ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

kikka89 Minäkin olen sitä mieltä, että sun ei todellakaan pidä antaa lääkkeitäsi muille.
Lääkkeet kuitenkin määrätään aina henkilökohtaisesti ja kun kerta tiedät tuon miehesi kaverin tilanteen, niin ei kyllä kannata antaa. Ja on kyllä tosi lapsellista, jos miehesi tästä jotenkin vetää herneen nenään ja alkaa sua haukkumaan :/

muratti88Meillä on samanlainen hoitopöytä, mutta erivärinen =)

Mulla on ollut ihan järkyttävä närästys tän illan. Aiemmin ollut satunnaisesti pientä närästystä, mutta ei oo kyllä vetänyt tälle iltaa vertoja! Renniekään ei auta.
No pitää kärvistellä tän kanssa.

Ostin tänään viimeset purkit ja purnukat vauvaa varten..rasvat, talkkia, öljyä yms.

Ja mun pitää tunnustaa yks asia: mä en oo vieläkään saanut loppuun asti koottua miehen isyyspakkausta! Miten mä voin olla tämmönen :whistle:
Vauva varmaan ehtii syntyä ennenku saan sen annettua :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mulla on ollut ihan järkyttävä närästys tän illan.

Ja mun pitää tunnustaa yks asia: mä en oo vieläkään saanut loppuun asti koottua miehen isyyspakkausta! Miten mä voin olla tämmönen :whistle:
Vauva varmaan ehtii syntyä ennenku saan sen annettua :D
Kuin myös, onneks sitä renniee saa vetää 12kpl/vrk. Maitotuotteet jeesii kans jos voi käyttää..

No mitä sä enää sitä antamaankaan isyyspakkauksena? Samahan se on "vauvalahjaksi" antaa, eli kun naperonne on vihdoin ja viimein, kaikessa itsepäisyydessään pullahtanut ulos, ja miehes lähdössä kotiin, niin saa kaivella ilmoittamastas paikasta sen paketin. Viinat kannattaa vaihtaa vedeksi ja skumppaakin varata vaan sen pikkupullon verran, muutoin saat ootella iskää aika pitkään seuraavana päivänä vaippaa vaihtamaan, innostuu kuitenki :LOL:
 
Hei naiset!

Meille syntyi poika 23.7. klo 19.52 (rv 38+3). :heart: outiko olikin infonnut teitä. Kiitos! Pituutta pojalla oli 49 cm ja painoa 3240 g, pipo 34,5 cm. Tänään pääsimme kotiin.

Luen listan ja teen päivitykset. Kirjoittelen sitten teille synnytyskertomusta.

Mandy ja Aksu 4 vrk
 
Kikka fiksu päätös! Pysy nyt vaan kannassas. :)

Pippurille tsemiä huomiseen! :hug:

Ristiäiset on vielä aika avoinna. Ehkä mun vanhemmilla tai seurakuntatalolla. Kastetaan kuitenkin kirkossa.

Mulla on aivot jotenki ihan jäässä. menin tänään autoo tankkaan ja maksoin automaatilla ja sit meinasin vaan ajaa pois ennen ku edes tankkasin. :LOL: ja mä oon normaalisti aika järjestelmällinen neitsyt nainen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Hei naiset!

Meille syntyi poika 23.7. klo 19.52 (rv 38+3). :heart: outiko olikin infonnut teitä. Kiitos! Pituutta pojalla oli 49 cm ja painoa 3240 g, pipo 34,5 cm. Tänään pääsimme kotiin.

Luen listan ja teen päivitykset. Kirjoittelen sitten teille synnytyskertomusta.

Mandy ja Aksu 4 vrk

Paljon onnea vielä kerran
:flower: :heart:
 
Kikka Jos miehesi kaveri menee lääkärille/a-klinikalle näin arkena, hän saa kyllä lääkkeellistäkin apua vieroitusoireisiin. Miehesi varmaan tietääkin sen, mutta eri asia on haluaako miehen kaveri hakeutua lääkäriin. Terveysasemallehan hän joutuu tietenkin jäämään, eli lääkkeitä ei saa mukaan.
On tärkeä, että sinä ja miehesi ymmärrätte, ettette auta miehen kaverin toipumista, mikäli sinä annat hänelle päihdyttäviä lääkkeitä. Toivoisin, että miehesi kaveri hakeutuisi nyt ammattilaiselta (tässä tapauksessa terveysasemalta) hakemaan apua vieroitusoireisiin, mikäli ne tosiaan ovat niin kovia, että kaverin puolison kolmiolääkkeitä täytyy havitella.
Voimia!!

N

Ps. Sisareni on päihdeongelmainen ja nämä jutut siksi vähän liiankin tuttuja
 
Onnea Mandylle poikavauvasta! :flower: :heart: :heart: :heart:
Odotan kans innolla synnytyskertomusta,kun sulla aikaa ja jaksuja siihen.

ElokuuToivotaan sulle,et saat nyytin huomenna syliin!Tsemppiä!

Mä toivoisin ite et tää mylläri kypsyis masussa vielä tän ja ens viikon.Jotenkin vaan pelottaa et jos tulis jo vaik ens yönä ni vois olla vielä vähän keltainen ja sais maata sit lampun alla eikä olla isin ja äitin sylissä ja kainalossa niin paljon.Nou hätä!Niinku aiemmin totesin,ei täällä oo oikein semmosia merkkejä ollu vielä ilmassa.Eilenkin iltalenkillä painelin menemään melkein entiseen malliin:mieskin sai alkaa ihan juoksuaskeleita ottamaan ja huuteli et kui sä noi kovaa meet?Oli vaan niin hyvä mennä eteenpäin ja haistella ihania ruusuntuoksuja ja vedellä keuhkot täyteen raitista ilmaa. Käytin alkuraskaudessa paljon askelmittaria ja mittailin noita askeleita päivää kohti.Nythän ei enää oo ollu mielessäkään mitkään laskennat..

Pää on muuten täälläkin ihan pehmeä!!Kauhea dementia koko ajan.KAIKKI asiat saa kirjoittaa lapuille et muistaa ees vähänkin jotain.Kauankohan tätäkestää?Jatkuukohan vielä lapsen synnyttyäkin?Voi lapsiparka..

Onks teillä muilla vauva jo laskeutunut,jotka ootte suht samoilla päivillä?Mua ahdistaa taas tosta rinnan alta,ku vauva on parkkeerannu ittes tohon oikealle puolelle ihan ylös.Ei meinaa henki kulkea kunnolla.Istua saa selkä ihan suorana niinku seipään niellyt.Mäkun oon tottunut aina lysyssä,huonoryhtisenä istumaan ja "valumaan"tässä sohvalla.

No nyt täytyy mennä syömään jotain iltapalaa ja sit kohta pian uninunnumaan ja plääh hikoilemaan..
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Pää on muuten täälläkin ihan pehmeä!!Kauhea dementia koko ajan.KAIKKI asiat saa kirjoittaa lapuille et muistaa ees vähänkin jotain.Kauankohan tätäkestää?Jatkuukohan vielä lapsen synnyttyäkin?Voi lapsiparka..

Onks teillä muilla vauva jo laskeutunut,jotka ootte suht samoilla päivillä?

sit synnytyksen jälkeen oot vielä enemmän pihalla..
tää on ihan esimakua ja lasten leikkiä vaan..
:p mä en suoraan sanoen muista mitään ekasta vuodesta. enkä edes valvonut paljoa(kai) ja meillä oli ihan iisi ja kiltti poika.

mulla tuli rymisten limojen kans viikko sitten alas.
 
Ihanaa Mandy81, innolla jäämme odottamaan synnytyskertomusta :)
Kikka89 toivottavasti sinulle itselle ei tule miehesi kanssa ongelmia, mutta ehdottomasti lääkkeitä ei saa antaa eteenpäin! Lapsellista mieheltäsi edes ehdottaa moista, eihän siinä tee kuin karhunpalveluksen kaverilleen. Itse olisin varmaan kiivastunut ja vetänyt kyseiset lääkkeet vessasta alas jos olisi ollut tuollainen tilanne.

Ollaan nyt miehen kanssa kunnostauduttu pyöräilemään :) Ihana iltaisin käydä lenkillä kun on vähän viileämpää. Siivottu on tänään kans urakalla, jos huomenna sitten tehtäis jotain mukavaa. Mä kans epäilen että meidän maha-asukki viihtyy hyvin yksiössään eikä hätkähdäkkään lasketuista-ajoista ja muista päivistä. Maha kyllä supistelee mutta kivuliaita suppareita ei oo ollut. Yöt saan nukkua kaikessa rauhassa ja aamuisin tuntuu etten sängystä ylös pääse sitten kun rakko on niin täynnä, mahtaa olla aikamoisen näköinen suoritus kun möngin kintut ristissä ylös aamuisin :LOL:
Maha-asukki on nyt ollut hiljaisempana, liikkuu kyllä mutta liikkeet ovat jotenkin hentoja, olisiko sitten vaihtanut asentoa jotenkin etteivät sen vuoksi tunnu niin selvästi?
 
unikuu108
siinä se on. jalka. hehhe. jalka polvesta reittä myöten pyllyyn.. hihihii..
pylly.
on se vaan hassua.
ja piirkatin vadelmanlehtitee unohtui tänäänkin.
huomenna on jo pakko alkaa sitä kittaamaan.

 
Onneksi lämmin päivä alkaa vaihtua viileäksi illaksi, läpivedon avulla saa makkarin jotenkin viilennettyä nukkumakuntoon, päivällä saa käydä parikin kertaa suihkussa tai tuntuu, että sulaa.

Muutaman päivän on ollut huonoa oloa, ruoka ei oikein maistu (ei edes herkut??!) ja öklöttää. Onko muilla vastaavia oireita? Vettä pitäisi vain jaksaa juoda enemmän, niin saisi tuota turvotustakin ehkä edes vähän laskemaan. En kyllä tunnista jalkojani enää omaksi.

Dementia
on kyllä melkoinen. Kävin autolla apteekissa, kun sain auton parkkiin en löytänyt auton avaimia mistään, vaikka istuin edelleen ratin takana. Ne oli vain salaperäisesti kadonneet virtalukosta. Etsin varmaan 10 minsaa ja lopulta löysin avaimen keskikonsolista. Ei ollut kyllä mitään mielikuvaa, että olisin ne sinne tunkenut. :LOL:

Mandy onnittelut sinulle ja miehellesi vielä pikku prinssistä. Jään mielenkiinnolla odottamaan synnytyskertomustasi. Onnellisia päiviä pikkuisen kanssa kotona.

Tsemppiä kaikille, joilla huomenna edessä jännä päivä. Ainakin Pippurilla on varma käynnistys edessä. Voimia ja rohkeutta, kaikki menee varmasti hyvin.

Öitä!

Tikru 38+5
 
Iltoja,

en ole paljoakaan kirjoitellut mutta ihan jo pelottavan aktiivisesti lukenut kirjoituksianne alusta asti...

Ajattelin tulla tänne kärvistelemään... Kohta 3h tullut kivuliaita supistuksia n . max 10min välein... APUA!!!! Vaikka tätä on jo odottanut ja kironnut että milloin pääsee lähtemään niin kyllä tää on aika auts... Sori jos teksti ihan tosi sekavaa ja outoa kun tässä on jo vähän pää jäässä...

Esikoiselle (kohta 2 v.) tulossa hoitaja pian mutta yritän vielä olla kotosalla... Soitin jo synnärille että kauankohan uskaltaa olla kun on kakkonen kyseessä mut en kyllä saanut mitään hyvää vastausta... Jotenkin on hankalasti kellotettavia nää supistukset kun niitä tosiaan tulee aika tiuhaan ja kestokin on vähän vaikea määritellä kun koko ajan sellainen epämiellyttävä olo... No synnärille ajetaan n. 15min...

Pitäkeehän peukkuja... :wave:

Lenan 39+0 (poksuu ½h:n päästä)
 
Huh.. Pääsin vasta sivulle 57. Pakko lopettaa tältä erää, kun pitää herätä aamulla aikaisin ja mennä pojan kans labraan. Kerron siis synnytyskertomukset + varman muitakin kertomuksia huomenna.

Tervetuloa mukaan uudet! :flower:

murokeksi ja marisska Kerrotteko synnärinne, ikänne, monesko lapis ja tyttö- vai poikalupaus + laskettuaika. Lisäisin teidänkin tiedot etusivulle.

Mandy ja Aksu 4 vrk
 
Lenan tsemiä koitokseen!

Tikru hyvä että jonkulla muullakin vähä heittää jo :D

Kiva että joku vielä jaksaa liikkua. Mä en viitti enkä jaksa muuta ku istua paikallani. Kotitöistä tietty suoriudun hitaasti mutta varmasti. Nyt just olis niin ihanaa mennä vaikka vadelmille ku on hyviä ilmoja, mut kun ei jassa.

Mä alan tottua tähän käsien tunnottomuuteenkin. Nyt on kyl ollu pari parempaaki päivää ku oon syöny mansikoita ja ananasta. No, maks 6 vkoo enää. :)

Oon ihmeissäni jos tää syntyy ennen la:aa. Nyt jo ihmiset on alkanu kysellä että eikö se nyt ollenkaan synny :kieh: Tekis mieli huutaa että onhan tässä vielä ens kuun lopulle aikaaki. :D

Omppulilla vissiin parempi fiilis jo. :)

Huomenna kiertämään sukulaisia, pitkä päivä eessä. :)

Aniit ja Taneli 36+4
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja lenan:
Iltoja,

en ole paljoakaan kirjoitellut mutta ihan jo pelottavan aktiivisesti lukenut kirjoituksianne alusta asti...

Ajattelin tulla tänne kärvistelemään... Kohta 3h tullut kivuliaita supistuksia n . max 10min välein... APUA!!!! Vaikka tätä on jo odottanut ja kironnut että milloin pääsee lähtemään niin kyllä tää on aika auts... Sori jos teksti ihan tosi sekavaa ja outoa kun tässä on jo vähän pää jäässä...

Esikoiselle (kohta 2 v.) tulossa hoitaja pian mutta yritän vielä olla kotosalla... Soitin jo synnärille että kauankohan uskaltaa olla kun on kakkonen kyseessä mut en kyllä saanut mitään hyvää vastausta... Jotenkin on hankalasti kellotettavia nää supistukset kun niitä tosiaan tulee aika tiuhaan ja kestokin on vähän vaikea määritellä kun koko ajan sellainen epämiellyttävä olo... No synnärille ajetaan n. 15min...

Pitäkeehän peukkuja... :wave:

Lenan 39+0 (poksuu ½h:n päästä)

lähtö taitaa olla jos on noinkin kauan tullut kipeenä..
tsemiä!!
 
lenan Tsemppiä, etköhän sinäkin pääse jo kohta nyytin hakuun =)

Tänään vois koittaa testailla että auttaisko seksi mitään tuossa synnytyksen käynnistymisessä, vahva epäily että ei.

Aamulla aikanen herätys, kun pitää mennä neuvolaan taas. Tuntuu että siellä saa nyt ravata jatkuvasti, kun viimeks kävin keskiviikkona.

outiko 39+6
 
23.7 syntyi poika 3640g ja 51cm.
Synnytys kesti alusta loppuun 2h 51min.
Menin osastolle tiistaina ja keskiviikkona alotettiin käynnistyslääkkeen antamista. Sitten torstaina rv38+6 supistuksert alkoi ja lapsivesi meni klo.14, poika oli maailmassa klo.16:44. Kivut oli ihan hirveät, yritettiin antaa spinaalipuudutusta mutta ei se onnistunut. Pelkällä kohdunkaulapuudutuksella ja ilokaasulla mentiin. Poika sai olla rinnalla puoli tuntia ennen kuin verensokeri mitattiin ja se oli alhaalla. Matalan verensokerin lisäks oli sydämessä sivuääni. Noiden kahden asian takia poika oli tarkkailussa vastasyntyneiden teho-osastolla tähän päivään asti. Vähän kyl jännittää olla nyt kotona kun ei ollenkaan ehditty olemaan vierihoidossa..
Mulla on ollut tosi kipeitä jälkisupistuksia ja tänään heti kun päästiin kotiin niin nousi kuume. Pitää tässä tarkkailla oloa mikä on huomenaamulla. Toivottavasti johtuu vaa siitä kun maito nousi rintoihin niin nopeasti tänään.
Poika on sulonen, ihan isänsä nenä. :)

Meelaie & Papunen :)
 
Onnea meelaie ja muut jotka saaneet oman nyytin jo syliin :) :heart: :flower:

Täällä kanssa yritetään kovasti että paikoille tapahtuisi jotain.. Viimeksi kävin neuvolassa ja paikat oli kiinni suuta edelleen se 3cm...
Nyt viikonloppuna paljon seksiä.. ja tänään ollut paljussa sekä saunassa.
Ei vain uskalla kovin paljon tehdä mitään että ei ala synnytys liian aikaisin, vieläkun olen käymässä vanhemmillani 200km päästä kotoa.. :D

 
Heips!

Hirmuisesti onnea Mandylle ja Meelaielle pikku nyyteistä! :heart:

Isyyspakkauksestakin joku mainitsi.. Mä oon koonnut mun miehelle pakkausta, mut annan sen vasta sitten sairaalassa. Sisällöksi oon laittanut: itse painetun bodyn ja maalatun iskä-kahvimukin, miehille suunnatun vauvan hoito kirjan, hengityssuojaimen, korvatulpat ja energiajuoman.. Pitää katsoa jos vielä jotain pientä sinne keksisi..

Täällä ei mitään erikoista. Myytiin auto viikonloppuna eikä olla ostettu vielä uutta joten vähän jännittää et jos jotain alkaiskin tapahtumaan niin mitäs sitten.. Taksilla varmaan :) Ei sen puoleen mitään merkkejä ole vielä et vauveli haluais jo ulos..

TIetääkös kukaan muuten kun kävelessä vihloo kovasti tonne alapäähän että mistä se johtuu? Siis että johtuuko se vauvan päästä vai tapahtuukohan siellä silloin jotain(positiivista) kun vihlasee? Mulla viime viikolla oli paikat pehmentynyt ja kaula 1.5cm, mutta oli niin kauhea lääkäri et en ees viittinyt kysyä et näyttääkö siltä että vauva pysyy mahassa vielä pitkäänkin..

Tsemppejä kaikille niitä tarvitseville huomiselle, tai siis tälle päivälle! :)

Sadepäivän ilo ja Minttu 37+0 (poks!)
 
meelaie Onnea paljon pienestä prinssistä =) :heart:

Sadepäivän ilo:


Myytiin auto viikonloppuna eikä olla ostettu vielä uutta joten vähän jännittää et jos jotain alkaiskin tapahtumaan niin mitäs sitten.. Taksilla varmaan.
TIetääkös kukaan muuten kun kävelessä vihloo kovasti tonne alapäähän että mistä se johtuu? Siis että johtuuko se vauvan päästä vai tapahtuukohan siellä silloin jotain(positiivista) kun vihlasee?
Meilläkään ei oo autoa eikä olla varmaan lähiaikoina hankkimassakaan, kun ollaan pärjätty niin hyvin ilmankin. Mutta taksilla sitten synnärille mennään.
Niin ja mulla tosiaan on kanssa tollasta vihlomista ollut kävellessä muutaman viikon, mut uskoisin niitten olevan liitoskipuja. En ole kyllä mitenkään varma.

Mä yritin tuossa jo nukkua, mutta eihän siitä mitään tullut. Pyörin sängyssä niin, että miestäkin rupesi jo häiritseen se. Tulin sitten hetkeksi tähän koneelle, jos se uni vaikka tulisi silmään.

outiko 39+6
 

Yhteistyössä