensä tässäkin asiassa).

En ole päässyt ajatusketjussani juuri tätä pidemmälle mutta ajattelin tehdä päätökset vaippex-asian suhteen vasta, kun uusi tulokas on saatu maailmaan ja kun tiedän, minkälaisilla voimavaroilla porskutetaan. :)

Kyselin kelasta, kun ei ole vieläkään tullut mitään tietoa, eli työnantaja on lähettäny sinne kaiken tarvittavan jo huhtikuussa + muutenkin kaikki paperit ovat siellä. Muutin suuresta kaupungista vähän pienempään kaupunkiin, joten siinä oli sitten tullut joku katkos matkassa. Kuulema paperit tulee ens viikolla =) Joten sitä odotellessani....

En ole ikinä eläissäni kutonu tai virkannut mitään, mutta olisin nyt innostunu tekemään jotain pientä villapaitaa pikkuselle. Tiedättekö mistä löytäisin HELPOT ja selkeät ohjeet jota jopa minä pystyisin noudattamaan ja saisin jotain pientä ja käytännöllistä aikaseksi?
Tai onko täälä joku guru joka osaisi mua hieman opettaa?

Kelan touhuista sen verran, että kyllä kannattaa soitella jos ei päätöstä ala kuulumaan. Vein hakemuksen henk. koht 2 kk sitten ja viime viikolla päätöstä kysellessäni paljastui, että koko paperi ei ole kelaan saapunutkaan!!
Kovasti ihmettelin, mihin se siitä virkailijan kätösestä katosi, ja lopulta tädit löysivät paperit jostain laatikosta. Saas nähdä missä kaikki liitteet ovat...
Jos yksityisyrittäjä mokailisi yhtä paljon kuin kela, olisi häkki jo heilahtanut ja liiketoimintakielto päällä...

Hei, olen tässä selaillut kolmiosaista kirpparilta joskus ostamaani Emännän tietokirjaa vuodelta 1948. Siinä on aika hassuja ohjeita ja uskomuksia liittyen raskauteen, vaikka osa jutuista oli yllättävänkin moderneja. Laitan teille pari siteerausta...

-- Keskenmenon ollessa aivan alussa se voidaan saada ""menemään takaisin"". On asetuttava makuulle, otettava sisäisesti polttoja rauhoittavia lääkkeitä, kuten opiumia ja jätettävä mielestä kaikki kiihottavat asiat. --
s. 636

-- Yleensä on naisen hermosto raskauden aikana tavallista herkempi. Tämä seikka on ympäristön muistettava ja siis kartettava odottavan äidin mielen pahoittamista. Virkistäväö seura ja pikku askartelu on omiaan pitämään yllä äidin hermoston tasapainoa ja mielen hilpeyttä. --
s. 1376

-- Liharuokaa on syytä rajoittaa jonkin verran ja raskauden viime kuukautena on parasta olla kokonaan ilman lihaa. --
s. 1376

-- Aviollinen yhdyselämä voi raskauden ensi kuukaisina olla suorastaan haitallinen ts. johtaa keskenmenoon. Viime kuukausina ja varsinkin viime viikkoina ennen synnytystä se on ehdottomasti kielletty, koska siitä voi seurata liian aikainen laposiveden meno taikka kuumeinen synnytys ja lapsivuodekuume. --
s. 1376

Kiitos, Iiq, koomisista poiminnoistasi! Olinkin tulossa valittamaan, kuinka paljon pelkään ja panikoin keskiviikkoista 4D:täni, mutta ei jaksa :)! Monet meistä menee sinne kepein mielin tirkistelemään tulevaa pikkuihmistä mutta itsellä mielessä pyörii kaikki kamaluudet mitä kuvitella saattaa. On tämä vaan tällaista, jatkuvaa huolta (jolle ei loppua ole luvassa seuraavaan xx vuoteen..).

Ps. Kuinka moni aikoo laittaa vaavinsa nimeksi Lordi?! :)

Hei Ewa!
Kyselit kutomisohjeita. Itse oon kutonut aika paljon ja nyt ajattelin taas aloittaa ku äippäloma alkaa... Hyviä ja helppoja ohjeita oon saanu käsityölehdestä ja novitan lehdestä. Lasten vaatteet on yleensä aika yksinkertaisia ja valmistuu nopeasti. Niissä lehdissä neuvotaan kaikki ihan alusta alkaen, langan ja puikkojen valinta ym. Tsemppiä yritykseen! ;)

Moikka!
Oli ihan pakko kommentoida tuohon kestovaippa-asiaan, ettei vain kukaan tee päätöstä väärin perustein. :) Jos kaikki kestovaipat ostaa uusina (ja kalleimpia malleja) ja pesee vajaita koneellisia pyykkiä, kestoilu voi tulla kaliimmaksi, kuin kertailu (jos ostaa halvimpia kertakäyttövaippoja). Kuitenkin kannattaa ottaa huomioon, että kestovaippoja voi käyttää muillakin kuin pelkästään esikoisella!

Ja sitten siihen maatumiseen: Suora lainaus:
""Kertakäyttövaippojen maatuminen kaatopaikoilla vie useita satoja vuosia. Pelkästään pääkaupunkiseudulla vaippajätettä tulee vuodessa arviolta 5 200 tonnia."" (http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/index.php)

Hyvää tietoa löytyy em. sivuilta - suosittelen! :)

Olen yrittänyt etsiä ns. kestovaippahousuja tms vauvaliikkeistä, mutta olen törmännyt ainoastaan näihin harso- ja flanelliliinoihin ja yhdessä kaupassa näin ihan yksinkertaiset muovipöksyt...Jännä juttu miten paljon näiden hinnat eroavat toisistaan kaupasta riippuen. Pitänee tilata netistä kestovaippoja mutta ajattelin kokeilla tehdä itsekin nyt kun tuosta ompelukoneesta on tullut melko läheinen tuttavuus :)

Mielenkiintoisia ohjeita löytyi tuosta Iiqin oppaasta aikojen takaa ;) Olen itse joskus lukenut vähintään yhtä vanhaa seksiopasta ja osalle jutuista sai nauraa vedet silmissä.

Niin ja lapselle ei tule nimeksi Lordi eikä Awa, Kidasta puhumattakaan mutta hienon teon porukka teki joka tapauksessa :D

HUOMENTA!

Ja hyvää viikonalkua kaikille.
Juu hauskoja oli nuo iiq:n poimimat jutut :)

Mä soittelin Kelaan kanssa kun ihmettelin että missä päätös rahoista viipyy, palautin hakemuksen jo huhtikuun alussa.
No ystävällinen virkailija sanoi että täällä on vähän ruuhkaa, mutta voi ottaa asian käsittelyyn samantien. Parin päivän päästä sain päätöksen postissa kotiin. Eli kannattaa soitella perään jos ei kuulu.

Viikonloppuna oli ihme kipuilua selässä, pelästyin jo ettei vaan ole supistuksia, mutta taisi sitten kumminkin olla vaan ihan normaali selkäkipua, liikaa kukkapenkin vääntämistä.
Muuten voidaan ihan hyvin, aika kovia potkuja väkkärä jo täräyttelee, jos on lehti vatsan päällä ja potku osuu hyvin niin kyllä lehti heilahtaa :)
Kaamea himo ruisleipään ja paprikaan, ja arvatkaa närästääkö sen jälkeen...röyh!

Kestovaippailua en aloita minäkään, oon liian laiska. Pyrin säästämään luontoa sitten muilla konstein.

Huomenna on aamulla neuvola, laittelen sitten uusimmat kuulumiset sen jälkeen.

Ainiin, ei tule meidänkään lapsesta Lordia :). Vuoden loputtua kun tulee ne nimilistat julkisuuteen saadaan nähdä monta Lordin kirvottamaan nimeä sinne on tullut :)

Ei kyllä nimetä meidänkään lastamme viisuvoittajan mukaan ;)

Inhottavaa, mua on alkanut nyt pelottamaan ennenaikainen synnytys tai se, että jotain on yhtäkkiä pielessä. Aikoihin en ole suurimman keskenmenoriskiajan ohitettuani pelännyt juuri mitään raskauden suhteen. Olen ollut yllättävän levollisin mielin, ainoastaan kun jotain poikkeavaa tapahtuu havahdun. Nyt ei edes juuri ole ollut mitään erikoista, mutta outo pelko tullut mieleen :/ Onneksi on huomenna lääkäri. En kyllä tiedä, paljonko lääkärille viitsii asioista jutella? No, ainakin saa tietää, näyttääkö kaikki olevan ok. Lääkäri on mulle ihan uus kun uusivat tuota terveysaseman henkilökuntaa näemmä aika vilkkaasti. Voipi olla, että käyn kolmannen lääkärikäynninkin eri lääkärillä jos muutetaan, kiva...

Helou elomammat!

Olipa kiva lukea teidän kirjoittelua, nyt kun vihdoin kerkesin nettiin. Kiirettä pukkaa työn saralla!

Aikas huvittavia nuo Iiq:n poimimat jutut kyllä! Varsinkin tuo keskenmenon välttäminen kun ei ajattele kiihottavia ajatuksia...hmm... ;) Onneks on ajat muuttuneet tuosta! Tuosta tulikin se seksikeskustelu mieleeni, että mieli on tehnyt täälläkin. Yhdessä vaiheessa ihan yllättävänkin usein, nyt jo tosin vähän laantumaan päin. :)

Olen ajatellut kokeilla kestovaippoja kertakäyttöisten lisäksi. Yhdet tilasin netistä, kun näyttivät olevan halvemmat kuin mitä kaupoissa olen nähnyt. Ekologiset syyt toki tärkeät myös, mutta lähinnä sillä että olen kuullut että tulisi näin halvemmaksi. Mutta siis vain kuullut, että en tiedä sitten...riippuu varmaan kuinka monta niitä kestovaippoja ostaa ja käyttääkö vielä toiselle lapselle, jos sellaisen saa/haluaa. Mutta uskon myös, että oma kokemus sen sitten näyttää miten siinä loppujen lopuksi käy.

Tuosta ennenaikaisen syntymisen pelosta en ole kärsinyt, mutta sen sijaan välillä kiusaan itseäni ajatuksilla vauvan hapenpuutteesta tai lapsiveden vetämisestä keuhkoihin ym. En tiedä kuinka epärealistisia nämä pelot ovat...itseni puolesta en pelkää, mutta vauvan...

Niin ja...we are the winners of Eurovision! :)

Äitiyspakkaus saapui tänään! Hypisteltiin niitä tuossa miehen kanssa. Inhokki ja ihanuus löytyivät mutta päätunne oli se että tosi hienoa et tuollaisen pakkauksen saa. Toppapuvun värit olivat loppujen lopuksi mielestäni vähän ""likaiset"" mutta eiköhän niihin silmä totu. Vetoketjusysteemi on ainakin parempi kuin ennen.

Synnytyksen suhteen olen nyt vähän aikaa elänyt sellaista luottavaista ja seesteistä vaihetta. Nyt vähitellen on mullakin päätään nostanut pelko että vaaville sattuu jotain synnytyksessä. Asian taisi mieleen tuoda neuvolan paperi jossa kysytään hätäkastelupaa. Mutta eiköhän se tästä. Tää kaikki on vain sitä valmistautumista äidiksi. =)

Justiina rv 29+3