ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

baby butterfly Mukava lukea teidän onnesta =)

Meillekin sattui nyt kerrankin todella ihana kätilö joka jaksoi jutella mukavia ja olla ihanan pirteä koko käynnin ajan. :heart:
Meilläkin mies on ihan onnesta sekaisin kun luvattiin että tyttö tulisi vaikka eihän sillä oikeasti ole merkitystä. Minulla on ennestään tyttöjä mutta meidän yhteinen ja miehen "oma" lapsi ovat poikia ja mies oli aivan varma että poika tämäkin on.
Piti tänään oikein muistuttaa miestä että lapsihan se on se tärkein eikä sukupuoli.. ja kätilö voi erehtyä.

 
Onnea tyttölupauksesta baby butterfly. :D Saa nähdä kuinka meidän käy maanantaina. :LOL: Sun kirjoitus sai mut toiveikkaaksi tytön saamisen suhteen... Vaikka poikahan meille tulee...! ;) (ennen kuin toisin todistetaan)

Mulla oli tänään ekaa kertaa ennakoivia supistuksia. Vieläkin täällä valvon ja "seuraan". :) Säikähdin vähän aluksi, mutta sitten luin tosta neuvolasta saadusta Vau-kirjan Vauvan odotus vihkosesta, että tavallisesti ne alkavat viikon 20 tienoilla. Heräsin päiväunilta ja tuntui vähän oudolta masussa. Huomasin että kohtu oli ihan kivikova. En oikein osannut aluksi erottaa milloin supistukset loppui ja alkoi. Luettuani tuolta vihkosesta tajusin että ne alkoi siitä että ylävatsan lihakset jännittyi. Ei ne ollu mitenkään kivuliaita. Vähän vaan vatsaa nipisteli. Äidilläni ei ole kuulemma koskaan ollut ennakoivia supistuksia ja se käski mun jo soittaa johonki kun oli asiasta puhetta. :) En sitten soittanut ja ne loppuikin jo. Sen takia vaan itsekin niitä jännitti kun viikkojakaan ei vielä ole kuin 19+5 ja keskenmeno takana....

Illusia + Emppu 19+5 tai siis 19+6 42 min sitten...
 
Piritta, ihana kuva :heart:

Supistuksesta, mulla todennäköisesti supisti yhden kerran viikolla 12, silloinkin kivuttomasti. Muuten en kyllä usko, että olisi supistellut. Tai en ole ainakaan tajunnut. Eilen illalla tuli sängyssä kamala paineen tunne vatsaan, mutta se oli kyllä vauva joka siellä mylläsi kun selvästi vaihto asentoaan. Hassulta tuntui kun tuli hetkeksi tuohon alavatsalle sellainen "kovempi" kohta :LOL:

Heh, hauska muuten huomata, että se on niin totta, että vauvat tykkää makeasta. Eilen alkoi hiljaisen päivän jälkeen kauhea ralli kun söin mandariinia ja suklaata :D Äitin tyttö :saint: (Joka näillä puheilla varmasti pojaksi paljastuu)

Mukavaa päivää itse kullekin!

Vilma ja Elma 19+6
 
BB Onnea tyttölupauksesta! :flower:

Ja häitäkin taisi olla tiedossa, paljon onnea!! =)

Supistuksista Jonkin verran on mullakin ollut noita ennenaikaisia supistuksia, nyt ei pariin viikkoon onneksi. Neuvolantädille niistä kerroin viimeksi ja hän sanoi että jos alkaa tulemaan usein ja ovat kivuliaita niin sitten tarkistuttamaan ehdottomasti. Mutta eivätpä ne niin kivuliaita ole olleet ettäkö olisin huolestunut.

Jeppis & Pikku-papu 20+5
 
Ihanaa päivää kaikille...
Kiitos onniteluista.. :heart:

Mandy81 sä oiken lasket päivä tarkalleen kun työt loppuu.. Kiva.. ))
:D

Tänään sitten oikein urakalla on töitä häiden valmisteluja varten töiden jälkeen... ))

Anna ja masukki 22+6
 
Onnea kaikille hyvistä ultrista :heart:
unikuu mulle sanottiin sillon viikolla 11, että istukka kohdunsuun päällä ja vuotelikin hieman. Nyt rakenneultrassa oli onneksi noussut hyvin ylös.
Zinnie ja kielletty me muutettiin pähkinärinteestä pois juuri joulukuussa =) Länsi-Vantaalla tosin vieläkin asutaan.
Iästä itse täytän syyskuussa 28v. Esikoisen syntyessä sain aika inhottavaa kohtelua, kun olin 18v. Neuvolassa aina suhtauduttiin hyvin, mutta sillon kävin jorvissa ja kohtelu oli todella tympeää ja tämän takia en sinne ikinä enään menekään :whistle:
Nyt kysellään vaan, että onko joku uskonto kun lapsia niin monta :D
Täällä ei mitään ihmeellistä, Onni voi hyvin ja neuvolassa kaikki oli ok.
Meillä nuo sisarukset on aivan onnessaan, varsinkin nyt kun potkut tuntuu ja näkyy ulospäin. 2v on korva kiinni mahassa joka ilta ja kuuntelee pikkuveljeä :heart:
Nyt hommia jatkamaan :wave:

heitu ja onni 21+5 :heart:
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista :)

Ezmeralda ja Soila Onnea tyttölupauksista :)

Supistuksista Täällä kans on tullut niitä harjoitussupistuksia... Eilisiltana kun menin sänkyyn pitkäkseni lukemaan niin alko vatsa mennä kovaksi ja sitä saattoi kestää ainakin minuutin ajan, sit taas vähä taukoa ja taas sit supisti. Ja tota kesti tunnin ajan varmaanki. Mut ei kai vaarallista kun ei ollut kipeitäkään. Pelkästään vaan kovaks meni.

Nyt vois alkaa siivota vihdoin noita leluja ku niitä on pitkin lattioita, neiti ku ei osaa pitää lelujaan huoneessaan vaan levittelee eka huoneensa niin mullin mallin ettei siellä mahdu leikkimään ja sit tuo pojan kans ne yhdessä tänne olkkariin ja keittiöön että meinaan kompastua niihin. Mutta nyt siivoamaan et pääsee ulos ja kauppaan. Mieskin tulee tänään kotiin tuossa iltapäivällä :)

Täällä on masentava keli, lunta sataa :kieh:

mertsu 18+5
 
unikuu108
huomenta. ne harkkasupparit on normikamaa kans. ekaa odottaessani ihmettelin pitkään mikä ihme kun toi tyyppi tuolla punkee että menee mahakin ihan pinkeeks ja sit neuvolassa mua vähän neuvottiin et ne on suppareita. sit nyt olen tuntenut jostain 14-15 vk lähtien niitä. ekaa odottaessani en niitä tajunnut,nyt tajusin heti mistä on kyse. ei niitä voi unohtaa.
mä inhoon edelleen tätä paisumista ja mua ärsyttää helposti kaikki. olen sellanen tiukka ja kiukkunen mamma. rinnat paisuu ja mies vaan fiilistelee niitä ja lupasi sitten eilen illalla että kun tää on meidän vika mukula niin saan sit rintojen isonnukset joskus synnyttämisen ja imetyksien ja muutamien vuosien jälkeen. mun rintojen koko on normisti löysä 75a,joten jos edes bkupin vois ottaa. ei siis mitään hulluja silikoneja vaan se toinen metodi että se rasva otetaan omasta kehosta ja siirretään vaan rintoihin. ja vaan sen verran ettei nää mun mitättömän pienet rinnat ole tän raskauden ja imetyksen jälkeen ihan kärpäslätkät.
 
kolme pientä porsasta:

Gynekoon olen itsekin varannut sen rakenneultran. Ainakin neuvolassa tuota paikkaa ehdottelivat, kun kyselin että missä ois hyvä käydä. Samat lääkärit siellä kuulema tekee ultrauksia kuin OYS:ssa.
 
heitu millaista oli asua Pähkinärinteessä? Ainakin alue näytti kivalta kun kävin katsomassa lähimaastot. Ja hyvin palvelut olivat lähellä ja bussitkin ilmeisesti kulkee.

Tänään oli neuvola aamulla. Totesi täti siellä, että on vähän tullut reippaasti kiloja :D, että kannattaa jättää jäätelöä myös miehelle. (Olen meinaan nyt innostunut triojäätelöstä, ja annoskoot eivät ole pieniä :D) Joo, ei ehkä leikin asia.. Mutta sanoi kuitenkin, että on hyvä että tiedostan itse mistä painonnousu johtuu ja myös sen, että voin tehdä asialle jotain.. Hitto tämä taipumus makeaan.. geenivirheitä.. :) Ajattelin, kun alkaa nämä kauniit ilmat, niin kaivan tuon fillarin varastosta ja aloitan pyöräilyn. Kävelen kyllä jonkun verran, mutta yksin sen on tylsää (ja mies hiihtää kovempaa tahtia), no korvalaput auttaa :p Uinnin ajattelin myös aloittaa kun muutamme, myyrmäkihallissa (katsotaan saanko itsestäni niskasta kiinni)..

Sain myös neuvolasta rautakapseleita mutta se on varmaan ihan yleistä monelle..

Häistä, niitä hääkuvia vaan kehiin :) innostus on kova, niin kiva katsoa kaikkea. Seuraan meinaan myös kaikkia hääohjelmia, niin kuin joku muukin täällä. Ja kerään myös vähän vinkkejä :)

Zinnie 21+6
 
Wihii!

Me saatiin asunto! 45 neliön saunallisesta luukusta, 78:n neliöön!! Vähän mä oon onskuna!
Muutto onkin heti alkukuusta..

JA onnittelut naimisiin menijöille sekä hyville ultrauutisille!

Nyt menen syömään.. Mmmm.. (paino kun ei ookaan noussut kuin vasta n.4 kg.. *huoh* ja koko ajan nälkä)

Kimalle ja tahmis rv. 18+2, sekä pikkujellona kohta 7,5kk.
 
Täällä olisi taas käyty lääkärissä, ja kovasti oli tuo meidän omalääkäri ihmeissään siitä kun sanoin että TAYSissa sanottiin ettei kannata lähteä minnekään jos vielä joskus tälläinen halvaus tulee, tai tämänhetkinen pahenee.
Sanoi että heti jos tulee jotain uusia oireita tai muuta muutosta huonompaan suuntaan niin samantien sairaalaan.
Sitten kyseli että koska on seuraava neuvolakäynti ja sanoi että pitää sielläkin sitten seurailla tilannetta..
Ihmeen asiallinen oli, kun yleensä vastaus kaikkeen on vaan että "ei sussa oo mitään vikaa mene töihin siitä"
Miehen teoria tohon lääkäritädin asenteeseen oli että oli varmaan saanut viime yönä kun nyt oli niin ystävällinen ja kiinnostunut tutkimaan :D

Sitten noista liikkeistä.
Oon huomannut että tämä meidän tyttö rauhottuu aina kun mies on lähellä ja puhuu.
Eilenkin koko päivän potki, mutta sitten kun mies tuli viereen istumaan ja kysyi että onko pikkuinen riehunut niin heti loppui potkiminen.
Mies sitten laittoi käden mun mahan päälle ja alkoi jo huutelemaan mahaan ja tökkimään jos vaikka tuntisi jotain.
Sitten jo hermostui kun ei mitään tapahtunut ja sanoi että meillä on kuulemma joku salaliitto vauvan kanssa kun heti lopettaa liikkumisen ja varmaan nukahtaa kun isä tulee lähelle.
Ja tietysti sitten mies siitä lähti ja meni tietokoneelle ja taas alkoi kauhea möngerrys tuolla mahassa..
 
Zinnie ihan mukava paikka asua, tosin viimesin talo missä asuimme oli rauhaton ja pihalla kaikki tiesi kaikkien asiat :whistle: Mulla tuo laskettuaika onkin itseasiassa elokuun 1 päivä, eli todella lähekkäin mennään =)
 
Yön aikanakin heräsin pari kertaa, noihin supistuksiin luulisin. Soitin sitten neuvolaan ja kysyin, että missä vaiheessa noista pitäis alkaa huolestua. Mainitsin tuosta mahan nipistämisestä ja neuvolatäti meinas ettei näillä viikoilla saisi olla minkäänlaista kipua tai yhtään säännöllisiä. Olis heti kirjoittanut mulle sairaslomaa viikonlopun yli, mutta en halunnut (rahatilanne ei oikein salli sitä...). Käski sitten vaan lähteä töistä kesken vuoron jos siltä tuntuu. Mun pitää huomenna aamulla viedä kaksi pissanäytettä labraan. Ja kuulemma jos vielä tulee vähänkin kipua tai säännöllisesti niin mennä tk:n päivystykseen.... En olisi uskonut että noin vakavasti asiaa oltais otettu... Heti alkoi itsekin pelätä! :|

Mulla on vähän mahaakin särkenyt, varmaan siksi että se kasvaa nyt niin nopeasti. Tästä en maininnut neuvolatädille.

Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja pääsen maanantaina rakenneultraan katsomaan pikkuista...

Illusia + Emppu 19+6
 
Heips kaikille!

Vilmav2, käyn ilmajoen puolella neuvolassa (asutaan ns.ilmajoen puolella). Se ei mua yhtään haittaa, neuvolatädit ovat mukavia ja paikka rento. Mutta luokittelen itseni seinäjokiseksi, koska en ikinä käy edes kaupassa ilmajoella. :)

Täällä tunnettiin eilen ehkä oikeita potkuja. Ja mieskin sanoi jotakin tunteneensa kun painoi kättä vatsalle. Ja nyt oon käyny viimeisen tunnin aikana ainakin 4:sti pissalla.. Välillä pissattaa monta kertaa päivässä, välillä vain muutaman kerran. Mutta en usko virtsatientulehduksen olevan, ei kirvele tms. Kannattaisikohan se silti tarkistaa. :/

Nyt mua alkoi nuo supistelut jo "pelottamaan", kun lueskelin teidän supistuskertomuksia. Jotenkin välillä vetää pinkeäksi vatsa ja tulee paineen tunnetta, mutta tuntuu enemmänkin kuin sikiö puskisi päällä vatsaa tms. Kyllä sen varmasti tuntee, kun oikeasti supistaa?

Rakenneultraan vielä vajaa 2 viikkoa. Onneksi ensi viikon lopulla on neuvola edes. Mutta ainakin liikkeitä tuntuu, joten en usko, että tuli keskenmenoa lapsivesipunktiosta! :)

Vaavitar + tintta 19+5, muistaakseni
 
Oho tyttölupauksia onkin jo huomattavasti enemmän kun alussa tuntui, että poikia vaan tulee =) Mä olin ihan ihmeissäni, kun ultrassa sanottiin että poika, edellisissä raskauksissa aina povattu tyttöä ja kolme poikaa ja yksi tyttö siis ennestään :D
 
Huomenta!

Taas näitä aamuja kun kaikki menee päin pyllyä. Aamulla herään hirveään oloon, päänsärkyä ja flunssaa.. Paleltamisesta puhumattakaan.
Seuraava havainto et se leipä jota ajattelin syödä onkin homeesssa. Menin takas nukkuu, mut keitin viel ennen kahvit ja ajattelin et juon sit kun uudestaan herään. No oli sit jäänyt termari korkki huonosti ja se keittämäni kahvi oli tietenkin ihan kylmää.

Ei taida tulla mun päivää kun näin hyvin on alkanut. Mut onneksi olen saikulla enkä töissä tunaroimassa. :headwall:

Kiva kun täällä kaikki jännittää samoilla viikoilla suurinpiirtein. Nyt on joko väki käynyt tai menossa rakenneultraan. Itsekin sitä täällä jännittelen. Äiti nauroikin et mitäs siinä jännität. Taisin vaan todeta et monta sormea ja varvasta sillä on. Suvussa on ollut sekä 12 varvasta että sormea. Pikkuveljellä oli tuo 12 sormee. =)

Onneksi yleisesti ottaen tuntuu et elämä ja asiat menee parempaan suuntaan.

Ouska + Mini rv 20+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja mams:
kolme pientä porsasta:

Gynekoon olen itsekin varannut sen rakenneultran. Ainakin neuvolassa tuota paikkaa ehdottelivat, kun kyselin että missä ois hyvä käydä. Samat lääkärit siellä kuulema tekee ultrauksia kuin OYS:ssa.
aivan..aikasemmissa raskauksissa olen käynyt Kontinkankaalla rakenneultrassa,viimeksi 2v. sitten :)
 
Kikka89 Täällä on tuo ihan sama homma, että aina kun pesukarhu alkaa potkimaan ja pyydän poikkiksen kokeilemaan että tunteeko se mitään niin heti lopettaa ja sitten kun poikkis menee pois niin aloittaa heti uudelleen :D Mutta kyllä sieltä sentään jotain kuulemma kuuluu jos korvan painaa vatsaa vasten :D
 
On vaan joka tavalla niin hyvä olo!!

Raskaus on sujunut hienosti ja on järisyttävän ihana tunne ajatella massussa hurjaa vauhtia kasvavia Lilliputteja!! :heart: :heart: Ulkona on niin kaunis auringonpaiste ja yöpakkasista selviää tuudittautumalla ajatukseen, että kesä tulee sitten, kun sen vuoro on! Mieheni on ollut koko sydämestään mukana tässä odotuksessa ja tiedän, että hänestä tulee loistava isä!! Elämä vaan yksinkertaisesti sanottuna hymyilee!!

Halauksia kaikille odottajille!! Teidän juttuja on tosi mukava lukea (kun vaan ehtisi lukea kaikki kirjoitukset kunnolla tässä työn lomassa)!


 
Juu, toivotaan todella että alkaa paineet laskemaan...

Onnea kaikille jotka ovat naimisiin menossa :) , meidänkin piti mennä tänä kesänä naimisiin mutta en halua mennä nyt kun raskaus yllätti =) joten häät on sitten kesällä 2010 :heart:
 

Yhteistyössä