Elokuiset2021

Mulla kaikki raskausoireet kaikonneet. Nyt pitäisi siis olla kokolailla 14+2. paisun aina vaan vanhaan malliin iltaa kohden ja väsymys vaivaa, mutta muuten ei niin mitään. Paitsi nää jäätävät ilmavaivat.

Aiemmissa raskauksissa olen tässä kohden jo tuntenut liikkeitä, tosin olin myös lähes 10 kiloa hoikempi esikoisesta ja toisestakin reilun 5 kiloa. Dopplerin annoin jo viikko sitten gambialaisen sukulaisen mukaan, vie sen omaan kyläänsä josta se toimitetaan kauemmas tuomaan lohtua niille äideille joilla pitkä matka sairaalaan tai ei varaa lääkäriin. :) Ensi viikolla olis vasta neuvalakin tulossa, enkä viitsi soitella ylimäärästä aikaa, tosin ei ne täällä kankaan vastaakaan, saati ett olis ylimääräsiä aikoja edes antaa.

Sellanen hölmö olo.
 
Sokerirasituksen tulos
Paasto 5,2 (viite alle 5,3)
1h 7,0 (viite alle 10, 0)
2h 6,0 (viite alle 8,6)
Eli ei raskausdiabetesta ja neuvolan mukaan oikein hyvät arvot. "Pääsen" siis uudestaan tähän glukoosikokeeseen huhti-toukokuussa.

Ja mulla tosiaan sukurasite, jonka vuoksi pääsen kahteen sokerirasitukseen.
 
Muistin yhtäkkiä tän ryhmän. Taisin ihan alussa tänne kirjoittaa, muistaakseni.

Viikkoja nyt 13+3 ja np-ultrassa kaikki oli hyvin. Niskaturvotusta oli vaan 0,9! Joka on vähiten mitä on ollut kenestäkään. Oli kyllä helpottava uutinen. Olen ollut tästä raskaudesta tosi herkillä. Kun nyt taitaa ihan oikeasti olla se viimeinen pieni meille. Tuota listaa katsoin, tosi paljon teitä ensimmäisen odottajia! ❤ Mie mieluusti tulisin myös facebookissa ryhmään.
 
Muistin yhtäkkiä tän ryhmän. Taisin ihan alussa tänne kirjoittaa, muistaakseni.

Viikkoja nyt 13+3 ja np-ultrassa kaikki oli hyvin. Niskaturvotusta oli vaan 0,9! Joka on vähiten mitä on ollut kenestäkään. Oli kyllä helpottava uutinen. Olen ollut tästä raskaudesta tosi herkillä. Kun nyt taitaa ihan oikeasti olla se viimeinen pieni meille. Tuota listaa katsoin, tosi paljon teitä ensimmäisen odottajia! Mie mieluusti tulisin myös facebookissa ryhmään.
Ihania ultrakuulumisia! ♡ Jos haluat mukaan fb-ryhmään, niin laittele viestiä @Poppana_ :lle, niin hän lisäilee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Suffeli87
@mamselli78 @Sanjoh Ihania ultrakuulumisia ❤

Joko olette miettineet, että otatteko äitiyspakkauksen? Me ollaan otettu kaikille lapsille ja tarkoituksena on ottaa myös tälle elokuiselle. Se on niin ihana hetki, kun viimein saa pakkauksen ja pääsee hypistelemään sen sisältöä :love: Toki jännittää, että millainen uusi pakkaus tulee olemaan. Joskus keväällähän se julkistetaan? Ainakin 2019 ja 2020 pakkaukset on molemmat olleet mielestäni ihania :)
 
Täällä myös käyty eilen ultrassa ja laskettu aika siirtyi 18.8 -> 23.8
Meillä meni aika kauan ultrassa kun vauveli ei meinannut ollenkaan liikahtaa vaan hän vain pötkötteli samassa asennossa vaikka kätilö kuinka yritti "tökkiä" mahan päältä. Mulle tuotiin mehua jos se saisi vauvan liikkeelle ja hetken odottelun jälkeen hieman itseään liikutti, niin sai kätilö niskasta sen mitan
Oksentelu senkun jatkuu täällä vieläkin ja toivon todellakin että alkaisi kohta helpottamaan
 
@Kimalluss meillä sama juttu, ultraus kesti 20 min kun pikkuinen vaan köllötteli väärässä asennossa. Kätilö paineli mun mahaa aika kovastikin ennen kuin saatiin nt-mittaus otettua, se tuntui ikävältä.

Mä aion kanssa ottaa äitiyspakkauksen kun isoveljien jälijiltä ei ole tallessa enää mitään vauvanvaatteita tai tarvikkeita. Esikoisesta otin kanssa v. 2008 mutta seuraavalle en kun ikäeroa oli alle 2 v. Kivalta kyllä näyttää nykyinen sisältö :love:
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
7.8. / Antzu / 3. / TAYS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
14.8. / saraheinä / 7. / OYS
15.8. / Jossuttt / 2. / TAYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
18.8. / KIMALLUSS / 2. / KHKS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Loree / 1. / -
20.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
21.8. / Diipadapa / 1. / PORI
21.8. / mamselli78 / 3. / TAYS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
24.8. / Kartsa86/ 1. / HUS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
28.8. / Punapää_ / 1. / KHKS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
29.8. / haavelija93 /2. / LKS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Viimeksi muokattu:
Hello! Olen tässä vähän taustalla seuraillut keskustelua, kun en ole meinannut oikein uskoa siihen, että olen raskaana (huonovointisuutta ja muita oireita on kyllä ollut) tai kaikki menee hyvin. Taustalla on pitkään kestänyt toive lapsesta ja hedelmöityshoidot. Nyt on kuitenkin viikko 12 meneillään (la 25.8.) ja np-ultra ensi viikolla, joten voi ehkä vähän jo uskoa raskauteen. Tämä on eka raskaus ja olen HUS:n alueella. Liittyisin mieluusti Face-ryhmään. :)
 
Täälläkin ultrasta ja verikokeista selvitty pari viikkoa sitten ja kaikki tähän mennessä vaikutti pienellä olevan hyvin. Oli jotenkin todella tarkka kuva ja näkyi jalat, pienet kädet ja pieni sydän tosi selvästi! Paljon rauhallisempi tapaus ainakin tuon perusteella kuin edeltäjänsä ( ainakin toivoa sopii! ).
Pahoinvointi nosteli uudestaan päätään juuri kun luulin sen jo jääneen taakse mutta ei onneksi yhtä voimakkaasti kun ensimmäisellä kolmanneksella, vaikka taisin selvitä siitä kyllä lopulta aika helpolla kun osaan teidän kertomaan vertaa! Nyt taas helpottanut onneksi. Rinnanseutu kyllä joka aamu tuntuu ihan siltä että kipinöi, mitä ei esikoisen odotuksessa ollut ollenkaan, mutta sitäkin tutummaksi aikanaan tullut närästys muistutti yhtenä iltana hyvinkin vahvasti olemassaolostaan. En kyllä olisi ajatellut että näin aikaisin voi raskauden aiheuttama närästys alkaa, onko kenelläkään muistikuvaa/tietoa? Toivottavasti johtui jostain muusta ja saisi edes tämän kolmanneksen mennä vähän helpommalla. Facebookin puolelle ajattelin ensi viikon aikana rohkaistua liittymään kun olen vielä hetken elellyt tässä hiljaisessa toivekuplassa ja saanut asioihin vähän enemmän varmuutta.
Kivaa viikonlopun jatkoa teille kaikille!
 
@Jodeliini321 Onnea raskaudesta ja tervetuloa mukaan! :) Ensimmäinen kolmannes on jotenkin tosi epätodellista aikaa, kun ei vielä tunne vauvan liikkeitä. Jatkuvasti saa miettiä, että onko siellä ketään, vaikka olot puhuisivatkin puolesta. Kun liikkeet alkaa tuntua, niin sitten on jo paljon helpompaa uskoa - ja tietysti, kun ultrassa näkee pienen ❤

@auraum Mulla närästää jo. En kyllä itsekään muista, että aiemmissa raskauksissa olisi alkanut näin varhain.

Jos haluatte Faceen, niin laitelkaa viestiä @Poppana_ :lle, niin hän lisäilee. Meitä on tällä hetkellä ryhmässä reippaat 30 henkilöä ja siellä ollaan vähän aktiivisempana kuin täällä palstalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: auraum
Mulla aiemmista tuntuneet liikkeet jo rv14. Nyt vk16 eikä mitään. Ehdin tosiaan sen dopplerinkin jo antaa pois kun ajattelin ett kohtahan ne liikkeet tuntuu.

Mulla aiemmissa raskauksissa jäätävä närästys siellä vikalla kolmanneksella. Muuten ei vaivannut. Nyt ennen plussaa vuoden verran närästi ihan hirveenä, ensin luulinkin raskausoireeksi. Plussaamisen jälkeen närästys hiljalleen loppui ja kevyitä röyhtäisyjä lukuunottamatta ihana olo!
 
  • Tykkää
Reactions: auraum ja lillium
Heips, täällä neljättä lasta odottava liittyisi myös mukaan Viikkoja on jo 16+1, eli la 10.8. Olen tällä kertaa vähän hitaammin liikkeellä. Lyhyt pahoinvointi pätkä oli ja meni, mutta nyt tulee aina liikunnan/tpuhuamisen jälkeen todella huono olo ja pyörryttää paljon.... Sokerirasitus ja eka ultra tieten takan, ultrassa ei mitään poikkeavaa, rasituksessa paasto ylitti rajan. Tänään pitäisi hakea kotiseuranta välineet.
Ps. Laitoinkin jo viestiä fb:hen liittymiseksi
 
Heips! Vieläkö sinne fb-ryhmään mahtuu? Täällä on keskustelu niin vähentynyt että ilmeisesti kaikki kirjoittelee siellä..? :D

Mulla oli tänään eka neuvolalääkäri. Kaikki kunnossa, oireitahan mulla ei oo enää ollut oikein minkäänlaisia ja olo on mitä mainioin. Tai välillä on ollut päänsärkyä, joka luultavasti johtuu niskan ja yläselän jäykkyydestä. Olin vähän huolissani kun oon joutunut vetämään Panadolia siihen aika monena päivänä peräkkäin, mutta lääkärin mukaan mun ottama määrä on niin vähäinen ettei siitä haittaa ole. Huh!

Lääkäri myös ultrasi ja oli ihan kiva, kun päästiin taas vilkaisemaan pikkuista. Viimeksi kun oltiin oman neuvolan terveydenhoitajalla, niin hän ei saanut sikiön sydänääniä kuuluviin, ja silloinkin ultrattiin toisessa huoneessa varmuuden vuoksi. Pienellä oli just joku aamujumppa menossa eikä pysynyt hetkeäkään paikallaan, ja ehkä sen takia sykkeitäkään ei saatu. Tai sitten oli asennosta kiinni... no pääasia, että kaikki oli hyvin :)

Kahden viikon päästä on sitten rakenneultra, sitä odotellessa!
 
Moikka!
Olin jotenkin kokonaan unohtanut kaksplussan olemassaolon, ja koettanut seurailla vau.fi-foorumia. Siellä vaan tuntuu olevan aika jäykät toimintamallit, eikä lainkaan fb-ryhmää, joka olis itselle paljon helpompi käyttöalusta.

Täällä on siis nyt viikot 13+6 meneillään ja LA siis 28.8. Itselle tulokas on toinen ja miehelle ensimmäinen. Esikoinen on jo eskarilainen ja odottaa kovasti pikkusisarusta. Viime viikolla ultrassa näkyi liikuskeleva tapaus, jolla oli kaikki niin kuin pitikin. Itse olen ollut nyt 8 viikkoa saikulla, joista 2 tiputuksessa, kun mikään ei ole pysynyt sisällä. Maanantaina pitäisi palailla töihin ja se jännittää aika lailla
 

Yhteistyössä