ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Mezzzy82 Paljon onnea tyttövauvasta :flower: :heart:

Olipa ihanan kuulloinen Mandyn ensisynnytys =) Itselläni oli esikoisesta niin vaikea ja sain kaikki mahdolliset kivunlievitteet. Mulla toka oli onneksi helppo ja meni ilman kivunlievitystä.
Nytkin olis ainakin suunnitelmissa synnyttää mahdollisimman luonnonmukaisesti :D

Kaupunkireissun ja äskeisen siivouksen tuloksena ei ainakaan vielä oo alannut supistuksia tulemaan. Jalat vaan turpos ihanaan kuntoon :x
Saa nähdä kuinka sitten ensi yö menee, supisteleekohan yhtä paljon kuin viime yönä...

Söin äsken litran verran mansikoita, kun iski makeanhimo, eikä ollut karkkia ollenkaan. Hieman on ähky olo nyt! Mutta ei ainakaan tee enää makeaa mieli :LOL:

Nyt voisin lähteä suihkuun, tuntuu että aivan vaatteet tarttuu ihoon kiinni, kun on niin kostea ja hiostava ilma taas vaihteeksi.

RangaTanga 37+2
 
Moikkelis =)
Ihanaa, vauvauutisia taas :D

Onnea paljon tyttövauvasta Mezzzy :flower: :heart:


Minä tuossa aiemmin sillon soittelin synnärille ku alko mietityttää se tunne tuolla alakerrassa. No selitin sille tädille ja se arveli et voin ihan rauhallisin mielin kotona kuulostella ja seurailla tilannetta. No me ku lähettiin käymään ulkona lasten kanssa niin ei se niinkään tuntunu ponnistamisen tarpeelta se tunne vaan pikemminki paineentunteelta. Niinku se täti arveli että vauva on voinu nyt kiinnittyä, jolloinka tullu semmonen tunne mulle. Ja paineentunne tuntuukin nyt vahvemmalta ku ennen että varmaan se vauva sit painu kokonaan tonne lähtökuoppiin.. Noh, huomennapa sitä selviää sit enempi ku on se äitipoli.

Minäki häippäsen kohta puoliin suihkuun...

mertsu 36+3
 
Johan täällä tapahtuu :D Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower:
Meillä poika huutaa päivät ja nukkuu yöt ;) Aika menee nopeasti, tuntuu hassulta että synnytyksestä on jo kaksi viikkoa... Itellä on tullut ikävä vauvamasua ja raskausaikaa :whistle: en siitä loppu viikkoina enää pystynyt nauttimaan raskausmyrkytyksen takia, mutta nyt on ikävä. Liityin myös facebookin ryhmään, siellä tulee käytyä enemmän, saa pyytää kaveriks jos haluaa vauvan kuvia nähdä ;)
Nyt syöttöhommiin, alkaa yötankkaus ja sit nukutaan :D

heitu ja pieni-mies jo 2 viikkoa :heart:
 
Onnea mezzy :heart: :heart: :heart:

Kiitos mandy kertomuksesta, hienosti teillä mennyt. Saa itekkin positiivista uskoa tohon ponnistusvaiheeseen. Mulla meni muuten aika samoin tuo alku, mutta just ennen ponnistusvaihetta tuli jotenkin ihan suunnattomat kivut ja aloin huutaan lääkkeitä. No mitään ei oikein voida enää antaa, kun ollaan noin pitkällä. Olin siis sen 10 auki, mutta joku läppä oli jäänyt (en ihan ymmärtänyt), no johtu tosta avosuisestatarjonnasta ja sen vuoksi myös ponnistuvaihe oli aivan kamalaa, vaikka siis aina just sanotaan, että ponnistusvaiheessa kivut tulee siedettäviksi, kun ite saa alkaa ns. tekeen asialle jotain. Mua kyllä helpotti, kun lääkäri pelkopolilla kertoi mistä tuo yhtäkkinen muutos niin tuskaseksi tuossa synnytyksessä johtu ja kuulemma on tilastollisesti tosi harvinaista että samalla synnyttäjällä tuo tilanne uusisi. Eli nyt miekin ja jotenkin varsinkin tän mandyn kertomuksen jälkeen uskallan uskoa tuollaseen aktiiviseen hyvän fiiliksen ponnistusvaiheeseen. Kiitos vielä kerran, tää on parasta pelkopolia :) Pitää pistää mieskin lukeen se, kun häntä taitaa jopa mua enemmän jännittää just tuo loppu.

Huomenna lääkäri, ni näkee röörin tilanteen. Toisaalta kiva, että on näin myöhään, just ton takia, että tietää kuinka auki on, tietää lähtee heti sairaalaan ekasta supistuksesta, jos nyt jo auki kunnolla. Ja varsinkin kun mulla tuo avautuminen meni viimeksikin 0cm tohon 10 niin nopsaan.

Oon jotenkin ihan täpinöissäni näistä meidän tilanteista, oikein jo seuraavaa aamua jännään, että kellä on edennyt :) Jos ei itellä, ni ainakin voi jännätä jonkun muun puolesta!

Supistuksellista yötä mammat meille kaikille :p

Permis ja Veikko 37+1
 
onnea kaikille vauvautuneille!

täällä on vaan karsee hiki ja jostain syystä rintoja vihloo ajoittain.

kävin tänään KOKSissa ultrassa varmistamassa että missä asennossa oltiin ja ihan oli pää alaspäin. kaulaaa pari senttiä jälellä ja pää ei ollut vielä kiinnittynyt mut ei liiemmin liikkunutkaan. ei siitä kyllä enää kauheesti saanu selvää että mikä osa on mikäkin, ennenku se lääkäri sano että tuossa on nyt reisiluu jne... paineet oli katossa, siitä olivat huolissaan- 146/95...hups. noh, mul on aamul heti 08 neuvola, ni ehkä ne ois tasottunut siihen mennes. laittoivat ylimääräsiin verikokeisiinkin, mut niistä sain just soittamalla tuloksen ja niissä ei ollut mitään outoa.

viimenään sain sen ekan painoarvionkin. n 3000 g jössikkä tuolla mahassa nyt ois :D

olo ei kyl oo enää paras mahdollinen, mut eiköhän tämä tästä. potkunyrkkeilyharjotukset alko näköjään mahassakin just nyt :LOL:

sissi ja papana 36+4
 
Olipa tullut taas hyviä kuulumisia! Onnea Mezzzylle! Ja ihana synnytys oli ollut Mandylla! Koskahan se aika tännekin tulee..

Jalat turvoksissa, "pimppiä" vihloo, mahassa möyrii lujaa, välillä supistelee(ei kipeitä).. Eli ei mitään normaalista poikkeavaa. :) Mies ottaa päähän, oli tilannut taas jostain kaverilta useamman laatikon olutta.. Elämän tärkein asia siis. :) Toisaalta toivon, että olisi humalassa, kun pitäisi laitokselle lähteä. Tajuaisi sitten, että eipä ollut miehestä mieheksi. Humalaista en mukaani ota.

Vaavitar + tintta
 
Onnea paljon kaikille vauvan saaneille! :flower:

Täällä on muutamana päivänä taas tuntunut semmosta menkkamaista juilintaa selässä. Mutta ei kovin voimakkaana. Harjoitussuppareitakin tulee pitkin päivää.. Milläköhän supistukset sais kipeiksi, että vois soittaa sairaalaan. Multahan tuo pikkuinen tulee leikkaamalla joka tapauksessa 10.pv, mutta voisin jo ottaa lapsen maailmaan.. =) Mitäs muuten luulette, että kauanko minun pitää kuulostella sitten, jos kipeitä supistuksia tulee? Sektiopäätös siis on olemassa jo, ja sanoivat, että tulla sairaalaan jos menee vedet/alkaa supistelemaan. Mutta mistä tiedän, että jatkuuko supistukset pidempään, vai tuleeko niitä vain esim. tunnin ajan. Meillä on kuitenkin reilu tunnin matka sairaalaan.. :/

iitu 37+2
 
Eivät sitten tänään käynnistäneet


eli mun tilanne on se että ne ei sit tänään käynnistänytkään kun oon jo 3 cm auki niin voin kuulemma tulla kotiin odottelemaan luonnollista käynnistymistä ( tutkimassa oli sellanen lääkäri joka on mut tutkinut 30+ viikolla ennakoivien supistusten takia ja oli silloin jo todella ilkeä). ja tuo lääkäri on sieltä ja syvältä. nyt on sit yliaikais kontrolli ens tiistaina jolloin viikkoja 41+2 ja käynnistystä voitaisiin ajatella 10.8 jolloin viikkoja 42+1 ei vaan mee mun tajuntaan tää koska painoa arvio 3936g :attn:

nyt tunnin verran tullut supistuksia n. 7- 25min välein. Eivät ole mitenkään äärettömän kipeitä mutta kyllä ne hiukan tuntuu
 
Täällä tuntuu et jotain tuolla alakerrassa tapahtuu parhaillaan eli vihlooo ja maha menee kovaksi. Näin pahasti ei ole vihlonut ennen. Nyt vaan tais rauhottua... Pöh! Jotain siellä tais tapahtua mutta ei vielä kait sitä itseään. Elikkäs jänniä aikoja täällä elellään. Jos nousis tästä niin ne vois alkaa uudelleen.

Onnea kaikille jakautuneille!

Mandylle onnea! :heart: On tosi rohkasevaa kuulla kertomus onnistuneesta synnytyksestä.
Mun kaveri synnytti ilman mitään kivunlievytystä n. kuukaus sitten.

Mansikkatee ja Hippuli 39+1
 
Onnea paljon kaikille vauvan jo saaneille ja voimia niille jotka sitä nyyttiä ovat juuri hakemassa! :heart: :flower: :heart:

Merkkailen vaan että kaikki luettu ja ymmärretty :D
Täällä on ollut kamalan turvonnut olo tänään. Jalat ihan eri paria ja ei mahdu edes crokseihin :eek:
Neuvolassa olen käynyt eilen ja tänään. Paineet koholla ja pissassa eilen proteiinia, tänään ei enää. Ylihuomenna vihdoin se ä-poli... Vaikka tuskinpa ne siellä mitään tekee. Ja tää olohan helpottuu vasta kun saan sen nyytin syliin. Sellaista tänään. Ajatar Saas nähdä ollaanko me laitoksella samaan aikaan! :D Täällä ei PikkuTyyppi edelleenkään ole tehnyt mitään elettäkään ulos tulemisen merkeissä. Siellä se vaan möllöttää, taitaa viihtyä :D

Citilda ja pikkuTyyppi 37+2

Muoks*
Piti vielä sanoa, että Mandyllä ihana pikku prinssi! Sydän ihan suli! Ja tosiaan malttamattomaksi käydään täälläkin kun tuollaisia hurmurien kuvia tänne ilmestyy! :heart:
 
Reissu takana. Ajoin mennen tullen, alko jo vähän vihloon.

Mandy
kiitos synnytyskertomuksesta. :) ja aivan ihanan pojan ootte saaneet. :heart:

Onnea myös muille vauvautuneille ( Mezzzy ja lenan ainaki) ! Olin vuorokauden pois linjoilta ja meni kyl aikaa et pääsin luettuani ite kirjotteleen..
Ite aattelen kyl olevani se joka lähes viimisenä täältä vauvautuu. Oma äitini sanoo et mun maha olis laskenu, ite en osaa sanoo. Viime yö oli eka, jolloin mulla oli kuuma ja oli siks vaikee nukkua. Jalat turvonnu tänään taas vaikka kuinka, huh.

Anna333 mulla käsissä samaa ongelmaa!

Aniit 36+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mezzzy82:
MEILLE SYNTYI IHANA TYTTÖVAUVA 26.7. KLO 11.05, rv 38+4 naistenklinikalla. Mitat 50 cm, 3402 g. Synnytys kesti huikeat 26 tuntia ja imukupilla hänet lopulta maailmaan vedettiin :) Rankka kokemus se oli, mutta palkkio siitä kaikesta on aivan huikea :)
Paljon onnea Mezzzy! Olipas sulla ihan hyvänmittainen synnytys. Mutta näinhän se menee, että palkinto on niin mittaamaton, että tuommoinen ei jälkeenpäin tunnu varmasti miltään. Teillä meni tyttölupaus ihan oikein. =)

Onkohan iinaZ lähtenyt synnärille?!

 
Onneksi olkoon Mezzy pikkuisesta.. :flower: :flower:

Ja tosi kiva kun Mandy kertomassa synnytystarinasi, mukavan kuuloinen synnytys.. Varsinkin leijonankarjunta kohdat.. Saa nähdä miten sitä ite siellä huutaa.. :D
Mä oon kanssa välillä miettiny luonnollista synnytystä mutta en taida uskaltaa sen verran kipuherkkä olen. Joten kaikki kipulääkitys mulle vaa mitä voi saada.. :) Nostan kyllä hattua heille jotka pystyvät luomuna tai lähes luomuna synnyttämään..

piritta ja moggulaa 37+3
ps. käytiin tänään kaupassa ja mies halusi kaikkia herkkuja ostella.. Pakko kai se on itekki sortua.. heh
ja nyt on vaavin sänky melkein laitettu.. en vaan osaa päättää että miten päin ja mihin kohtaa sen meijän makuuhuoneeseen sijoitan.. nyt viellä täällä "tietokone" huoneessa..
 
Mezzzylle täältäkin onnittelut :flower: Ihanaa, kun vauvoja syntyy!

Mä kävin tuossa illalla ottamassa oikeen kunnon löylyt pitkästä aikaa. Omaa saunaa kun ei oo, niin pitää aina noita taloyhtiön vuoroja hyväksikäyttää =)
Mies sitten halus vielä äsken iltalenkillekin ( varmaan jotain takaa-ajatuksia ;) )
Jaksoin tosi hyvin kävellä, yllätyin ihan itekin. Mutta saa nyt nähdä oliko saunasta ja lenkistä mitään hyötyä.
Tuskinpa.

Mandy81:
Onkohan iinaZ lähtenyt synnärille?!
Luulempa, että jos olisi niin kyllä varmaan ois meitä infonnut asiasta :) Ei ainakaan ollut vielä muutama tunti sitten, kun FB:ssä jutusteltiin...

outiko 39+6
 
Onnittelut pikkuisesta Mezzylle :heart:
Voi, mä olen niin surkee etten taaskaan muista oliko joku muukin jo pikkasen saanut :ashamed: ?
Mandylla ihana kuva :heart: ja pikkuinen tietty!!!

Oletteko muut joutuneet käyttäm. jo liivinsuojia? Mulla nää rinnat jo tulvii aikaslailla, et mitäköhän se sitten taas on kun alkaa maito tosissaan nousta :whistle:

Mä en TAJUU mihin mun supparit tosiaan on hävinny? Miehelle just manasin asiasta. et nythän niitä pitäis tulla!! Mut hiljasempaan suuntaan on menty...

Lueskelin just nuorimmaisen synnäripapruja tänään ,jotka mies vahingossa löysi. Olin ihan unohtanut monia juttuja. Senkin että sain spinaalipuudutuksen ihan loppuvaiheessa :whistle: Muuten mentiin ilokaasulla ja hetki ammeessa. Siis toisaan oli vain 20min. siellä, ihan kauheeta :eek: Avauduin niin nopsaan, et se kipu kylvyssä oli jotain.....

Itsekin odotan jo todella malttamattomana, et pääsis tositoimiin. Turhauttaa ja väsyttää |O

hellu ja walma 36+6
 
Onnittelut Mezzylle pikkuisesta! :)

Mandy Siis todella sulooinen tuo teidän poitsu :heart: . Kiitos mahtavasta synnytyskertomuksesta, jotenki anto voimia ja uskoa omaan synnytykseen. :)

Tuosta Hellun kyssäristä tuli mieleen että siis tuleeko jo kaikilla muilla maitoa? Täällä kun ei oo mitään merkkejä sellasesta, ei kai se vielä mitään merkkaa.. :/

Spring Summer Älä huoli, täällä mennään aika samoissa eikä mitään merkkejä vielä. Mä pääseen varmaa jännäileen supistuksia aikasintaan kahen viikon päästä..

Piritta88 Mun piti jo tuolla paljon aiemmin ihmetellä teidän tutustumisryhmää Päksissä, jos kaikki tuntu susta nuorilta. Silloin ku me oltiin, niin oli muutama nuori pari ja enempi lähemmäs kolmekymppisiä. Et en onneks itteeni vanhukseks tuntenut, ikää kun on 28.. :) Mä en muutes tiennyt mitään tollasista osastolla järjestettävistä "imetyskouluista" vai mitä ne oli. Kerrottiinks teille siellä tutustumisessa vai?

Pippuri81 Inhottava tilanne. Nyt pidetään peukkuja että synnytys lähtis äkkiä itsestään käyntiin..Sulla kuitenkin tuntuu supistuksia olevan aika paljon..

Aurora 38+1
 
tänään oli siis se syn.tapa-arvio; vauva arvioitiin 3,2kg eli ei hirveen iso (esikko samalla viikolla 3,7) joka oli helpotus kun siä pelkäsin et se ois taas niin iso... Lääkäri sano etteivät käynnistä mun synnytystä tällä kertaa koska edellinen epäonnistui. nyt jos ei synny kahen viikon sisään niin leikkaavat sen(sillon siis katotaan lisää ku 39vk on täynnä). Jotenkin en yhtään ajatellut että se käynti menisi näin, ajattelin et käynnistää pian ja vauva on iso tai et leikkaavat vaan kun mulle tehään sterilisaatio samaan aikaan, mutta käynti meni ihan eri tavalla! Sain rauhallisen mielen synnytyksestä ei sitä sairaalassa supistuksia odottelua vaan saan rauhassa kotona odotella supistuksia ja synnyttää "tavallisesti" tai sit vaan leikataan suunnitellusti eikä sellasta sähellystä kuin viimeks.
Kiitos jos jaksoitte lukea.. oli kiva purkaa mieltä, niin paljon uusia ajatuksia päässä.

Onnittelut vauvan saaneet (en muista nimiä)!! :heart: Kiva kun tuutte kertomaan uutisen tänne! Onnea pian synnyttäville! :flower: Mun täytyy sit kans tulla heti kertomaan jos jotain tapahtuu. =)

Ainiin, kanavaa oli enää 1cm jäljellä 4cmstä ja pehmeä ja sormelle auki. Kivalta kuulosti sekin! Mä tänään sen lääkärissä käynnin jälkeen istuin koneella(lukien leijonakuulumisia) ja oli hassu tunne tuolla mahassa, vauva möyrys hulluna ja välillä oli supistuksen tunnetta, mut sit ku nousin ylös tuolista mun maha oli ihan oudon näköinen! se oli laskeutunu sikna ja nyt on helpompi hengittää. Voiko toi maha laskeutua noi yhtäkkiä!?
Mä oon maalannu taas tänään talo seiniä ja ollu vähä kiukkunen, ehkä kun mietinniin kovin sitä lääkärikäytiä.

Meillä ei pidetä ristiäisiä eikä imiäisiä, rekisteriin suoraan.
Mitäköhän vielä piti sanomani... en muista... sorry et kirjotin taas näin paljon, en osaa kirjoittaa lyhyesti(en kyllä puhuakkaan). Täytyy kirjotella useeemmin. :)

PojanÄiti ja mahavauva 36+5
 
Hyvää iltaa kaikille!!!

Ensiksi onnea kaikille vauvan jo synnyttäneille. :flower:
Enpä oo taas muutamaan kuukauteen kirjoitellu vaikka lukemassa käynkin joka päivä, johtuukohan siitä että oon muutenkin hiljainen enkä pidä itestä isoa meteliä vaan kuuntelen ennemmin mitä muilla on asiaa.

Teillä kaikilla tuntuu olevan raskaus tosi pitkällä jo itellä ku ei oo viikkoja vasta kuin 34+5.

Mulla on synnytystapa-arvio vasta viikolla 38. Ja tämä mulla ottaa aivan suunnattomasti päähän.
Muistin virkistämiseksi kerron että mullehan viime synnytyksessä kätilö suositteli seuraavaksi synnytystavaksi sectiota,koska olen nyt kahdessa synnytyksessä saanut 4 asteen repeämät. No sitte mulle alettin neuvolassa puhumaan että ois mahollista että voitais käynnistää synnytys kahta viikkoo aikasemmin, että vauva ei ois niin iso ku tytöt on olleet. (4200g)
No minä en oo mitään lopullista päätöstä vielä tehnyt että kummin haluaisin synnyttää, koska kumpiki tapa mua pelottaa. Olen vain sanonut neuvolassa että alakautti ois siinä mielessä parempi, että jos sattuis niin onnellisesti käymään että en nyt repeäisikään niin voisin myös heti hoitaa isompia lapsiakin kotona. Mutta pelottaa että repeän taas ja lääkärit ei saa mua kursittua enään kasaan ja että tulee pidätys vaikeuksia, oon nyt kumminki toipunu suht koht hyvin. Sectioki mua ahistaa koska sitte ei ainakaan saa nostella isompia lapsia kuukauteen.
[/b]Mutta siis joka tapauksessa neuvolassa ja äitipolilla ne on saaneet jostaki päähän että haluan synnyttää alakautti

Tuli varmaan aika sekavaa tekstiä, mutta koittakaa saaha jotaki selkua.

Mertsu Meillä on vähä sama tilanne sun kans. Minä oon aina kans keskenään lasten kans kotona, meillä on tytöt 3v ja 1v5kk + 1v koira. Hoidan lapset+koiran ja kodin yksin. Omaa aikaa mulla ei oo yhtään. Joka paikassa mulla on lapset mukana. Kateellisena katon aina ku yks kotiäiti tästä meidän naapurista ampasee heti koiran kans lenkille ku mies tulee töistä. Kumpa itekki pääsis. Ei oo mies vieläkään tullut töistä kotia, on nimittäin jäänyt töitten jälkeen laittaan omaa autoa vielä. Sullakin mies vissiin harrasti näitä autojuttuja. Meillä tää on ihan normaalia nykyään että lapset on nukkumasa jo kun iskä tulee kotiin.

Vähän alkanut pelottaan että miten sitä sitte selviää ku tää kolmaski syntyy.

Taidampa tästä lähtä itekki nukkumaan, jospa se ukko sitte kömpis josaki vaiheesa yötä viereen.

Äiti-84 ja piipero34+5
 

Yhteistyössä