ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

neuvolassa käyty paineet koholla reippaasti 151/100 ja proteenia löytyi pissasta. Vauva liikkui kuitenkin ihan hyvin. Lähete lähetetty synnärille ja niiden pitäis soitella iltapäivällä sieltä mahdollista käynnistys aikaa.
 
Moikka

Täällä taas :wave:
Meillä nukuttiin jälleen eilen päivällä 4 tunnin unet, ajattelin kyllä et mitenkä riittää yöks sit unta, mut riitti ihan hyvin. Mentiin klo 23 unille ja herättiin sit syömään puol 5 ja taas nukuttiin 8, ja joutu oikein herätellä ku meillä oli eka neuvola, mä pääsin tikeistä eroon ja neiti punnittiin ja tarkastettiin :D
Neiti painoi silloin syntyessä 4060g ja lähtöpaino tippu 3750g, tänään sit paino oli noussu jo 3860g, et kohta otetaan syntymäpaino kiinni =)

Me pidetään ristiäiset myös sellaiset pieni muotoiset, ollaan sanottu tädeille , sedille ja muille et jos eivät tykkäisi huonoa, kaikille on kyl passannu, nii veikkasinki et tykkäävät vaan ku ei kutsua tule, nii ei tarvitse ressata vaatteiden laiton kanssa :LOL:

Meidät vihittiin maistraatissa melkein 3 v sitten, nyt ajateltiin sitten samalla ku ristiäiset on
niin otettaisiin samalla papin aamen :heart:

Ristiäisiin tulee kaikkineen noin 30 henkilöä, molemmilla kuitenkin on sisruksia sen verran ja perhettä.

Mut nyt lähen itelle puuron keittoon, naapuri toi meille savukalaa eilenillalla, kun oli ite savustanu, sitä sit syödään päivällä uusien pottujen ja voikastikkeen kera nam.. :p

Tinuli71 ja neiti 1 vk
 
Huomenta tai ei se enää taia aamu olla:)

Pitkästä aikaa laittelen itekki tänne kuulumisia. Olen kyllä ahkerasti lukenut mutta kirjoittamaan en ole jaksanut koskaan rueta. Johtunee varmaan siitä kun aina lueskelen juuri ennen nukkumaanmenoa niin ei sit jaksa ite rueta raapustaan.

Onnea kaikille nyytin jo saaneille :flower:

Täälä odotellaan kovasti ja alkaa kohta loppuun huumori. Toisaalta vkoja vasta 36 ja risat et voi tässä tovin vielä kestää. Esikoinen meni 8pv yli, mut jospa tämä ei antais itteänsä odotuttaa ihan niin kauaa. Masuasulilla on sama la ku oli esikoisella et saa nähä tulisko samalle päivälle..tuskin.

Kävin pelkopolilla ekan synnytyksen takia ja vkolla 32 sanoivat pikkumiehen olevan noin 2kg ja nyt vkolla 36 oli n 2.5-2.8 kg..eivät saaneet kunnon mitttaa kun toinen päätti ettei häntä mitata:) Kädet oli aina väärässä paikassa väärään aikaan. Mutta povasivat ettei suurta kaveria olisi tulossa ja ainakin pienempi kuin veljensä. Esikoinen oli siis 3920g kun synty.

Paikat oli kuulemma pehmentyneet ja kaulaa noin sentti jäljellä. Todella alhaalla oli pää.
Sit sano et ulkosuu sormelle auki mut sisältä vieä kii...en oikeen tajunnu mitä tarkotti??? eli tietösikö joku??

Mukavaa viikkoa kaikille ja nautikaa isoista mahoista:)..meidän koira piippaa tuola ulkona ja haaveilee naapurin nartusta kun sillä on alkanut juoksu...voi toista:)

t. niiskuneiti81 ja pikkumies rv 36*5
 
Heips kaikki!

Nimpparionnittelut ainakin Hudjukelle, Omppulille ja Illusialle! :flower:

Ristiäisistä sen verran että ihan lähimmät sukulaiset pyydetään, eli isovanhemmat ja molempien sisarukset lapsineen. Näistäkin tulee jo parisenkymmentä ja tarkoitus on kuitenkin pitää ne tässä ihan kotosalla niin pakko vetää raja johonkin. Kummeiksi on jo lupautunut mun isoveli vaimoineen.

Viime yönä ja tänä aamuna on ollut jotenkin tuskainen olo, menkkamaista särkyä alavatsalla ja kova paineentunne. Josko tästä kohta pääsis tositoimiin...

Synnytys jännittää aika paljonkin, mut sepä kait on ihan normaalia..Lähinnä pelottaa se että vauvalle sattuu jotain ja tietysti sitä itsensäkin puolesta vähän pelkää. Täytyy vaan luottaa siihen että ollaan pavun kanssa molemmat hyvissä käsissä..

Jeppis & Pikku-papu 38+2
 
Täällä ollaan :wave:
En siis ole vielä lähtenyt minnekään, kun joku sitä jo mietti.
Olo on kyllä sellainen että ihan mielelläni tästä jo voisin synnyttämään lähteä.

Miehelle sanoin eilen että nyt aloitan sitten siivoamisen ja lenkkeilyn, mutta mies sitten kielsi ihan ehdottomasti.
Tänään oli tarkoituksena siivota, mutta en nyt sitten siivoakaan kun mies täällä oli eilen siivonnut kun olin poissa.
Kuulemma vauva kyllä syntyy sitten kun on valmis.
:headwall:

Sanoin kyllä miehelle että mitäs sitten jos menee sen 2 viikkoa yli ja joudutaan käynnistämään ( veljen vaimolle oltiin ensimmäisestä lapsesta sanottu että saa mennä NELJÄ viikkoa yli ennen kuin käynnistellään ) , että minä en kyllä ala mitään 5 kiloista vauvaa sitten synnyttämään !!
Ja tähänkin mies vaan totesi että kyllä se sitten syntyy kun haluaa tulla ulos.
Prkle eikö se nyt tajua kuinka hankalaa tämän mahan kanssa on elää, ja mielestäni aika kiltisti olen sitä suostunut tuolla mahassani pitämään ja ottanut rauhallisesti ettei syntyisi liian aikaisin.
Nyt se kuitenkin on jo täysiaikainen ja ihan hyvin voisi syntyä, niin minä en saa tehdä mitään sen eteen että tulisi jo ulos sieltä :headwall:
 
Onnea nimpparisankareille =)

Mä oon muuten yllättynyt miten helppoa aikaa tää loppuraskaus kuitenkin kaikenkaikkiaan on.
Mulla on ollut sellanen pelko, että loppuaika ois yhtä tuskaa, mutta oikeestaan nyt olo on parempi kun hyvä. Tottakai sitä on kömpelömpi ja kävely yms. ei oo niin helppoa kun ennen, hengästyttää ja noin, mutta siis muuten olo sellanen ettei ees aina tajuu olevansa raskaana :D
Vaikee uskoa että laskettuaika on ylihuomenna :D

Huomenna on sitten taas neuvola ja onneksi tällä kertaa ei oo se sama terkka kun viimeksi!

outiko 39+5
 
Huomenta :D

Täällä ilmoittautuu yksi unikeko. Mä heräsin 11.30 :LOL:
Mentiin yöllä varmaan vähän ennen kolmea vasta nukkumaan, tuli vähän katseltua dvd:itä illalla. Sit mies heräs aamulla lasten kanssa ja mä sain nukkua "vähän" univelkaa pois.

pippuri81 Tsemppiä käynnistykseen :hug: Itselläni toinen synnytys käynnistettiin ja siitä jäi positiivinen kokemus mieleen, kaikki tapahtui niin nopeasti =)

Synnytyspelko alkaa iskemään täälläkin päivä päivältä pahempana. Mä olen synnyttänyt esikoisen täällä Suomessa, ja se oli niin vaikea ja kamala kokemus, jälkivaivoja riitti pitkään jne... Nyt joudun sit samaan sairaalaan ja pelko on suuri :ashamed:
Toisen synnytin yksityissairaalassa ulkomailla, ja sinne olisin mielelläni nytkin mennyt, palvelu pelasi niin hyvin ja olo oli ihan kuin hienossa hotellissa olis majaillut..
Täytyy vain toivoa, että kaikki menis hyvin tällä kertaa. Ja yrittää rentoutua, niin kaikki sujuu paremmin. Varsinkin öisin mulla meinaa pyöriä se synnytys mielessä, kun muut nukkuu ja joskus itse valvon yöllä supistusten takia.

Onnitteluja nimpparisankareille :flower:

Täytyy lähteä nyt vähän lasten kanssa ulkoilemaan ja sitten tulla ruokaa keittelemään.

RangaTanga 37+1 :heart:
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa!!!

Nyt oli vihdoin ja viimein ryhdistäydyttävä ja tulla purkamaan hieman mieltä..
Kikka89 Täälläkin odotellaan kuin kuuta nousevaa,että tuo pikkuinen lähtisi jo tulemaan!!meillä mies sanoo,että vielä reilut pari viikkoo menee ennen kuin tapahtuu!!Aarg,ihanan kannustavaa,kun itse haluaisi jo toimintaa!! :kieh:

Minkäänlaisia oireita ei ole ollut,mitä nyt tuo käveleminen on ruvennut muuttumaan vanhojen mammojen tyyliksi...
Joka päivä sitä oottaa,että jotain alkaisi tapahtumaan!!

Tässä tulisi hieman "hauskaa" tarinaa siitä kuinka raskaus vaikuttaa tuohon aivokapasiteettiin,tai ainekin meikäläisen...
Tänään aamulla lähin "reippaasti" lenkille ja aattelin samalla sitten käydä hieman murkinaa ostamassa kaupasta.Otin repun selkään ja aattelin samalla viedä pois tyhjiä pulloja...
Noh,olin sitten kassalla ja juuri maksanut ja otin repun selästä laittaakseni osan tavaroista sinne...siinä vähän ihmettelin että miksi reppu niin pullollaan,kunnes tajusin että ne hemmetin pullot on edelleenkin siellä!!En siinä sitten kehdannut edes reppua aukaista vaan laitoin sitten kaikki ostokset m.pussiin ja lähdin raahaamaan täyttä reppua,kassia ja koiraa kotia kohti!!!Ja matkalla sitten vasta tuli mieleen,että miksi en kuitenkaan vienyt pulloja kaupasta lähtiessä palautukseen ja seuraavalla kauppa reissulla lunastanut pantit!!! :kieh: Että,kyllä todellakin pitää paikkansa,että tuo muisti ei oikein täysilla pelaa raskauden aikana ja ei kyllä nuo hoksottimetkaan ole ihan täydessä terässään!!
Noh,kyllä se nyt hieman naurattaa,mutta siinä kassalla ei ollut kyllä itku kaukana..!!

Että näin piristävä aamu oli... :headwall:

Mutta jotain hyvää tuostakin seurasi,kun sitten kotiin päästyäni rupesin samaan v-tutukseen siivoamaan kämppää ja onpahan nyt taas siistiä..! :D

-nuunuu83 ja masuasukas 38+5-
 
Nimpparionnitteluja!! :flower: :flower:

Niiskuneiti mulla on ollut ulkosuu auki ja sisäsuu kiinni jo tokalta tarkastuskerralta, eli olisko ollu joku vko 28. Sai vielä ihan käydä uimassa jne., elää normaalia elämää. Toki kanavaa oli 3cm jäljellä. Sama oli viikolla 34. Nyt toivoisin, että olis jo jotakin tapahtunut, muuten mennään varmasti yliaikaa. :)

Outiko oon kans sitä mieltä, että suhteellisesti on loppuraskaus ollut helpompaa kuin kuvittelin. Sattuu ja vihloo kyllä, mutta pääsen liikkumaan, käytiin vielä asuntomessuilla, eikä nyt niin kamalaa ollut koko päivän käveleminen jne. Ruoka maistuu, vaikka vähä närästää ja puhistaa, mutta muuten kaikki on ok. Luulin, ettei loppuraskaudesta pääse enää edes liikkumaan mihinkään. Mutta sellainen eläimellinen fiilis. Olo kuin norsulla, kävelee kuin ankka ja syö kuin hevonen.. Ja pupujussin halut.. :)

Vaavitar + tintta edelleen 37+2
 
Voi kauhia ku tota tekstiä oli taas tullu. :)

tervetuloa taas uusille!

Omppulille jaksamista, loppurutistus enää! :hug: Mulla on muuten maha suht samanlainen ku sulla. :)

Mulla oli jotain oikein kysyttävääkin ku palstalle tulin, mut tää sama dementiajatkuu enkä enää muista. :/

Aniit 36+3
 
No niin neuvolassa käyty ja kaikki ok. Turvotusta on kovasti, mutta muuten arvot kuten pitääkin. Eipä tuolla sen kummempaa tapahtunut normikäynti ja uusi aika taas viikon päästä maanantaina.

Nauratti tuo NuuNuun tarina. Melkein samoilla linjoilla olin nimittäin itse tänään. Palautin pullot ja menin ostoksille, sitten ihmettelin, että miksi kori tuntuu edelleen niin täydeltä. Kangaskassin alla korinpohjalla oli lisää pulloja! Jotka siis raahasin takaisin kotiin... Niinpä niin.

Ristiäiset pidetään meillä ihan lähipiirissä eli omat vanhempamme sekä sisarukset lapsineen. Kaikki kummit ovat lähisukulaisia. Meitä on ehkä se noin 15 henkeä. Kastetilaisuus on tarkoitus suorittaa vihkikirkossamme ja kahvittelu lähellä olevassa kahvituvassa. Ainakin näin olen suunnitellut, täytyy sitten katsoa, miten varattuja paikat ovat. Kummit on jo alustavasti pyydetty ja suostumuksetkin saatu, ollaan oltu vähän hätähousuja :D

Oikein hyvää nimipäivää kaikille Heideille!

Nyt alkaa pullanpaisto ja yläkerran imurointi.

Tikru 38+5
 
Kuuma!!!!!! Heti ku lähtee liikkeelle, vaikka vaan viemään astioita koneeseen, nii on ku ois suihkussa käyny. Nytki täytyy tässä istua tuuletin selän takana. Hiukan helpottaa... Öisinkään ei meinaa saaha nukuttua ku on niin kuuma. Pari viikkoa pitäis vielä jaksaa nii sitte helpottaa. Toivottavasti ei jää tää hikoilu päälle vauvan syntymän jälkeen.

Sinderella 36+0
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja niiskuneiti81:
Paikat oli kuulemma pehmentyneet ja kaulaa noin sentti jäljellä. Todella alhaalla oli pää.
Sit sano et ulkosuu sormelle auki mut sisältä vieä kii...en oikeen tajunnu mitä tarkotti??? eli tietösikö joku??


t. niiskuneiti81 ja pikkumies rv 36*5
se kohdunkaula on putki ja se on suljettu kummastakin päästä. eli ulompi pää auki ja sisempi pää kiinni.

täällä ei mitään sen kummempaa. tyyppi on kääntänyt kylkeää ja nyt monottelee ja venyttelee vasempaan kylkeen. taisi kääntyä toissapäivänä.
pojan verisen ripulin syy oli(lastenklinikalta soitettiin) kampylo-bakteeri.. noh,ohi se on ja siinä ei ole tartuntavaaraa kuin ripulin aikana ja siitä pari päivää, vaikka se häviää elimistöstä pikkuhiljaa.
raskaanaolevalle ei ole haittaa ellei tule kuumeista ripulia niin lääkäri uositteli ottamaan vaan yhteyttä neuvolaan ja vaativan vähän tiheempiä kontrollikäyntejä ettei mun yleiskunto romahda liikaa.
mut ei mulla ole mitään oikein koskaan kun oon tällanen rautamaha. mies taas saa pienestäkin väänteitä.

kävin viime to hakemassa näytöksen jälkeen korjattavaa tarpeistoa ja nyt niitä olen sitten tuolla partsilla korjaillut. hyvin ovat pysyneet kunnossa kuitenkin kesän. vielä vajaa kuukausi esitysaikaa jäljellä joten uskon et tää tuunaus riittää.
kuitenkin mietin et meen vaikka pää kainalossa ja vauva liinassa kattomaan sit näytösten loputtua lainatun tarpeiston kunnon(+huonekalut). tiedän sitten missä kunnossa ne on ja voin vielä pikana niitä korjaa enne palautusta.
kun tyhmä menin ne omalla nimellä lainaamaan..
eli töitä teen täällä kun poika nukkuu..
miehen eka työpäivä kesäloman jälkeen tänään.
vähän tylsää ettei ole seuraa,mut kiva et saa olla ihan yksin kun poika vetelee sikeitä.. tosin mun pitäis nytkin olla noita työhommia tekemässä.eikä notkua netissä.

käydään pojan kaa tänään ostaa vadelmanlehtiä juotavaksi ja alan sitä sit tankkaa..
äsken meni rasiallinen vadelmia välipalaksi.namnam..

unikuu ja kohta taitaa muistaakseni mennä 37 rikki.
 
ai miten niin palstaan koukussa... :LOL:
ikealla käyty...ja syöty *ähkynä*
saankohan mä sinne kohta jonkun kanta-asiakas ale-kortin kun vähintään kerran viikos palloilemassa.. :whistle: :ashamed:

mä koetan täs påhtii millä ton outikon sais synnärille, mun esikko syntyi tasan 40+... supparit alkoi illalla säännöllisenä n. klo 22.00 ja puolilta öin sit oltiin Jorvissa. nti synty sit aamulla 7.03, eli tarkka tyttö, vain n. 5% vauvoista kun syntyy LA:na ja suurin osa vasta sen jälkeen...*potkii ajatuksilla vauhtia matkaan*.. ja noi sun pelot on aivan normaaleja ja kuuluu siihen synnytykseen valmistautumiseen...
samoin kun joku oli miettinyt kivun hallinnan pelkoa ja oman kropan hallinnan menettämistä.. mieli työstää jo alitajuisesti tulevaa synnytystä ja yleensä valmiiksi tehdyillä mielikuva harjoituksilla synnytyksestä pystyy helpottamaan omaa henkistä oloa ja se kun sanoo suoraan sit kätilölle mitä pelkää ja mitä toivoo synnytyksessä tapahtuvan ja huomioitavan niin kaikki on "käsiteltävissä".. mä olen yhdessä synnytyksessä pyytänyt kätilön vaihtoa kun ei juttu luistanut alkuunkaan samalla aaltopituudella ja se onnistui, tilanne palveli molempia, myös kätiö oli tyytyväinen mun päätökseen. Sen jälkeen synnytys sujuikin omalla painollaan ja sain tosi ihanan kätilön jonka kanssa juttu synkkasi puolesta sanasta.

me lähdetään metsästämään edelleen pesukonetta..*suppareiden toivossa*

omppuli
 
Hip hei... On tosi väsy mutta ennen päikkyjä meinasin nyt tulla kertomaan siitä tämänpäiväisestä ultrasta. Vaavi on siis juuri niin päin miten kuuluukin olla ja terkkari sanoi monta kertaa että tosi alhaalla.. Kysyikin vielä että eikö oo mitään sen suuntasia tuntemuksia. Vastasin kertomalla että aamulla täytyy käydä paskalla jos meinaa käydä koska päivän edetessä ei enää pysty käymään, kun tulee niin kova paine tonne alakertaan että tikistäminen oikein sattuu, ja tuntuu että pikku pää pulahtaa ulos jos yhtään pinnistän :D Sitä se terkka sano että painuu todennäkösesti päivänmittaan aina alemmaks..

Mitään hämminkiä ei ollut, alapaine oli vähän korkea mun normiin verrattuna, mutta ei siltikään korkea..

Nyt torkkumaan kun on siihen vielä tilaisuus =)
 
pippuri81:

Huomenna aamusta sairaalaan ensin verikokeisiin ja klo 9.30 sitten oltava synnärillä ja käynnistys
Tsemppiä paljon :)

Ois kyllä toisaalta niin paljo helpompaa, kun tietäs että millon tää vaavi syntyy. Se hyvä puoli esim. suunnitellussa sektiossa yms. Mutta taas toisaalta tää jännittäminenkin on ihan kivaa, vaikkakin vähän hermoja raastavaa välillä :D

Huomenna pitää jaksaa aamulla herätä neuvolaan, toivottavasti olis jo viimenen käynti siellä.

outiko 39+5
 
Tsemiä pippuri!! :heart:

Vadelmanlehdet odottaa haudutusta, luontaistuotteita myyvästä putiikista nimeltä life ostin lehdet, kun en jaksanut metsään raahautua. Illalla maistellaan :)

Kanadassa kuulemma vesimelonin uskotaan käynnistävän synnytyksiä...taitaapi hakea sitäkin kaupasta :LOL:

Eipä täälläkään tuskasta oo, mutta esikoinen oottaa niin kovin vauvelin syntymää ja vähän vapaammin uskaltas sit noita poikia päästää kauemmaksi reissuun, kun käärö olisi ulkona.

37+0 POKS :heart: :heart:
 
Iloista nimipäivää Heideille :flower: !

Mulla kanssa viime yö niin paska. Menin kyllä vasta 24 nukkumaan ku oli pakko töllätä se eilinen Brad Pitin leffa, joka oli muuten hyvä. Nukuin siis varmaan vain 2h. pätkissä ja lapset herätti 06.45 :headwall: Ja olen ollutkin sit koko pvä. helevetin kiukkunen |O Muutenkin mä alan olemaan IHAN loppu tuon meidän vanhimman pojan takia! KOKO helevatun kesä mennyt sen kanssa tapellessa :snotty: Ottaa voimille :'( Ei varmaan lähde sujumaan koulutiekään parhaalla mahd. tavalla jos ei saa rauhoitettua itseensä yhtään ennen koulun alkua :/

MIHIN mun kipeet supparit on hävinny?? Tuntuu et viimepvä. tullut niitä tosi vähän :headwall:
Muutenkin oon ihan kypsä tähän |O Joo, sori... huonopäivä tosiaan.....

hellu ja walma 36+5
 

Yhteistyössä