Mulla on joku angel sounds, sellanen missä ei näy sykelukemat ja kuuntelemaam pystyy ainoastaan kuulokkeilla. Puna-vaaleanpunainen. Hyvä laite on ollut, esikoisen kohdalla hankin ja edelleen toimii vuosien jälkeenMikä doppler sulla on? Oon kans miettinyt sellasen hankkimista, viime raskaudessa lainasin tutulta, mut vasta ihan viimeisille viikoille.
Ja siis kuinka voi väsyttää. Näin. Paljon. Tuntuu että voisin nukkua koko päivän. Nyt menossa 9+0.
Kiitos tsempeistä! neuvolalääkäri soittikin tänään mun arvoista ja ne olikin hyvät, toisin kun luulin. Raskausaikana kuulemma viitearvot ovat erilaiset kun normaalisti. Kuukauden välein tosiaan seurataan mullakin! V-mäinen vaiva kyllä kun vaihtelee nuo arvot kokoajan. Mutta ilmeisen yleistä tuo kilpirauhasen vajaatoiminta etenkin raskaana ollessa. Onneks kontrolloidaan!Kilpirauhasen vajaatoiminnan hoitamisesta raskausaikana on varmasti neuvolassa paljon kokemusta. Älä stressaa liikaa @emilyyh - varmaan helpommin sanottu kuin tehty.... Mutta uskoisn että ne tietää miten sitä hoidetaan, sen verran yleistä kuitenkin.
Mulla ei ole vielä vajaatoimintaa, mutta kilpirauhanen on hajoamassa. Vielä ei näkynyt mitään, kk:n välein seurataan. Muakin kyllä jännittää nyt sikiön puolesta, koska aikaisemmissa raskauksissa kilpirauhanen oli kunnossa.
Seurataanko sullakin kk:n välein vai useammin?
Kukha voimia sinne! Mulla oli 7-9 viikkot pahimmat, nyt 10+2 olo on aavistuksen jo parempi ja oksennan "vaan" 5-6 kertaa päivässä.Huh, täällähän on tapahtunut. Onnea kaikille onnellisille ja voimia kaikille, ketkä sitä tarvitsee!
Mä en ole juuri jaksanut kuin välillä katsella. Oksennusta oksennuksen perään täällä, kolme viikkoa nyt. Ei siis mitään uutta. Yhden tiputuksen onnistuin jo välttämään, kun olin parina päivänä saanut hieman enemmän nestettä sisään kuin sitä ennen. Kohta taas neuvola-aika, katsotaan mikä sitten on tilanne. Joinain hetkinä tuntuu, että selviää, ja toisena hetkenä taas romahtaa. Vatsa ja ruokatorvi ei tykkää jatkuvasta oksentamisesta. En kyllä nauti yhtään mistään, mutta ehkä sen aika vielä tulee. Onneksi mies on ihana ja jaksaa tsempata ja auttaa parhaansa mukaan
Sinänsäkin harmittaa, että ilman tätä jatkuvaa huonoa oksetusoloa olisi mun olo aika hyvä, ei ole mitään kipuja tai muita vaivoja. Ihan joskus hieman vihlaisee, mutta niin taitaa tehdä kaikilla kun kohtu kasvaa yms. Että saa nähdä jos tämä oksentaminen joskus loppuu, mikä vaiva sitten alkaa...
T. Kukha (jolla jo parin päivän päästä tasan 9vko)